רשמי מולינדיאל – גמר הנשים / מולי

נשים משחקות כדורגל

לא יודע אם יצא לכם לשחק כדורגל עם אישה שיודעת כדורגל. לי יצא. אני לא מדבר על לבעוט זה לזו ממרחק של ארבעה מטרים, אני מדבר על משחק שכונתי אמיתי, לפחות שבע על שבע, על דשא, כשהיא האישה היחידה…

את מה שראיתי אתמול בגמר הנשים בין ארה"ב להולנד, ראיתי בקנה מידה קטן יותר כבר לפני שלושים ושש שנים באותה משחק של הח'ברה שאותה מתנדבת דנית שאיני מצליח להיזכר את שמה לקחה בו חלק.

בואו נתחיל מזה שבניגוד אלינו שחלקנו שיחק אפילו בלי נעליים (זה היה בקיבוץ אחרי הכול), הגברת הגיעה מקצוענית ומתוקתקת החל מהקוקו והמדים וכלה במגיני השוק, וגרבי ונעלי הכדורגל.

אבל את זה גם בר רפאלי יכולה לעשות אם תרצה.

את הטכניקה, את מהירות המחשבה, את המסירה המיידית – והמדויקת, אפילו את היכולת לעבור שלושה שחקנים ברצף בכדרור, כשנדמה שהכדור נדבק לה לרגליים – יהיה לבר רפאלי קצת קשה לחקות.

ומשהו בחיוך שלה כשעשתה דברים שרק נמרוד, הקיבוצניק עם פני הילד שהאמת היא שהיה יכול להיות בקלות ברמה של אייל ברקוביץ אם לא היה מעדיף את העבודה במטע יכול היה לעשות, משהו באותה קלילות בה הדברים בוצעו, רק המשהו הזה יכול היה לתת לך רמז, יכול היה להעיד על עוצמת הנחישות, על עוצמת הצורך להוכיח לגברים שאישה יכולה – ויכולה טוב – ויודעים מה: אפילו יכולה יותר טוב, גם בכדורגל… שבולטים מתחת לפני השטח (אני מודע לסתירה) אצל נבחרת ארה"ב עד היום.

אז כן, גם אני שמתי לב שיש שוני בין משחק הגברים למשחק הנשים. גם אני שמתי לב, למשל, שנגיחות הן יותר עניין של הגנה מאשר התקפה, שיש במשחק נשים הרבה יותר זריקות חוץ מאשר המשחק גברים, גם אני ראיתי שהשימוש בכוח (ויש כזה, בהחלט יש כזה) הוא יותר מעוגל מאשר חד… וגם אני ראיתי שהפערים בין הקבוצות הם ניכרים וברור לחלוטין שנשות ארה"ב מהוות כשני שליש משחקניות הכדורגל ביקום…

אבל אני גם ראיתי את מה שראיתי לפני שש ושלושים שנים: ראיתי שכאישה רוצה – היא יכולה בקלות להביס גבר, אפילו במשחק שלו!

ראיתי אז גם גברים מתוסכלים שנגררים לאלימות ומשחק נוקשה בגלל ה"כבוד" הגברי, שנפגע ונפגם בשל חוסר הנכונות להפסיד לאישה בכדורגל… שמעתי את השיחות שכללו הערצה ליכולת מחד, ואי נכונות להמשיך לשחק איתה מאידך בשל התחושות שזה עורר בהם כגבר מאידך, ובעיקר ראיתי שמשך שלושת השבועות שהיא שהתה אחרי בקיבוץ עד שהמשיכה בדרכה, משום מה לא נערכו משחקי יום הששי הקבועים.

את השקט הנפשי והידיעה בערכך וההבנה שאפשר המוח ולא חייבים בכוח, אני חושב שגם דונאלד טראמפ למד בחודש האחרון, מקבוצת נשים שהודיעה לעולם חודש מראש שעבורה פחות מהטוב ביותר אינו בא בחשבון.

אז טראמפ לא יזמין את נבחרת הנשים לבית הלבן, בעיקר כי סביר שיותר משליש מהן לא תסכמנה להגיע, אז לא יזמין. אבל אני בטוח לחלוטין ששידורי מונדיאל הנשים הזה, שהפכו בחלק מן המדינות לשידורים בעלי הרייטינג הגבוה ביותר השנה, יגרמו לכך שעוד מליוני בנות תתחלנה לשחק כדורגל, ושיום אחד, די בקרוב (אם כי לא בהכרח בישראל), "יבחרו כוחות" לא לפי הקוקו והסראפאן אלא לפי היכולת.

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. נהדר מולי. מבחינת המקום הטכניקה ,מהירות מחשבה וחוכמת המשחק בהחלט הכדורגלניות המקצועיות לא נופלות מכדורגלנים גברים.

    1. אלה כמובן שטויות. צפיתי בגמר ובחצאי הגמר של המונדיאל הזה, ופשוט התאכזבתי. עצירת הכדור פשוט מזכירה ילדים בני 12, הטכניקה מאוד מאוד נמוכה. כל קבוצה מקצועית של גילאי 17-18 תתן להם 5-6 חתיכות בקלות גם בלי היתרון הפיזי

      1. על מהירות המחשבה גם אין מה לדבר. בכדורגל גברים, שחקן לא יכול להחזיק בכדור יותר משניות בודדות בלי למסור או לנסות לכדרר (ואז לקבל שמירה אגרסיבית, ובכל אופן יצטרך למסור או לבעוט או לאבד כדור). בנשים הכל איטי מאוד. יכול להיות שאם יתרגלו לשחק מהר נראה שיש להן מהירות מחשבה אבל כרגע זה נראה שלא יעמדו באינטנסיביות

  2. מולי תודה אני מאמין לך שהייתה לך חוויה נהדרת .
    אבל צריך לומר את האמת ואני אומר אותה לא מתוך חוסר כבוד ההיפך ( מי שיראה ביומא יראה שהתייחסתי בהרחבה גדולה לטורניר הנשים ).
    אבל כבכול ספורט המבנה הפיזיולוגי של נשים לא מאפשר להם להתמודד כשוות מול גברים ולכן התחרויות נפרדות .
    זה נכון כמובן לכל ספורט תחרותי ( כמעט אולי למעט הספורט האסתטי כהתעמלות שם נשים עדיפות על גברים ).
    זה לא אומר שנשים פחות שווות חלילה או פחות נחשבות וזה גם לא אומר שאין להם כישורים שאין לגברים ( בוודאי שיש) וזה גם לא אומר שנקודתית אישה כלשהי כמו אותה המתנדבת הדנית בקיבוץ לא יכולה לנצח גברים מסוימים .

    אבל זה כן אומר והספורט מוכיח זאת בקלות שאישה היא לא גבר ….ומבט קצר על שיאי עולם יוכיח זאת.
    ואני אומר את הדברים הללו למשל בגלל הבלבול בצבא הישראלי שבשם איזו אידיאל שוויון מדומה מכריחים יחידות קרביות מסוימות להביא נשים למרות שברור לכל שהם לא יכולות לעמוד בעומס ( ושוב איני מדבר על בודדות אלא על הנורמל).
    ואני חושב שזו הבמה לומר משהו עקרוני
    אישה שווה לגבר אישה לא נחותה מגבר וכאשר הם עושים אותה עבודה מצופה מהאישה להרוויח בדיוק כמו הגבר ואפילו לא שקל פחות .

    אך יחד עם זאת אישה שונה מגבר ביכולות ובכישורים ויש פעמים שהגבר עדיף מאישה כמו בספורט ויש פעמים שהאשה עדיפה מגבר ( למשל דיוק ואסתטיקה).
    וכמובן לכל כלל יוצא מן הכלל תמיד יהיו דוגמאות חריגות לכאן ולכאן אבל על הכלל באנו לדבר .

    1. 100+
      ==
      תקינות פוליטית אינה תחליף לאמת
      ==
      קיימים הבדלים ביולוגיים ברורים
      ==
      ובענף הכדורגל, מהירות מחשבה אינה מספקת

    2. חוששני שאיני מסכים איתך.
      ליד מסי ופלה, גם שפיגלר יראה כחובבן. (אני בהחלט זוכר את הבדלי הרמות בין פלה ושפיגלר בקוסמוס ניו יורק).

      אני לא רואה סיבה שבגדוד שריון או תותחנים לא תהיינה גם חיילות בנוסף לחיילים. והאמן
      מילא סיירת זו או אחרת, (וגם בה יש לעתים נשים לתפקידים ספציפיים)

      אבל אני יכול להבטיח לך שכמו שסביר שכל אצנית מקצוענית למאה מטר בתיכון תשיג את רוב הבנים בני גילה, כך גם סביר שבמשחק הוגן (ולא כסחיסטי) בין נבחרת הנשים בכדורגל של ישראל לקבוצה בליגה ג' גברים, הנשים תנצחנה.

      בקיצור זה עניין של כישורים ולא של מגדר.

      1. אם הבנות עומדות ברף שנקבע ומבצעות את אותם הדברים אז כן, אך מה שקורה בפלוגות המעורבות שלנשים מורידים את הרף כדי שיגיעו לאותו הישג, זה חוטא לאמת וזה פוגע בצבא ובכולם (אני יודע את זה מאחורי הקלעים, לדוג לנשים יש ספסל כדי לעבור את הקיר…)

      2. נבחרת הנשים של ישראל הפסידה לנבחרת מערכת העיתון בלייזר. מדובר על חבורת גברים בגיל העמידה.
        נבחרת ארה"ב לא תשרוד בליגה ארצית לנערים בישראל.
        צריך להתייחס לזה כענף נפרד ולתת להן את הכבוד הראוי. ההשוואה (המאד מיותרת) לא עושה עמן חסד.

      3. זה בהחלט עניין של מגדר כי הנשים ככלל חלשות ואיטיות מהגברים ככלל והצבא מתעלם מהמחקרים כולל המחקר שהוא עצמו הזמין בשם האג'נדה החילונית-פמיניסטית הקיצונית על חשבון בריאות החיילות:https://mida.org.il/2014/06/18/%D7%9C%D7%95%D7%97%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A6%D7%94%D7%9C/
        https://www.srugim.co.il/191302-%D7%A1%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%99

        1. אין לי מושג למה יש לך במה בהופס בשביל להפיץ את התעמולה הדמגוגית מסונוורת השנאה כלפי כל מה שהוא לא כמוך,
          כאן בהופס.
          (זו רשימה לא קצרה – חילוניים. רפורמיים. בניי דתות אחרות. ערבים. להט"ב. נשים. אני בטוח ששכחתי עוד כמה וכמה)
          .
          מה בין דיון על כדורגל לבין התעמולה הקיצונית שלך?
          מה התירוץ הפעם?
          פגעו שוב באחת מציפורי נפשך?

          1. אין בקישורים שהבאתי או בדבריי כל שנאה כללית לנשים ולחילונים ולבני דתות אחרות וגם לא ללהט"בים.

            בקישורים שהבאתי באתי לתמוך בדבריי אהרן שדה של הבעיה של שירות חיילות בקרבי ואין בהם כל שנאה לנשים כמו שבדברי אהרן אין שנאה כזו. וגם אל"מ (במיל') רז שגיא אינו שונא נשים. חילונית בשם רונית דרור תמכה בעבר בשירות קרבי לנשים ושינתה דעתה לאחר קריאת ספרו של רז שגיא. העובדה שחיילות קרביות נפגעות משירות קרבי יותר מחיילים באופן מובהק והעובדה היא שמורידים את רמת האימונים בקרבי כדי להתאימה לחיילות.
            https://mida.org.il/2017/06/27/%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%A6%D7%94%D7%9C-%D7%9E%D7%A1%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9C/

            גם מעולם לא היה בדבריי שנאה כללית לחילונים אלא רק לקיצוניים שביניהם ששונאים את היהדות ושומרי המצוות כמו שהאנטישמים שונאים את היהדות והיהודים.

            וכן אין בי כל שנאה כללית לבני דתות אחרות, ערבים ונוצרים ואחרים, ומעולם אי אפשר היה להבין בדבריי שנאה כזו אלא רק כלפי שונאי יהודים.
            גם לגבי להט"בים אין לי כל שנאה כללית עליהם אלא רק לא קיצוניים יותר שהם בעצם נגד החילונים הקיצונים. לומר שהזוגיות של בני אותו המין לא מקבילה לזוגיות של שני המינים אין בה כל שנאה

          2. גם לסמוטריץ' ורב לוינשטיין ולרב רדלר אין כל שנאה אישית לנשים או לערבים ובני דתות אחרות או לבעלי נטייה מינית לבני מינם.
            אלא השקפת עולם שמצב זוגי תקין הוא בין שני מינים ושגברים ונשים אינם זהים ויש לכל מין תפקיד אחר בעולם ולא כל דבר מתאים לשני המינים. ללא קשר למה ההשקפה הנכונה, אין בדברים כאלה כל שנאה אישית.
            ולגבי חילונים אין שנאה כללית אליהם ואף להפך, אלא רק לקיצונים שהשקפתם מתאימה לאנטישמים.
            ולגבי בני דתות אחרות גם כן אין שנאה כללית להם אלא רק לשונאי יהודים.

  3. טניס נשים הרבה יותר מהנה מטניס גברים דווקא משום העוצמות הפחותות שלו שמאפשרות משחקונים הרבה יותר ארוכים.
    גם לכדורסל נשים יש את היופי שלו (יופי ספרי כזה) שמקדש יותר את המשחק הקבוצתי ומשחק מסירות מתוחכם ופחות עוצמה פיזית מתפרצת.

    וגם לכדורגל הנשי יש האופי שלו, בדיוק מהסיסות שציינת.

  4. נהדר מולי
    המקרה עם טראמפ מראה שכמו בכדורסל השחקנים כבר לא בובות אלא בני אדם עם זכויות.
    יפה בעייני. מהפכני אפילו.
    וחוצמזה פעם הבאה שמישהו יגיד לי שאני משחק כמו ילדה אני שולח לו לינק
    🙂

  5. תודה מולי, נהדר. לא ידעתי שיש לך עבר בקיבוץ, ועוד בכדורגל, ועוד עם מתנדבות . . .
    באיזה קיבוץ זה היה?
    אצלנו הכי טובים וטובות היו הדנים. רמה אחת מעל השאר (אני מכליל גם את איי פארו כדנים).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט