NBA מוק דראפט 2019 גרסה 2.0 /יונתן גזלה

טורניר ה-NCAA הסתיים. מחנות אימונים, הקומביינים והגרלת הלוטרי עוד לפנינו (השנה כל ההסתברויות משתנות לרעת הנמושות). מה שאומר שלא הייתי בונה על סדר דומה ביום הדראפט לרשימה מטה. למעט כמה בודדים בצמרת הפערים בן השכבות של הפרוספקטים השנה אינם גבוהים. כך שהתאמה לצרכיי הקבוצות, תוצאות המחנות, התאוששות מפציעות או חזרה של חלק מהפרוספקטים לשנת לימודים נוספת תשנה את כל התמונה. מספיק שבקומביין אחד הפרספקטים מהעשירייה יושפל במצ' אפ ישיר מול שחקן מהעשירייה השלישית ואפקט האחרונות ישנה את התפיסה לגבי שחקן זה. בנוסף זהו אחד ממחזורי הפרשמנים (שחקני שנה ראשונה) הכי מאכזבים לעומת הציפיות. בתחילת השנה דיברו על דראפט מצוין ועמוס. דיברו על לפחות עשירייה של פרשמנים שישתלטו על הדראפט יחד עם מחזור ותיקים טוב. לא מעט מהם אכזבו או לא עמדו בציפיות. מצב זה פותח פתח ללא מעט שחקני שנה שנייה, שלישית ורביעית להיבחר בסיבוב הראשון במקומות גבוהים. אז נצלו את 5300 המילים הבאות כדי ללמוד קצת שמות, לצפות בסרטונים ולהיכנס לנעליהם הכבדות מנשוא של ה-GMים השנה. יאללה בלגן. בבחירה הראשונה…

 

1. זאיון ווילאמסון, PF , פרשמן, אוניברסיטת דוק, בן 18.8
 הניו יורק ניקס שחקן במשקל 270 פאונד המתנשא ל-7"6 (2.01) עם מוטת ידיים של 2.08. ההדחה מהטורניר חסרת חשיבות. שחקן עם ניתור גבוה משל לברון וכוח ועוצמה שלא נראו אולי מאז שאק. אין לי ספק שזאיון יהיה דומיננטי מאוד ומהר (נניח אחרי חצי עונה). הוא לא דומה לשום שחקן בהווה או בעבר בליגה. אם תכופפו את זרועי אז אולי אני מזהה שילוב של אנטוני מייסון, לארי ג'ונסון ואמרה סטודמאייר הצעיר. כל קבוצה שחולמת לבחור ראשונה מדמיינת שחקן כמו זאיון. באנגלית קוראים לזה franchise cornerstone (אבן פינה נשמע פחות טוב). יש לו עוד הרבה מה לשפר וזה יהיה בעיקר תלוי באופי שלו עם הפיתויים שיגיעו וברצון שלו להיות מאומן ולהתפתח. אל לו לשקוע באזורי הנוחות כחיית צבע. ג'אמפ שוט משלוש וחצי מרחק זו המשימה הבאה. לעניות דעתי אין מה לדאוג לגבי איזה עמדה ישחק. כששחקן כמוהו נוחת במועדון מקיפים אותו במה שצריך והכול כבר יקרה לבד. סיים את העונה עם 22.6 נק' (68% מהשדה!), 8.9 ריב', 2 אס', 1.8 חס' ו-2.1 חטיפות.

למה הניקס? קבוצת טנקינג יד רביעית מפסיכופט מהשוק הגדול בעולם מחפשת סופרסטאר לעשור.

 
2. אר ג'יי בארט, SF/SG, פרשמן, דוק, בן 18.8
קליבלנד קאבלירס ווינג אתלטי ובנוי (7"6 – 210 פאונדס), עם מוטת ידיים של 9"6 (2.07). העונה של בארט בעיני רבים נראית מעט פרווה לעומת ציפיות הענק. בטח ליד זו של זאיון. הוא אמנם שם נקודות על הלוח, שיחק הגנה ואפילו הראה מעט פליימייקינג בסוף העונה, אך משהו בו לא תמיד שידר בתדרי הסופרסטאר הברור. אולי זה הקושי שלו לסגור משחקים בקלאץ'. אולי זו הייתה הקליעה הלא יציבה. יש לא מעט סקאוטים שמסתכלים על אחוזי עונשין כאינדיקציה לפוטנציאל קליעה. אר ג'יי קלע 68% מהעונשין העונה… הוא אתלטי וארוך ובעל אינסטינקטים חתוליים בשני צדי המגרש. בנוסף, זהו אחד השחקנים היחידים שמגיל 17 שיחק עם שחקני NBA (בנבחרת קנדה) ונגד שחקני NBA (באימונים ומשחקי הרצה הקיציים) והוא לגמרי נראה שייך ואף זרח מול לא מעט מהם. הוא כאן בגלל הפוטנציאל הפסיכי שלו כסקורר, מגן וכמתחרה בלתי נלאה (בניגוד לחברו לנבחרת קנדה אנדרו וויגינס). בארט סיים את העונה עם 22.6 נק' למשחק ב-45.4% מהשדה, 31% משלוש ו-68% מהעונשין, 7.6 ריב' ו-4.3 אסיסטים. פוטנציאל הכוכבות שלו לא דעך וההתאמה שלו בכל סגנון משחק נותן לו פוטנציאל כוכבות שני אולי רק לזאיון. אני צופה שהמרחבים (spacing) של ה-NBA יעשו לו רק טוב.

למה הקאבס? סקסטון זקוק לפרטנר מהכנף שיעזור להוציא את העגלה מהבוץ.

 
3. ג'ה מוראנט, PG, סופמור, מורי סטייט בן 19.7
הפיניקס סאנס 3"6 קפיצי, עם מוטת ידיים של 8"6. שוקל רק 175 פאונדס (80 קילו) אבל המסגרת גוף שלו תתמלא בדיוק כמו ד'ארון פוקס. שחקן בעל תקרה סופר גבוהה. הרים את מניותיו בעיני לא מעט סקאוטים בשתי התצוגות שסיפק בטורניר (אצלי הוא היה גבוה מההתחלה). השאלות בדבר יכולתו לזרוח נגד 'מגנים אמתיים' נענו בהתקפה הראשונה של הטורניר. זו לא רק הקליעה ממרחק שפתאום התגלתה או הסטטיסטיקה הייחודית שסיפק (הטריפל דאבל הראשון בטורניר מאז דריימונד גרין ב-2012). הכול עבר דרך מבחן העין. הצורה בה קלע, מסר, חדר ותקף הגנות בלי הפסק וללא קשר לכמות השחקנים שהקיפו אותו. לפעמים אין מה לנתח כשהעניים יודעות מה הן רואות. עצם זה שהתקדם שלבים עם החבורה המצחיקה ששיחקה אתו מראה לי מה הוא שווה. בינתיים ההגנה שלו לא מרשימה. יש שם המון פוטנציאל אבל הוא נראה לעתים אלרגי למגע ונטה לעתים לחלום בהקיץ בהגנה במחשבה על ההייליט הבא. אני גם מעט חושש להתאמתו לסאנס עקב הישענותם על דווין בוקר ביצירת ההתקפה וחוסר רצונו של האחרון לשחק ללא כדור. בנוסף, כמה ניתן לבנות על שלישיית כוכבים מובילה עם IQ הגנתי כל כך נמוך. ג'ה סיים את העונה עם 24.1 נק', 9.9 אס', 5.6 ריב', 0.8 חסימות ו-1.7 חטיפות.

למה הסאנס? הגנה זה אורייטד ב-NBA. הסאנס מסדרים לעצמם קו אחורי מטורף ויצירתי.

 
4. דאריוס גרלנד, PG, פרשמן, ונדרבילט, בן 19.2

שיקגו בולס

פוינט גארד בגובה אופטימאלי של 3"6 אך לא ארוך בידיו השוקל 175 פאונדס בלבד. כוכב התיכונים הנהדר מברנטווד הגיע כשבחגורתו תצוגות תכלית במקדונלדס אול אמריקן, בהופס סאמיט ובנבחרות הצעירות של ארה"ב. גרלנד הספיק להתפוצץ בתחילת העונה בכמה תצוגות על עד שבתחילת משחקו החמישי קרע את המניסקוס בברכו ונותח כבר בנובמבר. הוא הספיק להראות קליעה מדהימה ומובס של כוכב ולמרות שלא הספיק להראות הרבה מיכולות המסירה הקריספית והמנהיגות הנהדרת שלו. אני מאמין בו קודם כל בגלל הבנת המשחק, הקליעה והיצירתיות שלו עם הכדור. אלו תכונות שמתרגמות ל-NBA בכל קבוצה, בטח בעידן הזה. סקורר ערמומי תמיד תחת שליטה מחליף נהדר מהירויות ויודע גם לצבור מהירות בפאסט ברייק. יש בו לא מעט מקיירי ב-craftiness והמכניקה של זריקתו מאוד מזכירה את לנדרי שאמט. הוא נשאר גבוה אצלי כסוג של תנאי: שהוא יבריא מפציעתו בצורה משכנעת. בנוסף אנו נראה את מכונת ההייפ של ריץ' פול, סוכנו החדש, לקראת הדראפט כך שאני מאמין שיבחר גבוה במיוחד אם הקבוצות הצדות פוינט גארדים יפלו שם

למה הבולס? פוינט גארד שיודע לשחק ללא כדור זה מצרך חשוב ליד זק לאבין

 
5. דאנדריי האנטר, SF, סופמור, וירג'יניה, בן 21.4
אטלנטה הוקס גובה – 7"6 מוטת ידיים 2"7 שוקל 225 פאונדס. לחלקכם זו תראה בחירה מאוד גבוהה. חזר השנה לאחר הסיום העגום והמוקדם של וירג'יניה שנה שעברה (לאחר שנפצע). הוא חזק יותר, חד יותר ועם קליעה טובה יותר והוביל אותה לניצחון בגמר טורניר ה-NCAA עם תצוגת הגנה אדירה ו-27 נק'. הוא עוד רחוק מאוד ממוצר מוגמר אך הבסיס מצוין! הוא בנוי בצורה מושלמת לעמדת הפורוורד המודרנית בליגה. יוכל להחליף בין עמדות 3 ו-4 בטבעיות. הערך המוסף שלו הוא קודם כל בהגנה. השילוב של שומר אישי חכם ארוך וחזק שגם מבין עניין ברוטציות וחילופים הוא עדין מצרך נדיר בליגה. האנטר מקשה עם עבודת רגליו וידיו הארוכות על שחקנים זריזים ממנו. אך הוא גם מספיק גדול וחזק פיזית כדי לטפל בגבוהים ממנו. בהתקפה הוא עוד לא יוצר אמיתי. כרגע בעיקר שחקן שיכול לקלוע מכל הטווחים ואף לתקוף סגירות עליו ברמה הבאה. אם ישפר את השליטה בכדור כדי לאפשר לו הגעה לנק' החמות שלו על המגרש הוא יטפס מעלה. אם לא הוא יהיה סופר רול פלייר. שחקן קלאסי לרצפה גבוהה. יכול כבר מחר בעיני לשחק בחמישייה פותחת כ-SF פותח ולתת תרומה יפה בשני צדי המגרש בלא מעט קבוצות. השנה: 14.9 נק' (52%, 42%, 80%), 5 ריב', 2 אסיסטים ב-32 דקות.

למה ההוקס? כל מגן אילי עם קליעת ספוט אפ טובה היא ברכה עבור ההוקס המשתפרים. חוץ מזה צוות פיתוח משובח יש שם באטלנטה

 
6. ג'ארט קולבר, SG, סופמור, טקסס טק, בן 20.1

וושינגטון וויזארדס

6"6  (כ-2.00 מטר) מוטת ידיים ארוכה של 9"6, 200 פאונדס. ג'ארט קולבר ירד כמה מקומות בשבועיים האחרונים בעיני. עד לפני שבועיים נראה כמו בחירת טופ 5 ברורה עם שיפור התמידי כמעט ממשחק למשחק, אך ככל שקיבל טיפול הגנתי של כוכב על ידי קבוצות אתלטיות הוא התקשה. גודל מצוין לעמדות 2-3. שומר נהדר וחכם הבנוי לתלפיות. רגליים מאוד חזקות המאפשרות לו בדומה לקליי תומפסון לא להיות פראייר כששחקנים גדולים לוקחים אותו לפוסט. קפיצי מצד אחד אך בעל שליטה בגוף ויעילות בתנועה לסל. מאוד השתפר כפליימקר משני והראה את זה נהדר בריצה הנהדרת של טקסס טק עד לעליה לגמר הטורניר. הוא הרגיש בנוח להעניש את שומרו כשהמצ' אפ היה לטובתו. ריבאונדר מצוין מעמדת הגארד. יזכה בהרבה כדורי 50-50 עקב חוש מיקום מצוין ואתלטיות עליונה על רוב שומריו. אבל הקליעה שלו נראית בעייתית בשלב זה במיוחד בעליה מכדרור. לא הצליח לנער את שומריו למרות יתרון אתלטי לרוב. אלו סימנים מדאיגים ברמה הבאה. מצד שני לא שיחק עם פוינט גארד איכותי וטוב. השנה: 18.9 נק' ב-47% מהשדה, 32% מהשלוש ו-71% מהעונשין, 6.4 ריב', 3.7 אס', 1.5 חט'.

למה הוויזארדס? מחליף לאוטו פורטר. בשני מדי המגרש. קשה לי לראות GM חדש בבירה שיעז לקחת סיכון על פרוספקט פחות מפותח

 
7 ג'קסון הייז, C, פרשמן, טקסס, בן 18.9
אטלנטה הוקס (טרייד מדאלאס)

11"6 (2.11), מוטת ידיים 4"7 (2.23), 220 פאונדס. טקסס יודעת ליצר סנטרים לדראפט. מו במבה, ג'ארט אלן ולפני זה מיילס טרנר. ג'קסון יצא לחופשה מוקדמת לאחר שטקסס הפסידה לקנזס את המקום בטורניר. ג'קסון בעיני כל כך גבוה מכיוון שיכול להגיע לכדורים שאחרים לא עם האורך והניתור המדהימים שלו. הוא חומר גלם חדש שפרח מאוחר וחייב להיכנס לפיתוח עמוק של שנה שנתיים. שחקנים גבוהים, ארוכים שיכולים לטוס מהר ולסיים בצד אחד ולהתחלף בשמירה ולחסום בצד השני הם עדיין מצרך נדיר ולכן יש לי תחושה שיהיה GM שיהמר כאן על מנת לצאת "גאון" בעוד כמה שנים (תחשבו מיצ'ל רובינסון מהניקס). חולשות – מאיפה להתחיל? קליעה, שליטה בכדור, מסירה… השנה: 10.3 נק' ב-73% מהשדה (לא זורק שלשות), עם 5 ריב' ו-2.5 חסימות ב-23 דקות.

למה אטלנטה? אלי אופס מטריי יאנג, מועדון סבלני לפיתוח גבוהים, אלכס לן עשה התקדמות אדירה אבל אין לו switchability  בהגנה

 
8. קמרון רדיש, SF, פרשמן, דוק, בן 19.6
ממפיס גריזליז  גובה של 8"6 עם מוטת ידיים של 1"7 (2.16). שוקל כ-220 פאונדס. קאם רדיש כאן למרות דוק. הוא נתן עונה בינונית יחסית למה שציפו וטורניר עלוב. למה הוא עוד כאן אתם שואלים? כי בדראפט כזה שהוא לא עמוס באבק כוכבים כמו קודמיו ועם מחזור פרשמנים דליל במיוחד קבוצה צריכה להמר על צוות הפיתוח והאימון שלהם שילטשו את היהלום המפויח הזה. גם אם לא יצא מהבחירה כלום הוא לגמרי שווה את גלגול הקוביות. בנוסף חשוב לציין שהיסטורית שחקן חמישייה טוב שנבחר בבחירה שמינית זה לגמרי לא אכזבה. אני סקרן לגלות מה רדיש יעשה כאשר ישוחרר לחופשי מהקמפוס בקמרון. כי צריך לזכור מה הוא היה לפי דוק בתיכון: פרוספקט בכיר לא פחות ואף יותר מזאיון. חבילה די אידיאלית לעמדת ה-SF הכה חשובה בליגה. המידות, האורך, הקורדינציה, הקליעה, הובלת הכדור ועוד. הקליעה שלו יפיפייה וחסרת מגבלת טווח. כמעט בכל משחק הראה פעולה או שתיים שגורמות לך להרים ידיים השמיימה בפליאה למה הוא לא עושה זאת יותר. כרגע הוא קצת בוסרי בראש. צריך לגרום למשחק לבוא אליו ולשמור על ריכוז. חסר לו את הגן הכוחני והמנהיגותי. עשה השנה: 13.5 נק' (36% מהשדה, 33% משלוש) 3 ריב', 2 אס' ו1.5 חטיפות

למה ממפיס? כי קאם צריך אוירה שקטה ולא לוחצת והגריזליס יחתימו פרי אייג'נט גדול בעמדה שלו כאשר השמים ייצבעו בורוד פוקסיה

 
9 קובי ווייט, PG/SG פרשמן, UNC, בן 19.2

ניו אורלינס פליקנס

גארד 5"6 ארוך מהיר, אגרסיבי ואקספלוסיבי השוקל 185 פאונדס (האפרו המפואר שלו זה לפחות עוד 10). שחקן שמייצר לא מעט ויכוחים בדראפט בורדים. אני בצד הניטרלי בהחלט אך לא הגיוני לדחוף לעשירייה את רדיש ואז לצקצק בלשון על קובי וויט. השליטה שלו בכדור מצוינת במגרש פתוח אך לא הכי מהודקת בהתקפה עומדת. כשהוא לא משליך זריקות משלוש הוא מאוד אוהב לעשות split בפיק אנד רול להגנה ולעיתים לא מרים את הראש כדי להבין את הנעשה סביבו. יכולת מסירה יש בהחלט אך לא תמיד חוש או רצון למסור. אבל את כל זה ניתן לשפר. היתרון של קובי וויט הוא במהירות, בקפיציות, באגרסיביות ובכריזמה שבכל רגע נתון משדרת עליונות על היריב בעמדת הגארד. לבחור יש GPS המאפשר לו תמיד למצוא נתיבי חדירה לסל. הקליעה שלו סטריקית (יכול לקלוע 7-10 כמו מול טקסס או 0 מ-7 כמו במשחק ההדחה מול אוברן. השתפר ככל שהעונה התקדמה. גורלו נראה כדלת מסתובבת. או פוינט גארד בכיר בליגה תוך כמה שנים או שייפול לקבוצת פח שתהפכו לגארד סקורר חסר מצפון שמחובר בעורק ראשי לבוקס סקור שלו (כמו ג'ורדן קלארקסון). קלע העונה ב-28 דקות 16.1 נק' (42.3% מהשדה, 35.2 משלוש) 4.1  אס' 3.5 ריב'  חטיפה אחת ו2.7 איבודים

למה ניו אורלינס? ראו ממפיס. שוק קטן חייב לשלב סיכון גבוה עם שחקן שיש לו פוטנציאל להביא קהל למועדון.

 
10 רומיו לנגפורד, SG, פרשמן, אינדיאנה, בן 19.5
מינסוטה טיברוולבס

6"6 (1.98), מוטת ידיים 11"6 (2.11), משקל 200 פאונדס. אחד התיכוניסטים הבכירים שהחלו את העונה. ציפו ממנו לניסים ונפלאות. לא עלה לטורניר ה-NCAA עם אינדיאנה. שחקן אתלטי וארוך שמסיים בטבעת ברמה סופר עילית וסוחט פאולים מקצוען. הלחץ שהוא שם על הגנות הוא מדהים ואם רק יהיה מוקף בקלעים יהיה קשה לעצור אותו. משחק בצורה דומה לדמאר דרוזן. לצערי הקליעה שלו מבחוץ לא ממש טובה כדי לקדמו על הלוח. אולי יש סיבה מקלה. לנגפורד עבר השבוע ניתוח כדי לתקן רצועה קרועה באגודל שהפריעה לו מסוף נובמבר. שמתי אותו במקום העשירי כי יש בי אמונה קצת עיוורת בו מכיוון שראיתי למה הוא מסוגל בתיכון. עלול להתדרדר בדראפט בו לא מעט יחפשו קלעים. אם יהדק את המכניקה של זריקתו ויגיע עם קליעה אפילו ממוצעת לליגה, הוא ייהפך לגניבה של הדראפט כי את כל השאר עושה ברמה סופר עילית. הפוטנציאל הטבעי שלו מאוד גדול והוא מוכן נפשית מגיל מאוד צעיר להיות כוכב NBA. חייב לרצות יותר לחפש את חבריו כי יש לו יכולת מסירה מצוינת. בסוף, הכישרון הגולמי שלו הוא מה שהופכו לאטרקטיבי. עשה השנה: 17 נק' (46%, 27% ו-73%), 5.5 ריב' עם 2.3 אסיסטים. מגיע לקו 7 פעמים למשחק ב-33 דקות במכללות.

למה מינסוטה? השחקן הטוב על הלוח כאן. וגם אפילו אני, שחייתי בודד וגלמוד על האי של אנדרו וויגינס מתחיל לצייר SOS על החול.

 
11 קלדן ג'ונסון, SG/SF, פרשמן, קנטקי, בן 19.6
לוס אנג'לס לייקרס

קנטקי. 6.5"6 (2.00) עם מוטת ידיים של 2.04 ומשקל של 210 פאונדס. קלדן ג'ונסון הוא מסוג השחקנים שיגרמו לי להיראות מטומטם עוד כמה שנים. מה, לא ראית את האתלטיות שלו? את המכניקה הנהדרת שלו? מה נראה לך? שקלעים אתלטיים כמוהו גדלים על עצים? ועוד עושה הגנה?! הכול נכון. אבל ממש היה חסר לי ממנו edge בחצי השני של העונה בכדי שאעלה אותו גבוה יותר. אתלט ורסטילי מפס היצור של קליפארי מקנטקי. יסודות כדורסל נהדרים שינק דרך כל המסגרות הבכירות שעבר מגיל הילדות ועד השנה. מדובר על ווינג עם כלים פיזיים טובים עבור ה-NBA. הוא אגרסיבי, חזק, קפיצי אוהב לרוץ ומסוגל גם לעלות לקליעה מכדרור או מקאץ' אנד שוט. הוא לא ארוך וחבל בעולם ה-switch-all שפופולארי בליגה. עלול לטפס מעלה ככל שהדראפט יתקרב ויקבל הזדמנויות להתאמן ולהראות את האתלטיות שלו יותר. בעל תחושה טובה למשחק. השנה: 13.7 נק' (46%, 39%, 70%).

למה ללייקרס? כי שלטון מג'יק וה"פליימייקרים" של לברון נגמר.

 
12 ברנדון קלארק, ג'וניור, PF, גונזגה, בן 22.6
שארלוט הורנטס

8"6 עם מוטת ידיים של 10"6. שוקל 215 פאונדס. ברנדון הקלארק היה השחקן השני בטיבו השנה במכללות. הוא אתלטי, קפיצי, הראה שלל מובים מרשימים, חסם בקצב פסיכי, הראה מדדי יעילות וסטטיסטיקה ונתוני אנליטיקס חסרי תקדים ושמר בהגנה כמו מעט מאוד שחקנים. הוא שומר אזורי עם חוש תזמון לחטיפות ועזרה בדאבל טים, הוא בוגר וחושב תמיד על הקבוצה, הוא כמעט אינו מאבד כדורים ויכולת הפוסט אפ שלו היא מלאכת מחשבת. בנוסף לכל אלה יש לו מנוע חזק ויציב והוא נותן הכול בכל רגע נתון על המגרש. בקיצור יש לו את כל הכלים להפוך לפאוור פורוורד הטוב ב-NBA תוך כמה שנים אם יוכל להיכנס למכונת זמן ולחזור לשנה 1995… העניין הוא שהשנה היא 2019 והלונג בול (דו משמעי, גם ארוכי גפיים וגם קליעה מבחוץ) הוא השליט. אם אין לך קליעה מהממת או אורך המאפשר לך לשמור ללא מגע (במכללות מאפשרים כל כך הרבה יותר מגע) ולסיים מעל המפלצות בצבע, מאוד תתקשה בליגה. כשאני מביט בקלארק קשה לי להשתחרר מהמחשבה שמדובר בגבר שיחל את העונה הבאה בן 23 והיה בגונזגה קצת, איך לומר, חזק על חלשים. אך זה לא אומר שאין תקווה. קלארק עדיין שחקן שמחר יוכל להיכנס למשחק ולעזור לכול קבוצה בשלל דרכים. אני דווקא יותר רואה אותו מצליח כשחקן בקבוצה בכירה ומבוססת עם שיטה מסודרת ותנועה. מבנה גופו יושב ממש בטווח בין עמדות 3-4 (סטייל ארון גורדון). הקליעה שלו מבחוץ לא נראית אפויה מספיק לליגה כי אפילו מקשת המכללות כמעט ולא זרק (26% מקשת המכללות במעט מאוד זריקות) ועל כך גם מרמז האחוז שלו מהקו (69%). אך גם בלייק גריפין הגיע ללא קליעה לליגה וכיום הוא איום אמיתי מבחוץ. מה משותף לשניהם? מוסר עבודה סופר גבוה ורצון לתקן חולשות.

למה ההורנטס? קלארק האכפתי והקשוח משחק עם מנוע טורבו. הוא חכם ומבין עניין וישתלב לא רע במרקם הצעיר והקשוח של ההורנטס.

 
13 בול בול, C, פרשמן, אורגון, בן 19.4
מיאמי היט

2"7 (2.18 מ') עם מוטת ידיים של 6"7 (2.29 מ') השוקל 230 פאונדס. בול בול בנו של אגדת ה-NBA מנוט בול הוא שחקן מאוד מוכשר ופלואידי שמקומו לא באזורי הדראפט האלו. יש לו כישרון טופ 5 בדראפט כסטרץ' 5, אך שני סימני שאלה מרחפים סביבו: הראשון הוא השבר בעצם הנביקולר ברגלו השמאלית שחווה במשחקו התשיעי העונה. פציעה בעייתית (כמו של ג'ואל אמביד). השני זה מרכז המסה הגבוה שלו המקשה עליו לתקוע יתד כששחקן בא מולו עם עוצמה וכוח. That said, אין להתכחש למה שיש לו. ידיים סופר ארוכות ורכות שעזרות לו לסיים התקפות סביב הסל וקליעה מאוד פלואידית כמו של גארד. מי שחושב ת'ון מייקור חוטא לאמת. בול ארוך יותר, בעל משחק שלם יותר ואפילו קליעה יותר מהודקת. הוא אמנם לא מנתר גדול אך האורך שלו מקביל לשחקן ממוצע שמנתר לשיא הגובה. ב-9 משחקים בלבד קלע 21 נק למשחק (56% מהשדה, 51% לשלוש), 9.6 ריב'  אסיסט ו-2.6 בלוקים ב-29 דקות משחק. אם לא יחזור בזמן לאימונים האישיים עלול להתדרדר.

למה ההיט? כי וויטסייד גורם לפקק תחת הסל עם כל החודרים של מיאמי. בול בול יוכל לרווח את המגרש עבורם מעמדה 5 וגם להציע ניקיון רחבות.

 
 14 פי ג'יי וושינגטון, סופמור, PF/C, קנטקי, בן 20.6
בוסטון סלטיקס

(טרייד מהקינגס)

8"6 (2.04), מוטת ידיים 3"7 (2.20), משקל 230 פאונדס. PJ בשנתו הראשונה היה עוגן הגנתי ורול פלייר חשוב בקבוצה המאוד צעירה של קנטקי משנה שעברה עם שיי גילג'ס-אלכסנדר וקווין נוקס. השנה כששני אלו עלו לליגה של הגדולים, פי ג'יי לא פספס את ההזדמנות שלו. הוא עבד על משחקו והוסיף לא מעט אלמנטים חדשים. הוא שחקן מאוד רב גוני שיכול להוריד כדור לרצפה בקו ישר או לשחק עם הגב לסל. הוא הוסיף שלל פוסט מובס שלא היו קודם והקליעה שלו נראית טובה במיד ריינג' ואף סבירה פלוס לשלוש (לא בטוח לגבי טווח NBA). מי שתבחר בו תקבל פרוספקט NBA טוב עם ידיים ארוכות ומאוד בטוחות שתופסות הכול בין אם באוויר ובין אם תוך כדי תנועה על הקרקע. הוא מנצל את ידיו הארוכות ואת חוש התזמון שלו לשילוש קדוש של: חטיפות, חסימות וריבאונד. העתיד של PJ בעיניי ייקבע ביכולתו לשפר את מהירות שחרור הזריקה שלו ושיפור השליטה שלו בכדור. אני אופטימי שימצא תפקיד טוב בליגה למרות סימני השאלה. השנה: 15 נק' (53%, 45%, 66.7%), 8 ריב', 2 אס' חסימה וחטיפה ב-29 דקות.

למה הסלטיקס – כי הוא מזכיר את הורפורד עם נגיעות מו ספייטס אך הוא קל רגלים יותר. הוא קבוצתי, עובד קשה ויבין שבסגל עם 37 ווינגים ממש צריכים את מה שהוא מסוגל לתת

 
15. נאסיר ליטל, SG/SF, פרשמן, UNC, בן 19.2

דטרויט פיסטונס

. 2.00, מוטת ידיים 2.16, משקל 215 פאונדס. נסיר ליטל נחשב לסוג של אכזבה גדולה. הוא הוזכר בנשימה אחת בתחילת העונה עם זאיון, בארט, רדיש, פורטר, בול ולנגפורד כפרשמנים הבולטים של העונה. רוי ווילאמס, מאמנה של UNC לא הרגיש שהוא מוכן. הוא נתן לליטל כ-18 דקות למשחק בהם ליטל נתן תוצרת לא רעה אך שיחק יותר עם פחד לטעות מאשר עם רצון להוכיח. ובצדק, מכיוון שכל טעות עלתה לו בחימום הספסל. הטורניר החל מצוין עבור ליטל ונורת' קרולינה כאשר השיתוף שלו עם קובי וויט נראה כמו אידיליה שתוביל את UNC עד הגמר. אך זה לא קרה וליטל נתקל בחומה מול אוברן כאשר חתף שתי גגות על דאנקים שלו והשלים יחד עם חברו הפרשמן משחק עלוב הגנתית והתקפית. ליטל יצטרך להראות מה הוא שווה במחנות האימונים. וזה לא מעט. ליטל הוא ווינג ארוך ואתלטי במיוחד שיכול לסיים, לקלוע ולייצר לאחרים. עלול לטפס ככל שהמרחק משנתו בקרולינה יגבר. השנה: 9.8 נק' (48%, 28%, 76%), 4 ריב' ואסיסט. חולשות – קבלת החלטות בוסרית, עדיין לא יודע למקסם את גופו, הקליעה פחות טובה ממה שחשבו

למה דטרויט – כי הוא אחלה פרוספקט. קשוח, ארוך, נלהב ורב גוני

 
16 רוי האצ'ימורה, ג'וניור, PF, גונזגה, בן 21.2

אורלנדו מג'יק

8"6 (2.04), מוטת ידיים של 2"7 (2.18), שוקל 225 פאונדס. הסנסציה היפנית כבר בן 21. סיים באופן לא מדהים עונה מדהימה. הוא מהיר מאוד עם הכדור ויכול להוביל מתפרצות מריבאונד. הסיומת שלו תחת לסל מצוינת. הוא פיזי, חזק, מסיים באתלטיות בשני ידיו ומשחקו עם הגב לסל נותן לו יתרון כשמתחלף על ווינג או גארד חלש יותר. סה"כ פרוספקט עם רצפה די גבוהה ולפחות לעת עתה נראה כמו רול פלייר מצוין בליגה אם יצליח לשפר את טווח הקליעה ויוכל לתת דקות כ-SF. מה שאני אוהב בו זה שהוא לא מנסה לעשות דברים שהוא לא יודע. השנה: 19נק' ב-59.1% מהשדה 41.4% לשלוש ו-74% מהעונשין.

למה המג'יק? כמו שבכניסה לרכבת הרים יש סרט מדידת גובה, כך גם בכניסה לחדר ההלבשה של המג'יק יש שלט No small limbs allowed (אין כניסה לגפיים קצרים)

 
17 סיקו דומבויה, PF, בינ"ל, גינאה/לימוז', בן 18.3
ברוקלין נטס

הילד עוד לא יהיה בן 18.5 ביום הדראפט. 9"6 עם מוטת ידיים של 11"6 ומשקל של 230 פאונדס. קטר דוהר עם כלים פיזיים ואינסטינקט הגנתי מצוין. פרופיל פיזי נהדר עבור SF מודרני שזה כנראה מה שירצו שישחק בליגה. אתלטי קפיצי וחזק. פוטנציאל הגנה מעולה המשתמש בגודלו ביעילות נגד שחקנים מבוגרים וגדולים ממנו. לא ראיתיו למעט וידאו היילייטס ותקצרי משחק של לימוז', כך שאני נאלץ לקבוע על פי קריאת ניתוחים עליו ואת מבחן העין הלא מאוד סטטיסטית בעניין. אעקוב אחריו יותר לקראת ההכנות לדראפט. הוא מאוד צעיר ועל פי מראהו הוא רחוק מגופו הבוגר ועלול לגבוה עוד אינטש או שניים בדומה ליאניס. זהו לגמרי בחירה על בסיס פוטנציאל. שחקן עם כדרור ברמה של גארד ויכולת פוסט אפ של PF. המכניקה שלו נהדרת בזריקה עם קשת גבוהה וטווח לא רע. פר 36 הוא קלע: 14.5 נק' (50.4 מהשדה ו-31.5% משלוש) לקח 6.5 ריב' ומסר 1.5 אסיסטים. שיחק 16 דקות בלבד למשחק בבוגרים של לימוז' למי שרוצה להגיע למספרים האמתיים. כשאראה אותו מגיע להתאמן מול שחקנים אתלטים לא פחות ממנו יהיה לי רעיון לאיזה שליש של הטבלה הזאת הוא באמת שייך (יש הטוענים טופ 10)

למה הנטס? כי הנטס הם הדוד היצירתי שלך שיקושש כמה גזעים זרוקים בגינה ויבנה מהם בית עץ מרהיב לילדיו. אם הם הפכו את ג'ארט אלן לשחקן מפחיד, מה יעשו לדומבויה?

 
18 טיילר הירו, SG, פרשמן, קנטקי, בן 19.2
אינדיאנה פייסרס

5"6 השוקל 195 פאונדס. הירו הגיע משום מקום לתחילת העונה ובסופה הוא כבר נראה כמו פוטנציאל הפיור שוטר הטוב בדראפט הזה. זה לא רק ה-37.3% מהשלוש וה- 94% (!!) מהעונשין. גם היו קלעים טובים ממנו העונה כמו: קאם ג'ונסון (הבחירה מתחת), קרסון אדוורדס (בהמשך) וברייס בראון הנפלא. אבל טיילר הוא גיימר במובן הכי ג'יי ג'יי רדקי של המילה. יש שם רגש למשחק, אי רצון להתחכם יתר על המידה ועבודה קשה בכל רגע נתון. יצר התחרותיות שלו נהדר. הוא לא פוחד מהספוט לייט ומנצל יציאות לקליעה שלו כדי לתקוף את השומר ולהיכנס לסל. אין לי ספק שיגדיל את הטווח שלו ב-NBA. הוא לא ארוך בכלל בידיו והיכולת שלו לשמור ב-NBA תלויה במאמץ פיזי.

למה אינדיאנה – הם צריכים עוד קליעה וגם איך נאמר זאת בעדינות? הפייסרס אוהבים לשפוך קרם וניל מעל עוגות השוקלד שלהם

 
19 קאם ג'ונסון, SF, פרשמן, UNC, בן 23.1

סן אנטוניו ספרס

 

8"6 (2.03) שוקל 210 מוטת ידיים 0"7. אני מודה שאני סובל מ-ageism  כשזה מגיע לדראפט. כי אם הייתי מספר לכם על סקורר נהדר שקלע בנורת' קרולינה 17 נק' ב-50% מהשדה ו-46% משלוש ושהוא די אתלטי, ארוך, שולט טוב בכדור ובעל אופי בוגר ויציב הייתם מרימים גבה שהוא לא מוצב גבוה בהרבה. אבל הבחור כבר חצה את ה-23 עם 5 עונות במכללות (3 בפיטסבורג ו-2 ב-UNC) ואני פשוט לא מסוגל להשוות אותו לשאר הרשימה כאן אלא לבני מחזורו בוגרי דראפט 2015 (טאונס, בוקר, ד'אנג'לו, פורזינגס, ווינסלו) שאילו היו חוזרים למכללות היו קורעים את הילדודס בלי רחמים. ואני מודה שאני סבלני הרבה יותר ממה שהייתי פעם. אני עדיין חושב שגם אם ישתפר רק קצת, עדיין יוכל לתרום לא רע בכלל ב-NBA. הוא יהיה על חוזה רוקי עמוק אל תוך שנתו ה-27 ובכך יהווה נכס לקבוצה שתבחר בו. חוץ מזה הוא באמת שחקן נהדר שיכול להתחמם מהר מאוד ולמשוך את ההגנה וגם יכול להיות פליימייקר משני סטייל ג'ו אינגלס או קייל אנדרסון. עשה השנה: 16.9 נק' (50.5% מהשדה ו-46% משלוש), 6 ריב', 2.5 אס' וחטיפה

למה הספרס? תביטו בו קצת. זה נראה כמו מין מצא את מינו. פופוביץ' והצבא ה-White Walkers שלו יחברו אותו למכונה והוא יהפוך לחלק ממנה.

 
20 ג'ונטיי פורטר, C, סופמור, מיזורי, 19.4

בוסטון סלטיקס (בטרייד עם הקליפרס)

11"6   (2.11) שוקל 240 פאונס. מוטת ידיים של 0"7. האח של MPJ פצוע הגב שהיה צריך להיות הדבר הבא ומשקם את גופו בנאגטס. ג'ונטיי שחקן אחר לחלוטין מאחיו. הוא יותר מזכיר את יוקיץ' חברו של אחיו לנאגטס. ג'ונטיי סיים עונת רוקי נהדרת לצד אחיו לאחר שנכנס שנה מוקדם למכללות כך שהוא בגיל של פרשמן. הוא החליט להמשיך לעוד שנה במיזו והיה צפוי להיות אחד השחקנים המובילים השנה עד שבמשחק אימון בנובמבר קרע את ה-ACL וה-MCL. לאחר שנשם עמוק ווכבר החל להשתקם, לפני כשבועיים קרע שוב את ה-ACL.  הוא קלע ברמה טובה מאוד עם מכניקה יציבה כמו אחיו. זה מאפשר לו את הפיק אנד פופ או את ההתגלגלות המהירה פנימה לניצול שלל פלוטרים והוקים באזור הסל. ראית המשחק שלו מדהימה. הוא רואה הכל וחושב כמה צעדים קדימה. אפשר בעתיד לבנות התקפה שלמה דרכו. נכון שהוא לא אתלטי אך הוא ממש לא איטי לגודלו (יש לו גודל סביר לסנטר NBA). אם ישתקם מהפציעה הארורה ויבנה את גופו מחדש אולי נראה אותו כאחד מכוכבי המחזור. לצערי הדראפט הוא עניין הסתברותי. על כל ג'ואל אמביד שמתגבר על פציעות, יש לא מעט שאיבדו קריירות או כבר לא היו אותו הדבר עלול להתדרדר הרבה בהמשך עקב הפציעה. יוכל לשחק סנטר או דווקא לנוע לאזור השלוש כסטרץ' 4.

למה הסלטיקס? הוא מאוד מתאים לבראד סטיבנס, אך ככל הנראה יעבירו את הבחירה בטרייד. הרוסטר של הסלטיקס יותר צפוף מהתור לחלוקת גראס רפואי ביום שלאחר סגירת טלגראס

 
21 נקיל אלכסנדר-ווקר, קומבו-גארד, סופמור, וירג'יניה, טק בן 20.6
אוקלהומה סיטי ת'אנדר

5"6 מוטת ידיים 9"6 (2.06), משקל כ-200 פאונדס. כמיטב המוסרת בנוגע לשחקן בעל שלוש שמות יקרא מעתה ניקל NAW. הקנדי הזה הוא קומבו גארד קלאסי שיודע להוביל כדור לא רע אך התקשה כאשר בעקבות הפציעה של ג'סטין רובינסון קיבל עליו את מלאכת הובלת הכדור בקבוצה. כשההוא חזר מהפציעה, NAW חזר לשחק בעמדת הגארד בטורניר ליד מוביל כדור אבל כבר איבד מומנטום ולמעט משחק אחד לא מצא NAW את הסל. טק שיחקה מאוד הגנתי ולאט והתקדמה יפה בטורניר עד הטרגדיה מול דוק בסיבוב השלישי אך NAW איבד מנויות בקצב מסחרר. אני חושב שהוא מציג את דילמת דורל רייט כשהאחרון שיחק בטורונטו. הוא מרגיש כמו פוינט גארד גבוה, חזק, קולע, מוסר ונראה כמו פוטנציאל ענק שרק מחכה להזדמנות לקבל מושכות. אך בשנייה שמקבל אותה משהו בו נעלם. NAW הוא עדיין פוטנציאל מעניין גם אם יעלה מספסל כלשהו עד שיבין מי הוא ומה הוא יכול להיות. השנה: 16.2 נק' (47%, 37%, 78%), 4 ריב', 4 אס' ו-2 חטיפות.

למה אוקלהומה סיטי? גארדים + קליעה = טוב. פורוורדים + משליחי לבנים = רע.

 
22. גראנט ווילאמס, PF, ג'וניור, טנסי, בן 20.4

בוסטון סלטיקס

 

7"6 שוקל 240 פאונדס עם מוטת ידיים של 11"6. לא בטוח שבכלל יעזוב את ה"מתנדבים", הוולס של טנסי השנה. יש סיכוי לא רע שיחזור. בינתיים צריך להתייחס לעוד שחקן שאני חצוי לגביו. בדומה לברנדון קלארק הוא הדרלינג של האנליטיקס, עם TS% של 65%, BPM של 13.6 PER של 31 ו- WS/48 דקות של 0.26. הוא כל כך מתאים לכדורסל של פעם. חזק, זריז, אגרסיבי, מגוון. זה שחקן שאף אחד לא רוצה להתמודד איתו בפארק בגלל שיש לו מלא מובים. הוא לא פלור ספייסר (הקליעה כמעט לא קיימת בטח שלא טווח NBA). הוא ייקח אותך לפוסט ויהרוג אותך שם. תרמה עם הרגליים והוא יסובב אותך פעמים ואז ישים לייאפ. הוא גם מוסר מצוין והשנה כשהשאירו אותו חופשי מבחוץ הוא לפחות ניסה וזרק (32.6% מ-1.4 נסיונות), אני חושב שלמרות שהוא אתלטי במידה סבירה ל-NBA הוא חייב לעשות מעבר לעמדת ה-SF כדי שיוכל לנצל את כוחו מול שחקנים דקים וחלשים יותר. יתקשה לדחוף לאחור שחקנים פיזיים בעמדות הפנים. הוא מזכיר את מיילס ברידג'ס ללא הקליעה מבחוץ או אנדריאן דנטלי למי שרוצה ללכת אולדסקול. השנה: 18.8 נק' (56.4% מהשדה, 32.6% משלוש בזריקה וקצת למשחק), 7.5 ריב', 3.5 אס', 1.5 בלוקים וחטיפה למשחק

למה הסלטיקס? לסלטיקס לא יהיה מקום ברוסטר. עד הדראפט הבחירות האלו יצומצמו (אלא אם כן הצעירים יארזו מזוודות בטרייד)

 
23 גוגה ביטאדזה, C, בינ"ל, בודצ'נוסט/גיאורגיה
יוטה ג'ז

11"6 השוקל 250 פאונדס עם מוטת ידיים של 2"7. גוקה הוא פרוספקט מעניין עם אלורה בינלאומית החביבה על לא מעט GMים. הוא שטנץ שראינו לא מעט בשנים האחרונות. סנטר פיזי עם מובס בצבע, יכולת מסירה וגם יכולת לשחק בפיק&פופ  עד אל מעבר לקשת. אני רואה אותו טיפה יותר נמוך מלא מעט מוקים בגלל המהירות הלטרלית שלו. הוא יישרף בחילופים על גארדים והתרומה בהתקפה עוד לא תהיה שווה את הקורבן בהגנה. חוסם מאוד מוכשר המתבסס על חוש מיקום ולא על ניתור.

למה יוטה? כי ליוטה אוהבת לטפל בפרוספקטים בינלאומיים וחסר לה עוד גבוה למצבה מהספסל. אילו היה כאן רכז גבוה כמו ריקי היו הולכים עליו (ננס ליד מיצ'ל זה לא רעיון טוב)

24  ברונו פרננדו,, C, סופמור, מרילנד, בן 20.8

 פילדלפה 76

 

10"6 (2.08 מ'), 235 פאונדס, מוטת ידיים 4"7 (2.24 מ'). ברונו עשה הרבה רושם בקומביין שנה שעברה אך החליט לחזור למרילנד שם נתן עונת סופמור טובה ברמה האישית. הוא יודע להשתמש בגופו ובאתלטיות העצומה שלו ואוהב לגוון את המשחק עם לא מעט מובים נאים לעין ומסירות מפתיעות. לפעמים הוא עושה קצת יותר מדי, ויש סקאוטים שלא אוהבים את הגישה שלו. חייב מאמן חזק כדי לכוון אותו לחוזקות שלו. כי אחרת הופך למכונת איבודים או עברות ומסתבך ברגע שהפיזיות של יריבו כבר דומה לשלו. הוא פרויקט פיזי בדומה למה שהיה קפלה כשנכנס לליגה.קלע השנה: 13.6 ב-60.7% מהשדה 78% מעונשין, עם 10.3 ריב', 2 אס', 2 בלוקים אך 3 איבודים ו-3 עבירות ב-30 דקות.

למה פילי?הקבוצה חייבת rim runner איכותי כשג'ואל לא משחק.

25 קווין פורטר ג'וניור, SG, פרשמן, USC, בן 18.9
פורטלנד טריילבלייזרס

6"6 השוקל 217 פאונדס, מוטת ידיים 9"6. KPJ הוא פרוספקט שנכנס לשנה הזאת כאחד הפרשמנים הבכירים בה. השמאלי הקפיצי הזה, כמו לא מעט פרוספקטי 5 כוכבים שסיימו תיכון קיץ שעבר, אכזב ובגדול. חלק באשמתו וחלק ממש לא. עלה כמעט כל משחקיו מהספסל ושיחק תפקיד משני לוותיקי USC. עונת הבכורה של פורטר ג'וניור הייתה לא יציבה וכללה פציעת ירך שגרמה לו להחסיר כמה משחקים בתחילת השנה והשעייתה בשל הפרת חוקי הקבוצה (לא ידוע למה). במשחקו האחרון במכללות סיים עם 17 נקודות ב-6-8 עם 6 ריב'. הוא נראה מוכן יותר, קופצני ומשוחרר כמו לילה ראשון במועדון של אסיר משוחרר טרי. KPJ יקבל הזדמנות חד פעמית לתקן את הרושם במהלך מחנות האימונים. אם ירשים יטפס מעלה לכיון הלוטרי בגלל שכולם רוצים להאמין שכישרון כזה יפרוץ בסיטואציה אחרת. הזריקה שלו נהדרת ובזמן המועט ששיחק הוא הפגיז באחוז יפה. השנה: 22.1 דקות למשחק, 9.5 נקודות, 4.0 ריבאונדים ו -1.4 אסיסטים. % 47.1 אחוזים מהשדה ן-41.3% משלוש.

למה פורטלנד? כי פורטלנד חייבת יוצר דינאמי מהקו האחורי שיעלו עם CJ או דיים. לא מעט פעמים היה חסר לבלייזרז כוח, מהירות וגודל שם. בנוסף יש שם תרבות קבוצתית יפה ובוגרת שיעזרו, אולי, לילד לסדר את הראש

26. קרסון אדוורדס, PG, ג'וניור, בן 21.1

קליבלנד

(דרך טרייד מיוסטון)

0"6 ביום טוב שוקל 195 פאונדס, אך עם מוטת ידיים 6"6. קרסון הוא פיור שוטר פסיכי כשהוא חם. יש לו שליטה נהדרת בכדור והוא אפילו לא חור בריבאונד למרות גובהו. הוא כן שומר בינוני מינוס, אך יותר מדאיג גישת האקדוחן היורה שפיתח בפרדו. יצטרך למצוא סיטואציה ברמה הבאה בה הוא לא ממש פוינט גארד אלא יותר מיקרוגל שמפצפץ נקודות כמו גרעיני פופקורן. בקולג' זה בדיוק סוג הגארדים שיכולים לקחת אותך רחוק. כי כשהכול סתום וכולם קפוצים, חייבים איזה גארד חסר מצפון שיפעיל את כפתור ה"בעל הבית השתגע" כפי שקרה כשפרדו כמעט הדיחה את האלופה שבדרך וירג'יניה. עשה השנה: 24.1 נק' למשחק (39.3% מהשדה, 35.5% לשלוש מ-10! נסיונות), 3 אס' 4 ריב' חטיפה ו-3 איב'

למה קליבלנד? כי כבר יש להם בחירה ושווה להמר כאן על שחקן כזה.

27 קיי זי אוקפלה, SF, סופמור, סטנפורד בן 20

ברוקלין נטס

(בטרייד מדנבר)

9"6 במשקל 215 פאונדס עם מטת ידיים נהדרת של 2"7. KZ הוא אתלט ארוך להפליא עם מוטת ידיים ארוכות וכתפים רחבות וחזקות. הוא בנוי גופנית בצורה דומה לטרבור אריזה. הוא לייט בלומר שממש שיפר את הטיפול שלו בכדור. יש לו צעד ראשון מהיר והאורך שלו עוזר לו לסיים בטבעת באחוז טוב. אבל השיפור הגדול שמאפשר לו להצטרף לחבריו בסיבוב הראשון זו הקליעה שלו מבחוץ שעלתה רמה השנה. היכולת שלו לקלוע ולתקוף סגירות בקו ישיר לסל תאפשר לו קריירת NBA פוריה. הוא עוד לא מגן עילי ועושה לא מעט טעויות ועבירות מטופשות, אך הוא לא מפחד ללכת חזק לכדור ולחפש מגע. עשה השנה: 16.9 נק' ב-46% מהשדה, 38% משלוש, 6 ריב' 2 אס' 3 איב'

למה הנטס? השחקן הכי מעניין על הלוח. הנטס עמוסים כל טוב בכול העמדות. הם צריכים סופרסטאר. אז עד ש-KD יגיע הם יוכלו בשקט לפתח את KZ

28 דילן וונדלר, SF, סיניור, בלמונט, בן 22.3

גולדן סטייט ווריורס

8"6, 200 פאונדס, מוטת ידיים 11"6. כישרון התקפי מגוון ומיומן עם זריקה יפייפיה וקשתית וטווח NBA. ידיו הארוכות וחוש המיקום שלו הופכים אותו לריבאונדר טוב לעמדה. הוא לא אתלטי בצורה יוצאת דופן אך יש לו טאץ' והבנת משחק שיעבדו טוב בקבוצות מאוד שיטתיות הבנויות על תנועה וקריאה של ההגנה. חותך נהדר לסל ומאוד טוב בהטעיות גוף. חשוב לציין ששיחק בקונפרץ האוהיו וואלי החלש יחד עם מורי סטייט וג'ה מוראנט (מוראנט ניצח אותם בגמר הקונפרץ). לא ראה הרבה קבוצות טובות אבל התצוגה מול מרילנד בטורניר שכנעה אותי שיש לו בהחלט מה למכור מול קבוצות אתלטיות. יש לי תחושה שקבוצה כמו גולדן סטייט תחפש לעבות את הקליעה שלה מהספסל. עשה השנה: 21 נק' (54% מהשדה, 42% משלוש) 11 ריב', 2.5 אס'

למה ג"ס? כי אין דבר כזה פחות מדי קליעה בווריורס. ודילן וונדלר הוא בדיוק זה ועוד

29 דניאל גפורד, C, סופמור, ארקנסו
סן אנטוניו ספרס

(טרייד מטורונטו)

11"6 השוקל 235 פאונדס עם מוטת ידיים של 2"7. סנטר אולדסקולי שכיף לראות. הוא היה פרוספקט מעניין שנה שעברה ואכן שדרג לא מעט דברים במשחקו השנה. אך זה בדיוק הבעיה שלי עם גבוהים שנשארים במכללות. זה פשוט משחק אחר לסנטר שם. גפורד שיפר את כל הסטטיסטיקות ופיתח מובים יפים בפייס-אפ ומהפוסט. אך איפה יקבל את ההזדמנויות האלה ב-NBA? הקליעה שלו נראית בינונית מינוס ואם לא יעשה מהפך בעניין יישאר גבוה אתלטי שמחליף צדדים ומחכה לאלי אופס או מגיע לחסום 3 פעמים בהתקפה. ה"רים ראנרס" האיכותיים בליגה הם פריקים רציניים עם טרמפולינות דמיוניות וידיים של אלסטיקמן ושם הוא ממוצע למרות האתלטיות. that said, גופרד עדיין גבוה מאוד מוכשר, שיעניש שחקנים קטנים יותר בצבע, בעל יכולת להחליף בהגנה על גארדים לרוב, בעל חוש מיקום מצוין וידיים חזקות שיכול לשמש אחלה רול פלייר עד שיתקן את זריקתו ואולי ייקח צעד קדימה.

למה הספרס? יש שם דוקטורים מדהימים לשיפור מכניקה. בנוסף מצבת הגבוהים של הספרס מזדקנת.

30 טיילן הורטון טאקר, SF, פרשמן, איווה סטייט, בן 18.8

מילווקי באקס

4"6 במשקל 240 פאונדס עם מוטת ידיים פסיכית של 1"7. ילד בן 18 שהוא שילוב של דריימונד וג'אברי פרקר בסגנונו, הוא אחלה פרויקט. הוא מוסר נהדר וחכם הרבה מעבר לגילו. יש לו אחלה מנוע טורבו שלא מוותר על שום גרגיר. אני אוהב כזאת תחרותיות ואני חושב שהוא עלול להיות גנבה כאן. ייתפס במעלה הדראפט אם באימונים יראה שהקליעה שלו יותר יציבה (המכניקה שלו בסדר גמור ויש שם טווח NBA משהו בזריקה ניראה לעתים לא יציב) בנוסף חייב להוריד את המשקל העודף כמו שעשו דריימונד וויק אולדיפו בזמנו. יכול להיות שמתחת לגוף העבה מסתתר גארד אקספלוסיבי וארוך שהקלילות החדשה תוסיף לו את פרץ המהירות שחסרה לו בכניסה לסל ביחס לאתלטים בליגה. עשה השנה: 11.8 נק' (40% מהשדה, 30% לשלוש), 5 ריב' ו2.5 אס' ו-1.5 חטיפות.

למה הבאקס? כשיגיע ויפגוש ברוסטר הסופר ארוך ואתלטי של הבאקס יבין שהוא שיחק בליגה אחרת עד כה. זה אולי יתחיל את הטרנספורמציה הגופנית. ללא קליעה יתקע בג'י ליג כמה שנים

 

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. חתיכת השקעה, תודה רבה יונתן.
    אם בול נבחר במקום 13 כמו שרשמת על ידי מיאמי, מה יקרה על לאבר? הוא יעשה פינג פונג בין לוס אנג'לס לבין מיאמי? אני מתחיל לדאוג קצת בשבילו חחח.
    נראה לי שכל אוהדי הניקס כמוני וגם שאר אוהדי הנמושות מחכים להגרלת הלוטרי כדי לראות מי מקבל את זאיון, ברור שאחרי ההגרלה הכל יכול להשתנות על פי הקבוצות, נקווה להגרלה טובה לניקס 🙂

      1. תודה על התיקון
        עכשיו אני נזכר שערן רשם עליו בטור שלו שהוא מראה פוטנציאל גדול מאביו. ובנוסף גם רשום כאן 🙂

  2. יוצא מן הכלל, ג'ון!
    .
    הלוואי שמוראנט יגיע לסאנס. אני חותם על תואה כזו לדראפט בעיניים עצומות.
    .
    בכל הנוגע לבוקר והמוכנות שלו לשחק ללא כדור –
    אני ממש לא מסכים אתך.
    השנה, ובשנה שעברה, לא היו לו יותר מדי ברירות. מספיק לראות מי שיחקו לצדו.
    לפני שנתיים, כאשר בלדסאו היה בקבוצה (שיחק 66 משחקים, 33 דקות למשחק), כאשר נייט היה עדיין שחקן כדורסל (54 משחקים, 21 דקות למשחק),
    אז בוקר שיחק לא מעט ללא הכדור ביד, וזה לא מפתיע לגלות שהוא קלע אז משלוש באחוזים גבוהים בהרבה מאלו שיש לו השנה.
    קצת יותר קאצ' אנד שוט מהשלוש (37% השנה, 40% בשנה שעברה) יעשו לו, ולסאנס, רק טוב.
    יש מצב ששחקן כמו ג'ה יעזור לזה לקרות.
    .
    תודה, ג'ון

      1. תודה ג’ון פנטסטי , אני לא יודע כל כך איך לעכל את ג׳ מוראנט , אני לא רואה אותו הגנתית עם בוקר ואייטון וטי גי וורן (והשילוב התקפית משמיים.)
        .
        זאיון זה נו בריינר כל קבוצה חייבת לבחור כישרון שכזה אני לא זוכר שום אתלט שהגיע ככה בליגה בעונה הראשונה, הולך לאכול את הליגה משנה הבאה בעונת רוקי היסטורית.
        .
        האנטר בחירה חמישית ? אני רואה אותו נכנס באמצע סיבוב ראשון. סביב בחירה 12, בחירה חמישית אתה מנסה לדוג אולסטאר והוא פשוט לא בתקרה, ויש גם את הגיל, הוא מבוגר מטייטום ב3 חודשים.

  3. טוב, הפרויקט הזה מדהים. לא פחות. עבודה מרשימה והיכרות נהדרת עם החומר. מאד מאד איכותי
    הבעיה? הדראפט עוד המון זמן והפוסט ייעלם. לדעתי ראוי להדבקה קבועה עד הדראפט
    כל הכבוד

  4. מעולה יונתן, תודה רבה.
    .
    בהחלט, אנחנו זקוקים ל SF. בביגז יש את פולטל, מטזו ויובנקס, אז אם יש עוד SF פנוי בשלב הזה יכול להיות שכדאי לקחת אפילו שניים בעמדה הזו כי גיי לא נהיה יותר צעיר וברטנס הוא יותר סטרצ'4.

  5. נהדר ג'ון. מאוד מקצועי, מנומק והגיוני. לא שאני מסכים עם כל הדירוגים, אבל בהחלט כן עם ההיגיון והאפשרות הדי סבירה שזה המיקום שבו השחקנים ייבחרו. אבל השקעה כזו ראוייה לתגובה מעמיקה יותר, אז נתחיל מהכללי ואחר כך ניגע בכמה שחקנים ספציפיים (כמה שיהיה לי כח).

    בכללי: קודם כל לגבי ההצהרה הראשונית שלך, לא בטוח שזה ממש מדוייק שמחזור הפרשמנים הזה איכזב ביחס לציפיות. ממה שזכור לי, הייתה דווקא לא מעט ספקנות לגביהם והיה ברור שהם לא ברמה של המחזור הקודם כשיצאו מבית הספר. אפילו לגבי בארט, שחלק חשבו שהוא הקנון של המחזור, מי שצפה בזהירות במשחקים שלו בבית הספר יכל כבר לראות לא מעט מהחסרונות שהוא הראה בדיוק (לראייה, כתבתי עליהם עוד לפני שהעונה התחילה). כך שבסך הכל, היה מי שהפתיע לטובה: זאיון, בגדול!, ג'קסון הייז שהגיע משום מקום, קובי ווייט, הורטון טאקר, הירו, וגם דורט ובראזדייקיס. היו מי שנתנו פחות או יותר מה שציפו מהם: בארט לדעתי (לפחות ממי שהיו לו ציפיות ריאליות), ובול, שאולי אפילו הפתיע לטובה. וכן היו גם, כמעט כרגיל, כמה שאיכזבו, בעיקר רדיש וליטל, אבל גם קוונטין גריימס וסימי שיטו, שלא בדירוג שלך ובצדק. בסך הכל, לדעתי, פחות או יותר סביר ולא רחוק מהציפיות הדי צנועות סך הכל, שלי לפחות.

    ועכשיו לשחקנים ספציפיים.

      1. אבל זה תמיד ככה. אף פעם, בשום מחזור, לא כל מי שמדורג בטופ-20 (חמישה כוכבים) ביציאה מהתיכונים הופך בסופו של דבר לשחקן נבא. העונה במכללות תמיד הופכת דברים. תראה רק מחזור קודם (2017), עם שחקנים כמו טרבון דובל וגארי טרנר בעשירייה הראשונה. או מחזורי 2013 ו-2015, עם בערך חצי מהטופ-20 שלא הגיעו בכלל ל-נבא ועוד הרבה שהפכו לשחקני שוליים במקרה הטוב. מ-2018 רוב העשירייה המובילה תגיע ל-נבא (אולי אפילו כולם בסופו של דבר) וחלקם גם יהיו שחקנים טובים. וכאמור, יש גם לא מעט שמות מחוץ לטופ-20 שהפתיעו.
        .
        בכל מקרה, כשכתבתי שהמחזור לא אכזב כל כך לדעתי, התייחסתי למה שכתבו עליהם בשנה שעברה. למשל שמיץ וגבעוני, ב-אספן או באתרים כמו הסטפיאן והאתלטיק. שם ציינו כבר לפני העונה שמעבר לחמישייה המובילה, שגם לגביה יש ספקות (וששניים ממנה כאמור בהחלט איכזבו), זה לא נראה כמו מחזור פרשמנים חזק. ואכן כך.

  6. זאיון: אין הרבה מה להוסיף. כתבת מצויין. מאוד אוהב את התשוקה שלו למשחק וגם היכולות הנהדרות והחד פעמיות. זו תהיה הפתעה גדולה אם לא יהיה השחקן הכי טוב שייצא מהמחזור הזה. ואם יוכל לשפר את החולשות (קליעה, קצת נטייה לאיבודים) ולהישאר בריא (חמסה חמסה) הוא יהיה אולסטאר להרבה שנים ואחת הפנים המרכזיות של הליגה בשנים הקרובות. פיניקס תהיה הקבוצה האידיאלית עבורו לדעתי, ליד אייטון. איפה שלא ינחת, אם יקיפו אותו בקלעים זה ייתן לו הרבה מרחב מחייה בצבע ויוציא ממנו את המיטב (מבחינה זו, דיוק לא הייתה בנוייה באופן אידיאלי עבורו).

  7. בארט: גם כאן מסכים עם רוב מה שכתבת. למרות החיבה המובנית שלי אליו, יש לו אכן כמה חסרונות בולטים, בעיקר הקליעה (אחוזי העונשין והשלוש לא מבשרים טובות בהקשר הזה), הנטייה ללכת עם הראש בקיר והיעדר מסויים של אתלטיות וגמישות בסיומת במרחבים צפופים. גם במקרה שלו, לדעתי החסרונות הללו הודגשו בגלל הקליעה הנוראית מבחוץ של דיוק, שסתמה את הצבע, פלוס הנוכחות המפלצתית של זאיון בפנים. השניים חברים ואוהבים לשחק יחד, אבל לא ממש מתאימים מבחינת התכונות הבולטות שלהם, וכמה מהמשחקים הכי טובים של בארט היו כשזאיון ישב בחוץ עם הפציעה. מסכים איתך שזה עשוי להיראות טוב יותר עם הריווח של ה-נבא, וגם מספרי האסיסטים יעלו לדעתי. הוא צעיר (עדיין בן 18), עובד קשה, ואני בהחלט לא חושב שמה שראינו בקולג' זה המוצר המוגמר.
    .
    אבל אם ציינת את ההגנה החלשה כרגע של ג'א מוראנט, צריך להיות ישרים ולהגיד: גם בארט הראה הגנה גרועה בקולג'. יש לו את היכולת האתלטית להישאר אם השחקן שלו. אבל כמעט כל העונה הוא הראה הגנה לא עקבית וחלשה: שחקנים עברו אותו לא פעם בקלות, הוא לא ממש אתגר שחקנים בסיומת ליד הסל, ולא מעט מהשחקנים ששמר עליהם חגגו עליו (למשל קמרון ג'ונסון, קלבר, וגם אוברי דוקינס בטורניר המכללות). וגם הגנת העזרה שלו הייתה חלשה. בקיצור, הוא ממש לא נתן סיבות לאופטימיות בצד הזה של המגרש, למרות שיש לו את הנתונים ואפשר לקוות שיעשה יותר.
    .
    לסיכום, בינו לבין מוראנט, אני הייתי הולך עם מוראנט, למרות שגם כאן יש סיכון מסויים וחוסר ודאות (קליעה, הגנה, וגם סיומת לא מספיק טובה ליד הטבעת כשצפוף). מה קליבלנד יעשו אם יקבלו את הבחירה? לא בטוח, כי לכאורה יש להם כבר רכז (סקסטון, למרות שבעיני הוא לא ממש הראה שהוא רכז). אם ניו יורק, פיניקס, או שיקאגו מקבלות את הבחירה השנייה, אני הייתי הולך על מוראנט.

  8. 4. גארלנד. האמת, זו תהיה עבורי קצת הפתעה עם ייבחר כל כך גבוה. נראה לי שמדובר כאן על מקרה של שחקן שרק הרוויח מהפציעה שלו מבחינת הדירוגים, כי לא הייתה לו הזדמנות לאכזב. עם איך שהעונה של ונדרבילט נראתה, נראה לי שאם לא היה נפצע היה יורד בדירוג. הפוטנציאל בהחלט שם, בעיקר ביצירת נקודות, אבל הוא מאוד רזה ואם יבחר כל כך גבוה זה יהיה הימור גדול — כמו לבחור מישהו ישר מהתיכון ולקוות לטוב.

  9. 5-6. האנטר וקלבר. הייתי מחליף ביניהם, ואת שניהם בוחר לפני גארלנד. לדעתי קלבר המשיך לגדול השנה והוא בסביבות 7'6. האנטר קצת יותר גדול ואתלטי, עם קצת יותר פוטנציאל הגנתי, וגם נראה מצויין בגמר המכללות. אבל קלבר הוא שחקן התקפי טוב יותר משמעותית, עם הרבה יותר יצירתיות, ויש לו פוטנציאל להיות גארד יוצר, בעוד שהאנטר כנראה יהיה בעיקר 3-אנד-די.

    1. אה, והאנטר גם מבוגר יותר, ביותר משנה, מה שלא פעם משמעותי בגילאים הללו מבחינת הפוטנציאל להמשיך בהתפתחות.

    2. האנטר הוא מסוג השחקנים שמאמני NBA מתים שיהיו להם. אנ לא יותר אם יהיה אולססטאר בסופו של דבר אבל שחקן חצמישייה משמעותי לדעתי בהחלט.

  10. נהדר ג'ון.
    הרבה הימורים בדראפט הזה.
    כמה שחקנים ממש הקפיצו עצמם בדראפט בזכות הטורניר (האנטר, מוראנט וקולבר, למרות שהאחרון היה עדיף לו לעוף באליט 8) וכמה שחקנים הרוויחו כי לא שיחקו כל העונה.
    אני עדיין חושב שקבוצה תהמר על רדיש בטופ 4, אבל העובדה שהאצ'ימורה כל כך נמוך אצלך שם אותו כגניבה אמיתית. שחקן שיכול להשפיע כבר בעונת הרוקי ולהשתלב בכל מערכת. גם הוא יהיה חייב לעבוד על הקליעה אבל המכניקה נראית שם.

  11. ציון ומוראנט הכי טובים. היתר סתם, לא ראיתי אף פוטנציאל אולסטאר אחר שם למרות שראיתי מעט מאד מהתקצירים ביוטיוב.
    בארט המקסימום שלו לדעתי זה וויגינס והפחות זה זה הגאברי פרקרים למיניהם

    1. בבחירות האחרונות לפעמים נראה קשור גם לסוכן ומזל, אז אין לדעת.
      לדעתי בשום מצב לא שחקן נבא. לא מספיק התקפה (כמה הוא רץ למצוא זריקה? כמה מהר הוא משחרר כדור? מאיזה טווח? לדעתי לא מספיק), לא מספיק פוטנציאל, עוד לא ראיתי (וכנראה גם לא נראה) לבן נבחר על טיקט של הגנה.
      וזה לא שאני לא תופס ממנו, סיכוי לא רע להיות שחקן חמישיה קבוע של קבוצת יורוליג.

      1. אתה חושב שאבדיה בעל פוטנציאל גדול יותר? אני חושב שהעונה מכבי די גמרו את אבדיה והרסו לו עונה שלמה בה הוא יכל להתפתח.
        לגבי זוסמן, אין ספק שיש לו עוד הרבה להשתפר, השאלה אם יוכל להיבחר בדראפט ואז להוכיח את עצמו בליגת הקיץ, מקווה בשבילו שכן, מאמין שהוא יכול להיות שחקן רוטציה באיזה קבוצה שנמצאת בתהליך בנייה, סטייל ממפיס, פיניקס, שיקגו, קליבלנד ועוד.

          1. אם אני לא טועה אבדיה גדל בנוער של מכבי לא?
            אני חושב שהוא גם ביקש השאלה לקבוצה אחרת אך אמרו לו שהוא יקבל דקות ובפועל לא קיבל.

          2. אבדיה לא ביקש להשתחרר,הוא ואביו שקלו את האופציות ובסוף החליטו שעדיף להם להישאר במכבי.
            לגבי מה שכתבת למעלה שהעונה מכבי גמרו את אבדיה אז לא מסכים.אני חושב שהם בנו אותו לאט לאט השנה ואבדיה בדקות המעטות שכן קיבל ביורלויג מוכיח שיש לו את זה בגדול,הילד לא מפחד לזרוק ולא מפחד לקחת אחריות(בניגוד לזוסמן שנראה פשוט מפוחד וזה ממש חבל כי הוא גם יודע לקלוע).אבדיה זכה להתאמן וגם קצת לשחק במסגרת הכי מקצוענית מחוץ לNBA וזה יוסיף לו.השאלה הגדולה היא שנה הבאה כי אם שנה הבאה הוא לא יתחיל לקבל דקות משמעותיות אז הוא יהיה בבעיה אבל אם כן אז התקופה במכבי רק תועיל לו

          3. שחקן כמו אבדיה וזוסמן צריכים לשחק 30 שהכדור בידיים שלהם תמיד והם הגו טו גאי ולקלוע ולהוביל שהכל עליהם זה נקרא להתפתח וללמוד וזה הם יכולים לעשות בגליל ודומיהם . להיכנס ל10 דק במכבי לתת הגנה ולהתפלל לכדור שאתה לבד בלי שמירה לא ישפר אותך בכלום כי אתה לומד להיות שחקן משלים. אבדיה זה לא דונציץ

        1. אבדיה מאד מאד צעיר.
          אבא שלו חזק שם בתמונה והפוקוס לגמרי על הפיתוח שלו, מניח שלא הרגישו השנה שהוא מוכן לאיזו מזרח אירופית שתפתח אותו ותתן לו דקות יורוליג, אולי אפילו חושבים שיכול לקבל במכבי בשנה הבאה דקות משמעותיות.
          אבדיה בוודאות בעל פוטנציאל גדול יותר לנבא, זה לא אומר שהוא בסוף יהיה השחקן הטוב מבין השניים (למרות שכרגע נראה שכן.
          היתרון הגדול שלו על זוסמן – הוא מייצר בעצמו התקפה, אולי התכונה הכי חשובה לשחקן משמעותי בנבא. במובן הזה הפוטנציאל שלו גדול בהרבה משל זוסמן ומשל כספי, מצד שני, אם לא יתפתח (קליעה, מסירה), הוא לא יהיה מתאים גם לרול פלייר.
          היכולות שלו יוצאות דופן לגודל שלו ואין ספק שההצלחה של לוקה וגלינארי יכולה לתרום להייפ סביבו ולבחירה גבוהה, נראה שיש לו אופי טוב, גם אגו, גם משקיע.

  12. 8. רדיש. אוי, מאיפה להתחיל. אולי מזה שאתה כנראה צודק והוא ייבחר בעשירייה הראשונה. אבל אני ממש לא אוהב את השחקן הזה. לכאורה, יש לו הכל. גובה, אורך, כח, ואפילו פוטנציאל הגנתי לא רע. וכן, היו את הרגעים הללו שבהם הוא ממש נראה כמו שחקן נבא טוב. אבל אם לומר את האמת, הייתה לו עונה הרבה פחות מבינונית בדיוק. הוא קלע באחוזים מזעזעים, בעיקר מחצי מרחק וליד הסל ולקח הרבה זריקות גרועות (36% לשחקן בגודל שלו! סיומת נוראית ליד הטבעת). אינטליגנציית המשחק לוקה מאוד בחסר, עם המון איבודים והחלטות רעות. כל פעם שהוא החליט לחדור, האוהדים של דיוק תפסו את הראש, גם בגלל כדרור גרוע, וגם בגלל קבלת ההחלטות הרעה (אין ספור עבירות תוקף בגלל איבוד שליטה). והיו גם ההעלמויות ממשחקים. על כל משחק טוב (או מחצית טובה) היו לו כמה שבהם הוא פשוט לא הורגש.
    .
    אז האם זה רק בגלל שהוא שיחק ליד בארט וזאיון בסיר הלחץ של דיוק? לדעתי לא. דווקא עבורו, בניגוד לאחרים, זו הייתה סיטואציה טובה יחסית. בלי הרבה לחץ ליצור בעצמו, עם שניים שמושכים אליהם את האש ומשאירים אותו פנוי לא פעם, ועם לא מעט מסירות למצבים נוחים מג'ונס ומבארט. לדעתי, זה לגמרי עליו. אפילו כשזאיון נפצע ולכאורה פינה לו את הבמה הוא לא הצליח לתת שני משחקים סבירים ברצף.
    .
    בקיצור, לא רואה איך כל זה מבשיל לשחקן חמישיה טוב ובעיקר יציב ב-נבא. כמובן שזה יכול לקרות, אבל לדעתי הסיכוי לבאסט די גדול.

    1. אבדיה לא ביקש להשתחרר,הוא ואביו שקלו את האופציות ובסוף החליטו שעדיף להם להישאר במכבי.
      לגבי מה שכתבת למעלה שהעונה מכבי גמרו את אבדיה אז לא מסכים.אני חושב שהם בנו אותו לאט לאט השנה ואבדיה בדקות המעטות שכן קיבל ביורלויג מוכיח שיש לו את זה בגדול,הילד לא מפחד לזרוק ולא מפחד לקחת אחריות(בניגוד לזוסמן שנראה פשוט מפוחד וזה ממש חבל כי הוא גם יודע לקלוע).אבדיה זכה להתאמן וגם קצת לשחק במסגרת הכי מקצוענית מחוץ לNBA וזה יוסיף לו.השאלה הגדולה היא שנה הבאה כי אם שנה הבאה הוא לא יתחיל לקבל דקות משמעותיות אז הוא יהיה בבעיה אבל אם כן אז התקופה במכבי רק תועיל לו

  13. 9. קובי ווייט. די מחבב אותו. כמו פרשמנים אחרים, לא הראה יכולת גדולה בהגנה (חסר לו אורך). אבל יש לו את האספלוסיביות הזו, המהירות, התעוזה בכניסה לסל, והאופי התחרותי, שלדעתי לגמרי שווה להמר עליהם, הרבה לפני שחקן כמו רדיש. לא בטוח שיצליח, בגלל קבלת החלטות חשודה. וכמו לא מעט פוינט גארדים, יש סיכוי טוב שבשנה שנתיים הראשונות זה לא ייראה כמו הימור טוב (לפוינט גארדים לוקח אולי הכי הרבה זמן להבשיל). אבל בהתחשב באלטרנטיבות, לגמרי הימור סביר.

  14. 10. לנגפורד. נראה לי ממש לא מתאים למינסוטה עם הקליעה הגרועה מבחוץ ומנטאליות הסקורר, כאילו שחסרים להם כאלו. לדעתי, אם יגיע לשם, כתוב על זה כישלון. ובכלל, לא התלהבתי ממה שהראה בקולג', למרות שמסכים איתך לגבי הפוטנציאל.

    אז מי כן מתאים למינסוטה? לדעתי, ברנדון קלארק. ואם הם בוחרים במיקום הזה הם לגמרי צריכים ללכת עליו לדעתי. קלארק הוא בדיוק השחקן שמתאים לשחק ליד טאונס, שיכול לרווח את המשחק וייהנה מיכולות ההגנה על הטבעת של קלארק. הוא יכול לשפר להם משמעותית את ההגנה הדי חלשה. וזו בדיוק הסיטואציה שבה הוא יכול לפרוח. אם יש עוד למינסוטה תקומה (בהחלט מוטל בספק), קלארק יכול להיות האיש שישנה עבורם את הכיוון.

    ומילה על האיש שבסנדוויץ' במוק שלך — קלדן ג'ונסון האפור. לכאורה, באמת שחקן במידות הנכונות ועם כל התכונות שדרושות להצלחה. רק שהוא פשוט לא עושה שום דבר ברמה גבוהה. אז מה ייחד אותו ב-נבא? כנראה שכלום. יכול להיות שחקן רוטציה סביר, אבל קשה לי לראות יותר מזה כרגע.

    1. שחקן נחמד מאוד שבאמת הרבה יותר הרשים מגריימס, השותף שלו לקו האחורי. ראיתי שהוא בוחן את המצב והכריז שהוא יוצא לדראפט. לדעתי, יחזור בסוף לעוד שנה בקנזס. עדיין לא ממש מוכן ל-נבא, אבל מי יודע.

    2. הוא כבר הגיש מסמכים לצאת לדראפט. הוא אחלה שחקן. הוא יותר ברמה של סיבוב שני לדעתי. גריימס פשוט הגיע גבוה בהרבה כפרוספקט תיכון. אני דווקא חושב שיש לא מעט פרוספקטים טובים בסיבוב השני. הפער בן סוף הסיבוב הראשון לתחילת הסיבוב השני כמעט לא קיים.

  15. אני מתחיל להתקשות להאמין שמישהו ייקח את ההימור על ג'ונטאיי פורטר בסיבוב הראשון. נכון הבחור סופר כשרוני אבל שתי פציעות ברצף ואני די בטוח שיספרו לו גם את הפציעה של אח שלו.

  16. 13. בול בול. שוב, מבין לגמרי למה שמישהו יהמר עליו בלוטרי, אולי אפילו בעשירייה הראשונה (יש כאלו שבשבילם הוא כישרון טופ-5). הטאץ' שלו בקליעה, פחות או יותר מכל הטווחים, מדהים לשחקן בגובה הזה. משהו שקרוב לרמה של דוראנט (וזו באמת הנקודה היחידית שבה ניתן להשוות ביניהם). תוסיפו אורך בלתי נגמר, יכולת מסויימת להוריד כדור לרצפה, תפוקה סטטיסטית פנטסטית לפני שנפצע באורגון, ולפחות לכאורה, גם יכולת להגן על הטבעת ברמה גבוהה.
    .
    אבל, האבל פה הוא גדול מאוד, ולדעתי מספיק כדי להבין שהוא לא שווה לוטרי. גם בהנחה המפוקפקת שאיטרייה כזו יכולה להימנע מפציעות (עד עכשיו הסימנים לא בדיוק מעודדים), אני פשוט לא רואה איך הוא מצליח להישאר על המגרש בצד ההגנתי. גארדים (וגם פורוורדים חזקים) פשוט יקרקסו אותו בכל פעם שהוא יחליף עליהם. הגנת החילופים שלו פשוט נוראית — שילוב של רגליים איטיות, הבנת משחק לקוייה, ולא פעם גם היעדר מוטיבציה ומוטור הגנתי. ומתחת לסל כמעט כל שחקן נבא יוכל לדחוף אותו בצבע (גם בהגנה וגם בהתקפה), עם מבנה גוף שפשוט לא ניתן לשים עליו עוד משקל במרכז כובד גבוה מדי. קבוצות יצטרכו לבנות סביבו הגנה אזורית חכמה כדי להעלים את החולשות ההגנתיות שלו ולהינות מהיתרונות שלו. והבעייה היא שאין הרבה קבוצות או מאמנים ב-נבא שמוכנים ליצירתיות כזו.
    .
    אז אולי הוא שווה בחירה בסוף הסיבוב הראשון, אבל מי שיבחר אותו בלוטרי, בסבירות גבוהה לדעתי יצטער על זה. ואם עוד אפשר לראות את זה עובד לפעמים בעונה הסדירה, מה יעשו איתו בפלייאוף? בקיצור, לדעתי הסיכון גבוה מדי למרות הפיתוי.

      1. אני אומר שיש פוטנציאל שזה אפילו יותר גרוע בצד ההגנתי (למרות שמבחינת קליעה לבול יש טאץ' יותר טוב). פשוט קשה לי לראות איך מצליחים להחביא אותו בהגנת החילופים, שלגמרי שולטת ב-נבא כיום.

      2. אורך קובע ב-NBA. ת'ון ארוך אבל לא פסיכי כמו בול. אני לא בטוח שהגנות החילופים האוטומאטיים הם כאן להישאר ל-5-10 שנים. אני שמתי לב בפלייאוף הזה שיש קבוצות שדווקא מעדנות את הנטייה האוטומאטית להחליף ה-כ-ל.
        אני עדיין מאמין שמה שבול הראה בשנתו האחרונה בתיכון ובמעט שהראה באורגון שהוא גיים צ'יינג'ר. אני לא רופא וקשה לקבוע את הפרופיל הבריאותי שלו. לכן יש מצב שיתדרדר קשות. יש מצב שגם בעונה של 82 משחקים הוא לא יכול לתת יותר מ-10-15 דקות משחק לפני שיהפוך ללא רלוונטי. אבל על סמך מה שראיתי, הסיכוי למצוא אסים בבחירות סוף לוטו או חצי תחתון של הסיבוב הראשון מאוד נמוכים. לפעמים שווה להמר וזהו. קבוצה כמו מיאמי תביא אותו למצב הגופני הכי פסיכי שהוא יכל לדמיין ואז נוכל לבדוק מה הוא שווה. כשאני עובר על צעירי מיאמי אז קשה לי למצוא שחקן אחר שמרים אותם מהמעמד של רוסטר שכולו טוב אבל אף אחד לא מרחף מעל.

  17. 14. פי ג'יי וושינגטון. אותו אני דווקא כן אוהב ולדעתי תהיה לו קריירת נבא טובה. שלא כמו בול, למרות שאין כאן איזה אפסייד היסטרי, לגמרי אפשר לראות איך הוא משתלב ב-נבא של ימינו כשחקן הגנה טוב, עם קליעה משתפרת, שימצא מקום ברוצטיה של קבוצת נבא ולגמרי לא יהיה נטל בשני צידי המגרש. שחקן חביב, אתלט נהדר, ואחד שמופיע למשחקים גדולים.
    .
    אוקיי, סיימנו עם הלוטרי, אז ננוח.

  18. המון תודה גון תענוג!
    תכתוב יותר.
    אני פחות תדראפט הזה גם משום שהקינגס לא בוחרים השנה אז שיחררתי.
    אני את גונטיי פורטר הייתי בוחר הרבה יותר גבוהה הוא מאד מוכשר, גם אחרי הפציאות.
    מהקצת שראיתי את וושינגטון בקנטקי 14 זה נמוך עבורו בדראפט הזה
    ואני מצטרף לערן קלבר לפני האנטר,הוא יהיה שחקן נבא טוב לכל הפחות.
    וכמו שרמזת פיתוח השחקנים וההתאמה לשיטה לא פחות חשובים מהבחירה עצמה
    מעט מאד שחקנים בגיל הזה הם מוצר מוגמר שיצליחו בכל סיטואציה

  19. פנטסטי. מוק דראפט מושלם ומקיף מאוד. אני לא חושב שמיאמי תלך על בול בול כשיש לה את באם אדביו, מקווה לטרייד-אפ בשביל רדיש או לבחירה בנאסיר ליטל. האצ'ימורה גם אופציה מעניינת.

    1. רדיש – לגמרי עניין של טעם ואמונה. כשיש לי ספק וכשמדובר בדוק, אני נוטה להתעלם ממה שעיני רואות ולהסתמך על התיכון בלבד. על בסיס העונה בלבד הוא סוף סיבוב ראשון. על בסיס הכישרון שהציג בשנתו האחרונה בתיכון? הוא בין 1-3. בקיצור בנדיבות הוא 8 אך לא אפל מהכיסא אם יטפס לאחר האימונים האישיים. הוא באמת חתיכת כישרון.

      לגבי פורטר – צריך לראות יותר. ווליום נמוך הוא יתרון וחיסרון. 40% משלוש ב-2 זריקות למשחק זה לא 40% ב-7 זריקות. הוא נעלם גדול. אני מקווה שיגיע לקומביין ולאימונים ונדע קצת יותר.

      ג'קסון הייז הוא בחירה על סמך פוטנציאל. אם יש קבוצה שאין לה צוות פיתוח טוב שתוותר מיד. דבר שני הוא מאלה שהתחילו מאוחר מאוד לשחק. הצמיחה שלו כשחקן היא אקספונצילית. לכן הוא כאילו מקביל בעיני לשחקן בכיתה י"א מבחינת הנסיון שלו בכדורסל. אטלנטה נראית לי אחלה התאמה כי הם באמת בנו שם צוות מקצועי למופת. לטעמי הוא פרויקט של שנתיים כמו מיצ'ל רובינסון

    1. לי הוא מאוד מזכיר את סי ג'יי מקולם אבל עם יכולת מסירה טובה יותר הוא באמת קוסם עם הכדור, רק שלא הספיק להראות את זה עד שנפצע.הוא עובד הרבה עם הגוף ונע נהדר על המגרש ללא כדור. בתיכון הוא היה יותר פוינט גארד קלאסי והוא שיחק יותר עם הכדור. הנה קצת היילייטס תיכוניים שלו

  20. תודב אדירה לג'ון, ולכל התוספות של ערן. מקצועני לאללה והשקעה של שעות על גבי שעות. אין ספק שההפתעה הגדולה הוא ציון. לא שהוא NO 1, אלא שהוא כזה טוב. משום מה נראה לי שבארט לא ייבחר שני ואולי אפילו לא בחמישייה הראשונה. טורניר המכללות פגע בו לדעתי. ג'קסון הייז והצ'ימורה הם שני שחקנים שיפרחו ב-NBA.
    תודה רבה רבה, ג'ון

    1. תודה לך. הקושי לא היה בכתיבה. אני כבר חודש חורש על כמויות של משחקים וניתוחים מכל כיוון. הדירוג פחות חשוב לי. זה גם ככה יהיה עניין של טעם, הייפ וכימייה באימונים והראיונות. יותר היה חשוב לי שאנשים יתחילו לגלגל את השמות על הלשון ולצפות בהם כדי שחוויית הדראפט תהיה יותר מהנה.

  21. נהדר ג'ון!
    .
    יש לי הרבה מה לכתוב, אבל ערן נגע בהרבה מהן ונראה לי קצת מיותר לחזור עליהן.
    לגבי העומק – דראפט מאוד בעייתי לקבוצות בלוטרי, בעיקר כי אני לא רואה שחקנים ש-GM יחתום עליהם מחוץ לשלישייה הראשונה. עם זאת, אני כן רואה פוטנציאל חבוי בהמשך, יש הרבה שחקנים עם פוטנציאל להפוך לשחקנים שלמים יותר, אבל זה מאוד תלוי בסיטואציה. עם זאת, דווקא קבוצה כמו בוסטון יכולה לנצל את זה במידה והיא רואה שחקן שהיא אוהבת בלוטרי ולקבץ כמה בחירות עבור השחקן הזה. וושינגטון בטח ישמחו להיות בצד השני של טרייד כזה.

    1. מסכים לגבי חוסר בהבדלים מהותיים מנגיד מספר 7 ומטה. הפער הוא כמעט אפסי ובנוי רק על פוטנציאל. אם פתאום גראנט ווילאמס יוריד במשקל ויבוא במבנה גוף חדש לליגה (כמו שעשה אולדיפו בשנתו האחרונה באינדיאנה) ועם קליעה משופרת (הוא רק צריך מאמני קליעה ברמה טובה. אני מאוד אוהב את המכניקה שלו) הוא יעקוף הרבה חברה בסיבוב. לצערי קשה לפישר כמוני לאסוף בדלי אינפורמציה קטנים שיכולים לעשות את ההבדל שנים קדימה. אני כן מאמין סטטיסטית שיש דברים שעוזרים לסיכויים:
      שחקנים שגדלו עם מערכת תמיכה טובה (לאו דווקא כספית, האמהות של דריימונד, לברון, KD ו-טייטום זו דוגמא טובה)
      שחקנים שיש להם כישרון טבעי יוצא דופן גם אם הכל עוד לא אסוף (טריי יאנג הוא דוגמא נהדרת)
      שחקנים עם מוטיבציה ענקית שלא תלויה מטרה קצרת טווח – זוהי תכונה מאוד נדירה. זה לא החוזה הבא, זה לא היריבות או היריבה. דריימונד, פט בברלי, ראס, ג'ימי באטלר). יש לא מעט זיופים ברמת המכללות שבחוזה הראשון הגדול הם מפסיקים להוסיף למשחקם, אוכלים ג'אנק פוד וכו'

      בקיצור יש הרבה נאלמים. הדראפט הוא כנראה כלל האינפורמציה שהגיע עם ניתוחים הסתברותיים כאלה ואחרים וזהו

  22. + 1 לעידן
    .
    אני עוד לא נכנסתי לעובי הקורה בדראפט הזה, אבל אהיה בשוק אם ג׳ה לא נבחר שני.
    לדעתי יש לו סיכוי מסויים להיות השחקן הכי טוב מהדראפט הזה.
    .
    ואני מאד אוהב את גאפורד, עוד מהעונה שעברה.
    חושב שיבחר יותר גבוה.

  23. אני שומע שרמביס/פלינקה זה עדיין הצירוף בעל הסיכויים הכי גבוהים, אבל שם מעניין שהבנתי שהם שוקלים ברצינות זה ארן טלם שהיה אחד מסוכני השחקנים הכי גדולים, היה גם הבוס של פלינקה, אבל בניגוד לפלינקה – מאד אהוד ברחבי הליגה…
    .
    כרגע הוא בתפקיד יועץ בדטרויט וכנראה מחכים שיודחו מהפלייאוף כדי לדבר איתו ״רשמית״.
    .
    חוץ מזה יש גם דיבור על פנייה לבוב מאיירס מהווריורס שג׳יני מכירה הרבה שנים, אבל זה שם שכבר דובר עליו בכל מיני שמועות, לא ממש חדשות כמו טלן.

      1. אני רק יכול לנחש שמנסים לחקות את מה שהצליח בגולדן סטייט.
        .
        חוץ מזה, בכל הצעדים שלהם – ממאמן ועד ג׳נרל מנג׳ר – תמיד יש קשרים לדמויות דומיננטיות שכבר בתוך המערכת (שזה ממש לא דבר טוב אלא מגביל), וככה גם עם טלם ומייארס.

        1. ככל שאני חושב על זה יותר, דווקא מאיירס נראה לי הכי הגיוני.
          זה נראה לי זמן טוב בשבילו לעזוב את הווריורס.
          .
          השאלה אם יתנו לו את הסמכות המוחלטת שהוא ירצה בלוס אנג׳לס, או שינסו לדחוף לו את פלינקה ואז אני בכלל בכלל לא בטוח שהוא יהיה בעניין.

  24. ועוד דבר אולי הכי מעניין, למרות שכבר כתבתי את זה מתי שהוא לאחרונה –
    .
    הדיבור כרגע הוא שדוראנט וקיירי רוצים לשתף פעולה בניו יורק.
    אבל…………………….בנטס !

  25. וואחד פוסט ג'ון, תודה רבה.
    הבעיה היחידה שיש לי עם זאיון זה שבמשך שנה שלמה הוא לא הצליח להתקדם אפילו מקום אחד במוק דראפט, זה לא מעלה סימני שאלה? 😁

  26. מסכים עם רוב הבחירות.

    זאיון באמת הבחירה הראשונה רק אם יגיע לניו יורק. קשה לי להאמין שפיניקס תבחר בגלל שהיא חייבת רכז.
    אגב, קאם ג'ונסון אינו פרשמן…אני מאמין שהוא ייבחר על ידי סן אנטוניו או בוסטון. קבוצה עם הרבה ניסיון בפלייאוף תהיה היחידה שתיקח אותו בסיבוב הראשון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט