אירועי דיומא – 28.02.2019

כדורסל

מחזור 19 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

המחזור ה-19 בליגת ווינר סל המקומית ימשך לו היום עם 3 משחקים מגוונים ומעניינים. נתחיל:

19:00, 5STARS: עירוני נס ציונה (9-9) – הפועל תל אביב (11-7) – הפועל תל אביב חווה עונה רעה. לאחר עונה מצויינת שהובילה אותה לפיינל פור, השנה האדומים ממוקמים במקום ה-9 בליגה. בגביע היא הגיעה רחוק יחסית, אך הובסה בחצי הגמר לסגנית המחזיקה הטרייה. רק שבוע לאחר מכן היא "החזירה" לה וניצחה בליגה בהיכל קבוצת שלמה.

לעומתם, נס ציונה מצויינים גם בליגה וגם באירופה. היא התחילה את העונה בליגה נורא, אך חזרה לעצמה לאט לאט וכרגע היא ממוקמת במקום ה-6. היא, בניגוד להפועל תל אביב, לא שיחקה במשחקי הגביע אחרי שהודחה בשלבים המוקדמים. במשחק הליגה האחרון היא ניצחה את באר שבע 90-78 כשהמצטיין הוא טאליב זאנה שחזר לקבוצה באמצע העונה עם 22 נקודות.

הערב, כשהמשחק בנס ציונה, מול הקבוצה הלא יציבה מתל אביב, נס ציונה במומנטום חיובי, להמשיך? נס ציונה.

19:10, 5STARS: עירוני נהריה (13-5) – הפועל אילת (7-11) – מפגש קצוות יתקיים הערב בעין שרה בין נהריה שלא רוצה להסתבך בקרבות התחתית לבין הפועל אילת המצויינת שמתחילה להילחם על יתרון ביתיות בפלייאוף.

נהריה קבוצה רעה (יסלחו לי אוהדיה). שנה שנייה ברציפות שהקבוצה במאבקי התחתית, למרות סגל כשרוני מאוד. ג'ורדן קרופורד שהגיע לקבוצה במהלך העונה כבר שוחרר וקיימת ציפייה מאריק גריפין לעשות שינוי קטן בקבוצה.

אילת, מנגד (אבל ממש מנגד), התחילה את העונה עם הפסד ברבע גמר גביע ווינר להפועל ירושלים, מאזן 3-0 בליגה, אך מאז הגיע השינוי. לא פחות מ-11 ניצחונות ברציפות הגיעו לקבוצה של שרון דרוקר כולל ניצחון מפתיע על ירושלים בארנה. למרות זאת, אילת עם 2 הפסדים רצופים ותקווה לעצור את הרצף היום.

הערב, זה יהיה משחק חד צדדי בו אילת תחזור לנצח ונהריה תקווה מאוד שהרצליה לא תתחיל לנצח כדי לא לרדת ליגה. אילת.

19:20, 5STARS: מכבי אשדוד/באר טוביה (11-7) – הפועל גלבוע גליל (11-7) – 2 קבוצות במומנטומים הפוכים ייפגשו היום בהיכל הקרייה שבאשדוד. בצד אחד, אשדוד המקומית, היא מגיעה מעודדת מאוד מהתקופה האחרונה כשהיא מראה שינוי משמעותי במשחקה וגם התחילה לנצח (גררה את מכבי תל אביב ל-2 הארכות). בצד השני של הפרקט יגיעו מהצפון האדומים של בית הלחמי בכושר רע כאשר הם ניצחו רק משחק אחד מעשרת המשחקים האחרונים שלהם, במסגרת הליגה (בגביע הפסידו גם כן להפועל ירושלים).

אשדוד, הביסה במחזור הקודם את נהריה ב-19 הפרש, 93-74, ומתחילה להתרחק מהתחתית הבוערת השנה. הטריו של אשדוד העונה מצויין כשפול סטול (18 נק', 7 אס'), מארק טולפסן (21 נק', 6 ריב') וליס שושי (13 נק', 7 ריב') מובילים את הקבוצה.

גלבוע, מצידה, הפסידה להפועל חולון במחזור הליגה האחרון למרות משחק מצויין של שחקנה החדש והמוכר דוראנד סקוט (שיחק בעבר בהפועל תל אביב) שסיים עם 19 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

הערב, קשה מאוד להמר במיוחד כשגלבוע/גליל לא ניצחה בהיכל הקרייה כבר 7 שנים. עוד נתון מעניין הוא שב-12 מתוך 13 המשחקים האחרונים בין הקבוצות, הקבוצה הביתית הייתה גם המנצחת (ניצחון החוץ היחיד היה של אשדוד בגן נר בעונת 2016). מי אני שאלך נגד סטטיסטיקות? אשדוד.

 

יורוליג מחזור 24 / שי בוקר

18:05, 5LIVE: חימקי מוסקבה (14-9) – מילאנו (11-12) – משחק חשוב מאוד עבור שתי קבוצות שנאבקות על הפלייאוף. במפגש הראשון העונה, מייק ג'יימס ממילאנו העניק לאיטלקים ניצחון ענק, 80-81 לאחר שדייק שלוש פעמים מהקו.

19:40, 5LIVE: פנרבחצ'ה (3-20) – אנאדולו אפס (8-15) – דרבי טורקי תמיד מסקרן. במפגש הראשון העונה, הסגולים חזרו מ-16 הפרש בבית מול סגנית אלופת המפעל לניצחון גדול 89-83.

21:05, SPORT5: מכבי תל אביב (13-10) – דרושפאקה (20-3) – משחק זה אמור להיות חד צדדי לחלוטין בהיכל. הצהובים חייבים ניצחון כדי להשאיר להם את חלום הפלייאוף בחיים. במפגש הראשון העונה, הטורקים הובילו 45-61 עם 2:43 לסיום הרבע השלישי אבל מאותו רגע, ג'ון דיברתולומיאו וסקוטי וילביקין צלפו מכל עבר והובילו את הקבוצה לניצחון, 73-71 כשהמשחק נחתם עם חסימה גדולה של יובל זוסמן.

21:25, 5LIVE: באסקוניה (12-11) – ז'לגיריס קובנה (14-9) – באסקוניה ניצחה בקובנה מוקדם יותר העונה 79-87 ויודעים שניצחון ישאיר אותם במקום ה-8. מנגד, הליטאים ינסו לשמור על חלום הפלייאוף וינסו להפתיע בויטוריה.

21:55, 5LIVE: גראן קנאריה (17-6) – פנאתינייקוס (13-10) – מוקדם יותר העונה היוונים הביסו את הספרדים ביוון 87-102. העונה של הספרדים גמורה אבל ינסו לשחק ספויילר ולהפתיע בביתם את היוונים שזקוקים לניצחון לשמור על סיכויי להעפיל לטופ 8.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר דובאי – רבעי הגמר

אמש נקבעו שמונת העולים לרבע הגמר. המשחקים יתחילו בשעה אחת אחה"צ (שעון ישראל).
גאל מונפיס – ריקרדאס בראנקיס. הצרפתי הותיק נמצא בכושר מצוין. בשמינית הגמר הוא ניצח בשתי מערכות את מרקוס בגדאטיס הקפריסאי. יריבו, בראנקיס, הוא הטניסאי הליטאי הבכיר בכל הזמנים (אם לא נחשיב את ויטאוטאס גארולייטס, האמריקאי ממוצא ליטאי, שזכה באליפות אוסטרליה בסוף 1977) ומדורג כיום במקום ה-113, כשביאו (שנראה כי הוא עדיין לפניו) דורג במקום ה-50.
הוברט הורקאז' – סטפאנוס ציציפאס. מפגש בין שני שחקנים צעירים, גבוהים ומבטיחים. היווני מדורג גבוה יותר, אך הפולני משחק מצוין בדובאי עד עתה, מה שעשוי לגרום להתמודדות מעניינת ביניהם.
מארטון פושקוביץ – רוג'ר פדרר – השוייצרי גבר במשחק צמוד, שנמשך שלוש מערכות (כמובן שבדובאי משחקים בשיטת "הטוב משלוש") את פרננדו ורדאסקו. ההונגרי, שמדורג במקום ה-35 בעולם (דירוג השיא שלו), בדומה לשחקנים מפולין ומליטא שהוזכרו לעיל, מגיע ממדינה מאוד ספורטיבית, אך ענף הטניס לא זכה בה להצלחות משמעותיות. שני השחקנים נפגשו ברבע גמר אליפות אוסטרליה ב-2018 ופדרר ניצח בשלוש מערכות חלקות.
בורנה צ'וריץ' – ניקולוז באסילשווילי – הקרואטי הצעיר גבר בשלוש מערכות (כשהמערכה המכרעת הוכרעה בשובר שוויון) על תומאש ברדיך. הטניסאי הגיאורגי ניצח את רוברטו באוטיסטה אגוט, שמדורג משבצת אחת גבוה ממנו, במקום ה-18. קשה מאוד לחזות את התפתחויות המשחק הזה. שני השחקנים ישאפו להמשיך את המסע שלהם בדרך לעשיריה הראשונה בעולם.

כדורסל מכללות – תוצאות אמש / מנחם לס

וילנובה – 67 – מרקט (מדורגת 10) 61

(מרכוס האוורד 29 למרקט וג'רמיין  סמואחס 25 לוילנובה בקרב  הקתוליות)

וירגיניה (2)  81 – ג'ורג'יה טק 51

(שי גרום 19 לוירג'יניה, חוזה אלברדו 12 לטק)

SMU  עם 49 – סינסינטי (23) 52

(ג'מל מקמוריט מ-אס אם יו  27)

OLE MISS עם 71 – טנסי (7) 72

גרנט ויליאמס הוביל את טנסי עם 21 כולל סל נצחון זה:

פיטסבורג 48 – קלמסון 62

(נצחון הכרחי לקלמסון בנסיון להיות אחת מה-68)

איסט קרולינה 65 – יוסטון (10) 99

טכסס טק (11) 84 – אוקלהומה סטייטו (80)

פורדו (14) 73 – אילינוי 56

פן סטייט 78 – מרילנד (17) 61

(הפתעה גדולה כשפן סטייט – 'אוניברסיטת פוטבול' גוברת על מרילנד, מדורגת 17)

משחקי הערב העיקריים

(זמני מזרח ארה"ב)

:7: מישיגן (7) – נברסקה

7: צ'טנוגה – וופורד (24)

8: פסיפיק – גונזגה (1)

9: קליפורניה – וושינגטון (25)

9: UCLA נגד USC – דרבי מרתק בין שתי האוניברסיטאות השכנות הגאות של אל.איי

9: סטנפורד – וושינגטון סטייט

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור האמירויות – קטע 5

קטע 4 הביא לנו סיום במיאוץ קשה בעלייה, כזה שעירב מאיצים ומטפסים יחדיו. הראשון אל הקו היה המאיץ האוסטרלי קיילב יואן, שהצליח לעקוף את האיטלקי מתיאו מוסקטי בדרך לניצחון נינוח (אם לא לוקחים בחשבון את המאמץ המושקע). לאוסטרלי זהו ניצחון ראשון העונה במדי קבוצת לוטו סודאל, שמחפה במידה מסויימת על האכזבה שלו לאחר פסילת הניצחון בקטע שבטור דאון אנדר באוסטרליה. הקטע לווה בהתרסקויות רבות, שהמצערת מכולן הייתה זו של רמקו אבנפואל הצעיר, שלאחריה נאלץ לנטוש את המירוץ. המוביל במירוץ, פרימוז רוגליץ', הצליח להגיע שלישי בפער של כמה שניות על שאר החבורה, ויחד עם שניות הבונוס הצליח להגדיל במעט את הפער על מתחריו. מאחוריו נמצאים ואלוורדה (21+), גודו (38+), בוכמן (46+), קלדרמן (54+), דן מרטין (1:01+), דומולאן (1:04+), דה לה פארטה (1:12+), נוקס (1:14+) ופורמולו (1:15+).

קטע 5, למרות העלייה הקשה באמצעו והשפיץ לפני הסיום, אמור להיות אחד עבור המאיצים – ויוויאני, גביריה, יואן, קיטל, קבנדיש, סם בנט ומודולו. שידור ביורוספורט 2 ב-13:00.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה רבה לצוות.
    אלכס, ראיתי שנדאל התלונן על חוסר כבוד של קיריוס, ולא הבנתי מה בדיוק ניק עשה… תוכל להסביר אולי?

    1. לא צפיתי במשחק אבל ממה שקראתי הבנתי כי ככל הנראה קיריוס לא התאמץ מספיק במהלך המערכה הראשונה, בה הפסיד 3:6, ואף חשב לפרוש מהמשחק.
      בשתי המערכות הבאות הוא השתפר וניצח בשתיהן בשובר שוויון, כשבמערכה המכרעת הוא חזר מפיגור של 3:6 בשובר השוויון, כלומר הצליח להציל 3 נקודות משחק.
      במסיבת העתונאים, לאחר תום המשחק, נדאל, שאגב לא נשבר ולו פעם אחת במשחק (עדות נוספת לשיפור בהגשה שלו, שראינו גם באוסטרליה) התלונן על הגישה של קיריוס, שלטענתו מבטאת חוסר כבוד כלפי עצמו, יריביו והקהל (אצרף קישור לכתבה בסיום דבריי).
      אנצל את התגובה ואכתוב קצת על רבעי הגמר שצפויים באקאפולקו בלילה (שידורים משעה 1 לפנות בוקר בערוץ 58).

      מקנזי מקדונאלד (ארה"ב) – קמרון נורי (בריטניה). שני השחקנים גברו בסיבוב הקודם על מדורגים בכירים מהם. מקדונלד ניצח את בן ארצו, פרנסס טיאפו, ונורי גבר על דייגו שוורצמן הארגנטינאי.
      המנצח מהם ירשום הישג שיא, בהעפלתו לחצי הגמר, בטורנירים מדרג זה.
      אלכס דה מינואר – אלכסנדר זברב – מפגש מאוד מעניין בין האלכסים. האוסטרלי לא שיחק בסיבוב הקודם בגלל פרישה של יריבו המיועד, פליסיאנו לופז.
      הגרמני גבר על שלשום על בן ארצו של דה מינואר, אלכסיי פופירין.
      סטניסלאס וואוורינקה – ניק קיריוס – השוויצרי נראה מצוין ובשמינית הגמר ניצח את סטיב ג'ונסון מארה"ב. נראה כי הוא הוריד גם ממשקלו, מה שכמובן מאפשר לו לנוע טוב יותר על המגרש.
      קיריוס, כאמור, יגיע לאחר הנצחון המרשים על נדאל. וואוורינקה יצטרך להתמודד עם עוצמות ההגשה של האוסטרלי ויחפש לתקוף אותו עם חבטת גב היד היעילה שלו.
      ג'ון איזנר – ג'ון מילמן – האמריקאי הבכיר בסבב ניצח בסיבוב הקודם את סאם קוורי (במשחק שלא שוחקו בו שוברי שוויון, בניגוד להערכתי). האוסטרלי גבר על פיטר גויובצ'יק הגרמני. הרבה תלוי בהגשות של איזנר. אם יגיש באחוזים גבוהים, סיכויו לנצח טובים למדי.

      https://www.abc.net.au/news/2019-02-28/nick-kyrgios-beats-rafael-nadal-before-spaniard-lashes-aussie/10859574

  2. תודה רבה .
    אנצל את ההזדמנות לקרוא לשוורצמן לעלות ארצה….ואזכיר לו כי ישראלי זכה פעמיים רצופות באליפות עולם על אדמת ארגנטינה השניה שלשום….
    אם כך אל תבכי לי ארגנטינה מאירה פנים יותר לזרים
    אקסראנחירוס מאשר למקומיים….
    ותודה אלכס על טור הטניס. והתגובות.
    תודה פרקו על טור האופניים .
    בענין הכלב…. כיילב יואן האוסטרלי אכן מאד לא אופייני שמאיץ ינצח קטעי טיפוס …אלא שהכלב אינו כלב רגיל אלא סוג של בלהוורדה ,הכינוי של …שמשמעו קליע ירוק …
    מה למה איך….
    הכינוי של הכלב בלי קשר ליוסטון והזקן הוא פוקט ראשי…יעני רקיטת כיס או סקאד אוסטרלי…
    למה כיס …למה הכלב אוסטרלי סוג של קנגורו חיית כיס…
    מה הסיפור שלו ?
    הבן אדםמוטציה כלומר מגלה כמו ולוורדה אי התאמה…
    למה ?
    כי באופניים קיימים שלושה מקצועות עיקריים
    מאיץ מטפס שען.
    מאיץ הוא איש גדול חזק שיכול להפיק הספק גבוה בפרקי זמן קצרים.
    אומנם אריק זאבל היה סוג מאיץ שידע לטפס , אך לא היה אופייני .
    שכן איש גדול מאד דומים או פרום שיכול להפיק הספק גבוה לפרקי זמן ארוכים.
    מטפס איש קטן שיכול לעלות שיפועים אימתניים במהירות מסחררת… קונטאדור קינטאנה פנטאני למשל.
    והכלב מה הוא ?
    הוא פוטבול למה…
    כי הוא 165 לא גבוה במיוחד ,אז איך הוא מאיץ ?
    שוקל 67 קג שזה בערך 9 קג יותר מנתוני גובה משקל אצל כריס פרום …מה הוא שמן ?
    ברור שלא, אין רוכב אופניים שרוכב 180 קמ ביום והוא שמן הכל שרירים ,תשעה קג של שרירים…מה ?
    איך זה?
    יואן הוא אוסטרלי ,לא סתם פוקט ראקאט.
    אין מקצוע מטפס באוסטרליה ,אז היה חייב להפוך למאיץ, אבל הוא בעל יכולות טיפוס ,כלומר הוא סוג של ולוורדה מאיץ עליות, שזו המוטציה הכי מבוקשת באופניים.
    אין אנשים כאלו זו מוטציה ,הבחור רק בן 24 אך כבר שש עונות בדבוקה ולא במקרה ברח לי מתחת להישאר,מי מתיחס למטפס אוסטרלי…?
    אז זהו שהדברים השתנו צריך לשים לב לכלב…קיילאב הזה,כי הוא פיטבול…

  3. ברח לי מתחת לראדאר מה פתאום ברח מתחת להישאר… מה יא אהבל ….אתה לא מתיחס למשמעות המשפט לפני שאתה מחליף מילים.. .?
    תחזור לקוריאה אהבל…תפסיק להציק לעם המנסה לחדש ימיו הקדם לאחר 200 שנות גולה….
    גולה כן אצלכם בסמסונג קוריאה לא יודעים מה זה….
    אז מה אתה מתערב לי בעברית….?

        1. הוא עוד צעיר , אך יש לו חוסר יציבות קיצוני הגיע 3 בקטע 2 ו 103 בקטע 3 …
          הבחור הזה פוטנציאל אבל הוא משימתי ,
          למיטב הבנתי כדי להצליח יצטרך לעבור לקבוצה טובה מבחינתו מיצלסטון יכולה להיות מאד מתאימה ואם באירופה אז קוויק סטפ.

          1. מיצ'לטון יכולה בהחלט להתאים לו כקבוצה אוסטרלית, העניין הוא שיש לה שם את טרנטין שהוא גם מאיץ מצויין מהסוג שיודע לטפס (אפילו יותר ממנו). בקוויק סטפ יש כבר אינפלציה של מאיצים (ויוויאני, הודג ויאקובסן).

  4. בינתיים 3:3 בין גביריה לוויאני.
    היה צריך להיות 4:2 לוויאני שהסביר יפה את טעותו
    בקטע ראש בראש הקודם ביניהם הרוח היתה רוח פנים משמאל, ואני עפתי משמאל במקום מימין…
    על טעויות מיקום משלמים ….
    ככה זה !

    1. מחר בהרים תהיה להם רוח להפלגה על הפויל…של האופניים…. לא מכיר שקיים מפרש לאופניים עדיין…
      אך רוח תהיה…
      מי שיפתח עפיפון יוכל לקיים קפיצת הדרך עם האופניים הבעיה היחידה תהיה לנחות.. על הפסגה ולא להתרסק אחריה…
      צפויה רוח של 50-60 קשרים בפיסגה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט