אירועי דיומא – 18.02.19

היום מפגש מרתק בטרנר שיכול להכריע את העונה של באר שבע וביתר ירושלים. באנגליה, מפגש ענקיות בשמינית גמר הגביע.

כדורגל

ליגת ג'פאניקה – מחזור 23/ ניר מועלם:

21:00 הפועל באר שבע – בית"ר ירושלים, ספורט 5: המשחק שינעל את המחזור ה-23 הוא גם משחק על הפליאוף העליון כאשר כל אחת מהן צריכה את שלוש הנקודות. הפועל באר שבע נמצאת בתקופה רעה והיא ללא ניצחון ליגה כבר 3 מחזורים כאשר במחזור האחרון היא הפסידה 1-0 להפועל תל אביב. מנגד בית"ר מתחילה להתחבר והיא ללא הפסד כבר 3 מחזורים כאשר באחרון היא נעצרה על ידי מכבי חיפה עם תיקו 1-1. ניצחון של הפועל באר שבע יעלה אותם למקום ה-6 ויקרב אותם לפליאוף העליון, מנגד ניצחון של בית"ר יעלה אותם למקום ה-7 במרחק של נקודה אחת בלבד מהמקום ה-6 שמבטיח פליאוף עליון. תיקו לא יהיה טוב לאף אחת מהן, אבל במיוחד לבית"ר. במחזור ה-10 בית"ר אירחה את באר שבע ועד הדקה ה-75 היה 0-0 ולבסוף ניגמר ב-3-2 להפועל באר שבע ובית"ר תגיע לטרנר כדי לנקום. הימור – באר שבע בתקופה קשה מאוד וגם ההצהרה של אלונה ברקת לא עשתה טובה לקבוצה, ומנגד בית"ר מתחילה להתחבר ונראית טוב, ולכן אני אלך על ניצחון של בית"ר שיקרב אותה עוד יותר לפליאוף העליון (למרות ההפסד עדיין יהיה סיכוי לבאר שבע להגיע לפליאוף העליון).

אנגליה – שמינית גמר הגביע / אדר בר דוד

21:30 צ'לסי – מנצ'סטר יונייטד (ספורט2). שתי מועדוני הענק האלה קיבלו בשבוע החולף סטירה מצלצלת. זה התחיל עם הבלוז שספגו את התבוסה הגדולה בתולדותיהם באיתיחד מול הקבוצה השנייה של מנצ'סטר עם 6-0 משפיל. האלופה הובילה כבר אחרי 25 דקות ביתרון 4 שערים ופערי הרמות בין שתי הקבוצות מעולם לא היו כל כך גדולים. בהמשך השבוע פ.ס.ז הגיעה לאולד טראפורד ושמה לשדים האדומים מראה מול הפנים לגבי הרמה האמיתית שלהם. אחרי רצף הניצחונות המדהים של אולה גונאר סולשיאר כמאמנה הזמני של הקבוצה, היה נדמה כי הקבוצה יכולה לחזור ולהיות כוח משמעותי גם בליגת האלופות אולם פאריז, גם ללא ניימאר וקבאני, הוכיחה ליונייטד כי מה שטוב לפרמייר ליג לא בהכרח מספיק לרמות הגבוהות ביותר. זה נגמר עם 2-0 לצרפתים ומקום כמעט בטוח ברבע הגמר, בזמן שהשדים האדומים יחזרו להיאבק על המקום הרביעי בשביל לשוב למפעל הגדול גם בעונה הבאה. אם בכל זאת לקבוצה יש הזדמנות ריאלית לתואר העונה זה דרך הגביע אולם היא תצטרך להסתדר ללא שניים משחקני ההתקפה שכה הצליחו תחת סולשיאר – ג'סי לינגארד ואנטוני מרסיאל – שנפצעו מול פ.ס.ז. אלכסיס סאנצ'ס, שנדחק לשולי הרוטציה, ינסה להוכיח שעוד נשאר לו משהו ברגליים ועוד מוקדם להספיד אותו. צ'לסי, שאיבדה את המקום הרביעי לשדים האדומים בשבוע שעבר ונמצאת נקודה אחריהם, יכולה להתעודד מהעובדה שהפסידה רק פעמיים ב-13 המפגשים האחרונים בין הקבוצות ולאחר שהעפילה לגמר גביע הליגה, תנסה להתקדם גם בגביע בו זכתה בעבר 8 פעמים, כולל בעונה שעברה, עם ניצחון על אותה יונייטד. הקבוצה של סולשיאר הניפה את הגביע 13 פעמים, בפעם האחרונה בעונת 2016.

סרייה א' – מחזור 24/ ניר מועלם:

21:30 רומא – בולוניה , ONE 2 : משחק קצוות שינעל את המחזור ה-24 בסרייה א' יפגיש את רומא שבמקום ה-5 לבין בולוניה שבמקום ה-18(מתחת לקו האדום). המצב של שניהן בתחילת המחזור היה הרבה יותר טוב , כך שרומא הייתה רחוקה נקודה אחת בלבד מהמקום ה-4 אך מילאן ניצחה ומתחתיה כולן הפסידו כך שהפער של רומא גדל ל-4 נקודות אך מצד שני אף אחת גם לא עברה אותה. בולוניה לעומת זאת ירדה למקום ה-18 אחרי שאמפולי ניצחה ופתחה פער של 3 נקודות על פניה ועם יחס שערים טוב יותר. רומא חייבת לנצח כדי לשמור על פער טוב מהמקום ה-4 שמוליך לליגת האלופות ומנגד בולוניה חייבת לנצח כדי להחזיר לעצמה את הצבע ללחיים. רומא העונה מציגה יכולת נהדרת בבית ולראיה היא ניצחה 6 משחקים , סיימה 4 בתיקו והפסידה אחד בלבד , לעומת בולוניה שניצחה בחוץ רק משחק אחד העונה (לפני 2 מחזורים נגד אינטר ) , סיימה 5 בתיקו והפסידה 6. רומא מגיעה אחרי ניצחון ליגה 3-0 על קייבו ואחרי שבאמצע השבוע היא שיחקה נגד פורטו בליגת האלופות וניצחה רק 2-1 בבית(לדעתי לא יספיק לה כדי לעלות לרבע הגמר) , ולעומתה בולוניה סיימה בתיקו 1-1 מול גנואה בבית. במפגש הראשון ביניהן העונה בולוניה ניצחה בבית 2-0. אם נלך לקצת היסטוריה – סה"כ 19 משחקי בית אירחה רומא את בולוניה כאשר 12 רומא ניצחה , 5 הסתיימו בתיקו ורק 2 בלבד ניצחה בולוניה כאשר הניצחון האחרון של בולוניה על רומא בבית היה ב-2012 ואני חושב שהמשחק היום יסתיים גם הוא ללא ניצחון של בולוניה ואני הולך עם רומא למרות שיש סיכוי לא רע שהמשחק יסתיים בחלוקת נקודה לכל אחת.

כדורסל

מכללות / עידו גילרי

2:00: (22) וירג'יניה טק [5-20] – (4) וירג'יניה [2-22]

3:00: (20) וויסקונסין [8-17] – אילינוי [15-10]

4:00: ווסט וירג'יניה [15-10] – (18) קנזס סטייט [6-18]

 

משחקי אתמול:

(11) מישיגן סטייט [5-21] 62 – אוהיו סטייט [9-16] 44  הבאקייז הגיעו צמאים לניצחון איכותי שיבסס את מעמדם לבחירה לטורניר סוף העונה. הם גם הצליחו לשלוט במחצית הראשונה ולנהל קרב הגנתי מול הספארטנס הביתיים עד לשמונה הדקות האחרונות. אז אחרי שלשה של סי ג'יי ג'קסון שאיזנה ל 42-42 הם לא קלעו סל שדה אחד ונשברו עם ריצת 2-20 לחובתם עד לסיום. מאט מקווייד קלע 14 נקודות לספארטנס כשקסיוס ווינסטון רושם 13 עם 8 אסיסטים. קיילב ווסון קלע 12 נקודות והוסיף 9 כדורים חוזרים כדי להוביל את הבאקייז.

טוליין [20-4] 50 – (9) יוסטון [1-25]85  הגרין ווייב לא הצליחו להשאיר רושם על הקוגארס במשחק לפרוטוקול בלבד כשהגל היחידי במשחק היה גל שלשות שהאורחים המטירו. קורי דיוויס ג'וניור קלע 26 נקודות עם 8 מ-11 מחוץ לקשת ושותפו לקו האחורי ארמוני ברוקס לא נשאר הרבה מאחור כשרשם 24 עם 6 מ-8 לשלוש.

סיינט ג'ונס [7-19] 71 – (13) וילאנובה [6-20] 65  הווילדקאטס שלטו במשחק מהפתיחה וכבר הובילו בבטחה ב-14 הפרש עמוק בתוך המחצית השנייה אבל אז חניכיו של כריס מאלין התעוררו וחוללו קאמבק מפתיע שיחזק מאד את מעמדם לקראת הבחירה לטורניר המכללות. אל ג'י פיגורואה קלע 22 נקודות עם 12 ריבאונדים עבור הרד סטורם בזמן שמוסטפה הרון מוסיף 19. לאלופה ג'ו קרימאו רשם 14 נקודות מהספסל ופיל בות' קלע 13.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט