אירועי דיומא – 17.02.2019

והיום: מכבי חיפה מול הפועל חדרה בקרב על הפליאוף העליון , קטע הסיום בטור של קולומביה וגם גמר אליפות וולס בסנוקר.

כדורגל

ליגת ג'פאניקה – מחזור 23 / ניר מועלם:

19:00 מכבי פתח תקווה – מכבי נתניה, 5 פלוס: מפגש קצוות מותח בין 2 קבוצות שחייבות 3 נקודות, מכבי נתניה כדי להבטיח לעצמה כמעט סופית את המקום בפליאוף העליון ומנגד מכבי פתח תקווה שצריכה 3 נקודות כדי לברוח מהקו האדום אחרי שהיא ירדה למקום ה-12 אחרי התיקו של רעננה והפועל תל אביב וגם אשדוד שבקו האדום התקרבה אליה אחרי ניצחון 2-1 על סכנין. מכבי פתח תקווה עם מאזן ביתי לא הולם במיוחד עם 3 הפסדים, ניצחון אחד ו-7 תוצאות תיקו, מנגד נתניה עם מאזן חוץ יחסית טוב עם 4 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון במחזור האחרון, אך נתניה לא הפסידה כבר 5 מחזורים ברציפות. אם אני צריך להמר מחר היא תחזור להפסיד.

20:30 מכבי חיפה – הפועל חדרה, ספורט 1: מפגש על המקום בפליאוף העליון, כאשר שתיהן חייבות את שלוש הנקודות. מכבי חיפה של מרקו בלבול לא הפסידה בליגה כבר 8 מחזורים, מנגד הפועל חדרה לא כל כך יציבה ומאז ינואר היא נמצאת בתקופה פחות טובה שיכולה עוד להסתיים בפליאוף התחתון. השוער של חדרה, אוסטין אג'ידה פצוע ולא ידוע אם יהיה כשיר או לא, מה שבטוח הוא שדויד מתיאוס, העוגן ההגנתי של חדרה לא ישחק וזה ישפיע לרעה על הקבוצה שבלעדיו מרבה לספוג. מכבי חיפה מגיעה אחרי 1-1 מול בית"ר בטדי, ומנגד חדרה מגיעה אחרי שקיבלה 4-0 מבני יהודה בבית. הרכש של חיפה בינואר היה נהדר ואני צופה שהם ישיגו את הניצחון המיוחל שיבטיח להם כמעט סופית את המקום בפליאוף העליון.

סרייה א' – מחזור 24/ ניר מועלם:

13:30 ספאל – פיורנטינה , ONE 2 : ספאל חולמת על עוד עונה בסרייה א' והיא רחוקה 4 נקודות מהקו האדום , ואילו פיורנטינה רוצה להגיע לאירופה בעונה הבאה ועם הסגל שלה ציפו שהיא תשיג את זה בקלות אך כרגע היא במקום ה-10 בלבד במרחק של 6 נקודות מאירופה ולכן היא תהיה חייבת לנצח בחוץ את ספאל. ספאל מגיעה אחרי הפסד ליגה 2-1 לאטאלנטה , ואילו פיורנטינה מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול נאפולי החזקה. יותר מחצי משחקי הבית של ספאל הסתיימו בתיקו ויותר מחצי משחקי החוץ של הויולה ניגמרו בתיקו , וגם הפעם אני אלך עם הסטטיסטיקה ואהמר על תיקו.

16:00 אודינה – קייבו , ONE 2 : משחק תחתית לוהט בו אודינזה שבמקום ה-16 עם נקודה אחת מעל הקו האדום תארח את קייבו שבמקום האחרון במרחק של 9 נקודות מחוף מבטחים. 2 הקבוצות מגיעות אחרי הפסדים ו-2 הקבוצות ניצחו לאחרונה לפני 5 מחזורים. קייבו העונה עדיין לא ניצחה בחוץ מתוך 11 משחקי חוץ היא סיימה 5 בתיקו ו-6 הפסידה. אני אלך על הימור מוזר אבל אני חושב שקייבו תשיג היום את הניצחון חוץ הראשון שלה והיא תחזור למאבק ההישרדות עם כוח מחודש.

16:00 גנואה – לאציו , ONE 2 : גנואה רוצה לברוח עוד מהתחתית והיא במרחק של 7 נקודות מהקו האדום , ואילו לאציו במרחק של נקודה אחת מהמקום ה-4(מילאן שיחקה אתמול אף הפריוויו נכתב לפני המשחק לכן לא מעודכן לתוצאה של אתמול) ורוצה להגיע לליגת האלופות ולשם כך היא חייבת לנצח. גנואה מגיעה למשחק אחרי 2 תוצאות תיקו רצופות בליגה ואילו לאציו מגיעה אחרי ניצחון ביתי חשוב על אמפולי אך בחמישי האחרון היא אירחה בביתה את סביליה בנוק אאוט של הליגה האירופית והפסידה 1-0 עם ההרכב המלא שלה וכבר ברביעי הקרוב היא תשחק בחוץ מול סביליה במשחק הגומלין , לכן לא ברור באיזה הרכב היא תשחק מול גנואה , לכן אני לא ממש בטוח שלאציו תנצח. הימור : תיקו.

16:00 אמפולי – סאסואולו : משחק מסקרן בין אמפולי שבמקום ה-18 במרחק של שער בודד מהמקום ממנו נשארים ליגה , מארחת את סאסואולו שבמקום ה-11 ובלי סכנת ירידה של ממש. אמפולי לא ניצחה כבר 8 מחזורים , מתוכם היא הפסידה ב-6. סאסואולו מנגד מגיעה למשחק אחרי הפסד לאלופה שבדרך(יובה) 3-0.  את רוב נקודותיה העונה אמפולי השיגה בבית(14 מתוך 18) ולכן אני צופה שגם הפעם היא תשיג לפחות נקודה אחת בבית , אני אפילו חושב שהיא תצליח לנצח את סאסואולו.

19:00 אינטר – סמפדוריה , ONE 2 : משחק מאוד מעניין צופה לאינטר אך רוב העניין של אינטר כרגע הוא דווקא על מי שלא ישחק וזה הקפטן לשעבר מאורו איקארדי שהשבוע נלקח ממנו סרט הקפטן בגלל אישתו , ומיד לאחר מכן הוא הודיע על פציעה(מתיחה) והשאלה שמעסיקה כרגע את אינטר זה האם הוא יגיע למגרש לעודד את חבריו לקבוצה או שיפתח בשביתה . בנוסף למצב המתוח בין המועדון לאישתו של השחקן , היום אוהד אינטר זרק אבן על המכונית של וונדה(אישתו של מאורו) והמתח בעיר גובר. אינטר חייבת לנצח כי יש המון קבוצות שדולקות אחריה ואחרי המקום בליגת האלופות והיא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד נקודות בבית. אינטר מגיעה אחרי 1-0 בחוץ על פארמה ,ובנוסף היא שיחקה בחמישי בליגה האירופית וניצחה 1-0 את ראפיד וינה באוסטריה , כאשר מצפה לה גומלין בחמישי הקרוב בבית. מנגד סמפדוריה מגיעה אחרי 2 הפסדי ליגה רצופים כאשר האחרון הגיעה מול פרוזינונה הקטנה מתחתית הליגה ואני צופה שעם כל הבלאגאן אינטר תנצח בכל זאת.

21:30 נאפולי – טורינו , ONE  2  : המשחק המרכזי של ראשון יפגיש את נאפולי מהמקום ה-2 מול טורינו מהמקום ה-8. נאפולי חולמת על סגנות ( אליפות זו מילה גסה) והיא כרגע במרחק בטוח יחסית של 9 נקודות מאינטר שאחריה , מנגד טורינו מתחילה לחזור לעצמה והיא במרחק של 4 נקודות בלבד מרומא שבמקום ה-6 שמוביל לליגה האירופית בעונה הבאה. נאפולי מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול פיורנטינה במחזור האחרון ואחרי שבחמישי האחרון היא שיחקה בליגה האירופית נגד ציריך השוויצרית וניצחה בחוץ 3-1 ובכך כנראה הבטיחה את מקומה בשלב הבא( הגומלין בחמישי הקרוב בנאפולי) , מנגד טורינו אחרי ניצחון ביתי 1-0 במחזור האחרון על אודינזה. נאפולי עם מאזן ביתי כמעט מושלם העונה עם 10 ניצחונות , 2 תוצאות תיקו וללא הפסדים ועם מאזן שערים ביתי של 28-7 . מנגד טורינו עם מאזן חוץ של 2 ניצחונות , הפסד אחד ו-9 תוצאות תיקו. למרות העובדה שטורינו הפסידה רק משחק חוץ אחד העונה ולמרות העובדה שנאפולי שיחקה בחמישי בשוויץ וגם למרות העובדה שמצפה לה משחק גומלין בעוד ארבעה ימים , היא תנצח לדעתי את המשחק בבית מול טורינו.

כדורסל

כדורסל / ליגת העל – מחזור 18 / יאיר זעפרני

חמישה משחקים בלילה אחד, זה דבר שלא קרה זמן רב בכדורסל הישראלי אבל בשל פגרת הנבחרת בהמשך השבוע, זה יהיה המצב הערב כשהמחזור הח"י שהתחיל אמש עם ניצחונה הקליל של נס ציונה בבאר שבע יימשך ואף יסתיים.

19:25: הפועל אילת (6-11) – הפועל ירושלים (5-12) – אחרי שבוע נהדר שהסתיים בזכייה בגביע חוזרת הפועל ירושלים לקרקע המציאות ולליגה המקומית ותפגוש את הפועל אילת לקרב על המקום השלישי. ירושלים הפסידה שלושה מתוך ארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה ואילת, שניצחה אותה בסיבוב הקודם בארנה 83:99 היא הקבוצה הישראלית היחידה העונה שניצחה אותה בביתה בירושלים בו רשמה את הגביע החמישי בתולדותיה בשבוע שעבר. אילת, מצידה רשמה חמישה ניצחונות ביתיים בששת משחקיה האחרונים באולם בגין אבל הפסידה במחזור האחרון בנס ציונה. למזלה, היו לה שבועיים של פגרה על מנת להתאושש והיא תקבל בזכות המנוחה בחזרה את לנזל סמית' ואליז'ה בראיינט החיוניים להצלחתה. ירושלים מצידה תמשיך להיות חסרה את כריס ג'ונסון ותקווה להישאר על האולימפוס לעוד שבוע אחד לפחות.

20:00: גלבוע/גליל (10-7) – הפועל חולון (4-13) – חולון איבדה בשבוע שעבר גם את הגביע כשהפסידה בחצי הגמר להפועל ירושלים וגם את המקום הראשון בזכות משחק ההשלמה בו ניצחה מכבי ת"א את עירוני נהריה והשתוותה לחולונים במספר הניצחונות (ת"א ראשונה בשל המאזן בין השתיים). היא תשמח לחזור למסלול החיובי הערב מול הקבוצה של אריאל בית הלחמי שאמנם קטעה רצף של 8 הפסדים עם ניצחון על נהריה במחזור הקודם, אבל מגיעה ללא שלושה שחקני מפתח – יחזקאל סקוורר, גרג וויטינגטון ובריאנט קרופורד. בסיבוב הקודם ניצחה חולון 106:112 אחרי ההארכה ושני המצטיינים במשחק – קרופורד בגלבוע (35 נק') וקליף וויאט בחולון (22 נק') לא ישחקו הערב בשל פציעות.

20:15: מכבי אשדוד (11-6) – עירוני נהריה (12-5) – שתי הקבוצות השלימו ביום שלישי האחרון את משחקיהן החסרים ואחריהם נחלצו מהמקומות האחרונים בטבלה לטובת הרצליה החלשה. עם זאת בהחלט מדובר בקרב תחתית כשהמנצחת תקבל מקדמה קלה על חשבון יריבתה. אשדוד היא הפייבוריטית לכך אחרי שניצחה בשבוע שעבר את נס ציונה ומגלה כושר טוב לאחרונה בין היתר תודות לזרים מארק טולפסן ש-30 נק' שלו הובילו את אשדוד לניצחון האחרון (הוא כרגע מלך הסלים של הליגה עם 21.2 נק' למשחק) והזר החדש-ישן ג'וש קרטר. נהריה די נכנסה לעניינים בתחילת 2019 עם ההחתמה של אריק אלפסי כמאמן אבל ההפסד לנהריה במחזור הקודם לצד ההפסד במשחק ההשלמה למכבי ת"א, לצד העובדה שג'ורדן קרופורד המאוד מוכשר שהגיע לחודש, החליט לעזוב בסופו, מרמזת שימים קשים צפויים לנהריינים בתחתית. אשדוד ניצחה בנהריה 86:92 בסיבוב הקודם ועדיפה עליה גם הערב.

20:30: הפועל ת"א (11-6) – מכבי ראשון לציון (8-9) – רק לפני פחות משבוע התמודדו שתי הקבוצות בחצי גמר הגביע וראשון לציון ניצחה את האדומים של דני פרנקו 70:86, אך לאור מצבה של הפועל ת"א בתחתית הליגה היא לא יכולה להרשות לעצמה הפסד נוסף לכתומים ואולי נראה סוג של קיזוז הערב. האדומים מגיעים עם שלושה ניצחונות ליגה בארבעת המשחקים האחרונים אבל כל זה כאין וכאפס לעומת היריבה שלה הערב שניצחה פי שניים ניצחונות בשבעת המחזורים האחרונים. בסיבוב הקודם הנחילה הפועל ת"א לראשון תבוסה בעיר היין 62:85 והיא תקווה לעשות משהו דומה הערב מול ראשון המאוכזבת והעייפה אחרי שבוע הגביע בו לא הצליחה לרשום תואר גביע ראשון בהיסטוריה שלה.

21:15: מכבי ת"א (4-13) – בני הרצליה (13-4) – אחרי השבוע הקליל ביותר שלה מזה הרבה זמן, בו שיחקה משחק אחד בלבד בנהריה (וניצחה), מתייצבת מכבי ת"א למשחק קליל נוסף, קרב קצוות מול סוגרת הטבלה מהרצליה. הצהובים יקוו שהמשחק הביתי הערב יהיה הכנה ראויה למשחק החוץ החשוב במילאנו ביום חמישי אבל בהתחשב במצבה של היריבה שאוחזת ברצף של שבעה הפסדים, לא בטוח שכך הוא הדבר. הרצליה ניצלה את הפגרה בשביל לעשות שידרוג בסגל ומלבד המאמן החדש-ישן אריק שיבק שהצטרף זה מכבר היא החתימה שני שחקנים מוכרים במחזותינו – הגארד היעיל ג'רום דייסון (לא ישחק הערב) שהוביל בשתי העונות הקודמות את הפועל ירושלים ולאחרונה שוחרר מהליגה הסינית בשל פציעה והמתאזרח ד'יאור פישר, אקס מכבי ת"א, הפועל ירושלים ונבחרת ישראל שבגיל 37 עדיין פעיל ושיחק עד לאחרונה בליגה היפנית. הרצליה שיחררה את מהסגל בתמורה את הזר מייקל דיקסון ג'וניור והישראלים סם סינגר ועמית ביר-כץ. בנוסף, הקבוצה צירפה לסגל את ישראל קולומויסקי (20, 1.93 מ'), גארד שוויצרי-ישראלי ששיחק העונה באוניברסיטת קליבלנד סטייט. אלא שמול מכבי ת"א שתגיע ללא ג'וני אובראיינט שלא נרשם למשחק, זה כנראה לא אמור להספיק.

 

מכללות / עידו גילרי

20:00: (11) מישיגן סטייט [5-20] – אוהיו סטייט [8-16]

21:00: טוליין [19-4] – (9) יוסטון [1-24]

0:00: סיינט ג'ונ'ס [7-18] – (13) וילאנובה [5-20]

 

משחקי אתמול:

(6) מישיגן [3-23] 65 – (24) מרילנד [7-19] 52  הוולברינס הגיעו עצבניים מההפסד המיותר באמצע השבוע וברחו מהר ל2-14 ומשם כל מה שהטראפינס יכלו לעשות זה לנסות ולרדוף. צ'ארלס מת'יוס קלע 14 נקודות ואיגי בראזדייקיס 13 למנצחים. אארון וויגינס קלע 15 עבור הצבים.

ווייק פורסט [15-9] 57 – (8) נורת' קרוליינה [5-20] 95 זה התחיל ב0-18 בשש הדקות הראשונות ורק נהיה מביך יותר בהמשך עבור הדימון דיקונס שלא נראים כמו קבוצת ACC כרגע. קמרון ג'ונסון הוביל את הטארהילס עם 27 נקודות כולל 7 מ-10 מחוץ לקשת כשהקבוצה כולה מדייקת ב-16 מתוך 25 זריקות לשלוש. ג'יילן הורד הוביל את המפסידים עם 17 נקודות.

(16) לואיוויל [8-18] 56 – קלמסון [10-15] 55  דרמה גדולה בלואיוויל כשהקארדינלס כמעט חווים מלטדאון מלא. הם הובילו בשבע הפרש 17 שניות לסיום אבל אז ספגו שתי שלשות ואיבדו את הכדור פעמיים במה שאיפשר לטייגרס להגיע לזריקה מכרעת שנחסמה. כריסטן קאנינגהאם קלע 18 נקודות עבור הקארדינלס כשמהעבר השני אלייז'ה תומאס רושם 15.

(4) וירג'יניה [2-22] 60 – נוטרדאם [12-13] 54  גם הקאבלירס הצליחו להימנע מהתמוטטות בסיום אחרי שלא קלעו סל שדה בשש וחצי הדקות האחרונות ונתנו ליתרון 10 נקודות חמש דקות לסיום להתמסמס כשהם לא שמים נקודה על הלוח במשך ארבע וחצי דקות. אבל בסופו של עניין הם סגרו את המשחק מהקו. קייל גאי עם 22 נקודות ודיאנדרה האנטר עם 20 ו-10 ריבאונדים עזרו להבטיח את הניצחון. טי ג'יי גיבס הוביל את האייריש עם 17 נקודות.

(15) טקסס טק [5-21] 86 – ביילור [9-16] 61 הרד ריידרס מוחצים את הברס שיצטרכו לשחק הרבה יותר טוב אם הם מתכוונים להגיע לריקוד הגדול. עבור המנצחים ג'ארט קאלבר עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים כשדוידה מורטי מוסיף 17 משלו. ג'ארד באטלר קלע 5 נקודות לדובים ומריו קגלר רשם 15.

ג'ורג'יה טק [15-11] 47 – (17) פלורידה סטייט [5-20] 69  הסמינולס לא היו צריכים להתאמץ יותר מדי מה שאפשר ל7 שחקנים לבוא לידי ביטוי כשאף אחד לא קולע יותר מ-11 נקודות. בצד המפסיד 17 נקודות לחוזה אלברדו.

(12) פרדו [7-18] 76 – פן סטייט [16-9] 64  קארסן אדוארדס הוביל את הבויילמייקרס עם 21 נקודות כשמאט הארמס קולע 18. לניטני ליונס- 18 נקודות ללאמאר סטיבנס ו-17 לראסיר בולטון.

(14) קנזס [6-20] 78 – ווסט וירג'יניה [15-10] 53 האורחים עוד הוביל 6-7 אבל משם הגייהוקס פשוט פירוק את המאונטנירס כשההפרש הסופי עוד מרמה. דבון דוטסון סיים עם 15 נקודות ו-8 אסיסטים כשדדריק לוסון רושם 14 ואחיו קיי ג'יי תורם 15 נקודות מהספסל.

(18) קנזס סטייט [6-19] 64 – (23) איווה סטייט [6-19] 78  ניצחון מצויין לסייקלונס שעוצר את התנופה של הווילדקאטס. לינדל וויגינטון קלע 23 נקודות מהספסל כשטיילן הורטון-טאקר מוסיף 20 ומריאל שאיוק תורם 13 בנקודות וריבאונדים. בארי בראון הוביל את הווילדקאטס עם 23 נקודות.

פיטסבורג [14-12] 64 – (22) וירג'יניה טק [5-20] 70  ניצחון לא משכנע להוקיז אבל אחרי התקופה האחרונה הם יקחו אותו בשתי ידים. קרי בלאקשיר  הרשים עם 29 נקודות ו-9 ריבאונדים כשאחמד היל רושם 14. לפנת'רס אקסיבייר ג'ונסון קלע 18 נקודות.

(2) דיוק [2-23] 94 – נורת' קרוליינה סטייט [8-18] 78  הבלו דבילס נראים כמו הקבוצה הטובה במכללות וביום שני גם יחזרו לראש הדירוג לאחר עוד הופעה משכנעת של הכוכבים שלהם. זאיון וויליאמסון קלע 32 נקודות ואר ג'יי בארט רשם טריפל דאבל של 23 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. קאם רדיש מצידו ניגר לבנים ל 2 מ-15 מהשדה.עבור הוולף-פאק טורין דורן קלע 17 נקודות ומרקל ג'ונסון קלע 16 ולקח 10 ריבאונדים.

ג'ורג'יה [15-10] 79 – (19) לואיזיאנה סטייט [4-20] 83 טרמונט ווטרס עם 20 נקודות וג'בונטה סמארט עם 19 הובילו את הטייגרס לניצחון חוץ לא פשוט. ניקולה קלקסטון הוביל את הבולדוגס עם 17 נקודות.

ראטגרס [12-12] 69 – (21) איווה [5-19] 71  שלשת ניצחון מטורפת עם הבאזר של ג'ו וויסקאמפ מנעה הפתעה. ג'ורדן בוהנון סיים עם 18 נקודות ואייזאה מוס עם 17 עבור המנצחים. את הסקארלט נייטס הוביל רון הארפר ג'וניור (כן, הבן של) עם 16 נקודות.

(5) קנטאקי [4-21] 86 – (1) טנסי [2-23] 69  זה היה אמור להיות הקרב של הלילה אבל הווילדקאטס פירקו את הוולס המחצית השניה והראו ששוב צריך לקחת אותם בחשבון. פי ג'יי וושינגטון הוביל את הדרך עם 23 נקודות כשקלדון ג'ונסון מוסיף 19 וטיילר הרו רושם 15 נקודות עם 13 ריבאונדים. אצל הוולנטירס 19 נקודות לג'ורדן בון כשאדמירל סקופילד קולע 17 וגרנט וויליאמס 16.

סן דיאגו [11-16] 67 – (3) גונזאגה [2-25] 79  זה היה פחות קל מהצפוי אבל הבולדוגס שלטו במשחק לכל אורכו. רוי האצ'ימורה קלע 22 נקודות והוריד 10 ריבאונדים, זאק נורוול קלע 16, ג'וש פרקינס הוסיף 15 עם 9 אסיסטים ובראנדון קלארק רשם 14 נקודות לצד 8 כדורים חוזרים. אייזאה פיניירו הוביל את הטוררוס עם 20 נקודות.

וואיומינג [19-6] 49 – (7) נבאדה [1-24] 82 הטיול של הוולף-פאק לעבר הריקוד הגדול נמשך לו עם ביקור אצל הקאובויס. טריי פורטר הוביל תצוגה קבוצתי מאוזנת עם 14 נקודות כשקיילב מרטין וג'ורדן קרוליין רושמים 13 נקודות כל אחד. הקלע המצטיין במשחק היה דווקא ג'סטין ג'יימס בצד המפסיד עם 16 נקודות.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות וולס – הגמר:

15:00, 21:00: סטיוארט בינגהאםניל רוברטסון (יורוספורט 2)

שני חצאי הגמר אתמול הפגישו שני פייבוריטים מול שני אנדרדוגים, והפייבוריטים הפעם לא הכזיבו. סטיוארט בינגהאם לא ממש התקשה מול השחקן המפתיע של הטורניר, ג'ו אוקונור. ניל רוברטסון אף התקשה פחות מול האירני חוסיין וואפאי, והתעלל בו עם שישה פריימים ללא מענה, כולל אחד בו השיג ברייק אימתני של 140 נקודות.

אחרי טורניר רצוף במיוחד בהפתעות, קיבלנו גמר לחלוטין בלתי מפתיע. בינגהאם ורוברטסון הם שניהם אלופי עולם (פעם אחת כ"א), ולשניהם כבר טורניר דירוג אחד על החגורה העונה – רוברטסון עם הטורניר הפותח של העונה בריגה, בינגהאם עם אליפות אנגליה, האליפות הפותחת של סדרת ה-Home Nations, אותה האליפות הנוכחית סוגרת. מדובר בשני שחקנים מצויינים שהעונה מגלים יכולת די עקבית לכל אורכה. לשני השחקנים סגנון שונה למדי – רוברטסון הוא סוג של קאובוי אוסטרלי המסוגל להכות מכות בלתי אפשריות או לחרב משחק שלם עם טעויות בלתי מחוייבות. בינגהאם לעומתו הוא הטיפוס המחושב וקר הרוח יותר, שהעונה הצליח לשדרג אף יותר את המשחק שלו. קיבלנו גמר ראוי בין שני שחקנים מצויינים, שכל תוצאה בו לא תפתיע.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור קולומביה 2.1 – קטע 6:

קטע 5 של המירוץ בקולומביה היה מרתק למדי. בריחה זוגית של דניאל מרטינז ואיבן סוסה המקומיים נתפסה ע"י ז'וליאן אלאפיליפ, מיגל אנחל לופז וריצ'רד קאראפז. מבין החמישה, היה די ברור שלאלאפיליפ יש את הסיום הטוב מכולם, והצרפתי אכן חצה ראשון את הקו, כשהוא מקדים את לופז וקאראפז, על מנת להעניק לקוויק סטפ ניצחון שלישי במירוץ. כפי שקרה בקטעים הקודמים, הזוכה בקטע אף עבר להוביל במירוץ, כשאחריו מרטינז (8+), לופז (23+), סוסה (29+), יונגלס (53+), קאראפז (55+), אורן (57+), קראדוק וברנאל (1:05+) וסביליה (1:23+).

קטע 6 הוא הקטע המסיים של המירוץ. כאן כבר מדובר בקטע טיפוס רציני הרבה יותר מקודמיו, ובפרט הטיפוס הארוך שבסיומו – 15 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6.7 אחוזים. למרות היותו של המוביל במירוץ, ז'וליאן אלאפיליפ, מטפס, הטיפוס הארוך לא ממש נראה מתאים לו. נראה יותר סביר שאחד מהסוסים הקולומביאנים הצעירים כלופז, מרטינז או סוסה, יהיה זה שיחגוג את הזכייה בקטע, ואולי גם במירוץ כולו. ניתן לצפות במירוץ בלינק הבא (שידור בספרדית) החל מ-18:30.

 

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה רבה ושבוע טוב
    לא מתלונן או משו כי זה לא משמעותי בעליל ואין חי גם את הזכות אבל לא הבנתי למה לקרוא לליגת העל 'ליגת ג'פניקה' באתר לא מסחרי כמו שלנו

  2. ראוי לציין שאחד מהמשחקים הכי מעניינים לאורך שנים יתרחש היום בארבע באולד טראפורד, הינייטד מול ליברפול הוא משחק השבוע בעולם הכדורגל.
    מחזיק אצבעות ליונייטד. פנדל לפוגבה וגול נגיחה ללוקקו זה כל מה שרציתי 🙂

    1. גירונה, באו קטנים ויצאו גדולים.
      ריאל מקום שלישי אחרי אתלטיקו וכמובן ברסה.
      ברסה חוזרת לאזור ה 9 נקודות מריאל. הסיפור בספרד נראה דיי גמור כרגע.

  3. תודה, ביילור נראה לי מפספסת השנה את הטורניר. לא זוכר מתי הפעם האחרונה שפספסו אותו.
    קנטקי גם שמה כאן הצהרה רצינית אתמול.

  4. רגע שנה שעברה ביילור בכלל היו בטורניר? אני זוכר שהגיעו רחוק שנה לפני כן אבל לא זוכר אותם שנה שעברה

  5. תודה
    מיכל אנחל וקאראפאז הם חתול ועכבר …שני קולומביאנים שתמיד יושבים אחד לשני על הגלגל בסיומו פסגות.
    היום שוב יש להם עסק עם פרום…שאחרי ה 13 דקות בראש הוא עומד להתיחס לקטע כאל אימון לקראת גראן טורים אני לא יודע באיזה כושר הוא נמצא , בדרך כלל הוא לא בכושר בתקופה הזו אבל חם שם בדומה לקניה ,ופרום אוהב להפתיע.
    וחוץ מזה אחרי ה 13 דקות פרום מרגיש פגוע…למעשה ה 13 דקות מינוס הם בפועל 17 פלוס מאחר ונתקע מאחור כחצי שעה וסגר ביחד עם אחרים 17 דקות.
    אז הכושר שלו כעת בסדר , לנצח את המירוץ אין לו סיכוי אבל הוא אוהב לייצר הרתעה , ושני הקולומביאניים החתול והעכבר הם בהחלט מטרות הרתעה לקראת הגראן טורים .
    הימור מנצח הקטע פרום.
    ואחריו החתול והעכבר….לא משנה באיזה סדר…
    אגב לא הזכרנו את נאירו קייטנה שגם הוא שם…
    ואפילו השפיע על אחד הקטעים , וגם נאירו רוצה וצריך להרשים.
    אחד מהארבעה יהיה המנצח ,
    מהמר על פרום , לא יודע מהו הכושר הנוכחי של נאירו אך אם הוא בכושר אז קאראפאז ירכב בשבילו
    יהיה מענין .

  6. אוסקר סיביליה רוכב בשביל עדיין היום אמנם דרג שלישי עדיין אוסקר סיביליה והכושר ברנאל ואוראן לא בכושר , מעריך שגם אוסקר ישאר בחבורת החוד בסיום ,
    לנצח הוא לא יוכל כי אין לו את יכולת הסיום אך ימשוך יפה עד לסיום , וצריך לזכור כי הוא לא ילד…

  7. מדיין אוף ההשלמה האוטומטית ,מדיין זו עיר חשובה בקולומביה ,מי שזוכר את אלביירו אוסוריאגה שהכריע את המשחק נגדנו במוקדמות המונדיאל לטובת קולומביה ,היה שחקן של מדיין…

  8. שנת 89 לטובת מגברי הכדורגל זכתה נאסיונאל ממדיין בזכות אלביירו אוסוריאגה בקופה אמריקה שההוא הגביע החשוב בעולם לקבוצות לא משנה מה שתגידו….והיתה לרב הקולומביאנית הראשונה שזכתה בו .
    את נאסיונאל הוליך אלביירו אוסוריאגה , שכבש בחצי הגמר 4 שערים.
    עוצר כאן כי אני לא מבין כלום בכדורגל או כדורסל וחבל שאבלבל…אתכם…שלא אגרום לכם לנסוע בטעות לקופה אמריקה במקום לקלאסיקו….

  9. אין סיכוי ריז שאמשיך לדבר על כדורגל איתך הסליחה בזמן שמתנהל מירוץ אופניים..

    מה גם שאם אגיד ואספר על חואן רומן ריקלמה , אחד הטובים אי פעם מבוקה של שנות השמונים בהדרכת מאמן הכדורגל להבנתי הטוב בכל הזמנים קרלוס ביאנצי אף אחד לא ידע על מה מדובר…
    ואם אגיד שבווקה היתה הקבוצה הטובההבכל הזמנים מישהו יאמין …יקבל ?
    שורה תחתונה נאירו קייטנה מנצח בקטע האחרון בטור קולומביה .
    חגיגת סיום ענקית , לקולומביאנים עשו כבוד ענק לפגום לאוראן לנאירו לכל ענקי האופניים שהגיעו לתחרות סיימתי עכשיו לצפות בשידור הישיר ,תודה ענקית לפאקו שעושה עבודת קודש כאן .
    בלעדיו הייתי מפספס את המירוץ הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט