אירועי דיומא – 22.12.2018: סיבוב ח' בגביע המדינה

כדורגל

גביע המדינה – 1/16 הגמר / מתן גילור:

17:30 מכבי חיפה-הפועל מרמורק (ספורט 5 לייב). שתי קבוצות במשבר עמוק. מכבי מגיעה אחרי הפסד למכבי ת"א. מרקו בלבול יעשה ספתח בתור המאמן והוא החמישי שיאייש את התפקיד העונה. להזכירכם, טרם התקיים המחזור ה-15. המשחק יתקיים על רקע חרם של כל שלושת ארגוני האוהדים של מכבי שיתקיימו מחאה מחוץ לאצטדיון. בצד השני תתייצב מרמורק שנמצאת אף במצב גרוע יותר. מרמורק נועלת את הליגה הלאומית כשהיא טרם השיגה ניצחון העונה, כבשה הכי מעט ולשמחתה לוד ספגה שער אחד יותר. במחזור האחרון הופסדה 0:3 על ידי הפועל פ"ת. הנתון הפיקנטי הוא שמרמורק היא הקבוצה הישראלית היחידה אשר קיימה משחק רשמי נגד מכבי ומעולם לא הפסידה לה. המאזן ביניהן עומד על 2 ניצחונות לרחובותיים ושתי תוצאות תיקו.

19:30 הפועל באר שבע-בית"ר תל אביב/רמלה (ספורט 5 לייב). למרות שהיא בעונה פחות טובה ומעשית איבדה את תואר האליפות עוד לפני שחוגגים את הולדת ישוע, היא שיפרה עמדות ועלתה למקום השלישי. היא כמובן פייבוריטית ברורה נגד הקבוצה ממרכז טבלת הליגה השנייה.

*המלצת צפייה* 21:00 בית"ר ירושלים-מכבי תל אביב (ספורט 5). המשחק המרכזי של סיבוב ח'. מבחינת הטבלה, היכולת, האיזון, האימון, המומנטום וגם הכישרון, אין ספק שת"א פיבוריטית ברורה. קל וחמר לנוכח העובדה שטרם הפסידה העונה במפעל מקומי כלשהו. אבל בטדי, כשי-ם אופטימית אחרי שעלתה מעל הקו האדום ועם לא מעט כישרון ירושלמי בחלק הקדמי וכשמדובר על משחק גביע, זה בהחלט מסקרן. במשחק הליגה בין השתיים בטדי לפני חודשיים וחצי ניצחה ת"א 2:0 וצמד של הירושלמי לשעבר עומר אצילי.

פרמייר ליג– מחזור 18 / אדר בר דוד:

14:30 ארסנל – ברנלי (ספורט2). אחרי שלא הפסידו 3 חודשים התותחנים חוו השבוע שני הפסדים רצופים – אחד לסאות'המפטון בליגה והשני לטוטנהאם בגביע הליגה. הקבוצה של אונאי אמרי לא רוצה לתת לצמרת לברוח כשצ'לסי מקדימה אותה ב-3 נקודות וטוטנהאם ב-5. היא מארחת את ברנלי שנמצאת בתקופה נוראית וגם הניצחון על ברייטון, שקטע 8 משחקים ללא ניצחון, כבר נשכח עם הפסד לטוטנהאם במחזור הקודם. היא נמצאת מתחת לקו האדום אבל בתחתית הצפופה של הפרמייר ליג ניצחון אחד יכול להזניק אותה קדימה. באמירויות היא תסתפק גם בתיקו.

17:00 צ'לסי – לסטר (ספורט2). מפגש בין אלופה מלפני שנתיים לזו מלפני שלוש שנים.  הבלוז בתקופה טובה עם ניצחון באמצע השבוע והעפלה לחצי גמר גביע הליגה וגם בליגה הם ניצחו 3 מ-4 האחרונים, כולל אחד ענק על סיטי. האורחת במקום טוב באמצע – מספיק רחוקה מהתחתית (10 נק' מהקו האדום) אבל גם מהצמרת הגבוהה. היא כן יכולה לכוון למאבק על מקום באירופה כשרק 4 נקודות מפרידות בינה לבין המקום השישי.

17:00 מנצ'סטר סיטי – קריסטל פאלאס (ספורט1). האלופה היתה רגילה להיות גם המוליכה ולתת לאחרות לרדוף אחריה אבל ההפסד לצ'לסי והעובדה שליברפול לא מאבדת נקודות יכולים ליצור לחץ באיתיחד. הניצחון של האדומים אתמול העלה את הפער ל-4 נקודות וסיטי יודעת שהיא לא יכולה למעוד. קווין דה בריינה, השחקן הטוב ביותר שלה בעונה שעברה, חזר מפציעה וייתן לגוארדיולה עוד גמישות בהרכב. גבריאל ז'סוס, שפתח את העונה רע מאוד ולא מצליח לשחזר את היכולת מהעונה שעברה, כבש צמד במחזור הקודם מול אברטון ואולי יצא לדרך חדשה. הסיטיזנס עוד לא שמטו נקודה בבית עם 9 ניצחונות ב-9 משחקים וקשה להאמין שדווקא קריסטל פאלאס, מהמקום ה-15 בטבלה, תהיה זו שתקלקל את המאזן. הניצחון של פאלאס בשבוע שעבר על לסטר נתן לה קצת אוויר לנשימה והרחיק אותה 3 נקודות מהמקום ממנו יורדים ליגה.

19:30 קרדיף – מנצ'סטר יונייטד (ספורט2). המארחת מווילס רק במקום ה-16 בטבלה עם 14 נקודות אבל יכולה להגיע למשחק אופטימית – ב-7 משחקיה ה אחרונים היא מנצחת ומפסיד לסירוגין. מאחר ובמחזור הקודם היא הפסידה לווטפורד, היום אמור להגיע ניצחון. קרדיף קבוצת בית טובה והשיגה 13 מתוך 14 הנקודות במגרשה הביתי ומול היונייטד , שצברה רק 11 נקודות ב-9 משחקי חוץ, היא יכולה לצאת עם 3 הנקודות. אוהדי היונייטד חוו השבוע רכבת הרים. זה התחיל עם עוד תצוגת נפל והפסד ליריבה המרה מליברפול כשהאדומים שולטים במשחק לחלוטין והקבוצה של מוריניו נראית כמו עדר ללא רועה. ואז הרועה קיבל הודעה ללכת לחפש עדר אחר והעדר הגיב בשמחה והקלה. אולי עכשיו השדים האדומים, עם סגל מוכשר ואיכותי הרבה יותר ממה שהראה תחת "המיוחד" (עלק) יצליח להראות מה הוא יודע. אולה גונאר סולשיאר, שבתוך שחקן נחשב לסופר סאב, ינסה להראות שגם כמאמן הוא יכול להביא את השינוי המיוחל.

לה ליגה – מחזור 17 / אדר בר דוד:

17:15 אתלטיקו מדריד – אספניול (ערוץ one). באמצע השבוע הקולצ'ונרוס התבשרו כי היריבה שלהם בשמינית גמר ליגת האלופות תהיה יובנטוס הנהדרת, עונש על התיקו המיותר מול ברוז' במחזור האחרון שהוריד אותה למקום השני. כך או כך, זה יקרה רק עוד חודשיים. עד אז לאתלטיקו יש מטרה אחרת והיא תואר האליפות. אחרי פתיחת עונה מגומגמת של כל קבוצות הצמרת, נראה שהן עלו על דרך המלך וביניהן גם הקבוצה של סימאונה. אחרי שהתקשתה במשחקי החוץ העונה היא הצליחה לנצח משחק קשה מול ויאדוליד עם שער דרמטי של גריזמן ובקוסמופוליטנו היא השיגה 6 נצחונות ו-2 תוצאות תיקו (מול בארסה וריאל) ללא הפסד. כרגע היא מדורגת במקום השלישי, 3 נקודות אחרי ברצלונה כשסביליה מקדימה אותה בהפרש שערים.

בליגה הכל כך צמודה העונה, אספניול נמצאת בדיוק באמצע הטבלה – 6 נקודות מעל הקו האדום, 4 נקודות מעל המקום שמוביל לליגה האירופית. אולם, הקבוצה נמצאת בתקופה רעה מאוד והפסידה בחמישה מששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. גם אותו ניצחון היה על קאדיז מליגת המשנה, בגביע. העובדה שהקבוצה הקטנה של העיר השיגה רק 6 נקודות מתוך 24 אפשריות במשחקי חוץ, לא משאירה הרבה תקווה להפתעה.

19:30 ברצלונה – סלטה ויגו (ערוץ one). במעט מאוד משחקים העונה, האלופה הצגה יכולת מרשימה שמתאימה לסגל השחקנים הנפלא שלה. ההגנה עדיין נראית לא יציבה וחזקה מספיק אבל בשני המשחקים האחרונים, ואלוורדה קיבל את לאו מסי בשיאו. שלושער ושני בישולים מול לבאנטה במשחק בו הקטלונים התקשו במחצית הראשונה ויכול היה להסתיים אחרת לגמרי אחרי שבדרבי מול אספניול מסי כיכב עם 2 בעיטות עונשין מהסרטים. הפרעוש מוביל את הליגה בכיבושים ובישולים – יותר נכון, מוביל את כל הליגות הגדולות בשתי הקטגוריות.

היום יש לה קרב מול סקורר נהדר אחר – יאגו אספס שמוביל את סלטה עם 10 שערים במקום הרביעי בטבלת הפיצ'יצ'י (מסי ראשון עם 14, סוארז וסטואני עם 11) אבל הקבוצה לא מצליחה להתרומם ונמצאת רק במקום העשירי. הפרש השערים שלה מעיד שהיא שווה יותר מהמיקום הנוכחי – רק לחמש קבוצות יש הפרש טוב יותר משל הקבוצה מבלאיידוס ואני מאמין שבמשך העונה  נראה אותה מתמודדת על הכרטיס לאירופה. בשניים משלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בקאמפ נואו זה נגמר ב-5-0 לבארסה, היום זה לא יהיה כל כך קל.

כדורסל

ליגת העל – מחזור 6

18:40 מכבי אשדוד (6-3) – הפועל ירושלים (3-6) – רגע לפני שמינית גמר גביע המדינה ואחרי שאתמול ניצחה חולון את הפועל ת"א במשחק מוקדם מהמחזור ה-16, יעלו הערב מכבי אשדוד והפועל ירושלים למשחק שישלים את המחזור השישי, שהתקיים אי אז ובוטל בגלל שבירת הסל באולם באשדוד לפני המשחק באחת הפארסות האופייניות לכדורסל הישראלי.

הקבוצה המארחת מגיעה למשחק מהמקום האחרון בטבלה כשבאמתחתה רק 33% אחוזי הצלחה. אשדוד טרם ניצחה העונה בבית (3 הפסדים) ומגיעה אחרי 3 הפסדים רצופים האחרון שבהם בבאר שבע ב-17 נקודות הפרש. עם זאת, אשדוד תופיע הערב לראשונה בהרכב מלא שכולל גם את הזר החדש והיעיל מארק טולפסן וגם את פול סטול שלא שיחק במחזור הקודם אחרי שהורחק מחזור קודם לכן באילת. לאשדוד יש מסורת של ניצחונות ביתיים על הפועל ירושלים לה היא הפסידה באולם המתנ"ס שבו היא מארחת רק פעמיים בשמונה השנים האחרונות (הפעם האחרונה ב-2015) לעומת שבעה ניצחונות. בראד גרינברג, מאמן אשדוד, שהיה אחד מאלה שניצחו עם הפועל ירושלים בהיכל הספורט הקריה, יקווה לא להיות גם בצד של המפסידים.

ירושלים מצידה מגיעה למשחק במצב רוח מעורב. במוצאי שבת הקודמת היא נוצחה ע"י מכבי ת"א במשחק עם הפרופיל הכי גבוה בכדורסל הישראלי, הפסד שני בארבעת המחזורים האחרונים. מאידך, באירופה ירושלים חזרה לעשות חיל כשהביסה בליטא את ליטקבליוס בדרכה הבטוחה לשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות של פיב"א. הפער בין ירושלים של הליגה ובין ירושלים של אירופה ניכר וקשור גם לרוטציה הקצרה יותר בליגה ולבעיית הישראלים של ירושלים, אבל בשביל לנצח באשדוד מה שיש לה אמור להספיק. אני צופה משחק צמוד ובסופו ניצחון אדום.

 

מכללות / עידו גילרי

19:00: (3) טנסי [1-9] – ווייק פורסט [3-6]

19:00: (16) וויסקונסין [2-9] – גראמבלינג [6-6]

20:00: (23) איווה [2-9] – סאוונה סטייט [10-3]

21:00: (5) וירג'יניה [0-10] – וויליאם אנד מארי [7-4]

21:00: (25) נברסקה [2-9]- קליפרניה סטייט פולרטון [8-3]

21:30: (11) פלורידה סטייט [1-10] – סיינט לואיס [3-8]

22:00: (15) אוהיו סטייט [1-10] – יו.סי.אל.איי. [4-7]

23:00: (4) מישיגן [0-11] – אייר פורס [6-4]

23:30: (7) אובורן [2-9] – מורי סטייט [1-8]

00:15: (9) נורת' קרוליינה [2-8] – (19) קנטאקי [2-8]

1:00: (22) אינדיאנה [2-10] – ג'קסונביל [6-7]

2:00: (6) נבאדה [0-11] – אקרון [4-7]

2:00: (17) מיסיסיפי סטייט [1-10] – רייט סטייט [6-6]

4:00: (20) אריזונה סטייט [2-8] – (1) קנזס [0-10]

 

משחקי אתמול:

(10) מישיגן סטייט [2-10] 99 – אוקלנד [9-4] 69  טיול קליל לספארטנס כשקסיוס ווינסטון צולף 26 נקודות וניק וורד מוסיף 14.

לואיזיאנה סטייט [3-9] 75 – (24) פורמן [1-12] 57  סיפור הסינדרלה של פורמן הסתיים לפחות עד הטורניר בעקבות ההפסד הברור ליריבה רצינית. הטייגרס נהנו ממשחק טוב של טרמונט ווטרס עם 20 נקודות 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. כשסקיילר מייז מוסיף 16 עם 4 חטיפות. אצל הפלדינס 15 לאנדרו בראון ו-13 לג'ורדן ליונס.

(20) מארקט [2-10] 103 – (14) באפלו [1-11] 85  הריצה של הבולס נעצרה כשהגולדן איגלס נמצאים בכושר מצוין הרבה בזכות התפוצצות אדירה של מרקוס הווארד עם 45 נקודות. סאם האוזר תרם 18 נקודות משלו. עבור המפסידים, 22 נקודות לג'רמי האריס ו-18 לסי ג'יי מסינבורג. דונטיי קרותרס הוסיף 20 מהספסל אבל זה כאמור לא הספיק.

(8) גונזאגה [2-11] 101 – דנבר [9-5] 40  הבולדוגס יצטרכו להתרגל לשחק עד סוף העונה ללא תחרות אמיתית. האצ'ימורה וקלארק עם 23 נקודות כל אחד המשיכו לגלות כושר מצויין.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט