אירועי דיומא – 21.12.2018: סיבוב ח' בגביע המדינה

כדורגל

גביע המדינה – 1/16 הגמר / מתן גילור:

ערוץ הקיבוץ בספורט 5 לייב.

14:00 איחוד בני סחנין-מכבי אחי נצרת (ספורט 5 סטארס). כששתי הקבוצות היו בליגת העל, היה נהוג לכנות את המשחק "הדרבי של המגזר". משחק טעון, בין היתר, על רקע דתי. נקווה שהמראות מאותן השנים לא תחזורנה. סחנין הסתבכה לאחרונה בליגת העל והיא מרוחקת רק נקודה מהקו האדום. מצבה של נצרת לא טוב יותר בליגה השניה, כשרק שתי נקודות מפרידות בינה לבין המקום ממנו הולכים למבחני הישרדות.

14:00 הפועל חדרה-סקציה נס ציונה. בשנה שעברה הימרתי על נס ציונה כקבוצה המפתיעה שתדיח נציגת מליגת העל. יודעים מה? אני שוב נצמד להימור הזה. נ"צ בכושר מצוין וכבשה לאחרונה את ראשות הליגה הלאומית. חדרה קצת התקררה מאז פתיחת העונה המוצלחת וירדה למקום הרביעי בליגת העל.

14:00 מכבי פתח תקווה-הפועל כפר סבא. שתי קבוצות שהתחילו את העונה נפלא ומאז נראות הרבה פחות טוב. פ"ת במרכז ליגת העל וכפ"ס בצמרת הליגה הלאומית.

14:00 הפועל רעננה-הכח עמידר רמת גן. רעננה היא אחת הקבוצות המפתיעות של העונה. איש לא ציפה שבשלב הזה תהיה רק נקודה מהבית העליון. ובכל זאת, יהיה לה לא קל מול מליכת ליגה א' מחוז דרום.

14:00 הפועל נצרת עילית-הפועל איכסל. שתי קבוצות מהליגה הלאומית מה שאוטומטית אומר שהמשחק פתוח לחלוטין. נצרת עילית קבוצה עדיפה ורחוקה רק שלוש נקודות מהמקום שמוביל לליגת העל. איכסל קבוצת תחתית.

14:00 עירוני רמת השרון-מועדון ספורט כפר קאסם סוהיב. תרשמו הפתעה גם פה. עירוני רמת השרון במרכז הליגה הלאומית. כפר קאסם מרשימה העונה בליגה א' מחוז דרום, בו היא במקום השני עם הפסד בודד והפרש שערים 20+.

פרמייר ליג – מחזור 18 / אדר בר דוד:

22:00 ליברפול – וולבס (ספורט2). טירוף חג המולד מתקרב ושתי הקבוצות פותחות את המחזור במשחק עניין בין המוליכה לאחת מהפתעות העונה. לבירפול במצב רוח מצוין בתקופה האחרונה – העפלה לשמינית גמר ליגת האלופות בצורה דרמטית מבית קשה, העפלה למקום הראשון אחרי הפסד של סיטי לצ'לסי וביום ראשון ניצחון גדול על מנצ'סטר יונייטד (שהביא לפיטורו של מוריניו) אחרי צמד של שאקירי ושליטה מוחלטת במשחק. היה ברור שאחרי העונה שעברה המצוינת והחיזוקים הנקודתיים בקיץ, ליברפול תציג גרסה משופרת אבל לצבור 45 נקודות מתוך 51 אפשריות זה משהו שאפילו האופטימיים ביותר בין יושבי אנפילד לו ציפו לו.

המארחת מגיעה מהמקום השביעי בטבלה ובכושר מצוין עם שלושה ניצחונות רצופים – הקורבנות היו צ'לסי, ניוקאסל ובורנמות' . הקבוצה המנוהלת על ידי ז'ורז'ה מנדש, סוכן העל הפורטוגלי, מציגה כדורגל טוב ויצירתי, ממש לא מה שמצופה מקבוצה שחזרה רק העונה לפרמייר ליגה  אחרי 6 שנים. יש לה את הכלים להפתיע גם את המוליכה אבל האדומים, כמובן, פייבוריטים.

 

כדורסל

ליגת העל – מחזור 16 / יאיר זעפרני

13:45: הפועל ת"א – הפועל חולון – שבוע קשה עבר על שתי הקבוצות שייפגשו למשחק מוקדם מהמחזור ה-16 (שאמור להיות משוחק בעוד יותר מחודש. נפלאות הכדורסל הישראלי….) היום בצהרים. האדומים של דני פרנקו ממשיכים באווירת המשבר עם הפסד לעירוני נהריה שהפך אותם רשמית לקבוצת תחתית. הם יגיעו למשחק היום עם זר חדש  -הקלעי דבון אקון-פרסל שבשבעה משחקים במדי דנבר נאגטס העונה קלע 7 נקודות ב-22 דקות פרקט אותן הוא ראה (אל תטעו: המספרים הם סה"כ. לא ממוצע) וכן עם ריצ'רד האוול שפספס את משחק ההפסד לנהריה בגלל פציעה.

מול האדומים שלא מצטיינים השנה במשחקי הבית (או במשחקי החוץ…) תעמוד הפועל חולון שהפסידה השבוע לראשונה בבית, ועוד פעמיים, בליגה לנס ציונה ובאירופה לונציה. למרות המאזן הדי טוב של חולון (3-7) היכולת של הקבוצה לא בשיאה ובמשחקים רבים היא נאלצת לעשות קאמבקים ולנצח בשיניים (במונחים של נט רייטינג חולון מדורגת חמישית בליגה, בניגוד למקום השני בטבלה בו היא נמצאת). כזה קאמבק היה לחולון במשחק הקודם בין שתי הקבוצות העונה אותו היא ניצחה משלשה של גיא פניני 75:78 לא לפני שחזרה מפיגור 12 ברבע האחרון. חולון תקווה שהפעם זה יילך לה יותר קל, אם כי לדעתי המשחק היום הוא מוקש לא פשוט שאני בספק שהיא תצלח אותו עם ניצחון.

יורוליג – מחזור 14 / יאיר זעפרני

20:00: ז'לגיריס קובנה (7-6) – מכבי ת"א (9-4) – משחק חשוב למכבי ת"א יתקיים הערב בליטא כשהקבוצה של יאניס ספרופולוס תנסה להפתיע את הירוקים של שאראס ולהתקרב מרחק ניצחון ממקום בין שמונה הראשונות במפעל. למרות היכולת החלשה של מכבי ת"א עד כה והמאזן הלא מחמיא, הטבלה לא משקרת ובזכות צניחה חופשית של מספר קבוצות לאחרונה (מילאנו, ברצלונה, פנאתינייקוס) גם מאזן שלילי כמו 7-6, מספיק כרגע לשני כרטיסים אחרונים לפיינל פור, מה שאומר שבמכבי ת"א בהחלט יכולים לפנטז וניצחון הערב בקובנה, מקום בו 5 קבוצות כבר ניצחו העונה יכול להוות התחלה.

אלופת ליטא פתחה את העונה האירופאית שלה בצורה מוזרה עם הפסדים במשחקים הביתיים וניצחונות בחוץ אלא שצמד משחקים ביתיים מול אולימפיה מילאנו ואולימפיאקוס, שהסתיימו בניצחונות במחזורים 10 ו-11 החזיר את הסדר על כנו ויחד עם הפסד אצל באיירן, גם הסיפור מחוץ לליטא די התיישר. ביום רביעי ניצחה ז'לגיריס את המשחק הכי קל במפעל, בטורקיה אצל דראושאפקה והיא מקווה להמשיך לחתור במעלה הטבלה ולהמשיך לשמור על הביתיות משחק שלישי ברציפות.

הבולטים בשחקני המארחת הם שני הזרים הסנטר ברנדון דייויס בעונתו השנייה במועדון קולע כבר 15.9 נק' לצד 5.7 ריב' והכל ב25 דקות משחק ממוצעות והרכז נייט וולטרס שבמספר דקות דומה תורם 14.3 נק' ו5.6 אסיסטים ומהווה את המנוע של הקבוצה, אך לשמחתם של הצהובים לא יישחק הערב. לצידם אפשר למצוא כמה שמות מוכרים כמו פאולוס יאנקונאס (ייעדר כנראה גם כן), ארתוראס מילאקניס ואדגרס יולנאובאס המקומיים, ליאו וסטרמן שחקן נבחרת צרפת וארון ווייט היעיל. לקובנה יש סגל עמוק ושאראס נותן לרוטציה שלו לא מעט דקות, מה שעשוי להיות יתרון בשבוע עמוס שכולל שני משחקי יורוליג.

מכבי ת"א מגיעה למשחק עם סגל מלא (את פארגו אנחנו כבר לא סופרים) ובמצב רוח טוב אחרי שני ניצחונות חשובים השבוע, על הפועל ירושלים בליגה ועל חימקי מוסקבה במחזור היורוליג מיום רביעי, היא תרצה לסגור שבוע מושלם בקובנה הקפואה.

19:00: חימקי מוסקבה (9-4) – דארושפאקה (12-1) – קרב תחתית בין הרוסים, שעושים את מיטב יכולתם בלי כוכבם אלכסי שבד וזה לא הרבה מדי עם שלושה הפסדים רצופים, האחרון שבהם בתל אביב ביום רביעי לבין הטורקים, שמצטערים על היום בו זכו ביורוקאפ והעפילו לטורניר המשמעותי יותר בו עד לרגע זה הם ממש לא מתאקלמים ולא ניצחו בו מאז המחזור השני אי-שם באמצע אוקטובר. הטורקים עומדים על 11 הפסדים רצופים אבל יכולים להתנחם בכך שבחמשת המחזורים האחרונים הם לא הפסידו בהפרש דו-ספרתי. גם זה משהו.

21:00: באיירן מינכן (6-7) – ריאל מדריד (2-11) – שלושה ניצחונות רצופים (האחרון 78:80 במילאנו ביום רביעי) והנה, באיירן מינכן מדורגת המקום השישי ומסתערת  על שלב רבע הגמר. הערב, ההישגיות של הגרמנים לאחרונה תעמוד למבחן מול אלופת אירופה שגם היא עומדת על שלושה ניצחונות רצופים (האחרון שבהם ב-21 הפרש מול פאו) אבל מקומה בין שמונה הגדולות לא מוטל בספק אפילו לרגע.

21:00: פנאתינייקוס (7-6) – אולימפיה מילאנו (7-6) – שתי קבוצות במשבר ייפגשו הערב באתונה. המארחת שהובסה במדריד ביום רביעי פיטרה את מאמנה צ'אבי פסקוואל ובמקומו ימונה לא פחות מאשר ריק פיטינו, מאמן המכללות המעוטר (והאיש שבכל פעם שהוא אימן מחוץ למכללות נכשל כישלון חרוץ). הירוקים יקוו שיהיה בכך מספיק בשביל לצאת מהמשבר שמתאפיין בארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים ביורוליג. מילאנו מצידה התחילה את העונה מצוין אבל כנראה שזה היה טוב מדי בשביל להיות אמיתי שכן המילנאזים עומדים על חמישה הפסדים רצופים כשאפילו גראן קנריה ובאיירן מינכן מנצחות אותם בביתם. החדשות הטובות הן שמישהי מהן בטוח תנצח הערב…

מכללות / עידו גילרי

2:00: (10) מישיגן סטייט [2-9] – אוקלנד [8-4]

3:00: לואיזיאנה סטייט [3-8] – (24) פורמן [0-12]

3:30: (20) מארקט [2-9] – (14) באפלו [0-11]

4:00: (8) גונזאגה [2-10] – דנבר [8-5]

 

משחקי אתמול:

(2) דיוק [1-11] 69 – טקסס טק [1-10] 58  הבלו דבילס עמדו במבחן על הבמה הגדולה של המדיסון סקוור גארדן והצליחו להנחיל לרד ריידרס הפסד ראשון העונה. זה היה משחק של ריצות כשלשודדים לקח כמעט 4 דקות לעלות על הלוח אבל משם הם לקחו פיקוד על המשחק.  שש דקות לסיום סל של מאט מוני העניק יתרון 53-55 לטקסס טק אבל מכאן דיוק העלו הילוך בהגנה ולא איפשרו סל שדה עד הסיום. וויליאמסון סיים עם 17 נקודות ו-13 ריבאונדים, בארט עם 16, וטרה ג'ונס עם 13 נקודות 5 אסיסטים ו-6 חטיפות. אצל הריידרס הצטיין ג'ארט קולבר עם 25 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

(21) יוסטון [0-11] 60 – יוטה סטייט [3-9] 50  האגיז גרמו לדאגות אצל הקוגארס כאשר שלטו בחצי הראשון וירדו ביתרון 10 להפסקה אבל החצי השני היה כולו יוסטון שנשארו בלתי מנוצחים. ארמוני ברוקס עם 15 נקודות ו-7 ריבאונדים הוביל את הקוגארס. אצל האגיז דוויין בראון עם 19 נקודות ו-7 ריבאונדים.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. תודה על סקירת האירועים היומית וכדורסל המכללות בפרט.

    עוד אירוע שראוי להזכיר הוא המשחק בליגה הגרמנית בין בורוסיה דורטמונד לבורוסיה מינשנגלדבאך. המובילה וסגניתה בהתאמה. דורטמונד נחלה הפסד ליגה ראשון אבל היא עדיין מובילה את הטבלה בהפרש של שש נקודות.
    אלו שתי קבוצות מלהיבות ויש שידור בערוץ ספורט 1 החל מהשעה 21:25.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט