(המאמר הוא מאת הגולש וחבר קהילת הופס, בן 42 מעמק הירדן, הכותב בשם NO FUNNY STUFF)
הכל יחסי- על השיפוט ב-NBA
כל אחד יודע, ולא משנה אם שמך הוא ג'יימס הארדן, גילה אלמגור, קלינט איסטווד או פרופסור מיכאל הרסגור ז"ל, שהכל יחסי.
אם לאחד פקק תנועה הוא סיוט, לנבחן טרי בטסט הוא ברכה; אם לאחד מרגיש מיותר להתכופף ולהרים מטבע של 10 אגורות באמצע הרחוב, לזה אשר זה עתה התכופף להרים את אותן 10 אגורות וטיל עורב חלף מעל ראשו, זו ברכה.
אם לאדם סילבר, הקומישינר של ה-NBA, החוקים החדשים שעוזרים להתקפה הם דרך נהדרת להצעיד את הליגה למחוזות פופולריים יותר, לאדם אחר הם דרך נהדרת להצעיד את הליגה אל פי תהום, ואולי גם לתוכו.
באופן סובייקטיבי לחלוטין, כלומר על פי מראה עיניים של הח.מ, נדמה כי בשנים האחרונות "שורקים על כל לטיפה", "מצפצפים על כל משב רוח", "נושפים על כל מגע נוצה". זאת ועוד: על פי תחושתו הסובייקטיבית של הח.מ ה-replay center אשר הושק בעונת 2014-15 בעיירת הנופש סקאוקס, ניו-ג'רזי, הוא מגנט זברות שמעקר את חדות המחשבה השיפוטית וגורם לעיכובים במשחק. אם הצופה הממוצע הוא אותו ילד בנמל התעופה המתרגש לקראת הטיסה, ה-replay center הוא סופת השלגים המקרקעת.
אבל האם זה באמת כך?
האם נשרקות יותר עבירות? האם שחקנים הולכים היום יותר לקו?
אז ממש בקצרה: לא.
עד עתה נשרקו בממוצע 21.7 עבירות במשחק. זו עליה ביחס לעונותיים הקודמות (19.9 עבירות למשחק), והכי הרבה מאז עונת 2006-07 (22.8) ועונת 2005-06 (22.6, כאשר רק השריקות לטובת ווייד בפיינלס העלו לבדן את הממוצע). באופן מובהק בעשור האחרון נשרקו הכי מעט עבירות בהיסטוריית הליגה.
מעונת 2000-01 ודרומה נשרקו יותר עבירות. בכל עשור כמות השריקות לעבירות עולה.
ואם בזריקות עונשין עסקינן, העסק דומה. העונה זורקים 23.2 זריקות עונשין בממוצע. שוב, בעשור האחרון זורקים פחות עונשין. מעונת 2010-11 ודרומה זורקים יותר עונשין. לדוגמה: בעונת 2005-06 זרקו בממוצע 26.3 זריקות עונשין. ואם נמשיך לשנות ה- 90' אזי הממוצע עולה: בעונת 1992-93, לדוגמה, נזרקו בממוצע 27.7 זריקות עונשין. ב- 1990-91- 27.9 זריקות עונשין בממוצע.
בשנות ה- 80' הנתון הזה ממשיך לטפס: 1986-87- 30.5 זריקות עונשין בממוצע. 1983-84- 29.7 זריקות עונשין בממוצע.
כלומר, השוואתית, בשנות ה- 80' וה- 90' ובהמשך בעשור הראשון של שנות האלפיים, נזרקו יותר זריקות עונשין בממוצע ונשרקו יותר עבירות. האמינו לי, בשנות ה- 70' וה- 60' זה רק מחמיר…
כל הנתונים כאן כמובן:
https://www.basketball-reference.com/leagues/NBA_stats.html.
אז מה היה לנו? הקצב יותר גבוה, ממוצע הנקודות עלה, שורקים פחות וזורקים פחות עונשין. מושלם לא?
אז למה לעזאזל זה מרגיש כאילו לקחו לנו את המשחק הקשוח של פעם? למה זה נדמה כאילו כל רגע נשרקת עבירת אוויר שלא קשורה למראה העיניים? אם תיכנסו לסרטון אקראי ביוטיוב על ה-NBA בשנות ה- 90' מרבית התגובות יעלו זיכרונות וערגונות לאותן שנים בהם שיחקו "כדורסל אמיתי".
אחת הסיבות האפשריות לאותה תחושה היא שאמנם היום נשרקות פחות עבירות, אבל זה בגלל שהמשחק משוחק יותר בחוץ – באזור קשת ה- 3 – שם המגע יותר נדיר, וכשכבר מישהו חודר לסל, נשרקת עבירה שפעם לא היתה נשרקת בכלל. הגיוני.
בכל אופן, לא השתכנעתי. ובחייכם שופטים יקרים, עם כל הכבוד לסטטיסטיקה למעלה, תפסיקו לשרוק על כל פיפס! תפסיקו להטריד את המשרוקיות! תפסיקו להגן על שלמות מניקור הציפורניים של שחקן הזורק לשלוש! רוצים שוב את הכדורסל הפיזי של שנות ה- 90' ואל תבקשו מאיתנו נתונים שיגבו את מה שאנחנו מרגישים!
זה פשוט כי הכל יחסי.
בלוז זועם לסיום!
חגי "התותח" ניסני
15 דצמ 2018 08:57:48תודה רבה נו פאני.
נראה לי שישנה סוגיה נוספת שהיא מעבר למספר הזריקות והשריקות היא איכות ועוצמת המגע. אני ממש לא חסיד של נוסטלגיה ואני חושב שהכדורסל היום מהנה הרבה יותר מזה של שנות ה80 וה90 (אני אומר את זה אחרי הרבה מאוד שעות השלמה ביוטיוב) אבל התחושה היא שהים שורקים על הרבה פחות מגע ומראש השחקנים פחות שומרים (קרי נוגעים) בשחקני הירבה. זה לא אומר שהשמירה היא פחות איכותית או שזה פחות אסתטי, אבל לפעמים זה נראה כבר מגוחך כמו שהספרס שמרו עם הידיים למעלה בסדרה מול יוסטון של 2017 או לראות את לברון שומר עם ידיים מאחורי הגב מול כריס פול. מה רוצים שהשחקנים ישימו את הידיים בכיסים? אין להם כיסים
עידו גילרי
15 דצמ 2018 09:14:11אני אחזור כאן על דברים שאמרתי כבר בעבר. נחלק את זה לשני היבטים:
1. לא שאין באמירה שהיום המשחק משוחק הרבה יותר בחוץ הרבה כי זה באמת נכון ומשמעותי. אבל המשחק היום הרבה יותר פיזי . לא סתם פתאום שחקנים לא מסוגלים לשרוד את הדקות על המגרש למרות התמקצעות בכל הנוגע לכושר ושמירה על הגוף. המשחק בפוסט היום לא פחות פיזי מבעבר ובפיק אנד רול הרבה יותר שלא לדבר על כל מה שקורה אוף-בול. אם פעם כל מי שהיה נמצא מחוץ לצבע היה חופשי לנוע כרצונו היום התנועה הפכה למרובת מגע גם סביב קשת השלוש בעיקר במשחק על החסימות.
העובדה הפשוטה היא שפעם היו מרביצים במקום לשמור והיו הרבה יותר שריקות (עד אמצע שנות ה90). אתה מבלבל בין ברוטאליות לפיזיות והסרטון שהבאת ממחיש את זה . אני דווקא שמח שהעלימו את ההיבט שמסכן את השחקנים מהמשחק. אתה רוצה אלימות -בבקשה יש היום MMA.
געגוע לכדורסל של שנות ה-90 הוא לא יותר מנוסטלגיה כי מה שקרה החל מהפרישה הראשונה של ג'ורדן הוא שקיבלנו את הכדורסל הגרוע ביותר בעשורים האחרונים. שנות ה-80 עם כל ה"פיזיות" המדוברת היו השנים הכי התקפיות שיש (מזל שאז עוד לא הבינו כמה שלשות יעילות).
2. לא היה שינוי בחוקים! כל מה שקרה השנה זה שביקשו מהשופטים לשים לב לפאולים שנעשים באופן תדיר אוף-בול. דבר דומה עשו ב-NFL לפני כמה שנים שהוביל לפיק בשריקה לעבירות. זה היה מעצבן באותה מידה. הבעיה העיקרית היא שכשאמרים לשופטים לשים לב למשהו אחד הם פתאום שמים גם יותר לב לדברים אחרים. מה שגורם לעלייה מאד רוחבית בשריקה לעבירות.
החדשות הטובות – זה התיישר שם די מהר וגם ב-NBA רואים את זה קורה. אם נסתכל על המגמה מתחילת העונה בחלוקה של העונה עד עכשיו לפי מקטעים של שבועיים נראה את המגמה הבאה במספר הפאולים הממוצע למשחק: 22.5 – 21.9 – 21.3 – 20.5 . בקיצור נראה שדי מהר כולם לומדים לחיות עם הדגשים ודברים חוזרים למסלולם.
הבעיה העיקרית שנשארה וצריך לטפל בה לדעתי היא פאולים שנשרקים כתוצאה ממגע שהשחקן השורק יוזם.
תמיד היו ותמיד יהיו שריקות אויר – זה לא חדש וזה תמיד יעצבן. תמיד התלוננו על השיפוט ותמיד ימשיכו להתלונן. אהה כן ודבר אחרון מסכים איתך שהשימוש במערכת הריפליי נעשה בצורה הכי גרועה שאפשר כמעט.
no funny shtuff
15 דצמ 2018 09:29:43אחלה תגובה.
כדורסל הוא משחק מאוד קשה לשיפוט. לא קל להיות שופט.
הסרטון באמת קצת מפוספס, הכוונה היא שפעם היתה פחות סטריליות במשחק (ואגב, אני מתעב mma- אלים מדי בשבילי).
בקיצור, חלק מהמשחק זה לרדת על השופטים, אבל באמת שהייתי שמח שיקצצו את השריקות לשחקן שזורק לשלוש, אלא אם כן ממש קיצצו לו את היד.
גם האנד וואן נשרק בקלות רבה לטעמי..
אבל שוב, זה מאוד סובייקטיבי. מה שלאחד נראה פאול ברור לשני נראה כמו כלום. ואגב, בטוח שלשופט מתחת לסל יש זווית ראיה עדיפה מהזווית שלי על הספה בבית.
עידו גילרי
15 דצמ 2018 09:34:03זה נכון לגבי הזריקות לשלוש. אבל תשים לב שזה לא קשור לדגשים! אני מאמין שיטפלו בזה. אנד וואנס גם בעבר היו תלויות מאד במי אתה.
דה שוט
15 דצמ 2018 12:46:18תגובה מעולה, כל מילה, ותודה על המאמר המצויין
אשך טמיר המקורי
15 דצמ 2018 09:27:49המצב מזעזע.
מכרו את המשחק תמורת בצע כסף.
מספיק לשמוע את ה-rant של ג'ף ואן-גנדי על הריפליי סנטר מלפני כמה ימים או את צ'ונסי בילאפס מהלילה על כך ששורקים על כל נשיפה, שזה מטורף ש"משנים את החוקים כל שנה!" (ציטוט מדויק שלו) כדי להבין שזה לא רק אנו, עכברי הופס בארץ הקודש מתמרמרים על כך, אנשי הכדורסל הוותיקים גועשים לא פחות, אבל אצלם זה מבעבע מתחת לפני השטח בגלל הלויאליות, הפוליטיקלי קורקט והשכר שהם מקבלים מקובעי המדיניות.
דרושה מחאה בריש גלי של אנשי כדורסל שיעלו את העניין לפני השטח כדי שמשהו ישתנה.
חגי "התותח" ניסני
15 דצמ 2018 09:39:53אשך האם זה לא הרעיון בבסיס שהמשחק משוחק עבור בצע כסף? (מעברי שחקנים, מעברי ערים של קבוצות בעלים שמתחלפים, משכורות שהן חלום רחוק לאדם הממוצע וכו') באופן כללי האם לא כל הספורט המודרני הוא עבור בצע כסף?
ואן גנדי הוא צדקן מעצבן שאולי פשוט צריך ללכת להיות כומר או משהו כזה במקום לאכול לנו את הראש בשידור, בלי קשר להערה העכשווית שלו שיכולה להיות דווקא במקום.
אשך טמיר המקורי
15 דצמ 2018 09:58:10ממש לא, ספורט לא נועד למען בצע כסף.
ספורט נועד למען תחרותיות, מימוש עצמי, קומרדרי, השגת מטרות, תחליף קרב וכו'.
ברור שהוא משמש לגלגול כסף לכל המשתתפים אבל זה בסיסו.
כדי שספורט יהיה ספורט יש לשמור על חוקים קבועים והוגנים.
כאן יש מקרה קיצון של עיקום החוקים כדי להפוך את הספורט לכזה "לכל המשפחה" וכנותן שואו על חשבון ההגינות השיפוטית, ופגיעה במשחק כפי שהוא צריך להיות משוחק (כדורסל נועד להיות משחק של מגע).
יש הרבה מאוד דברים להגיד על השיפוט בליגה, זה לא רק האספקט של המגע.
ואן גנדי רחוק מלהיות צדקן, הוא אמנם אוהב להתלונן אבל הוא ישר כמו סרגל ואומר את אשר על דעתו, והוא בנאדם מאוד הוגן.
אני מת עליו.
אם כבר דוגמא טובה יותר לצדקנות, זה המשפט הראשון שלך.
(לא שאני מתכוון לפגוע ולהעליב, ממש לא – אבל זאת דוגמא טובה יותר מאשר ואן גנדי למונח הספציפי הזה).
חגי "התותח" ניסני
15 דצמ 2018 10:43:49ממש לא נפגע אבל לא כל כך הבנתי מה צדקני במה שאמרתי (אולי זו היתממות או טרחנות…)
אם כבר טרחנות אז הדברים שאתה אומר הם מאוד מעניינים אבל נראה לי שראוי לתת על זה את הפוקוס:
איך קובעים למה המשחק מיועד? אם הוא נולד במטרה מסוימת (אם אני לא טועה כאימון) ואחר כך הפך למשהו אחר האם זו בגדיה בייעוד?? האם הכנסה של קשת השלוש היא "לא כדורסל"?
לגבי מה שאמרת שהספורט הוא נועד לתחרותיות מימוש עצמי – זו כבר שאלה אמפירית שאני לא ממש יודע את התשובה אליה (אולי זעפרני ילמד אותנו מתישהו שיעור בעניין)
מעדיף אלף פעם עיקום חוקים והיפכת הספורט למשהו נגיש ומשעשע מאשר את הנאמנות של אוהדי לאציו או לה-פאמיליה שבעיניי מייצגים הרבה יותר את הקיצון של הערכים הללו.
אשך טמיר המקורי
15 דצמ 2018 11:49:56על מהות הספורט מנחם יכול לתת תשובה הרבה יותר ממני
אשך טמיר המקורי
15 דצמ 2018 12:39:29ובעיניי צדקנות / התממות / התחסדות / טהרנות הם מונחים קרובים למדי
no funny shtuff
15 דצמ 2018 09:59:46מה שאני אוהב אצל ואן גנדי זה התיעוב העמוק ל-replay center.
בפראפרזה על סיינפלד- ?how can anyone like it
האם יש מישהו בעולם הזה שרואה את השופטים הולכים למזכירות, מסובבים את המסך ומוציאים את האוזניות ואז אומר: "אוו נהדר הם הולכים לבדוק את זה שוב ושוב. תענוג".
אשך טמיר המקורי
15 דצמ 2018 11:51:39הוא קורע כשהוא מתלונן עליהם.
לפני כמה ימים הוא עשה את זה שוב, הראו 4 אנשים בריפליי סנטר והוא ירד עליהם חופשי.
בין היתר הוא אמר "4?! 4 אנשים כדי להחליט על זה?!" והריץ עליהם דאחקות.
no funny shtuff
15 דצמ 2018 14:21:58ראיתי את זה גם..
אם אני לא טועה זה היה כשבדקו אם אננובי עשה עבירה עם הברך על דוראנט במתפרצת.
מולי
15 דצמ 2018 09:43:59ועל המסקנה הסופית שלך נאמר: "אל תבלבל אותי עם עובדות!".
כל הכבוד על הרעיון למאמר ועל הביצוע.
Berch
15 דצמ 2018 10:14:05מאמר מעולה ומעניין.
נחמד שבילבלת אותנו עם עובדות 🙂
אסף
15 דצמ 2018 10:37:30מאמר נהדר! איך אומר הפתגם הידוע "סיפור טוב לא הורסים בעובדות"
ולדי קוגן
15 דצמ 2018 10:40:40לא יפה לזרוק עלינו כלכך הרבה עובדות, תן לנו להרגיש מה שאנחנו רוצים. באמת אחלה פוסט.
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
15 דצמ 2018 11:07:00טור מצוין נו פאני.
כולם מסכימים שהריפליי סנטר נוראי. אולי צריך להגביל את השימוש בו לרבע הרביעי בלבד, אולי רק לפלייאוף?
כמו שעידו אמר המשחק הוא באמת מאוד פיזי היום לעומת העבר, רק צריך להחליף את המילה פיזי במילה אתלטי. פעם היו מרביצים והיום מזיזים את הרגליים, זה ההבדל הגדול.
מפריעות לי שריקות אויר בעיקר ליד קשת השלוש או בזמן חדירה אל הסל (אבל רחוק מהסל, כי ליד הסל כבר יש עבירות אמיתיות). אני מבין את אלה שלא אוהבים את הארדן ודומיו אבל הבחור הוא גאון של שליטה על הגוף, שמנמן כזה שמצליח לעבור בכל סדק כמו צלופח 🙂
ואן גנדי הוא קוטר אבל אני אוהב את הנרגנות שלו . . .
no funny shtuff
15 דצמ 2018 11:18:35הארדן אליבא דה שמעון הוא "לורד אוף דה דאנס" (כינוי מוצלח ביותר). לדעתי באופן כללי עושים לו עוול כי הוא שחקן מצויין. אבל עוול לא בא סתם- השיטות להוציא עבירה מהמגן יכולה להטריף גם את יוסי שריד אחרי אמבט חם, תה נענע ורגיעון בצימר מבודד בעזוז.
עד כמה שהמשחק והשחקנים יותר אתלטים, נשרקות פחות עבירות. מצד שני, עד לפני מספר שנים מי חלם שסנטר (ברוק לופז) כלשהו יזרוק 12 שלשות במשחק?
שלהבת
15 דצמ 2018 11:07:20חסרים נתונים – מה כמות הכניסות לסל למשחק לאורך השנים לעומת מספר זריקות שלוש.
פאקו
15 דצמ 2018 11:35:11מצויין נו פאני. מעניין אגב להשוות את זה עם ה-NFL. שם יש מגמה דומה, אבל עם שינוי ברור בחוקים.
עידו גילרי
15 דצמ 2018 12:44:24ההשוואה ל NFL טובה אבל לא לשינויי החוקים שנעשו בשנתיים האחרונות. ההשוואה המתאימה היא הדגשים שנצנו על המגע עם רסיברים לפני כמה שנים. זה גרם לקפיצה בעבירות הנשרקות בהתחלה (ולא רק פאס אינטרפירנס ודיפנסיב הולדינג אלא באופן די רוחבי). לא לקח הרבה זמן וזה התיישר מחדש פחות או יותר על מה שהיה קודם.
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
15 דצמ 2018 13:01:15מעניין אותי לדעת אם ישנם נתונים על המיילאג׳ שעושים שחקנים במשחק. נניח מהירות ממוצעת או כולל (פר 36 דקות). בנוסף, באיזה חלק מהזמן הם עומדים ובאיזה חלק מהזמן הם בתנועה (ניתן להגדיר רף, נניח מהירות הקטנה מ 2 קמ״ש נחשבת עמידה, כמו אצלי באפליקציית הריצה).
זכור לי שדיברנו על זה אבל בגילי כבר שכחתי את התוכן . . .
עידו גילרי
15 דצמ 2018 13:03:01על החלק הראשון יש
https://stats.nba.com/players/speed-distance/
עידו גילרי
15 דצמ 2018 13:06:19וכן, כבר דיברנו על זה…
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
15 דצמ 2018 16:26:20תודה רבה!
אבל החלק החשוב הוא החלק השני, כלומר איך המרחק שהם עוברים מתחלק.
נקודה נוספת כהמשך: איך החלוקה היחסית בין איטיות למהירות משתנה עם הותק של השחקן. שחקנים ותיקים כמו לברון נניח משייטים להם חלק גדול מהזמן, או אפילו הולכים, ואז פתאום כשיש להם מוטיבציה הם שמים ספרינט לליאפ קל או לחסימה מהדהדת (עדיף על שחקנים ששמם מתחיל באות א׳)
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
15 דצמ 2018 16:32:40אגב עידו אתה הסתכלת קצת על הנתונים? כי אני עוד לא הבנתי אפילו את היחידות שבהן הם משתמשים. לדוגמא עשיתי מיון לפי מרחק כולל, יצא שג׳רו הולידי רץ 2.79 מייל במשחק, על פני 36.6 דקות. זה לא מסתדר עם הנתון של קצב ממוצע שמופיע באותה טבלה, 4.34
אני מעדיף את הגישה של מזיק לשימוש בפייתון. אם רק היה לי קצת זמן להתעמק בזה . . .
עידו גילרי
15 דצמ 2018 18:00:13בזמנו בדקתי את הענין וזה היה תקין. כרגע אתה צודק יש כאן בעיה. לצערי האתר מנוהל על ידי חובבנים וכבר כמה פעמים התראתי בפניהם על בעיות. לתגובה לא זכיתי אבל הנתונים עליהם התרעתי נעלמו לפתע מהאתר. מישהו צריך לקבל שם בומבה בראש כי הם יושבים על מכרה זהב של נתונים ולא יודעים לעבד אותם כמו שצריך. כל דאטה סיינטיסט מתחיל בגוגל היה עושה עבודה טובה יותר.
עקרונית גם אני מעדיף לעשות את זה סטייל עומר מזיק (אימצתי בחום) או איל שפרן הנפלא אבל למרבה המער הנתונים הגולמיים ממצלמות המעקב אינם זמינים יותר לציבור הרחב אז זה מה יש.
עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
15 דצמ 2018 20:00:04חחח על מזיג, לא יצא לי בכוונה . . .
בינתיים הסתכלתי וראיתי שלברון נמצא ממש בתחתית של המהירות הממוצעת בהתקפה (מה שרק מראה שהוא גאון התקפי, לא?) וגם בהגנה. במהירות ההגנתית הוא נמצא הרחק בתחתית יחד עם הארדן וכריס פול.
מזל שה-ללל לא מתעניינים בדאטה
אם הנתונים לא אמינים אז מה הם שווים לי?!
אפלטון
15 דצמ 2018 13:40:38תודה יופי של פוסט.
כמו שעידו אמר, ואני צפיתי את זה לפני שהתחילה העונה, השנה יהיו הרבה יותר שריקות שיראו מוזרות בתחילת העונה בגלל הדגש על freedom of movement, ולאט לאט גם השופטים וגם השחקנים יתיישרו.
לגבי העבירות על השלוש, בגלל שהמשחק הרבה יותר מהיר ויש כל כך הרבה יותר שטח לכסות המגינים מאבדים שליטה ועושים עבירות על קלעים, כשהם מנסים לרוץ קדימה בעוד הקלע קופץ לכיוונם. אי אפשר לא לשרוק על זה.
מה שכן הייתי שמח אם היו מחלקים טכניות חופשי על נסיונות לרמות את השופטים, אם זה הוק עם היד או זריקת הרגל קדימה, זה חייב להישרק טכנית לתוקף, גם אם זה הארדן, גם אם קרי וגם אם לברון.
הבעיה כרגע וזו בעיה שאי אפשר לפתור היא חוסר אחידות, אבל דווקא בזה נראה שיש שיפור.
רועי ויינברג
15 דצמ 2018 13:59:42כתבה פנטסטית. אני מסכים עם מה שגילרי כתב בתגובות בגדול. תמשיך לכתוב לנו
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
15 דצמ 2018 15:00:51מצוין, פאני, תודה רבה.
מקווה שהעניין יתייצב, כמו שגילרי כתב, ואין ספק שצריך לפתור את עניין סחיטת העבירות, ומכיוון שסחיטת העבירות פוגעת בחוויה (ולכן גם בכסף), יש סיכוי טוב שזה יקרה.
מנחם לס
15 דצמ 2018 17:29:41לי היה תענוג 'לערוך' את המאמר ולהפתעתי (החיובית) לא הייתי צריך לגעת בשום דבר, מלבד להכניס תמונות וסרטון במקומות שפאני סימן.
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
15 דצמ 2018 17:48:57למה הפתעה? הוא אפיקופניק
no funny shtuff
15 דצמ 2018 18:07:25תודה רבה דוק
Avi
15 דצמ 2018 18:10:55כתבה טובה ונכונה
שי אבן צור
15 דצמ 2018 18:19:55מסכים לגמרי no funny
יש עוד קטע שאם שחקן מפגין מורת רוח משריקה ישר חוטף טכנית.
השופטים לא יותר גדולים מהמשחק
עידו גילרי
15 דצמ 2018 18:21:45לא ישר (לפחות לפי ההנחיות) אלא אם הוא לא מפסיק.
Dino-Zof
15 דצמ 2018 19:22:50unbearable to watch anymore
disgraceful is the word.
who died and made these millennials ref? oh its that POC COMMI.
Not sure why i'm watching the game anymore..just momentum i guess.
I'm a dinosaur.
Mbk
15 דצמ 2018 23:48:16תודה רבה אחלה פוסט
צביקה
16 דצמ 2018 01:04:24פוסט נהדר, ואכן הריפלי סנטר זה ממש דפוק!