אירועי דיומא – 10.12.2018: הפועל ת"א-בית"ר י-ם בקרב נועלות הטבלה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 13 (סוף סיבוב ראשון) / מתן גילור:

*המלצת צפייה* 21:00 הפועל תל אביב-בית"ר ירושלים (ספורט 5). המשחק הרכזי שנועל את הסיבוב הראשון. המפגש הזה, עוד לפני שניגע במצב בטבלה ובפן המקצועי, תמיד פיקנטי בצורה מיוחדת, עוד מהימים בהם הפועל ת"א היתה קבוצת הדגל של הגוף הממסדי החזק חזק במדינה, כשבית"ר ירושלים היתה למפלטם העיקרי של מי שראה עצמו מקופח מאותו הממסד.

אם תהפכו את הטבלה, אזי שזה כמעט משחק עונה. מקום ראשון נגד שני. ואם נחזיר אותה עכשיו למצבה המקורי, אזי שדכאי לשתי הקבוצות להפנים שהן מאד קרובות למאבק הישרדות בליגה, אם לא כבר נמצאות באחד כזה.

הבעיות בשתי הקבוצות שונות מאד. לת"א חסר כישרון ועומק. זו פשוט קבוצה עם שם של קבוצה גדולה וכמה שחקנים שפעם היו מהטובים של הכדורגל הישראלי. ברם, היום זו קבוצה עם סגל של בית עליון. ובעיקר, קבוצה שמתקשה לכבוש שערים. עד כמה מתקשה? הכי הרבה בליגה מתקשה. לת"א ההגנה הטובה בליגה (מספרית, לאו דווקא איכותית) זולת יריבתה העירונית, שכרגע נראית בליגה משלה.  ההתקפה, לעומת זאת, הגרועה בליגה. ת"א כבשה הכי מעט שערים. למעשה, ביחד עם אשדוד ורעננה, היא הקבוצה היחידה שכובשת פחות משער למשחק.

לירושלים יש בעיה אחרת. כישרון לא חסר שם. כנראה מדובר על הסגל השלישי או הרביעי באיכותו בליגה. הבעיה שם היא האיזון. מרבית האיכות מתרכזת בחלק הקדמי של המגרש, כשהחלק האחורי מופקר. זה לא רק גורם לזה שקבוצה סופגת בצרורות – הכי הרבה בליגה – אלא שלא כל הכוכבים יכולים לשחק ביחד, מה שגורם למרמור וחוסר יציבות.

שתי הקבוצות, נועלות הטבלה כאמור, כבר הספיקו להחליף מאמנים האחרונה. ירושלים החליפה את גיא לוזון בניר קלינגר ות"א את קובי רפואה באופיר חיים.

במחזור הקודם, ת"א, כדרכה בקודש, סיימה בתיקו 0:0. הפעם בחוץ עם מכבי פ"ת. ירושלים הצליחה לחזור מפיגור בבית נגד נתניה לתיקו 1:1.

לת"א 11 נקודות וניצחון שלה יעלה אותה מעל הקו אדום, אבל תיקו ישאיר אותה שם. ירושלים עם 9 נקודות ובכל מקרה תשאר מתחת לקו האדום בסיום הסיבוב. השאלה האם הפער ממנו יהיה נקודה, שלוש נקודות או ארבע נקודות, מה שיוסיף עוד לחץ לחבית חומר הנפץ שקיימת במועדון גם כך.

כדורסל

ליגת העל – מחזור 9 / יאיר זעפרני

 20:10 מכבי אשדוד (4-3) – הפועל אילת (3-5) – אחרי הניצחון של הרצליה ביום ראשון על גלבוע/גליל, נותרה מכבי אשדוד הקבוצה היחידה בליגה שלא ניצחה עוד בבית כשבמחזור שעבר היא הפסידה גם בחוץ לגלבוע/גליל (אחרי שלושה ניצחונות חוץ ברצף) ועומדת על מאזן שלילי. הערב עם מארק טולפסן בהופעת בכורה (היה פצוע עד כה) תקווה הקבוצה של בראד גרינברג לרשום V ראשון מול הקהל הביתי. זה לא הולך להיות לה פשוט מול הפועל אילת שאמנם פתחה את הליגה עם שלושה הפסדים אבל ניצחה מאז חמישה ברצף ואחרי שבמשחק החוץ הקודם שלה ניצחה בארנה את הפועל ירושלים, היא בהחלט הפייבוריטית לצאת מנצחת גם הערב בדרבי ערי הנמל הדרומיות.

20:20: עירוני נהריה (6-2) – הפועל באר שבע (4-3) – נהריה צמודה לראשון לציון בתחתית הטבלה וזאת לא מעט בזכות חוסר היכולת שלה לנצח מחוץ לביתה (עונה שנייה ברציפות). הערב היא חוזרת הביתה אחרי שכשלה שוב לנצח בחוץ במחזור הקודם באילת ותקווה לנצל את האולם הביתי לניצחון על באר שבע, שפתחה את הליגה בצורה נאה אבל הפסידה ארבעה מתוך חמשת המשחקים האחרונים שלה. האדומים של רמי הדר יכולים אולי להתנחם ביכולת הטובה שלהם ובעובדה שרק שכר לימוד של עולה חדשה מנע מהם ניצחונות על מכבי ת"א, הפועל חולון והפועל ירושלים שאת כולן מתחה למשחק צמוד אבל ספק אם זה יעודד אותה אם היא תמצא את עצמה נאבקת בתחתית בהמשך. באר שבע תתקשה ללא הישראלי הבכיר שלה, טרוויס ווריק המתאזרח שקולע נהדר השנה ולטעמי, הולכת לספוג הפסד נוסף.

 

מכללות / עידו גילרי

תוצאות משחקי אתמול:

(15) וירג'יניה טק [1-8] 81 – סאות' קרוליינה סטייט [9-2] 44 טיול שבת עבור ההוקיז שלא הזיעו לשנייה. ניקייל אלכסנדר-ווקר עם 19 נקודות, 4אסיסטים ו-4 חטיפות וג'סטין רובינסון עם 16 נקודות ו-6 אסיסטים.

(4) וירג'יניה [0-9] 57 – וירג'יניה קומונוולת' [3-7] 49  זה היה צמוד אבל הגנת הברזל של הקאבילרס שהחזיקה את היריבה על פחות מ-30% מהשדה עשתה בסופו של דבר את שלה. קייל גאי עם 15 נקודות ו-6 ריבאונדים וטיי ג'רום עם 14 נקודות ו-8 ריבאונדים עשו את מרבית העבודה בצד ההתקפי (למרות ששניהם קלעו ב4 מ-13 מהשדה).

(1) גונזאגה [1-9] 73 – (7) טנסי [1-7] 76 זה היה צפוי להיות קרב אדירים וזה אכן היה. בסופו של דבר הבולדוגס נכנעו לערב עצום של אדמירל סקופילד שקלע את 11 הנקודות האחרונות עבור טנסי כולל שלשה ענקית 24 שניות לסיום שהוכיחה שהשנה הוולנטירס הם על אמת.  סקופילד סיים עם 30 נקודות (6 מ-10 לשלוש) ו-6 ריבאונדים כשגרנט וויליאמס גם היה מצויין עם 16 נקודות 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.שניהם יותר מפיצו על יום נורא של ג'ורדן בון שסיים עם 5 בלבד ב2מ-13 מהשדה. אצל הבולדוגס שנחלו הפסד בכורה האצ'ימורה וקלארק באו לעבודה כרגיל עם 21 נקודות כל אחד כשנוורוול וקיספרט הוסיפו 13 כל אחד.

גרנד קניון [4-5] 66 – (6) נבאדה [0-10] 74  בדרך כלל כשאנטילופות נתקלות בלהקת זאבים הן מהוות טרף קל. אבל לא האנטילופות של דן מארלי. למרות הנחיתות הברורה גרנד קניון היו במשחק ממש עד לדקות הסיום. ג'ורדן קרוליין סיים עם 22 נקודות ו-14 כדורים חוזרים בוולף-פאק כשהוא נעזר ב-19 של ג'אז ג'ונסון. התאומים לבית מרטין עם 13 (קיילב) ו-12 (קודי). לאנטילופות טריי דרשל עם 16 נקודות.

טקסס [3-6] 72 – פרדו [4-6] 68 משחק מותח וצמוד בין שתי מדורגות לשעבר שעוד יחזרו לדירוג. הלונגהורנס התגברו על עוד משחק נהדר של קרסן אדוארדס שסיים עם 40 נקודות ב15 מ-26 מהשדה כששאר חבריו קולעים רק ב12 מ-39 ניסיונות. בטקסס 22 למאט קולמן.

 

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אחרי אתמול שהפועל חיפה קצת לקחה מרווח נשימה מהתחתית(עדיין הכל צפוף).אפשר לראות את ביתר-הפועל תא בהנאה ובלי לחץ

  2. סיכום של משחק הגמר בין ריבר לבוקה שהתרחש אתמול

    בחצי השעה הראשונה של המשחק התנהל משחק עצבני ולא מדויק. ראו ששתי הקבוצות חוששות לעשות שגיאות שיכריעו את המשחק. לבוקה היו שתי הזדמנויות מעולות אבל פבלו פרז החמיץ אותן.

    החל מהדקה השלושים המשחק נפתח ובדקה ה-44 שלח נהיטן ננדס כדור ארוך לדריו בנדטו שהתגבר על השומרים שלו והכניע את ארמאני. כזכור, במשחק הראשון הייתה לו החמצה ענקית שהייתה יכולה להכריע את המשחק בתוספת הזמן (ניתן לראות את זה גם כעצירה גדולה של ארמאני). שער בתזמון מעולה. ריבר שלטה במגרש אבל לא הגיעה למצבים מסוכנים.

    בחצי השני של המשחק ריבר ביססה את השליטה שלה והשוותה בדקה ה-68 את התוצאה ע"י לוקאס פראטו (שגדל בבוקה) במהלך קבוצתי מבריק. אבל היא לא הגיעה למצבי הבקעה פרט לשער הנ"ל.

    ואז הארכה של חצי שעה.
    מה שהכריע את המשחק היתה ההרחקה המטופשת של וילמאר באריוס בתחילת ההארכה ופציעתו של פרננדו גאגו שנכנס כמחליף. כתוצאה מכך בוקה נותרה בסופו של דבר בתשעה שחקנים אבל נלחמה עד הסוף.

    חואן פרננדו קינטרו הקולומביאני שנכנס כמחליף הבקיע שער מדהים בדקה ה-109. זה שחקן דרום אמריקאי "אולד פאשן" קלאסי. לא מהיר, לא אתלטי, נמוך ונוטה לעודף משקל,אבל טכני ובעל ראיית משחק ויכולת מסירה גבוהות מאד. בסגנון המשחק הנוכחי באירופה הוא לא יכול להצליח.

    בוקה כמעט השוותה מבעיטה של ליאונרדו חארה שנכנס כמחליף ובעט לעמוד השער. ובסיום, כאשר אנדרדה השוער של בוקה עלה ולא ירד ריבר הבקיעה שער נוסף ע"י גונזלו 'פיטי' מרטינס. זה היה כנראה אקורד הסיום שלו בקבוצה. הוא עובר לארצות הברית בסכום מצחיק של כ-15 מיליון דולר.

    בעיקרון, יש הבדלי סגנון משחק היסטוריים בין שתי הקבוצות. ריבר משחקת את הכדורגל היפה לעין בעוד שבוקה בנויה על לחימה והקרבה. את כל זה ראינו אתמול היטב על המגרש.

    בעמדת המאמן יש יתרון לריבר. גז'ארדו מנהל משחק מבריק. לא מהסס להעלות שחקנים צעירים ולשנות מערכים. לדברי הפרשן יהודה ארם, בשנות האימון שלו בריבר הוא העלה למעלה מעשרים וחמישה שחקני נוער לקבוצה הבוגרת. במשחק הגמר, שאותו ניהל עוזרו מתיאס ביסקיי הוא העלה למגרש כמחליף את חוליאן אלברס, שחקן בן 18 עם 3 שעות משחק בסך הכל בקבוצה הבוגרת וכו'.

    בארוס שלוטו, לעומת זאת, אפילו לא הכליל בסגל את אדווין קארדונה. שחקן שיכול לשנות משחק ולהבקיע שערים מכריעים בבעיטות מרחוק. גם הפציעה של פרננדו גאגו שעלה כשחקן מחליף פגעה קשה בבוקה. הוא החליף מאוחר מדי את פבלו פרז שהיה מנוטרל דקות ארוכות עקב פציעה היה צריך להיות הרבה יותר מוקדם.

    בסך הכל, שני משחקי גמר טובים, מלהיבים ומרתקים שביחד עם חצאי גמר איכותיים היוו סיום הולם לטורניר איכותי. צריך לזכור שזה כדורגל דרום אמריקאי ולא אירופאי שרובנו צופים בו. הוא מאופיין ביותר פיזיות. פעמים רבות השופטים לא שורקים או מוציאים כרטיסים צהובים למה שנחשב באירופה לעבירות. אין שם כדורגל הגנתי טקטי כמו אתלטיקו מדריד, לדוגמה או אחוזי אחזקת כדור כמו ברצלונה וכו'. התוצאות "מסורתיות" מבחינת סטטיסטיקה. אין מספרים של כיבוש שערים כמו מסי ורונאלדו.

    החל מן השנה הבאה יהיה גמר יחיד כמו באירופה וזה חבל מאד. כי שני משחקים במגרשים הביתיים של הקבוצות שמגיעות לגמר מהווים תמורה הולמת לקהל האוהדים. ובכך רק הטורנירים המקבילים באסיה ובאפריקה נשארו עם שיטה כזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט