אירועי דיומא – 08.12.2018: דרבי תל אביבי בצמרת, סיטי בסטאמפורד ברידג', דרבי בברצלונה


כדורגל

ליגת העל – מחזור 13 (סוף סיבוב ראשון) / מתן גילור:

16:00 מכבי חיפה-עירוני קרית שמונה (ספורט 3). למרות שמכבי ניצחה שלושה מתוך חמשת המשחקים האחרונים, ההפסד בדרבי וחילופי המאמנים מציבים אותה במורל ירוד. וגם את הקהל. במחזור הקודם מכבי ניצחה בסחנין ועלתה למקום השביעי עם 15 נקודות. גם יריבתה, ק"ש, במומנטום שלילי ורושמת כבר 3 הפסדים רצופים, כולל 2:0 בבית לבני יהודה במחזור הקודם. גם לה, כו למכבי, 15 נקודות, אך בשל הפרש שערים עדיף היא במקום החמישי. אם אין מאבק אליפות, לפחות יש עניין במאבק על הבית העליון. במכבי ג'ורג' מנדז'ק יחזור מהשעיית צהובים.

18:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-מכבי פתח תקווה (ספורט 5 לייב). אחרי שהרימה את האף מעל הקו האדום, אשדוד חזרה למציאות, כשהוסבה 0:4 נגד מכבי ת"א. היא עדיין נקודה מעל האדום, עם 12 כאלה, אבל שתי הקבוצות שמתחתיה נפגשות, מה שאומר שאם היא רוצה להישאר שם היא חייבת לצבור נקודות. פ"ת השלימה עוד תיקו מול יריבה ת"א (3 מ-3 העונה) כשהיוותה את הקורבן התורן לתיקו 0:0 עם הפועל ת"א. הנקודה הותירה אותה במקום השישי עם 15 נקודות.

18:15 הפועל באר שבע-איחוד בני סחנין (ספורט 3). האלופה מתדרדרת מרגע לדודלי והשלימה תיקו רב שערים בפעם השניה באותו השבוע, כשאיבדה יתרון של 3:1 (וגם 4:2, אבל זה פחות פיקנטי) בדרך לתיקו 4:4 מול הפועל חיפה בחוץ. הקבוצה נותרה במקום הרביעי עם 18 נקודות ונראה שהמטרה המרכזית עבורה במהשך העונה היא הבטחת המקום באירופה. סחנין, כאמור, הפסידה למכבי בביתה 2:0 וירדה למקום האחד עשר עם 13 נקודות. קרובה לתחתית וקרובה לבית העליון. נחמד שהכל עדיין צפוף מאד. למורת לציין שמוגרבי שככל הנראה סיים את העונה ימשיך להיעדר בשורותיה. עלי עותמן שחזר לאחרונה מפציעה ינסה לסייע להגנה החלשה של הקבוצה.

20:30 בני יהודה תל אביב-מכבי תל אביב (ספורט 4). המשחק המסכם של הערב מפגיש בין מקום ראשון לשני, מה שהיה אמור ללוות בהמלצת צפייה, קל וחמר כשמדובר על דרבי, אבל מרחק 8 נקודות בין הנשיים, כשבני יהודה עם 22 ומכבי ת"א עם 30, ופערי האיכות והעומק בסגל (רלוונטי ביותר לאור מחזור אמצע השבוע בחנוכה) לא מותרים ספק לגבי הפיבוריטית הברורה. מכבי ת"א משייטת לה לאליפות קלה ובני יהודה תנסה לקחת עוד נקודה או שלוש בדרך, אולי, למקום באירופה. במחזור הקודם שתי הקבוצות עם ניצחונות מרשימים. בני יהדוה על 2:0 בק"ש ומכבי ת"א עם 0:4 על אשדוד.

פרמייר ליג – מחזור 16 / אדר בר דוד

14:30: בורנמות – ליברפול (ספורט2). המארחת קטעה רצף של ארבעה הפסדים עם ניצחון דחוק על הדרספילד במחזור אמצע השבוע אבל 3 מההפסדים הגיעו לשתי הקבוצות ממנצסטר ולארסנל. ליברפול הצליחה לצאת מפיגור מול ברנלי וגירדה ניצחון קשה כדי לשמור על פער 2 נקודות ממנצסטר סיטי המוליכה. קלופ יצטרך לווסת את הדקות ככה שהקבוצה שלו תגיע רעננה למשחק הבאמת חשוב השבוע מול נאפולי בליגת האלופות.

17:00: ארסנל – הדרספילד (ספורט1). התוחנים חוזרים לאמירויות אחרי תיקו 2-2 באולד טראפורד בו הוכיחו עליונות ויצאו בתחושת החמצה אחרי שאיבדו פעמיים יתרון. האורחת נמצאת רק נקודה מעל הקו האדום ותנסה להקשות על הקבוצה של אונאי אמרי.

17:00: מנצ'סטר יונייטד – פולהאם (ספורט2). אז שוב יונייטד יוצאת מפיגור אבל שוב זה לא היה מרשים וזה שוב נגמר באיבוד נקודות ביתי. 12 נקודות מתוך 21 אפשריות זה מאזן די מביך בשביל השדים האדומים. אולי מול האחרונה בטבלה, שצברה רק נקודת חוץ אחת, זה סוף סוף ייגמר ב-3 נקודות.

*המלצת צפייה* 19:30: צ'לסי – מנצ'סטר סיטי (ספורט2). עד לפני 4 מחזורים הפער בין שתי הקבוצות היה 2 נקודות בלבד והמשחק ביניהן היה יכול להיחשב כמשחק עונה, אולם מאז צ'לסי התחילה לאבד נקודות. זה התחיל עם תיקו ביתי מול אברטון, המשיך עם הפסד כואב לטוטנהאם וגם ניצחון על פולהאם לא עצר את המומנטום השלילי ששיאו היה ביום שלישי עם הפסד לוולבס. כרגע הפער בין הקבוצות עומד על 10 נקודות ובמקום להתחרות על האליפות הבלוז צריכים לעדכן מטרות ולכוון לסיים בטופ 4. אצל האלופה העניינים כרגיל. גם בלי קווין דה בריינה המכונה ממשיכה לתקתק והקבוצה סופרת כבר 7 ניצחונות רצופים. ניצחון נוסף בסטאמפורד ברידג' ויהיה קשה לראות איפה הם מאבדים נקודות בהמשך הדרך אחרי שכבר שיחקו בחוץ מול ארסנל, טוטנהאם וליברפול.

21:45 לסטר – טוטנהאם (ספורט2). שתי קבוצות בעונה מעל המצופה. המארחת ממוקמת במקום התשיעי בטבלה, נקודה בלבד מהמקום השישי ומגוונת להגיע לאירופה בסיום העונה. היא התאוששה בצורה יפה מהאסון בו התרסק מטוסו של הבעלים וההפסד האחרון שלה בכל המסגרות היה לפני חודש וחצי. טוטנהאם בעוד ריצה נפלאה שלולא העמידות המדהימה של ליברפול וסיטי היתה חזק במאבק על האליפות. הספרס התאוששו מההפסד בדרבי לארסנל עם ניצחון יפה על סאותהמפטון ואין להם כוונה לעצור

לה ליגה – מחזור 15 / אדר בר דוד

14:30: אתלטיקו מדריד – אלאבס (ערוץ one). קשה להאמין אבל כשאנחנו מתקרבים לקו מחצית העונה רק נקודה מפרידה בין הקבוצות ורק 4 נקודות מפרידות בין אלאבס לפסגה. זה כנראה הנתון הכי מפתיע בכל הליגות הגדולות. אמנם היא איבדה מעט גובה בחודש האחרון עם ניצחון בודד בארבעת משחקיה האחרונים אבל, כאמור, היא עדיין בצמרת הגבוהה. אתלטיקו ממשיכה לרוץ חזק אבל במחזור האחרון איבדה נקודות מיותרת בתיקו מול גירונה ותנסה לחזור למסלול הניצחונות במטרופוליטנו הביתי.

21:45: אספניול – ברצלונה (ערוץ one). המארחת בכושר לא טוב עם 4 הפסדים ב-5 המשחקים האחרונים אבל פתיחת העונה המוצלחת מציבה אותה במקום השמיני אבל בליגה כל כך צפופה, 2 הפסדים והיא יכולה למצוא את עצמה מתדרדרת במורד הטבלה. האלופה הצליחה אחרי תקופה מאוד ארוכה לשמור על שער נקי בליגה ומול ויאריאל היו אלנ דמבלה ואלנייה הצעיר שהובילו לניצחון

בונדסליגה – מחזור 14 / רועי ויינברג

 

16:30-שאלקה 04-בורוסיה דורטמונד (ספורט 3). המשחק המרכזי של המחזור. שאלקה, כידוע, פתחו את העונה בצורה מזעזעת אבל התרחקו מהקו האדום ועם ניצחון ותיקו מאז החזרה מפגרת הנבחרות (מול נירנברג והופנהיים בהתאמה). ההגנה שלהם ספגה 18 שערים והיום צריכה להתמודד מול מכונת השערים מדורטמונד, זאת שהכניסה 7 שערים בשלושת משחקי הליגה האחרונים שלה נגד באיירן מינכן, מיינץ ופרייבורג, את כולם ניצחה. סביר שיהיה ניצחון נוסף של השוורצרגלבן בקרב על חבל הרוהר בשאלקה.

16:30-באיירן מינכן-נירנברג (משולב בספורט 3). גם כשהאלופה הנצחית בכושר לא מדהים היא עדיפה בהרבה על נירנברג שהוציאה 11 נקודות מ-13 מחזורים. באליאנץ ארינה זה הולך להיות משחק מאוד חד-צדדי לטובת אריאן רובן, פרנק ריברי ושות', גם אם הם יעלו בהרכב משני לקראת ליגת האלופות באמצע השבוע.

16:30-וולפסבורג-הופנהיים. משחק מעניין נוסף מהליגה הגרמנית. 2 קבוצות אמצע טבלה – הופנהיים איכזבה בתחילת העונה והשתפרה מאז, וולפסבורג ההפך. הופנהיים קבוצת התקפה טובה בהרבה ולכן סביר שתוציא את 3 הנקודות מהפולקסווגן ארינה במשחק הזה.

19:30-הרטה ברלין-איינטרכט פרנקפורט (ספורט 2). בשקט אבל בבטחה פרנקפורט במקום החמישי בטבלה כשהם משחקים כדורגל יעיל ופשוט. הרטה לא כל כך רחוקה מהם, מה שמבטיח משחק צמוד בין 2 קבוצות שרואות ביום בהיר במיוחד את הכרטיס לליגת האלופות. משחק חביב ביותר.

כדורסל

ליגת העל – מחזור 9 / יאיר זעפרני

ליגת העל חוזרת אחרי שבועיים של פגרת נבחרת עם שני משחקים שהשני בהם, בוודאי הולך להיות מעניין מאוד.

18:30 בני הרצליה – גלבוע/גליל  פתיחת העונה של הרצליה רחוקה מלהיות אידיאלית ואחרי שבעה משחקים לקבוצה מהשרון עדיין אין ניצחון בית (שלושה הפסדים עד כה). במחזור הקודם, בחוץ נגד חולון, שיחקה הרצליה נהדר אבל אחרי שלושה רבעים בשליטתה איבדה את העשתונות ברבע האחרון והפסידה. הרצליה מתנחמת לפחות בכך שהרכז המתאזרח עליו בנו בקבוצה בקיץ, גייב לוין, חזר לשחק (קלע 16 נקודות מול חולוניה) ומקווה לרשום הערב את הניצחון הראשון מול הקהל הביתי.

אלא שיריבתה של הרצליה הערב, נמצאת במקום אחר לגמרי ובטח לא אחת שתיתן לקבוצה של המאמן הסלובני גספר פטושניק לנצח אותה בקלות. גלבוע מדורגת שנייה בטבלה ולמרות שהיא מחזיקה במאזן שלילי בחוץ (2-1, שנייה בטבלה בזכות מאזן ביתי מושלם של 5 ניצחונות ואפס הפסדים) מדובר בקבוצה ההתקפית הטובה בליגה עם 93.8 נק' למשחק. לגלבוע יש שלל כלים התקפיים וארבעת הזרים שלה מסוגלים ביום נתון להוביל את רשימת הקלעים, כאשר במחזור הקודם הצטרף לחבורת הקלעים הבולטים של הקבוצה יחזקאל סקוורר שחזר מפציעה ארוכה עם 16 נק' מרשימות ו-24+ של קבוצתו בדקות שלו על הפרקט (16- כשהוא נח). הקבוצה של אריאל בית הלחמי מאמינה שהמגמה תימשך גם הערב ואני אאמין איתם.

20:30: הפועל ירושלים – הפועל תל-אביב – דרבי האדומות של ישראל היה לאורך השנים תמיד משחק מרתק ואין סיבה שגם הפעם הוא לא יספק את הסחורה הקבועה. הפועל ירושלים מגיעה למשחק אחרי שני משחקי ליגה שערערו את בטחונה העצמי. במחזור האחרון ניצחה אמנם ירושלים בבאר שבע בזכות שלשה של ג'יימס פלדין בשניות הסיום (88:89) אבל היכולת אותה הציגה הייתה חלשה למדי וזה קרה מחזור אחרי ההפסד הביתי הראשון של ירושלים העונה, להפועל אילת. ירושלים, כמו מכבי ת"א בעונה שעברה, סובלת מכך שהיא משחקת בהרכבים שונים באירופה ובליגה ומרמה לא מספיק גבוהה של הישראלים שלה, בעיקר בעמדות הפנים. למזלה, פלדין, המועמד המוביל להיות ה-MVP של הליגה הישראלית (28 נקודות במחזור הקודם בקונכיה), מחזיק אותה מעל המים בינתיים.

היום תארח ירושלים ללא כריס ג'ונסון שייעדר לתקופה של כחודש וחצי בגלל שבר בידו את הפועל ת"א שאמנם מדורגת בתחתית אבל שינתה את פניה לאחרונה ומכוונת אותן (את הפנים) קדימה. אחרי תחילת העונה הנוראית שדרדרה את האדומים מתל אביב למקום האחרון, הגיעו השינויים – ריצ'רד האוול הצטרף וכמותו ג'רל מקניל ושני ה'בנים האבודים ששבו' הובילו את הקבוצה של דני פרנקו לשני ניצחונות ששיפרו את מיקומה של הפועל ת"א בטבלה. לצערה של הקבוצה, אין לה רגע דל ובפגרת הנבחרות הסתכסכה הקבוצה עם רפי מנקו ששוחרר ממנה וכרגע מחפש קבוצה אבל משום מה עוד מתאמן עם האדומים.

יהיה מעניין לראות את הקרב בין המאמנים שלא מזמן, כל אחד מהם עמד מאחורי הקווים של חברו וכן לאן יקחו האמוציות שיש בדרך כלל בין שתי הקבוצות. אני הייתי מהמר על הקבוצה הביתית אבל צפו להפתעות ולכך, שכמו תמיד, לא יהיה פה משעמם.

[table “8” not found /]

 

מכללות / עידו גילרי

19:00: (5) מישיגן [0-9] – סאות' קרוליינה [4-4]

19:00: סיטון הול [3-5] – (9) קנטאקי [1-7]

19:00: פלורידה [3-5] – (10) מישיגן סטייט [2-7]

21:00: (21) וילאנובה [2-7] – סיינט ג'וזפס [5-4]

23:00: סיינט בונוונצ'ר [4-5] – (17) באפאלו [0-8]

23:00: קלמזון [2-6] – (22) מיסיסיפי סטייט [1-7]

23:00: (23) מרילנד [1-7] – לויולה שיקאגו [4-5]

23:30: טולסה [3-6] – (16) קנזס סטייט [1-6]

23:30: סאות' קרוליינה אפסטייט [7-2] – (25) פורמן [0-9]

00:00: מארקט [2-7] – (12) וויסקונסין [1-8]

00:30: (3) דיוק [1-8] – ייל [2-4]

1:00: (24) נברסאקה [2-7] – קרייטון [2-6]

1:30: קונטיקט [2-7] – (11) פלורידה סטייט [1-7]

3:30 (2) קנזס [0-7] – ניו מקסיקו סטייט [1-7]

3:30: (8) אובורן [1-7] – דייטון [3-5]

 

תוצאות משחקי אתמול:

(20) אריזונה סטייט [1-7] 66 – (6) נבאדה [0-9] 72  קאמבק נאה של הוולף-פאק שהצליחו להתאושש ממחצית ראשונה זוועתית  ולגבור על הסאן-דווילס. קיילב מרטין בא לעבודה בחצי השני וסיים עם 17 נקודות למרות יום של 1מ-10 מחוץ לקשת. ג'ורדן קרוליין רשם 16 נקודות ו-8 ריבאונדים. אצל המפסידה לא הספיקו 24 נקודות של לו דורט ו-13 של זילאן צ'יטהאם בתוספת 10 ריבאודנים ו-4 אסיסטים.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – חצי הגמר

15:00: רוני אוסליבן-טום פורד (יורוספורט 2 ואח"כ יורוספורט)

21:00: סטיוארט בינגהאם-מארק אלן (יורוספורט)

מגמת ההפתעות של האליפות הזו לא פסחה על רבע הגמר. זאת כאשר טום פורד, המדורג 36 בעולם, הצליח לגבור על ג'ו פרי הוותיק והמנוסה, ואף עשה זאת בקלות רבה. שני משחקי הערב הפתיעו גם הם, פחות בתוצאה הסופית ויותר בחד צדדיות שלהם. מארק אלן גבר בקלות רבה על חברו הטוב סטיבן מגווייר, כשהוא לא מאפשר לסקוטי קאמבק מהסוג שביצע מול אלוף העולם וויליאמס. הקלות שבה גבר סטיוארט בינגהאם על קיירן ווילסון הייתה מפתיעה אף יותר – אלוף העולם לשעבר התעלל בלוחם, כשהדבר המרתק ביותר במשחק היה החמצת ברייק מקסימלי של בינגהאם, כאשר הגיע לכדורים הצבעוניים. אחד שבינתיים לא מופתע ע"י אף אחד הוא רוקט רוני אוסליבן, ששם קץ למסע הקסם של מרטין אודונל באליפות זו, גם כאן בסוג של טיול אחה"צ.

היום נוכל לצפות בשני חצאי הגמר של האליפות. חצי הגמר הראשון בין רוני אוסליבן לטום פורד אמור להיות חד צדדי כמו כל משחקיו של רוקט רוני, לפחות מאז ששרד את המותחן מול דוהרטי. טום פורד אמנם הצליח לגבור על שחקנים ותיקים וטובים כמו ג'ו פרי ואלן מקמנוס, אבל הרוקט נראה כמו משוכה גבוהה מדי עבורו. המשחק השני בין מארק אלן לסטיוארט בינגהאם מפגיש שניים מהשחקנים המשכנעים ביותר בטורניר, שניים האוחזים כ"א גם בזכיות בטורניר אחד העונה. צפוי כאן משחק איכותי ופתוח לחלוטין, שכל תוצאה בו לא תפתיע.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. לאסף, בהמשך לאתמול: בינגהאם בהחלט נראה בינתיים כמו השחקן הטוב באליפות הזאת. הראו אתמול בשידור חוזר את מה שהוא עשה לווילסון, וזה היה מרשים. אשר לרוקט רוני ולמארק אלן. נראה קצת שהם נגררו אחרי היריבים שלהם אתמול. אלן ממש הושפע מהמשחק המחריד של מגווייר. הם חברים טובים, והפרשנים סיפרו שבהפסקה הוא אמר למגווייר – "קדימה אתה לא משחק, תעלה את הרמה של המשחק שלך".

    1. תודה רבה פאקו, עבודה נהדרת אתה ושאר צוות דיומא עושים. מאמין שנראה את הרוקט מול בינגהאם בגמר אבל באמת שהכל פתוח. יום ספורט אדיר גם היום וגם מחר. איזה כיף

  2. תודה על סקירת האירועים המפורטת.

    מחר יתקיים משחק הגמר השני בין בוקה לריבר בטורניר הקופה ליברטדורס.
    עקב האלימות הוחלט בקונמבול (התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית) שהמשחק ייערך במדריד לעיני יותר משמונים אלף צופים. רובם לא יהיו ארגנטינאים ואף לא בהכרח אוהדים של שתי הקבוצות. המשחק אמור להכניס להתאחדות הזו יותר מארבעים מיליון דולר שחלקם ימצאו את דרכם לכיסים של אנשים שונים.

    אז הנה שני קישורים מעניינים שאמורים להסביר את מצב התנהלות הדברים בדרום אמריקה. אלה מאמרים לא קצרים ולכן אני מסב את תשומת הלב אליהם היום. אז אולי יש מי שיתעניין.

    סקירה היסטורית כלכלית שמסבירה מדוע ארגנטינה הגיעה למצבה הנוכחי שהמאפיינים שלו הם אי יציבות חברתית, כלכלה שנעה ממשבר למשבר, שחיתות וכו'.
    http://www.themarker.com/wallstreet/1.2253983

    ובנוסף מאמר על השחיתות בברזיל שהיא חוצת מפלגות ומגזרים. פרשת פטרובראס. חברת האנרגיה הממשלתית. התוצאה היא בחירתו של ג'איר בולסונרו שהוא פוליטקאי פופוליסט מן הצד הימני של המפה הפוליטית.
    https://www.themarker.com/wallstreet/1.4124923

  3. הלילה ב-2:30 נשף הכתרת מנצח 'הייסמן טרופי' לשחקן השנה בפוטבול מכללות וב-3 משחק הגמר של ה-MLS באטלנטה בין אטלנטה ופורטלנד. מצפים ל-74,000 צופים למרות הסערה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט