נבחרי מחצית העונה בNFL / צוות הופס פוטבול

נבחרי מחצית העונה בNFL / צוות הופס פוטבול

חצי עונה עברה לה בלי שהרגשנו. שמונה מחזורים מלאי התרגשות, מתח, מהפכים והפתעות.
צוות הופס פוטבול פה בשביל להביא לכם את מי ומה שלדעתנו עשה את החצי עונה הזו לאחת המיוחדות של השנים האחרונות.
נשמח לשמוע מה שלכם

שחקן ההתקפה של העונה

יניב
דרו בריס (ק"ב, סיינטס) – בן 40 אבל משחק כמו בן 30, אחוז השלמה הכי גבוה בליגה, רייטינג עונתי של 118.2 ושבירת שיאים הסטוריים.

פריים טים זק
דרו בריס (ק"ב, סיינטס) – שיאים היסטוריים, הרייטינג הטוב בליגה, כמעט 80% בהשלמת מסירות.. וכל זה בגיל 40, מדהים!

שחר
פטריק מהומס (ק”ב, צ'יפס)-  ראיין פיצפטריק פתח מעולה ונעלם, דרו בריס שבר שיאים אך המספרים שלו מתחילים להתיישר, אך רק מהומס נשאר ביכולת השיא שהציג מהמחזור הראשון. כמה הוא מדהים? זוכרים את העונה של טום בריידי ב-2007 (50 ט"ד), או של פייטון מאנינג ב-2013 (5477 יארד ו-55 ט"ד)? אז ככה. בקצב הזה, שלא נראה שייפסק בעתיד הקרוב – בטח לאור הלו"ז הצפוי של קנזס סיטי, הוא צפוי לסיים את העונה עם 5000 יארד ו-52 ט"ד. לא רע לשחקן בשנתו השניה בליגה.

רביב
אדם ת'ילן (תופס, ויקינגס) –בעמדה בה רוב שיאי התפיסה כבר נשברו באופן בלתי מושג על ידי אגדת עבר אחת, ת'ילן שובר את שיא הNFL למס' פעמים רצוף מתחילת העונה עם מעל 100 יארד בתפיסה. תופס אמין, פרודקטיי שממשיך להשתפר משנה לשנה לא משנה מי מוסר לו. אה כן, וגם מוביל את הליגה במספר היארדים לתפיסה בהפרש של מעל 100 יארדמהמקום השני.

שחקן ההגה של העונה

יניב
אהרון דונלד (דיפנסיב תאקל, ראמס) – מכונת סאקים, וזאת למרות שהוא זוכה לשמירה כפולה ב-70% (!!) מהזמן.

פריים טיים זק
קליל מאק (ליין בקר חיצוני, ברס) – הפך את הגנת שיקגו מקבוצה צעירה וסימפטית ליחידה קשוחה שאף אחד לא רוצה לפגוש. הטרייד החשוב של העונה.

שחר
ג'י ג'יי ואט (דיפנסיב תאקל, טקסנס)- חליל מאק היה אמור לפאר את הרשימה הזאת, לאחר שהציג יכולת שמתאימה לזכייה ב-MVP של העונה, אך פציעה טורדנית מול מיאמי הרסה לו את התכניות. בינתיים וואט מראה שלמרות שנתיים מחוץ למשחק (מעשית) הוא לא שכח לשחק פוטבול ומחזיר לבדו את יוסטון לרלוונטיות.

רביב
אהרון דונלד (דיפנסיב תאקל, ראמס) – אחרי החוזה המפלצתי שדונלד זכה לו בטרום עונה שבה שבת את רובה, לקח לדונלד משחק או שניים להתאפס מבחינת הפרודקטיביות, אבל אז הוא חזר להיות מכונת ההרס שאנחנו מכירים. כרגע, אחרי חצי עונה, מוביל את הNFL עם 10 סאקים כשכל עונה שעברה היו לו 11.

 

 

טירון העונה

יניב
דארלוס ליאונרד (ליינבקר, קולטס) – בחירת סיבוב שלישי מוביל את הליגה בתאקלים משולבים?? תוסיפו לכך 4 סאקים ו-3 אילוצי פאמבל, וקיבלתם את הרוקי המרשים עד כה בליגה.

פריים טיים זק
סוני מישל(רץ אחורי, פפאטריוטס) – סקוון בארקלי נותן מספרים בקבוצה חלשה אבל מישל הוא שחקן אימפקט בקבוצה שרצה לאליפות, וזה משהו אחר לגמריי.

שחר
ג'איר אלכסנדר (קורנר באק, פאקרס) – הפאקרס סימנו את אלכסנדר מהשניה הראשונה והם לא התאכזבו. הקורנרבק המוכשר מלואיוויל השתלט על הגנת המסירה של הקבוצה ולאחר שנים בהם זאת היתה הנקודה החלשה שלהם, גרין ביי יכולים להיות סוף סוף רגועים. המספרים אולי לא מגבים את זה, אבל רק בגלל שהיריבות מעדיפות לזרוק לכיוון השני.

רביב
מייק מקגלינצ'י (אופנסיב תאקל, פורטי ניינרס) – לא יכול שלא להיות קצת הומר וגם לא לתת כבוד לעמדה הכי כפויית טובה בפוטבול. אבל מקגלינצ'י לא צריך את הטובות שלי, בחירה 9 בכללי שהפתיעה רבים, הפך לתאקל החוסם לריצה הכי טוב בNFL כרגע לפי PFF וגם בין המובילים בהגנה על הק”ב.

 

https://www.youtube.com/watch?v=5pgUhNEy-rg

 

הפתעת העונה

יניב
פאטריק מהומס (ק"ב, צ'יפס), ללא ספק. הכישרון היה שם, אבל התפוצצות כזאת מרשימה אף אחד לא חזה. הכי הרבה ט"ד ויארדים במסירה, קור רוח של שחקן וותיק בהרבה, ואפילו שבירת שיא ט"ד לאחר שלושה משחקים.

פריים טיים זק
קנזס סיטי ופטריק מהומס – היו דיבורים שהוויתור על אלכס סמית' היה טעות, אבל ריד ומהומס הוכיחו שהתקרה של הקבוצה הזו עם מהומס הרבה יותר גבוהה. עם קרים האנט בעמדת הרץ האחורי והתופס טאריק היל, יש לקנזס טריו התקפי שישלוט בליגה הרבה שנים.

שחר
ג'יימס קונור (רץ אחורי, פיטסבורג) – השביתה של ליביאון בל איימה לסיים את העונה של פיטסבורג עוד לפני שהתחילה, אך קונור הוכיח מהשניה הראשונה שיש על מי לסמוך ומוביל את הקבוצה למקום הראשון בבית ה-AFC צפון.

רביב
פטריק מהומס (ק"ב, צ'יפס) – יש שחשבו, ואני בינהם, שיקחח למהומס זמן להיכנס לעינינים וקנזס סיטי תסבול מירידה זמנית ברמה, אבל מהרגע הראשון מהומס לקח את הליגה בסערה והפך לפצצה התקפית ומכונת ט"ד שוברת שיאים. כל זאת תוך כדי ניהול משחק אחראי וחכם אך גם מסעיר ויצירתי. אנדי ריד, הלוחש לק"ב, עושה זאת שוב.

 

 

הקאמבק של העונה

יניב
אדריאן פיטרסון (רץ אחורי, רדסקינס) – שחקן שהיה כבר רגל וחצי לקראת פנסיה, שקיבל חוזה בקבוצה רק בגלל פציעה של רץ אחורי פותח, וכרגע בעונתו ה-11 הוא במקום חמישי בליגה מבחינת יארדים כוללים, ושלישי מבחינת ניסיונות למשחק.

פריים טיים זק
אדריאן פיטרסון (רץ אחרוי, רדסקינס) – אף קבוצה כבר לא רצתה אותו וושינגטון אספה אותו בחוזה מינימום והוא מוביל אותם לפלייאוף.

 

 

שחר
אנדרו לאק (ק"ב, קולטס) – אמרו שהוא כנראה שחקן גמור, אבל הקווטרבק של הקולטס הצליח להוכיח שיש לו עוד הרבה פוטבול לשחק. עכשיו הקבוצה רק צריכה לספק לו שחקנים מסביב.

רביב
ג'יי ג'יי וואט (דיפנסיב תאקל, טקסנס) – אחרי פציעות ששיתקו אותו במרבית השנתיים האחרונות, וואט סוף סוף חזר לפורמה וזה ניכר בסטטיסטיקות ובאופן שזה מרים את כל השחקנים מסביבו. וואט הוא הלב הפועם של הטקסנס וכשהוא משחק טוב, הם לא מפסיקים לנצח.

אכזבת העונה

יניב
באפולו בילס – איזו נפילה! עד שסוף סוף הגיעו לפלייאוף בעונה הקודמת, העונה הזאת הם לא מנצחים, לא מסוגלים לייצר כלום בהתקפה, ק"ב נפצעים ברצף, ואפילו שחקן פורש במחצית המשחק

פריים טיים זק
ג'קסונוויל ג'אגוארס – היו דקות מלהגיע לסופרבול בעונה שעברה והשנה מתרסקים לחלוטין. לא רק שיגמרו מחוץ לפלייאוף אלא צריכים גם אתחול מחדש שיכול לקחת שנים. אפילו ההגנה הנהדרת מאכזבת באופן יחסי.

שחר
ההגנה של הויקינגס – הרבה הימרו השנה על מינסוטה שתגיע לסופרבול. לאחר שהציגו הגנה מרהיבה בשנים הקודמות, ההגעה של קירק קאזינס היתה אמורה לעשות את קפיצת המדרגה, אך דווקא ההגנה היא זאת שמפריעה. כרגע מינסוטה נלחמת על מקומה בפלייאוף וגם עם תעלה לא בטוח שיהיה מה לכתוב עליו הביתה.

רביב
אטלנטה פאלקונסנדמה היה שזו השנה של אטלנטה. הכל נראה כאילו הם הולכים לארח את הסופרבול באיצטדיון הביתי שלהם. אבל שני פציעות מפתח בהגנה שלחו אותם לטייל ספין שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להתאושש ממנו בNFC הקשוח.

תופעת השנה

יניב
משחק המסירה – זה לא רק נראה לעין, אלא גם מגובה סטטיסטיקה.

הקבוצה המובילה בעונת 2017 השיגה בממוצע 276.9 יארדים למשחק, עם 36.4 נסיונות מסירה למשחק. השנה יש 10 (!) קבוצות עם ממוצע יארדים גבוה יותר, כאשר למובילה יש 376.3 יאדים למשחק, עם 41.7 ניסיונות למשחק.

פריים טיים זק
ההתפוצצות ההתקפית בליגה – עלייה משמעותית בכמות הנקודות והמהפכים שיותר משחקים מרתקים ועליה ברייטינג הצפייה אחרי שנים של דישדוש.

שחר
השביתה של לביון בל – קשה לחשוב על אירוע דומה כזה בליגה. בל מוותר בכל משחק שהוא בוחר לא להתלבש על כ-900 אלף דולר, לאחר מריבה על סכום החוזה שהיה אמור לחתום בקיץ. רק כדי להחמיר את הבעיה, הפערים בין הצדדים עמדו על 3 מיליון דולר לכל אורך החוזה. האם מדובר ברובין הוד מודרני של ארגון השחקנים או סתם בטקטיקה כושלת, את זה נדע רק בעוד כשנתיים.

רביב
בעיות של בועטיםיותר מתמיד השנה, הבקעת שערי שדה ונקודות בונוס של אחרי ט"ד נהפכו לגורם מכריע בנצחון או הפסד של קבוצות. אנחנו רואים הרבה יותר החטאות בנקודות קריטיות של המשחק ובועטים בטוחים בדרך כלל סובלים ממשברים מסיימי קריירות.

 

 

מאמן העונה

יניב
ביל בליצ'יק – בזכות הפתרונות הטקטיים, בזכות שיטה ודרך, שגם שחקנים אלמוניים או רוקיס מצליחים להפיק מעצמם יותר מהצפוי (ולא בפעם הראשונה), ובזכות הנחלת מוטיבציה בלתי נגמרת לשחקנים שכבר זכו בהכל.

פריים טיים זק
שון מקווי – אי אפשר בלי נציג לראמס, והאחראי הראשי להצלחה הוא המאמן הצעיר והנועז שנראה מוצא פתרון לכל אתגר שהיריבות מציגות בפניו. והרבה בזכותו הקבוצה עדיין במאזן מושלם.

שחר
שון מקווי (ראמס) – הרבה ראו בקבוצה הראשונה של לוס אנג'לס כמועמדת לאליפות, אבל אף אחד לא חשב שזה יהיה כל כך מובהק. ורק לחשוב שלפני שנתיים דיברו על קבוצה ללא עתיד. כמה הבדל יכול לעשות מאמן.

רביב
אנדי ריד (צ'יפס) – מה שהוא עושה עם פטריק מהומס בקנזס זה פשוט מדהים. היצירתיות ההתקפית, ניצול הכישרון. נראה שאנדי ריד סוף סוף קיבל את הק”ב המתאים להוציא לדרור את כל הפנטזיות שלו וזה נראה נפלא.


משחק העונה

יניב
אינדיאנפוליס קולטס 34 – יוסטון טקסנס 37, לאחר הארכה, מחזור 4.

קאמבק מדהים של הקולטס מפיגור של 18 נקודות, החטאת שער שדה של יוסטון לפני תום המועד החוקי, ודרמה ענקית בסיום ההארכה, אחרי שהקולטס הולכים על ניצחון בדאון רביעי, אבל מפסידים לשער שדה עם 00:00 על השעון.

פריים טים זק
ניו אינגלנד נגד קנזס סיטימשחק העונה בAFC שעשוי להכריע את הביתיות בגמר החטיבה, שהיה גם משחק התקפי נהדר שהוכרע בדרייב של הדקה הארחונה של מי אםם לא טום בריידי.

שחר
ניו אינגלנד נגד קנזס סיטי – רק תסתכלו על לוח התוצאות, זה יסביר לכם בדיוק מה שאתם צריכים לדעת.

רביב
גרין ביי נגד שיקגו מחזור ראשון – כבר בשבוע הראשון של העונה קיבלנו משחק שהיה בו הכל. יריבות מהמפוארות בליגה, התפוצצות התקפית יפיפיה של הברס במחצית הראשונה, פציעה ופינוי לחדר הלבשה של אהרון רוג'רס שחוזר ומוביל קאמבק לא יאומן מהסרטים.
החומר שנוצרים ממנו אגדות וסרטים הולוודים.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

    1. אני חושב שרוב השחקנים שנבחרו פה, הוכיחו את הקונססטנטיות שלהם לאורך שנים. בריס, דונלד, מאק, וואט, כל אלו שחקניםן שלמעט חס וחלילה פציעה, רק הולכים ומשתפרים כל שנה ולאורך השנה.
      לגבי מהומס צריך לחכות ולראות. גם שנה שעברה הצ'יפס התחילו חזק מאוד והיו בלתי מנוצחים עמוק לתוך העונה וזה חלק מהקסם של אנדי ריד. השאלה אם משהו קריטי השתנה באיכות של הקבוצה שיאפשר להם לעבור את המחסומים של השנים הקודמות.

  1. תודה רבה חברים. בבחירות שלי הייתי הולך על מהומס בהתקפה, מאק הגנה, מאמן השנה תיקו בין ריד למקווי, משחק השנה פטס ציפס ומקום שני פאקרס ראמס, תופעת השנה כמו בנבא אלו ההתקפות עם המספרים הלא הגיוניים.אכזבת העונה לדעתי פילי, קאמבק העונה אלך על וואט כי הקבוצה גם מתחילה לנצח ונראית לא רע, רוקי העונה הייתי מפרגן לברקלי שהוא אשכרה הכלי היחיד בקבוצה המחורבנת שלו ומייצר מהלכים ראויים.

    1. לגבי בארקלי – אם הייתי צריך להמר כנראה שהוא ייזכה בתואר, אבל זה רק בגלל הפוליטיקה שיש סביב הקבוצה שלו. לדעתי (והיא רק שלי) התרומה שלו היא בבחינת עץ נופל ביער. אין לה שום משמעות אמיתית.

  2. איכשהו המאזן של הצ'ארג'רס הכי מפתיע אותי למרות שזה ישתנה..
    –מקואי ואנדי ריד הם הסיפור הגדול של העונה יותר מכל שחקן בליגה.

    הג'אגוארס אכזבה בבית הכי חלש בליגה אבל הם גם איבדו את פורנט בהתקפה

    1. נראה שמקווי הוא הדבר האמיתי. האיכויות של אנדי ריד לא ניתנים להכחשה, אבל עם אלכס סמית' הוא גם פתח עונות בצורה מצוינת. צריך לראות אם מהומס עושה את ההבדל גם בדצמבר.

  3. שחקן ההתקפה של העונה. אפשר לתת ל-2?
    גוף וגרלי. קשה לי לקבוע למי מהצמד מגיע קרדיט גדול יותר,
    אבל זה שהתקפת הראמס תחת שרביטו של שון מקוויי הפכה לתופעת טבע, על זה אין בכלל ספק.

    בעצם, לקנזס יש אולי קצת פחות יארדים מלראמס, אבל יותר נק' למשחק.
    גם כאן יש סימן שאלה מעל לבחירה.
    ריד או מהומס?
    אני אבחר בריד כמאמן העונה, ובמהומס כהפתעת העונה.

    אני אלך בדרך הקלה, וכמו שנתתי את פרס שחקו ההתקפה לצמד מאותה קבוצה,
    גם בהגנה אעשה את אותו הדבר.
    סאגס ומוזלי, צמד הליינבקרים הנהדר של הרייבנס.
    פעם הרייבנס היו ידועים קודם כל בזכות ההגנה הנושכנית שלהם.
    הם שוב אותם רייבנס קשוחים,
    סאגס, מגדולי הליינבקרים ששיחקו את המשחק, זו עונתו ה-15 ברייבנס. זו הפעם ה-13 שהוא יסיים עונה עם 5+ סאקס.

    תודה חברים. פוסט נהדר,
    כיסוי נהדר של עונת הפוטבול.

    1. ניוטון?!? אתה בטוח?!?
      מל – ביקשת מאיתנו לדווח לך מיידית אם אנחנו מתחילים לראות אצלך סימני דמנציה וחוסר קשר למציאות. אז הנה – הבחירה בניוטון זו סטרייק 1.

      (-:

      [כמובן הכל בצחוק וברוח טובה]

כתיבת תגובה

סגירת תפריט