הסטטיסטיקה מתיישרת – סיכום מחזור 8 ב- NFL/ שחר דלאל ויניב שושני

 

הנה הזמן רץ, ואנחנו כבר באמצע עונת הפוטבול. לפניכם סיקור המחזור האחרון, ובקרוב יעלה סיכום חצי העונה, יהיה מעניין.

ג'קסונוויל ג'אגוארס (5-3) 18 – פילדלפיה איגלס (4-4) 24

שתי קבוצות עם מאזן זהה נפגשו במשחק המוקדם בלונדון, ואחרי השריקה האחרונה המשיכה ג'קסונוויל את הצניחה החופשית שלה עם הפסד רביעי ברציפות, ופילדלפיה הצליחה להחזיק את שאיפות הפלייאוף שלה בחיים.

קארסון וונץ התאושש מרבע ראשון רע שבו איבד את הכדור פעמיים (פאמבל וחטיפה), וסיים עם 3 ט"ד ו-286 יארדים, וזאת למרות הגנה טובה של ג'קסונוויל. מנגד בורטלס לא איבד כדורים (286 יארדים וט"ד), ואפילו חילק כמה מסירות נאות , אבל כל עוד משחק הריצה לא קיים אצל היגוארים, וקרלוס הייד משיג רק 11 יארדים, את הפלייאוף ייראו בג'קסונוויל רק בטלוויזיה.

קארוליינה פנת'רס (2-5) 36 – בולטימור רייבנס (4-4) 21

המשחק נפתח בצורה טובה לבולטימור, עם ט"ד של הרץ אלכס קולינס, אבל מנקודה זאת השתלטה הגנת קארוליינה על המשחק, הפנתרים השיגו ניצחון קל יחסית במשחק קשה על הנייר, והראו שהם פקטור רציני השנה בליגה.

הפנת'רס הציגו משחק מאוזן התקפי, וקאם ניוטון סיפק משחק טוב של 219 יארדים ו-2 ט"ד באוויר, יחד עם 52 יארדים וט"ד קרקעיים.

בבולטימור ירצו לשכוח מהר את המשחק, במיוחד ג'ו פלאקו (192 יארדים וט"ד) שנחטף פעמיים, ורשם רייטינג גרוע של 56.8 במשחק. העורבים סופרים הפסד שני ברציפות, ונכנסים לבעיה בתוך הבית הצפוני הקשה.

סינסנטי באנגלס (3-5) 37 – טמפה ביי באקנירס (4-3) 34

איזה משחק התפתח בסינסנטי, כאשר הבאקנירס חוזרים מפיגור של 18 נקודות ברבע הרביעי, רק בשביל להפסיד עם שער שדה של הבאנגלס, 5 שניות לסיום המשחק.

ומי היה אחראי על הקאמבאק? בעקבות משחק מזעזע של ג'יימיס ווינסטון, שבו נחטף 4 פעמים (276 יארדים וט"ד), נכנס להציל את המולדת ריאן פיצפטריק בשלהי הרבע השלישי, והשיג 194 יארדים ושני ט"ד, אבל נכנע יחד עם כל טמפה ביי לשתי מסירות ארוכות של אנדי דלטון (280 יארדים ושני ט"ד) למי אם לא איי. ג'יי גרין, שהובילו כאמור לשער השדה המנצח מ- 44 יארדים.

כמו כן הצטיינו בשורות שתי הקבוצות הרצים האחוריים, ג'ו מיקסון מסינסנטי עם 123 יארדים ושני ט"ד, ופייטון בארבר מהבאקנירס, עם 85 יארדים וט"ד.

אז מי יפתח בעמדת הק"ב במשחק הבא של הבאקנירס מול קארוליינה? החלטה לא פשוטה למאמן דירק קואטר ולמועדון כולו.

דטרויט ליאונס (4-3) 14 – סיאטל סיהוקס (3-4) 28

הופעה יעילה להדהים של ראסל ווילסון הביאה לסיהוקס ניצחון יפה בדטרויט, ויחד עם הגנה חזקה, עושה רושם שסיאטל בדרך הנכונה, אולי אפילו חזרה לפלייאוף לאחר היעדרות של שנה אחת.

ווילסון אמנם זרק רק 17 פעמים, אבל דייק ב-14 מתוכן, מסר ל-3 ט"ד והשיג רייטינג 158.3 (112.8 עונתי).

דטריוט עלתה ראשונה על שעון התוצאות עם ט"ד כבר בדרייב הראשון שלהם, ומפה לקחה סיאטל את מושכות המשחק, השיגה 4 ט"ד ללא תשובה, ועצרה את ניסיונות החזרה של דטריוט ברבע הרביעי עם פאמבל וחטיפה.

אצל דטריוט לא ברור כל כך איזו קבוצה תעלה למשחק, זאת שניצחה את הפאקרס והפטריוטס, או זאת שהפסידה לג'טס והניינרס. מת'יו סטאנפורד עוד ניסה עם 310 יארדים ושני ט"ד, אבל עם 34 יארדים קרקעיים מול 176 של סיאטל (105 יארדים וט"ד לכריס קארסון), זה פשוט לא היה מספיק.

קנסז סיטי צ'יפס (1-7) 30 – דנבר ברונקוס (4-3) 23

05:19 לסיום הרבע השלישי, קנזס סיטי עם דאון רביעי על קו ה-23 יארד של דנבר, ובהתאם לאופנת התעוזה האחרונה ב- NFL, הצ'יפס מוותרים על בעיטה, והולכים על זה. מסירת שאפל קצרה של מהומס לרץ האחורי קארים האנט, שמתחמק משני מגינים, מנתר מעל הסייפטי בקו ה-13 יארד ועובר את חמשת היארד האחרונים עם שחקן הגנה תלוי לו על הגב. מדהים!!

וחוץ מזה היה משחק טוב בקנזס, והצ'יפס משיגים את ניצחונם השביעי העונה על הברונקוס העיקשים. פאטריק מהומס מציג עוד משחק משובח של 303 יארדים וארבעה ט"ד (וגם נחטף פעם אחת), אליו מצטרף סאמי ווטקינס עם 107 יארדים באויר ושני ט"ד.

הברונקוס יכולים להתעודד ממשחק ריצה מרשים של 189 יארדים (לינדסי ובוקר עם 95 ו-78 יארדים בהתאמה), ונראה שקייס קינום מסתגל יותר ויותר לקבוצה עם 262 יארדים ושני ט"ד (אבל גם פימבל פעמיים ונחטף פעם אחת)

ניו יורק ג'יאנטס (7-1) 13 – וושינגטון רד סקינס (2-5) 20

משחק טיפוסי של הבית המזרחי, שברוב שלבי המשחק לא ממש היה ברור מי הקבוצה שאוחזת במאזן טוב יותר.

המשחק היה צמוד למדי, כאשר בסוף הרבע השלישי מובילה וושינגטון 3-10 , שתי הקבוצות מוסיפות עוד שער שדה ברבע הרביעי, ושלוש דקות לסיום המשחק פורץ אדריאן פיטרסון, מכריע את המשחק סופית עם ט"ד עוצמתי של 64 יארדים (מתוך 149 יארדים ועוד ט"ד במסירה), ומוכיח שעדיין כוחו במותניו (או אולי בעצם ברגליו).

אלכס סמית' סיפק עוד משחק טיפוסי ומינימלי של 178 יארדים וט"ד, ויחד עם הגנה החזקה מובילה הקבוצה את הבית עם שלושה ניצחונות רצופים.

בתחתית אותו בית נמצאים הענקים, עם עוד עונה גרועה, ועם קו התקפה בחזקת נעדר, שהרשה במשחק 7 סאקס על מאנינג, והשיג רק 37 יארדים על הקרקע.

ומה עם איליי? גם הוא הציג משחק טיפוסי, עם 316 יארדים וט"ד, אבל כמובן גם נחטף פעמיים.

פיטסבורג סטילרס (1-2-4) 33 – קליבלנד בראונס (1-5-2) 18

מי צריך את לביאון בל כשיש את ג'יימס קונר?? הרץ האחורי של פיטסבורג רושם 146 ט"ד על הקרקע ושני ט"ד, בתוספת 66 יארדים במסירה, והסטילרס מנפנפים את הבראונס עם ניצחון מרשים.

אמנם יש שיפור ניכר בקליבלנד, בעיקר בהגנה, אבל מאז המחזור הראשון שבו נפרדו שתי הקבוצות בתיקו מפתיע, הסטטיסטיקה מתיישרת, וכל קבוצה מתמקמת במקומה "הטבעי".

בן רותלסברגר שיחק "רגוע" עם 257 יארדים, 2 ט"ד וחטיפה, כאשר המטרה העיקרית היתה אנטוניו בראון (74 יארדים ושני ט"ד).

בייקר מייפילד שיחק סביר עם 180 יארדים, שני ט"ד וחטיפה, אבל התקשה מאוד מול ההגנה ההולכת ומתחזקת של הסטילרס.

ותודה לבל על "השביתה" – ג'יימס קונר

שיקאגו ברס (3-4) 24 – ניו יורק ג'טס (5-3) 10

לאחר שני משחקים בהם גרמה לאוהדית תחושת החמצה, חזרה שיקאגו למסלול הניצחונות מול הג'טס שיודעים שהעונה שלהם לא הולכת לשום מקום. המארחים עלו למשחק ללא שני הכוכבים שלהם בשני צידי המגרש: חליל מאק בהגנה (פציעה בקרסול) והתופס אלן רובינסון בהתקפה (מתיחה במפשעה) אך לא עשו לעצמם שום הנחות, כאשר גם תנאי מזג האוויר לא ממש הפריעו להם בדרך לניצחון רביעי העונה.

המשחק התחיל מהוסס בשני הצדדים, אך מסירה של מיטץ' טרוביסקי לטאריק כהן שרץ ל-70 יארד (בהם הגיע למהירות שיא של 34 קמ"ש), ששם נקודות ראשונות על הלוח של הברס. משם הדובים לא הביטו לאחור, כאשר טאצ'דאונים של אנתוני מילר וג'ורדן הווארד סגרו את הסיפור, בעוד ההגנה של שיקאגו עוצרת את מהשחק הריצה המשובח של האורחים. הטייט אנד הרוקי כריס הרנדון הצליח רק לצמק.

טרוביסקי סיים משחק בינוני עם 220 יארד ושתי מסירות לטאצ'דאון, כאשר הוא מוסיף 51 יארד על הקרקע. כהן סיים עם 110 יארד (באוויר ובקרקע) וט"ד, הווארד עם 81 יארדים בריצה וט"ד. סאם דרנולד סיים עוד משחק חלש עם 153 ומסירה לטאצ'דאון, הוא יקווה לתרומה גדולה יותר ממשחק הריצה, לאחר שאייזיאה קרוואל סיים עם 25 יארד בלבד.

 

אריזונה קרדינלס (6-2) 18 – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (7-1) 15

כנראה שאם המארחת היתה יכולה לבחור היא היתה מבקשת לשחק את כל העונה מול הירבה שלה לבית ה-NFC מערב, מאחר ושני הניצחונות שלה הושגו נגד הניינרס.

בשלושת הרבעים הראשונים היה נראה שהמשחק הולך דווקא לכיוונה של האורחת, לאחר שסי ג'יי באטהארד הצליח למצוא את מרקיז גודווין לטאצ'דאון של 55 יארד, בעוד רובי גולד עלה על הלוח עם שתי בעיטות מוצלחות. אך ברבע הרביעי הקרדינלס ביצעו קאמבק מרשים, כאשר שמו 15 נקודות על הלוח, כולל טאצ'דאון (והמרה ל-2 נקודות) כשנותרו 34 שניות על שעון המשחק.

ג'וש רוזן סיים את המשחק עם 252 יארד, שני טאצ'דאונים וחטיפה ונראה הרבה יותר נינוח לאחר שקיבל מתאם התקפה חדש (ביירון לפטוויץ'), לארי פיצ'ג'ראלד סיים את הערב עם 102 יארדים, טאצ'דאון והמרה ל-2 נקודות. באטהארד סיים עם 190 יארד וטאצ'דאון, מאט בריידה הוסיף 42 יארד על הקרקע.

 

אוקלנד ריידרס (6-1) 28 – אינדיאנפוליס קולטס (5-3) 42

העונה של הקולטס כנראה לא הולכת לשום מקום, אך האוהדים יכולים בהחלט להיות מרוצים מהיכולת שהם רואים מהקווטרבק שלהם. אנדרו לאק, שהחסיר את רוב השנתיים האחרונות ונראה לא יציב בפתיחת העונה, מוכיח ששלושת המשחקים הראשונים היו רק חימום והוא בהחלט לא שכח לשחק. כנראה שניתן להמר שכל אוהד של הקבוצה היה חותם על תסריט כזה (למרות המאזן) בתחילת העונה.

למרות הברכות ללאק, את תשומת הלב במשחק גנב הבועט אדם ונייטרי, שהפך לשחקן עם הכי הרבה נקודות בהיסטוריה של המשחק לאחר שעבר את מורטן אנדרסון האגדי וכרגע הוא עומד על 2,550 נקודות בקריירה. אין ספק שהמקום שלו בהיכל התהילה מובטח ביום שיחליט לתלות את הנעליים.

לאק סיים את הערב עם 239 יארד ושלושה טאצ'דאונים, כאשר קיבל עזרה ממרלון מאק (132 יארד על הקרקע ו-2 טאצ'דאונים) והטייט אנד ג'ייק דויל שסיים עם 70 יארד והטאצ'דאון הראשון שלו העונה. בצד השני דרק קאר סיים עם 244 יארד ושלושה טאצ'דאונים, אחד מהם לטייט אנד ג'ראד קוק שהוסיף גם 74 יארד.

 

לוס אנג'לס ראמס (0-8) 29 – גרין ביי פאקרס (1-3-3) 27

אחד המשחקים המעניינים של היום קיים הרבה מאוד מההבטחות שלו, כאשר הראמס היו קרובים מאי פעם להפסד ראשון העונה. אך שער שדה של גרג זורליין 2:05 דקות לסיים, ואיבוד כדור מיד לאחר מכן של טיי מונטגומרי בהחזרת הבעיה סגרו את הסיפור.

הדרייב האחרון הגיע דווקא אחרי מהפך של ארון רוג'רס שמצא את מרקז וואלדס-סקאנטלינג במסירה ל-40 יארד שהעלתה את הפאקרס ליתרון מבטיח. עם זאת, הוא לא קיבל את האפשרות לחזור על המהלך לאחר שער השדה של הראמס וגרין ביי מסתבכת שוב בבית ה-NFC צפון.

ג'ראד גוף סיים עם 295 יארד ו-3 טאצ'דאונים ונהנה ממשחק מצוין של טוד גארלי שסיים עם 114 יארד על הקרקע והוסיף עוד 81 וטאצ'דאון בתפיסה. בצד השני רוג'רס סיים עם 286 יארד וטאצ'דאון, כאשר הוא קיבל עזרה מצוינת מארון ג'ונס שסיים עם 81 יארד, ב-12 נשיאות בלבד, וטאצ'דאון.

https://www.youtube.com/watch?v=_3qryZYPNsE

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. המשפט שכתבת לגבי הקארדס הוא בדיוק מה שעבר לי בראש כשהכדור האחרון חלף מעל ראשו של באתהארד…
    ג'וש רוזן היה רחוק מלהיות נינוח ובדיוק כמו מקבילו בצד השני נראה רוב המשחק כמו תרנגולת מפוחדת . מזל שהיה הרבע האחרון שכיסה על המחצית הראשונה שהייתה בין הכי גרועות העונה.
    לפחות המשחק המקביל היה מרתק. ההגנה של הפאקרס הצליחה לעצור את המכונה של הראמס כמעט מחצית שלמה עד לפאנט נהדר שהוביל לסייפטי ומשם נפתח הסכר.

  2. בינתיים קליבלנד מסיימת את תפקידו של יו ג'קסון כמאמן הגרוע בהיסטוריה של הליגה.
    הדיווחים שהגיעו בימים האחרונים היו על ריב בינו לבין מתאם ההתקפה על הפיתוח של מייפילד וההנהלה החליטה, כנראה בצד, לסיים את החוזה של שניהם ולהשקיע בעתיד של הקווטרבק שלהם.

  3. חסר המשחק המרכזי (הסיינטס עם ניצחון 30-20 בחוץ על הוייקינגס), מתישהו אתייאש מהוייקינגס אבל אני עוד מאמין בהם. בכל אופן ת'ילן עם משחק שמיני ברצף עם 100 יארדס ומעלה (השווה את השיא של קלווין ג'ונסון), אך גם עם פאמבל קריטי שהפך בהמשך ל-TD בצד השני.

  4. נראה שזו עונה meh

    שוב בריידי ובליצ'ק המאוסים, או מהומס מצד אחד, בצד השני רוג'רס יעשה את המאמץ השנתי שלו להיכנס, ואולי הפעם בריס.

    יש עוד איזה ליין סיפורי ששווה לעקוב אחריו?

  5. תודה על הסיקור!
    נראה שהמשחק המרכזי גם קיים הפעם, לא רק הבטיח.
    אהבתי את ההתאפקות בסוף מלרשום טאצ'דאון, וההעדפה לגמור את השעון. היה משהו דומה עם הפטריוטס לפני כמה שנים, לא? או ששם השחקן דווקא נכנס לאנדזון?

  6. אחלה עונה אנחנו מקבלים, למרות שמתחילים הבלואואאוטים בהרבה משחקים. ראמס פאקרס היה משחק אדיר, חשבתי שהראמס ירמסו וטעיתי מאוד. אותי עניין המהלך האחרון של גארלי שבמקום לשים טאצדאון פשוט נפל כדי לגמור את השעון במקום, כי עם רוג'רס בצד השני לא לוקחים סיכונים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט