בין אוקלוהומה לבאר שבע: סיכום שבועי של האקסים של ה-NBA בליגת העל (מחזור 3) / עידו רבינוביץ'

דקוואן ג'ונס. לקח את המושכות בקבוצה של דן שמיר

שחקני NBA רבים עברו בארץ הקודש, אלופי תחרות ההטבעות מרובים, שחקן שקלע 59 נקודות במשחק NBA, חברי קבוצה של מייקל ג'ורדן ואפילו אויבים מושבעים של רז ניסים כהן. חלקם חזרו לליגה, חלקם ניסו להתקבל ל-NFL וחלקם תלו את הנעליים. גם השנה יש כמות מכובדת של אקסים בליגת "ווינר", אסכם את פעולותיהם ולאחר כל מחזור את האחוזים משוערים לסיכוייהם לחזרה לליגה הטובה בעולם.

*דיסקליימר: דירוג העוצמה הוא מי שמשחק הכי טוב כרגע, לא מי שאני מאמין כי יש לו הסיכויים הכי טובים לחזור לאמריקה ולכן האחוזים שכל אחד קיבל לא מתאימים בהכרח לדירוג*

(כריס ג׳ונסון שלא שיחק כלל במשחק של הפועל ירושלים נגד עירוני נס ציונה בשל פציעה לא נכלל בדירוג השבוע)

       1. טאריק בלאק, סנטר, מכבי תל אביב (בעבר: יוסטון רוקטס, לוס אנג׳לס לייקרס)

הסנטר המפלצתי שיחק פחות מ-5 דקות בשל פציעה/מנוחה לקראת משחק היורוליג בחמישי נגד אולימפיאקוס בניצחון של קבוצתו על הפועל באר שבע בהיכל מנורה מבטחים, אולם זה רק חיזק את מעמדו בראש הדירוג. ללא הנקודות שסיפק ותשומת הלב שצבר בלאק, מכבי נאלצה לשחק עם טיוס/כהן/אוברייאנט בעמדת הסנטר. משהו לא טוב עובר על אלכס טיוס מתחילת העונה, המגע הרך שלו בקרבת הטבעת נראה קשוח כסלע והדומיננטיות שלו בצבע נראית נחותה בהשוואה לשנה שעברה. גם כהן ואוברייאנט לא נתנו תפוקה כצפוי וזה בכלל לא במקרה.

דמיינו כי טאריק היה על המגרש בשניות האחרונות של המשחק, האם ג׳אקים דונלדסון מקבל את ההזדמנות הזו לשלוח את המשחק להארכה? אין סיכוי, בלאק היה משתלט על הריבאונד הזה וחוסך התקף לב לכל הצהובים.

סיכויו לחזור ל-NBA: לא השתנו. שלא תחשבו שסקואטים לא שמים לב איך הקבוצה מתפקדת בדקות שעל המגרש בניגוד לזמן בו הוא יושב על הספסל. הקלישאה האלמותית “you never know what you got until it’s gone״ היא מוטו שקביל גם בעולם הכדורסל.

  1. דקוואן ג׳ונס, פורוורד, הפועל חולון. (בעבר: אורלנדו מג׳יק):

הפורוורד האמריקאי קיבל על עצמו יותר אחרונות מדן שמיר ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים. לאחר משחקים סולידיים בשני המחזורים הראשונים, ג׳ונס התפוצץ בניצחון הקשוח על הפועל אילת שהגיע לאחר שתי הארכות מתישות (גם המשחק של הסגולים-צהובים בליגה האלופות בשבוע הזה נגרר לשתי הארכות). ג׳ונס לקח את המושכות לפרקים במשחק אך ידע מתי להניח אותם לאחרים (כמו קאליף וייאט) וזה לא פחות חשוב. היא היה אפקטיבי מאוד במהלך כל היום ולמרות מספר הדקות הרב ששיחק הוא לא הפסיק לרגע. הפורוורד העמיד שורה סטטיסטית של 29 נקודות באחוזים נפלאים (7/7 מושלם ל-2 נקודות, 4/8 מחוץ לקשת ו-3/5 מקו העונשין), ארבעה ריבאונדים, אסיסט, שתי חסימות, מדד 27 וסחיטת 6 עבירות. ששת האיבודים שלו הם נורת אזהרה אך כעת היא מאוד חלשה ומהבהבת.

סיכויו לחזור ל-NBA: חמישה אחוזים. היכולת הנוכחית שלו אולי נראית מספקת, אך לעיתים יש דברים שלא בשליטתו. העומס שיש בשחקני כנף בעלי סגנון דומה והגיל שלו ימנעו ממנו ככל הנראה לחזור לליגה הטובה בעולם.

  1. סמאג׳ה קריסטון, גארד, הפועל באר שבע/בני שמעון. (בעבר: אוקלהומה סיטי ת׳אנדר).

קריסטון הוא שחקן מצוין אך הוא לא ממש מתאים למערכת שרמי הדבר מנסה להנחיל. קריסטון הוא לא מוסר חכם במיוחד, צלף מחונן או בעל זריקה עקבית, שני המשחקים הראשונים היו אנומליה מבחינת האחוזים שלו מחוץ לקשת. במשחק טוב מאוד של קבוצתו מטווח השלוש, קריסטון קלע רק פעם אחת מבחוץ מתוך ששת הניסיונות שלו. בנוסף לכך, השמירה האזורית הכבדה בצבע שרמי הדר הריץ לחלקים נרחבים של המשחק לא עבדה לטובת סמאג׳ה שמומחה בשמירה אחד-על-אחד.

הוא עדיין העמיד שורה סטטיסטית נאה של 18 נקודות, שלושה ריבאונדים, אסיסט, במדד 14 שהיה השני הכי גבוה בקבוצה מאחורי ג׳ורדן סווינג. חשוב ציין כי כריסטון המשיך להראות יכולות קלאץ׳ מרשימות כאשר צבר נקודות חשובות ברבע הרביעי, כולל 5 רצופות בתחילת הרבע וסל גדול לאחר מכן שצימק לפוזשן אחד בלבד.

סיכויו לחזור ל-NBA: לא השתנו. כריסטון לא הראה לנו משהו שאנחנו לא יודעים, חלק בי מאמין שקבוצה תיקח עליו צ׳אנס, החלק השני חושב שהוא ימשיך להיות שחקן מוביל איפשהו באירופה.

  1. מייק הנרי, פורוורד, עירוני נהריה. (בעבר: ממפיס גריזליס)

עוד הופעה דומיננטית של המרי במדי הסגולים שלא הובילה לכלום ושום דבר. נהריה נחלו תבוסה צורבת 75:58 בידי החבורה של צביקה שרף מראשון לציון. הנרי צבר יותר מ-30% מנקודות קבוצתו אך סיים בפעם השנייה ברציפות בעל מדד הפלוס מינוס הגרוע במדי הקבוצה (16-). התפוקה ההתקפית שם, גם ההגנתית לעיתים, אך עד שזה לא יתרגם לניצחונות (או בשלב ראשוני, להפסדים בפער חד ספרתי) לא אוכל להעלות אותו גבוה יותר בדירוג.

סיכויו לחזור ל-NBA: לא השתנו. הסקאוטים עדיין מכירים אותו והוא עדיין צעיר.

  1. ג׳ף אדריאן, פורוורד/סנטר, בני הרצליה. (בעבר: מילווקי באקס, יוסטון רוקטס, גולדן סטייט ווריורס, מיניסוטה טימברוולבס).

אדריאן נכנס לרשימה בלית ברירה, המשחק הרע שלו לא היה רע כפי של אלו שלא נכנסו. 11 נקודות ב-33% ל-2 לשחקן כל כך חשוב במערכת של הרצליה זה לא מקובל. גם חוסר הנוכחות שלו בצבע מדאיג מאוד, 0 עגול של חסימות ב22 דקות של משחק. הפספוס של הסל בפיגור 2 שניות ספורות לסיום שבזבז אסיסט אדיר של מייקל דיקסון ג׳וניור רק היה המיקרוקוסמוס של המשחק הזה בשביל אדריאן.

סיכויו לחזור ל-NBA: נמוכים יותר ממאגסי בוגס. אדריאן השתקע בישראל והוא כבר הרבה מעבר לשיאו.

לא נכנסו:

  1. ג׳וני אוברייאנט, פורוורד/סנטר, מכבי תל אביב.

הגבוה של הצהובים היה אמור לפרוח עם ההזדמנות שניתנה לו בעקבות המנוחה של בלאק, התקופה הרעה של טיוס והמשחק הרעוע של ג׳ייק כהן. הוא פשוט לא עשה זאת, הוא נראה אנמי מאוד על המגרש ונמנע מלקיחת אחריות.

  1. דקוואן קוק, גארד/פורוורד, עירוני נס ציונה.

עוד ערב קליעה רע מבחוץ, עוד פעם עם מדד הפלוס מינוס הגרוע בקבוצה ותצוגה הגנתית איטית ורעועה.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט