בין אוקלוהומה לבאר שבע: סיכום שבועי של האקסים של ה-NBA בליגת העל (מחזור 2) / עידו רבינוביץ'

טאריק בלאק. מצהוב לצהוב

שחקני NBA רבים עברו בארץ הקודש, אלופי תחרות ההטבעות מרובים, שחקן שקלע 59 נקודות במשחק NBA, חברי קבוצה של מייקל ג'ורדן ואפילו אויבים מושבעים של רז ניסים כהן. חלקם חזרו לליגה, חלקם ניסו להתקבל ל-NFL וחלקם תלו את הנעליים. גם השנה יש כמות מכובדת של אקסים בליגת "ווינר", אסכם את פעולותיהם ולאחר כל מחזור את האחוזים משוערים לסיכוייהם לחזרה לליגה הטובה בעולם.

*דיסקליימר: דירוג העוצמה הוא מי שמשחק הכי טוב כרגע, לא מי שאני מאמין כי יש לו הסיכויים הכי טובים לחזור לאמריקה ולכן האחוזים שכל אחד קיבל לא מתאימים בהכרח לדירוג*

דירוג העוצמה – הטופ 5:

1. טאריק בלאק, סנטר, מכבי תל אביב (בעבר: יוסטון רוקטס, לוס אנג'לס לייקרס).

הביגמן האימתני של הצהובים נתן את אחת מההופעות הכי דומיננטיות שראינו מגבוה בשנים האחרונות בתצוגה מול אילת. השורה הסטטיסטית שלו טובה מאוד ( ב21 דקות בלבד, בלאק קלע 14 נקודות ב-71% מהשדה, 100% מהעונשין, קטף שבעה ריבאונדים ושם ארבעה חסימות עוצמתיות יחד עם מדד 25!) אך היא לא מספרת את כל הסיפור. הוא שיתק כל שחקן שעמד מולו, רוב הזמן זה היה עידן זלמנסון שקלע 2 זריקות מתוך ה-9 שלקח במשחק, 29% מהשדה!

בלאק ייצר הרתעה בצבע בשל הנוכחות המאסיבית שלו ובכך הכריח את שרון דרוקר לשנות את תוכנית משחקו. המשחק הזה עזר להשאיר את מכבי במאזן בלתי מנוצח ובראשות הטבלה.

סיכויו לחזור ל-NBA: 75%. לבלאק אין צ'יפ על כתפו, אלא לבנת איטונג. הוא בא לכאן כדי להוכיח שהוא עדיין שווה לפחות דקות דו ספרתיות מהספסל בליגה הטובה בעולם. כאוהד מכבי אני מאוד אשמח שישאר לטווח הארוך, אולם הוא פשוט גדול על הליגה שלנו, תרתי משמע.

2.סמאג'ה כריסטון, גארד, הפועל באר שבע/בני שמעון (בעבר: אוקלוהומה סיטי ת'אנדר).

האדומים מהדרום פתחו את העונה בצורה פנטסטית והרבה מהקרדיט צריך ללכת לגארד המוביל, סמאג'ה כריסטון. הפריק האתלטי שהגיע מאוקלוהומה עזר רבות לשטף הקבוצתי בתבוסה המפתיעה שנחילו להפועל תל אביב ב"קונכייה". כריסטון העמיד שורה סטטיסטיקה מופלאה (21 נקודות עם מעל 50% לכל הטווחים, מסר שמונה אסיסטים, צבר 5 עבירות נגדו וסיים עם מדד 23), היה יעיל במיוחד, לקח זריקות חכמות, לא הכריח את המשחק ונתן לו לזרום ובעיקר לא הפסיק לשחק. העולה החדשה נראית מצוין והיא אחת משלוש קבוצות בלבד שעדיין לא נחלו הפסד (מכבי ת"א, הפועל י-ם).

סיכויו לחזור ל-NBA: כ-50%. כריסטון אכן נראה ברמה גבוהה מעל הליגה שלנו, אך בניגוד לבלאק, בעמדה שלו יש הרבה יותר עומס וקשה להיכנס, במיוחד אם יכולת הקליעה מרחוק שלך רעועה. מאמין שקבוצה כמו מיאמי או יוטה שמשחקות קצת "אולד סקול" וקשוחות באופן הגנתי עם ספולסטרה וסניידר תיתן לו הזדמנות בעתיד, השאלה אם ינצל אותה לחוזה ארוך טווח עדיין עומדת באוויר.

סמאג'ה כריסטון וחבר

3. כריס ג'ונסון, פורוורד, הפועל ירושלים (בעבר: בוסטון סלטיקס, פילדלפיה 76', יוטה ג'אז, מילווקי באקס).

ג'ונסון משלים את הטופ שלוש עם הקבוצה הבלתי מנוצחת האחרונה שנשארה. הפורוורד האמריקאי היה קונסיסטנטי לאורך שלבי המשחק, בו שיחק 29 דקות (הכי הרבה בקבוצה רק לאחר ג'יימס פלדין ששיחק 30). הוא נתן מספרים אדירים בדפי הסטטיסטיקות (17 נקודות, 3 ריבאונדים, שלושה חטיפות וחסימה במדד 20) וגם הקשה את חייהם של שחקני הכנף היריבים (קולשוב ולונג). הייתי רוצה לראות אותו לוקח יותר זריקות אך לאחר הופעה כזו, הן בפן האישי והן בפן הקבוצתי קשה להתלונן.

סיכויו לחזור ל-NBA: 10%. ג'ונסון כבר ותיק וקשה לראות אותו משתפר דרסטית מעבר לנקודת הזמן הזו. בנוסף לכך, המסע שלו בליגה הטובה בעולם נגמר לפני ארבע שנים, בניגוד לזמן הקצר שבו בילו בלאק וקריסטון מחוץ ל-NBA

4. מייק הנרי, פורוורד, עירוני נהריה (בעבר: ממפיס גריזליס):

הופעת היחיד הגדולה ביותר שראינו העונה (33 נקודות באחוזי מופלאים מהשדה, שמונה קרשים, איבוד אחד בלבד, סחיטת 5 עבירות וחטיפה עם מדד 37) אך היא הגיעה בתבוסה, לבני הרצליה החלשים והלא מגובשים, בבית! הנרי נשחק במשך 38 דקות ארוכות בהם העמיד את מדד הפלוס-מינוס הגרוע בקבוצה (16-). כמובן שהרוב הגדול מהקרדיט על ההפסד המשפיל הזה לא מגיע לו, אך גם הוא לא היה מושלם.

סיכויו לחזור ל-NBA: 15%. הוא צעיר ושיחק ב-NBA רק בשנה שעברה ולכן קיבל סיכויים גבוהים משל ג'ונסון.

מייק הנרי בימי הגריזליס שלו

5. דקוואן ג'ונס, פורוורד, הפועל חולון (בעבר: אורלנדו מג'יק):

משחק שקט וסולידי במיוחד של הפורוורד שעזר לחולוניה לצבור ניצחון ראשון שלהם העונה מול אשדוד האומללים. המספרים שהעמיד לא בדיוק יגרמו לסופה (12 נקודות באחוזים נאים מהשדה, ארבעה ריבאונדים, שלוש חטיפות ושתי חסימות במדד 8) אולי לטפטוף קל, אבל מה שעשה לשחקני הכנף היריבים שם אותו במקום גבוה מאוד ברשימה. לנדון מילברון, ג'ייק פמברטון, ווינסטון שפרד וספנסר וייס העמידו משחקים גרועים עד ממוצעים לכל היותר ויש לתת הרבה קרדיט לג'ונס על העבודה שלו בצד ההגנתי.

סיכויו לחזור ל-NBA: 0.1%. ניתן להשתמש באותו טיעון של כריס ג'ונסון, רק על סטרואידים. אף פעם אל תגידו נואש, אבל ספק גדול אם ג'ונס יהיה אפילו בשיחה של חזרה לאמריקה.

לא נכנסו:

ג'ף אדיראן, סנטר, בני הרצליה (גולדן סטייט ווריורס, מילווקי באקס, יוסטון רוקטס, מיניסוטה טימברוולבס).

אדיראן נתן את תפוקתו בניצחון 93:77 על נהריה בחוץ, אבל הוא נתן הופעה רעה ולא אופיינית מקו העונשין וחסם פעם אחד בלבד ב-27 דקות על המגרש. משחק טוב מאוד של הגבוה, זה פשוט לא הספיק השבוע.

ג'וני אובריאנט, פורוורד/סנטר, מכבי תל אביב (בעבר: שארלוט הורנטס).

ג'וני הראה ניצוצות של שחקני התקפה ברמה גבוהה מאוד אמנם השילוב שלו בקבוצה עדיין לא חלק מספיק והדקות שקיבל לא מספקת גם הן.

דקוואן קוק, פורוורד, עירוני נס ציונה (בעבר: מיאמי היט, יסטון רוקטס, שיקגו בולס).

ערב רע של הצלף הותיק משלוש בהפסד דו ספרתי לאחת מנמושות הליגה, בנוסף למדד 6 בלבד, זיכה לקוק את המקום האחרון בדירוג השבועי.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה
    טאריק זה אחלה טריק
    שחקן ברמה מאוד גבוהה יחסית לגבוה. הוא חזק מאוד ונותן המון נשמה על המגרש.
    שאלת השאלות איזה זר יעשה את הדרך ההפוכה מישראל לליגה הטובה בעולם ? ( אני מתכוון לא מישהו מהזרים שכבר שיחקו בליגה )

  2. אחלה טור עידו!
    הנקודה שהעלית לגבי בלייק מאוד חשובה. הוא הסכים לוותר על הרבה מאוד כסף כדי להיות שחקן מוביל (מקבל רק 800 אלף לעונה) מאשר רול פלייר שולי ב-NBA. עונה-שתיים טובות ביורוליג והוא יכול לחזור ל-NBA מהדלת הראשית.

  3. רעיון מבריק לפינה מעניינת, תודה וברוך הבא!
    יהיה נחמד לשמוע על כוכבי הליגה פעם באיזה, נניח, שלושה-ארבעה שבועות, אם זה לא קשה מדי . . .

  4. קודם כל, כל הכבוד על שהצלחת לכתוב קטע שלם על סמאג'ה בבאר שבע בלי לשתול בדיחה כל מילה רביעית, אני לא מצליח לחשוב על משהו אחר מאז ששמעתי את שמו בראשונה. הוא אפילו מתעלה על בארשידה אלוהים, ששיחקה פה בליגת הנשים.
    וכמובן, תודה רבה על הטור

  5. פוסט מרתק שכתוב מצויין! הזכרת לי כמה שחקנים שלפחות שמותיהם הפילו אסימונים ולא ידעתי שהם משחקים בישראל.
    מעניין היה פעם לראיין אחד מאלה ולשמוע מה הדיעות בין 'החברה' על לשחק בישראל בהשוואה לכמה ארצות אירופאיות.

  6. מעניין תודה.
    בלאק שייך לnba כשחקן רוטציה שולי אבל דווקא מעניין לראות שחקנים מסוגו באירופה, רק כדי לראות אם הוא יכול להיות שחקן מוביל.
    ברגע שמכבי ידעו לנצל אותו בפיקנרול הוא יפתח הרבה אופציות לקבוצה.

  7. לא בטוח בכלל שבלאק יכול לחזור לנבא.
    לא מספיק גבוה בשביל להגן על הטבעת, יותר מדי כבד בשביל סוויצ'ים בהגנה (למרות שביורוליג מסתדר לא רע).
    מאד דומה במידות ובחוסר הקליעה לרנדל, שהיה בלייקרס במקביל אליו. רנדל כן בנבא, ככל הנראה בגלל שהראה יותר זריזות בהגנה ויותר יכולת ליצור לעצמו נקודות.
    אבל רנדל יחסית יוצא דופן ועדיין צריך לראות אם יצליח לאורך זמן.
    בקיצור, בלאק אחלה שחקן לאירופה אבל פשוט לא מספיק טוב בשום דבר שדורשים מסנטר ולא חסרים בליגה סנטרים היום, כשיש הרבה סמול ושחקנים שהיו פעם 4 הם היום בעיקר סנטרים (דריימונד, לאב, אפילו קוזמה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט