IN YOUR FACE – יומן אליפות הפליקנס / מולי

לוגו פליקנס עם כתר
לוגו פליקנס עם כתר

 

והאלופה… ניו אורלינס פליקנס

כולם (כמעט) צחקו עלי כשכתבתי את המשפט הזה בפריוויו לעונה. כולם (כמעט) זלזלו בפליקנס, כולם (כולל אני) היו סקפטים. כולם… והנה היום אני בטוח שחלק התחילו לחשוב, אולי לא להשתכנע – אבל כן לחשוב…

האמת, מודה שהיתה בי גם נימה של התגרות כשבחרתי את הכותרת לפריוויו. נכון, לתחושה היה בסיס, אבל אין סיכוי שהייתי כותב את הכותרת הזו אם הפריוויו היה נכתב לפני שלושה ימים מאחר והפליקנס הפסידו את כל, כן כן: כל!!! משחקי קדם-העונה שלהם.

לדעתי גם דמפס ה- GM וג'נטרי המאמן התמלאו ספקות, אחרת הם לא היו לחוצים להביא את ווסלי ג'ונסון מהקליפרס יומיים לפני משחק הפתיחה. בדיעבד, הם עשו טוב קודם כל בזה שהם ויתרו על אז'ינקה שכבר כמה שנים לא במיטבו (ואני עדין), ונקווה רק שווסלי ג'ונסון לא יהרוס את המרקם הקבוצתי.

גם ההגרלה הוסיפה קיטון רותחין למכסת הספקות. איש לא חשב שיוסטון הם קוטלי קנים חסרי אונים וחדלי אישים. נהפוך הוא, כל המומחים צפו מהם להגיע לגמר המערב, והברכיים שלי רעדו כל אתמול מהמחשבה שאולי גם אני לא יודע על מה אני מדבר…

ואז הוכרזה החמישייה. יודעים מה? הופתעתי! הציפייה, הרי, היתה שראנדל יעלה בחמישייה על חשבון מירוטיץ'. על דייויס והולידיי אין מי שיוותר, את זה שאלפריד פייטון יפתח, ידענו מראש וקיווינו לראות מה הוא שווה וגם מקומו של אטואן מור היה צפוי למדי, אבל מירוטיץ'?

טיפ אוף. תחילת המשחק. דייויס מול קאפלה. דייויס נוגע והכדור למירוטיץ', כבר טוב שהוא פתח. מסירות. הכדור מגיע לדייוויס. פיידאווי. שיט. הולכת להיות לנו חרא של עונה?

כדור חוזר של מירוטיץ'! כן כן, שוב מירוטיץ'. הכדור מגיע לג'רו הולידיי, מסירה למירוטיץ', זריקה לשלוש… והכדור בפנים! נשימה ראשונה שלי מתחילת המשחק. חיוך ראשון, מירוטיץ' זה טוב – חסוך שלא יחסר!

כדור של יוסטון. מגיע להארדן. זריקה. החטאה. כדור חוזר של דייוויס. יופי. גם דייוויס במשחק. עוד לא נושם ולייאאוט של אלפריד פייטון. גם פייטון במשחק ואני מתחיל לנשום לרווחה, ידענו שדייוויס יעשה את שלו אבל החרדות שהיו קיבלו תשובה: לפחות הפליקנס הגיעו למשחק, לפחות מירוטיץ' במשחק, לפחות פייטון מראה שהוא גם קולע ולא רק יודע למסור.

לא ארחיב מדי על הרבע הראשון, רובו שמרנו על שש הפרש לטובתנו, ג'נטרי העלה שמונה שחקנים ברבע הזה, וביניהם גם ראנדל ששיחק כחמש דקות וקלע שבע נקודות ואצלי בנשמה עוד "וי" על השילוב שלו בקבוצה.

ברבע השני הקבוצה קלעה 36 נקודות ובמחצית 17 הפרש לפליקנס. ג'נטרי שומר על השמינייה. הרבע השלישי נגמר בתיקו שלושים וברביעי הפליקנס ניצחו את הרבע בשתיים הפרש 28-30 והתוצאה הסופית היתה 131-112 לפליקנס.

אחרי תום המשחק ישבתי עם "ספר המשחק". ספר המשחק הוא קובץ PDF שה- NBA מספק לכל אחד שמראה את כל מהלך המשחק, הסטטיסטיקות, וכל מה שאפשר ללמוד על המשחק וקיבלתי מספר תובנות שאני מבקש לחלוק אתכם:

  • ראשית וחשוב מכל: הפליקנס קלעו את הסל הראשון ומאז שמרו על היתרון במשחק חוץ.
  • במשחק שותפו תריסר שחקנים, ארבעה מהם הוכנסו רק בדקה וחצי האחרונות כששני המאמנים עשו בו-זמנית ארבעה חילופים כל אחד.
  • כל החמישייה של הפליקנס והשחקן הששי קלעו בדאבל פיגרס.
  • חשוב יותר: לכל השמונה ששותפו עד בדקה וחצי האחרונות יש לפחות אסיסט אחד.
  • הפליקנס רצו כל המשחק וקלעו לפחות שלושים נקודות ברבע.
  • הסטטיסטיקה  הקבוצתית נפלאה: 131 נקודות, 54 כדורים חוזרים מהם 14 בהתקפה, 36 אסיסטים, 77.3% מקו העונשין, 8 חטיפות, עשר שלשות ב 40%.
  • כל החמישייה וראנדל עם מאזן +- של 15 ומעלה.

ומה לגבי סימני השאלה שהיו לפני תחילת המשחק? התברר שהיה שילוב מעולה של ראנדל שהתבטא ב- 24 דקות משחק, 25 נקודות, שמונה כדורים חוזרים ושלושה אסיסטים.

למירוטיץ' היו 30 נקודות, 10 כדורים חוזרים ושלושה אסיסטים.

ידענו שדייוויס יהיה מעולה, ואיכשהו יוצאים קצת מאוכזבים. לא מ- 32 נקודות ו- 16 כדורים חוזרים, אלא מ"רק" שמונה אסיסטים… 🙂

ולסימן השאלה הגדול מכולם: אלפריד פייטון. כולם שאלו עצמם אם הוא יוכל להפוך למוביל בליגה, אני מניח שתסכימו אתי שטריפל דאבל שלו, מול יוסטון עם 10 נקודות, 10 אסיסטים ו 10 כדורים חוזרים, בתוספת חטיפה אחת ורק איבוד כדור אחד, נותן לשאלה זו תשובה מניחת דעת…

אז זהו, התחלה מעולה, אין ספק.

מה יהיה ההמשך?

לא יודע מה אתכם, אבל אני (עדיין) אומר:

"והאלופה… ניו אורלינס פליקנס".

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. יפה מולי. אין ספק משחק שצריך לנפח את החזה לכל אוהד פליקנס, בטח אחרי ההכנה המאכזבת.
    דייויס במוד MVP ו DPOY וכל הקבוצה שיחקה מושלם.
    אמנם כולה משחק ראשון ובטח לא יזרמו ככה כל משחק, אבל למה לא להנות מזה כשמגיע?

  2. מולי רק אני ואתה באמת מאמינים הקבוצה ואומרים בפה מלא את המילה אליפות, כמובן משחק ראשון אבל לפחות רואים שיש שיטה ולא רונדו היה השיטה שזה הדבר שחששנו ממנו יותר מכל .
    חלוקת הדקות כמובן תתאזן וגם הספסל לא כזה נורא , פרייזר רכז מחליף קלארק קלעי , ג'ונסון דיאלו ואוקפור , אני רגוע , מחכה גם לרוקי ג'קסון שיראה לכולם מה הוא שווה.
    כמו בכל עונה מזלזלים בנו ובסוף אנו אלה שצוחקים

  3. אז השקנאי תפס הלילה דג . אפילו דג שמן . כדאי למעריצים ולאוהדים להמתין קצת לפני שהם תופרים חליפות . זה מחזור אחד בלבד מהפתיחה.
    ג.נ. – אני אוהב את ביג איזי – השניה אצלי אחרי עיר הזהב . לכן בהחלט לא אתנגד לראות את השקנאים בגמר המערב. תארו לעצמכם מפגש בצבע בין הגבה לבין בוגי , אחרי שבשנה שעברה הם עוד שיתפו פעולה יחד.

  4. מולי גבר, יש לי חדשות בשבילך…
    ניומאורלינס לא תזכה באליפות השנה. הבנת?
    אפלטון , יש לי חדשות בשבילך…
    יוסטון לא תזכה באליפות השנה. הבנת?

  5. מעולה.
    אני מאלה שלא זלזלו, שמתי את נ"א מקום רביעי בתחזית.
    אני מאמין בהם מאז שקאזינס עזב.
    ועוד יותר מאז שרנדל הגיע.
    אני סבור שדייוויס יהיה האמויפי השנה.

  6. משחק מרשים של הפליקנס. נראה שאולי התחילו לשים את החתיכות החסרות מסביב לדיוויס (ותמיד עוזר שהולידיי מחליט שהוא שחקן).

    לדעתי גם לפני איזה שנתיים או שלוש דיוויס פתח בטירוף את השבוע הראשון ודעך לאט לאט. השאלה אם הוא מסוגל לשחק ככה לאורך כל העונה בלי פציעות (או תוך כדי שהוא סוחב פציעות)

    1. דעך ל28 נקודות 12 ריבאונדים ו-2.2 חסימות למשחק? הלוואי עליו דעיכה כזו. הוא כבר שנתיים משחק ברמה של MVP. אין סיבה שזה לא ימשיך גם העונה.

  7. יפה מאוד. אופטימיות של אוהד.
    הפליקאנס בהחלט יכולים להגיע עד לקצה העליון של המערב בתנאי שישארו בריאים, בעיקר הגבה ומירוטיץ', שחייבים לזכות בכינוי משלהם.

  8. אני אוהב את הקבוצה הזאת, וממש מתלהב ממירו ומכל מה יש שם כרגע. אני רוצה לקוות שנראה גם ביצועים והתקדמות מהספסל, ושהעובדה שהם לא קיבלו דקות במשחק הזה, זה רק בגלל בה-6 רצו כ"כ יפה שהמאמן רצה לרוץ על זה וליהנות מזה. שיחקו 37-39 דקות (דיוויס והולידי ופלטון, ומור שיח 34 ומירו 30) רנדל שיחק 24 דקות והיה אדיר בהם, אבל באמת כשכול המחצית הניה ההפר נע בין 20 ל30 לטובת הפליקנס, זה קצת לא ברור למה שחקנים צריכים לשחק 38 דקות.

  9. אני מאלה שחשבו שהקבוצה הזו תתקשה העונה לאחר שיחרור רונדו ועל פי משחק ראשון אפשר לומר שאני מריח כובע מתבשל (והאמת שלא אכפת לי לאכול בעיקר בשביל דייוויס).
    רנדל הוא תוספת נהדרת ופייטון נראה כמו חדש לאחר שהוריד את הדבר הזה שהיה לו על הראש ואף היה לראשון לעשות טרייפל דאבל העונה.
    מירו הוא המשלים המושלם ליד הגבה.
    למה חשבתי שהם ירדו ברמתם מהעונה שעברה?
    חשבתי שג'נטרי הוא מאמן בינוני ורונדו היה השיטה.
    אומנם משחק ראשון אבל מרגיש לי שטעיתי לגביהם.

    1. צדקת אבל טעית.
      ג'נטרי אכן מאמן בינוני אבל הוא די מתווה את הדרך הכללית ונותן לשחקנים שלו לשחק.
      רונדו תפס אצלו מקום נכבד ובצדק.
      העניין הוא שיש לו עוד שחקנים נהדרים – דייוויס בראשם, מירוטיץ', רנדל, הולידיי, וגם מור שאני דווקא אוהב.
      הם ישחקו בכיף ועם התלהבות בשני הצדדים ויהיו מחויבים, ודייוויס הוא אדם במשימה העונה.
      ולכן הם עדיין יהיו קבוצה מאוד משמעותית במערב השנה.

  10. מולי, כל מה שיש לי לומר הוא שניו אורלינס העונה היא קבוצה עם פוטנציאל להיות מצויינת. אל תפסיק לחלום

  11. אחלה מולי, אני בעדכם, ואם הצלחה השנה תמנע מאיידי לעזוב לאיזו סופרטים מעצבנת אז בכלל.

  12. וואלה מולי, אם זה יקרה אני אהיה מבסוט 🙂
    ראיתי חלקים נרחבים מהמשחק ואתם נראים ממש טוב.

    חוץ מזה, תמיד כיף לראות את יוסטון חוטפת בעיטה בטוסיק

  13. יש לנ"א את אחד ה 4 הכי אנדרייטד ב-נ.ב.א, ולא להאמין שהטרייד שלו כמעט נפל על שכר של 12.5 מליון לעונה. הוא הולך להיות חזק בפנקסים של המאוכזבות בקייץ הזה. צופה לו חוזה גלינארי בקלות

    אגב, הצטיינות שלו השנה תחרבן עוד יותר את הסיכויים של טוביאס האריס לשדרג את השכר שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט