פיצוץ לא מבוקר – לקראת מחזור 6 ב- NFL / פריים-טיים זק

 

שווה להקדיש כמה שורות לפיצוץ ההתקפי בליגה בפתיחת העונה. כידוע, ה-NFL הפכה בשנים האחרונות לליגה שנשלטת ע"י ההתקפות, לשמחתם של הצופים (וגם של הבעלים), אבל מה שקורה השנה הוא עדיין יוצא דופן. כמות הנקודות למשחק עלתה ב – 12% יחסית לעונה שעברה (48 נקודות השנה מול 43 בשנה שעברה) , ולפחות בתחושה (לא מצאתי סטטיסטיקה רלוונטית) המשחקים יותר צמודים, מה שמוביל להרבה מהפכים וסיומי משחק מרתקים. כמות היארדים שהושגו בהתקפה גם היא עלתה משמעותית – אם בשנה שעברה אף קבוצה לא השיגה  יותר מ-400 יארד למשחק הרי השנה בינתיים 10 קבוצות עברו את הסף הזה! העליה בכמות היארדים נובעת כמעט לחלוטין בשיפור נתוני המסירה – בעוד נתוני הריצה למשחק נשארו בערך דומים לאלו של השנה שעברה, לא פחות מ-14 קבוצות השיגו יותר יארדים במסירה למשחק מכפי שהשיגה ניו אינגלנד, שהיתה הטובה בתחום זה בשנה שעברה (277 יארד למשחק) – כאשר טאמפה ביי, למשל, משיגה כמעט 90 יארד (!) יותר מההישג של הפטריוטס ב-2017. גם כמות הט"ד במסירה למשחק עלתה ב-20% יחסית לשנה שעברה והיא בינתיים הגבוהה ביותר בהסטוריה (כמות הט"ד בריצה נשארה בערך כמו ב-2017).

ההסברים לתופעה זו מתחילים כמובן משינוי החוקים בליגה לטובת הגנה על הקוורטרבקים, ממשיך בשיטות התקפה פחות שמרניות ומהלכי טריק נועזים שנעשים יותר ויותר נפוצים בליגה (בעקבות ההצלחה של פילדלפיה ודאג פיטרסון בשנה שעברה) וכמובן קשורים גם לצבר של ק"ב צעירים ומוכשרים שהופכים יותר דומיננטיים השנה (מהומס כבר אמרנו? אבל גם גוף, ווטסון ו-וונץ – כולם עם מעל 300 יארד במסירה למשחק בינתיים). כנראה שהמספרים עוד ירדו בהמשך – ההגנות יתהדקו וישתפרו, מזג האוויר יתקרר ויתחיל להשפיע והמהלכים יהיו יותר שמרניים כשקבוצות מובילות ירצו להגן על יתרון בדרך לפלייאוף (ומאמנים מפסידים ירצו לשמור על משרותיהם…) אבל בינתיים הטרנד הזה יוצר משחקים מאד מהנים לצפייה, אז אנו יכולים להישען לאחור בכורסה ולשמוח בחלקנו.

כל זה כמובן אם אתם לא צריכים להמר בפומבי על תוצאות המשחקים… המשחקים האקספלוסיביים והצמודים הופכים את כל הקבוצות לפחות יציבות (רק לתשע קבוצות בליגה יש רצף של שני ניצחונות או יותר!! זה כמעט הסיכוי הסטטיסטי של שתי הטלות מטבע רצופות) ואת תוצאות המשחקים לפחות צפויות. הח"מ השיג השבוע (שוב) מאזן חצוי של 7-7 ועומד מתחילת השנה על מאזן של 43- 29.

במחזור השישי יש לנו בלוקבאסטר ברור אחד (פרוט בהמשך) אבל עוד כמה משחקים חשובים שיכולים להתחיל לסמן מובילות ברורות בכל בית. כרגע חוץ מבית ה – NFC מערב שלמעשה כבר הוכרע לטובת הראמס ובית ה – AFC מערב בו קנזס סיטי יצרה יתרון משמעותי, שאר הבתים פתוחים לחלוטין עם לא יותר מפער של הפסד אחד בין המקום הראשון לשלישי ולפעמים אפילו לרביעי, כך שכל משחק חשוב ויכול להכריע את גורל העונה כולה עבור חלק לא קטן מהקבוצות- וזה מבטיח אינטנסיביות גבוהה והרבה מתח במרבית המשחקים.

בחמישי בלילה התקיים בניו יורק מפגש חשוב בתוך בית ה- NFC מזרח המפתיע בחולשתו (הבית היחיד בליגה בו לאף אחת מהקבוצות אין מאזן חיובי עד כה!). התוצאה היתה ניו יורק ג'יאנטס (1- 5) – פילדלפיה איגלס (3- 3) 13- 34. האיגלס שלטו במשחק לכל אורכו קרסון וונץ ניצל את ההזדמנות להשיג שלושה ט"ד ולשפר את הסטטיסטיקה שלו (השיג רייטינג של 122 ועלה בעקבות המשחק מרייטינג עונתי של 99 ל-105) מול הגנת הג'אינטס האומללה. יום גדול של סקון ברקלי (130 יארד על הקרקע ועוד 99 יארד באוויר) לא עזר לניו יורק שמעשית איבדה כל סיכוי לפלייאוף ויכולה כבר לתכנן איך לנצל את הבחירה הגבוהה שתהיה לה בדראפט הבא (אולי הפעם יבחרו קוורטרבק?).  פילדלפיה עלתה לראשות הבית ומקווה שאחרי פתיחה מאד מגומגמת, תמצא בהמשך העונה את המוג'ו שהביא אותה לאליפות בשנה שעברה.

זמני כל המשחקים לפי שעון ישראל.

מקום בצמרת – משחקי השבוע (לשריין ביומן!)

  1. סינסינטי בנגלס (4- 1) מול פיטסבורג סטילרס (2- 2–1) (סינסינטי, ראשון ב-20:00)

קרב חשוב שיגדיר את תמונת המצב בבית ה- AFC צפון. אחרי הפתיחה החלשה, לפיטסבורג זה כבר שבוע שני רצוף שבו יש להם משחק להיות או לחדול מול יריבה חזקה. אחרי שניצחו את אטלנטה בשבוע שעבר הקבוצה צריכה לתת את המיטב שלה כדי לנצח את סינסינטי המרשימה בחוץ. אחרי שבוע בו אנטוניו בראון סוף סוף מרוצה מהשימוש בו, ג'ימס קונר מתחפש – לשם שינוי בהצלחה (זה קורה שבוע כן, שבוע לא…) – ללבאון בל ואפילו ההגנה נותנת משחק טוב, הם נוסעים במורל גבוה ובידיעה שניצחון יפתח את הבית מחדש וייתן להם סיכוי לאיים על המקום הראשון (במיוחד אחרי ההפסד של בולטימור). סינסינטי מנצחת בלי להרשים יותר מדי, כשכל הניצחונות (למעט הניצחון על בולטימור במחזור השני) באו נגד קבוצות במאזן שלילי. ההגנה שלה חלשה למדי (מדורגת אפילו נמוך מפיטסבורג…) וההתקפה טובה אך לא מצטיינת, כך שאי אפשר להשתחרר מהתחושה שהם פחות טובים מהמאזן שלהם. עבורם ניצחון יכול לייצר מקדמה משמעותית בראשות הבית. יתפתח מאבק רב נקודות בין ההתקפות שבסופו ינצח מי שיעשה פחות טעויות.

ההימור שלי – אני עדיין חושד מאד באנדי דלטון ומאמין שביג בן טוב ממנו. ההגנה של סינסי לא מספיק טובה כדי לנצח לבד את המשחק. ניצחון חוץ מפתיע (?) לפיטסבורג.

אנדי דלטון – האם יהפוך סוף-סוף לקוורטרבק מוביל בליגה?
  1. ניו אינגלנד פטריוטס (3- 2) מול קנזס סיטי צ'יפס (5– 0) (פוקסבורו, שני ב- 03:20, ספורט5)

ללא ספק משחק השבוע. הקוורטרבק הטוב בעולם (עם כל הכבוד לשיא של דרו בריס) מול מי שהוא אולי היורש שלו. הקבוצה ששלטה ב- AFC בעשור האחרון מול הקבוצה שיש לה יומרות לעשות זאת בעשור הבא. נסיון (בריידי, אדלמן, גרונקובסקי) מול רעננות של נעורים (מהומס, היל, האנט). … אפשר להסתכל על העימות הזה בהמון צורות אבל בפריזמה של העונה הזו זהו מאבק על השליטה ב- AFC ועוד מבחן חשוב לפטריק מהומס שבשבוע שעבר נראה סוף סוף אנושי מול ההגנה של ג'קסונוויל. בריידי קיבל עוד כמה כלים להתקפה (אדלמן שחזר, גורדון שהגיע) והראה בשבוע שעבר שהוא יודע איך להשתמש בהם באופן אפקטיבי ולייצר התקפה שנראית פחות חד מימדית מכפי שנראתה בתחילת העונה. גרונקובסקי ינצל את תשומת הלב שתינתן לתופסים של הפטריוטס ויציג משחק טוב (במיוחד בהתחשב בזה שקנזס סיטי נותנת לכל טייט-אנד לחגוג מולה). מול ההתקפות החזקות (שתיהן מדורגות בין החמש הטובות בליגה) ניצבות שתי הגנות לא מעולות אבל אופורטוניסטיות (שתיהן מדורגות בשליש העליון בכמות היירוטים שכפו) כך שגם כאן צפוי שוטאאוט שיהיה מאד מעניין ומהנה לצפיה. בהסתכלות להמשך העונה, ייתכן גם שתוצאת המשחק הזה תקבע את יתרון הביתיות במשחק גמר אליפות ה- AFC בפלייאוף.

ההימור שלי – כשבריידי וביליצ'ק מרגישים מאותגרים ועוד במשחק בית הם תמיד נותנים את מיטבם (פרטים אצל מיאמי…). הניסיון שלהם במעמדים גדולים יכריע והפטריוטס ינצחו בהפרש קטן.

בריידי וביליצ'ק – ישארו שליטי ה- AFC או ייכנעו לריד ומהומס?

כמו כן דורגו – מוקדי עניין נוספים (לראות, אם יש זמן פנוי)

  1. קליבלנד בראונס (2- 2- 1) מול לוס אנג'לס צ'ארג'רס (3 – 2) (קליבלנד, ראשון ב- 20:00)

אנו חיים בזמנים מעניינים אם משחק של הבראונס מוגדר כמוקד עניין ולא כהפסד בטוח…. אבל זה מה שקורה השנה. הבראונס כבר עם שני נצחונות  ובנוסף שני משחקים שהגיעו להארכה (אחד שהסתיים בתיקו ואחד בהפסד) ועוד משחק (בניו אורלינס!) שהפסידו בהפרש של שלוש נקודות כך שתמיד הם במשחק ועם קצת יותר מזל היו יכולים להיות במאזן חיובי ואולי אפילו לחשוב על הפלייאוף. ההגנה שלהם (בראשות מיילס גארט וג'בריל פפרס) שניה רק לזו של שיקגו  (הם מאפשרים יחסית הרבה יארדים אך מובילים בכמות האיבודים שהם כופים על היריב – 15 כשלקבוצה הבאה אחריה יש רק 11!) וגם ההתקפה מראה סימני שיפור עם הק"ב הרוקי בייקר מייפילד כך שהקבוצה מהווה יריבה עיקשת לכל קבוצה, בוודאי בבית שם היא עדיין לא מנוצחת העונה. הצ'ארג'רס משחקים מצוין בהתקפה (ריברס מוביל את התקפת המסירה השלישית בטיבה בליגה, אבל עם משחק ריצה מוגבל) ומצליחים לנצח למרות הגנה בינונית. שני ההפסדים שלהם היו לצ'יפס ולראמס כך שמצבם לא רע, והם ינסו להישאר קרוב לקנזס סיטי ולצפות לנפילה ביכולת של מהומס בהמשך העונה. עם זאת, הם טרם שיחקו נגד הגנה ברמה של הבראונס וזה יהיה אתגר רציני לריברס ושות'.

ההימור שלי – המשחק יהיה צמוד ובמצבים אלה לשתי הקבוצות יש מסורת מפוארת של לוזריות… מישהו יצטרך לנצח בסוף ואני מאמין שלמרות הביתיות של קליבלנד, ללוס אנג'לס יש יותר כלים לניצחון.

מיילס גארט והגנת קליבלנד – יצליחו לכפות איבודים על ריברס?
  1. וושינגטון רדסקינס (2–2) מול קרולינה פנתרס (3–1) (וושינגטון, ראשון ב– 20:00, METV)

עימות מעניין בין שתי קבוצות עם יומרות פלייאוף. שתיהן מתבססות על משחק התקפה המתבסס של ק"ב ותיק ויעיל (בעיקר במהלכים קצרים ובמקרה של קרולינה גם על מהלכי ריצה של ניוטון), קו התקפה חזק ומשחק ריצה דומיננטי (ניוטון ומקאפרי בקרולינה, פיטרסון בוושינגטון). ההגנות של שתיהן (באופן די מפתיע עבור קרולינה) בינוניות ומטה (בשליש התחתון של הליגה) אך נקודות החוזק שלהן שונות  – הגנת הפנתרס יעילה מול הריצה בעוד הגנת וושינגטון טובה יותר מול המסירה. בגלל התקפת הריצה הטובה של שתי הקבוצות זה מהווה יתרון לקרולינה, כמו גם העובדה שוושינגטון שיחקה ביום שני והיה לה פחות זמן לנוח. קרולינה עוד לא ניצחה השנה מחוץ לביתה ובשבוע האחרון היתה צריכה הרבה מזל (ושער שדה מכריע מ-63 יארד!) כדי לגרד ניצחון מול הג'יאנטס. הרדסקינס הושפלו במנדיי נייט ע"י דרו בריס והסיינטס כך ששתי הקבוצות מחפשות לייצר "משחק הצהרה" שיוכיח שהן יכולות לחזור למסלול ולא רק לנצח אלא גם לשחק היטב. וושינגטון תנסה לנצל את הביתיות כדי להישאר בראשות בית ה- NFC מזרח השקול בעוד קרולינה תנסה לא לפתוח פיגור משמעותי בבית ה – NFC דרום מניו-אורלינס הדוהרת. שני הק"ב הוותיקים  – ניוטון וסמית (שלשניהם יש רייטינג כמעט זהה ודי טוב של 93) ינסו לייצר משחק מסירה אפקטיבי בנוסף להרבה מהלכי ריצה ומי שיצליח לעשות זאת ינצח את המשחק.

ההימור שלי – קרולינה תצליח להתיש את הרדסקינס העיפים ולגנוב משחק חוץ שבו קאם ניוטון שוב יעשה הרבה יארדים על הקרקע.

ניוטון ומקאפרי – האם יצליחו להכניע את וושינגטון במו רגליהם?
  1. טנסי טייטנס (3– 2) מול בולטימור רייבנס (3 -2) (נאשוויל, ראשון 23:25, ספורט5 LIVE)

קבוצת משחקי ראשון אחה"צ (שעון ארה"ב כמובן) דלילה למדי השבוע והמשחק המעניין ביותר ביניהם  לא יהיה כנראה ממש מהנה לצפיה. בניגוד למשחקים שהוזכרו עד כה, המשחק הזה יהיה בין שתי קבוצות שתפארתן על ההגנה ולאף אחת מהן אין התקפה מרהיבה במיוחד. התקפת בולטימור בראשות ג'ו פלאקו הוותיק הצליחה להיות מאד תכליתית (בעיקר ברד-זון) עד השבוע שעבר אבל אז קרסה לחלוטין מול קליבלנד ולא הצליחה להבקיע אף ט"ד. לטנסי אין אפילו יומרות להתקפה יעילה והיא מצליחה לגרד (בינתיים) במרבית המשחקים נצחונות בתוצאה נמוכה (טנסי מדורגת רביעית מהסוף בכמות נקודות למשחק עם 17 בלבד למשחק), בלי תרומה אפקטיבית מהק"ב (מריוטה ברייטינג של 72 – רק לרוקי ג'וש אלן מבפאלו יש רייטינג נמוך יותר), ונעזרת מאד בקהל הביתי באיצטדיון בנאשוויל בו היא עדיין לא מנוצחת העונה. שתי הקבוצות הפסידו באופן מביך בשבוע האחרון (לבפאלו ולקליבלנד – לא ממש מאריות הליגה…) אבל במפתיע  – לאור היכולת שהפגינו – נמצאות במאזן חיובי של  3- 2. טנסי מוליכה את הבית שלה (AFC דרום) ביחד עם ג'קסונוויל ובולטימור נמצאת משחק אחד מאחורי הבנגלס (וחצי משחק לפני פיטטבורג וקליבלנד) בבית ה- AFC  צפון הצפוף, כך שלשתיהן חשוב מאד לנצח. בניגוד למגמה בליגה, כאן לא נראה תצוגה אווירית אלא קרב חפירות וסקור נמוך.

ההימור שלי – הביתיות משחקת לטובת הטייטנס, בולטימור (במשחק שני רצוף בחוץ) תתקשה מאד, אבל יש לה ק"ב בינוני פלוס וזה יותר ממה שיש לטנסי כרגע. ניצחון קשה לצפיה לרייבנס.

ג'ו פלאקו – האם התקפת בולטימור תחזור להצליח ברד-זון?

בפינה לשיפוטכם – יתר המשחקים (למטיבי לכת / אוהדים שרופים)

מינסוטה ויקינגס (2- 2- 1) מול אריזונה קרדינלס (1- 4) (מינאפוליס, ראשון ב-20:00) – מינסוטה כבר הוכיחו (בהפסד לבפאלו) שהם יודעים לבעוט לעצמם ברגל אבל בשבועות האחרונים נראה שהם מתחילים לעלות על המסלול. קירק קאזינס נראה מצוין ןמצליח לנצח למרות שההגנה לא מזכירה בכלל את היחידה שהיתה אחת משתי הטובות בליגה בשנה שעברה. הקרדינלס השיגו ניצחון בכורה בשבוע שעבר אבל משחק חוץ במינסוטה גדול עליהם בכמה מספרים. נצחון קל לויקינגס.

מיאמי דולפינס (3- 2) מול שיקגו ברס (3- 1) (מיאמי, ראשון ב-20:00) – מיאמי נראו מצוין בתחילת העונה אבל אחרי התבוסה בפוקסבורו איבדו יתרון גדול והפסידו לבנגאלס בשבוע שעבר ונראה שכל הקבוצה (ובעיקר ההתקפה) יצאה מהאיזון שאפיין אותה בשבועות הראשונים. שיקגו חוזרת משבוע מנוחה וההגנה שלה (הטובה בליגה) בראשות חליל מאק האימתני לא תיתן לריאן טנהיל וחבריו להתקפת מיאמי שום סיכוי לחזור למסלול. ההתקפה של שיקגו לא תבריק אבל תשיג מספיק נקודות כדי לנצח ולהשאר בראשות בית ה – NFC צפון.

ניו יורק ג'טס (2- 3) מול אינדיאנפוליס קולטס  (1- 4) (ניו יורק, ראשון ב-20:00) – הג'טס שיחקו טוב נגד דנבר בשבוע שעבר ונשארים בבית לעוד משחק מול יריבה שהם בהחלט יכולים לנצח. איזיה קרוואל קבע שיא פרנצ'יז בריצה (219 יארד!) מול דנבר ועכשיו יפגוש את הגנת הקולטס שהפתיעה לטובה עד כה. הקולטס שינסו להתאושש מהתבוסה בניו-אינגלנד ישחקו משחק חוץ שני רצוף שבו אנדרו לאק ייכנע להגנת הג'טס החזקה ודארנולד עם קרוואל ירוצו כל הדרך לניצחון.

אוקלנד ריידרס (1- 4) מול סיאטל סיהוקס (2- 3) (לונדון, ראשון ב-20:00) – משחק "בית" של אוקלנד שמתקיים בלונדון. זו טיסה ארוכה עבור שתי הקבוצות מהחוף המערבי שבוודאי תגרום לעייפות וטעויות. אוקלנד חזרו להפסיד בשבוע שעבר ובהתחשב בזה שבבית שלהן נמצאים הצ'יפס הלוהטים והצ'רג'רס החזקים הם מעשית גמרו את העונה. ההגנה שלהם היא בין הגרועות בליגה ובלי חליל מאק הם לא מצליחים להפעיל שום לחץ על הק"ב היריב, דבר שישמח את ראסל ווילסון שאולי יצליח לשם שינוי (למרות קו ההתקפה הרעוע שלו) לגמור משחק בלי להיות מופל מספר רב של פעמים. אם אכן לווילסון יהיה קצת זמן לכוון את המסירות שלו הוא יקרע את הגנת הריידרס לגזרים וינצח את המשחק, מה שיביא את הסיהוקס למאזן חצוי וישאיר להם תקווה לפלייאוף.

יוסטון טקסנס (2- 3) מול בפאלו בילס (2 -3) (יוסטון, ראשון ב-20:00) – שתי הקבוצות עם אותו מאזן אבל מצב מנטלי אחר לחלוטין. יוסטון התחילו את העונה עם ציפיות גבוהות, התרסקו במחזורים הראשונים ואז התאוששו בשני נצחונות רצופים ומתחילים לפתח תקוות מחדש. נראה שווטסון מתחיל לחזור לכושר והחיבור שלו עם דאנדרה הופקינס נראה מצוין (151 יארד להופקינס במשחק האחרון). יש להם עדיין מה לשפר אך בבית ה- AFC דרום החלש הם רק משחק אחד מתחת לראשות הבית. בפאלו עם הרבה פחות כישרון בסגל (בעיקר בהתקפה) וק"ב רוקי ומרגישה (בצדק) שעם שני נצחונות הוציאה מעצמה מעל ומעבר. ליוסטון הניצחון חשוב הרבה יותר ובבית הם ישיגו אותו.

אטלנטה (1- 4) מול טאמפה ביי באקנירס (2- 2) (אטלנטה, ראשון ב- 20:00) – מפגש תחתית בין שתי הקבוצות בבית ה – NFC  דרום שכנראה לא יגיעו לפלייאוף. אטלנטה היא כמובן המאכזבת הגדולה שנפלה קרבן לשורת פציעות שהפכו את ההגנה שלה למסננת ועוד עונה טובה של מאט ראיין לזמן מבוזבז. טאמפה ביי חזרה לקרקע אחרי שני משחקי פתיחה מרשימים, ג'מיס ווינסטון חוזר לפתוח במקום פיצפטריק והקבוצה תנסה להגדיר את עצמה מחדש אחרי ההתפרצות ההתקפית של שני הנצחונות הראשונים והקריסה בשני ההפסדים שבאו אחריהם. המשותף לכל ארבעת המשחקים שלהם הוא ההגנה החלשה… המפגש הזה הוא בין שתי ההגנות החלשות בליגה אז אין ספק שיעלו הרבה מאד נקודות על הלוח ובסופו של היום  ההתקפה העדיפה של אטלנטה תנצח.

דנבר ברונקוס (2- 3) מול לוס אנג'לס ראמס (5- 0) (דנבר, ראשון ב-23:05) – הראמס המרשימים מגיעים לדנבר ששקועה בצרות. אחרי שאיזיה קראוול מהג'טס חגג עליהם בשבוע שעבר, הפעם יהיה זה תורו של טוד גרלי המצוין להנות מהגנת הריצה של דנבר (שהיא בין הגרועות בליגה) וג'ארד גוף ייעשה את שאר העבודה כהרגלו. אצל הברונקוס קייס קינום עדיין לא מצליח לייצר משחק מסירה אפקטיבי ובלעדיו דנבר לא יצליחו להתמודד עם הראמס אפילו בגבהים של ה"מייל היי סטאדיום".

דאלאס קאובויס (2- 3) מול ג'קסונוויל ג'גוארס (3- 2) (דאלאס, ראשון ב-23:25, METV) – שני הק"ב חיברו יחד שישה יירוטים בשבוע שעבר, וזה אפילו לא מתחיל להסביר כמה רע שיחקו שתי הקבוצות. היגוארים הובסו באופן מביך ע"י קנזס סיטי שאפילו לא היתה צריכה להבריק בהתקפה כשבלייק בורטלס מקפיד לתת להם מתנות כל המשחק. ראינו שוב שבלי משחק סביר שלו אפילו ההגנה המעולה של ג'קסונוויל לא מסוגלת לנצח משחקים. דאלאס בצרות משלה כשקו ההתקפה המהולל (לשעבר) שוב לא מצליח להגן על הק"ב שלו. זה משאיר להם רק את זיק אליוט, וכשההגנה של ג'קסונוויל תתמקד בו לדאלאס לא יישארו תשובות ואפילו בורטלס יצליח לנצח אותם.

גרין ביי פאקרס (2-2 -1) מול סן פרנסיסקו 49 (1- 4) (גרין ביי, שלישי ב- 03:15) – למרות שגרין ביי שוב איכזבה מול דטרויט, מפגרת אחרי שיקגו בבית ה – NFC צפון וארון רוג'רס מפגין יכולת לא משכנעת (יחסית לעצמו…) ומפזר רמזים על החמרה של הפציעה שלו, היא עדיין הרבה יותר טובה מסן פרנסיסקו המפורקת. הניינרס האומללים הצליחו אפילו להפסיד לאריזונה החלשה ולרוקי ג'וש אלן בשבוע שעבר כך שמול רוג'רס אין להם ממש סיכוי. ניצחון קל לגרין ביי שינסו לנצל את היריבה החלשה כדי לחזור למסלול.

שבוע חופשי – דטרויט ליונס, ניו אורלינס סיינטס.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור המטורף כל שבוע.זה לא מובן מאליו.
    שמח על השינוי ההתקפי שעובר על הליגה.כמו בכדורסל גם בפוטבול קשה לי לראות משחק עם סקור נמוך.תמיד אעדיף התקפות נועזות ומהלכים מטורפים על משחק תקוע שבו ההגנות שולטות.
    עקב תחילת עונת הנבא אני יורד מ 5 משחקים בשבוע ל 3
    ה3 שאני אראה
    1-כמובן המשחק הגדול של המחזור הפטס נגד הציפס ומי שהולך להיות הפנים של הליגה בשנים הבאות פטריק מהומס.
    2-בנגלס-סטילרס
    3-אחרי התלבטות כנראה שאבחר ברד סקינס נגד הפנתרס

    ושוב פעם תודה על הפריוויו הכל כך ממצה

  2. תודה.
    האם העלייה במספרים ההתקפיים היא ביחס לאותה תקופה אשתקד, או ביחס לכל השנה שעברה?
    הגיוני שמזג אוויר, הכנה טובה והיכרות עם היריבות יורידו קצת מהסקור, לכן חשוב להשוות לנתונים מאותו מחזור בשנה שעברה (למרות שאז מדובר על מדגם קטן יותר…)

    1. ההשוואה היא לכל השנה שעברה (אין לי נתונים שמוגבלים לתקופה המקבילה אשתקד, אבל לתחושתי זה נכון גם בהקשר הזה). כמו שכתבתי, בהחלט יכולה להיות ירידה בהמשך מסיבות שונות, אבל גם יכולות להיות סיבות לעליה (למשל קבוצות שאבדו עניין, פציעות וכו). בכל מקרה העליה בינתיים היא מובהקת ותחומה לאזור המסירה (כאמור בריצה לא היתה עליה – לא בט"ד ולא ביארדים יחסית לשנה שעברה) כך שחשבתי שנכון לציין את זה. לא לגמרי מדעי אבל בכל זאת מעניין…

        1. ינון אם את רוצה אז רק תבקש…
          רק אציין שההשואה לשנה שעברה בודאי תשקר כי הייתה ירידה חדה התקפית לעומת העונות שקדמו לה.

          1. המספרים של כלל העונה די מייצגים גם עבור חמשת השבועות הראשונים כבור העונה הקודמת.
            מה שכן בהשוואה ל5 העונות שלפניה (בתקופה המקבילה) העלייה הרבה פחות דראסטית.
            4% נקודות
            3% ביארדים
            5% ביארדים באויר
            העלייה ב-TD באויר משמעותית – 13%

  3. איזה כיף למצוא את האתר הזה ואולי למצוא קהילת פוטבול חדשה..
    אז 2 שאלות תהיות ראשונות, איך הגנת הוויקינגס שהייתה ההגנה מספר אחת, כמעט בכל המדדים, בעונה שעברה נראית כמו הגנה שאינה יכולה לתקל זקנה עם פודל (במיחוחד הפער האדיר ב-YPGׂ), והאם אכן רובצת קללה על הבועטים של הקבוצה הזו (הבעיטה של אנדרסון בגמר הNFC עדיין מופיעה בחלומותיי מדי פעם..).

    1. שאלות מצוינות
      אני מומחה קטן מאד בנושא קללות אבל אנסה להתייחס לשאלה הראשונה.
      קודם כל ברור שהבעיה מתמקדת בהגנת המסירה (למרות שגם הגנת הריצה ירדה ביכולת). כמות היארדים במסירה שההגנה סופגת למשחק עלתה בכמעט 50% (מ-192 ל-278) וכמות המהלכים הגדולים שנעשים מולה בערך הוכפל (2 TD במסירה למשחק מול פחות מ-1 בשנה שעברה, 5 מהלכים של 20+ יארד למשחק מול 3 בשנה שעברה), והכל עם כמעט אותו סגל ואותו צוות אימון. מדהים!
      שתי תשובות אפשריות – בכל זאת היו שינויים בסגל והחסרון של אברסון גריפן (בעיות מנטליות) וטרנס ניומן (שפרש) מורגש, בעיקר בגזרת הנסיון והמנהיגות. בנוסף, ההתקפות למדו את ההגנה של זימר ומגיבים בהתאם עם הרבה PLAY ACTION ומהלכים שמנטרלים את התוקפנות של המערך של הויקינגס. כמובן שגם משחקים בחוץ נגד הראמס, הפאקרס והאיגלס (3 קבוצות התקפה מצוינות) לא עוזרים לסטטיסטיקה… אבל בראש ובראשונה מדובר כנראה בעניין מנטלי. בשנה שעברה הקבוצה היתה אנדרדוג כל העונה וכל מערכי הקבוצה שיחקו כדי להוכיח שהם שייכים לצמרת. השנה כשהם באים כפיבוריטים או לפחות כמועמדים לניצחון בכל משחק כל הגישה צריכה להיות שונה. יש מצב שהם יצליחו להתאפס ולחזור בהמשך לכושר המפחיד של השנה שעברה. מייק זימר (שהוא מאמן הגנה מעולה בראש ובראשונה) בטוח עושה הרבה עבודה בנושא. עוד לא מאוחר… נחכה ונראה – השבוע בוודאות ישפרו את הממוצעים מול אריזונה 🙂

  4. תודה על התשובה המעמיקה שנוגעת בכמה רבדים של גוף אורגני של קבוצת פוטבול. אכן הכל "עושה הגיון". זה מרגיש כמו האחריות האולטימטיבית של צוות האימון (מאוחר מדי לפתח ניו דיפנס פלייבוק, אבל זימר יידע לעשות את ההתאמות. אני מקווה).
    ולגביי אריזונה.. ובכן, אני מקווה שהפיאסקו נגד הבילס ייהפך למשחק המכונן של הוייקינגס העונה. (משחק שהיה כולו יהירות..)

  5. רחמים על הקהל הלונדוני שתמיד מקבל את השאריות של הליגה. שעמום.
    ציפס פטס זה המשחק, בריידי מהומס למי יש יותר גדול. אני אלך על הפתעה וניצחון של הציפס(לא כזו הפתעה,כן).
    סינסי פיטסבורג משחק של 2 קבוצות גבוליות, אין לי אפילו כיוון.פתוח לגמרי.

        1. בוקר טוב, כבר למעלה מעשור זה ככה, פשוט הישראלים (שנורא אוהבים לומר שהם לא פראיירים) ממשיכים לשלם כמו עגלים לחארות האלו

    1. אינטרנט, אינטרנט…(מה שמדהים הוא ש"בתמורה" להורדת פוקס, ערוץ חמש פתח במקביל ערוץ נוסף בתשלום. יש פה אנשים שכבר מזמן רואים פוטבול און-ליין. אם אני, הדינוזאור, יצא מהמערה והתחלתי לראות אונליין, כל אחד יכול. לצערי זו האופציה היחידה.

  6. משחק מעניין מאוד במיאמי. הדולפינס עם פתיחת עונה נהדרת סבלו בשבועיים האחרונים מפציעות (בעיקר של קו ההתקפה, שהובל להפסד מול סינסי), כאשר גם השבוע טנהיל מגיע לא כשיר.
    עם זאת, גם הם וגם שיקאגו יכולות להיחשב כקבוצות המפתיעות של השנה ובסיום נוכל לראות מי באמת יכולה לאיים על מקום בפלייאוף בסיום העונה.

  7. אותי הכי מעניין לראות איך תראה ההגנה של יוסטון השבוע.
    ג'יי ג'יי וואט מתחיל לחזור לעצמו,
    ואם הוא אכן שוב אותו וואט של לפני הפציעות –
    יהיה משחק א-ר-ו-ך מאוד להתקפה של הבילס.

    (טוב, יש גם את הברונקוס. אבל במקרה שלהם "מעניין" זו הגזמה.
    יותר בכיוון של "מסתקרן לגלות אם המשחק יגמר כבר לפני ההפסקה…)

    תודה. כרגיל –
    פריוויו מעולה.

      1. מה זה 12 שעות בין חברים?
        (מצטער על התגובה המאוחרת, רק עכשיו ראיתי את התגובה)

        מוצלח מאוד.
        אין הנחתום מעיד על עיסתו,
        כך שלגבי ה-"טעים", צריך לשאול מישהו אחר.

  8. כל המשחקים ב-'מקום בצמרת' צמודים וקשים לנבואה. אני מחכה במיוחד ל-MONDAY NIGHT FOOTBALL.
    הפינה הזאת היא שעור נפלא לאוהדי פוטבול וותיקים וחדשים כאחד.
    מצויין ממש.
    תודה

    אגב, חזרתי מניו יורק. למזלם של הג'איננטס הם נטבעים בעיר הזאת שלא מתרגשת משום דבר, אפילו מקבוצה מחורבנת עם קוורטרבק מחורבן שהיו צריכים להחליף כבר לפני 3 שנים.

  9. קו התקפה מעפן יש לדאלאס. פרסקוט בסוף יגמור כמו רומו. על הרצפה שבור כולו. מזל שעברו לשחק טאצ' פוטבול.

  10. בריידי נתפס. אבל החוקים החדשים, הם גורמים לשחקני ההגנה "לשחרר", ובריידי (שהוא ללא ספק טיפוס קשוח) נשאר על הרגליים ורץ לטאצ'דאון.

    החוק החדש של "המשקל על הקווטרבאק", זה פשוט בולשיט, וזה הורס (עבורי) את המשחק.
    אם לא החוק הזה, בריידי היה מרוח על הדשא,
    במקום לחגוג טאצ'דאון.

    1. אתה טועה! שום 'חוק חדש' לא היה בפליי הזה. היה נסיון טאקל רגיל שבריידי השתחרר ממנו. הוא יניסה לעצור את בריידי ברגליו – הצורה היחידה שהיה יכול.

  11. פשוט לא יאומן……………….לא יאומן……………….

    מתי ראיתי משחק כזה?????????????

    יאללה, שהציף יילכו על שתי נקודות!!!!!!!!!!!!!!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט