ואז נשארה אחת- סיכום מחזור 6 בNFL/ צוות הופס פוטבול

מאת רביב פייג ועידו יצחקי

לאחר שישה מחזורים רוב הבתים בNFL פתוחים לגמריי. רק קבוצה אחת נשארה בלתי מנוצחת, הלוס אנג'לס ראמס. והביטוי שבכל יום ראשון הכל יכול לקרות מוכיח את עצמו מחדש כל פעם מחדש.

הפעם, לכתיבת הסיכום למחזור הזה נעזרתי בעידו יצחקי שהביא לכם את הסיפורים של משחקי קבוצות הAFC מזרח.

שיקאגו ברס (2-3) 28 – מיאמי דולפינס (2-4) 31

לראשונה מאז 2002, פתחו הדולפינס את העונה עם מאזן 3-0. אלא שמאז, הובסו ע"י הפטריוטס, ובשבוע שעבר איבדו יתרון של 17 נקודות במחצית בדרך להפסד מול הבנגלס. נוסף על כך, שעות ספורות לפני המשחק נודע כי ראיין טנהיל לא כשיר לשחק וברוק אוסוויילר, אחד הקיוביז החלשים בליגה, ישחק מאחורי קו ההתקפה הפצוע של הדולפינס. אם כל זה לא הספיק, אזי מולם נעמדת ההגנה הטובה בליגה שיקאגו ברס וחליל מאק הלוהט, שפתחו את העונה בצורה מצויינת ומגיעים אחרי שלושה ניצחונות רצופים ושבוע מנוחה.

הדולפינס הגיעו כאנדרדוג מובהק למשחק הזה שהפך למשחק המשוגע של המחזור.

לקראת סיומו של הרבע הראשון דווקא הדולפינס היו הראשונים לעלות אל לוח התוצאות כשאוסויילר מסר ט"ד לאולרי. המחצית הראשונה כולה הייתה בסימן של פוטבול חלש מאוד כשהכדור עובר מקבוצה לקבוצה לא פחות מ8 פעמים במהלך המחצית! 7-0 בסיום מחצית ראשונה חלשה מאוד.

אלא שרק אז, התחיל האקשן האמיתי. שיקאגו עלתה למחצית השניה בטירוף ותוך דקה וחצי הצליחה להשוות את התוצאה ל7-7. מיאמי הצליחה להחזיק בכדור דקה וחצי עד שאוסויילר איבד פעם נוספת את הכדור, וכך תוך פחות מ5 דקות בתוך המחצית השניה שיקאגו עלתה ל14-7 כשטרוביסקי רושם לזכותו שני ט"ד. בעיטת שדה מוצלחת (ושיא קריירה של 50 יארד) של הרוקי הקיקר ג'ייסון סנדרס שנבחר בסיבוב השביעי צימקו ל14-10, אך טאריק כהן דאג להקפיץ את היתרון ל21-10 עם ט"ד נפלא.

מיאמי הצליחה שוב לצמק עם בעיטת שדה, 21-13 לברס עם סיום הרבע השלישי.

2 דק בתוך הרבע האחרון וטרוביסקי זורק לאינטרספשן, שהוביל לבסוף למסירה של אוסויילר לווילסון לט"ד מרשים של 43 יארד. מיאמי הלכה למהלך של 2 נק וצלחה גם אותו. שיוויון 21-21.

טרוביסקי שסיים לבסוף את המשחק עם שורה סטטיסטית של 316 יארד, 22/31, 3 ט"ד ואיבוד, מצא 3 דק לסיום המשחק את מילר לטאצ'דאון שהעלה את הברס ליתרון מבטיח.

במהלך הראשון בדרייב המכריע של המשחק, מסר אוסוויילר (380 יארד, 28/44, 3 ט"ד, 2 איבודים) פעם נוספת לווילסון (6 תפיסות, 155 יארד, 2 ט"ד) שתפס ורץ 75 יארד. שיוויון דרמטי.

טרוביסקי עוד הספיק לעשות פאמבל לפני סיום הזמן החוקי, אך מיאמי לא השכילה לעלות ליתרון והמשחק הלך להארכה.

מיאמי בנתה את הדרייב בהארכה מעולה, עד שהגיעה עמוק לתוך הרד זון. קינן דרייק כבר היה בדרכו אל עבר הטאצ'דאון המנצח, אלא שאז היקס הצליח להוציא לו את הכדור מהיד על קו היארד האחרון , ושחקני שיקאגו קפצו על המציאה. טאצ'בק והזדמנות פז לנצח. שיקאגו סידה לקיקר שלה הזדמנות להיות הגיבור של הערב עם בעיטה מ53 יארד, אך פארקי החמיץ (כפי שכבר ראינו העונה קיקרים רבים מחמיצים הזדמנויות). הכדור עבר לדולפינס 2 דק לסיום הארכה.

אוסויילר ודרייק הצליחו לקדם את הקבוצה 28 יארד בשביל לסדר לקיקר שלהם ג'ייסון סאנדרס לנצח את המשחק. סאנדרס לא התבלבל ומ47 יארד קבע את שער הניצחון הראשון בקריירה שלו, וניצחון מפתיע לקבוצה מפלורידה.

אינדיאנפוליס קולטס (5-1)34 – ניו יורק ג'טס (3-3)42

שבוע לאחר ההופעה הפנומנלית של אייזיאה קרוול הג'טס מגיעים למפגש מול אינדיאנפוליס החלשה למשחק אולי הכי אפור של המחזור. החזרה של אנדרו לאק לא שינתה הרב עבור הקולטס שעדיין נראו די חלשים בהתקפה בחמשת השבועות הקודמים.

12 שניות. זה הזמן שלקח לקלייבורן לחטוף את המסירה של אנדרו לאק ולהעלות את הג'טס ל7:0 מהיר. הקולטס ולאק התאוששו מהר עם מסירה לטאצ'דאון של 34 יארד של ג'ונסון. הג'טס החזירו עם בעית שדה מדויקת של ג'ייסון מאיירס (הראשונה מתוך 7 מדויקות שהבקיע במהלך המשחק !!!). דקה לסיום הרבע הראשון גם דארנולד מסר לאינטרספשן והרבע הראשון הסתיים ב10:7 לג'טס.

וינטרי הלא נגמר הבקיע גם הוא והשווה את התוצאה, ומיד לאחריו הגיע פאמבל של הג'טס שנכפה ע"י הרוקי המצוין של הקולטס דריוס לאונרד. וינטרי הבקיע בעיטה נוספת, ואחרי כמה דרייבים שהסתיימו בפאנט, חזרה אינדיאנפוליס לאבד כשטורבין מפמבל, ומוליך את הג'טס לחזור ליתרון עם מסירה טובה של דארנולד לפריור ל7 יארד. 2 דק לסיום ההפסקה, שוב איבד אנדרו לאק את הכדור ובמהלכן מאיירס הספיק להבקיע עוד 2 בעיטות ולהעלות את הג'טס ליתרון 23:13 במחצית רוויה באיבודים ובעיטות.

עם פתיחת המחצית השניה, הג'טס הצליחו לעשות ט"ד נוסף של דארנולד שמסר ל32 יארד להרנדון. התשובה של לאק הייתה מהירה עם שני טאצ'דאונים (כשביניהם הג'טס מצליחים להבקיע עוד בעיטת שדה), והקולטס מורידים את ההפרש לכדי פוזשן אחד במהלך הראשון של הרבע האחרון. 33:27 לסילונים. גם בדרייב הבא דארנולד (280 יארד, 24/30, 2 ט"ד, איבוד אחד) לא הצליח להוביל את הג'טס לרד זון, ומאיירס הבקיע את הבעיטה החמישית שלו. אינדיאנפוליס יצאה לדרייב קריטי אך לאק (301 יארד,23/43, 4 ט"ד, 3 איבודים) איבד בפעם השלישית, מה שהוביל שוב, לבעיטת שדה של מאיירס. את הדרייב הבא הקולטס איבדו בדאונים, ושוב מאיירס ניגש לבעוט (7/7 בעיטות שדה, 3/3 אקסטרה פוינטס) והבקיע. 2 דק לסיום המשחק לאק מסר את הטאצ'דאון הרביעי שלו אך ללא הועיל. 42:34 לג'טס בסיום.

יוסטון טקסנס (3-3) – בפאלו בילס (4-2)

ספק אם מישהו האמין שלאחר חמישה משחקים, בפאלו תצליח לנצח שניים. הבילס, שבנו העונה את אחד הסגלים המזעזעים בליגה שמו את המפתחות שלהם בעונה בידי הרוקי ג'וש אלן שעד כה לא הראה הרבה ניצוצות. הטקסנס, שסביר להניח כי ציפו למאזן טוב יותר בשלב הזה של העונה, מגיעים עם מומנטום טוב של שתי ניצחונות, ומחכים שדשון ווטסון יראה את היכולת של לפני הפציעה. יוסטון יודעת כי היא חייבת לנצח משחק כזה בבית ומגיעה פייבוריטית למשחק שעל הנייר אמור היה להיות די פשוט עבורם.

אבל בNFL כמו בNFL, אין חיים קלים.

המחצית הראשונה הייתה אחת מהמזעזעות שהיו העונה עבור שתי הקבוצות כשבפאלו נעצרה על 53 יארדים בלבד למשך מחצית שלמה!!! כבר לקראת סיומו של הרבע הראשון עלתה יוסטון ליתרון מטאצ'דאון ל13 יארד של דיאנדרה הופקינס המצוין. הרבע השני המשיך את המגמה ההתקפית הנוראית של הקבוצות, כשהקבוצות מעבירות פאנטים מקבוצה לקבוצה. בתחילת הרבע יוסטון הצליחה לחסום פאנט של הבילס, ולעלות ליתרון 10-0 שנשמר עד ההפסקה. לקראת סיומו של הרבע הצליח ג'ורדן פוייר ליירט כדור של ווטסון בתוך האנד זון.

37 שניות מפתיחת המחצית השניה ודשון ווטסון מוסר אינטרספשן נוסף, ובעיטץ שדה מוצלחת של סטיבן האוסקה מצמקת את היתרון לכדי פוזשן אחד בלבד. המשך הרבע כלל בתוכו עוד שלושה פאנטים, עד ש3 דק לסיום הרבע השלישי בניסיון להיפטר מהכדור תחת הלחץ הכבד שהפעילה הגנת יוסטון על אלן, נפצע הקווטרבק (84 יארד בלבד, 10/17) בזרועו ונייט פיטרמן נקרא להחליפו. הדרייב הזה הסתיים בבעיטת שדה נוספת של בפאלו, שגרם לאופטימיות שאפשר לנצח את יוסטון.

בדרייב הבא שוב ווטסון איבד את הכדור (הפעם בפאמבל), ובמהלך האחרון של הרבע מסר פיטרמן לטאצ'דאון וחתם מהפך נהדר של הבילס.

הרבע האחרון לא היה שונה מקודמיו ונראה היה שבפאלו מצליחה לשמור על היתרון, אך דקה וחצי לסיום בעיטת שדה מדויקת של פרבירן, קבעה שיוויון 13:13. הכדור חזר לבפאלו אך במהלך הראשון של הדרייב איבד פיטרמן (61 יארד, 6/12, ט"ד, 2 איבודים) כל הדרך לפיק סיקס של הטקסנס. גם במהלך הבא איבד פיטרמן את הכדור, וכך גם את הסיכוי של בפאלו לנצח.

פיטסבורג סטילרס (1-2-3) 28 – סינסנטי באנגלס (2-4) 21

בחמישה מתוך ששת המפגשים האחרונים בין שתי קבוצות בית הAFC צפון, פיטסבורג יצאה עם הW. אבל השנה נראה היה שהסטילרס מגיעים לאוהיו כשהם עדיין לא סגורים על עצמם מאה אחוז, הכימיה בין ביג בן לאנטוניו בראון לא 100% עדיין ומולם קבוצה בתנופה שנראית כמעט בלתי עצירה.
הקבוצות החליפו מהלומות לאורך המחצית הראשונה כשפיטסבורג מחממת מנועים על רגליו של הרץ ג'יימס קונור עם 2 ט"ד בריצה [19 ריצות ל-111יארד ודלתון מצידו עונה פעמיים במסירות ט"ד לטיילור בויד.

לאחר שיוויון 14 במחצית הראשונה, פיטסבורג התחילה לברוח עם שני שערי שדה, אבל דולתון [26/42 ל 229 יארד ו 2 ט"ד] לא נבהל ועם 3 וחצי דקות על השעון לסיום המשחק, ניהל תרגיל דקותיים מושלם שהסתים בט"ד של ג'ו מיקסון והעניק לבאנגלס יתרון של נקודה דקה לסיום.

הסיפור לא נגמר פה, כשרות'ליסברגר [32/46 ל 369 יארד וט"ד] המנוסה שמר על קור רוח וביחד עם ג'ו ג'ו סמית' שוסטר קידם את הסטילרס מספיק קרוב לשער שדה אבל הבועט נשאר מובטל, כי במהלך הבא רותת'ליסברגר שלח את הכדור לסלאנט עוקף בליץ ישר לידיים של אנטוניו בראון שלקח את זה כל הדרך הביית ה ולניצחון.
פיטסבורג עדיין משחק אחד מאחורי סינסנטי ובולטימור במאזן הבית, הרבה בגלל התיקו עם קליבלנד, אבל נראה שהמאבק על הצמרת בAFC צפון נהיה צמוד יותר ויותר.

בולטימור רייבנס (2-4) 21 – טנסי טייטנס (3-3) 0

ובחדשות אחרות בAFC צפון, הגנת בולטימור רייבנס חגגה על מרכוס מריוטה המסכן עם 11 !! סאקים במשחק משמונה שחקני הגנה שונים (שלושה של זאדאריוס סמית') ולא נתנה לטייטנס סיכוי לייצר התקפה.
ג'ו פלאקו היה יעיל [25/37 ל238 יארד ט"ד וחטיפה] בעיקר למייקל קרבטרי [6 תפיסות ל93 יארד וט"ד] ואלכס קולינס הוסיף שנ ט"ד משלו על הקרקע, כשהרייבנס ייצרו כמעט פי 4 יארדים התקפיים מטנסי לאורך המשחק וסגרו אותו עם שלושה ט"ד ללא מענה.
הטייטאנס שהתחילו את העונה בצורה מעוררת כבוד כשהצליחו לחלץ ניצחונות דחוקים מקבוצות כמו ג'קסונוויל ופילדלפיה, מתחילים להרגיש את השפעות חוסר היכולת שלהם לייצר התקפה (מקום 30 בליגה) עם שני הפסדים רצופים שמסבכים אותם בתמונת הבית עם תיקו מאזנים תלת ראשי כשלפניהם כמה מבחנים קשים ביותר מול הצ'ארגרס וניו אינגלנד.

ג'קסונוויל ג'אגוארס (3-3) 7 – דאלאס קאובויס (3-3) 40

דאק פרסקוט, איזיקיאל אליוט והתקפת הקאובויס נהנו מאחד הביצועים המוצלחים שלהם מזה זמן רב, דווקא מול מי שנחשבת אחת ההגנות הקשוחות בליגה.
24 הנקודות שהשיגה דאלאס במחצית הראשונה לעומת 50 יארדים כוללים וארבעה פאנטים של התקפת הג'אגוארס, דיי חתמו את העסקה כשבורטלס שקיבלנו הפעם לא מצליח שוב לייצר התקפה, ונראה שההופעות הגרועות שלו הולכות ומתרבות לעומת המשחקים הטובים.
ההפתעה הייתה הגנת ג'קסונוויל שהצליחה לעצור את דאלאס מלשים נקודות על הלוח רק שלוש פעמים מתוך 12 דרייבים התקפיים.
עושה רושם שג'ייסון גאראט לקח ללב את הביקורת על השמרנות שלו, לקח יותר סיכונים בקריאת מהלכים, אפילו הלך על שני נסיונות בדאון רביעי (בחצי מגרש של היגוארים, לא צריך להגזים), והשתמש בפרסקוט [17/27 ל183 יארד ו 2 ט"ד] בצורה יותר יעילה ששילבה גם 11 ריצות שלו ל82 יארד וט"ד.
איזיקיאל אליוט תרם גם כן להצלחה ההתקפית עם 106 יארדים וט"ד ב24 ריצות.
קול ביזלי היה הנהנה העיקרי מהמסירות של דאק עם 9 תפיסות ל101 יארד ו2 ט”ד.

טמפה ביי באקנירס (3-2) 29 – אטלנטה פאלקונס (4-2) 34

במשחק בין שתי קבוצות ללא הגנות הציפייה הייתה שנקבל שוט אאוט מטורף עתיר בנקודות. אמנם קיבלנו הרבה ט”ד, המון משחק אוירי (מעל 800 יארד) וסיום מטורף אבל בNFL של היום, 63 נקודות בין שתי הקבוצות, הספיקו רק למקום השלישי במחזור.
במשחק הראשן העונה של חזרה מאוחרי ההגה של התקפת טמפה ביי באקנירס, ג'מיס ווינסון ניסה לעמוד מול שטף הנקודות שהמטירו מאט ראיין והתקפת הפלקונס.
טמפה הקיזו דם ראשונים אבל מהר מאוד אטלנטה עלתה ליתרון משמעותי כששתי חטיפות קריטיות של ווניסטון[30/41 ל 395 יארד, 4 ט"ד 2 חטיפות] , אחת מהן באנד זון, פוגעות בנסיון לצמצם ועושות את כל ההבדל.
ברבע הרביעי הבקנירס הצליחו להגיע פעמיים קרוב מאוד לפאלקונס והבדרייב האחרון שלהם על סף האנדזון עם 6 שנייות על השעון כשט”ד ינצח להם את המשחק, הם ניסו טריק פליי מלהיב עם מספר זריקות לאחור שכשל עם בריחת הכדור וסיום הזמן.
ראיין [31/4 ל 354 יארד ו 3 ט”ד] מצא את חוליו ג'ונס 10 פעמים ל143 יארד אבל מדהים שעד עכשיו עדיין אין לג'ונס ט"ד העונה.

אריזונה קארדינלס (5-1) 17 – מינסוטה וייקניגס (1-2-3) 27

הקארדינלס עדיין לא מצליחים לייצר יותר מדיי התקפה עם ג'וש רוזן והשיגו רק 6 נקודות התקפיות בשני שערי שדה לאורך שלושה רבעים כשדיוויד ג'ונסון מוסיף ט”ד בגארבג' טיים.
ט”ד הגנתי מאיסוף פאמבל של בודהה בייקר, שמתברר כשחקן הכי טוב של הקארדינלס השנה, גרם למשחק הזה להיראות הרבה יותר קרוב ממה שהיה.
קירק קאזינס במשחק שקט יחסית עבורו עם “רק” 233 יארד באוויר ב24/34 ט”ד וחטיפה, נתן ללטוויוס מורי לעשות את רוב העבודה [24 ריצות ל155 יארד וט”ד] על הקרקע.
אדם ת'ילן ממשיך בעונה חלומית עם שישה משחקים רצופים עם מעל 100 יארד בתפיסה כשהפעם הוא תורם למאמץ 155 יארד וט"ד.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (2-4) 38 – קליבלנד בראונס (1-3-2) 14
הצ'ארג'רס באו להתארח באוהיו עם הזיכרון המביך שבשנתיים בהן קליבלנד ניחשבה לקבוצה הגרועה ביותר בפוטבול אי פעם עם ניצחון אחד בשתי עונות, הם אלו שהפסידו להם.
הפעם הם לא איפשרו לבראונס לנשוםלחצ על דוושת הגז כבר מתחילת המשחק ולא הרפו. הנקמה הושגה.

פיליפ ריברס [11/20 ל207 יארד 2 ט"ד וחטיפה] השאיר את קדמת הבמה למלווין גורדון שהפגיז עם 18 ריצות ל132 יארד ושלושער. לוס אנג'לס השיגו 246 יארד על הקרקע, הכי הרבה שהשיגו ב10 שנים האחרונות.
עושה רושם שכהרגלם בקודש, הצ'ארג'רס שמים את ההתחלה האיטית עם שני ההפסדים שלהם מתחילת העונה, הפסדים שבאו נגד שני הקבוצות הכי חזקות הליגה כרגע, הרחק מאחור ומשתפרים ממשחק למשחק.
קליבלנד לא מצליחים לייצר מומנטום ומתקשים לשמר רמת ביצוע איכותית הן מבייקר מייפילד [22/46 ל 238 יארד ט"ד ו2 חטיפות] והן מההגנה שזכתה לשבחים רמים רק לפני כמה שבועות.

סיאטל סיהוקס (3-3) 27 – אוקלנד ריידרס (5-1) 3

במשחק הראשון העונה מתוך שלושה על אדמת לונדון, אנגליה, הסיהוקס לא התקשו להביס את הריידרס המתפרקים מנכסיהם, שהצליחו להציל את התבוסה על ה-0 עם שער שדה עלוב לעמוק לתוך הרבע הרביעי.
האוהדים באצטדיון וומבלי "זכו" לקבל משחק חד צדדי וחסר השראה לחלוטין מצד אוקלנד שלא הצליחו לייצר התקפה או לעצור את ראסל ווילסון [17/23 ל222 יארד 3 ט"ד וחטיפה].
הגנת סיאטל נראתה כמו בימים הטובים כשהגיעה לדרק קאר 6 פעמים והחזיקה את הריידרס על 185 יארד כוללים.

המצב באוקלנד מתחיל להיות כמו בסיר רותח וגרודן הוא הצפרדע המתבשלת ומאדימה, שבאופן שיטתי מפרק את הקבוצה ואחרי ששלח את חליל מאק בטרייד מנסה להיפטר מאמארי קופר לאחר שהכריז בתחילת העונה שהתקפה של אוקלנד תעבור דרך קופר. האם דרק קאר הבא בתור הנסיון של גרודן לבנות את הקבוצה מחדש בצלמו?

קרולינה פנתרס (2-3) 17 – וושינגטון רדסקינס (2-3)23

אנשי המדבר של ווגאס שאחראים על ליין ההימורים החליטו במפתיע שוושינגטון היא הפיבוריטית אחרי שנראה ששני הקבוצות נמצאות במגמות הפוכות זו לזו. בעוד קרוליינה מציגה התקפה מלהיבה עם קאם ניוטון וקריסטיאן מקקפרי ושני נצחונות רצופים עם סינסנטי והג'איינטס, וושינגטון נראתה במגמת החלשות, במיוחד אחרי תצוגה רעה מול ניו אורלינס בשבוע שעבר.
אבל כנראה שווגאס יודעים על מה הם מדברים כשהרדסקינס לקחו שליטה על המשחק עם שני ט”ד מהירים באוויר ברבע הראשון ולא הסתכלו אחורה כשקרולינה התקשתה לתת מענה.
אלכס סמית' לא היה צריך לעשות הרבה עם 21/36 ל163 יארד ו-2 ט”ד ואדריאן פיטרסון הוסיף 97 יארד על הקרקע כששלושה איבודי כדור של הפנת'רס (2 פאמבלים וחטיפה) סידרו להם ניצחן עצל משהו על קרולינה.

ניוטון [27/40 ל 275 יארד 2 ט"ד וחטיפה] ומקקפרי לא הצליחו להתניע את הנשק הכי חזק שלהם מול הגנת הרדסקינס , משחק הקרקע, וסיימו עם 81 יארדים לא אופייניים על הקרקע.


לוס אנג'לס ראמס (0-6) 23 – דנבר ברונקוס (4-2) 20
טוד גארלי עף באוויר הדליל של מייל היי עם שיא אישי ל208 יאד ו2 ט"ד כשהראמס שמרו על מאזן מושלם, הפעם בלי יותר מדי עזרה של ג'רד גוף [14/28 ל201 יארד וחטיפה] שלראשונה מסיים משחק ללא מסירה לט"ד.
קייס קינום היה יעיל [25/41 ל322 יארד, 2 ט”ד וחטיפה] באוויר בעיקר לעמנואל סנדרס [ 7 תפיסות ל 115 יארד וט”ד] אבל משחק הריצה של הברונקוס לא זז מול קו ההגנה האימתני של הראמס.

לוס אנג'לס נשארה הקבוצה יחידה בליגה עם מאזן מושלם ללא הפסדים ויש להניח שתשאר כך ללפחות עוד שבוע אבל לאחר מכן נכונות לה מבחנים מרתקים מול גרין ביי וניו אורלינס.

קנזס סיטי צ'יפס (5-1) 40 – ניו אינגלנד פטריוטס (4-2) 43

7 בספטמבר 2017, מחזור פתיחת העונה של הNFL מגיעים קנזס סיטי לפוקסבורו למשחק מול האלופה הטריה הניו אינגלנד פטריוטס, כשבאמתחתם רץ רוקי אלמוני העונה לשם קארים האנט שנבחר בסיבוב הרביעי, ויחד איתו קנזס מביסה את הפאטס בפוקסבורו במחזור הפתיחה של עונת 2017.

למשחק הזה הגיעו קנזס והפטריוטס במומנטום שונה לחלוטין בעוד הפאטריוטס פתחו את העונה בצורה מקרטעת ואף היו במאזן שלילי לאחר שלושה משחקים, הצליחו להתאושש בשני המשחקים האחרונים ונראים כמו הפאטריוטס שכולם מכירים. קנזס סיטי מגיעה כשהיא מובילה את החטיבה כאשר היא הקבוצה היחידה שעדיין לא הפסידה בAFC ומציגה את אחת ההתקפות המלהיבות בליגה יחד עם הרוקי שנבחר בדראפט 2017 – פטריק מהומס.

המשחק נפתח בסערה כאשר ניו אינגלנד מאבדת את הכדור בדאונים ונותנת לצ'יפס הזדמנות לעלות ליתרון מהיר. עם זאת, שתי הקבוצות לא הצליחו לפתוח פער שכל אחת מבקיעה בעיטת שדה. מהומס, שרק בשבוע שעבר איבד שני כדורים בפעם הראשונה מול הגנת היגוארס, זרק אינטרספשן לידיים של הייטאוור 5 דק לסיום הרבע הראשון, שהוביל לט"ד של הרץ הרוקי סוני מישל. הגנת הפטריוטס המשיכה לשמור מצוין על התקפת קנזס, וטאצ'דאונים של אדלמן (הראשון מאז 2016!) ועוד אחד נוסף של מישל, העלו את הפטריוטס ליתרון מבטיח 24-9, כשבדרך מהומס מאבד כדור נוסף על סף המחצית וסוגר מחצית ראשונה רעה מאוד עבורו עם 0 טאצ'דאונים ו2 אינטרספשנס.

אך הקבוצה של אנדי ריד לא אמרה נואש ובזכות טאצ'דאון אדיר של קארים האנט (67 יארד בתפיסה), ופאמבל של בריידי לקארת סיומו של הרבע השלישי, התקפת הצ'יפס הצליחה להחזיר את הגנת הפאטריוטס לגודל טבעי, כאשר טייריק היל תופס טאצ'דאון ומוריד את הקבוצות בדרך לרבע אחרון מותח בתוצאה 27-26.

עם פתיחת הרבע האחרון ניו אינגלנד מבקיעה בעיטת שדה, אך החזרת בעיטה מצוינת של הרוקי טרמון סמית' שמחזיר 97 יארד, שמאפשר בקלות למהומס למסור להיל לטאצ'דאון ולהכריז על מהפך.

6 דק לסיום המשחק, בריידי (340 יארד, 24/35, ט"ד אחד) עושה טאצ'דאון לא שגרתי בריצה ומחזיר את היתרון לפאטס.

מהומס (352 יארד, 23/36, 4 טאצ'דאונים, 2 אינטרספשנס) לא נשאר חייב, וזורק ט"ד אדיר של 75 יארד לטייריק היל (7 תפיסות, 142 יארד, 3 ט"ד) שקובע שיוויון 40-40, 3:03 לסיום.

בדרייב האחרון בריידי הוכיח כהרגלו שהוא הווינר הכי גדול בתולדות הפוטבול, כשבמהלכים נהדרים עם גרונק והוגאן, הובילו את גוסטובסקי לבעיטת שדה פשוטה מ28 יארד כל הדרך לעבר ניצחון דרמטי בשניה האחרונה.

 

 

לפוסט הזה יש 48 תגובות

    1. תודה רבה על הסיכום.
      החוק החדש אולי מגן על הקיובי אבל הורג הכיף ממשחק הגנה אגרסיבי, בריידי היה צריך לקבל סאק יפה ובמקום זאת רץ בקלילות לט״ד. מעבר לזה היה נראה בחלק הראשון של המשחק שהפטס קצת נכנסו למהומס מתחת לעור והרבה זריקות שלו היו מאוד לא מדויקות.

      1. מעטים מאמני ההגנה שיכולים להכין קבוצה משבוע לשבוע כמו ביליצ'ק. הוא יודע לעשות קסמים משלו גם מול המכשפים הגדולים מכולם אז מה זה בשבילו קוסם צעיר (מהומס)?…

      2. עוד פעם הטענה הזאת, (שכבר גיא העלה פה אותה) שבגלל החוק החדש בריידי השתחרר? גם אם נקבל את דבריו של המגן (ספיקס), אז מה שהוא אמר שהוא חשב שהכדור כבר יצא מבריידי ולכן לא תיקל אותו (לדעתי זה לא נכון אבל שיהיה), אין קשר לחוק החדש, שאגב גם אני לא אוהב, אבל אין לו קשר לכאן

  1. תודה, סיקור נהדר.
    המשחק הכי טוב של דאלאס העונה, ביי פאר.
    קו ההתקפה עדיין מעפן אבל ברגע שפרסקוט הצליח למצוא את גאלופ הרוקי נפתח המשחק לגמרי מבחינתו וההתקפה הפכה להיות יותר מהירה ופחות צפויה. מציאה מעולה לקבוצה ובמיוחד לפרסקוט.
    עדיין יש סיכוי קטן לפלייאוף

  2. תודה רבה על הסיקור המקיף. מאד מרשים.
    הפטריוטס מזכירים את תחילת העונה שעברה שהם התחילו רע מאד ואז התאפסו בדרך לעוד ריצת סופרבול. בריידי נראה שימשיך עד 50.
    לדעתי המשחק הזה דווקא יעזור למהומס להתמודדות עם הלחץ במשחקים הגדולים בפלייאוף השנה.
    אחד המשחקים הטובים שהיו בשנים האחרונות

  3. חתולי רחוב, כאשר הם מלמדים את גוריהם הקטנים, איך לחצות בזהירות את הכביש,
    הם אומרים "תיזהרו ילדים. לא לכולם יש כל כך הרבה נשמות כמו לארון רודג'רס…"

    זה התחיל עם דרייב מופתי של דקה בלבד, ומסירת טאצ'דאון רודג'רס קלסית.
    ואז –
    יא ראבק.
    דקה וטיפה לסיום, במצב שוויון, דאון שלשי ו-3 לניינרס. הניינרס מרחק של 10 יארד מטווח נוח לשער שדה.
    מה הם עושים?
    הולכים על מסירה לעומק שמסתיימת באינטרספשין.
    הם אבדו את כל הנשמות ספייר כאשר מונטנה עזב…
    זה שנותרה דקה, והפוטבול על קו ה-10 של גרין ביי,
    לא שינה את אעובדה שברור היה לכל מי שצפה במשחק שגרין ביי מנצחים.
    עוד ניצחון רודג'רסי קלסי.

    תודה לצוות הפוטבול. עבודה מדהימה אתם עושים.

  4. לא מבין איך מאמנים נותנים כדור לבריידי או רוגרס בדקות אחרונות של משחק – ברור שזה ייגמר רע…
    לדעתי הציפס היו צריכים להמר על המרה ולא להשוות ל 40-40 כך הזמן עוד קצת עובר ולבריידי היה פחות זמן להגיע לשער שדה

    כך גם עם הניינרס היום…

    1. שום זמן לא היה עובר והסיטואציה הייתה דומה או אפילו יותר מדרבנת כי הם היו חייבים להשיג שער שדה.

    1. השנה זה שילוב של כמה דברים, אבל בעיקר חוסר מזל.
      היו משחקים שהם היו מאוד טובים אבל עדיין הפסידו לקבוצות טובות יותר, הם טובים יותר ממה שהמאזן מראה, אבל בהחלט לא קבוצת פלייאוף.

  5. אחלה סיכום תודה. פטס ציפס באמת היה משחק ענק, ואם כבר מי יכול לצאת מעודד אלה הציפס. משחק בחוץ מול בריידי, מהומס התחיל עם טעויות אבל מהר מאוד חזר לעצמו ונתן בראש. אם אני צריך לבחור מי מבין שתיהן תצא אני הולך עם הציפס.

  6. מפה לשם לפני חודש ה AFC נחשב לחטיבת הזבל
    היום חוץ מהרמאס והסיינטס אני לא רואה מי יכולה ללכת עד הסוף ב NFC.

  7. לפחות בינתיים, כל כך הרבה בתים צמודים, כל כך הרבה פתוח, עונה פשוט כיפית.
    בניגוד למה שכתבת אני מאמין שהראמס יעברו את הפאקרס דווקא לא בקושי, כי הם עוד ישתפרו הגנתית (וויד-פיליפס יספק את הסחורה) והקרב האמיתי הבא שלהם יהיה מול הסיינטס. למזלינו, הם השנה מול ה-afc מערב אז בהמשך ייפגשו מול קנזס! על פניו הקבוצה הזו פשוט חלומית. לא שזה לא צפוי, אבל כיף לראות כשזה קורה.
    ראיתי רק תקציר אז אשמח לשמוע ממי שראה: ההגנה של הפאקרס כ"כ גרועה או שקייל שאנהאן קוסם כל גדול שהוא מצליח לשים 30 נקודות עם כל ק"ב שתיתן לו…

  8. רביב מה אם איזה מילה טובה לקיקרים? משום מה זוכרים אותם רק אחרי פספוסים. השבוע 63 מ-68 כולל 3 בעיטות מנצחות ועוד 2 קריטיות. אף החטאה מתחת ל-47 יארד. אהה ובנוסף 73 מ-75 באקסטרא פוינט.

    1. המשמעותי מכולם היה קרוסבי, שלאחר שהחטיא 5 (!) בעיטות במחזור הקודם והפסיד את המשחק במו רגליו, חזר לחיים עם ארבעה שערי שדה ובעיטת הניצחון.
      אגב, בניגוד לשחקנים ששוחררו בתחילת העונה, לו היה על מה להישען לאחר שנים רבות בליגה. הם לא זכו להקלות בגלל שהם שחקנים צעירים, אולי זאת נקודת מחשבה למאמנים בעתיד.

    2. ובכל זאת, על אף שגם המשחק של הליונס וזה של הפטריוטס הוכרעו בניצחון על ידי קיקר, ולמרות הופעה נדירה של 7\7 של מאיירס מהג'טס, פארקי הבועט של הברס הפסיד להם את המשחק..

      1. אם כל הכבוד לקרוא לבעיטה מ-53 יארד הפסיד את המשחק זה כמו להגיד שק"ב שלא הצליח למסור ל-TD מה-10 יארד ליין במהלך האחרון הפסיד את המשחק. זו בדיוק הנקודה שלי – לקיקרים רק באים בטענות.

      1. עידו – פספסת, ובגדול.

        התשובה לשאלה יכולה להיות רק אחת:
        "לג'איינטס אתמול לא היה אפילו אינטרספשין אחד!"

        (תיקון – !!!)

  9. כמו את הספרס ופופ ככה גם את בריידי,בלצ'יק והפטס אי אפשר להרוג… מעניין פעם אם מישהו עשה השוואה רצינית בין שני הארגונים הללו עד כמה שאפשר שמדובר בשני ענפי ספורט שונים.

        1. איכשהו המאמר הנ"ל נעלם מהארכיון של האתר. זה לא היה לב הסיפור אבל אם תרצה אני יכול להדביק את החלק הרלבנטי. עיקר הדברים: הספרס הפכו לדרלינג של כולם בניגוד לפטריוטס בגלל שנולד מישהו מוצלח יותר לשנוא.

    1. אני חושב שאת ההשוואה ניתן לעשות בין פופ לבילצ'ק – שניהם חושבים מחוץ לקופסה וגאונים בתחומם. לגבי הארגונים אני לא חושב שיש יותר מידי נקודות קורלציה…

  10. הניינרס הפסידו אתמול למרות שהיו ממש טובים בשלושת הרבעים הראשונים משלוש סיבות (וחצי):
    קודם כל הקווטרבק המחליף שלהם שנחנק בדקות האחרונות ובמשך שלושה פוזשנים רצופים לא הצליח לייצר דאון ראשון.
    שנית, דבונטה אדמס שחרך את הסקונדרי של הניינרס שוב ושוב (חלק מזה על שאנאהן שלא זיהה שמאבין החלש לא מסתדר איתו ולא הפקיד עליו את שרמן).
    הסיבה השלישית היא דגל על מגע לא חוקי של שרמן שביטל סאק על רוג'רס ב 10 של גרין ביי. אני מודה שגם בשידור חוזר לא הצלחתי להבין מה לא חוקי במגע הזה.

    ככה או ככה, למרות המאזן הגרוע, סן פרנציסקו נראים הרבה יותר טוב מהעונה שעברה. מסקרן לאן הם יתקדמו.

    1. שריקה קצת מעאפנה אבל על הנייר נכונה. מגן לא יכול ליזום מגע עם הרסיבר כל עוד הק"ב לא יצא מהפוקט מעבר לחמש יארד מהליין אוף סקרימג'.

      1. קצת מעאפנה?
        הקורנר צריך לבדוק אם הקווטרבק יצא מהפוקט לפני שהוא יוזם מגע? שריקה הזויה לחוק הזוי.
        במקרה הזה שרמן אפילו לא תפש את הרסיבר אלא חסם אותו עם הזרוע, דומה למלחמה על מיקום מתחת לסל.

        1. זה החוק ויש בו הרבה הגיון בלעדיו לא יהיה אף פעם רסיבר פנוי. המגע היה ביוזמתו הישירה של שרמן ומנע מהרסיבר להיות פנוי . וזו שריקה נכונה לחלוטין גם אם כואבת.

  11. סיקור מ ד ה י ם.
    הדולפינים חייבים חייבים יותר עקביות.

    ואגב שכחת את המשחק הכי מטורף של העונה – סיינטס – ליונס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט