שנתיים לטוקיו 2020 – הזווית הישראלית / גור גולן

שלום לכל קוראי הופס היקרים.

בעוד שנתיים

לא כתבתי הרבה זמן ונוספו הרבה קוראים חדשים וחברי צוות חדשים, אז אציג את עצמי – שמי גור גולן בן 21 מעמק חפר,  אוהד לייקרס  מושבע ושונא לפלופ מושבע (כבר קבעתי תור לפסיכולוג בעקבות חתימת לברון בלייקרס). אני מגיע לעולם הספורט מענף הטניס והNBA- זה האהבה הגדולה ביותר שלי. אני חייל במערך ההגנה אווירית במקום שאחראי על צבע אדום (זה לא אוטומטי). אני כבר שנתיים בצבא ולכן רמת הפעילות שלי בתגובות והכתבות ירדו משמעותית בגלל ההחלטה שלי לנסות להשקיע כמה שאני יכול במערכת בה אני נמצא. לצערי הרב אני לא מצליח להיות פעיל מספיק באתר, אבל עדיין עוקב ומגיע למפגשי הופס כשאני יכול. בעוד פחות משנה אני משתחרר ואז כבר ימאס לכם ממני.

הפרויקט הכי גדול שעשיתי באתר לפני הצבא הוא סיקור ריו 2016 מהצד הישראלי. השנתיים שאחרי אולימפיאדה נקראות שנתיים פוסט אולימפיות אשר מתמקדות בחילופי דורות, חילופי מאמנים, הפקת מסקנות ויישום לקראת האולימפיאדה הבאה. ביולי האחרון פתחנו את השנתיים הקדם אולימפיות – שנתיים של הישגים והכנה לתחרות האמיתית.

שנתיים לפני האולימפיאדה אני יכול להגיד לכם שהספורט האולימפי בישראל התקדם וטוב יותר. היופי בספורט אולימפי שההצלחות מגיעות לא בזכות סיקור תקשורתי מקיף כמו בכדורגל וכדורסל אלא ממקצועיות של מאמנים, תוכנית אימונים, השקעה של הספורטאים והמשפחות שלהם ובעיקר ספורטאיי העבר שהביאו הישגים בעבר ובזכותם הגיעו עוד ילדים להתאמן בעזרת הסיקור החד פעמי שקיבלו.

עכשיו סקירה על הספורטאים המובילים בספורט האולימפי:

ג'ודו

לא מפתיע שהענף הראשון שאתייחס אליו הוא הענף הכי מוצלח בישראל. כיום ישראל נחשבת לאימפריית ג'ודו, כן זו לא הגזמה להגיד את זה –אימפריה. בריו כבשו את הלב שלנו ירדן ג'רבי, אורי ששון ושגיא מוקי עם שתי מדליות ארד ומקום חמישי מרשים.  השנה אירחנו באופן מרשים את אליפות אירופה בג'ודו, האירוח הביא קהל רב וגם לא מעט הישגים – 4 מדליות!

אלה המועמדים להגיע לטוקיו (אחד מכל משקל):

66 ק"ג – טל פליקר / ברוך שמאילוב – מועמדים למדליה בטוקיו 

שתי ג'ודקאות תותחים ששניהם היו מגיעים לטוקיו אם היה אפשר. טל פליקר מדורג ראשון בעולם (בעל ארד אירופי ועולמי), ברוך מקום רביעי בעולם (הישגים גבוהים בכל התחרויות, עדיין לא ביצע קפיצת מדרגה).

73 ק"ג – גולן פולק / טוהר בוטבול

טוהר בוטבול המועמד העיקרי בגלל שגולן נמצא בין פציעות ועדיין לא הצליח להיכנס למשקל החדש. הוא במקום העשירי בעולם.

81 ק"ג- שגיא מוקי – מועמד למדליה 

לאחר הפציעה הקשה שגרמה לו להפסיד מדליה בריו, מוקי עלה במשקל והצליח לייצב את עצמו גם במשקל החדש כאחד הטובים בעולם. זכה באליפות אירופה בישראל.

90 ק"ג – לי קוכמן

מסוג הספורטאים שיכול לנצח כל אחד ביום נתון, אך לא יציב. לי עדיין לא ביצע את הפריצה שלו אבל אני מאמין שיצליח להגיע לטוקיו.

עד 100 ק"ג – פיטר פלצ'ק

ביצע השנה קפיצת מדרגה עם הזכייה במדליית ארד באליפות אירופה בנוסף למדליות נוספות בסבב. מדורג שביעי בעולם. עוד קצת קפיצה והוא יהיה מועמד למדליה.

מעל 100 ק"ג  – אורי ששון – מועמד למדליה 

לעומת ירדן ג'רבי, אורי ששון הרגיש שיש לו עוד מוטיבציה ומטרות נוספות לאחר המדליה בריו 2016. הוא נפצע והיה מושבת תקופה ארוכה ועדיין לא הגיע לכושר מריו. למרות שעדיין לא חזר לעצמו הוא מועמד למדליה בכל תחרות.

48 ק"ג – שירה ראשוני / נועה מינצקר

קשה לדעת מי מהשתיים תצליח להגיע לטוקיו, אני באופן אישי חושב שמינצקר יכולה להפתיע כל אחת.

52 ק"ג – בטינה טמלקובה/ גילי כהן/ גפן פרימו

התחרות הצמודה מכולן. עד אליפות אירופה האחרונה התחרות הייתה בין בטינה לגילי, אך גפן פרימו הפתיע את כולן וזכתה בארד באליפות ונכנסה למירוץ. גילי כהן היא המנוסה והטובה כרגע מכולן, אך לשתיים הצעירות האלה יש הרבה מה לתת.

57 ק"ג  – תמנע נלסון לוי

ב-2016 ממש לפני ריו, ביצעה נלסון לוי את הקפיצת מדרגה שלה עם מדליה באליפות אירופה ומאז היא אחת הטובות במשקל. מדורגת שביעית בעולם.

63 ק"ג – גילי שריר

פעם זה היה המשקל הכי חזק שלנו עם תחרות בין ירדן ג'רבי לאליס שלזינגר. היום גילי שריר הצעירה היא הבכירה והיא אחת התקוות שלי לפריצה בשנתיים הקרובות.

הכול נכתב לפני אליפות העולם בג'ודו. אליפות העולם בג'ודו היא התחרות הקשה ביותר בענף, יותר מאולימפיאדה וכל תחרות אחרת. בתחרות משתתפים כ-50 הטובים בעולם בכל המשקלים ללא הגבלה של מתמודד אחד למשקל כמו באולימפיאדה ולכן יש שני יפנים, צרפתים, גרמנים, קוריאנים ששולטים בענף.

האליפות בצד הישראלי לא הייתה טובה! הנבחרת הישראלית חוותה הרבה הפסדים בסיבובים המוקדמים וראש האיגוד משה פונטי אמר בתגובה שאין תירוצים והם יתחקרו את האליפות האחרונה. לצד האכזבות היו שני הישגים והם מקום חמישי לטל פליקר שהוכיח שגם ביום רע הוא מועמד למדליה. והשנייה לרשום הישג היא גפן פרימו (הפייבוריטית שלי לזהב היסטורי בפריז 2024) שסיימה במקום השביעי בגיל 18 בלבד.

 

התעמלות אומנותית

לאולימפיאדת ריו שלחנו את נטע ריבקין שלא הצליחה לעלות לגמר הקרב רב. אבל מאז יש לנו אלופה חדשה – לינוי אשרם. אם חשבנו שאחרי נטע ריבקין נקבל ירידה אז ההפך הוא הנכון. לינוי אשרם שינתה את ההתעמלות אומנותית והפכה למועמדת הבכירה של ישראל בכל תחרות. התעמלות אומנותית הוא אחד הענפים הקשים ביותר להצלחה מכיוון שנבחרת רוסיה תמיד מציבה שתי מתעמלות שלוקחות את הזהב והכסף בכל תחרות ועם זה לא מספיק אז אפשר לזכות במדליה אך ורק בקרב רב. לינוי צברית מלידה נהייתה כמו רוסיה לכל דבר וזכתה השנה ב25 מדליות: סגנית אלופת עולם בקרב רב, רביעית בקרב רב באליפות אירופה, סגנית אלופת סבב גביע האתגר, אלופת גביע האתגר בתרגיל הכדור והחישוק.

יש עוד שנתיים עד טוקיו אבל כבר היום  אפשר להגיד  שהיא המועמדת המובילה של ישראל. בנוסף אליה גם ניקול זליקמן תגיע לטוקיו ותשאף להמשיך להשתפר בשנתיים הקרובות.

נבחרת ההתעמלות האומנותית לפני ריו הייתה נחשבת לאחת המועמדות החזקות למדליה, אך סיימה רק במקום השישי. מאז התחלפה הנבחרת לחלוטין והנבחרת עדיין לא מגובשת בשביל להביא תוצאות. צריך לחכות ולראות במקרה של הנבחרת.

 

שייט

מאז מדליית הארד של שחר צוברי ב-2008, ישראל לא זכתה במדליה במשחקים האולמפיים בענף החזק ביותר שלה לאורך שנים. לי קורזיץ' סיימה שישית בלונדון, ודוידוביץ' באותו מקום בדיוק בריו. שתי הספורטאיות הגדולות האלה פרשו  וכיום אנחנו בחילופי דורות.

נבחרת הגברים של גור שטיינברג התחילה להתאמן ביחד וכוללת את שחר צוברי (מדליית ארד באליפות אירופה ), נמרוד משיח, יואב עומר (אלוף אירופה עד גיל 21 וסגן אלוף אירופה לבוגרים), יואב כהן (סגן אלוף אריופה עד גיל 21), אופק אלימלך (רביעי באירופה, 14 באליפות עולם ושביעי בקדם אולימפי ביפן).הנבחרת לא יציבה ומומחית בעיקר ברוחות חלשות מלבד נמרוד משיח. המדליות באליפות אירופה לא משקפות לאור זה שלא ישתתפו באליפות מיטב השייטים בגלל שהתרות הייתה שבוע לאחר אליפות העולם ושבוע לפני התחרות הקדם האולימפית ביפן. אופק אלימלך רשם את התוצאות הטובות ביותר ברמה העולמית, אך הוא צעיר והתחרות היא קשה.

אצל הנשים הנבחרת יותר חזקה – נוגה גלר מדורגת במקום השישי בעולם, זכתה בסבב העולמי לשנת 2018 וסיימה במקום ה-16 באליפות העולם. נוגה פרשה מאליפות אירופה והקדם אולימפי בגלל פציעה. בנוסף לנוגה גלר יש מספר שייטות צעירות  ומבטיחות: קטי ספיצ'קוב (15 בעולם, רביעית בסבב העולמי, חמישית בתחרות קדם אולימפית, 13 באליפות עולם ושביעית באירופה), מאיה מוריס (19 בעולם, סגנית אלופת אירופה עד גיל 21 ורביעית לבוגרים), ונוי דריהן (חמישית באליפות אירופה לבוגרות ומדליסטית ארד עד גיל 21).

הנבחרות צעירות ומבטיחות ויש תקווה גדולה לקפיצת מדרגה ומדליה בטוקיו. פריז 2024 כבר תהווה תחרות חובה למדליה.

התעמלות מכשירים

כל שנה פוסט אולימפית היא הזדמנות לספורטאים חדשים לתפוס ניסיון בתחרויות כאשר הספורטאים הבכירים נחים. הניסיון הזה הוא ביטחון ולפעמים זה הדבר היחיד שחסר. ארטיום דולגפיאט קפץ לתודעה הציבורית בשנת 2017 כאשר הפתיע את כל המתעמלים הבכירים שחזרו ממנוחה עם מדליית כסף באליפות עולם במכשיר הקרקע – הישג שיא למתעמל ישראלי. בשנת 2018 הוא המשיך לקחת מדליות כשהשיא הגיע באליפות אירופה בה זכה בכסף במכשיר הקרקע. בנוסף לדלוגפיאט, אלכס שטילוב עדיין לא מוותר וחולם על מדליה בטוקיו למרות גילו. שטילוב סיים חמישי באליפות אירופה. בנוסף אליהם אנדריי מדבדב הוא מסוג הספורטאים שבתחרות קפיצות טובה מסוגל לנצח למרות שהשנה סיים רק חמישי באליפות אירופה.

בהתעמלות מכשירים קשה מאוד לעלות לאולימפיאדה במכשיר בודד והדרך להשיג כרטיס הוא בעיקר בקרב רב. אליפות העולם בחודש הבאה היא הזדמנות ראשונה לכרטיס.

שחייה

שחייה הוא אחד המקצועות הבולטים ביותר באולימפיאדה. אחד הענפים הקשים ביותר לשחייה בגלל הכמות המתחרים והשיאים שנשברים כל תחרות עולמית. לאחר ריו 2016 והכישלון בתחום השחייה, הוחלט על מינוי מאמן חיצוני לאחר הכישלון עם ליאוניד קאופמן. כיום מאמן הנבחרת הוא מאמן נבחרת שוויץ לשעבר ולמרות השינוי במאמן עדיין לא ראינו שינוי.

באליפות אירופה האחרונה זכינוי לראות גמר אחד בלבד על ידי יונתן קופלב במקצה לא אולימפי. וראינו 4 שיאים ישראליים – כולם בקבוצתי בהם השיא הוא שברירי. כיום הנבחרת ברמה נמוכה מאוד וגם יעקב טומרקין לא מראה ניצוצות. הנבחרת: יעקב טומרקין, אנדי מורז, אנסטיסה גורבנקו, שחר מנחם, עמית עברי , איתי גורביץ, דוד גמבורג, דניס לוקטב יונתן קופלב וזיו קולנטרוב.

מי שכן תקווה  גדולה בנבחרת היא אנסטסיה גורבנקו בת ה-15 שקבעה השנה תוצאה של חצי שניה פחות מהשיא הישראלי לבוגרות כבר בגיל 15. היא מחזיקה בכל השיאים לגילה והיא תקווה ישראלית גדולה לגמר אולימפי בפריז 2024 ואולי חצי גמר כבר בגיל 17 בטוקיו 2020.

במים פתוחים מצבנו יותר טוב כאשר מתן רודיטי בן ה-19 בלבד סיים במקום החמישי באירופה. תוצאה נהדרת עבורו והוא תקווה גדולה לטוקיו.

 

אתלטיקה

אליפות אירופה האחרונה הייתה היסטורית עבור המשלחת הישראלית עם תצוגה מרשימה כשבמרכזה מדליית זהב של לונה צ'מטאי. לונה צ'מטאי זכתה במדליית זהב בריצת ה-10,000 וכמעט לקחה מדליה גם ב-5000 מטר. אדווה כהן סיימה חמישית ב-3000 מכשולים, חנה מיננקו סיימה חמישית בקפיצה משולשת ומארו טפרי סיים במקום השביעי. נראה טוב על הנייר?

כן אבל, מקצוע הריצה הוא המקצוע עם הפער הגדול ביותר בין אירופה לשאר העולם. השיא של לונה צ'מטאי שווה מקום 15באליפות עולם. השיא המטורף של אדווה כהן בקושי מעלה אותה לגמר אולימפי ושווה מקום 13 באליפות עולם. מארו טפרי קבע שיא מכובד ששווה מקום 12 באולימפיאדה האחרונה – מרשים מאוד. היחידה שבאמת מועמדת למדליה בטוקיו היא חנה מיננקו שסיימה רביעית בלונדון(במדי אוקראינה)  וחמישית בריו. קשה לראות את מיננקו חוזרת לשיאה בעוד אולימפיאדה. נקודת אור נוספת היא שבירת השיא הישראלי ההיסטורי של אסתר רוט שחמורוב – דיאנה ויסמן שברה את השיא המיתולוגי, אך עדיין השיא לא ברמה עולמית.

 

סייף

אחד הענפים שאני ממש אוהב ומקווה לייצוג בו. תחרויות בסייף הם מהקשות שקיימות היום בגלל כמות המשתתפים באליפויות הגדולות שעומד על מעל 150 משתתפים בכל קטגוריה. באליפות העולם האחרונה עשינו הישגים נהדרים כאשר עידו הרפה ויובל פרייליך סיימו ב-16 הראשונים, גרגורי בסקין סיים במקום ה-25 ודר הכט סיימה במקום ה-29.

אחד הסייפים הכי טובים של ישראל הוא קונסנטין וורונוב, עולה חדש מאוקראינה ואלוף העולם לקדטים. ב-2017 סיים במקום השביעי בעולם והיה מרחק ניצחון אחד ממדליה היסטורית. בנשים יש את דר הכט בת ה-18 שסיימה שמינית בעולם עד גיל 20, ורה קנייבסקי היא אלופת אירופה עד גיל 20 ויאנה בוטביניק מקום שביעי בעולם עד גיל 21.

הדרך להשיג את הקריטריון האולימפי הוא דרך הדירוג הקבוצתי בעיקר והוא קשה מאוד להשגה. נבחרת הגברים ממוקמת במקום ה-12 בעולם וכרגע זה לא מספיק. דרך נוספת הוא הדירוג האישי שקשה מאוד לעלות דרכו. כרגע המועמדים העיקריים לעלות לטוקיו הם הנבחרת בתחום הדקר וקונסנטין וורנוב.

אני אישית מקווה מאוד שנזה לראות את הנבחרת מצליחה לעלות או שלפחות נזכה לייצוג בודד.

 

טאקוונדו

לעומת תחרות הסיוף בה הזכייה במדליה היא קשה מאוד בגלל כמות המשתתפים אז בטאקונדו זה שונה. לאולימפיאדה מתקבלים 16 הטובים בעולם בקטגוריות האולימפיות (אחד מכל מדינה), מתוכם זוכים ארבעה מתחרים במדליות. הקריטריון מקשה מאוד על הגעה לאולימפיאדה אבל מגדיל את הסיכוי לזכייה במדליה. בטאקוונדו יש שמונה משקלים, אך באולימפיאדה מאחדים את המשקלים ל-4 בגברים ו-4 בשנים. כדי להתקבל ל-16 המתחרים צריך לסיים בשישייה הראשונה בדירוג האולימפי (בנבחרת יודעים שזה כמעט ובלתי אפשרי) או להגיע לגמר טורניר הקדם אולימפי ליבשת אירופה בינואר 2020. לתחרות הקדם אולימפית מותר לשלוח 4 נציגים בלבד לפי בחירת האיגוד הישראלי. באיגוד הישראלי יבחרו בשנה הבאה מי המתחרים שישלחו, אך מבחינת הנבחרת זה עוד רחוק.

באליפות העולם ואירופה 2017 מיכל זריהן סיימה במקום החמישי (קרב אחד ממדליה היסטורית) בדרך להישג הזה ניצחה את המדורגת ראשונה בעולם. בנוסף להישג הזה זכתה בשלל מדליות בסבב העולמי וניצחה פעמיים בשנה האחרונה את המדורגת הראשונה בעולם. כיום היא מדורגת במקום ה38 בדירוג האולימפי. בנוסף אליה באותו משקל מתחרה איתה אבישג סמברג בת ה-17, מדליסטית ארד באליפות העולם לנוער. אבישג היא אחת התקוות הגדולות ביותר בתחום הטאקוונדו בגלל גילה והעובדה שלקחה מדליה בכל תחרות מטרה עד כה, תתחרה בחודש הקרוב באולימפיאדת הנוער.

בגברים יש את רון אטיאס שרשם הישג גדול בהשתתפותו באולימפיאדת ריו. מאז רון לא רשם הישג גדול, אך הוא עדיין ינסה לשחזר את ההישג מ-2016. בנוסף אליו הנבחרת כוללת את בר ראובן, אילן ברגינסקי, גילי וגדי חיימוביץ ועוד ספורטאים בעלי הישגים מרשימים בתחרויות הסבב. בר ראובן סיים במקום החמישי באליפות אירופה למשקלים אולימפיים ב-2017.

כרטיס למשחקים האולימפיים יהיה הישג אדיר לנבחרת הטאקוונדו אבל כיום קשה לסמן מועמד בכיר לאור העובדה שרק בינואר 2020 תהיי תחרות הקריטריון.

 

היאבקות

אילנה קרטיש סגנית אלופת אירופה 4 פעמים ברציפות (2013-2016) תנסה לתקן את ההפסד בסיבוב הראשון בריו 2016. מאז האולימפיאדה היא לא רשמה הישג גדול אבל אין ספק שהיא עדיין לא וויתרה על החלום. מלבד אילנה קרטיש הענף כולל את חנוך רחמין (שביעי באליפות עולם 2017) ויורי קלשניקוב (מדליית ארד באליפות עולם עד גיל 23). אליפות העולם 2018 תתקיים בנובמבר והנבחרת עם תקווה להפתיע.

הרמת משקולות

הקריטריון האולימפי בהרמת משקולות מתבסס על דירוג עולמי, ישראל במצב טוב לשלוח כמה מתמודדים. הבכיר בנבחרת ישראל הוא ארתור מוגורדומוב שסיים במקום העשירי באליפות עולם 2017 ומקום חמישי באליפות אירופה 2018. ספורטאים נוספים: בר לוי (מקום שביעי באליפות אירופה),דוד ליטבינוב (שביעי באליפות אירופה),  איגור אולשנצקי שייצג אותנו בריו מועמד גם כן. בנשים ניקול רבינוביץ מסוגלת להיכנס למשלחת הישראלית.

בדמינגטון

בריו 2016 מישה זילברמן עשה היסטוריה וייצג אותנו ומאש המשיך בכושרו והשנה סיים ב-16 האחרונים באליפות אירופה ו-32 אחרונים באליפות עולם. בנוסף למישה הצטרפה לנבחרת עולה חדשה בשם קסניה פוליקרפובה שדורגה בשיאה במקום ה-43 בעולם וכנראה תצטרף למישה בטוקיו 2020.

רכיבה על סוסים 

איגוד הרכיבה הישראלי פעל רבות מאז אולימפיאדץ ריו על מנת לשלוח ייצוג לטוקיו. איגוד הרכיבה קיבל לזרועתיו ארבעה עולים חדשים בכירים בעולם הרכיבה. הבכיר מביניהם הוא אלברטו מיצ'ן שסיים חמישי באולימפיאדת לונדון 2012. בנוסף אל אלברטו מיצ'ן ישנו את דניאל בלומן המצוין שעלה לגמר בלונדון 2012, דניאל גולדשטיין ואשלי בונד .

באליפות העולם שהתקיימה ממש לאחרונה הנבחרת ייצגה אותנו ביחד לראשונה וסיימו במקום ה-13 בעולם! בנוסף דניאל גולדשטיין סיימה במקום ה-20 בתחרות (צריך לזכור שבנים ובנות ביחד בתחרות). הנבחרת רשמה הישג שיא לישראל והמטרה שלה להגיע לטוקיו 2020.

טריאטלון

המועמד הבכיר להיכנס לאולימפיאדה שחר שגיב שרשם הישגים נהדרים השנה ובראשם ההישג בגמר הסבב העולמי לפני כשבועיים – מקום 14 בעולם. שחר מתקדם בכל שנה ואני מאמין שעד ריו יתקדם עוד.

קליעה

סרגיי ריכטר בשנים האחרונות מראה דעיכה ולא מצליח לחזור עם מדליות בשלוש שנים האחרונות. סרגיי ריכטר נמצא לאורך שנים בטופ העולמי וכנראה יקבע את הקריטריון גם לטוקיו. מישהי נוספת היא טל אנגלר בת ה-19 שרשמה הישגים בעולם הנוער עם מקום חמישי באליפות עולם ומקום חמישי באליפות אירופה. אם שניהם יכנסו למשחקים האולימפיים אז יתחרו גם בתחרות הזוגות.

 

ספורטאים נוספים שמועמדים להגיע לטוקיו 2020: ענת לליאור (גלישת גלים) שסיימה שנייה בסבב האירופי לנוער, אלכס חזנוב (טיפוס) שזכה בגביע העולם בתחום הבולדרינג, יוליה גלושקו (טניס) צריכה להיכנס ל-75 הראשונות, נבחרת ישראל בשחייה צורנית שסיימה במקום השמיני באירופה וגם נבחרת ישראל בכדורמים שסיימה תשיעית באליפות אירופה.

זהו, מצטער בפני מי שזה היה ארוך בשבילו אבל יש לכם מזל שאנחנו לא נבחרת ארצות הברית.

 

לפוסט הזה יש 34 תגובות

    1. שלומי סיים במקום ה56 באליפות העולם האחרונה מתוך 90 רוכבים.
      הסיכוי הגדול שלו ושלנו הוא הנבחרת שבשנה הבאה אם יסיימו מספיק גבוה באליפות עולם יוכלו להשיג קריטריון ל3 רוכבים.
      לא הכנסתי אותו כי אני מרגיש שהוא בירידה די גדולה כרגע…
      מישהי אחר הוא תומר זלצמן שסיים שנה שעברה חמישי באליפות אירופה לנוער.

  1. גור, תודה רבה! סקירה מעניינת, מקצועית ומושקעת.
    יפה לראות את "השושלת", שנוצרה בהתעמלות האומנותית. כיום לינוי אשרם מצטיינת בענף הזה ולפניה ריבקין הגיעה להישגים מעולים. אם אינני טועה, לפני מספר שנים היו מתעמלות טובות אחרות כמו אור טוקייב וקטיה פיסצקי. עבודה טובה מאוד של המאמנות שם.
    מעודד גם לראות שלושה מתעמלים מעולים בדמותם של דולגופיאט, שטילוב ומדבדב.

    חידשת לי הרבה לגבי מספר ענפים כאן (טקוואנדו, סייף, היאבקות ורכיבה על סוסים), הן לגבי זהות הספורטאים והן לגבי הקריטריונים להשתתפות.
    האם ידוע לך לגבי המצב בענף החתירה? ראיתי קצת בקיץ את דני פרידמן באליפות אירופה. בעבר היו ספורטאים מאוד חזקים כמו קלגנוב, רועי ילין, ליאור כרמי ועוד. כיום נראה שהמצב לא הכי מעודד.

    1. יש את דני פרידמן הוא בן 30 ואלוף ישראל כבר 13 שנה. הוא סיים באליפות העולם בחודש האחרון במקום ה13 עם שיא ישראלי חדש.
      הוו בכושר טוב מאוד אבל יהיה לו קשה לדעתי לעשות את הקריטריון.

      1. אם אינני טועה, הקריטריון הוא מקום גבוה (אינני בדיוק יודע) באליפות העולם או באליפות היבשת. לפני מעט יותר משנתיים, לקראת ריו, דני היה קרוב אבל לא הצליח.
        הקריטריון באמת מאוד קשה. מקווה שיצליח.

  2. תודה גור, חבל על הזמן איזו סקירה הרמת ועוד מיציע החיילים.
    אני מרגיש שברוב המקצועות עוג המון יכול להשתנות. שלומי חיצי יכול לחזור לכושר והגודוקאים יכולים לצאת מהתמונה.

    1. לטיסיה בק מתחרה בליגה המקצוענית של הגולף. מדי פעם מצליחה להיכנס לעשירייה הראשונה בתחרויות…
      קשה להגיד אם תקבע את הקריטריון אבל הלוואי.

  3. תודה רבה גור, פוסט נהדר, כל הכבוד על ההשקעה ועל הרצון לחשוף את הספורטאים האולימפיים. שפו גדול.

    בשנים האחרונות נראה שאנחנו מחזקים את העומק בענפים האולימפיים. אם בעבר היו רק מתמודד אחד או שניים (ע"ע דני פרידמן ביתירה אקדמית או מישה זילברמן בבדמינגטון) שהחזיקו את הענף היום אנחנו רואים מספר ספורטאים ברמה העולמית (גם אם לא בצמרת) מה שמעיד על עומק גדול בזכות התקציבים שנכנסו.

    תיקון קטן לגבי הנבחרת בהתעמלות אומנותית – הנבחרת שהיתה בריו היתה בצמרת העולמית, אך סיימה בערך במקום שבו היתה אמורה. היה סיכוי להפתיע עם מדליה בתרגילים מושלמים, אבל זה היה פחות ריאלי.
    לגבי הנבחרת החדשה – יש אין ספור בעיות מאז החלפת יו"ר האיגוד והריבים המתוקשרים עם המאמנת, שלא מאפשרים להתאמן באופן סדיק ולהקים נבחרת ראויה (הנבחרת פרשה מהשתתפות באליפות העולם האחרונה בגלל חשש להתבזות). אני יכול רק לקוות שהפוליטיקה לא תפגע בדור הנוכחי ותאפשר המשכיות לענף הזה.

  4. מאיפה כל הידע איפה אתה מספיק לשרת בין לבין?!!!
    גדול תודה רבה, מאיר עיניים.
    אני הבנתי שמלבד נגיד פליקר ואיזו הברקה כדאי לנו מראש לכוון לפריז….

    ומה יהיה עם השחייה אין סנפיר אחד לרפואה?!

    1. בשחייה תומר פרנקל, דניס לוקטב ואנסטסיה גורבנקו עם פוטנציאל לחצי גמר מבחינת התוצאות שלהם והגיל שלהם. פרנקל מסוגל לרדת מ52 שנ' ב100 פרפר ומ1:47 ב200 חופשי (= חצי גמר). גם טומרקין יכול להגיע לחצי גמר, אבל הוא חייב למצוא את ה"זון" שלו מחדש. השיא שלו הוא מתחת ל1:56 וזה שיא שיכול אפילו לאיים על גמר (אם כי משנה לשנה יש יותר שחיינים באזור הזה), אבל חוץ מאותה שחיית שיא לא ירד מ1:57 אפילו.
      אם לוקטב ופרנקל ימשיכו להתקדם וגם גל כהן גרומי יפרוץ יש בסיס שבתנאים מסוימים יכול להגיע לגמר 4X200 חופשי, אבל סיכוי קטן.

      בג'ודו בשנתיים ספורטאים יכולים עוד לעלות למעלה או לרדת למטה. מבחינת הפוטנציאל שלו שגיא מוקי יכול לאיים על מדליה. בשביל זה הוא חייב לפתח את הג'ודו שלו. באליפות העולם היה פסיבי מדי מה שגם עלה לו בעונשים מוקדמים והכניס אותו ללחץ וגם אפשר ליריבים שלו לקבל החלטות בנחת ולסגור לו את האחיזה האהובה עליו. הוא חייב ללמוד להעסיק אותם הרבה יותר. טל פליקר לדעתי מצוין אבל לא מדליסט. יש לפחות 5 במשקל שלו שטובים ממנו טכנית ועוד 1-2 שצפויים להיות יותר טובים בתוך שנתיים. אם יגיע כמדורג אז יש סיכוי מצוין שיסיים במקום 7 בטוקיו.

  5. תודה רבה לא הספיק לקרוא היום
    אך אני חלוק מכל וכל על כך ששון מעומד למדליה .
    הייתה להם טעות בגודו הוא היה צריך לפרוש וגרבי להישאר .
    אני מת על ששון כירושלמי הראשון שהביא מדליה אבל זה לא שיקף את הישגיו ומאז חלה ירדה תלולה בהישגיו איני בטוח שהוא ישיג קריטריון בכלל לאולימפיאדה

  6. איזה כתבה יפה …… מבזה בישראל שלמעט כתב חובב אין שום אתר רשמי שמכסה את ההכנות האולימפיות ומצב הספורט האולימפי בישראל למעט כתבה זניחה פה ושם ….. כמדומני יש גם אפשרות להכניס מתאגרף אחד או שניים אחריי לדעתי מעל עשרים שנה שלא ראינו מתאגרף ישראלי ואני מזכיר ש כמעט מדליה הראשונה הגיעה מהאגרוף ב1988 כמו כן יש את ענף האופניים שגם שם לדעתי ישתחלו שוב ספורטאי אחד או שניים ואת נבחרות הכדורסל 3*3 שעדיין מחזיקות בסיכוי תאורתי . המשלחת הנוכחית צפויה להיות הגדולה ביותר אך עדיין לצערי היבול יהיה מדליה אחת מארד איכן שהוא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט