קבוצת האוהדים של קטמון היא זוכת גביע הטוטו ללאומית / מולי


הפועל קטמון ירושלים, זוכת גביע הטוטו לליגה הלאומית, 09/2019
הפועל קטמון ירושלים, זוכת גביע הטוטו לליגה הלאומית, 09/2019

קבוצת האוהדים של הפועל קטמון ירושלים היא זוכת גביע הטוטו

לליגה הלאומית

זה לקח אחת עשרה שנים ועוד חודש ועוד שמונה עשרה ימים…

אחת עשרה שנים ועוד קצת "עודף" אחרי שהוקמה, זכתה הפועל קטמון ירושלים בפעם הראשונה בגביע, גביע הטוטו, גביע הטוטו לליגה הלאומית והיא קבוצת האוהדים הראשונה שעושה זאת בישראל.

נכון, זהו רק גביע הטוטו לליגה הלאומית, אבל מבחינתנו, אוהדי קטמון, זה הרבה מעבר לכך. זהו אישור לכך שיש קיום לקבוצות אוהדים, זוהי עדות לכך שגם קבוצת אוהדים יכולה להגיע להישגים, ובעיקר, בעיקר זהו המפתח לכספת ההצלחות, זהו ה"סיפתח" לזכיות הבאות שיגיעו.

אחת – אפס, שער אחד בודד של השחקן המצטיין במשחק – ויליאם אגאדה – בדקה הששים ושתיים, ופרץ של שמחה מלווה את השחורים-אדומים של קטמון, החל מבכיר העסקנים וכלה בצעירת האוהדים, שאגב, השמועה מספרת שהיא נולדה בזמן המשחק.

זה לא היה משחק מעולה. עד הדקה הששים ושתיים בה ספגו שער, הפועל מרמורק נסוגו לשערם בצורה קצת לא הגיונית לגמר גביע – לפחות לטעמי. אני לא מבין מה הטעם לשחק בונקר במשחק גמר גביע… רק אחרי ספיגת השער, מרמורק החלו לחשוב גם על ההתקפה, ולפתע יכולת לראות שהם גם יודעים לעשות זאת.

כשאתה מאמן של קבוצת אוהדים אתה קצת במלכוד, ברור לך שדרישת "בעל הבית", כלומר האוהדים, היא שתשחק התקפי, ואכן – קצת להפתעתי, אני מודה – קטמון לא נסוגה אחרי אחרי כיבוש שער היתרון, ולכן החל להתפתח בעשרים הדקות האחרונות משחק של התקפות. אני מצדיע למאמן קטמון, ליאור זדה, על שהצליח למנוע את התופעה הכה שכיחה של הסתגרות בהגנה לאחר יתרון.

מעניין שדווקא אז, אולי בשל פציעה, ירד החלוץ המחונן של הפועל קטמון ויליאם אגאדה לקישור, והפך למצטיין גם בקישור ובהגנה. שלושה שערים הוא כבש העונה בליגה והיום הוא כבש גם את השער השלישי שלו בגביע הטוטו, שער ששווה גביע. אגאדה הוא חלוץ ששווה הרבה יותר מהליגה הלאומית, ואני לא אתפלא אם הוא ילך בדרכו של איגביני יעקובו הזכור לטוב.

עוד מצטיין, לפחות לטעמי, היה השוער ברק לוי. כבר במחצית הראשונה, בשתי הפעמים בהם מרמורק סיכנה את שער קטמון,  שמתי לב שהוא לא אוהב לתפוש כדורים ומעדיף להדוף אותם, לעתים ללא סיבה נראית לעין. ואולם, בעשרים הדקות האחרונות הוא הדף ארבעה או חמישה כדורים של "שער בטוח", ובשורה התחתונה הצליח לשמור על שער נקי.

ועדיין, חשובה הרבה יותר מכך היתה העובדה שבהרכב הקבוצה עלה אווקה אשטה ששיחק במחצית הראשונה, ושהראל שלום עלה לשחק כמחליף בדקה ה- 71. אתם מבינים, שניהם הם תוצר של מחלקות הילדים והנוער של הפועל קטמון ירושלים ומשחקים בשורות המועדון מאז 2013 ו- 2014 בהתאמה. אנו מחכים לראות עוד שחקני בית בהרכב, ובמיוחד מחכים לכוכב הבית הראשון שלנו.

הפועל קטמון ירושלים, למי שלא יודע, היא הרבה יותר ממועדון ספורט. הקבוצה ואוהדיה מפעילים את פרויקט "ליגת השכונות", בו קבוצות בנים ובנות מירושלים ערבים ויהודים מתאמנות מדי שבוע ומגיעות אחת לחודש לטורניר המנוהל על ידי אנשי ואוהדי הקבוצה. יש למועדון קבוצות כדורגל לילדות ולנערות, והכוונה היא להקים קבוצת נשים בעתיד הנראה לעין.

ואולם, אין זה אומר שהמועדון זונח את הרצון להישגים, וכולנו תקווה שגביע הטוטו בו זכתה אתמול הקבוצה, הוא רק הגביע הראשון מני רבים שימלאו בקרוב את ארון הגביעים של הפועל קטמון ירושלים!

מי יודע, אנו הרי עוד במרוץ לזכייה בגביע המדינה…

 

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. איזה יופי של הישג. קטמון היא הדבר הכי טוב שקרה בכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים, ובאמת מדובר על משהו שהוא הרבה מעבר לכדורגל – מדובר במיזם חברתי מהמעלה הראשונה, ומבחינתי לא פחות מסמל לשפיות. יאללה לליגת העל!

  2. שאפו ענק לקטמון! כאוהד וחבר עמותה דווקא של הפועל ת"א כדורסל אני יכול להגיד שזה לא פשוט לקיים לאורך זמן קבוצת אוהדים ,בטח לא כשאין מאחוריה בעל הון .

  3. לא מזמן נפגשתי עם אחד מהפעילים של המועדון ולמדתי ממנו כמה זה מועדון מדהים שחשוב מאוד שיצליח.
    מקווה שהשנה באמת יצליחו לעלות לליגת העל.

  4. ממש ממש שמח שזה הגיע
    מודה שכשהוקמה הקבוצה הייתי מאד בעדה אבל בשנים האחרונות לא שמעתי עליה בכלל ולא הייתי בטוח שהיא שרדה.
    מאד משמח להתעדכן שלא רק ששרדה אלא אף מגיעה להישגים וחשוב יותר – מאד פעילה במישור המקומי.
    ועוד בירושלים, שכל קשר בינה לבין מישור הוא מקרי בהחלט !!!
    🙂

  5. מזל טוב מולי.
    מאד אוהב את המועדון שלכם ואת מה שאתם עושים גם מבחינה חברתית.
    מאחל לכם שהשנה תעלו לליגה הראשונה

  6. רק עכשיו התפניתי לקרוא מולי.
    בדרך כלל לא חובב כדורגל אבל נהדר לקרוא על כזה מיזם, והכי כיף שנראה שיש המשכיות והצלחה.
    ספורט הכי טוב כשהוא מגיע מהלב.
    כן ירבו

  7. מכיר את אורי שרצקי, מיסד הפועל קטמון באופן אישי.

    שמח שזכו ומקווה מאוד לפגוש אותם (אוהד מכבי) בעונה הבאה בליגת העל.

  8. מזל טוב מולי!
    הפועל קטמון זה בהחלט מיזם מבורך, מי ייתן וימשיכו לקטוף תארים, ובמקביל ימשיכו להיות מועדון שמחובר לקהילה ולאוהדים ומריץ את הפרויקטים השונים עליהם כתבת.

  9. נהדר. גיסי והאחיינים היו במשחק והתרשמו ממש לטובה. כבר 30 שנה שהוא לא הולך לכדורגל אבל הפעם הוא מספר על חוויה נהדרת לכל המשפחה.
    כל הכבוד!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט