פינת הגולש הצעיר: עדיין כאן: מה ניתן לצפות מהקאבס לעונה זו? / אליסף גלפנד

*עדיין כאן: יש למה לצפות העונה מקליבלנד קאבלירס*

(ללא כל עריכה: הצעיר יעפיל או ייפול עם המאמר)
אמנם הכוכב הענק, לברון ג'יימס, עזב ללוס אנג'לס לייקרס אך בקליבלנד התכוננו לתסריט הזה מראש. עם טריידים חכמים שהביאו שחקנים שיוכלו לבנות קבוצה חזקה בעתיד, עם בחירה מצוינת בדראפט וגם קיץ לא רע, קובי אלטמן רוצה להוכיח, שגם בלי לברון ג'יימס קליבלנד יכולה להסתדר לא רע.
הרבה סימני שאלה היו סביב הקליבלנד קאבאלירס לקראת הקיץ הקרוב. הקבוצה נראית העונה כמו חבורת ניצבים עם מלך שאחראי למעל חצי מהנקודות כמעט בכל משחק, שהוביל אותה לאליפות המזרח בסופו של דבר.
לא הרבה צפו גדולות ככל שהעונה התקדמה עבור הקאבס, שהוכיחו שגם בעונת שפל, עם הקינג בקבוצה אפשר תמיד לנצח (לפחות במזרח…).
אבל עכשיו הקינג הלך, וקשה לדמיין את הקאבס ממשיכה להנפיק תוצאות בלעדיו, אבל קובי אלטמן, הGM (ג'נרל מנג'ר) של הקאבאלירס, רוצה להוכיח שיש לו קבוצה בריאה גם ללא לברון ג'יימס.
זה התחיל בטריידים מוזרים בסוף הטרייד-ליין עונה שעברה, שהנחיתו בQ ארנה, את ג'ורדן קלרקסון ולארי נאנס ג'וניור מהלוס אנג'לס לייקרס, תמורת, מי שהגיע בקיץ ככוכב הגדול ואחרי פציעות ומפלות נשלח מהדלת האחורית לארץ הזהב, אייזיאה תומאס, תמורת הפורוורד צ'נינג פריי (שעוד הספיק לחזור הקיץ) ותמורת בחירת סיבוב ראשון מוגנת למקומות 1-3. מה התועלת מהטרייד הזה? שני שחקנים מבטיחים, שהוכיחו שהם עדיין לא בשלים להתמודד במעמדים הגדולים, אבל זוהי הייתה שנת ניסיון נכונה עבורם, מבחינת אלטמן.
הטרייד הבא היה טרייד משולש, בין סקרמנטו קינגס ויוטה ג'אז, בו קיבלו הקאבאלירס את ג'ורג' היל המנוסה ואת הגארד רודני הוד, נזרקו החוצה: איימן שאמפורט, שכבר לא בשיאו מזמן, וג'ו ג'ונסון הוותיקים, ובנוסף אליהם נשלחו גם ג'יי קראודר ודריק רוז המאכזב. החותמת ליום הדדליין הארור הייתה שחרורו של דוויין ווייד חזרה למיאמי היט.
לכאורה, נראה היה שאדון אלטמן רק "מחרב" את הקבוצה עם מהפכה מוזרה, שהחלה עוד בקיץ.
אבל איש לא ראה את מה שאחד הג'יאמים היהודים היחידים בליגה, ואולי GM היהודי-אפרו-אמריקאי היחיד בליגה, ראה: לברון ג'יימס לא רוצה להמשיך בקליבלנד. הוא כבר לא אוהב את העיר, את הקבוצה, המשפחה שלו לא רוצה יותר את הקרירות של אוהיו, והוא רוצה לדאוג לעתידו ולעתיד משפחתו, שכולל את בנו לברון "ברוני" ג'וניור, שמתחיל את קריירת ההיי-סקול שלו.
אז אלטמן בנה בשקט ובחשאי קבוצה, שפוטנציאלית יכולה להפוך (או להישאר) בעתיד לאחת הטובות גם ללא המאסטרו.
קלארקסון, נאנס והוד עוד לא חצו את גיל 26, וביחד עם צ'די אוסמן (23) המוכשר ואנטה ז'יז'יץ' (21) הצעיר, התחיל להזרים דם קצת יותר צעיר למועדון.
חשבתם שפה נגמרה התכנית של המוח היהודי שפועל כמצופה? אלטמן הביא בקיץ את סם דקר (24), את דייוויד נוואמבה (25) שהציג עונה טובה בשיקגו, את בילי פרסטון (20) הצעיר והמוכשר שחתם על חוזה טו-וויי (לירון פנאן תתכונני לתפקיד הראשון שלך) ומהדראפט הביא את קולין סקסטון שהיה השחקן הכי טוב בליגת הקיץ מכל נבחרי דראפט 2018, ומציג יכולת מפתיעה ומרשימה במחנות האימונים. בנוסף אליהם, קליבלנד בוחנת כרגע את בונזי קולסון (22), לוי רנדולף (25), קובי סימונס (21) שהציג עונה לא רעה בכלל בממפיס ואייזיאה טיילור (24).
וכמובן שכל קבוצה צעירה ורעבה צריכה לידה שחקנים ותיקים ומנוסים שיכוונו אותם לדרך הנכונה, אז גם לזה אלטמן ודן גילברט דאגו: עם החתמתו בעונה הקודמת של ג'ורג' היל, החזרתו בקיץ של צ'נינג פריי, והשארתם של חלק מהשלד הוותיק בדמות טריסטן תומפסון, ג'יי. אר. סמית', קייל קורבר (לא ותיק בקליבלנד אך ותיק…) וכמובן הכוכב הגדול קווין לאב שחתם על חוזה חדש וענק ל4 שנים בסך 120 מיליון דולר.
זה אמנם מרגיש כאילו קווין לאב כבר 15 שנה בליגה, אבל הפורוורד הותיק חגג 30 רק לפני כשבועיים ורוצה להוכיח, כבר לא בצילו של לברון ג'יימס, שיש לו עוד מה לתת, והרבה.
לאב שיפר את משחק הפוסט והריבאונד שלו נפלאות ונראה יותר ויותר כמו סטרץ' 5.
יחד עם המהירות של סקסטון ומסירותיו הנהדרות, גם לאב וגם נאנס יהנו משרותיו של הגארד המוכשר.
עם חמישייה פותחת די מרשימה בדמות: היל/קלארקסון (ואולי גם סקסטון בהמשך), הוד, נאנס, לאב ותומפסון, קליבלנד יכולה להיות קבוצה גבוהה ואתלטית, שתוכל לרוץ גם כשיעלו החיזוקים המרשימים מהספסל כגון: הPG המחליף, נוואמבה, סמית', אוסמן, ז'יז'יץ' ודקר, כולל להסתמך על הקליעה היציבה של קורבר מבחוץ, קליבלנד נראית כמו קבוצה שעדיין, יכולה להתחרות על גמר המזרח, בטח עם הקיץ הנורא של פילי שעדיין מנסה להשתכם עם הג'נרל מנג'ר החדש.
אולי זה עוד מוקדם לקבוע, ורוב הסגלים, כולל זה של קליבלנד, עוד לא סגורים, אבל לכל אלה שהספידו את קליבלנד אחרי עזיבתו של לברון: יש עדיין למה לצפות.
לעוד כתבות כנסו לערוץ הטלגרם שלי 👇
או לרובוט (הכל יותר מסודר) 👇

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
30/09/2018 7:24:13

תודה אליסף.
"אבל איש לא ראה את מה שאחד הג'יאמים היהודים היחידים בליגה" אני חושב שחלק גדול מאוהדי ה-NBA ראו את זה, כולל באתר זה ממש, כשלא מעט מגיבים כתבו על הטריידים שהם מחלישים את קליבלנד ומכינים אותה ליום שאחרי לברון. אם המטרה היתה לחזק את קליבלנד ולהתמודד על אליפות 2018, היו משתמשים בבחירה של ברוקלין.

אסף
אסף
30/09/2018 8:15:45

תודה אליסף. אני חושב גם שאלטמן עשה הכנה לא רעה ליום שאחרי לברון בשביל להשאיר את קליבלנד תחרותית ולא להתפרק שוב כמו אחרי העזיבה הקודמת של לברון. במזרח במתכונת הנוכחית בהחלט יספיק לפלייאוף ממקומות 5-8. אם הכל יתחבר אולי אפילו יעברו סיבוב אחד.

פה איתמר
פה איתמר
30/09/2018 9:10:34

למה אפשר לצפות?
מקום רביעי במזרח

Berch
Berch
30/09/2018 10:07:21

אחלה טור
הדבר היחד שצרם לי הוא שכתבת "היהודי-אפרו-אמריקאי" ולא הוספת תמונה. הייתי חייב לחפש ולראות איך הוא נראה 🙂
אהבתי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
30/09/2018 10:11:51

תודה אליסף.
קל יותר לחבב את הקאבס בלי לברון… אשמח לראות אותם מתחברים ונהנים גם אם התקרה לדעתי היא סיבוב ראשון בפלייאוף.

יאיר חממי
יאיר חממי
30/09/2018 10:28:57

לקליפרס שנה שעברה גם היה בליל כזה של שחקני רוטציה ומעט יותר. יספיק לפלייאוף רק כי זה המזרח.

Smiley
Smiley
30/09/2018 10:32:08

פוסט סופר אופטימי לגבי קבוצה שמצבה לא להיט.
כל העולם (כמעט) וההנלה של הקאבס הבינה שהם צריכים להתכונן ליום שאחרי לברון ועשו זאת באופן ראוי. אני חושב שהטריידים במהלך העונה היו טובים עבורם, גם לעונה שהייתה וגם לעתיד (עכשיו רק צריך להנחית עוד איזה סופרסטאר).
אכן יש אוסף של שחקני משנה צעירים, עם רוקי שלפחות על נייר מבטיח ואול-סטאר (שהיה שחקן מוביל בקבוצה שלא עשתה פלייאוף).

לדעתי במהלך העונה עוד יגיעו מספר טריידים, כי יש שם אוסף של שחקנים שקבוצות פלייאוף ירצו (קורבר, אולי סמית. תומפסון חוזה שאף אחד לא רצה לגעת). אולי אפילו טרייד על לאב כדי לאסוף עוד נכסים ושחקנים צעירים עם פוטנציאל.

במזרח שהנחה שהכל עובד ולקבוצות אחרות מתפקשש זה יספיק למלחמה על הפלייאוף (כי אני פשוט לא רואה אותם מגיעים לשם).

בקיצור, יש לקוות שבקיץ ינחת שם דרך הדראפט איזה בארט או ווילאמסון שיחזיר את ההייפ והרלוונטיות.

עידו
עידו
30/09/2018 10:44:10

הקאבס יעשו פלייאוף בקלות ויסתמו הרבה פיות שדיברו על כמה שהצוות המסייע של הקוף היה חלש.

עידו גילרי
עידו גילרי
30/09/2018 10:48:09

אני מקווה שאתה כותב מנקודת מבט של אוהד כי אחרת הפוסט מאד תלוש מהמציאות. הקאבס לא במצב להתמודד על גמר המזרח. יש להם בהחלט כלים להתמודד על הפלייאוף אבל זה מאד תלוי באיך הקבוצה תתחבר.
לגבי הטרייידם בדדליין של העונה שעברה – היה ברור לכולם שלברון עומד לעזוב ולכן אלטמן דאג שהוא ישאר עם בסיס צעיר של שחקנים ולא שחקנים חופשיים שיעזבו בלי תמורה. (אגב ג'ו ג'ונסון לא היה בקאבס בעונה שעברה).
שחקנים צעירים לא בהכרח אומר קבוצה עם פוטנציאל טוב יותר והותיקים שבקבוצה לא בדיוק כאלה שיהית רוצה שיתנו דוגמא לצעירים (תומפסון ו-JR). היל כנראה יחתך בשנה הבאה ורודני הוד גם יהיה שחקן חופשי. אז נשארת אם קווין לאב וקבוצה של שחקנים שלא ברור מה העתיד שלהם.

אליסף גלפנד יאללה מכבי!! 💛💙💛💙

את האמת שאני בכלל אוהד מיאמי בNBA

עידו גילרי
עידו גילרי
02/10/2018 0:34:52

אז אתה צריך ריאליטי צ'ק דחוף.

avri
avri
30/09/2018 10:52:24

תודה אליסף. אתה כותב מאוד מוכשר ובהחלט נשמח לקרוא יותר ממך.
בכל הקשור לתוכן, לפחות לטעמי קצת הזוי. אתה מאדיר (זאת מילה?) שחקנים בינוניים מינוס, וג׳נרל מנג׳ר בינוני (עוד לא החלטתי אם פלוס או מינוס, אבל בהחלט לא יותר מבינוני). זאת קבוצה שנבנתה לאיזור הדמדומים של מקומות 7-10, ולקבוצה כמו קליבלנד שלא ידועה באפיל שלה לכוכבים שלא נולדו באקרון, זה גזר דין מוות.

בלי שום קשר, תמשיך לכתוב ואני אמשיך להתווכח איתך. זה הקסם והכיף שבאתר הזה. המון תודה.

אליסף גלפנד יאללה מכבי!! 💛💙💛💙
Reply to  avri

אתה מוזמן להיכנס לערוץ שלי בטלגרם לקרוא עוד כתבות

איתי
איתי
30/09/2018 11:00:30

ההרכב די מוזר לא נראלי שיצוותו את נאנס תומפסון ולאב 3 שחקנים 4/5 לא רואה אותם משחקים יחד בעידן המהיר של היום הייתי מציע הרכב כזה היל קלארסון/סקסטון(מעניין לראות איך יתפקד כשוטינג
גארד יכול להתאים בתפקיד הזה לצד רכז טהור כמו היל)רודני אוסמן נאנס ולאב

Riverman
Riverman
30/09/2018 12:08:01

כתבת יפה. תמשיך ככה.
לדעתי הקאבס צריכים להפטר ממשקל עודף.
לג' אר תומפסון וקורבר אפשר למצוא בית חדש.
כמו כן היל שתופס משבצת של סקסטון. אולי אפשר להעביר אותו לאורלנדו או פיניקס תמורת איזה נכס.

אפלטון
אפלטון
30/09/2018 12:44:26

תודה, קבוצה בבעיה.
יכולים להיכנס לפלייאוף במזרח החלש להפליא אבל קשה לי לראות איך לאב משתלב בבנייה לאורך זמן שם, ומצד שני הערך עליו בטרייד הולך ויורד.
מאמין שנראה שם הרבה תזוזות במהלך העונה כהמשך התהליך ונראה לי שלאב לא יסיים שם את העונה בניסיון להוריד טיפה נטל מהמס העצום שמשלמים שם ולאט לאט להיפרד מכל החלקים היקרים שהביא לברון.

עידו גילרי
עידו גילרי
30/09/2018 12:49:03
Reply to  אפלטון

הם לא משלמים מס…

אפלטון
אפלטון
30/09/2018 13:06:16

ואללה כבר עבודה טובה של אלטמן.
עכשיו השאלה איך משיגים נכסים חיוביים על לאב, כדי להיות פנויים לגמרי ב2020

ג'ו פלאקה
ג'ו פלאקה
30/09/2018 13:00:31

מזכיר את המצב של בית"ר ירושלים
מזל שאיאפשר לרדת ליגה בנבא.

רועי ויינברג
30/09/2018 14:50:51

לא רע. מאוד תלוים בפציעות לדעתי. חושב שאם הם בריאים הם טופ 8, אבל לאב והיל לא בריאים

מנחם לס
מנחם לס
30/09/2018 15:42:09

רועי, מה עם הפוסט של איתם?

תומר השני
תומר השני
30/09/2018 15:53:14

תודה אליסף פוסט כתוב היטב , קליבלנד תתקשה להגיע לפלייאוף השנה בלי המלך והרבה יהיה תלוי בכימיה הקבוצתית שתיוצר הם יגיעו מקסימום למקום 7 במזרח . שנה הבאה יצטרכו להיפטר מהחוזה של היל , סמית ולנסות להטריד את טריסטאן ואם הוד יוכיח את עצמו לנסות להחתים אותו

Adisu33
Adisu33
30/09/2018 16:28:32

הם יגיעו לפלייאוף בקלות!
מלך ב-ז שלי ,יש בקבוצה הזו אחלה שלד שיפרח ללא העומס המנטלי של לה בום

מולי
30/09/2018 18:47:26

אוהב את כתיבתך.
התשתית אכן הוכנה, אך אני מאמין שהשנה במרק עדיין לא התבשל מספיק על האש.
אולי בשנה הבאה…