אליפות ארה"ב הפתוחה – חצאי גמר הנשים/ שחר דלאל

"אתה חושב שנוכל להביא לפה מזגן?", היתה השאלה ששאל נובאק דג'וקוביץ' את שופט המשחק בין המערכה השניה לשלישית והאחרונה במפגש מול ג'ון מילמן. "אתה בטוח שיש מזגן רק בחדרים, אין מזגן מעל פני האדמה?", שאל שוב לפני שהבין שיאלץ להמשיך את המשחק בתנאי הלחות הקשים ששררו אמש בניו יורק. האירוע הזה היה אחרון בשרשת אירועים מוזרה שאירעה במהלך המערכה השניה, בשיאה קיבל נולה קופסא לבנה קטנה מאישתו, אותה שם בתיק, סירב להרחיב מה היה בה ועורר שוב שאלות בנוגע לתפקוד השופטים בטורניר.

הכל התחיל במצב של 1-2 לטובת דג'וקוביץ במערכה השניה. הסרבי הסתכל לעבר היציע שכלל את משפחתו ומאמנו והם שאלו אותו אם ירצה בקבוק נוסף. היה נראה שהוא מכוון למשהו אחר, אך הוא לא ענה ושאל את השופט האם הוא יכול לכתוב להם את זה (עפ"י החוקים אסור לדבר עם אנשים מבחוץ). דג'וקוביץ' נענה בשלילה והלך לעבר המגרש כשהוא מחייך ומנענע את ראשו בשלילה.

דג'וקוביץ'. קופסא לבנה קטנה 

משחקון מאוחר יותר מילמן ביקש אישור מיריבו להחליף בגדים שלא במסגרת הזמן המותר. הוא נענה בחיוב והשופט אישר "חילוף בגדים חריג בשל תנאי הלחות הקשים באיצטדיון". האוסטרלי ירד לחדרי ההלבשה ובינתיים דג'וקוביץ' נראה שהוא נהנה מהסיטואציה, כשיש על הספסל ללא חולצה וניסה להתקרר. בזמן הזה רצה ילנה דג'וקוביץ' עם שני בקבוקים ומסרה אותם לנער הכדורים שהביא אותם לבעלה. מיד לאחר מכן היא רצה שוב וחזרה עם קופסא לבנה קטנה אותה הוא מיד הכניס לתיק. הוא כאמור סירב להרחיב על הנושא כשנשאל על כך מאוחר יותר.

המקרה הזה, הגם שאינו באשמתו של הטניסאי, מעורר שוב סימני שאלה כלפי מארגני הטורניר, שמואשמים במתן יחס שונה לשמות הבכירים יותר – ומקרה ניק קיריוס שוב עלה לכותרות. לא משנה איך ייגמר המקרה הזה (ככל הנראה לא ייעשה דבר) ראשי ההתאחדות האמריקאית יצטרכו לעשות הרבה חושבים לקראת הטורניר הבא, לפני שיהיה להם קשה להתמודד עם כמות האש שתגיע לכיוונם משחקני הסבב.

 

*

 

יום חגיגי יהיה היום בפלאשינג מדו, כאשר 2 (וחצי) טניסאיות מקומיות יתמודדו על עליה לגמר הנשים. סרינה וויליאמס תעלה ראשונה כשאחריה תצטרף גם מדיסון קיז שתנסה להגיע לגמר שני ברציפות. קל זה לא יהיה.

סרינה. לא קל 

סרינה וויליאמס (17) – אנסטסיה סבאסטובה (18) 3-6, 0-6: צפיתי בהרבה מאוד משחקים שלה, הבהירה סרינה לקראת המפגש, והבהירה איזה כבוד היא רוחשת ליריבתה הלטבית. השתיים מעולם לא נפגשו על מגרש הטניס, אך סבאסטובה שהעפילה לראשונה לחצי גמר בטורניר גראד סלאם, עשתה זאת בסטייל עם ניצחונות על אלינה סביטולינה, קטיה מקארובה וסלואן סטיבנס – שמנע מפגש בין צ'ילבות הגדולות של הטניס האמריקאי. לעומתה סרינה חוזרת לראשונה למעמד מאז 2016, אז הפסידה לקרולינה פלישקובה. היא לא תיתן לזה לחזור שנית.

 

 מדיסון קיז (14) – נאומי אוסקה (20) 6-2, 6-4: בניגוד למשחק הראשון, הפעם אהדת הקהל תתחלק בין השחקניות שיבלו בצמרת הדירוג הנשי בשנים הבאות. מצד אחד הנאמנות תלך מיידית לאמריקאית שמגיעה מאילינוי, אך בצד השני תעמוד היפנית שמתגוררת בניו יורק מגיל צעיר ולמדה את רזי הטניס על המגרשים בברונקס. אוסקה היא עד כה ההפתעה הגדולה בטורניר, כאשר לראשונה הגיעה לשלב חצי הגמר בטורניר גראנד סלאם והיא זוכה למחמאות מקיר לקיר על משחקה. היא אפילו קיבלה את המחמאה האולטימטיבית ממאמנה, סאשה ביירין שעבד בעבר עם סרינה, ואמר שהיא השחקנית הקרובה ביותר ליכולת של האמריקאית שהוא ראה מעולם. האם נראה את זה גם היום כשכל הזרקורים יופנו אליה?

אוסקה. הפנים החדשות של טניס הנשים?

 

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה רבה שחר.
    גם הלילה אשאר אבל בחצי הגמר השני אצפה רק בהפסקות של הפוטבול.
    מזל שסרינה במשחק הראשון שיערך לפני הפוטבול

    1. חצאי גמר מעולים. ארה"ב ובלארוס הן 2 המדינות הכי חזקות בטניס נשים כיום (במסגרת של 2 יחידים וזוגות, לא בכמה שחקנים יש להן בטופ 100).

  2. אני הייתי עד בטיווי לכל הבלגן, ולא הבנתי בדיוק מה הלך שם עד שקראתי הבוקר.
    ממש מוזר שזה קורה בארה"ב. בסוף אוגוסט תחיןלת ספטמבר לא שורר מזג אוויר מחניק כזה. הרי הייתי שם יותר מ-20 שנה (יותר קרוב ל-25) ולא זכור לי דבר כזה.
    אבל העולם מתחמם למרות כל מה שאומר טראמפ ואני בטוח שעד האליפות הבאה כבר יותקנו מזגנים.

    1. השקיעו יותר מידי זמן וכסף על המחשבה איך לייצר גג קל ולא חשבו על יתר הדברים. אני מניח שאפשר לחשוב על משהו, אבל עכשיו זה יעלה להם הרבה יותר…
      (פלאשינג מדו זה איזור שנבנה על שטח שבעבר איכלס מזבלה והקרקע שם מאוד לא יציבה – לכן החשיבות למשקל של הגג)

  3. אוסקה משחקת עד עתה מצויין. קיז עם יותר מדי UNFORCED ERRORS. אוסקה מובילה 0-1 במערכות ונראה לי שיהיה 0-2. היא חצי שחורה חצי לבנה (אב יפאני, אם שחורה) שחיה במיאמי והיא אמריקאית לכל דבר אבל משחקת כיפאנית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט