אירועי דיומא – 26.08.2018: מכבי ת"א-מכבי חיפה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 1 / מתן גילור

19:00 איחוד בני סכנין-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). סכנין, כבכל עונה, מתחילה עם סימני שאלה גדולים, חוסר ודאות לגבי התקציב ומאבקים על האצטדיון הביתי, אבל בסופו של דבר מתייצבת. רעננה נראית על הנייר חלשה לעומת העונות הקודמות והיא אחת המומעדות המרכזיות לירידה. גם המעבר מנתניה לאצטדיון ר"ג אמור להפחית את כמות הקהל הביתי הקטנה בלאו הכי.

21:00 מכבי תל אביב-מכבי חיפה (ספורט 5). המשחק המרכזי מפגיש את שתי הקבוצות הגדולות והאהודות בכדרוגל הישראלי שזה מכבר גם הספיקו להעפיל לגמר גביע הטוטו. על הנייר ת"א פיבוריטית ברורה לנוכח רצף העונות האחרון של מכבי ולנוכח סגל עדיף משמעותית. השאלה היא לגבי הכשירות הפיזית והמנטלית. פיזית, כיוון שהקבוצה שיחקה רק ביום חמישי האחרון בנורווגיה, ולכן גם לא ברור כמה מההרכב הראשון יפתח. מנטלית כיוון שביום חמישי יש לה משחק חשוב בהרבה בו תצטרך לבצע מהפך לא פשוט כדי להשאיר את העונה האירופאית בחיים. בפינת הפיקנטריה, כשהשתיים נפגשות במחזור הראשון האלופה מגיעה מהמשחק הזה (כל 4 הפעמים בעבר).

פרמייר ליג – מחזור 3 / רועי ויינברג

15:30-ווטפורד-קריסטל פאלאס (ספורט 1). ווטפורד עם שני ניצחונות מ-2 משחקים. הם מציגים כדורגל התקפי טוב עם חלק קדמי עמוק ומגוון. פייבוריטים באופן יחסי לעומת קריסטל פאלאס לא רעה שהרשימה מול פולהאם ועשתה חיים קשים לליברפול כל עוד הייתה ב-11 שחקנים. הם יכולים להוציא מפה תיקו, אבל ראינו שווטפורד יודעת להתמודד טוב מול קבוצה הגנתית עם ה-3-1 שלהם על ברנלי.

18:00-ניוקאסל-צ'לסי (ספורט 1). צ'לסי מושלמת עם 2 ניצחונות משני משחקים אבל לא הציגו כדורגל גדול במיוחד מול ארסנל במשחק בו כמעט איבדו יתרון 2-0. הערב הם מגיעים לקבוצה מאומנת היטב בדמות ניוקאסל של מאמנם לשעבר, רפא בניטז. ניוקאסל קבוצה חלשה על הנייר, אבל קשה לשפוט אותם – הפסידו לטוטנהאם (כצפוי) וסיימו בתיקו בוולס נגד קרדיף ב-10 שחקנים. הם יכולים לסחוט נקודה מהבלוז במשחק מעניין לחובבי הטקטיקה שבינינו.

18:00-פולהאם-ברנלי (ספורט 2).

בונדסליגה – מחזור 1 / רועי ויינברג

19:00-המלצת צפייה: ר.ב לייפציג-בורוסיה דורטמונד (ספורט 4). המשחק המרכזי של המחזור בגרמניה ואחד המשחקים המעניינים ביותר של שבוע הכדורגל הזה יחד עם המפגש בין מנצ'סטר יונייטד לטוטנהאם מחר. לייפציג היו חלשים בעונה הקודמת כשסיימו במקום השישי. הם איבדו את נאבי קייטה לליברפול אבל עשו רכישות לא רעות להגנה בדמות נורדי מוקיאלה ממונטפלייה ומרסלו סראצ'י מריבר פלייט. דורטמונד הביאו את אקסל ויטסל מסין לקישור מתחזק, למרות שאיבדו את סוקרטיס ואריק דורם לארסנל והאדרספילד בהתאמה.

16:30-מיינץ-שטוטגרט.

סרייה אה – מחזור 2 / רועי ויינברג

21:30-אינטר-טורינו. אחרי הפסד מפתיע לסאסאולו במשחק הבכורה, אינטר המתחדשת רוצה ניצחון. טורינו נראו קצת יותר טוב מהם, אבל גם הפסידו (לרומא החזקה בהרבה). המשחק המעניין ביום די אפור באיטליה.

19:00-ספאל-פארמה.

21:30-קליארי-סאסולו.

21:30-פיורנטינה-קייבו ורונה.

21:30-פרוסיונה-בולוניה.

21:30-גנואה-אמפולי.

21:30-אודינזה-סמפדוריה.

לה ליגה – מחזור 2 / דוד "פאקו" סעדה

19:15-אספניול-ולנסיה (ONE).

23:15-ג'ירונה-ריאל מדריד (ONE). רונאלדו מי? אם לשפוט מהמשחק הראשון של ריאל בעידן לופטגי וללא הפנומן הפורטוגלי, יש מלך חדש במדריד, וקוראים לו גארת' בייל. לאחר האכזבה בסופר קאפ מול היריבה העירונית, הוולשי כיכב עם שער ובישול בניצחון של אלופת אירופה על חטאפה במחזור הראשון, והרגיע את הקהל, המועט יחסית לקבוצה במשחק הבית. ג'ירונה, שסיימה בתיקו אפס משמים מול ויאדוליד במחזור הקודם, לא אמורה להוות אתגר מיוחד לאלופת אירופה.

23:15-סביליה-ויאריאל. סביליה הרשימה בניצחון 4:1 על ראיו ואיקנו (שלושער של סילבה), והמשיכה בניצחון על סיגמה אולומוץ הצ'כית בליגה האירופית. היום היא תפגוש את ויאריאל, שנחלה אכזבה עם ההפסד לסוסיאדד במחזור הקודם.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגראנד פרי הבלגי

במירוץ בהונגריה, לפני החודש של פגרת אוגוסט, זכה לואיס המילטון בפעם השנייה ברציפות, לפני סבסטיאן פטל. תשעה מירוצים לסיום העונה, והפער של המילטון על פטל בדירוג הכללי עלה ל-24 נקודות. היום, הקרב בין השניים יתחדש על מסלול ספא פראנקורשאן בבלגיה, אחד המסלולים הוותיקים והמלהיבים בסבב. להמילטון תהיה היום הזדמנות להגדיל את הפער, לאחר שקבע אתמול את הזמן המהיר ביותר במקצה הדירוג, ויזנק היום מהפול פוזישן לפני פטל. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 2

קטע 1 של אתמול היה קטע הפרולוג של המירוץ, קטע נג"ש קצר באורך 8 ק"מ. לא ראינו כאן יותר מדי הפתעות, והפודיום של הקטע היה מורכב מאלו שציפינו. בדיוק כפי שעשה בוואלטה הקודמת, האלוף האוסטרלי, רוהאן דניס, חגג את הזכייה, 6 שניות לפני מיכל קביאטקובסקי ושנייה נוספת לפני ויקטור קמפנארטס. דניס ילבש היום את החולצה האדומה, והוא מוביל במירוץ לפני קביאטקובסקי (6+), קמפנארטס (7+), אוליברה (17+), ואן בארלה (20+), דה מארקי, קסטרובייחו וגשקה (21+), יון איזאגיר וקלדרמן (22+).

קטע 2 הוא קטע גבעי עם סיום בעל שיפוע קצר ותלול יחסית. בימים כתיקונם הוא יכול להתאים לאלוף העולם, פטר סאגאן, אלא שלא ברור עד כמה הוא התאושש מאותה הפציעה בטור. אלוף אירופה, מתיאו טרנטין, וגם אלחנדרו ואלוורדה, עשויים לאתגר אותו היום. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. אצלנו היום גמר הליטל ליג לילדים בני 12 בין אלופת ארה"ב (הוואי) לבין אלופת אינטרנשיונל (דרום קוריאה). רמת בייסבול גבוהה שממש תענוג להסתכל.

  2. תודה רבה.
    מתן
    שאלת אינפורמציה האם יש כבר מועד לגמר גביע הטוטו ?

    שאלה נוספת מהי עמדת הקהל החיפאי לנוכח השינוי המינורי בקבוצה הכושלת ביותר ב 30 השנה האחרונות (לפחות ) במכבי חיפה?

    האם הרוב חושב שזה דווקא טוב לא לשנות חצי סגל כל עונה או שישנה ביקורת ?

    1. חוהמ"ס. טרם נקבעו תאריך, שעה ומיקום מדויקים.
      זה כמו לשאול על עמדת הציבור בישראל. יש מאות אלפי אוהדים מה שאומר עשרות מיליוני דעות. 🙂 נתקלתי בדעות רבות לשני הצדדים – הן כאלה שטועים שלא ייתכן שלא עושים מהפכה בסגל שסיים מקום 10 והן כאלה שטועים שהגיע הזמן לנסות יציבות כי להחליף חצי קבוצה לא עבד כבר מספר שנים.

  3. חיפה לא ערכו הרבה שינויים בסגל,
    אני תומך מצד אחד בגישה של מו אלאך לשמר יציבות ובמקביל לשלב שחקנים מושאלים או לחלופין שחקני נוער מוכשרים,
    הבעיה שאיבדנו הסבלנות, הקהל החיפאי צמא לאליפות.

    לגבי הערב?
    חיפה ינצחו בוודאות,
    יקחו בגדול או :3-0 או 3-1,
    הצהובים מגיעים מרוקנים מנטלית ותשושים פיזית,
    נצחון וודאי למכבי הערב

    את העונה נסיים מקום שלישי להערכתי לא שזה ישמח אותי,
    התשובה לגבי דעת הקהל?
    שנה שערה היו כ 16000 מנויים, עד כה נמכרו כ 13000,
    זאת אומרת יש כ 20 אחוז מהקהל שנגד היציבות והשמרנות של אלאך,

      1. אותה הגברת בשינוי אדרת, ההולנדים ימשיכו להתהולל בחיפה על חשבון שחר,
        רוטן ימשיך למלמל באנגלית רצוצה במסיבת עיתונאים, אנחנו נמשיך לאכול הלב ולספור הימים ששחר יעזוב אותנו בשקט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט