אירועי דיומא – 25.08.2018: פתיחת ליגת העל, פתיחת הוואלטה, הצגה כפולה באיטליה, גמר טורניר סיילם

כדורגל

ליגת העל – מחזור 1 / מתן גילור

18:00 מועדון ספורט אשדוד-בני יהודה תל אביב (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות במצב לא מזהיר, אבל נראה שעל הנייר יש חלשות מהן. אשדוד מגיעה אחרי עונה קשה, אבל קיבלה בחזרה את הספונסר ג'קי בן זקן שהשתחרר מהכלא ואולי ישחרר משהו בקבוצה. בני יהודה דווקא קרובה לעשות את הדרך ההפוכה עם החשדות כלפי ברק אברמוב שעל הדרך רשת המסעדות שלו הספיקה להפוך לספונסר של הליגה. מרבית הסיכויים ששתי הקבוצות תסיימנה בבית התחתון.

18:45 הפועל חדרה-הפועל תל אביב (ספורט 4). מפגש ראש בראש בין שתי העולותץ. אם ניתן ללמוד משהו מגביע הטוטו אזי שהפועל ת"א יכולה להשיג מקום בבית העליון אבל היא לא ברמה של הטופ של הליגה. חדרה בסגל הנוכחי עושה רושם של עכו דאשתקש – פושט לא מספיק טובה לליגה.

19:30 הפועל חיפה-מכבי נתניה (ספורט 3). המפגש האיכותי של הערב בין הפועל שעברה שלב באירופה וזכתה בתואר אלוף האלופים ובחצי גמר גביע הטוטו חזרה מפיגור וחסרון שחקן רק כדי להפסיד בפנדלים. נתניה נראיתה טוב במפעל ההכנה לעונה אבל צריך לראות איך תסתדר בלי המנהיג והקפטן לשעבר ערן לוי. גיא סבע, מלך השערים היוצא, האריך חוזה במועדון. זהו המפגש היחיד במחזור הזה אשר כולל שתי קבוצות בית עליון מהעונה שעברה.

20:45 עירוני קרית שמונה-הפועל באר שבע (ספורט 4). קרית שמונה נראה לא מוכנה לליגה בגביע הטוטו, אבל היא קבוצה שמסוגלת לאיים על בית עליון ולא אמורה להסתבך במאבקי ירידה. לפחות כל עוד לא תמכור את נייג'ל האסלביינק. ב"ש חוותה פתיחת עונה מאכזבת מאד הן בארץ (אלוף האלופים) והן בחו"ל (מוקדמות המפעלים האירופאים). כוכב הקבוצה טוני וואקמה עזב לטורקיה. ובכל זאת, מדובר על אלופת שלוש העונות האחרונות וקבוצה עם סגל משמעותי טוב משזה של ק"ש. מה שחבל הוא המשך התעדוף של אוהדי הכורסא על אוהדי היציע שידרוש מאוהדי ב"ש לחזור הביתה הרבה אחרי שיתחלף התאריך.

פרמייר ליג – מחזור 3 / רועי ויינברג

14:30-וולברהמפטון וולבס-מנצ'סטר סיטי (ספורט 1). נראה שסיטי גדולה על הליגה גם השנה. הם פירקו את האדרספילד עם משחק נהדר של סרחיו אגוארו ושישייה אחרי 2-0 מצויין על ארסנל וניצחון במגן הקהילה על צ'לסי. העדרו של קווין דה בריינה לא משפיע יותר מדי והם אמורים להסתדר בקלות מול וולבס, ששיחקו היטב נגד אברטון ולסטר אבל עם נקודה אחת משני מחזורים.

17:00-אברטון-בורנמות' (ספורט 1). משחק מעניין שמפגיש בין 2 קבוצות שטרם הפסידו העונה. אברטון עם מרקו סילבה משחקת כדורגל התקפי ומצויין בהנהגת רישארליסון ואילו בורנמות' של אדי האו פגשה 2 קבוצות חלשות, ווסטהאם וקרדיף, אותן ניצחה. האם הם יכולים להאבק על המקום השביעי? המשחק היום יהיה אינדיקציה לנושא.

17:00-ארסנל-ווסטהאם (ספורט 2). אחרי שני הפסדים ליריבות צמרת לא נראה שארסנל תאבק על הטופ 4 השנה. בשביל סיכוי הם חייבים ניצחון כאן וזה מה שיקרה. משחק שיכול להיות חד צדדי לטובת המארחים שפשוט חייבים נקודות.

17:00-האדרספילד-קרדיף.

17:00-סאות'המפטון-לסטר סיטי.

19:30-ליברפול-ברייטון (ספורט 1). הסקאוסרים הרשימו מול ווסטהאם וניצחו את קריסטל פאלאס במשחק חוץ מאתגר. הם לא יפסידו בבית לברייטון שהרשימה מול מנצ'סטר יונייטד עם ניצחון רב-שערים. האדומים יקוו להמשך החזרה לכושר של רוברטו פירימינו ומוחמד סלאח לצד התפוקה של סאדיו מאנה שפתח טוב מאוד את העונה.

סרייה אה – מחזור 2 / רועי ויינברג

19:00-המלצת צפייה-יובנטוס-לאציו (ONE 2). יובנטוס הזיעו מול קייבו אבל ניצחו בסופו של דבר, במשחק שבו הקבוצה החדשה נראתה לא מחוברת – ההגנה ספגה שני שערים לא מרשימים במיוחד, רונאלדו לא כבש ואמרה צ'אן עלה מהספסל. ההתקפה שלהם מוכשרת מאוד עם רונלדו, קוסטה, דיאבלה, חואן קודארדו, מריו מנדז'וקיץ' והתרומה של מירלם פיאניץ' (לעת עתה) מהקישור והם יצפו להתחיל לדרוס. לאציו קורבן של פתיחת עונה קשה אחרי שהפסידו לנאפויל למרות שכבשו ראשונים. סגנון המשחק ההגנתי שלהם יבוא לידי ביטוי הערב, אבל לא בטוח שהם יכולים לאלופה המקומית.

21:30-המלצת צפייה-נאפולי-מילאן (ONE 2). נאפולי חזרו מפיגור מול לאציו והראו הרבה אופי בניצחון הזה. מילאן עדיין לא שיחקו העונה אחרי שהמשחק שלהם נגד גנואה נדחה בשל אסון הגשר וזאת ההזדמנות הראשונה שלנו לראות את הרוסונרי בפעולה העונה. הם עשו קיץ חזק עם החתמות טובות בכל חלקי המגרש, מהשער (פפה ריינה), דרך ההגנה (איוון סטריניץ', מת'יו קלדרה, דייגו לאקסלט) והקישור (אלן חלילוביץ') וכלה בהתקפה (סמו קסטילו מויאריאל, ניקולה קלאיניץ' מפיורנטינה). המהפכה הזאת בסגל יכולה להיות שווה להם חזרה לטופ האיטלקי אחרי עונה יחסית טובה אשתקד. ניצחון על נאפולי יהיה בהחלט צעד בכיוון הנכון.

בונדסליגה – מחזור 1 / רועי ויינברג

16:30-וולפסבורג-שאלקה 04 (ספורט 3). סגנית האלופה מהעונה הקודמת, שאלקה, תתמודד העונה עם אתגר חדש-ישן בדמות ליגת האלופות אחרי שבעונה הקודמת לא הייתה באירופה. הם עברו קיץ מעניין כשנפרדו מתהילו קרבר המצויין. הם הביאו את שאליף סאנה מהאנובר לחלק האחורי והתחזקו בעיקר בהתקפה עם מארק אות' (14 שערי בונדסליגה אשתקד). הם הביאו עוד שני שחקנים מבטיחים בדמות סואט שרדר ממיינץ ועומאר מסקרלי מריאל מדריד לקישור. וולפסבורג מועמדת לירידה גם השנה אחרי שנתיים של פלייאוף והם אנדרדוג מובהק בהשוואה לשאלקה. הם השקיעו בחלק ההתקפי בקיץ ויצפו לתוצאות בדמות חזרה למרכז הטבלה. זה לא יהיה פשוט.

19:30-בורוסיה מנשנגלאדבך-באייר לברקוזן (ספורט 2). גלאדבך אכזבו באופן יחסי בעונה שעברה ולכן הביאו את אלאסנה פלה המצויין מניס, אשתקד 16 שערים ב-34 משחקי ליגה 1. הם איבדו את וינצ'זו גריפו האיכותי ומכרו את יאניק וסטגארד, שחקנם הטוב ביותר בעונה החולפת, לסאות'המפטון, מה שכנראה מבשר על עונת מרכז טבלה נוספת. לברקוזן רוצים להגיע לליגת האלופות אחרי המקום החמישי בשנה שעברה. זה יהיה קשה בלי ברנד לנו שנמכר לארסנל (לוקאש הרדשי מפרנקפורט ינסה להכנס לנעליו), אבל התוספת של פאוליניו בן ה-18 מהליגה הברזילאית יכולה להיות מעניינת מאוד. לא בטוח שהוא יפתח בהרכב מתחילת העונה, אבל הוא אחד הקשרים המוכשרים בגרמניה. יחד עם ג'ונתן טאה וסוון בנדר שנשארו הקבוצה הזאת יכולה לשאוף רחוק מאוד בעונה הקרובה. הם גדולים על המארחים.

16:30-הרטה ברלין-נורמבורג (משולב בספורט 3).

16:30-ורדר ברמן-האנובר 96 (משולב בספורט 3).

16:30-פרייבורג-איינטרכט פרנקפורט (משולב בספורט 3).

16:30-פורטונה דיסלדורף-אוגסבורג (משולב בספורט 3).

לה ליגה – מחזור 2 / דוד "פאקו" סעדה

19:15-אלאבס-ריאל בטיס (ONE).

21:15-אתלטיקו מדריד-ראיו ואיקנו (ONE). כמה ימים לאחר שזכתה בסופר קאפ, אתלטיקו העייפה סיימה בתיקו משחק חוץ קשה מול ולנסיה (כדאי לצפות בבישול המבריק של גריזמן לשער במשחק זה). היום היא צפוייה למשחק קל בהרבה מול שכנתה העירונית, שחזרה העונה לליגה לאחר שתי עונות בליגה השנייה. אם לשפוט לפי התבוסה 4:1 לסביליה במחזור הראשון, נראה שהולך להיות קשה העונה לעולה החדשה, והמשחק נגד אתלטיקו לא ממש עשוי לסייע לה בעניין. באתלטיקו לא ברור אם המגן פליפה לואיס ישחק, זאת לאחר הדיווחים על מעבר צפוי שלו לפ.ס.ז'.

23:15-ויאדוליד-ברצלונה (ONE). עוד מפגש הצפוי להיות חד צדדי. האלופה ברצלונה פתחה בצורה חלקה את העונה עם ניצחון 3:0 קל על אלאבס, כשמסי פותח עם צמד, וקוטיניו משלים. היום היא צפוייה להמשיך במגמה מול העולה החדשה, שהצליחה לחלץ נקודה מול ג'ירונה. המשחק היום מטריד את מנוחת של האלופה הרבה פחות מאשר הדיווחים על עזיבתו האפשרית של הקרואטי איבן ראקיטיץ', עוד אחד המחוזר ע"י פ.ס.ז'.

 

טניס / מתן גילור

טורניר ווינסטון סיילם (250) – גמר

01:00 דניאיל מדבדב-סטיב ג'ונסון(8) (ספורט 5 לייב). בחצי הגמר מדבדב פירק את דניאל עם 1:6 1:6. ג'ונסון ניצח את קרנו בוסטה 3:6 4:6. המאזן ביניהם עומד על 1:3 לטובת הרוסי, אבל את המפגש האחרון ניצח האמריקאי. השנה מדבדב זכה בתואר אחד שהוא גם היחיד בקריירה שלו. ג'ונסון זכה השנה כבר בשניים ויחפש היום את החמישי בקריירה.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגראנד פרי הבלגי – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בבלגיה. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 1

היום ייפתח בעיר מלאגה הגראנד טור השלישי של עונת הרכיבה – הוואלטה א אספניה. כרגיל במירוץ זה, נקבל מינון גבוה של טיפוסים בהרים הגבוהים של ספרד, שהמירוץ יביא לנו כבר משלביו הראשונים. המירוץ כולל גם שני קטעי נג"ש, אחד קצרצר שישמש כפרולוג, ואחד ארוך יותר וטכני לקראת סוף המירוץ. כדאי לקחת בחשבון את העובדה שהמירוץ מסתיים בדיוק שבוע לפני אליפות העולם באינסברוק, שתהיה השנה מיועדת למטפסים. מה שאומר שכמה מהרוכבים שהגיעו למירוץ ישתמשו בו כמסלול אימונים לאליפות, וחלקם עשויים לא להשלים אותו אם יראו שזה יפגע בהם באליפות. רשימת המשתתפים של המירוץ תכלול השנה בעיקר את מאוכזבי שני הגראנד טורים הקודמים. ראש וראשון לאלו הוא נאירו קינטאנה, שינסה לחזור לעצמו לאחר כמה מירוצים בהם היה בכושר מפוקפק יחסית למה שהכרנו ממנו. קינטאנה ייעזר בקבוצה חזקה מאד, כנראה החזקה במירוץ זה, שתכלול את אלחנדרו ואלוורדה (אך לא את מיקל לאנדה, שלא התאושש מהפציעה במירוץ סן סבסטיאן). עוד נמצא כאן כמה מפצועי הטור, שהספיקו להתאושש בינתיים. בין אלו נמצא את וינצ'נזו ניבאלי, ריצ'י פורט (ילווה ברוהאן דניס) וריגוברטו אורן. מבין מאוכזבי הג'ירו נוכל לראות כאן קודם כל את סיימון ייטס, ששלט במירוץ עד לאותה התפרקות גרנדיוזית על הפינסטרה. אליו יתלווה אחיו התאום אדם, שישמש כאן כסגנו הראשי. עוד שניים שהתפרקו בשלבים מאוחרים של הג'ירו הם תיבו פינו ופאביו ארו (האחרון ילווה כאן בדן מרטין), שינסו לנער מעליהם את תווית המתפרקים הסדרתיים. רוכב אחר שראינו בג'ירו, ודווקא אחד שהראה שם יכולת טובה שהביאה אותו לפודיום, הוא מיגל אנחל לופז, להלן סופרמן. גם מאחורי הקולומביאני הצעיר ניצבת קבוצה חזקה למדי, והוא עשוי בהחלט לדבר חזק במירוץ הזה. עוד מועמדים אפשריים ל-GC הם אילנור זכארין, סטיבן קרוייזוויק, ראפאל מייקה, דויד דה לה קרוז ובאוקה מולמה. הריבוי היחסי של קטעים שטוחים יביא לכאן כמה מתמודדים מעניינים. הראשון ביניהם הוא אלוף העולם, פטר סאגאן, עוד אחד מפצועי הטור, אותו הצליח לשרוד לבסוף עם חולצת המאיצים. סאגאן יכוון על הקטעים השטוחים כמו גם על אלו המסתיימים בשיפוע קצר ותלול. מולו, לפחות בקטעים השטוחים, נראה את הזוכה בחולצת המאיצים של הג'ירו, אליה ויוויאני. מולם יתמודדו רוכבים כאלוף אירופה הטרי, מתיאו טרנטין, וכן דני ואן פופל ונאסר בוהאני.

קטע 1 של המירוץ הוא קטע הפרולוג, קטע נג"ש קצר ושטוח באורך 8 ק"מ בעיר מלאגה. מבין המועמדים לזכייה בו נוכל למצוא את רוהאן דניס, מיכל קביאטקובסקי, ויקטור קמפנארטס ויונתן קסטרובייחו. שידור ביורוספורט ב-19:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה פאקו מתן ורועי (איך יש לך זמן ?!)
    לגבי הוואלטה, האם המירוץ הזה לא נפגע מזה שהוא אחרון בין שמלות הגרנד טורים? מהרשימה של המתמודדים נראה שישנה נוכחות יפה מאוד, אז אולי זה דווקא ההיפך, זה שהוא הזדמנות אחרונה ״לפרס הגדול״ אולי דווקא עוזר? ומה החשיבות שלו אל מול אליפות עולם, היא יותר יוקרתית?

    1. הוואלטה הרבה יותר יוקרתית מאליפות העולם, אבל עד שיש למטפסים הזדמנות באליפות העולם הם רוצים להתחרות עליה. בעיקר כשרובם כבר התחרו ב-GT אחד לפחות השנה.
      גם יש הבדל בין מאמץ של יום אחד למאמץ של שלושה שבועות בחום של הקיץ הספרדי.

      1. מה שמתן אמר. בד"כ בוואלטה יש הרבה נוכחות של "מאוכזבי הטורים הקודמים", אבל השנה זה מאד בולט – הרוב המכריע של המתמודדים הם כאלו (אין כמעט אחד שכיוון עליה מלכתחילה). השנה קרו שני דברים במקביל. אחד זה העובדה שאליפות העולם מיועדת למטפסים (אני אתן על זה פוסט כנראה), דבר לא נפוץ, והשני זה העובדה שהטור והוואלטה נדחו מעט בגלל המונדיאל, מה שהופך את סיום הוואלטה לסמוך מאד לאליפות. תהיה לזה השפעה על הוואלטה בהקשר של אלו שמכוונים לאליפות (ישתמשו בוואלטה לאימון ויפרשו לפי הצורך).

  2. רשימת שחקני היו אס אופן העומד להיפתח פורסמה. איזה טמטום של המארגנים המפגידים את סרינה וונוס האחיות כבר בסיבוב השלישי! (ופדרר וג'קוביץ' כבר ברבע הגמר!)

  3. https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/grand-chess-tour-sinquefield-cup-2018/7/1/1

    לייב ! סיבוב 7 בתחרות העל -גביע סינקפילד

    בין היתר..
    קרב בין מגנוס קרלסן ל פביאנו קרואנה
    חודשים ספורים לפני ההתמודדות ביניהם על התואר העולמי.

    קרואנה בשחור שולף את 1 הנשקים החזקים שלו נגד 1.ה4
    "הגנת פטרוב (פתיחה רוסית)".
    פתיחה שניצחה לו קרבות חשובים בתחרות המועמדים.

    1. 20… פה3 פאבי רוצה אקשן ?!

      אלוף העולם נכנס לרבע שעה ל Rabbit Hole.
      … יוצאים משם עם חילופי מלכות ו Pawn storm באגף המלך.

      יתרון ברור ל Dr. Drunkenstein

    2. טיק טוק.. טיק טוק… דוחק זמן !

      מאגי עם 31. רו4 מסע מנועי עם דקה ועשרים שניות על השעון.
      פאבי והגנת הפטרוב שלו עם הגב לקיר משיב אש מדויקת.

      דו קרב בין שני מנועים.

    3. תיקו.

      מכה פסיכולוגית ואסטרטגית להגנת פטרוב של קרואנה,
      בשלב מסוים היא נראתה פאטתית לגמרי, ותאלץ להיכנס לגארז'.
      מצד שני, הוא יכול להתעודד מהניסיון המנטלי והיכולת של
      להחזיק את הקו מול מגנוס.

      אכזבה מוראלית למגנוס, לא הצליח לממש יתרון עמדתי מובהק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט