פרויקט אגדות כדורסל II: קווין ג'ונסון – KJ מיתום צעיר לראש העיר / חי ברצ'יק

Suns guard Kevin Johnson battles with Michael Jordan for position under the basket as Charles Barkley looks on during the 1993 NBA Finals. Johnson, currently the mayor of Sacramento, is battling to build the Kings a new arena. (Walter Iooss Jr./SI) מתוך SI

 

מילדות אהדתי את פילדלפיה. הייתי מצליח לראות שברי משחקים בטלוויזיה הלבנונית, בין יצירות המופת הנוצריות הבית המכושף והספר הקסום (משהו כזה) לבין קצת WWF בתקופתו המוקדמת. מלון והדוקטור היו שמות שהצלחתי לזכור ויחד עם ז'קט אדום בוהק שאבי הביא לי מאמריקה זה די סגר את מי אני אוהד.

כשבארקלי הגיע הייתי בן 12 ובתור ילד שמנמוך, ללא מחסומים בדיבור ומפוצץ מוטיבציה, התאהבתי בו. הזכיר לי את עצמי.

כשעבר לפיניקס אהדתי עברה עמו ושם הוא חבר ל KJ – קווין גונסון מי שהיה הרבה שנים בעייני הפוינט גארד האולטימטיבי. הרכז ששולט במשחק, שיכול להביט לצד אחד ולכדרר לצד שני…. כאילו מרחף תוך כדי תנועה. עבורי חלק מקבוצה מצומצמת שכוללת את אייזיה תומס המקורי, סטיב נאש, ג'ייסון קיד וכריס פול.

 

 

 

את הסימן הראשון בכוכבים לנתיב חייו של הצעיר המוכשר אנו רואים בלימודיו באוניברסיטת בארקלי הקרובה לסקרמנטו בה נולד. אמנם (באופן מפתיע) האוניברסיטה לא נקראת על שם צ'ארלס בארקלי, אולם מי שרגיש לסימנים מהיקום בוודאי ראה את זה מגיע. זוהי אוניברסיטה הנחשבת כאוניברסיטה הציבורית הטובה בארצות הברית ואחת האוניברסיטאות הטובות בעולם, במיוחד (אבל לא רק) בגלל מזג האוויר הנעים והמסיבות המשוגעות. לצערם, תכנית הכדורסל שלהם קירטעה עד אותו זמן… עד שהגיע KJ…..

 

כשסיים KJ את לימודיו הוא היה שיאן כל הזמנים בנקודות, אסיסטים וחטיפות,  והביצועים הללו הביאו אותו להיבחר בדראפט של 1987 מהמקום השביעי על ידי הקליבלנד קאבלירס. דראפט זה הביא לנו מלבד דיוויד רובינסון (מקום 1), סקוטי פיפן (5), רג'י מילר (11) ומגסי בוגס (12), גם כאלו שעברו במקומותינו כמו דניס הופסון (2 !!) ונוריס קולמן (38).  באותו יום גם התגלה הסימן השני בכוכבים לכך שקווין ג'ונסון עומד לרקוד ולהרקיד את הליגה: מותו בטרם עת של פרד אסטייר ב- 22 ליוני אותה שנה – בדיוק ביום הדראפט.

 

בקליבלנד לא זיהו את היהלום. הוא מיעט לשחק וב- 28 לפברואר 1988, (היום האחרון להעברות בפברואר), הוא הועבר לפיניקס יחד עם מארק ווסט וטיירון קורביין תמורת לארי נאנס (סיניור, אם להיות מעודכנים) ששידרג את קליבלנד מיידית.

מהצד השני, גם בפיניקס השמשות התחילו לזרוח וחודשיים אח"כ, באפריל, KJ זכה בפרס רוקי החודש והתחיל רצף של 13 עונות ברציפות בפלייאוף.

 

 

במקביל ל KJ, הגיע מסיאטל טום צ'יימברס מיודענו בעסקת ה unrestricted free agent הראשונה בהיסטוריה, ויחד עם שחקן השנה השלישית המשתפר ג'ף הורנסק והרוקי המבטיח דן מארלי – הסאנס התחילו לנצח. ארבעה שחקנים אלו אף חברו יחד למשחק האולסטאר ב 1991 כשאת החבורה מוביל KJ עם נתונים פסיכיים של שלוש עונות רצופות עם 20 נקודות ו- 10 אסיסטים לפחות!!! הישג שהיה שמור רק לאייזיה תומס המקורי ולאוסקר רובינסון – מר טריפל דאבל (בדימוס).

למרות ההצלחה היחסית, KJ לא הצליח לסחוב את חבריו מעבר לסיבוב ראשון-שני של הפלייאוף עד הפסד במשחק 4 בחצי גמר המערב לפורטלנד ב 1992 בתוצאה 153–151, שהיא עד היום התוצאה הגבוהה ביותר במשחק פלייאוף. זה היה המשחק האחרון בקוליסאום של אריזונה, ונראה היה שעידן חדש בפתח.

בפגרה שלאחר מכן, KJ קיבל סוף סוף את הפרטנר שיעזור לו להמשיך קדימה. צ'ארלס בארקלי הגיע בסערה (נו, אתו אי אפשר אחרת) ושניהם הצליחו להוביל את הקבוצה כש KJ כמעט חוזר לממוצע המדהים עם 20 נקודות ו 9.5 אסיסטים. הם הגיעו עד לגמר שבו הם הפסידו לאחד מיכאל יורדן וחבורת השוורים שלו.

ב- 1994 ו- 1995, פניקס הפסידו פעמיים ליוסטון בחצי גמר המערב. בשתי הפעמים הן הובילו את הסדרה בשני משחקים, אך הצליחו להפסיד…

מהמשחק הרביעי של הסדרה ב 95 זכורה במיוחד ההטבעה הזו:

 

חשוב לציין שבשנת 1995 ג'ונסון הוביל את הנבחרת האמריקאית (שכונתה Dream Team II) באסיסטים, ומאמן הנבחרת, דון נלסון האגדי אמר עליו:

"I really like having KJ on the court. The thing that stood out is how he sacrificed his scoring to be a distributor of the ball and make his team win. We didn't need his offense on this team. We did need his defense, penetration and assists. He gave us all three."

בסוף שנת 1995 הגאון מההנהלה בריאן קולאנג'לו (כן.. כן.. זה שהתפוטר מפילי בגלל הטוויטר) העביר את חביב הקהל דן מארלי תמורת הסנטר ג'ון "הוט רוד" ויליאמס. זה הביא לשינוי שלילי בקבוצה, ובעונה העוקבת (1995-96) הקבוצה הגיעה למאזן בינוני והפסידה בסיבוב הראשון לספרס.

בסיום העונה, עקב חיכוכים, ג'רי קולנג'לו (האבא של הגאון וגם גאון בעיני עצמו) העיפו את בארקלי והרסו למעשה את הסיכוי של פיניקס לאליפות.

השותפים החדשים של KJ, סם קאסל, רוברט הורי ושאר ירקות, לא הצליחו לשחזר את רוח המועדון למרות התעוררות מרשימה באמצע העונה (דני איינג' הגיע לאמן), ומספרים מרשימים של קווין ג'ונסון שחזר לממוצע של 20.1 נקודות למשחק עם 9.3 אסיסטים. באמצע העונה בוצע טרייד משמעותי בו בעיקר הגיע מדאלאס ג'ייסון קיד (במקום סם קאסל, מייקל פינלי ואי סי גרין האגדי) למשבצת הרכז.

העונה של 1997-98 הייתה שירת הברבור. KJ פתח רק ב- 12 משחקים וירד ל 9.5 נקודות ופחות מחמישה אסיסטים בממוצע, ולבסוף פרש בסוף העונה.

הוא אמנם לא שיחק בעונת 1998-99, אבל באופן מפתיע הוא חזר מהפרישה בשלהי עונת 1999-2000 כדי להחליף את ג'ייסון קיד שנפצע ולעזור בריצת הפלייאוף. KJ הצליח לקחת את הקבוצה ולעבור סיבוב בפלייאוף, לראשונה מאז 1995.

בסוף העונה הזו הוא פרש מכדורסל באופן סופי.

יכולתי למנות את כל הישגיו והשיאים שהוא מחזיק אבל זה לא ממש משנה. הוא היה שחקן מוכשר ומצוין, אבל מה שאני הכי אהבתי אצלו היה הנון-שלאנט. קשה להעביר את זה במילים, אבל KJ היה הרכז הראשון שראיתי באופן רצוף, שפשוט נתן למשחק לזרום דרכו. היה לו מבט אדיש אך ממוקד מטרה, והוא בפשטות הפך את המשחק ליפה יותר. אולי "שוטף" היא מילה יותר מדויקת.

התיאום שלו עם בארקלי ומארלי היה דוגמה לאיך משחק קבוצתי צריך להיראות עם כוכבים, וקנה אותי מהרגע הראשון.

ואם קראתם עד פה ובכל זאת נראה לכם שרק אני (ואולי מנחם) חושבים שהוא צריך להיות HOF אז הקטע הבא בשבילכם:

ועכשיו, לקחת קצת אויר, פאוזה קטנה ונעבור לפרק שאחרי הכדורסל.

לאחר הפרישה השלים KJ את לימודיו בבארקלי והמשיך להשקיע את זמנו בעמותה שהוא התחיל ב 1989 בשם St. Hope שמשמעו  Helping Others Pursue Excellence – פרויקט סיוע לילדי בית ספר בסקרמנטו. במקביל הוא הקים את קווין ג'ונסון קורפריישן שעסק בנדל"ן ומסחר.

בשנת 2008 KJ פרש מניהול העמותה והציג את מועמדותו לראשות עיריית סקרמנטו והצליח לנצח את ראשת העיר המכהנת בסיבוב השני.

בשנת 2011 הוא הגיע למקום התשיעי ברשימת האפרו-אמריקאים המשפיעים ביותר של המגזין ROOT (בשביל הפיקנטריה אזכיר שאמו שחורה ואביו לבן. אמו ילדה אותו בגיל 16 ואביו טבע כשהיה בן שלוש, כך שילדות קלה לא הייתה לו).

בשנת 2012 הוא זכה שוב בבחירות להמשך כהונתו, בהפרש גדול משאר המתמודדים.

 

שנותיו כראש עיר התאפיינו, כרגיל, בכמה שערוריות ובמספר הישגים. ואולם, נראה שההישג החשוב ביותר (לקוראי הופס) הוא מאבקו העיקש שקבוצת הכדורסל הקינגס לא תעזוב את העיר. משנת 2006 ניסתה משפחת מאלוף להעביר את הקינגס מסקרמנטו, בתחילה לאנהיים. KJ הקים וועדה מיוחדת בשם THINK BIG שמטרתה להשאיר את הקבוצה בעיר, ואף דחף להקמת אולם חדש שהיווה ניצחון קטן במאבק. ב- 2013, קבוצת משקיעים בראשות סטיב באלמר, ניסתה להעביר את הקבוצה לסיאטל, אולם בסופו של מאבק עיקש שהוביל KJ גם התהליך הזה לא צלח והקבוצה נשארה בסקרמנטו.

לסיכום, שחקן מעולה וכיף לצפייה, עם אישיות כובשת וסטטיסטיקה להתפאר.

אה… ולאורך זמן.

ובהתחשב בילדות שלו ובתפקיד אליו הגיע בעיר הולדתו, זהו לגמרי סיפור סינדרלה הראוי בעייני להיות חלק מפרויקט האגדות (II).

 

ואתנחתא קומית: בשנת 2016 מפגין מרח לראש העיר עוגה לפרצוף. KJ תפס אותו, פירק אותו ממכות ואח"כ טען להגנה עצמית…..  🙂

 

 

 

ואנדוקטה מדעית: את היסוד ברקליום גילו בברקלי, וגם הוא במפתיע לא נקרא על שם צ'ארלס בארקלי.

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. פוסט מעולה על שחקן ענק
    הוא היה אתלט מדהים אם רק היו מנצחים משחק ביתי בגמר של 93 …
    המורשת שלו ושל בארקלי הייתה אחרת לחלוטין
    הוא דפק דאנק על האקים ב 94 ,ב 95 בסיטואציה דומה הוא חטף בחוק מהחלום
    2 עונות שיוסטון מחקו פיגור של 2 משחקים לנצח את פיניקס
    אני מעריך שאם פיניקס הייתה מגיעה לגמר היא הייתה גם מנצחת אבל זה לא הצליח להם וחבל

  2. אחד הרכזים היותר אתלטים בשנות ה-90. לצערו לא ממש הצליח להוביל את פיניקס להישגים משמעותיים (מלבד הגמר ב-93 עם בארקלי).
    היו אחלה קבוצה מהנה לצפייה איתו, ועם מארלי, סאבלוס ובארקלי ואפילו איינג'. היו מאוד קשוחים.

  3. שחקן ענק בלי ספק. השלוש עונות הללו של פיניקס בין 92 ל-95 היו פספוס גם לו וגם לבארקלי שנגמרו בלי טבעת. (היו אחת הקבוצות המלהיבות לצפייה)

  4. KJ היה תמיד אחד הנערצים עלי כשחקן. מנהיג אמיתי גם על המגרש ואחד שתמיד דוחף ומעודד את כולם. המהלך על הגראבטר שלי הוא אחת הדוגמאות הכי טובות לכך.
    לצערי אמ אפשר להתעלם מכל פרשת ההטרדה המינית שמאד פגעה עבורי בדימוי שלו. חשוב לציין שכמו תמיד במקרים כאלו לא ניתן לדעת מה היה אבל התמונה המצטיירת מאד מטרידה.

  5. לא היה שחקן שאהדתי יותר, מאשר את KJ.
    שורה של האשמות על תקיפה והטרדות מיניות העלימו את אותה אהדה,
    ואני חושב שיש מקום (אם לו בפוסט, אז לפחות בתגובות) להזכיר את אותן האשמות.

    תודה, חי. פוסט מצוין.

  6. לסיכום, שחקן מעולה וכיף לצפייה, עם אישיות כובשת וסטטיסטיקה להתפאר, אין שום דבר כובד באישיות של הפדופיל המושחת הזה היה שחקן מלהיב אבל כל עבירות השחיתות וההטרדות המיניות הורידו לי כל קמצוץ של כבוד שהיה לשחקן הזה, לטעמי לא מגיע לו פוסט שמכניס אותו כאחת מאגדות המודרניות שמדובר באדם כה שפל. חבל שהתעלםמתם מזה והצגת אותו כאישיות כובשת וטובה.

    1. זה מדהים איך כל פעם שנכתבת מילה על קווין ג'ונסון אתה ישר מתחיל לזעוק אבל כשנכתבות מילים באותו קונטקסט כמה ימים קודם על קובי ברייאנט כולך נעלם דום. יש מילה עבור זה…

      1. כתבתי לא פעם ולא פעמיים כמה אני סולד מאישיות של ברייאנט, כמה ירד לי מערכו כשחקן בגלל המקרה בקולרדו .

    2. מעתיק משהו שכתבתי לך בנושא ביום חמישי:

      "(לאחר התלבטות, אגן על "שמי הטוב")

      אם אתה נצמד בדביקות לחוק היבש ומכנה "פדופיל" קשר מתמשך עם בת 15 כאילו הוא לקח ילדה בת 5,
      אז תיצמד באותה דביקות לחוק היבש של חזקת החפות מפשע (היא ביטלה את תלונתה והאחרות מעולם לא הגישו תלונה) ותקרא לו "מאמא תרזה."

      לגבי מושחת, אלו שמועות, לא יודע אם נפתחה חקירה, בטח שלא הוגש כתב אישום. הוא פוליטיקאי אמריקאי, יש לו יותר אוייבים משיש לישראל, קצת הסתייגות בבקשה."

      1. ילדה בת 15 אתה שומע את עצמך? זה לא תקופתי שבה היו מחתנים ילדות בנות 12-13. יכולת השיפוט של ילדה בת 15 רחוקה מאוד מזה של אישה בוגרת, בטח היכולת להשפיע עליה נפשית ופיזית.

        1. בת 15 היא נערה. ובהמשך berch כתב שהיא בת 17.
          תקרא מה עשו בני 15 בקום המדינה ולפני כן. בני 15 יכולים להפוך את העולם. אז כשהם בוחרים ללכת למקלחת משותפת עם קוין ג'ונסון, הוא לא פדופיל במובן הציבורי. הוא אולי מנוול, אבל לקורא לו פדופיל זה כמו לקרוא למשה קצב "אנס", או למורה שמכנעת תלמיד תיכון לשכב איתה "אנסת". יש גבול לאקרובטיקה של מילים.

      2. כמה מצחיק שקוין גונסון המגיב יחשוב כמו קוין גונסון השחקן שבאיזשהו אופן קשר מתמשך של כוכב אן בי איי עם ילדה בת 15 (מעניין שלפני ה-15 לא כתבת ילדה) זה משהו הגיוני ולא צריך להיחשב כפדופיליה (אלא רק על פי החוק היבש).

        אני לא מבין מאיפה יש לך את חוסר הבושה להשוות בין זה שהחוק אוסר על יחסי מין בין בגיר לילדה בת 15 לבין חזקת החפות. לא שמעתי השוואה יותר אינפנטילית בחיים שלי.

        עד היום נהניתי לקרוא אותך מבלי שום קשר לדעתי על דבריך, מהיום ייתכן ואדלג על דבריך לאחר התגובה העלובה הזו שלך.

        1. לא אמרתי שזה הגיוני. בוודאי שזה שפל מוסרי. אבל המימד הפלילי הוא לא כמו מה שתיארו.
          בת 15 היא נערה. ובהמשך berch כתב שהיא בת 17.

          אם ישהו קורא לKJ פדופיל כי בת 15 מוגדרת כקטינה, ואצל כולנו בראש פדודפיל זה אדם שמתעסק עם ילדים, אז בת 15 אינה ילדה. היא נערה אך קטינה. זאת אומרת שלפי החוק היבש והצודק זה אסור וזה נכלל בתחום הפדופיליה, אך לקרוא לזה פדופיליה זה מגוחך בעיני.

          אתה מוזמן לדלג על דברי, או לסנן אותם. אני מסנן כל הזמן חדלי אישים מבריקים שיש כאן תלוי מה הם כותבים.

  7. תודה רבה על פוסט נפלא זה. הדאנק על האקים – איזו אתלטיות.
    היו שנים שחשבתי שהוא ה פוינטגארד בליגה.

    לא הכרתי את ההטרדות בהן היה מעורב.

  8. סתם לפרוטוקול וכבר כתבתי פעם,
    כשהגעתי לאצר רציתי להיות ג'ון סטוקטון.
    אבל היה תפוס, בערך. (הבן של).
    חשבתי – איזה עוד רכז טוב היה אז ? קוין ג'ונסון צץ לראשי, ותמיד אהבתי את הסגול של פיניקס.
    לא ידעתי אז על כל הפרשיות, אם הייתי יודע לא הייתי בוחר בו.

    אחרי שבחרתי בו,
    אני "מגן עליו" שלא יחשבו שאני אדיש לחשדות כאלו…
    אני לא משנה את הכינוי כי סתם התרגלתי.
    אם זה יפריע למישהו באמת, אחליף כינוי.

        1. זה דווקא לא היה בקטע סטגדישי. לא בטוח עד כמה באמת זה היה מפריע לו אבל אתם על שני קצוות של הספקטרום מבחינת הדיעות.
          לא הבנתי איך זה קשור לגרבאטר שלי.

          1. מארק פרייס. ברור.
            אתה לא מכיר את פרשת בת שבע???

            (סמיילי, כזה שמקווה שזה ברור שהמשפט הקודם נכתב בבדיחות הדעת)

          2. לפני איזה עשרים שנה אני זוכר שהייתה כתבה בחדשות על חבורה שמנסה להחזיר את המלוכה בישראל והם חקרו אחר שושלת משפחת דוד כדי לנסות למצוא את היורש המתאים. זכור לי שבין שמות המשפחה המצומצים שהגיעו אליהם, היה גם שם המשפחה הדי נדיר שלי. אז אם יצא שאני אותו בן דוד, או אפילו משיח בן דוד, שיהיה בהצלחה.

    1. אם ההאשמות נכונות זה צריך להפריע קודם כל לך!
      בכל מקרה היה רכז יותר טוב גם מסטוק וגם מכולם בכל הזמנים ששיחק כמה עונות במקביל לקווין עד שפרש והוא מג'יק ג'ונסון (שאמנם חזר לעונה ב-96' אך שיחק כפאוור). והיה גם רכז גדול נוסף שחלק מהקריירה שלו מקבילה לשל קווין ורובה לשל מג'יק, אייזיאה ת'ומאס המקורי.

      1. "שבשתא כיוון דעל על"

        אולי היה טוב מסטוקטון, אבל במשחק המחשב שלי סטוקטון היה עם שיער ראש צהוב, מיד נשביתי בקסמו.

        קסוויאר מקדניאל תמיד היה עם ראש אדום משום מה.

  9. מבחינת כדורסל היה אגדה, אך אם ההאשמות נכונות הוא לא שווה את זה, בדיוק כמו קובי שאצלו ישנה ראיית דנ"א, אך גם עם מה שהודה בו הוא זבל של בן אדם.

  10. לכל המוטרדים שלא הכנסתי את ההטרדות המיניות…..
    א. כתבתי "שנותיו כראש עיר התאפיינו, כרגיל, בכמה שערוריות ובמספר הישגים"
    ב. המתלוננת העיקרית נגדו התלוננה ב 2015 על משהו שנעשה ב 1995 כשהיא הייתה בת 17. היא התלוננה שהוא הפשיט אותה, גיפף אותה והתקלח אתה. ג'ונסון סירב להודות שזה קרה ולא הואשם בכלום. למרות זאת הוא הגיע אתה להסדר ושילם לה 230,000$ .
    ג. המקרה השני הוא של בחורה (העוזרת של המנהל העירוני – ג'ון שירי) שטענה שהוא נגע בה בצורה לא הולמת. ג'ונסון דחה את ההאשמות והתביעה הכספית שלה נדחתה. עקב כך נשכרה חברת עו"ד כדי לייעץ לג'ונסון כיצד לחבק ולגעת באירועים רשמיים.

    בקיצור… לא צריך להגזים עם התביעות. הוא לא אנס, לא פדופיל ולא הורשע בכלום. אפילו לא הואשם. למרות המדיה החברתית אדם חף מפשע עד שהוכח אחרת. צריך לזכור שאדם במעמדו הוא מגנט להאשמות כאלו, הרבה פעמים זה מגיע ומוזן ממתחרים פוליטים.

    מקווה שהבהרתי, אם מישהו רוצה אפילו יותר פרטים על ההיסטוריה המינית של KJ יכול לשאול ואפרט. חקרתי בנושא וזה לא היה נראה לי ברמה שצריך להוסיף את זה.

    1. קודם חשוב מאד לציין שהתלונה הייתה בזמן אמת. המשטרה החליטה לסגור אותה. כאמור קשה מאד לדעת במקרים כאלה מה היה באמת. נכון שלא מדובר באונס אבל כל ניצול של נערה במצוקה הוא מטריד מאד. מבחענתי זה בהחלט מטיל צל על האהדה שלי כלפיו.

      1. היא התלוננה על הטרדה, המשטרה חקרה והוא לא הואשם. המשטרה פירסמה תמלול של הקלטת שיחה ביניהם לאחר האירוע ונראה שהם די קרובים. היא פתחה את זה שוב ב 2015, התראיינה הרבה ולבסוף הוא סגר אתה על דנמי שתיקה של רבע מליון $.
        יש הרבה אפור בתלונה הזו, לא נראה לי שזה אמור להשפיע על המורשת שלו

        1. התשלום היה אז לא ב-2015. כמו שכתבתי – אי אפשר לדעת מה היה אבל כשאתה מכניס לביתך נערה במשבר שסומכת עליך אסור לאירוע כזה להתרחש. זה בכלל לא אפור אם הדברים התרחשו כמו שהיא אמרה.

  11. פיניקס 93 אחת הקבוצות המגניבות שהיו, הייתה תפורה על הסמול בול של היום, אולי אם היו עולים על הפואנטה של להשליך שלשות אז היו גם זוכים במשהו כי היו להם קלעים אדירים.קווין ג'ונסון אחד האהובים עליי.

      1. נתון מדהים שעליתי עליו אצל קווין ג'ונסון הוא שהוא לא קלע שלשה אחת בפלייאוף 93!…הייתה לו יד אדירה מחצי מרחק, תפר את הקליעות האלה מטר פנימה מקו ה-3 וכמעט ולא זרק ל-3 בכלל. חוץ מעונת 96-97 אז הוא זרק 202 שלשות ופגע ב-44 אחוז. מה שמוכיח כמה הוא היה מפוספס וכמה פיניקס ההיא התפספסה.

        1. KJ תמיד היה הצעד הראשון המהיר שהוביל לחדירה לסל או המיד-ריינג' ג'אמפר היפהפה שלו. אף פעם לא היה לו את הטווח מהשלוש. השנים היחידות בהן הוא קלע משם היו כשקירבו את הקו.

  12. אחלה פוסט על הקבוצה האהובה עלי בכל הזמנים. ראוי לציין שאיי סי גרין מעולם לא הואשם באונס ואפילו בהטרדה.

  13. כזה שחקן תמיד רציתי להיות…
    בגלל שהוא לא גבוה אז אפשר היה לדמיין

    מנהיג , כריש , שחקן על שלא פוחד מאף גורילה בצבע.
    שחקן שיתפור אותך מכל פינה אפילו שלא היה קלעי מלידה והיה מוגבל בטווח.
    הכי דומה לו כיום זה גוראן דרגיץ' מינוס האתלטיות פלוס הקליעה…

    שחקן ששווה היה לקנות מנוי בשבילו , ללכת אחריו כאוהד ולשחק עבורו על המגרש.

    רק אלוהים עצר אותם באותה העונה , חבל אבל ככה זה עם העל אנושי 🙂

  14. מעולה!

    סדרת הגמר הראשונה שצפיתי בה לייב הייתה של הסאנס והבולס וכבר אז כשפוט ג'ורדני מדופלם (טוב, הייתי ינוקא) פחדתי רצח מ KJ. אהבתי את ראשי התיבות של השם שלו, נשמעו לי ממש מגניבות אז. זוכר ששקשקתי ממנו יותר מאשר ברקלי. רכז מצוין וכישרוני שהייתי נדהם מהמסירות שלו וחושש מהן כמו מאש.

  15. פוסט נהדר ברץ'. אחד הדברים הראשונים שאני זוכר בתור חובב ספורט זה את התסרוקת הזו של KG לצד הכובע של ג'ים קורייר… אין לזה הסבר טוב במיוחד.
    לייקרס, פורטלנד, פיניקס, יוסטון, סיאטל, יוטה, סאן אנטוניו. אלה הנציגות של המערב בגמרים בניינטיז. אך אחת לא הצליחה ליצור דומיננטיות מתמשכת אבל בעוד האקים ויוסטון זכו פעמיים ויוטה הגיעה לגמר שנתיים רצוף המעמד שלהם וכוכביהם היה אחר משל כוכבי פיניקס וסיאטל. כמובן שגם השיאים והקריירות הארוכות של סטוקטון ומלון עשו את שלהם כי ל-KJ היתה קריירה יחסית קצרה.

  16. אחלה פוסט. 2 נקודות שקפצו לי..
    1. מסתבר שהצמד קולנג'לו דופק קבוצות ביחד עוד מ95.. אני היחיד שחושב שזה קינקי? לא הגיע הזמן שהבן ימצא לעצמו מקצוע?
    2. בסרטון של התקיפה עם הפאי נהנתי לשמוע את התיאור של המושבע. יש משהו קסום ביכולת של האמריקאים לספק תיאור מדויק, טכני ומלא בחשיבות עצמית של אירוע מגוחך מטיבעו. כאילו אומה שחיה בסרט וטוב לה עם זה

    1. הקולנג'לואים ממש לא דפקו את פיניקס. האבא ג'רי היה זה שהעמיד את הקבוצה מהיווסדה ודאג שתהיה תחרותית כמעט מהרגע הראשון.
      הוא גם זה שהביא את KJ ואת בארקלי לפיניקס. להסתכסך עם בארקלי זה לא ממש קשה והוא כבר היה גם ככה בדעיכה.
      בריאן אחראי על העובדה שהסאנס נשארו תחרותיים גם אחרי פרשית KJ והטרייד הנידון. גם הבנייה של הקבוצה של נאש היא בזכותו. התקופה הגרועה שפיניקס חווה בעשור האחרון היא הגרועה בתולדותיה הגיעה דווקא אחרי שהקולנג'לואים עזבו אותנו.
      אז תגיד מה שאתה רוצה על פילדלפיה או טורונטו- את פיניקס הם בהחלט לא דפקו.

      1. אוי ואבוי, שכחתי שאני מתעסק עם אוהדי פיניקס באתר… אני חוזר בי, סתם התבססתי על הפוסט…
        אבל מה הקטע הזה שהם מנהלים קבוצות ביחד?

          1. סתם, קטע כזה של קבלני עפר. לא של מנהלים בנבא.
            אני קצת נבוך להודות אבל עד עכשיו חשבתי שדוני ודון זה אותו בן אדם 😮

  17. אגב חבר'ה מארק פרייס שהוא מדבר עליו מתקופתו בקליבלנד הוא שחקן גדול עוד יותר ואחד מהאנדרייטדים הגדולים בהיסטוריה של הליגה.

    1. מררק פרייס הייתה שחקן מצוין וקליבלנד שלו ושל נאנס ודל דוהארטי הייתה נהדרת, כשהיו בריאים (שלא לדבר על דטהארטי שפרש בגיל 28 בגלל פציעות), אך אין מצב שהוא לפני קווין שהיה מהיר ומבריק ממנו ומוסר יותר טוב. הייתרון המשמעות היחיד של םרייס הוא הקליעה מרחוק ומהקו, אך ככדורסלן בכלל וכרכז בפרט קווין היה טוב בבירור מפרייס.

  18. כתבה מצויינת ברץ'. קווין ג'ונסון היה שחקן אדיר, והגעתו לראשות העיר סקרמנטו הוא הישג לא מוכן כלל.. כמובן שידעתי על בעיותיו המשפטיות בעניין ההטרדות, אבל רק בגלל שהגיע לעמדת ראשות העיר הן עלו לכותרות, בצורה מעט מוגזמת לדעתי.

  19. קיי ג'יי מהשחקנים האהובים עלי. עדיין זכור לי איך הם היו מגיעים למשחק נגד יוסטון של אולאג'ואן, הוא תופר 40, בארקלי עוד 40, ויוצאים עם הניצחון.
    רכז אתלטי וחזק שלא פחד לחדור ולקלוע מעל ודרך הגבוהים של הנבא בשנות ה90 האכזריות.
    היה בעיקר מאד זריז ומהיר, חוטף ומוסר מעולה, עם ניתור גבוה, שחקן שיכול להטביע בהתקפה עומדת על הראש של ההגנה.
    בפלייאוף הוא פשוט לא היה מספיק טוב, כאשר ציפיתי שיקרע את בי ג'יי ארמסטרונג ופקסון (ג'ורדן לא יכל לשמור עליו) וזה לא קרה.
    אחד הדברים שאפיינו את הקריירה שלו היו ריבוי פציעות שפגעו בו מאד.
    חבל מאד על כל נושא ההטרדות המיניות, נשמע לא טוב בכלל.

    1. אני חושב שאתה צריך ריענון לזיכרון. כי מה שאני זוכר זה את הסאנס עולים פעמיים ליתרון בסדרה שאמור להיות בלתי מחיק ופעמיים יורדים עם הפסד במשחק שביעי.

      1. כן, המשחק שבו ניצחו את יוסטון היה בעונה, לא בפלייאוף, שם הם פחות הצליחו מולם. גם ההטבעה של קיי ג'יי על אולאג'ואן היתה אקט של תסכול, כשלמעשה המשחק היה גמור לטובת הרוקטס.

  20. לכל ימי הנפש מאירגון metoo
    הוא מליין
    כן בחורות בנות 17 זורקות עצמן עליו במטרה להוציא כסף.
    הן לא נראות בנות 17.
    והוא היה בן 24.
    קצת הגזמתם גזרתם דינו של אדם חף מפשע!!!!
    שמאלנים.

    1. אם אין לך מושג על מה אתה מדבר אז עדיף שפשוט לא. הדבר הכי נוח עבורי הוא לפטור את זה בתואנות אילו ואחרות כי מדובר באחד האנשים שאני הכי הערכתי (ועדיין מעריך). אף אחד לא גוזר את דינו (בעיקר בגלל שאין כאן דין).

  21. תודה על פוסט נהדר ברץ'. קיי ג'יי היה ונשאר שחקן הכדורסל האהוב עלי בכל הזמנים, כשרק סטיב נאש נותן לו פייט רציני בימי השיא שלו. האיש היה חסר פחד על המגרש. הרכז החודר הטוב בליגה עם קרוסאובר קטלני ואתלטיות אלוהית בשיאו. אם הוא לא חומר ל-HOF אז באמת לא ברור לי מה הטעם להמשיך ולטרוח עם הקשקוש הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט