אירועי דיומא – 28.07.2018: אלוף האלופים, קטע הנג"ש בטור

כדורגל / מתן גילור

אלוף האלופים

21:00 הפועל באר שבע-הפועל חיפה (ספורט 5). הפועל ב"ש רוצה זכייה שלישית ברציפות. ויש לה סיכוי לא רע להשיג זאת. נכון, היא חזרה מקרואטיה עם הפנים בין הידיים אחרי שהובסה 0:5 במוקדמות ליגת האלופות, אבל היא שיחקה ביום שלישי בעוד שהפועל שיחקה במוקדמות הליגה האירופאית ביום חמישי. 48 שעות מנוחה לפני משחק על תואר זה משהו שלא זכור לי בישראל. כן זכור לי מקרה דומה בספרד בו ברצלונה ובילבאו נפגשו בגביע, כשבילדאו שיחקה בחמישי שלפני וברצלונה בשלישי שאחרי, ולכן המשחק התקיים בשבת. אני מוצא היגיון בתעדוף לו"ז האלופה. בכל מקרה אחת מהם היתה צריכה לנוח 48 שעות בלבד. יתרון הרעננות בתוספת עם יתרון איכות הסגל ויותר משחקים רשמיים עד כה לא מותירים ספק לגבי זהות הפיבוריטית. כפי שיפורט להלן, מדובר גם על רבע גמר גביע הטוטו. בפינת הפיקנטריה ישנם חנן וממן ועדן בן בסט שעברו מהפועל לב"ש בשני החלונות האחרונים.

 

גביע הטוטו – מחזור 1 (בית צפוני)

בואו נסביר קודם איך יעבוד השנה מפעל גביע הטוטו:

אלוף האלופים הינו רבע גמר 1. רבע גמר 2 יכלול את שתי הניציגות הנוספות באירופה: מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים. רבעי גמר 3-4 יכללו הצלבה בין הקבוצה שתסיים במקום הראשון בבית הצפוני (מכבי חיפה, הפועל חדרה, עירוני קרית שמונה, איחוד בני סכנין, מכבי נתניה) לקבוצה שתסיים במקום השני בבית הדרומי (הפועל תל אביב, בני יהודה תל אביב, מועדון ספורט עירוני אשדוד, מכבי פתח תקוה, הפועל רעננה) ובין הקבוצה שתסיים במקום הראשון בבית הדרומי לקבוצה שתסיים במקום הראשון בבית הצפוני.

כל בית יכלול 5 מחזורים, כשכל קבוצה תשחק נגד כל קבוצה פעם אחת בלבד. כלומר, לכל קבוצה שני משחקי בית, שני משחקי חוץ ומחזור מנוחה.

חצאי הגמר יפגישו את העולות מהצלבות הבתים עם העולות מאירופה, כך שהפיינליסטיות מהעונה שעברה, הפועל ב"ש ומכבי ת"א, תוכלנה להיפגש רק בגמר.

הואיל ומדובר על מפעל משני שבשלב זה שלה עונה הקבוצות משתמשות בו בעיקר כמשחק אימון, נתיין רק את המשחקים, השעות והשידורים, בלי להרחיב לגביהם.

19:00 מכבי חיפה-מכבי נתניה (ספורט 5 משולב).

19:00 איחוד בני סכנין-הפועל חדרה (ספורט 5 משולב).

 

כדורסל / רועי ויינברג

אליפות אירופה לנבחרות נוער (עד גיל 18) – דרג ב': שלב הבתים

17:30-ישראל-לוקסמבורג. ישראל לא הרשימה מול הולנד אבל רשמה קאמבק וניצחה בסופו של דבר הודות לים מדר ואבדיה. הם צריכים לנצח היום בקלות לוקסמבורג שהובסה (85:49) מול צ'כיה לא מרשימה. משחק שסביר שאבדיה יזכה בו למנוחה, אבל גם בלעדיו צריך ואפשר לנצח.

 

טניס / מתן גילור

טורניר המבורג (500) – חצי גמר

13:00 יוזף קובליק-לאונרדו מאייר (ספורט 5 לייב). קובליק ניצח את מונטרו בשלוש מערכות במשחק שארך למעלה משעתיים. מאייר הפתיע את שוורצמן בדרבי הארגנטינאי גם כן במשחק שארך למעלה משעתיים ושלוש מערכות. זהו המפגש הראשון בין השניים.

16:00 ניקולס ז'רי-ניקולוז בסילשווילי (ספורט 5 גולד). בהפתעת הטורניר ניצח ז'רי את תיים בשני שוברי שוויון. בסילשווילי הפתיע את קרנו בוסטה בשתי מערכות והותיר את הטורניר ללא מדורגים בשלב חצי הגמר.

 

טורניר אטלנטה (250) – חצי גמר

22:00 מתיו אבדן(4)-ג'ון איזנר(1). אבדן לא התקשה מול בגדטיס וניצח אותו בשתי מערכות. איזנר נזקק לשלוש מערכות נגד זוורב. המאזן בין השניים עומד על 3:1 לאיזנר, אך את המשחק היחיד ביניהם השנה ניצח אבדן.

02:00 ראיין האריסון(8)-קמרון נורי. האריסון הביתי הפתיע את צ'ונג בשלוש מערכות ארוכות שנפרסו על פני 2:21 שעות. קריוס פרש במצב של מערכה ושבירה לחובתו. זהו המפגש הראשון בין השניים.

 

טורניר גשטאט (250) – חצי גמר

12:00 מטאו ברטיני-יורגן זופ (ספורט 5+). ברטיני הצעיר ממשיך להתקדם והפתיע את לופז בשתי מערכות. זופ שהעפיל מהמוקדמות ניצח את באגניס שהעפיל גם כן מהמוקדמות בשלוש מערכות. זהו המפגש הראשון בין השניים.

אחריו לאסלו דייר-רוברטו באוטיסטה אגוט(2) (ספורט 5+). דייר ניצח כצפוי את גלוביץ'. הפחות צפוי הוא שזה לקח לו שלוש מערכות צמודות שנפרסו על פני למעלה משעתיים וחצי. באוטיסטה אגוט נשאר המדורג היחיד והוא הפיבוריט לזכות בטורניר כעת אחרי שניצח את דניאל בשתי מערכות.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגראנד פרי ההונגרי – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בהונגריה. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

המאסטרס של ריגה – סיבוב שני

הסיבוב הראשון אתמול כלל כרגיל כמה הפתעות, כמו הניצחון של לי האנג על בארי הוקיס, או זה של אשלי קארתי האלמוני על אנתוני מקגיל. עוד ראינו את אלי קארטר מנצח את ראיין דיי בפריים מכריע, ואת ג'ו פרי עושה אותו דבר לרוברט מילקינס.

היום נוכל לראות את הסיבוב השני (הטוב מ-32). משחקים מעניינים שנוכל לראות היום הם בין ליאנג וונבו לניל רוברטסון ב-12:30 ובין מארק אלן לאלי קארטר ב-15:00. שידורים ביורוספורט 2 ב-11:00 וב-21:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 20

קטע 19 היה קטע הטיפוס האחרון במירוץ, והגם שלא השפיע על זהות המוביל במירוץ, הוא היה מהנה מאד לצפייה, וגם השפיע על שאר הדירוגים בצמרת. זה התחיל מבריחה שכללה את בארדה, לאנדה וזכארין, שהחזיקה מעמד עד האוביסק. בנקודה זו, חבורת המובילים, שכללה את תומאס, דומולאן, רוגליץ' ופרום, תפסה את קבוצת הבריחה, והחבורה הגיעה יחדיו אל תחילת הירידה המסוכנת מהפסגה. כאן ראינו מופע יחיד של רוכב אחד – פרימוז רוגליץ'. הסלובני היה ברמה אחת מעל כל החבורה בירידה, והמשיך להגדיל את הפער מיריביו עד לקו הסיום. את הקו הוא חצה ראשון, 19 שניות לפני כל החבורה. מבין אלו, גראן תומאס שוב התברר כחזק מכולם וחצה שני את הקו, כשאת הפודיום השלים רומאן בארדה. לרוגליץ' זהו הניצחון השני אי פעם בטור (ושלישי בגראנד טור), ובהישגו זה הוא עבר למקום השלישי, תוך כדי שהוא דוחק משם את כריס פרום. עוד ראינו את ז'וליאן אלאפיליפ מבטיח בסטייל את החולצה המנוקדת, כשחצה ראשון את הטורמאלה, את נאירו קינטאנה שוב לא מחזיק מעמד עם המובילים, ואת פטר סאגאן הפצוע שורד בעור שיניו את מגבלת הזמן של הקטע. בתמונת ההובלה במירוץ גראן תומאס ממשיך להוביל, כשאחריו דומולאן (2:05+), רוגליץ' (2:24+), פרום (2:37+), קרויזוויק (4:37+), לאנדה (4:40+), בארדה (5:15+), מרטין (6:39+), קינטאנה (10:26+), וזכארין (11:49+).

*המלצת צפייה* קטע 20 הוא קטע הנג"ש האישי של המירוץ, וזה שיקבע את הדירוג הסופי של הרוכבים (כי הרי הקטע המסיים בשאנז אליזה הוא קטע יותר ייצוגי). זהו קטע באורך 31 ק"מ, שהוא גבעי וטכני מאד, ואף כולל שיפוע קצר וחד מאד לקראת סופו (כיאה לנג"ש בפירנאים). תומאס המוביל הוא שען מצויין, ולמרות ששלושת הרוכבים שאחריו עשויים לקבוע זמנים עדיפים, פער שתי הדקות שלו אמור להספיק לו על מנת להבטיח זכייה ראשונה על הבמה הגדולה מכולן. המאבק המעניין של היום יהיה בין השלושה שמאחוריו – דומולאן, רוגליץ' ופרום. הפערים הקטנים ביניהם, בתוספת העובדה שמדובר בשלושה מהשענים הטובים בעולם (שאיישו בסדר זה את פודיום אליפות העולם בנג"ש בשנה שעברה), יבטיחו מאבק מרתק על הזכייה בקטע, כמו גם על המקומות הנותרים בפודיום של המירוץ. שידור ביורוספורט ובספורט 5 מ-12:55.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. תודה רבה.
    איך שפרום נראה בקטעי ההרים האחרונים קשה לי לראות אותו מצליח להשיג זמן טוב יותר מרוגליץ', שלא לדבר על חצי שניה לק"מ.
    גם את רוגליץ' לוקח זמן דומה על דמולן קשה לי לראות, אבל זה יותר הגיוני, כי דמולן נראה קצת פחות חזק בימים האחרונים ורוגליץ' נראה מעולה. הטיפוס בסיום יכול לסייע לו וגם הירידה אחריו.
    אני מקווה בשביל תומאס שהוא לא מתכוון לנסות לנצח את הקטע. אסור לו לקחת סיכונים מיותרים. צריך לרכוב הכי סולידי שיש. גם אם ירכוב סולידי לא יפסיד יותר משניה לק"מ.

    ד"א, לא זכור לי – האם דמולן ניצח קטע ב-GT שאינו קטע נג"ש?

  2. כל כמה זמן מוזנק רוכב היום? נדמה לי שבהתחלה זה כל דקה ובמובילים כל 2 דקות או שאני טועה? מה הצפי להזנקה של העשיריה הראשונה?

  3. דמולאן לדעתי הגראנד טוריסט הכי טוב בעולם כיום.
    תן לו קבוצה כמו סקיי הוא מנצח בקלות.
    אם לא היה לו את הג'ירו ברגליים, היה מנצח גם את תומאס (למרות שגם לפרום יש את הגי'רו).

      1. ואני אגיד יותר מזה. פרום זכה בוואלטה האחרונה בלי יתרון קבוצתי (לפחות מבחינת סגל הרוכבים) שהיתה קרובה מהרגיל לטור (כלומר פחות מנוחה).
        גם בטור 2015 פרום בודד מהקבוצה הרבה וסיים אותו עם 2 חולצות.
        דמולן עוד לא התמודד עם זה שמסמנים אותו כפיבוריט (בצדק). כשהוא ברח בירידה באלפים אף אחד לא הגיב. זו פריבילגיה שאם וכאשר הוא אי פעם יזכה בחולצה הצהובה לא תינתן לו.
        הוא רוכב נהדר, אבל אני ממש לא בטוח שהוא פיבוריט לטור 2019 על פני רוגליץ'.

  4. תודה על העדכונים. המצב מעניין מאוד, האם פרום הווינר יצליח לדחוק את רוגליץ׳ או שדווקא רוגליץ׳ יצליח להקדים את דומולן? מה שלא יהיה אני שמח בשביל גרין תומאס (טפו טפו)

  5. מתן. אם פרום ינצח הוא לא צריך חצי שניה לקמ, כי יהיה לו את הבונוס של 10 שניות. או 6 אם מגיע שני.
    אבל גם אני לא חושב שהוא ינצח, הוא נראה סחוט.

  6. דמולאן הפסיד את הג'ירו לפרום בגלל טעות טקטית קשה כשחיכו לדומסטיק בפינסטרה ופרום ברח.
    דמולאן לא אקספלוסיבי כמו אחרים, אבל הבנאדם סוס עבודה עם מנוע דיזל בלתי נגמר.
    לגבי מועמדי 2019, זו תחזית רחוקה. מזכיר לי את באוקה מולמה שסיים שני/שלישי לפני כמה שנים והין בטוחים שישתלט על הטור. ראינו איך זה הסתיים…

      1. אני מאוד מצפה לראות איך הוא ובראנל יצליחו בנג"ש הזה בגלל החשיבות של יכולות נג"ש היום. זה שסולר כרגע ראשון זה בגלל שהוא טוב בזה, או שמא בגלל חולשת המתחרים עד עתה?

          1. טוב לשמוע. נצאס לראות מועמדים לזכייה שמרגיש שמתחילים בפיגור של כמה דקות בגלל נג"ש. כביכול היו הרבה מועמדים השנה אבל שמנקים את כל הבארדה וקינטנה למיניהם שחלשים בנג"ש נשארים עם 4, ש-1 מהם לא היה צפוי בכלל

          2. אני חושב שכולם מעריכים את תומאס כרוכב מעולה, אבל אף אחד לא חשב שהוא אפילו יהיה בתמונה בשלב הזה, גם בגלל שיעבוד בשביל פרום ויתעייף בגלל זה

          3. הוא לא היה צריך לעבוד עבור פרום זה כל הענין. אתה מוזמן לראות את התגובות של מתן בדופינה. זה לא הפתעה בכלל.

  7. אי אפשר שלא למחוא כפיים לכריס פרום.
    אדם שנאלץ לרוע מזלו להתמודד יום יום ושעה שעה
    עם מחלת האסטמה בדרכה הקשה ביותר,מינון התרופות מעיד ,ניצח
    בתחרויות אופניים כפי שאיש ממליוני חולי אסטמה אחרים מלבדו לא הצליח.
    כל מילה נוספת…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט