אירועי דיומא – 21.07.2018: נבחרת העתודה בחצי גמר אליפות אירופה

כדורסל / רועי ויינברג

אליפות אירופה לנבחרות עתודה (עד גיל 20) – חצי הגמר

19:00-המלצת צפייה: ישראל-צרפת (ספורט 5). ישראל בשנה השנייה ברצף בחצי הגמר לנבחרות העתודה, הפעם מול נבחרת צרפת. ישראל מרשימה עד עכשיו עם כדורסל מהיר ורביעייה חזקה – מארק בריסקר, דני אבדיה, יובל זוסמן וגיל אהרון בני. הכחולים-לבנים קולעים הרבה מהשלוש ועברו את ה-90 נקודות ב-3 מ-5 המשחקים שלהם. ההתקפה זורמת עד עכשיו וזה סימן ההיכר למעשה של הנבחרת, בדומה לשנה שעברה. קשה לעצור אותם.

אם יש מישהי שתנסה לעצור אותם זאת צרפת. אין לצרפת שמות עם סטטיסטיקה אישית מרשימה מדי. הם מאוד קבוצתית ומשחקים הגנה קשוחה. כך הם הצליחו לעבור את סרביה הפייבוריטית ולעצור אותה על 59 נקודות, אחרי ששיתקו את מונטנגרו שקלעה 37 נקודות ב-40 דקות בשמינית הגמר. בשלב הבתים הם יחסית קירטעו (הפסדים לספרד וקרואטיה בבתים). רק ספרד קלעה יותר מ-75 נקודות מולם, מה שמראה לנו שזה יהיה משחק שיוכרע לא מעט על הקצב שלו. צרפת לא קבוצת התקפה טובה ועם 38.5% מהשדה בטורניר, אבל האורך שלהם מאפשר להם להקשות על היריבות.

זוסמן שחקן המפתח כאן. הוא היה טוב מול ספרד והוא המנוסה בין שחקני הנבחרת אחרי שהיה משמעותי בקבוצה שהגיעה לגמר בשנה שעברה. חוכמת המשחק ויכולת יצירת המצבים שלו יהיו שימושיים מול ההגנה החזקה של הטריקולור. מומלץ לשים לב למצ'-אפ בינו לבין בסיסטה טוצ'אפה, מספר 19 של הצרפתים. שניהם השחקנים הבולטים בקבוצותיהם ולכן יהיו משמעותיים הערב.

 

טניס / מתן גילור

טורניר ניופורט (250) – חצי גמר

21:00 טים סזמיק-רמקומאר ראמאנתן. סזמיק ניצח את יאנג בשלוש מערכות. לראמאנתן הספיקו שתיים נגד פוספיסיל. זהו המפגש הראשון בין השניים.

23:00 מרסל גרנויירס-סטיב ג'ונסון(3). גרנויירס הפתיע את מאנארינו בשתי מערכות תוך 62 דקות. ג'ונסון ניצח את סלע בשתי מערכות קלות תוך פחות משעה. המאזן בין השניים עומד על 2:0 לטובת ג'ונסון.

אחריו גמר זוגות: מרסלו ארוולו ומיגל אנחל רייס וארלה-יונתן ארליך וארטם סיטאק. נאחל ליוני הצלחה ותואר מספר 20 בקריירה.

 

טורניר אומאג (250) – חצי גמר

18:20 גידו פלה-רובין האסה(6). פלה ניצח את ליוביץ' בשתי מערכות ארוכות שלחקו למעלה משעה וארבעים. גם האסה ניצח את רובלב בשתי מערכות. זהו המפגש הראשון בין השניים.

21:00 מרקו צ'יקנאטו(3)-מרקו טרונגליטי. צ'יקנאטו ניצח את דייר 4:6 1:6 טרונגליטי ניצח את דונסקוי 1:6 4:6. בשני המפגשים ביניהם ניצח האיטלקי.

 

טורניר בשטאד (250) – חצי גמר

14:00 פאביו פוניני(3)-פרננדו ורדסקו(5). פוניני ניצח את דלבוניס בשתי מערכות. ורדסקו גבר בדרבי על קרנו בוסטה בשתי מערכות גם כן. המאזן בין השניים עומד על 4:2 לטובת הספרדי, כולל 3 המשחקים הקודמים על חימר, כולל בריו השנה.

אחריו הנרי לאקסונן-רישאר גאסקה(4). לאקסונן מוכיח שהשתלם להגרילו כמפסיד בר המזל כשניצח את בוללי בשלוש מערכות. גאסקה ניצח את רוד בשתי מערכות. זהו המפגש הראשון בין השניים.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגראנד פרי הגרמני  – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך במסלול הוכנהיימרינג בגרמניה. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 14

קטע 13 היה קטע שטוח ונטול אירועים מיוחדים (אולי הראשון במירוץ שאפשר לומר זאת עליו). בסיום הקטע ראינו את פטר סאגאן גובר במיאוץ סיום צמוד במיוחד על אלכסנדר קריסטוף וארנו דמאר. לאלוף העולם זהו הקטע השלישי בו הוא זוכה במירוץ, והוא משווה בכך את הישג השיא שלו בטור (עם הזדמנות פז לשפר אותו בטור הנוכחי כשנותרו עוד שני קטעים שטוחים). תמונת ההובלה במירוץ נותרה ללא שינוי עם גראן תומאס בראש, ואחריו פרום (1:39+), דומולאן (1:50+), רוגליץ' (2:46+), בארדה (3:07+), לאנדה (3:13+), קרויזוויק (3:43+), קינטאנה (4:13+), מרטין (5:11+) ופוגלסאנג (5:45+).

קטע 14 מחזיר אותנו לעליות, והפעם לאלה של דרום צרפת. לא מדובר בעליות ארוכות בשיפוע קבוע מהסוג שראינו באלפים, אלא ההיפך – כמה קצרות ותלולות למדי. בפרט נראה את העלייה בסיום למנדה, שהיא בת 3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 10 אחוזים. זהו סיום המיועד לפאנצ'רים מסוגם של ואלוורדה, אלאפיליפ ודן מרטין. אשר לתחרות ב-GC, מן הסתם נראה כמה מהמתחרים מנסים לפתוח פערים על יריביהם, אך נראה שאלו יהיו קטנים למדי. שידור ביורוספורט ובספורט 5 מ-13:55.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. הגיע הזמן שישראל תחזור עם מדליית זהב מאליפות אירופה
    המפתח של הנבחרת הערב זה היכולת של בריסקר ג׳וניור לתת צאקות בניחוח קוראסון חמאה על הצרפתים

  2. תודה רבה.
    מסוים העלייה יש עוד 2.5 ק"מ, ככה שקשה לי לראות מישהו לוקח משהו משמעותי על השלב הזה. כמובן שתמיד ישנה אפשרות לתקלה/תאונה.
    מבחינת השיפוע זה השפיע שפרום הצליח פעמיים לברוח לדמולן בג'ירו (הפעמיים היחידות), אבל בעליות הרבה יותר ארוכות.
    הדבר היחיד שיכול להכניס פה פלפל משמעותי זו התקפה של תומאס. אם שוב כל ה-GF יישארו על הגלגל של פרום הוא יכול לקחת פה עוד כמה עשרות שניות.

    1. פנצ'ר הוא רוכב שמתמחה במסלולים גבעיים (עליות ומורדות), כלומר לא בטיפוסים ארוכים, שבעיקר מאפיינים את מירוצי האביב. המאפיין העיקרי של המירוצים האלה זה שעליות קצרות אך תלולות מאוד, שכדי לעבור אותם אתה צריך שיהיה לך יכולת לתת פאנצ' – כלומר מכת כוח קצרה ומהירה.

  3. שמעתי כי דראפטינג רכיבה מאחורי שובר רוח רוח מעייפת יותר את הרוכב המוביל, מאשר לו היה רוכב לבד , מישהו יודע להסביר ?

    1. ואווו אף אחד לא יודע לענות?
      מדהים…
      זוהי שאלה בסיסית במירוצי אופניים גם מכוניות מי שלא יודע לענות עליה כנראה שלא מכיר את חוק שימור האנרגיה…

      1. עד שהעגל יגיע הסבר:
        הקשקוש ששמעתם על שבירת רוח הוא לא מדויק,
        הרוכב השני מורכב נהנה מאפקט יניקה של הרוכב הראשון, אין שבירת רוח!
        אם הרוכב השני נהנה הרי שאין אנרגיה יש מאיין , מישהו צריך לשלם באנרגיה.
        מי משלם?
        הרוכב הראשון משלם באנרגיה על אפקט היניקה של הרוכב השני.
        נחזור להמתנה של דומולאן בגירו ואחר כך, ההרכבה שלו משיכת יתר
        הרוכבים.
        דומולאן החליט החלטה שגויה שעלתה לו בניצחון בגירו!
        כי לא ידע פיזיקה…

      2. הסברת יפה.
        ככלל אווירודינמיקה והידרודינמיקה הם נושאים לא פשוטים. למרות שהמשוואות שמתארות את הזרימה ידועות מזמן עדיין ישנן תופעות מפתיעות ולא אינטואיטיביות

  4. המילטון בצרות. לקח פניה רע ודפק את תיבת ההילוכים ב-Q1.
    זה גם מיקום בעייתי כי לא יזנק ל-Q2 וגם עוד עלול לקבל עונש על החלפת תיבת הילוכים אם אכן תתבצע כזו.

  5. פאקו, הידע שלך על הטור (ואותו דבר עידו, מתן, והאחרים) מדהים אותי! מה שאני רואה זה רוכבי אופניים בעליות, ירידות, יישורת, ונהנה מאד מהנופים.

        1. יש להרבה קבוצות רוכבים מלפנים, אז הן בטח לא משתתפות במרדף. לקבוצות GC אחרות אין טעם לשבור רגלים (מחר יש טיפוס בדרגה 1). בגדול היה אפשר לומר את זה גם על סקיי, אבל היא בכל זאת המובילה הגאה, אז היא צריכה להראות מראית עין של שליטה. ודאי אין לה שום אינטרס לשרוף רוכבים, לכן הקצב האיטי.

        1. זה תלוי בכמה נקודות העונש ומה הנזק הפוטנציאלי אם ממשיכים לנהוג על המכלול. אתה גם שוחק סטים של צמיגים על פארש שאחרי זה יכולים להיות חסרים במירוץ.

  6. מה הסיכוי של סאגאן לנצח את זה? הבנאדם רוכב מדהים שנחזיק גם במיאוצים וגם בעליות קצרות יחסית, אבל אלאפיליפ ודומיו יאכלו אותו בעלייה האחרונה, לא?
    מחזיק לו אצבעות.

  7. סטויבן יודע שכל הרודפים אחריו מטפסים הרבה יותר טובים ממנו, אז הוא מנסה לנצל את יתרון המהירות שלו עליהם במישור. נראה אם יצליח.

    1. כן ברור שההשוואה עלתה. רק שהוא מטפס פחות טוב מקאמינגס, אז הוא מנסה לצבור יתרון גדול ככל האפשר לפני הטיפוס. יכול להיות לזה גם אפקט פסיכולוגי.

    1. נראה לי גם דומלאן יכול להיות יחסית מבסוט מהיום הזה. הוא נראה לי עוד זועם על מה שפרום עשה לו בגירו. הוא רוכב באטרף. העונש של ה20 שניות האלה היה דבילי..

  8. ישראל ניצחה את צרפת במשחק גדול, נגמר משהו כמו 30 הפרש!
    פליישר הבן הוא קופי של פליישר האב.
    כמה חבל שמגיל העתודה עד הבוגרים הצרפתים מתפתחים ומגיעים לנב״א ואצלנו לא ממש. זכור גם הסיפור איך אפיק ניסים פירפר את טוני פארקר בעתודה . . .

  9. יופי של משחק לנבחרת, ניגבו את הפארקט עם הצרפתים.
    ממש היה כיף לצפיה והמחצית השניה כבר היתה כמו לצפות בכדורגל במונדיאל- המשחק ברקע ומדי כמה זמן מעיפים מבט לראות זמן-תוצאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט