אירועי דיומא – 15.07.2018: בלוג חי. גמר ווימבלדון, מיני פאריס-רובה בטור

 

צוות דיומא ממליץ לכם לקחת יום חופשה, למצוא בייביסיטר לילדים, לשלוח את בן\בת הזוג לקניות, לדאוג לאספקת אוכל ומשקה לזמן מספיק, ולשריין את המקום ואת כל המסכים האפשריים בסלון\אצל החברים\בבאר עבורכם לאורך כל היום. זאת כי יום ספורט כמו של היום הוא יום אותו לא רואים כל יום.

 

טניס / מתן גילור

טורניר וומבלדון (2000) – גמר

*המלצת צפייה* 16:00 קווין אנדרסון(8)-נובאק ג'וקוביץ'(12) (ספורט 5). איזה שני חצאי גמר קיבלנו. שניהם הלכו לחמש מערכות והיו ארוכים מאד, אבל בסגנון טניס הפוך לגמרי. המשחק בין אנדרסון לאיזנר כלל שני מפציצי על. לא פלא אפוא שהמערכה הראשונה הגיעה לשובר שוויון ללא שבירות, השניה עם שבירה אחת לכל אחד וכך גם השלישית. 3 מערכות ראשונות בשלושה שוברי שוויון אחריהם הוביל איזנר 1:2. במערכה הרביעית סוף כל סוף ראינו את אנדרסון שובר, מגיש למערכה ושומר על ההגשה. במערכה החמישית השניים שמרו על ההגשה ושמרו ושמרו ועוד כמה פעמים שמרו עד שמצב של 24 לכל אנדרסון הואיל בטובו לשבור אחרי שניפק את מהלך הטורניר, כשחבט עם כף היד בשמאל (החלשה שלו) אחרי נפילה) וניצח על ההגשה. היה זה המשחק השני באורכו בתולדות ווימבלדון ולקח 6:36 שעות. במשחק השני נפגשו רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' למשחק הכי טוב של השנה, לדעתי. ממש משחק לפנתאון. רמה מאד גבוהה של טניס. בניגוד למשחק הראשון, ההגשות לא היו משפיק טובות, אבל הראלים היו מדהימים. את המערכה הראשונה ניצח נולה עם שבירה מאוחרת. במערכה השניה שבירה של נדאל איזנה את התוצאה. המערכה השלישית היתה האיכותית בטורניר לטעמי והוכרעה בשובר שוויון, כשנדאל מאבד 3 נקודות מערכה. המשחק הופסק וחודש אתמול, כששבירות מוקדמות – אחת לכל צד – ואחת יותר מאוחרת של נדאל קבעו מערכה חמישית. במערכה החמישית השניים התקשו לשמור על ההגשות, אבל גרדו משחקון ועוד משחקון ועוד משחקון עד למצב של 8:9 לנולה ששבר ועלה לגמר. שניהם יגיעו עייפים אחרי חצי הגמר וזה די מנטרל אחד את השני. המשחק יוכרע היכולת של אנדרסון לייצר נקודות קלות בהגשות ושל נולה לגרור את המשחק לראלים ארוכים. השניים נפגשו בעבר 6 פעמים, כשהמאזן עומד על 5:1 לסרבי. המפגש האחרון ביניהם היה בשנת 2015 על הדשא של ווימבלדון והגיע ל-5 מערכות. שחזור של זה אינו דמיוני וישאיר מיליוני חובבי ספורט בעצבנות על כפתור "הערוץ האחרון". השנה אנדרסון כבר זכה בתואר אחד ונולה עוד מחפש את הראשון שלו. בסה"כ לאנדרסון 4 תארים ולנולה 68. במישור המייג'ורס כמובן שאנדרסון טרם זכה ונולה זכה ב-12 כאלה, כולל כל אחד מהגראנד סלאם, כולל כל ה-4 ברציפות. נולה פיבוריט ברור ולמרות שאין מגיע בספורט אני חושב שהוא גם הראוי ביותר בטורניר הזה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 9

קטע 8 של אתמול היה כקודמו קטע מישורי המיועד למאיצים, אך בניגוד לקודמו הוא לווה (כמעט כרגיל במירוץ זה) בשלל התרסקויות. במיאוץ הסיום, היה זה ההולנדי דילן גרונבייגן, שחגג את הניצחון לפני אנדריי גרייפל ופרננדו גביריה. להולנדי זהו ניצחון שני ברצף, ולאחר שהתחיל מאוחר את המירוץ, הוא משתווה לגביריה במאזן הנצחונות בקטעים שטוחים. אצל האירי דן מרטין אנו מקבלים כרגיל מאניה דיפרסיה. זאת כשהאירי נקלע לתאונה המונית כ-17 ק"מ לסיום (בה היה מעורב גם אלאפיליפ), והפסיד כדקה וחצי למתחריו ב-GC. תמונת ההובלה במירוץ נותרה ללא שינוי, עם גרג ואן אוורמארט בראש, ואחריו תומאס (7+), ואן גרדרן (9+), ז'ילבר (16+), יונגלס (22+), אורן (49+), ואלוורדה (55+), מייקה (56+), פוגלסאנג ופורט (57+).

*המלצת צפייה* קטע 9 של היום הוא הפנייה בוטה לאחת הקלאסיקות הידועות והאהובות של האביב – מירוץ פאריס-רובה. הקטע מתנהל ברובו על התוואי של קלאסיקת האביב, כולל הסיום בעיירה רובה, אך לא בוולודרום (כפי שקורה בקלאסיקה). עיקר העניין בקטע יהיה 15 קטעי הפאבה (אבנים משתלבות) לאורכו, קטעים שהופכים את רכיבת הכביש לדבר הקרוב יותר לרכיבת שטח, ובעיקר זורעים פירוד וכאוס בפלוטון. בין המועמדים לזכייה בקטע נמצא את כל הקלאסיקנים של האביב, הכוללים את ואן אוורמארט, סאגאן, ז'ילבר, לאמפר, טרפסטרה, ואן מארק, סטויבן, נסן ובואסון האגן. אלא שהתחזיות בקטעים מסוג זה, ודאי כשברקע קבוצות שהמטרה שלהן היא להגן על המובילים ב-GC, שוות כקליפת השום. אשר למועמדי ה-GC, אלו בעיקר ינסו לעבור את הקטע בשלום מצד אחד, ומצד שני עשויים לנסות ולנצל מצוקה של יריביהם על מנת להוריד עליהם את המסך. בכל מקרה מדובר בכאוס טהור ומרתק שאסור בתכלית האיסור להפסיד. שידור ביורוספורט ובספורט +5 מ-13:30.

 

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
135 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
אהרון שדה
15/07/2018 10:16:47

נפלא ומעורר תהיה
מחר אין גביע עולמי ,מחר אין ווימבלדון ומחר כמדומני יום המנוחה בטור…לא היה כדאי לתכנן זאת אחרת ?
זה אפילו מקומם שכן כל האירועים באירופה באותם השעות כמעט והדבר ידוע מראש זה המון זמן.

מתן גילור
15/07/2018 10:49:03

בטור אי אפשר לרכוב בלילה (למרות שלפני 100 שנים היו קטעים שהוזנקו בשעות כמו 23:00 או 2:15) והוא מסתיים לפני גמו המונדיאל.
ווימבלדון זה קבוע ביום ראשון בשעה 14:00 שעון לונדנון.
עם כל הכבוד לרייטינג של סין ויפן, הכי הגיוני היה להתחיל את גמר המונדיאל בשעה 20:00.

אהרון שדה
15/07/2018 13:35:20

בלי קשר לטור ולטניס איני מבין למה הרוסים קבעו את שעת המשחק ל 18.00 לאחר שכל ערב כולל בחצאי הגמר המשחקים היו בשעה 21.00
(נכון היו גם שעות מוקדמות ככה זה בטורניר שכזה).
זה נראה כאילו הכניסו אצבע בעין בכוונה לכל העולם.
קיוותי ש 13 שעות משותפות בחצי הגמר בטניס יגרום למארגנים לשקול דחייה ….כמובן שזה לא יקרה רק הגשם עשוי לעזור (איני מעודכן כלל האם ישנו סיכוי של ממש או האם בגלל המקורה נגמר סיפור הדחיות ).

מתן גילור
15/07/2018 13:39:26

גשם יגרום לחצי שעת הפסקה עד שיסגרו את הגג. ואז חוזרים לשחק כרגיל.

Ori88
Ori88
15/07/2018 10:25:59

תודה רבה על הדיומא.
ראיתי את נדאל-ג'וקוביץ' במלואו. טניס עילאי.
מבחינתי הסגנון של אייזנר זה לא טניס ולא מטרת הטניס. לא מעניין אותי בכלל לראות אייסים ללא סוף.

ללא קשר לגמר – ראיתי סרט תיעודי שנקרא בעברית "לאמן את אנדרה אגסי", המספר על המאמן הראשון שלו באקדמיה לטניס (ניק בולטיירי)
מומלץ לחובבי הז'אנר.

שגיא נאור
15/07/2018 11:05:41

תודה חברים,
אחרי חצי הגמר אתמול, הגמר מרגיש הרבה פחות מעניין. אין ספק שנולה יהיה אלוף ראוי אבל גם הדרך של אנדרסון היתה די מדהימה – חזר מ-0-2 לניצחון ענק על פדרר, ניצח את איזנר בקרב אפי (ומרדים) ואם ינצח היום יהיה אלוף ראוי ביותר.

יניב
יניב
15/07/2018 14:23:04

מאוד מזכיר לי את קוראטיה.
משחק אחד של למעלה מ4 שעות ועוד מול פדרר ואז המשחק שלא נגמר מול אייזנר.כמו קוראטיה שמשחקת 120 דקות כל משחק

רפיקי
רפיקי
15/07/2018 11:47:10

ללא ספק אחד מימי הספורט הגדולים שראינו

רפיקי
רפיקי
15/07/2018 11:48:51

לקחתי יום חופש מהעבודה

מתן גילור
15/07/2018 12:42:52

27-28 מעלות. 10 קמ"ש (בעיקר פנים).

קובי
קובי
15/07/2018 13:18:38

טוב אם נדאל היה בגמר זה היה בלתי אפשרי עבורי לבחור,
אז עם כמה שהיה הפסד קשה מאוד, אולי יצא לטובה.
לקחתי חופש מהעבודה, אתרכז בטור עד שיתחיל גמר המונדיאל,
את וימבלדון אחרי שברון הלב של אתמול לא יכול לראות (אולי ממש בקטנה).

מתן גילור
15/07/2018 14:05:23

ריצ'י פורט פרש! איזה באסה. פשוט חסר מזל.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:08:34

unbelievable

kami
kami
15/07/2018 15:48:55

איזה באסה

מתן גילור
15/07/2018 14:15:37

חוסה חואקין רוחס בחוץ גם הוא. וגרייפל פצוע.

מתן גילור
15/07/2018 14:18:33

פנצ'ר לדמולן. צריך לסרס את המארגנים. קטע לא קשור ל-GT בשום צורה.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:41:06

אחרי שהתאוששנו מהשוק הראשוני צריך לזכור שההתרסקות הזו לא קשורה לקטעי הפאבה שיגיעו רק מאוחר יותר. מסוג התאונות שקורות כמעט בכל קטע טור – בעיקר חוסר מזל .

מתן גילור
15/07/2018 14:46:00

אני מודה שלא ראיתי (אגיע למסך עוד 25 דק' בערך), אבל היה לי ברור שהקטע יצור עצבנות כבר מההתחלה.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:47:30

היו לנו תאונות כאלו בכל קטע כמעט עד עכשיו.
עצבנות זה השם האמצעי של השבוע הראשון.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:49:59

טוני מרטין לא התחיל את היום בגלל התאונה אתמול, וראית מה קרה לדן מרטין.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:51:23

תכלס אפשר כבר להחליף גם לריצ'י פורט…

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:50:58

בינתיים לוסון קראדוק ממשיך את מופע המזוכיזם שלו בדרך למימון הולודרום ביוסטון.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:52:48
הגב ל  פאקו

או ראש בלטה…

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 14:54:12

תתחיל להאשים את הפאבה עכשיו. בארדה נתקע עם פנצ'ר בלי יכולת לקבל עזרה.

אהרון שדה
15/07/2018 15:45:25

עוד נפילה

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 15:46:11

הרוכבים נמצאים על הרצפה יותר מעל האופניים…
האקשן מתחיל

אור
אור
15/07/2018 15:46:12

מה קרה לפורט?

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 15:47:24
הגב ל  אור

שבר את עצם הבריח

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 15:49:42

סקיי מצליח לפצל את ניבאלי ייטס ואוראן.
נראה אם זה יחזיק.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 15:51:52

ניקי טרפסטרה בעצבים.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 15:53:20

מישהו מוכן להמר נגד סאגאן היום?

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 15:55:31
הגב ל  פאקו

הרוכבים – על חיי הטור שלהם.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 15:59:10

החברה מקדימה בינתיים ממשיכים לעבוד יפה ביחד ויש שם כמה רוכבים חזקים.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:05:16
הגב ל  פאקו

לדה-חנט יש חיבה לקטעים אפיים.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:07:32

TJ עם ההתרסקו המסורתית…

עדן
עדן
15/07/2018 16:09:31

לא יכול להיות מול השידור היום, אבל מהבלוג החי נשמע שזה מסוג הימים שהורסים לאנשים טור. הקטע הזה הוא רק קטע שמוריד מתחרים, או שאפשר לעשות בו גם הפרש זמן יפה על המתחרים?

עדן
עדן
15/07/2018 16:09:31

לא יכול להיות מול השידור היום, אבל מהבלוג החי נשמע שזה מסוג הימים שהורסים לאנשים טור. הקטע הזה הוא רק קטע שמוריד מתחרים, או שאפשר לעשות בו גם הפרש זמן יפה על המתחרים?

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:10:10
הגב ל  עדן

הפרשי זמנים הם יותר מסבירים היום.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:09:32

ון אוורמט תופס פיקוד.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:10:57

שוב בארדה. הוא כבר רכב על כל האופניים שהקבוצה הביאה היום.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:12:33
הגב ל  פאקו

אתה יודע שאתה במצב גרוע כשהשדר אומר – הוא לפני ון גרדרן…

רועי ויינברג
15/07/2018 16:15:33

ממש אהבתי את ההקדמה. היה יום שנה לפינה לא מזמן אם אני לא טועה. מזל טוב. יש למישהו לינק לווימבלדון?

רועי ויינברג
15/07/2018 16:18:10

אני מאוד לא מחובר – שנתיים, חודש ו-4 ימים. אחלה תאריך

יהונתן
יהונתן
15/07/2018 16:20:54

מישהו עם קישור לווימבלדון?

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:30:31
הגב ל  פאקו

יש להם מספיק במחסנית.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:34:43

לנדה על הרצפה

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:35:05

חיסול ממוקד

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:35:28

לפחות ההאטה בפלוטון משרתת את בארדה

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:36:25

עכשיו דומולאן

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:37:04

או שלא.
הוא מקדימה

מתן גילור
15/07/2018 16:37:17

גם דומו סוטה מהמסלול.

מתן גילור
15/07/2018 16:37:32

סליחה לא דומו.

אור
אור
15/07/2018 16:37:24

מה זה, נופלים כמו זבובים ולא על האבנים

אור
אור
15/07/2018 16:42:35
הגב ל  פאקו

מעניין, בפריז-רובה האחרון אני לא זוכר התרסקויות. מקווה שסאגאן יילך על הדאבל

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:43:30
הגב ל  אור

אין כזה דבר פאריז-רובה בלי התרסקויות.

מתן גילור
15/07/2018 16:38:07

גם אורן אכל קרקע.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:46:21
הגב ל  פאקו

במיוחד כשכל אחד מצפה שהאחרים יסגרו את זה בשבילוץ

מתן גילור
15/07/2018 16:48:39

פרום מספיד זמן בהתעקשות שלנו לרכוב על העפר ולא על האבנים. הוא מעדיף לאבד מיקום ולא להתרסק או תקלה.

פומה
פומה
15/07/2018 19:15:43

.זה לא אתה האיש השהסביר כי פרום ידע לרכב על העפר בצד…?

מתן גילור
15/07/2018 20:17:25
הגב ל  פומה

נודניק, שוב אתה מסלף את הדברים שלי? לא אגלה סבלנות כלפי הדמגוגיה שלך. אני כתבתי שפרום מפחית את הסיכוי לנפילה על ידי נסיעה על העפר בחלק מהקטעים והוא עשה זאת גם היום.
אני מבין שקשה לך לראות שאני צודק גם כשאתה מחפש אותי על קוצו של יוד, אבל זו כבר בעיה שלך.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:55:11

מפתיע שסאגאן פספס את ההתקפה

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:55:25

ודאגת לקוויק-סטפ?

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 16:58:54
הגב ל  פאקו

במקרה הזה גם אני 🙂

no funny shtuff
no funny shtuff
15/07/2018 16:56:17

אפשר לקבל הסבר למה ריצ'י פורט פרש? (רק עכשיו מול הטיוי)

no funny shtuff
no funny shtuff
15/07/2018 16:58:36
הגב ל  no funny shtuff

איזה באסה.
תודה.

אלכס דוקורסקי
אלכס דוקורסקי
15/07/2018 16:59:13

תודה רבה על הסקירות והבלוג.
עושה רושם שהמרתון מול איזנר גבה מאנדרסון מחיר. נובאק משחק את המשחק הרגיל שלו, שמוביל אותו לתואר.
מרשים לראות את הרוכבים נעים על האבנים המשתלבות וכל האבק והאפר שהם מעלים (מניח שההרגשה שלהם נעימה קצת פחות). קטע באמת קלאסי.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:00:08

כבר דאגתי לפרימוז'. איזה כיף לראות אותו מקדימה.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:01:51
הגב ל  פאקו

זה בין שלושתם

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:03:48
הגב ל  פאקו

לא אמרנו גרמניה?

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:04:09
הגב ל  פאקו

ון אוורמט יתקוף עכשיו

מתן גילור
15/07/2018 17:03:45

הפלוטון נותן ללאנדה להתקרב. נראה שהסיפור של אורן הסתיים.

מתן גילור
15/07/2018 17:07:27

עוד תקר לברדה. הזיה.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:07:33

מה יהיה עם בארדה

מתן גילור
15/07/2018 17:13:58

בוקר טוב פקץ' שגילה עכשיו שלא מסיימים בולודרום. 😀

no funny shtuff
no funny shtuff
15/07/2018 17:42:01

חחח.. בדיוק אמרתי לאשתי בשידור שאפילו אני ידעתי שלא מסיימים שם.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:47:36
הגב ל  no funny shtuff

זה בגלל ההכנה של דוד…

no funny shtuff
no funny shtuff
15/07/2018 17:55:16

אכן

מתן גילור
15/07/2018 17:15:04

דקנקולב.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:15:13

יש!!!!!

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:17:13
הגב ל  פאקו

מקום שכבר עשה לו טוב.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:16:51

נראה שבארדה ולאנדה לא הפסידו זמן בסוף.

מנחם לס
15/07/2018 17:20:45

בטניס פשוט "לא כוחות"

מנחם לס
15/07/2018 17:21:51

ובטניס פשוט "לא כוחות"

אור
אור
15/07/2018 17:23:42
הגב ל  מנחם לס

ככה זה אחרי שעוברים את גמר המערב

no funny shtuff
no funny shtuff
15/07/2018 17:42:40
הגב ל  אור

1+

מתן גילור
15/07/2018 17:28:41

פרום מגיע להרים במצב הכי טוב מבין ה-GC.

מתן גילור
15/07/2018 17:41:59
הגב ל  פאקו

אני מבדיל בין מוביל לבין המצב הטוב ביותר. ואלוורדה לא גראנד טוריסט יותר לדעתי. למייקה אין קבוצה שמוכוונת אליו בצורה אופטימלית והוא לא שען מספיק טוב.
אני גם מתייחס למצב של תומאס ולאפשרות ליצור לחץ באמצעותו.

פומה
פומה
15/07/2018 19:19:48

זילזלת גם באחד מכוכבי הטניס המבוגרים לפני שנתיים…

מתן גילור
15/07/2018 19:59:42
הגב ל  פומה

או, הנה הגיע הקשקשן הראשי. לך תמציא שכתבתי שקונטדור שען חלש.

מתן גילור
15/07/2018 20:00:41
הגב ל  פומה

אגב, אתה עדיין עם ההימור הסופר אמיץ של כל הרוכבים חוץ מפרום או שאתה רוצה לצמצם את ההימור הנועז שלך רק ל-100 רוכבים?

אור
אור
15/07/2018 17:31:01

מה זה "B" ו-"P"?

https://www.letour.fr/en/rankings

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:33:09
הגב ל  אור

penalty ו-bonus

אור
אור
15/07/2018 17:34:06

תודה, על מה penalty?

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:35:03
הגב ל  אור

אחיזה ברכב ליותר מדי זמן לדוגמא. לפי מה שהקומיסרים מחליטים.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/07/2018 17:40:40

דומולאן למשל קיבל לפני יומיים קנס של 20 שניות על נסיעה מאחורי המכוניות.