רשמי מולינדיאל – קרואטיה בגמר כי לא פחדה להיות בפיגור / מולי

דגל קרואטיה וברכזו סמל המונדיאל עם סימני שאלה

יותר משקרואטיה לקחה – אנגליה נתנה

במשחק אתמול שיחקו שלוש קבוצות.  במחצית הראשונה שיחקה סופר-אנגליה נגד קרואטיה. זו היתה קבוצה שנטרלה לחלוטין את צורת המשחק הקרואטית ובו זמנית הצליחה לשחק כדורגל נפלא ויעיל (לא כולל הבעיטה האחרונה לשער), ואפילו להבקיע שער בדקה החמישית.

גם אחרי הבקעת השער, נבחרת אנגליה לא הסתגרה ולא חזרה לשערה, אלא המשיכה לשחק באותו סגנון תוך שהיא מסכנת שוב ושוב את שער  קרואטיה, אולם הפעם בלי לכבוש, אולי כי כמעט ולא היו לה עוד בעיטות עונשין.

כשהשופט שרק לתחילת המחצית השנייה, התברר שבזמן ההפסקה מישהו העלים את שחקני הנבחרת האנגלית, ושם בתוך עורם חבורה של חדלי אישים מוכווני הגנה בלבד, של חסרי ריכוז ומבולבלים שכל מטרתם היא למשוך את הזמן.

האמת, מזלם שהקרואטים נותרו הקבוצה הבינונית מן המחצית הראשונה, כזו שלמרות אפסותה של הנבחרת האנגלית הצליחה להבקיע רק שער שוויון.

עם תחילת ההארכה ניתן היה לראות שהאנגלים כבר ידעו שהם הפסידו את המשחק.  על המגרש ראית נבחרת אחת שידעה שהיא תנצח, כי היא, הרי, "רגילה" לחזור מפיגור… ולצדה נבחרת אחרת שידעה שהיא לא תנצח במאה ועשרים דקות ורק קיוותה להגיע לבעיטות העונשין שהמאמן שלה בילה את חצי השנה האחרונה בהכנה לקראתן.

 

גם כשקרואטיה מפגרת – היא מנצחת

אין ספק שזה כבר לא עניין של מזל. פעם שלישית שקרואטיה חוזרת מפיגור ומנצחת. יש כנראה משהו בצבר השחקנים הזה שמטמיע את ההבנה שכדורגל משחקים עד השנייה האחרונה, ולא פחות!

הם הראשונים ששלוש פעמים ברציפות הגיעו להארכה וניצחו.

מי שחייבת במיוחד להטמיע את הלקח הזה, היא נבחרת צרפת. שתי הנבחרות מגיעות למשחק הגמר ממקום שונה לחלוטין. צרפת ראתה עצמה ונתפשה ע"י אחרים כמועמדת עיקרית לזכייה בגמר, וקרואטיה הוזכרה בקושי כבעלת סיכויים להיות "הסוס השחור".

אני מאמין שצרפת תוביל במשחק, ואפילו תוביל 0:2, הבעיה היא מה יקרה אחרי. אם היא תפסיק לתקוף, אם היא לא תגיע ל 0:4, יש סיכוי לא רע שהקרואטים ישוו. ואז? לאלוהים הפיתרונים!

 

מה תפס את תשומת לבכם במגרש?

אני סקרן. האם היה משהו שתפס את תשומת לבך במגרש? אשמח לשמוע מהו.

 

אז מה היה לנו אתמול?

​קרואטיה ניצחה את אנגליה 1:2 משער בהארכה.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. קרואטיה הראשונה בהיסטוריה לנצח 3 משחקים ברצף שהגיעו להארכה.
    גם אנגליה הגיעה 3 פעמים להארכה במונדיאל 90 אך לאחר שניצחה את בלגיה בשמינית וקמרון ברבע נוצחה על ידי אנגליה בפנדלים בחצי

    1. אנגליה לא נוצחה על ידי אנגליה כי היא עצמה אנגליה ולא יכולה להיות מנוצחת על ידי עצמה, אלא נוצחה על ידי גרמניה…

  2. אנגליה שיחקה בדיוק ככה מול קולומביה, וגם השבדים הגיעו להמון הזדמנויות (רק שהאנגלים כבר הובילו 2-0). זה לא מפחית מההישג של הקרואטים, אבל זה לא כל כך קרה בגללם. מול דנמרק ורוסיה הם היו פייבוריטים ברורים, אז העובדה שהייתה הארכה אמורה בכלל להיזקף לזכותן של הנבחרות החלשות (ובמיוחד לרוסיה שחזרו מפיגור בהארכה).

    מה שאני אומר זה שההישג הקרואטי הזה מדהים, וקשור לחשיבות המדהימה שיש לכושר וספורט במדינה הזו (ולתנאים פיזיים שהופכים את הכל לקל יותר), פחות לעובדה שהם היו צריכים 120 דקות + פנדלים כדי לשלוח את דנמרק הביתה.

  3. גילינו שהגרלה זה דבר חשוב, ויותר מקרואטיה אני מדבר על אנגליה עברה את קולומביה הבינונית ומטה בייחוד ללא חמאס, ואת שבדיה בעלת רוח הלחימה אבל חסרת כישרון אין ספק. בבתים 2 נצחונות על חלשות, בוא נוציא רגע את המשחק מול פנמה מהמשוואה ונביט כמה מתןך השערים נכבשו בנייחים באנגליה, מול תוניסיה 2 מ-2 במצבים נייחים. מול קולומביה 1 מ-1 בנייחים (פנדל). מול שבדיה 1 מ-2 בנייחים. מול קרואטיה 1 מ-1 בנייחים. 5 מ-6 בנייחים במונדיאל (אם נוציא את פנמה שהיא בהחלט נבחרת ברמה אחת לפחות מתחת לכל נבחרות המונדיאל, וגם שמה היה 2 פנדלים ולא זוכר מה עוד) 83 אחוז מהשערים בנייחים פלוס מינוס, תודה רבה עשיתם קצת צבע אבל לגמר לא הייתם ראויים, מאוד שמח שקרואטיה עלתה מגיע לה יותר. האוהדים האנגלים עדיף שישירו "football coming home" , רק כשינצחן נבחרות טובות, במבחן הראשון נכשלו, ובין כה מול צרפת לא היה להם יותר מ10 אחוז סיכוי, לקרואטיה יש לפחות בערך 25 אחוז סיכוי.

  4. יש משהו במשחק הקרואטי שמשדר קשיחות וחוסר ויתור לאורך כל הטורניר. אתמול, גם המחצית הראשונה הנוראית שלה, כשהיא בקושי הצליחה להשלים מסירות פשוטות, שחקנים שם המשיכו להלחם על כל כדור, גם אם הוא היה חסר סיכוי. אני לפחות חשתי שהם לא יוותרו. מולם צריך לשחק לאורך כל 90 הדקות, וזו רק ההתחלה…

  5. צריך להגיד אנגליה הגיעו לחצי זה הרבה בזכות הגרלה יש להם סגל די אפור שלא היה מסיים ב4/5 הראשונות בפרמייר ליג והשחקן שהכי מייצג את זה לדעתי זה הארי מגוויר שכולם היללו אבל צריך לזכור שהוא בסך הכל בלם נחמד עם משחק ראש טוב ולא ראו ממנו משהו מעבר לזה גם במונדיאל. קרואטיה נבחרת מעולה ואני חושב שהם צריכים ללכת בגמר בעיקר באגפים כי שמה אין קאנטה וגם פריסיץ' וגם רביץ' יותר פיזיים ועם צעד ראשון וניתור יותר טובים ממי שמולם. אם קרואטיה לא יקרסו בגמר מעייפות אחרי 3 הארכות אז אני לגמרי רואה אותם מנצחים, בגלל שזה הם אז בטח בהארכה.

  6. לצערי זה יהיה גמר חד צדדי מאד.
    אולי לא בתוצאה אבל גם 0-1 יכול להיות חד צדדי בכדורגל.
    קרואטיה תגיע מותשת לחלוטין מול צרפת .
    היא שיחקה למעשה משחק שלם יותר מהצרפתים
    30 דקות כפול 3 בנוק אאוט והמאמץ בתנאי משחק שכזה גדול יותק בטח המנטלי עם הפנדלים .
    צרפת גם צעירה יותר ונהנית מיום מנוחה יותר שכן שיחקה יום קודם.
    קרואטיה תעלה כ 90 שעות לאחר שגמרה את משחקה בחצי הגמר.
    צרפת נהנתה מיום יותר .
    מנוחה של כ 115 שעות (לא שיחקה הארכה).
    הבונוס הקרואטי היתיד הם נשארים באותו מקום איפה שיהיה הגמר בעוד שצרפת טסה
    גם חלוקת הרוטציה הצרפתית עדיפה בהרבה

  7. אני ראיתי שיפוט מאוד לא הוגן מבחינת קשיחות וברוטאליות אפילו שופט שנותן לקרואטים להרביץ כאוות נפשם ולעומת זאת שורק לדחיפות של האנגלים. אם אני הייתי אנגליה גם אני הייתי מתייאש כי ההרגשה הייתה שהם שיחקו 11 נגד 12

  8. לוקה מודריץ לא שיחק טוב ולמרות זאת הקרואטים נצחו.
    מאד רוצה לראות אותו מראה לכולם ממה אלופים עשויים…

        1. ואי אפשר בלי הסרטון הזה שמראה כמה שליטה יש לו גם בכדור וגם בבעיטה. רק מקווה שבגמר הוא ישחק יותר טוב משני המשחקים האחרונים. אולי הוא לא מבקיע כמו רונאלדו ומסי אבל ארגון המשחק שלו מקנה לו לדעתי האישית מועמדות לשחקן השנה ולדעתי מגיע לו כמו שהגיע לריברי בזמנו. וואלה, אם ריברי היה נשאר בנבחרת הוא היה פוגש בראשון את לוקה על המגרש ואז הייתי הרבה יותר אמביוולנטי.

  9. "מה תפס את תשומת לבכם במגרש?"

    דגל ישראל בפינת המגרש.

    ממש אין לי בעיה עם הדגל, סתם נראה לי פתטי בהקשר לתחרות כדורגל שבה השחקנים הישראלים שיהיו הכי קרובים אליה יהיו אלה שיושבים קרוב יותר לטלוויזיה.

  10. תודה מולי. שתי הנבחרות הן בינוניות מאוד ביחס לבלגיה או צרפת.
    כל הכבוד לקרואטים שהצליחו להתאושש מפיגור מוקדם ולנצח.
    זאת אומת הספורט מס' 1 בעולם – כדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורמים, בהכל הם טובים למרות שאין להם אוכלוסיה גדולה.
    מס' 2 העולמי אצלי זו אוסטרליה.

    1. ומה שיותר מרשים שהקרואטים (והיוגוסלבים) זה עם שלא "התבולל" עם עמים אחרים כמעט (אין כל כך הבדל אתני בין סרבי בוסני וקרואטי) ולא עבר "השבחה" אין שחקנים שהם מהגרים או בני מהגרים כל הספורטאים שם הם יוגוסלבים 100% מדהים וגם בטניס הם לא רעים.
      מדהים ביחס למדינה קטנה לא מפותחת ובכלל לא עשירה שלא משקיעה בספורט בצורה מסודרת שהשחיטות בספורט חוגגת ובכל זאת ימגיעים להישיגים

  11. ניתחת יפה מאוד מולי. אנגליה של המחצית הראשונה ושל שאר המשחק זה פשוט 2 קבוצות שונות לחלוטין, הבדל שמים וארץ.
    ההתקפה האנגלית במחצית השנייה ובהארכה ניסו יותר מדי להתבסס על שליחת כדורי גובה ארוכים, ופחות מדי ניסו להניע את הכדור באופן נורמלי.
    סך הכל כל הכבוד לקרואטים, הם בהחלט ראויים להגיע למעמד הגמר, והמפגש מול צרפת יהיה מעניין מאוד. אין ספק שצרפת מוכשרים יותר, אבל החוסן המנטאלי והסבלנות של הקרואטים הם תכונות חשובות שאסור לזלזל בהם.

  12. בדקתי את נתוני הדקות
    אז ככה בקרואטיה 8 שחקנים שיחקו מעל 500 דקות ועוד 2 מעל 400
    בצרפת בדיוק הפוך רק 2 מעל 500 ועוד 8 מעל 400
    הנה הסט' למעוניינים
    קרואטיה
    1. מודריץ 604 דקות (ממוצע של 11 למשחק) אין מי שיש מישהו אי פעם עם כ"כ הרבה דקות במונדיאל אחד עד הגמר .אם במקרה יגיע להארכה ויפתח אותה יגיע ל 700 דקות במונדיאל בודד שזה ללא ספק שיא חדש.

    2. לוברן 560 דקות (93 ממוצע)

    3. רקיטיץ 549 דקות (92 )

    4. פרשיץ 542 (90 )

    5-6 סובשיץ (שוער) 540 (90 )
    5-6 וידה 540 (90 )
    7 מנדוקיץ 518 (86 )
    8 וראסליקו 517 (86 )
    9 רביץ 477 (80 )
    10 סטריניץ 429 (72 )

    צרפת .
    1-2 וראן 540 (90 אחד משני יחידים ששיחקו את כל דקות הטורניר בצרפת)
    1-2 קאנטה 540 (90 כנ"ל )
    3 הרננדס 499 (83 )
    4 גריזמן 479 (80 )
    5 ג'ירו 468 (78 )
    6-8 לוריס 450 (75 שוער)
    6-8 פבאר 450 (75 )
    6-8 אומטיטי 450 (75 )
    9 פוגבה 449 (75 )
    10 אמבפה 444 (74 ).

    בממוצע לשחקן זה 80 דקות לעומת 88 .
    במילים אחרות ניתן לומר שהשחקן הקרואטי נתן מאמץ הגדול ב 10 אחוז יותר מהשחקן הצרפתי .
    אך אלו 10 אחוזי אקסטרה במצב מנטלי מלחיץ במיוחד ועוד לא דיברנו על המאמץ המנטלי בדו הקרבות מהנקודה.
    זה יכול להיות גורם גדול לעייפות במיוחד אם נוסיף את הנתונים הבאים.
    השח'ן הצרפתי הממוצע בן 26 והקרואטי בן 28 .
    אך השחקן הקרואטי הממוצע שבעשרת השחקנים שהבאנו עכשיו הוא נושק ל 30 (קצת יותר מ 29 וחצי )
    השחקן הצרפתי הממוצע מטוף 10 הוא עדיין בן 26 (קצת פחות).
    ככה שהשחקן הקרואטי הממוצע גדול ב 4 שנים ושיחק 10 אחוז יותר בטורניר (השעות הנוספות היו קשות בניגוד למשל בדקה ה 80 של צרפת מול אורגוואי שהיא הוליכה בשני שערים ואז הקושי המנטלי והפיזי פחות מאשר למשל 1-1 דקה 113 בהארכה ).

    ולבסוף צרפת נחה יום אחד יותר .

    כל הנתונים הללו יבואו להערכתי לביטוי ממשי ביום ראשון .

    1. הקרואטים נראו עייפים כבר במחצית הראשונה, אבל אם ראית את הספרינטים של מנזדוקיץ בהארכה, היית מבין שאם כל הכבוד למספרים שהבאת, זה לא תופס בגמר היורו.

      חוצמזה יש 3 ימים. אולי ההכנה הטקטית תפגע כי האימונים יהיו קלים. אבל 90 שעות (טוב שלא הבאת את הזמן בדקות) זה מספיק זמן לאושש ספורטאים

      1. לא מסכים אתם לא לוקחים בחשבון את העובדה שמדובר ביום אחרון של חודש שלם .מרגע לרגע זמן ההתאוששות נצרך יותר בטח כשמדובר בשחקנים בגיל 33 כמו מודריץ.
        אם ראית את החצי הראשון האנגלים היו קרובים לפרק אותם .
        הגול הכניס בקרואטיה אנרגיות .
        אבל לא לבנות על זה נגד צרפת

        1. אנגליה לא עלתה למחצית השנייה.
          אנשים שוכחים שלא רק כושר מדבר בסופי משחק אלא גם ניסיון ורוח לחימה ובזה קרואטיה יש בשפע תסתכל על שלושת משחקי הנוק אאוטשל קרואטיה ככל שהמשחק נמשך הם משתפרים.
          קרואטיה לא תעשה בכלל אימונים רגילים ביומים הקרובים רק הכנות טקטיקות ואימוני שחרור צרפת פיבוריטית אבל קרואטיה תלחם כל עוד יש למודריץ' וראקטיץ כוח

  13. צרפת נבחרת אפורה, עם כל הכבוד לאמבפה וגריזמן. לא רואה אותם עולים ליתרון של יותר משני שערים, ועם קצת מזל קרואטיה יכולה להבקיע יותר מזה. אני אחזיק אצבעות לקרואטים ואקווה שהסיפור ההוליוודי שלהם יסתיים בצורה הוליוודית עם זכיה הסטורית…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט