רשמי מולינדיאל – ארץ הבלגיה העולה / מולי

הבדלי גובה בין המחליף הבלגי לשחקני יפן

החידוש הטקטי של מקסיקו

המאמן המקסיקני ידע שמבחינה טכנית ברזיל טובה הרבה יותר ממקסיקו. היה לו ברור שברזיל תתקוף רוב הזמן והוא חשש במיוחד ממצבים נייחים כגון קרן ובעיטות עונשין.

הפיתרון שהוא מצאת לכך היה שליחת שלושה שחקני התקפה לקו האמצע במצבים נייחים.  כך נוצר מצב שבו ברחבת השש-עשרה נמצאו, בזמן קרן או בעיטה נייחת, רק ארבעה שחקנים מכל קבוצה והשוער המקסיקני. בצורה זו הוא השאיר את הגבוהים והטובים ביותר שלו לנטרל את ההתקפה הברזילאית בזמן מצב נייח. ועל כך נאמר: "נטרול התקפת היריב באמצעות איום בהתקפת נגד…".

 

לפעמים יש געגועים למי שלא שיחק.

אישית, לי האיש החסר המשחק היה מרסלו מברזיל. התאהבתי במשחקו במשחקים הקודמים, ולמרות שהוא התחמם ופשט את הטרנינג במחצית השנייה, בסוף הוא לא נכנס וברזיל הסתדרה לבסוף בלעדיו. מקווה שיחור להבריק במשחק הבא. הצד השמאלי של ברזיל, אגב, הבריק פחות בלעדיו!

 

שלל שאפו

  • אני מוריד הכובע וחושף הקרחת בפני נבחרת יפן שהיתה עדיפה על פני נבחרת בלגיה בכמעט כל דבר לבד גובה פיזי.
  • אני מוריד הכובע וחושף הקרחת בפני השוער המקסיקני שלמרות זוג השערים שספג – ושלא היו באשמתו, לפחות לטעמי – עדיין הציל פחות שבע בעיטות שהיו אמורות להיכנס לשער.
  • אני מוריד הכובע וחושף הקרחת בפני השוער היפני שלמרות שלושת השערים שספג, היה במפורש אחד הגורמים לכבוד שנבחרת יפן מקבלת כעת בכל העולם.
  • שאפו למאמן הבלגי, שאמנם ביצע חילוף מאוחר (רק 17 דקות אחרי תחילת המחצית השנייה, במצב של פיגור בשני שערים, ולמרות שגם במחצית הראשונה וגם בפתיחת השנייה שחקני בלגיה לא נראו טוב.), אל עדיין שני המחליפים שהכניס כבשו שער כל אחד והביאו את הניצחון לבלגיה.
  • שאפו לניימאר שלמרות כיסוחים של דקה כבש שער אחד ובישל את השני במשחק ממש ממש לא קל מול מקסיקו ששיחקה מעולה ובצורה מאוד  פיזית.

 

יתרון נותן לך כנפיים.

אחרי שער היתרון שלהם, הפגינה נבחרת יפן תופעה מדהימה. משך כרבע שעה, כולל זמן הבקעת שערם השני ולמעשה עד שספגו שער מקרי למדי בנגיחה, רבע שעה אחרי, שחקני יפן איכשהו זכו בכל "קרבות האוויר" עם שחקני בלגיה למרות שלשחקני יפן יש גובה ממוצע נמוך יותר בבערך תשעה סנטימטרים!!!

מרגע ספיגת השער הבלגי הראשון, כאילו קוצצו להם כנפיהם והם הפסידו ברוב "קרבות האוויר" כולל ספיגת השער השני, אף הוא בנגיחה.

 

אז מה היה לנו אתמול

ברזיל ניצחה את מקסיקו 0:2 פשוט כי היתה טובה ממנה.

בלגיה ניצחה את יפן 2:3 בשער בתוספת הזמן אחרי שיפן הובילה 0:2…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה .
    מסכים לגבי המאמן הבלגי .
    לגבי השוערים אני חלוק.
    שוער מקסיקו סביר אך קצת ירד ביכולת מלפני 4 שנים .
    השוער היפני החזיר את בלגיה למשחק אם שער שספק אם סתיו שושן היה מקבל .
    חבל עליהם
    נבחרת סימפטית ששיחקה נפלא אבל מסתבר שאפילו בנאיביות אנחנו לא אלופי העולם.

  2. התגובה הזו מוקדשת לשמעון:
    ניימר הגיע לשישה שערים בגביע העולם (כולל הטורניר הקודם) ב-38 בעיטות לעומת 67 למסי ו-74 לרונלדו.
    עד כה לניימר 57 שערים ו-35 בישולים ב-89 מש' בנבחרת ברזיל.
    ניימאר בהחלט ראוי להזכרה יחד עם מסי ורונאלדו ובגביע העולם הוא אף יעיל מהם.

  3. תודה מולי.

    המזל הגדול של בלגיה הוא שהתרבות היפנית בכדורגל לא מתפשרת על תיקו, אלא על ניצחון.
    זה בולט במשחקים בליגות ביפן, וגם בנבחרת.
    כמעט כל נבחרת אחרת הייתה מתמהמהת עם הוצאת הקרן האחרונה (לאחר הכדור החופשי הנהדר של הונדה שנהדף על ידי קורטואה), ולבסוף בכלל הייתה מוציאה קרן קצרה, כשהחלוץ עומד על קו החוץ ומנסה לסחוט עוד קרן, הכל כדיי ךהוריד עוד את השעון עד לשריקת הסיום וכניסה להארכה.
    וזה לא היה מסובך מדיי – הרי השופט נתן זמן פציעות של 4 דקות, ובעת הוצאת הקרן עברו כבר 93 דקות.
    אבל למזלם הרב של הבלגים, ורוע מזלם של היפנים, היפנים באו להכריע – הונדה הרים (ללא עיכוב) את הקרן גבוה, קורטואה לקח בלי בעיה את הכדור, הריץ מתפרצת, והשאר היסטוריה..
    נבחרות כמו רוסיה או דנמרק לא היו קורות לסיטואציה כזו לקרות.

    וכמובן שהיה גם לא מעט מזל לבלגים עם הגול הראשון שלהם, שהיה מעין פוקס של הנוגח ובלבול של השוער היפני. השער השני של פליאני היה מעולה, וטוב עשה המאמן שהכניס אותו למשחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט