פינת הגולש הצעיר: למה לוני ווקר הוא גניבת הדראפט? / יהוידע אלירז (בן 15)

 

בס"ד

למה לוני ווקר ה-4 הוא הגניבה של הדראפט?

(יהוידע אלירז הוא תלמיד בן 15 מאפרת,  אוה הקליבלנד קאבלירס)

לפני שבוע דראפט ה-nba היה אחד מאירועי השיא של הקיץ שכלל הרבה הפתעות כמו הבחירה של הניקס בקווין נוקס (בחירה סבירה), הטרייד (הטיפשי) בין פילי לפיניקס על מיקל בירדג'ס תמורת זאיר סמית' (איזה ירייה ברגל מצד הסיקסרס) ועוד. כמו בכל דראפט אחרי שכבו האורות התיישבו המלומדים לבחור מי ניצח, מי הפסיד, ומי גנב את הבחירה הכי טובה בדראפט. הרבה אומרים שמייקל פורטר הוא הגניבה. אחרים אומרים שרוברט ווילאמס הוא הגניבה מס' 1.

אני אומר שהגניבה האולטימטיבית של הדראפט הזה – שבעוד כמה שנים יהיה מושא בכיה לדורות של הרבה מהקבוצות שבחרו בלוטורי – הוא הפרשמן יוצא מכללת מיאמי, לוני ווקר ה-4, שניגנב ע"י הסאן אנטוניו ספארס בבחירה 18.

לפני שארחיב על הסטטיסטיקה שלו ועל סגנון משחקו , תנו מבט בהילייטס של הצעיר:


מרשים, הא?

עכשיו כל מצקצוקיי הלשון יגידו 'זה רק סרטון עם המהלכים הכי טובים של לוני. האם זה מוכיח לנו שזו הגניבה הגדולה בדראפט? טוב, אז כמו שראיתם בסרטון סגנון המשחק שלו מורכב ברובו מחדירות לסל ופול אפ שוטס. זה לא מפתיע בהתחשב בכך שהוא אחד האתלטים הכי מרשימים בכיתת הדראפט הזאת. הוא משחק בעמדת השוטניג גארד והוא הטוב ביותר בין כל השוטינג גארדס שהיו בדראפט. הלוני ווקר הזה הוא שחקן פיזי מהיר עם גוף מרשים ביותר שמקנה לו פונטציאל הגנתי  גבוה מלבד הלחם וחמאה שלו שהוא משחק התקפי מעולה.

הוא קלע בעונה החולפת 11.5 נקודות ב-41% מהשדה ו-34% אחוזים לשלוש. 'רגע', אתם אומרים, 'הטרחת אותנו ובזבזת את זמננו בשביל שחקן של 11.5 נקודות שקולע מקסימום באחוזים סבירים? '. אז זהו שהוא מסוג השחקנים שיצטרכו את הזמן ואת ההשקעה והאמון כדי לממש את הפוטנציאל שלהם כמו ויקטור אולדיפו ובראדלי ביל שאליהם הוא מושווה מבחינה גופנית.

יקח לו זמן וזה הימור שלא בטוח שיצליח מיד כמו רוברט ווילאמס בסלטיקס, אבל הוא נחת בקבוצה המושלמת בשבילו עם המאמן  הטוב ביותר בליגה לדורותיה (גרג פופביץ' לכל הכופרים), שגם אם לא יהפוך לכוכב מיידי, הוא יהיה שחקן חמישייה לגיטימי וחשוב שביחד עם דג'ונטה מארי יהפוך להיות חלק מהקו האחורי הבא של הליגה.

תודה שקראתם את הכתבה. אשמח אם תגיבו ותציעו לי כיצד להשתפר כי זאת כתבתי הראשונה, והיססתי המון לפני שהיה לי האומץ לשלוח אותה לפרסום!!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מצד אחד נחת במערכת של הספרס, שזה נהדר עבור שחקן צעיר שצריך להתפתח מבחינת כדורסל.
    מצד שני, פופוביץ לא באמת נותן לשחקני שנה ראשונה דקות משמעותיות (קוואי לדעתי היחידי שקיבל דקות מהתחלה). ולכן זה גם יכול לעצור התפתחות.
    הוא גם מגיע לעמדה שהספרס צריכים איזה שינוי. דני גרין כבר לא בשיאו וכנראה עדיף שיעבור לתפקיד שחקן ספסל שנותן הגנה (עדיין מצוין בזה) ושלשות.
    יכול להתפתח פה אחלה קו אחורי צעיר, דינמי ואתלטי עם מארי ו-ווקר

    לגבי הערות: קיוויתי שתרשום יותר עליו והמאמר יהיה עם יותר נפח (יחסית מאוד קצר). אבל סה"כ העברת את הנקודה שלך וזה קצר, יפה ותמציתי.

  2. מייקל פורטר הוא הסטיל של הדראפט הזה וזאיר סמית הוא האטלט הכי טוב בדראפט אז הם לא הפסידו כל כך הרבה וגם הם לא צריכים שחקן כמו מיקל בריגס בגלל שאין מקום בשבילו וסגנון המשחק שלו לא מתאים להם ולכן הלכו על משהו יותר בטוח

  3. אבל חוץ מזה אני מסכים עם רוב מה שאמרת אבל לוקה דונציץ השוטינג גארד הכי טוב בדראפט בהרבה ולפי דעתי הדראפט הזה הולך להתפתח להיות אחד הדרפאטים הכי טובים בהיסטוריה ולוני וולקר יהיה גם טוב בגלל שהוא מאומן תחת פופוביץ ובשיטה שמתאימה לסגנון המשחק שלו ושתבליט את הפנדמנטלס שלו

  4. ברכות על פוסט בכורה מוצלח!

    2 דברים קטנים:
    א. אם אתה אוהב לכתוב – תכתוב. פחדים, הם לא לוקחים אותנו לשום מקום.

    ב. תרחיב. אתה מגלה בקיאות –
    אל תחשוש להביע אותה לעומק.

    1. כל מילה. כדאי לחפור קצת בסטטיסטיקה, לנתח משחקים שבהם הצטיין, להשוות לשחקנים אחרים וכדומה על מנת להעמיק את הדיון. זה כיף.

  5. פןסט מצויין. אם זו הייתה טבילת האש שלך בכתיבה אז הצלחת 🙂
    מסכים עם ההארות של גיא.
    ולעניין – זו לא חכמה להמר על מי שהספרס בחרו בתור גניבת הדראפט… תחת פופוביץ' גם ממני היו מוציאים שחקן חמישיה לגיטימי 🙂

  6. אחלה כתיבה וסיקור מעניין, הייתי שמח קצת יותר להרחבה וקצת יותר להסבר למה לדעתך הוא יכול להתפתח למשהו רציני, מלבד נתונים פיזיים ומאמן על.

  7. תודה רבה, אני מקווה שאתה והדוק צודקים.

    מהקצת שראיתי אותו בסרטונים, יתרונותיו הם:
    1. אתלטיות
    2. הגנה
    3. מיכניקת זריקה טובה

    אבל ממה שראיתי גם הדאיגו אותי כל השאר, כולל יסודות חשובים כמו כדרור, קבלת החלטות, מסירה והבנת המשחק.

    הוא יכול להתפתח לקוואי הבא וגם לא להשתלב במערכת של הספרס בגלל החוסר ביסודות הנ"ל ולהיפלט מהליגה תוך כמה שנים.
    תחושת הבטן שלי הולכת יותר לכיוון השני לצערי.

  8. אתה כותב ממש יפה יחסית לילד בן 15, הכתיבה שלך לא תבייש גדולים ממך בגיל.
    הבנתי את הכוונה שלך, הבעיה העיקרית היא שלא באמת הצלחת לשכנע אותי למה הוא "הגניבה של הדראפט" שזה החלק העיקרי פה.
    מעבר לזה, מאחל לך המון בהצלחה, אני בטוח שתגיע רחוק!

  9. אחלה סיכום. אני לא מכיר את טוקר יותר מידי אבל קל לראות שהפוטנציאל שם, למרות שמהסרטון ברור שאי אפשר להתרשם מספיק. כדור הבדולח- אם אינטליגנציית המשחק שלו גבוהה אז יחד עם הנתונים הטבעיים בוודאי שהוא גניבה. אם יש שם רק האתלטיות וקצת ג׳אמפים מהמיד ריינג׳ אז הוא יהיה שירן נחמד לא יותר. בכל מקרה תודה על הטור ואתה כותב מצוין

  10. תודה.
    כאוהד ספרס אני ממש מקווה שאתה צודק.
    אחלה כתיבה, הייתי שמח אם היית מאריך יותר.

    ואם אפשר, שאלה קצת לא קשורה, איך מגיעים ללהיות לוני ווקר *הרביעי*?
    תחליף את הנון באלף ותקבל שם של יורש עצר צרפתי…

  11. בלי שום ספק אתם תראו שהגניבה היא עוד פעם של יוטה אם גרייסון אלן שהביא 4 שנים מפחידות במכללות וימשיך לייצר נקודות ביחד אם מיטצ'ל

  12. כתבה מצוינת יישר כח! רק שים לב שכשאתה כותב כתבה מהסוג הזה כדאי להביא גם צד נגד למקרה שההימור לא יעבוד כגון: "אז נכון הפיזיות וסגנון בליגת המכללות היא לא דומה לזו של ה-NBA ומקרי עבר הוכיחו לא מעט שמי שמצליח בקולג'ים לאו דווקא מצליח בליגה הטובה בעולם. אבל אני בטוח שגם אם לא יפרוץ הוא יהיה בקרוב בורג מאוד משעותי ב-NBA."
    כל הכבוד כצבה מצוינת לבנאדם בגילך (ובגילי גם…) אשמח אם תוכל לתקשר איתי בהמשך כי יש כמה דברים שארצה לדבר איתך עליהם. בינתיים אתה יכול להינות קצת גם מכתבות שאני עושה בערוץ הכתבות שלי בטלגרם https://t.me/joinchat/AAAAAEjNtYMTtTlSzW67Qg

  13. כתבה מצוינת יישר כח! רק שים לב שכשאתה כותב כתבה מהסוג הזה כדאי להביא גם צד נגד למקרה שההימור לא יעבוד כגון: "אז נכון הפיזיות וסגנון בליגת המכללות היא לא דומה לזו של ה-NBA ומקרי עבר הוכיחו לא מעט שמי שמצליח בקולג'ים לאו דווקא מצליח בליגה הטובה בעולם. אבל אני בטוח שגם אם לא יפרוץ הוא יהיה בקרוב בורג מאוד משעותי ב-NBA."
    כל הכבוד כצבה מצוינת לבנאדם בגילך (ובגילי גם…) אשמח אם תוכל לתקשר איתי בהמשך כי יש כמה דברים שארצה לדבר איתך עליהם. בינתיים אתה יכול להינות קצת גם מכתבות שאני עושה בערוץ הכתבות שלי בטלגרם https://t.me/joinchat/AAAAAEjNtYMTtTlSzW67Qg

  14. 1. תמשיך לכתוב. כתבתי אולי 1000 עמודים למגרה (יותר נכון לתיקיית מחשב) לפני שהיה לי אומץ להעלות כאן משהו לפני כמה שנים.

    2. לוני ווקר הוא חומר גלם מדהים. הספרס יכולים לעזור לו. אבל בדיוק כמו סמית' הוא פרוייקט של שנה שנתיים. לכן חשבתי שהוא שווה בחירה טופ 10-12. הדמיון לג'יילן בראון בעונת הפרשמן היא לא קטנה. גם הוא הודח במשחק הראשון של הטורניר במשחק אישי רע. ברוב המוקים הסתובב סביב ה7-10 והסלטיקס חטפו אותו ב3 במהלך די מפתיע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט