רשמי מולינדיאל – לפעמים… תרגילים, כן עובדים! / מולי

המתנפחים של המונדיאל

אז שמתם לב לילדים עם ה"מתנפחים" של המונדיאל? אתם יודעים אלו עם הלוגו של המונדיאל ודגלי הארצות, כפי שניתן לראות במבט על בתמונה זו של האצטדיון:

ה"מתנפחים" של המונדיאל

אז הנה הם כאן מתכווצים קצת:

ה"מתנפחים" של המונדיאל מתכווצים…

ככה כן בועטים פנדל

הפנדל של קיין היה תאווה לעיניים, במדויק לנקודה הנכונה ובעוצמה הנכונה. אין מה לומר מלבד: תראו כמה רחוק השוער שבחר בפינה הנכונה ובגובה הנכון, ובמיוחד: "ככה כן בועטים פנדל!".

והכי מדהים: הוא שכפל זאת פעמיים!

ככה כן בועטים פנדל. הארי קיין כובש מול פנמה.
ללמוד ממשחקי כדור אחרים
אף פעם לא הבנתי למה לא נהוג בספורט ללמוד ממשחקי כדור אחרים. כל פעם שראיתי פוטבול, שאלתי את עצמי מדוע לעזאזל לא עושים תרגילים מורכבים מבעיטות חופשיות.
היום, היום האנגלים עשו זאת בצורה נפלאה בשער הרביעי שכבשו לרשת פנמה.
למה לדעתכם לא לומדים יותר מדיסיפלינות "שכנות"?

 

סופסוף נותנים פנדל על תפישות ברחבה
אם יש משהו שהייתי שמח אם ייעלם לחלוטין מנוף הכדורגל, זה התפישות בקרנות ועבירות חופשיות. אותי האחיזות בחולצה ובגוף הללו מרגיזות עד עמקי נשמתי, במיוחד בכדורגל, אולי כי לטעמי כדורגל הוא משחק שבו לידיים לא אמור להיות שום תפקיד אצל שחקני השדה. משום מה עדיין לא ראיתי תפישה בחולצה (סליחה, בגופייה) בכדורסל או כדוריד…
לכן היה לי לעונג לראות את הפנדל שנשרק לזכות אנגליה אבל אני מחכה בכיליון לראות פנדל מאותה סיבה נשרק גם נגד ארגנטינה או גרמניה, ונשרק כשהתוצאה היא 0:0 ולא 0:4 לחובת הקבוצה לה נשרק הפנדל, כשברור שהמשחק גמור…
ואגב, אולי אני טועה אבל משום מה אני לא זוכר שהיו תפישות חולצה באמצע המאה הקודמת. זו תופעה מודרנית שהינה פסולה לחלוטין בעיני.

סיכום אישי של הסיבוב השני

עם סוף המחזור השני, אני יכול במפורש לומר שלמרות שמברזיל ואנגליה ראיתי דקות של איכות ותענוג, עדיין, הנבחרות האהובות עלי  במונדיאל 2018 הן  מקסיקו וסנגל.

בנוסף, נראה לי שבכל המשחקים ששוחקו עד כה היו ששה חילופי שחקנים. ולשמחתי עדיין לא היתה אפילו תוצאת אפס-אפס אחת (נכון שזה נשמע משפט בינארי?).

ראינו בעיקר משחקים סבירים, טובים ומעולים. לא חושב שראיתי משחק ממש ממש גרוע עד כה.

למרבית השמחה, גם לא היו הרבה מדי כרטיסים אדומים אך לצערי משיכות החולצה ו"אחיזות האבקות" למיניהן עדיין נפוצות, אפילו מאוד נפוצות…

רוב הכוכבים עדיין לא זהרו ויש סבירות לא-נמוכה שלא מעט מהם ילכו הביתה עם תום שלב הבתים.

אהבתי במיוחד את מערכי ההגנה  של איראן, את התרגילים ממצבים נייחים של אנגליה, את שמחת המשחק של סנגל ויותר מכל, אהבתי את המסירות הארוכות האלכסוניות של מקסיקו ויפן שהן לטעמי הנשק הקטלני ביותר בהתקפות מתפרצות.

 

מה היה לנו אתמול?

אנגליה ניצחה את פנמה 1:6 במשחק עם שפע תרגילים  מבעיטות עונשין.

קולומביה ניצחה את פולין 0:3 והראתה שכסאח אינו ערובה לניצחון.

יפן וסנגל נפרדו בתיקו 2:2 מענג לעין ולנשמה והמשיכו להחיות את תקווה שאף אחת מהן לא תיאלץ להיפרד  מאיתנו בתום הסיבוב הראשון.

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. נכון מאד!
    אני רואה משחקים קלאסיים שנותנים יחד עם המונדיאל. וראיתי שוב את מראדונה מול אנגליה. ברזיל של 82 מול דינו זוף. ורומניה של האג'י מול ארכנטינה של בטיסטוטה.
    הפלופינג נהיה פשוט מחריד!

    לצערי אני נאלץ להפרד מהמונדיאל הנוכחי. שעת המשחקים המוקדמת הולכת נגמרה ואתה שעת צפייה נורמלית.

  2. אתמול היה משחק רוגבי חשוב. וגם אני חשבתי למה לעזאזל לא לוקחים תרגילי שבירת חומה מהמקום שמשחקים רק על מנת לשבור את החומה.

    באותה הזגמנות התוודעתי לחוק שלא הכרתי והוא עונש על פאול מקצועי. הרחקה מיידית.

    הייתי שמח לקבל את החוק הזה בכדורסל!

  3. תודה על הטור.
    תמיד היו משיכות בחולצה ועבירות דומות, בין היתר גם את הבעיטה בשריר האחורי של הירך, שנייה לפני שקופצים לבעיטת הקרן. הפתרון הוא באמת כמה פנדלים שיישרקו על עבירות כאלה. לי אישית יותר מפריע כל נושא ההתחזות, שכבר נטחן לעייפה, אבל גם זו רעה חולה

  4. מסכים איתך לגבי התפיסות ברחבה, לא רק שזה היה נשרק בכל סיטואציה אחרת במשחק ואפילו היה מזכה בכרטיס צהוב אלא שגם אין אחידות בשריקות, חייבים ליצור סטנדרטיזציה חדשה כי כרגע זה בלתי נסבל.

    אני בטוח שלא זאת הסיבה שלא שורקיים לפנדלים אבל הבעיה מבחינתי היא שכרגע אחוז השערים ממצבים נייחים גבוה ביותר ומבחינתי אין שום דבר יפה ומהנה בשער מקרן.
    נכון שזה נחמד לראות קבוצות עושות תרגילים כמו שעשתה אנגליה אתמול אבל בגדול זה לא מרגש אותי כמו שער ממהלך מתוכנן ומשחק מסודר או דריבל של שחקן או אפילו בעיטה מרחוק. שער ממצב נייח תמיד מרגיש לי סתמי יותר.

    אם כרגע, כשמותר לתפוס ברחבה (כלומר אין אכיפה לאיסור), כמות השערים ממצבים נייחים כל כך גבוהה מה יהיה כשלא יהיה אפשר לתפוס? זה ייתן תמריץ לקבוצות/נבחרות לחפש את המצבים הנייחים בכוח. זה הולך ונהיה בולט כשקשה כל כך לכבוש מול קבוצות מסתגרות.
    לא הייתי רוצה לראות את הכדורגל הולך למקום הזה. מצד שני, אולי זה יגרום לפחות עבירות ומשחק יותר שוטף כי קבוצות לא ירצו לאפשר מצבים נייחים.

  5. פעם היו 20% תפיסות בחולצה, 60% תפיסות בביצים ו 20% שונות.
    דווקא את תפיסות הביצים די הצליחו למגר ואל הוואקום שנוצר יש זליגה של תפיסות בחולצה… 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט