פריוויו בית ה' – בית הסמבה והשוקולד / דור בלוך

פריוויו בית ה' – בית הסמבה והשוקולד / דור בלוך

גבירותיי ורבותיי בהתלהבות רבה אני שמח לפתוח את חלקי בסיקור המונדיאל בהופס עם בית ה', אבל לפני כן כמה המלצות אישיות למונדיאל:

  1. תירשמו לפול חברה' ולא סתם כזה שהוא על הזוכה אלא כזה שהוא על כל המשחקים, זה הופך את כל העניין להרבה הרבה יותר מעניין ולפתע אתם מוצאים את עצמכם חוגגים שער שוויון של ערב הסעודית מול איראן בדקה ה-90.
  2. אל תהיו ציניים, גם אם אתם לא חובבי המשחק המוזר שמושחק ברגל בעיקר על אדמת אירופה ודרום אמריקה, זה חודש של חגיגה עולמית אדירה, מלחמות נפסקו כדי לאפשר צפייה באירוע הזה, מליארד איש צופים בו, בואו להיות חלק מהחגיגה
  3. תיכנסו לקרוא את הסיקור בהופס, אותה מקצועיות וענייניות נטולת אינטרסים שאתם מכירים מהכדורסל תהיה גם בכדורגל לפחות באותה המידה

וכעת לעניינינו, בואו נכיר לעומק את המשתתפות בבית ה' של גביע העולם 2018:

ברזיל (מדורגת 2 בעולם):

מי אנחנו:

אנחנו ברזיל, מי לעזזאל אתם?

הגדולה שבנבחרות, זוכת המונדיאל 5 פעמים (58,62,70,94 ו-2002), הנבחרת שהופיעה בכל טורנירי גביע העולם וכנראה זו שלה הטורניר הוא החשוב ביותר, אחרי הכל על איזו עוד מדינה יש סיפורים כמו זה של המונדיאל ב-1950, בו הפסד במשחק שתיקו היה מספיק לנבחרת כדי לקחת את המונדיאל שנערך בביתה הוביל להתאבדויות ואבל המוני?

בשנים 1958-1970 ברזיל הייתה מונופול, עם החריג של ההדחה המפתיע במונדיאל 66 ברזיל של פלה אבל גם של ריבליניו טוסטאו ג'ורג'יניו וכל יתר הגאונים שלטה בכדורגל העולמי וזכתה שלוש פעמים במונדיאל תוך שהיא מציבה את הסטנדרט לכדורגל יפה והתקפי, כולל חידושים טקטיים, והשיא היה כמובן במונדיאל 1970 שעד היום נחשב לגדול אי פעם, בו זכתה הנבחרת לאחר ניצחון 1-4 על איטליה בגמר.

משחק של הנבחרת מול איטליה סימל את דעיכתה וגם שינוי כיוון בכדורגל העולמי. היה זה במונדיאל 82 אליו הגיעה ברזיל לאחר שני נסיונות כושלים לזכות שוב בתואר, אבל נבחרת מזהירה, התקפית ומציתה את הדמיון בראשות זיקו הגאון עם סוקרטס ופלקאו. באופן כללי זאת הייתה נבחרת מושלמת, למעט חלוץ ישנוני ושוער חלש. שני המרכיבים האלו חברו יחד לאחר המשחקים המפורסמים בהיסטוריה של המונדיאל בו ברזיל ספגה שלושער מפאולו רוסי והודחה מהטורניר בבית משולש עם איטליה וארגנטינה ולאחר שניצחה את ארגנטינה 1-3. לטורניר היו השפעות מרחיקות לכת, רבים מיחסים לו את ההחלטה של נבחרות וקבוצות רבות לשחק הגנתי וטקטי יותר, מה שהוביל לכמעט עשור של כדורגל איום ונורא, ששיאו במונדיאל 90, ולאחריו שינויי החוקה שעיצבו את הכדורגל כפי שאנחנו מכירים אותו היום.

ברזיל בכל אופן מעולם לא חזרה להיות אותה הנבחרת האטרקטיבית שהייתה. שתי הזכיות שלה במונדיאל ב-1994 ו-2002 הושגו אודות לאיזון מחושב בין שחקני התקפה יצירתיים לבין שחקנים קשוחים ומשחק מבוקר שלא ממש מזכיר את הג'וגו בוניטו של העבר.

ברזיל הנוכחית מגיעה לטורניר הזה בצל של התבוסה הבלתי נתפסת וההיסטורית 1-7 בחצי גמר המונדיאל שנערך בביתה לפני 4 שנים, גדול ההפסדים של ברזיל מאז ומעולם.

איך הגענו:

בקלות, עם 12 נצחונות 5 תוצאות תיקו הפסד אחד בלבד, 41 שערי זכות ו-11 שערי חובה, והנבחרת הראשונה להעפיל לגביע העולם מלבד רוסיה המארחת. אגב, לא מדובר בהכרח בחדשות טובות, בעבר דווקא כאשר ברזיל הסתבכה בהעפלה היא הגיעה לטורניר חדה וטובה יותר, אבל ימים יגידו האם הכלל הזה תקף גם כאן.

מי ומי:

מאמן הסלסאו הוא טיטה המוערך, את מיטב שנותיו כמאמן עשה בקורניתיאס בשלוש קדנציות שונות בהן זכה במגוון תארים. הוא אולי מדבר בהערצה על הדור של 82, אבל בתור חניך של סקולארי, הוא בהחלט רחוק מהפוטבול ארטה של שנות ה-80 וסגנון המשחק שלו כולל מנה גדושה של פרגמטיזם, שהוא כנראה הכרחי כשמנסים לרתום כל כך הרבה שחקנים מוכשרים לריצה על תואר בינלאומי גדול בעידן המודרני.

טיטה משתמש בחוזקות שיש לו בשיטת ה- 4-1-4-1, הוא יכול להביא לידי ביטוי מלא את קסמיירו, אחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם ואת המגנים הנהדרים של הנבחרת: מרסלו, ובהיעדרו של דני אלבס – פגנר. טיטנה נחשב לטקטיקן מתוחכם ומעמיק יותר מקודמיו סקולארי ודונגה, וניתן לראות גמישות בשיטה שלו כששיטת חמשת הקשרים הופכת ל-4-3-3 כשניימאר וקוטיניו דוחפים קדימה לצד החלוץ המרכזי.

שוערים: אליסון, אדרסון, קאסיו

הגנה: תיאגו סילבה, מיראנדה, מרקיניוס, גרומל, פגנר, דנילו, מרסלו, פיליפה לואיז

קישור: קסמיירו, פרד, פאוליניו, רנאטו אגוסטו, פרננדיניו, וויליאן, קוטיניו

התקפה: ניימאר, גבריאל חזוס, פירמינו, דאגלס קוסטה, טייסון

מה נעשה:

הרכב משוער:

שוער – אליסון (רומא): הסיבה העיקרית בגללה אני חושב שברזיל היא הפייבוריטית כאן, בכדורגל המודרני שוער שהוא גם מצויין על קו השער, גם שולט ברחבה ואולי בעיקר בעל משחק רגל איכותי משנה את כל האופן שבו הקבוצה משחקת לא רק בהגנה אלא גם בהתקפה, לברזיל יש אחד כזה.

מגנים – מרסלו (ריאל מדריד) ופגנר (קורינתיאס): כאמור, הסגנון של ברזיל (מאז ומעולם אגב) נסמך מאוד על המגנים התוקפים, במרסלו יש לברזיל אולי את השחקן הטוב ביותר בעולם בתחום הזה. ברזיל אולי הייתה רוצה את דני אלבס, אבל פגנר הוא אולי שם מוכר פחות באירופה אבל בגיל 28 הוא בשיא הקריירה ויכול לאזן היטב את חברו מהאגף השמאלי.

בלמים – מיראנדה (אינטר) מארקיניוס (פאריז): מספיק להגיד בלם של אינטר שעבר באתלטיקו מדריד כדי להבין איזה בלם נהדר יש לברזיל. יחד עם מארקיניוס שמביא יכולת טכנית גבוהה להתחיל התקפות מאחור לברזיל אין מה לדאוג מהעמדה הזאת, והם צפויים להשכיח את הטראומה של יכולתם של לואיז וסילבה במונדיאל הקודם מול גרמניה.

קישור: קאסמירו (ריאל מדריד) פרננדיניו (מנצ'סטר סיטי) פאוליניו (ברצלונה): זאת אולי עמדה שטיטה היה אמור לחשוש ממנה מבחינת עומק, אבל ההשתלבות הנהדרת של פאוליניו בברצלונה מאוד שדרגה את העמדה, וכעת יש לברזיל קישור כפי שנדרש מהעידן המודרני – אתלטי, נייד ואגרסיבי, כזה שיכול לתת קרב לכל חוליית קישור בעולם.

התקפה: קוטיניו (ברצלונה), וויליאן (צ'לסי) ניימאר (פאריז): אין הרבה מה לאמר רק ללקק את האצבעות.

זה ההרכב המשוער, אבל מול קבוצות חלשות יותר יתכן בהחלט שנראה את פרננדיניו יורד לספסל, ואת קוטיניו יורד למרכז המגרש כדי לתת יותר יצירתיות וכוח התקפי, כאשר פירמינו מצטרף להרכב, ניימאר משחק בשמאל וויליאן מימין, וכל זה לפני שדיברנו על גבריאל חזוס או אפילו על דאגלס קוסטה, בקיצור לטיטה יש שלל אפשרויות בהתקפה ויהיה מרתק לראות איך בדיוק הוא ישתמש בהן על פני הטורניר כולו.

הימור: כאמור, ברזיל היא הפייבוריטית שלי לקחת את הטורניר, תשע נקודות בשלב הזה הם מאסט אבל באמת שאני רואה אותם הולכים עד הסוף הפעם.

שוויץ (מקום שישי בעולם, בואנה דירוג פיפא זה דבר הזוי):

מי אנחנו:

קודם כל נייטרלים. וגם ההיסטוריה הכדורגלנית של שוויץ איך נאמר, היא נישטה היר נישטה הין. בראשית ימי הכדורגל הם היו נבחרת רצינית, והשתתתפו בכל המונדיאלים למעט 1 בין 1934 ל-1966. לאחר בצורת של 24 שנים הם חזרו למונדיאל ב-1994 עם כדורגלנים מוזרים ובלתי נשכחים כמו שפוייזט והשוער המעט חולמני פסקאלו. לאחר שני כשלונות רצופים להעפיל ב-98 ו-2002, הכדורגל השוויצרי התאושש בעיקר מאחורי הפרוייקט המוצלח מאוד בבאזל, והנבחרת הצליחה להעפיל ל-4 הטורנירים האחרונים, ובשניים מהם אף העפילה לשמינית הגמר. אגב השנה נפל דבר בשוויץ, כאשר יאנג בויז הדיחה את באזל מתוארה וזכתה בתואר האליפות לאחר לא פחות מ-8 אליפויות רצופות של הקבוצה מהעיר בה יוסדה מדינת היהודים.

איך הגענו:

השוויצרים הרשימו בשלב הבתים כשהם מסיימים במקום ה-2 בבית בשוויון נקודות עם אלופת אירופה פורטוגל, אך לרוע מזלה סיימה עם הפרש שערים טוב פחות ונאלצה להתמודד בפליאוף. את שכרה היא קיבלה מההגרלה כשפגשה את הצפון אירים הקשוחים, אך הלא מרשימים. שוויץ עצמה גם כן התקשתה להרשים אבל גברה על הצפון אירים אודות לפנדל מפוקפק במשחק בבלפאסט (וכן, לשאלתכם, הם יצאו משם בחיים).

מי ומי:

מאמן: ולדימיר פטקוביץ' מאמן את הנבחרת החל מ-2014 בהצלחה, לאחר שנים של אימון קבוצות שונות בשוויץ כששיא הקריירה שלו היה 2.5 עונות כמאמן לאציו איתה זכה בגביע.

שוערים: סומר, הילץ, בורקי.

הגנה: דז'רו, ליכשטריינר, קלוסה, אלבדי, שאר, רודריגז, מובאדנז'ה

קישור: שאקה, סטפן, דזמאיילי, פריי, פרננדס, ברהאמי, ווידמר

התקפה: דרדיוק, אמבולו, ספברוביץ'

מה נעשה:

הרכב משוער:

שוער: סומר – שוערה המנוסה של מנשנגלדבך הוא נקודת חוזר ויציבות בשער של השוויצרים, עומד בשערה החל בשנת 2011 ויש לו כבר 31 הופעות במדיה.

מגנים: סטפן ליכשטיינר וריקרדו רודריגז – אולי נקודת החוזק המשמעותית ביותר של השוויצרים, צפו לראות המון חפיפות והמון מהלכים שהולכים מהאגף בשוויץ.

בלמים: שאר ואקנז'י – שאר מוכר לנו היטב, ואקנז'י עבר השנה לדורטמונד ושיחק במדיה 11 פעמים החל מינואר, שילוב נאה של צעירים וותיקים שמלווה את כל הסגל השוויצרי בא לידי ביטוי גם כאן.

קישור: שאקה, פרוילר, שאקירי, דזימלי, זובר: נקודת החולשה הבולטת של השוויצרים היא החלק ההתקפי וספציפית היצירתיות בקישור ההתקפי, בעוד שאקה בהחלט יכול לספק את האלמנט הזה יתר השחקנים אפורים יותר ועם חלוץ כמו ספרוביץ' שמשחק בעיקר ברחבה ומסתמך על כוח פיזי יותר מאשר יכולת טכנית, השאלה מי ייצר את החיבור בין החוליות נשארת פתוחה כשאנחנו ערב פתיחת הטורניר.

התקפה: ספרוביץ'

אני מזהה פה פוטנציאל להפתעה, שוויץ הרשימה במוקדמות והיא נהנת מיחס הימורים טוב יותר אבל לסרביה שעליה נדבר מייד יש מאפיינים שעשויים לאפשר לה להקשות על השוויצרים ולהעפיל על חשבונם. ההימור הזה ישתנה אם בריל אמבולו שנחשב לכישרון גדול אבל לא ממש קליני מול השער, יפרוץ בטורניר הזה ויממש את הפוטנציאל שלו. לא בונה על זה.

הימור: מקום 3 בבית

סרביה (מקום 35 בעולם):

מי אנחנו:

ובכן, יגוסלביה, או לפחות חלק ממנה. עד 2002 שיחקה הנבחרת הזאת כיגוסלביה ואף הגיעה להישגים נאים במיוחד בשנות ה-50, עם התפרקות יגוסלביה שיחקה הנבחרת כסרביה ומונטנגרו במונדיאל 2006, ולאחר פיצול המדינה ב-2010 בתור סרביה, זאת גם היית ההפעם האחרונה שהקבוצה העפילה לטורניר לאחר שכשלה מלעשות זאת ב-2014.

איך הגענו:

לאחר תיקו ביתי בבלגראד עם אירלנד, סרביה ניצחה את אוסטריה והשיגה תיקו גורלי בויילס בדקה ה-86 עם שער של מיטרוביץ'. הבית הצפוף בו שיחקו ארבע קבוצות מאוזנות ביכולתן כאשר לשלוש שהוזכרו מצטרפת גם אוסטריה, הסתיים כשידם של הסרבים על העליונה עם ניצחון קטן 0-1 על גיאורגיה במחזור האחרון. מירוביץ' סיים כמלך השערים של הבית עם 6 שערים.

מי ומי:

מאמן: מלאדן קרסטיץ' מונה למאמן הזמני של הנבחרת ולאחר מכן לקבוע באוקטובר 2017 לאחר סכסוך של המאמן הקודם עם ההתאחדות, אחלה דרך להתחיל. למאמן קריירת משחק עשירה כולל 59 הופעות בינלאומיות, אבל כמאמן זאת המשרה הראשונה שלו.

שוערים: סטויקוביץ', ראיקוביץ', ג'ובאנוביץ', דמיטרוביץ'

הגנה: קולארוב, רוקאבינה, רודיץ', איבאנוביץ', ספאיץ', וייקוביץ', טוסיץ', נסטסיץ', מילנקוביץ'

קישור: מאטיץ', מיליבוביץ', גראג'יץ', מקסימוביץ', טאדיץ', זיבקוביץ', גצ'ינוביץ', קוסטיץ', רדוניץ', מילנקוביץ'-סאביץ', ללאיץ'.

התקפה: מיטרוביץ', יוביץ', פריזוביץ'

מה נעשה:

הרכב משוער:

שוער: מיודעינו סטויקוביץ' צפוי להיות מועדף על פני מיודעינו השני ריקוביץ'. הוא לא הרשים במוקדמות וספג 10 שערים בעשרה משחקים אבל בגיל 34 דומה שהניסיון הרב שלו (שיחק גם ברד סטאר וגם בפרטיזן מקביל בערך ללשחק גם בסכנין וגם בבית"ר תוך כדי קריאות קצובות של מוות לערבים מדי משחק).

הגנה: רוקאבינה, איבנוביץ', נסטסיץ', קולארוב – עשרת השערים שהנבחרת ספגה קצת מפתיעים כי יש להם המון כישרון הגנתי וגם תמהיל טוב של ניסיון בקולארוב ואיבאנוביץ' עם האיכויות הצעירות יותר של נסטסיץ'.

קישור: מאטיץ', מילנקוביץ' סאביץ', טאדיץ', מיליבויביץ' וקוסטיץ' – החוליה האיכותית ביותר של הנבחרת הזאת ובמרכזה הצמד האמצעי של מאטיץ' הנהדר ומילנוקביץ' סאביץ', קשרה של לאציו, אשר לפי השמועות בגלל אי זימונו פוטר המאמן הקודם שבכלל העלה אותם למונדיאל. יחד השניים האלה יכולים להיות אתגר לכל קישור בעולם, כאשר טדיץ' מוסיף כישרון טכני לא מבוטל.

התקפה: מיטרוביץ' כאמור הוכיח את עצמו במוקדמות והוא בהחלט יכול לפרוץ בטורניר.

קשה לי קצת עם ההימור שלי כי הם מגיעים אחרי בלגאן גדול ועם מאמן חסר ניסיון, אבל במונדיאל זה משפיע פחות מברמת הקבוצות או בטורניר מוקדמות ארוך, ובסרביה יש לטעמי, כישרון משמעותית יותר גדול משל השוויצרים וכמובן יותר מבקוסטה ריקה ואני בהחלט מזהה כאן אפשרות לסוג של הפתעה לפחות למול יחס ההימורים שהקבוצות מקבלות.

הימור: מקום שני, הדחה מכובדת בשמינית.

קוסטה ריקה (מקום 25, אגב, מקום אחד אחרי ארה"ב, שכידוע לא העפילה למונדיאל. כאמור דירוג הזיה):

מי אנחנו:

אל תחפשוהמון היסטוריה כי אין. עד 1990הנבחרת מעולם לא העפילה למונדיאל, אבל כשעשתה זאת לראשונה העפילה לשמינית. לאחר שני כשלונות רצופים לעלות הנבחרת חזרה לטורניר ב-2002, אך בטורניר זה כמו גם בזה שבא אחריו היא כשלה בלעלות שליו. ב-2010 היא שוב לא העפילה אבל חזרה בענק ב-2014, והייתה להפתעת הטורניר כשעלתה לרבע הגמר, גדול הישגיה הספורטיביים של המדינה הצנועה.

איך הגענו:

מקום שני בבית המרכז אמריקאי הסופר נדיב שמעניק 3 מקומות ועוד מקום בפלייאוף הבין יבשתי ל-6 הקבוצות המייצגות את מרכז אמריקה. סיימו במקום ה-2 למקסיקו כשהם מקדימים את פנמה והונדורס בשלוש נקודות, המשחק הטוב ביותר שלהם היה ה-0-4 הענק על ארה"ב שאיכזבה מאוד ולא העפילה.

מי ומי:

מאמן: אוסקר רמירז.

שוערים: נבאס, פמברטון, מוריירה

הגנה: גמבואה, סמית', מטריטה, אוביידו, דוארטה, גונזלס, קאלבו, ווטסון, אקוסטה.

קישור: קוזמן, טג'דה, בורחס, אזופיפה, וואלאס, רואיז, קולינדרס, בולאנוס

התקפה: ונגאס, קמבל, אוראנה.

מה נעשה:

הרכב משוער:

שוער – קיילור נבאס: כמובן נקודת החוזק הגדולה של הנבחרת, מאז שפרץ במונדיאל הקודם הוא הספיק לשרוד אין ספור שמועות על מחליפים לו שאמורים להגיע בריאל, אבל הוא שרד בסופו של דבר והיה שותף ל-3 הנפות של ליגת האלופות.

הגנה: גמבואה, דוארטה, אקוסטה, גונזאלס, אוביידו: אלה אולי לא שמות סופר מוכרים, אבל למעט אקוסטה שמשחק בארה"ב כל ה-4 הם שחקני הגנה שמשחקים באופן סדיר בקבוצות בליגות בחירות באירופה, וכמו במונדיאל הקודם הם עשויים לתסכל התקפות גם של נבחרות חזקות מהם.הם ספגו רק 8 שערים, ההגנה השניה בטיבה בטורניר המוקדמות.

קישור – בורחאס, גוזמן, רואיז בולאנוס – חוליה פחות מרשימה של הנבחרת הזאת, למרות זאת בורחס שמשחק בלה קורוניה ובריאן רואיז שנחשב כשחקן איכותי ומשחק בספורטינג ליסבון צפויים להיות בעלי תפקיד משמעותי במשחק המתפרצות שהוא הבסיס להצלחה ולשיטה של קוסטה ריקה.

התקפה: אוראנוס אם כי יש סיכוי שקמבל יקבל את המושכות בתלות בהתפתחות הטורניר

אומנם גם בפעם שעברה קוסטה ריקה הגיעה כנבחרת נחותה, והייתה רחוקה פנדלים מלמצוא את עצמה בחצי הגמר לאחר שיצאה מבית המוות, אבל דומה שהנבחרות שישחקו מולה יגיעו מוכנות יותר ובאופן פרדוקסלי בהחלט יתכן שיהיה לנבחרת קשה יותר מול נבחרות מסוגן של סרביה ושוויץ מאשר מול נבחרות מסוגן של אנגליה ואורוגוואי.

הימור: מקום רביעי

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. מה עם בית 4 ?
    טוב הקשר הישראלי כולל משחק מול ברזיל באולימפיאדה והצגות של יוסי בניון מול שוויץ במוקדמות 2006 (צמד בשוויץ ותיקו כפול )
    מול סרביה בהיותה כיוגוסלביה השיגה ישראל את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה במוקדמות 56.

    לגוף הבית מאבק צמוד על מקום 2 כשגם את קוסטה ריקה לא כדאי לבטל .
    זה הדירוג שלי מהסוף להתחלה עם משפט על כל נבחרת.
    4. קוסטה ריקה ..אסור לזלזל בנבחרת שעשתה רבע גמר .אבל הפעם הטורניר באירופה ולא בדרום אמריקה והתנאים קשים יותר וגם קשה להאמין שנבאס הנפלא ינעל את השער כמו לפני 4 שנים.

    3. סרביה יש לה כישרונות לא קטנים כמו קורבלוב ,איבונוביץ ,טוסיץ וכמובן מאטיץ.
    אך חסרים גולרים ובכלל שחקני התקפה .גם הניסיון לא איתם.

    2. שוויץ מגיעה די בקביעות לשלב השמינית יש ניסיון וכישרון ושמינית גמר הם יעשו.

    1. ברזיל : אחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה .יש לה סגל טוב מאד.
    אמנם אלבס ייחסר אני גם התפלאתי על הניפויים של סנדרו וראפנייה בהגנה שהיו שחקנים קבועים בהרכב של יובה ומינכן .
    בכל מקרה אני חושב שסילבה ישחק כבלם ומורקיניוס כמגן ימני לצידו של מרסלו .
    יש לה רביעייה התקפית נפלאה עם פרמיניו ,קוטיניו ,זסוס ונאיימר כנראה ישחקו רק עם 3 כשמאחורה וויליאן ,קואריסמו ופרננדיניו (עם גיבוי של פאוליניו ) .
    בקיצור קישור והתקפה הם מסודרים .
    היו כמה בחירות פחות מרשימות בהגנה .
    עדיין שוער מצוין ומחליף מצוין (אאילטון ואנדרסון )
    סילבה ,מיראדנדה ,מורקיניוס ומרסלו גם מעולים פיךיפה לואיס מחליף סביר ומעלה לצד שמאל .הבעיה היחידה
    בלמים מחליפים ומחליף מגן ימני .

    1. מונדיאל מלחמה וקיץ הולכים חזק פה בישראל,
      ב1982 יום למחרת משחק הפתיחה אמנם נסתיימה מלחמה רחוקה מאיתנו לאחר שנמשכה כחודשיים:
      מלחמת פוקלנד(המלווינס) מלחמה על שליטה באי מרוחק בין בריטניה לארגנטינה,
      למלחמה הזו היתה השפעה מנטלית גם ב86 במשחק הזכור לטובה בין ארגנטינה לאנגליה.

      שבוע לפני משחק הפתיחה ב82 פרצה מלחמת לבנון הראשונה,
      מלחמה שנמשכה כל משך המונדיאל ולמעשה עד לחגים של ספטמבר אותה שנה.

      מונדיאל 2006–3 ימים לאחר משחק הפתיחה החגיגי פרצה די במפתיע מלחמת לבנון השנייה ששיבשה את החיים בעיקר בצפון הארץ,

      אם נחזור לאחור אז המונדיאל ב 1974 גם שודר אצלנו אמנם בשחור ולבן אבל הוא נערך חודשים ספורים לאחר סיום מלחמת יום כיפור, עדיין המדינה ליקקה את הפצעים ואף היו שחקנים פעילים שהשתתפו בלחימה,

      למרות המתיחות בדרום הארץ והפגנות המוניות ומעופי עפיפונים עושה על פניו רושם שמונדיאל 2018 יעבור בשקט בזירה הצבאית בטחונית בארצנו ,כל מה שנשאר זה לצפות בביצועים על כר הדשא

          1. ראשית תודה רבה לא כתבתי .
            במונדיאל הקודם האירוע של יום תחילת המונדיאל היה חטיפת שלושת הנערים דבר שהוביל לדריכות מיוחדת עד המבצע .
            את מונדיאל 82 אני זוכר בגלל הטלוויזיה שהייתה בגלל לבנון (הייתי בן 7 ).

  2. תודה רבה על הסיקור.
    לא מסכים איתך בהימור, לדעתי שוויץ תסיים לפני סרביה למרות שהסגל הסרבי עדיף על השוויצרי.

  3. ברזיל נבחרת מושלמת, חזקה בכל עמדה וזה מתחיל בשוער. כלל אצבע – נבחרת שזוכה במונדיאל חייבת שוער תותח. בופון, קסיאס, נויר היו האחרונים. זה למה ארגנטינה לא תזכה גם הפעם (בין יתר סיבות).
    ברזיל כ"כ חזקה שאפילו לא הכנסתי להרכב שלך את פירמינו וז'סוס…
    היא המועמדת מס' 1. לפני ספרד (מושלמת רק התקפה לא מרשימה), גרמניה (מרכז הגנה חלש ואין התקפה), צרפת (המון כישרון אבל תמיד יש בעיות התחברות), וארגנטינה (התקפה מפלצתית עבור 5 נבחרות. רק אין שוער, אין הגנה, קישור דפנסיבי זקן, ומשום מה לא משחקים עם מסי כעושה משחק ומעליו דיבאלה).

    1. דיבאלה לא בסגל כי מסי הטיל עליו וטו. גם לא יהיה שם עד שמסי יפרוש. ארגנטינה עם השוער הזה הייתה מרחק החמצה של היגוואין הפחון מזכייה בגביע. היגוואין ואגוארו זה 2 פחונים שתמיד עושין במכנסיים בנבחרת. שחקנים אוברייטד בטירוף שגם בנונדיאל הזה לא יעשו כלום. מסי יביא גביע לבד. ברזיל באמת נבחרת אדירה על הנייר טיאגו סילבה מרקיניוז בהגנה קסמירו בקישור קוטיניו וויליאן וניימר. אחלה נבחרת. קיליאן אמבפה הולך לככב בנבחרת צרפת אבל צרפת לדעתי תיפול מוקדם. אמבה גרינזמן וגירו זה התקפה קטלנית

  4. ברור שברזיל יסיימו ראשונים אבל לא בטוח שינצחו את כל המשחקים.
    הרבה שערים נראה מול קוסטה ריקה וסרבייה. אולי תיקו מול שוויץ?

  5. וואו, איזו סקירה נהדרת, אפילו שאני לא מכיר את השחקנים מלבד 4-5.

    לצערי מה שהרג לבראזיל את המיוחדות שלה היא העובדה שרוב שחקניה משחקים באירופה, מקום שכל קסם אובד בו.

  6. תודה דור, פריוויו מעולה.
    לגבי ברזיל – מאמין שגבריאל ז'סוס באנקר בחוד, לצידו ניימאר כמובן. ויליאן וקוטיניו אמורים להתחרות על המקום באגף ימין והשאלה אם משחקים בקישור עם פרננדיניו, קאסמירו ופאוליניו או שמורידים לקישור את קוטיניו. גם דאגלאס קוסטה אמור להיות משמעותי. פירמינו יעלה רק כמחליף לז'סוס לדעתי.

    שוויץ נבחרת אפורה על הנייר אבל עשתה בית מוקדם של 9 נצחונות והפסד לפורטוגל, קמפיין כמעט מושלם. בכל מקרה, מקווה שסרביה כן תעלה כי יש בה קצת יותר ניצוץ עם מילנקוביץ סאביץ ה מ ד ה י ם. לא יודע אם יש לה את הכלים להפתיע את גרמניה אבל זה יהיה מעניין.

  7. ברזיל תלך עד הסוף אם לא תפגוש את גרמניה.
    בתור תושב קוסטה ריקה אני חושב שאמחנו שווים לשוויץ וקצת מעל סרביה.מי שתמעד שם לא תעבור.
    קיילור נאבס יותר טוב משוער ברזיל? מי שהגן על השער בריאל וזכה בשלוש צ'אמפיונס רצוף, הישג שממש לא הולך להשבר בחמישים שנים הקרובות.
    השלד של קוסטה ריקה רץ כבר מהמונדיאל עד גיל 19 במצרים, מונדיאל!!! שבו הם הפסידו לגאנה בגמר!!!!
    VAMOS TICOS

  8. תודה רבה על הפריוויו . מדהים שהזכרת את ברזיל של 82 בשבילי זו הקבוצה ששיחקה את הכדורגל היפה ביותר שראיתי. פאולו רוסי לא כבש בכלל בשלב הראשון שאותו איטליה בקושי הצליחה לעבור אם כדורגל הגנתי דוחה בדיוק ההיפך מברזיל (אם אני זוכר נכון הוא חזר למונדיאל הזה ישירות מפציעה ארוכה). הוא התעורר בדיוק בזמן וחוץ מהשלישיה מול ברזיל הבקיע עוד שלושה שערים וזכה במלך השערים של הטורניר ואיטליה בגביע העולם. הניגוד בין איטליה לברזיל היה כל כך גדול שאחרי כן באמת לפי מה שכתבת הרס פשוט את הכדורגל כי כולם ניסו לחקות את איטליה וגם ברזיל נטשה את הכדורגל היפה לטובת הכדורגל היעיל. החלוץ המרכזי של ברזיל היה באמת נקודת החולשה היחידה בנבחרת הזאת ופשוט לא הפסיק להחמיץ את שלל המצבים שיוצרו עבורו על ידי חבורת כדורגלנים מופלאה שמו היה סרג'יניו. זה באמת היה משחק יחיד שהשפיע על הכדורגל העולמי הרבה שנים אחר כך. מי ששפט בו דרך אגב היה אברהם קליין .
    יכול להיות שיש אי דיוקים כי כתבתי מזכרון אבל המשחר הזה די חרוט אצלי בראש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט