ליגת כדורסל ישראלית או ליגת כדורסל הזרים בישראל? / מולי

כדורסל ישראלי?

בחיי שהזדעזעתי!

אתמול, בנסיעה השבועית שלי לשיקום הלב, שמעתי דיון בין דובר איגוד שחקני הכדורסל ליו"ר מנהלת ליגת הכדורסל. האמת, הדיון היה עקר, כל צד אמר את שלו, אף צד לא השתכנע ובטח שאף צד לא שכנע.

הוויכוח, למי שלא יודע, עוסק במעמד השחקן הישראלי ובעיקר בכמות הזרים בקבוצת כדורסל ובהמשך קיום ה"חוק הרוסי", חוק שקובע שבכל זמן נתון יהיו שני ישראלים על המגרש בליגת העל בכדורסל במדינת ישראל.

ואז, משפט אחד של שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת הליגה, הוריד בי את האסימון. אני מתנצל מראש אם הציטוט אינו מדויק במאה אחוז אבל הוא אמר משהו בנוסח של "בשל החוק הרוסי הדורש שבכל זמן יהיו על המגרש שני שחקנים ישראלים, הקבוצות נאלצות להחתים חמישה ישראלים". אני לא בטוח במספר שהוא אמר ,אבל זה בין ארבעה לשבעה ואני בחרתי בחמישה.

ובאותו רגע, משהו הסתובב לי בראש.

"נאלצות להחתים X שחקנים ישראלים…"  "נאלצות"?

והגרוע ביותר הוא שהביטוי הזה עבר ללא תגובה.

נכון שאני קשיש, אבל דעו לכם, כשאני הייתי צעיר כל השחקנים היו ישראלים. כשאני הייתי צעיר, בכל הליגה למיטב זיכרוני היה שחקן אחד, טל ברודי שמו, שהיה עולה חדש מארה"ב… והאמינו לי שהוא היה חידוש, שהוא היה תופעה מוזרה, שהוא היה שונה…

בעונה האחרונה, כך שמעתי ביום חמישי את רון קופמן אומר, היו בליגת העל 109 שחקנים זרים, מהם 19 מתאזרחים. ניר אלון אמר אתמול (יום ששי) שבליגת העל, מתוך 150 שחקנים, 109 זרים.

זו כבר אינה ליגת העל הישראלית. זוהי ליגת על של זרים שמשחקים בישראל.

במכבי ת"א, כמובן, הביאו השנה את העסק לאקסטרים. בקבוצה אמנם היו שחקני ספסל שנולדו בארץ, בהם אפילו שחקן אחד שהוחתם במיוחד למשרת קפטן, אבל הם לא ראו הרבה מדי מגרש.

מסתבר שההסבר לכך הוא כסף.

זרים עולים פחות מאחר והם משלמים מס בארה"ב. מתאזרחים משלמים לרוב מס כמו זרים אבל הם נחשבים ישראלים מבחינת שהות על המגרש מבחינת דרישות החוק הרוסי. ואילו ישראלים, הפלא ופלא,  משלמים את המסים הנהוגים במדינת ישראל.

לכן, לי לפחות ברור, שאם זה היה תלוי (כמעט) בכל המועדונים, לא היה משחק בליגת העל אפילו שחקן ישראלי אחד. "למה לא להביא אמריקאי טוב יותר בפחות כסף?" ישאל מנהל הקבוצה.

וכמובן שמנהלי הקבוצות אומרים:

1. אין מספיק ישראלים טובים.

2. החוק המחייב ישראלים גורם לכך שהישראלים הטובים דורשים המון כסף, ובגלל המס עולים לנו עוד יותר.

אז לי יש פיתרון למנהלי הקבוצות ולשחקנים, פיתרון שיפתור לכולם את הנושא הכספי:

מהעונה הבאה, יוכלו לשחק בכל הליגות בישראל אך ורק שחקנים בעלי אזרחות ישראלית: כלומר כאלו שנולדו בארץ או כאלו שקיבלו אזרחות ישראלית.

מבחינת כסף, ישלמו לישראלים כמה שהמנהלים ירצו. אם אין חוק רוסי, אז אין חובה לשלם הון תועפות. מכסימום תעלו למגרש עם שחקני נוער… יודעים מה, זה רק יגרום למסה גדולה יותר של שחקנים ישראלים לשחק ולהשתפר.

ואם יגידו שזה יפגע בקבוצות שמשחקות בגביעי אירופה שירדו ברמה?

למכבי ת"א יש את הרעיון הנכון: קבוצה לארץ וקבוצה לאירופה. מי שרוצה לשחק באירופה, יואיל בטובו ויצור קבוצה נוספת ויחתים עבורה תרייסר או מאתיים ושבעים זרים. מצדי שהקבוצה שתשחק באירופה תהיה מורכבת מזרים בלבד.

מי שלא רוצה לשחק עם שתי קבוצות ולחסוך כסף – שיואיל בטובו וישחק עם ישראלים ומתאזרחים בלבד.

והנבחרת? גם כעת אנחנו לא אלופי העולם. גם כעת ההישגים הם בינוניים, אז יודעים מה? אולי עם בסיס רחב יותר של ישראלים שממש משחקים, נצליח להשתפר? נשמע סביר, לא?

אז הנה, זה הפיתרון שלי: חזרה לישראלים בלבד!

אני קורא לאיגוד השחקנים לאמץ את הגישה הזו.

יותר מזה, אני קורא למנהלת הליגה ולבעלי הקבוצות לאמץ את הגישה הזו.

לאלו שמסתכלים על החור שבגרוש – מבטיח שיעלה לכם פחות ושהקהל יתחבר יותר לקבוצה.

בששי אחר הצהרים הודיע איגוד השחקנים על השבתת הליגה.

בחמישי בערב איים יו"ר מנהלת הליגה לסגור את הליגה.

עלי שני הצעדים מקובלים.

אני לא רוצה כאן בארץ ליגה בלי ישראלים. אני לא רוצה ליגה מלאת שחקנים אמריקאים מהדרגה שנייה ומטה.

ובכלל, אם הייתי רוצה ליגת של שחקנים זרים, רובם ילידי ארה"ב וחלקם מארצות אחרות עם ישראלי אחד שמשחק בה,  יש לי כזו בנ.ב.א., והאמינו לי שהרמה בנ.ב.א.  היא הטובה ביותר בעולם…

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. תודה על הטור מולי. זה וויכוח ארוך, ששורשיו עמוקים. בעיניי הדבר הראשון שצריך לעשות הוא פשוט לבטל את הטבת המס הזאת לזרים. שקבוצות יעשו את החשבונות הכלכליים שלהן.
    כפל הקבוצות לא מעשי. זה יעמיד את הקבוצות הישראליות באירופה בנחיתות כבר מהתחלה. זה גם יחסל את התחרות בארץ, כי די ברור שהקבוצות האלה ישתלטו על כל הישראלים המובילים.

    1. הטבות המס קשורות להסכמים בין ישראל לארה"ב.

      לכן לא תוכל לבטל אותם או ליישם אותם על כל המקצועות חוץ משחקני כדורסל…

      ולגבי "שהקבוצות האלה ישתלטו על כל הישראלים המובילים" – זה לא מה שקורה היום?

  2. בך הכול אתה כותב את שעל ליבך וזה הגיוני..
    אבל כרגע הליגה ברמה נמוכה, ואני ( גילוי נאות אוהד מכבי תל אביב ובעל מנוי) אוהב את הקבוצה שלי מנצחת..
    נכון שאני מאןש נהנה לראות שחקנים ישראלים מובילים, ומאוש אנבתי לראות את ההתחלה שלי עם קטשפר והנפלד, ואח"כ את טל בורשטיין ופניני את יוגב משחקים הרבה..
    אבל נכון לעכשיו השחקן הישראלי לא ברמת יורוליג, לא משפק את עצמו ורק בוכה, קח לדוגמה את הקפטן לשעבר שגב, יש לו את הגוף והאתלטיות אבל אין לו את הרצון לעבוד טוב ולהשתפר, רק לבכות..
    וזה בדיוק מה שהשחקן הישראלי עשה עכשיו, דקה לפני הפלייאוף..
    ובתוך כך הוריד לי משחקי פלייאוף מהמנוי..
    שיסתכלו על כל הליגות בעולם, יישרו קו, יורידו את הראש ויעבדו..
    וכשיהיו באותב רמה ידברו..
    ולגבי נושא המס של הזרים האמריקאיים, וחוק השבות של המתאזרחים אני גם לא אוהב את זה, כמו הרבה חוקים בארץ ( למשל השבתת הכול בשבת ) אבל זה החוק במדינה ועד שזה ישתנה אי אפשר לבכות

    1. נו בחייך, מי אמר שהשחקנים הישראלים לא יודעים לעבוד? אני הייתי רוצה לראות פעם אסמכתא לזה.

      אפשר לחשוב ששחקני החיזוק שמגיעים לפה שומרים על אורח חיים ספורטיבי כל הזמן (וויל ביינום, דיור פישר וסוני ווימס ממש היו מופת לספורטיביות ועבודה קשה ואני די משוכנע שיש עוד עשרות דוגמאות כאלה לשחקנים שמנצלים את זמנם בישראל לבלות הרבה יותר מאשר לשחק כדורסל).

      גם אצל הישראלים יש שחקנים עצלנים ויש שחקנים שבאים לעבוד קשה אבל בשום אופן אין פה משוואה ששחקן שיעשה מאמץ יתוגמל על זה. לא יודע אם איתי שגב הוא דוגמא טובה אבל אתה מוזמן להביט בלוח הדקות שלו למשחק: http://basket.co.il/player.asp?PlayerId=10797 ולראות שהוא לא מקבל דקות באופן קבוע ולא תמיד מקבל הזדמנות להוכיח את עצמו (וזה לא שמכבי ת"א מנצחת כל שבוע….). אם המועדון לא מאמין שמגיע לקפטן שלו לשעבר דקות, אז מי יאמין בו?
      הכי קל להאשים את השחקן אבל כשזר סוג ז' מקבל דקות על חשבונו (מה בורל ממכבי חיפה שתורם 0.7 נק' למשחק עדיף על דניאל קופרברג, סנטר נבחרת העתודה או על נתנאל ארצי שהושאל לאשדוד?!) אז יש פה מציאות מעוותת לצד השני.
      אז שוב, זה לא שהישראלים צריכים לקבל דקות אוטומטית אבל לא כולם עצלנים ולא כולם אשמים במעמדם.

      1. יאיר השחקנים הישראלים באמת לא יודעים לעבוד.
        רובם הגדול עצלן. או יותר מדויק לא עובד מספיק קשה.
        אני אומר את הדברים כי אני יודע לא כי אני מנחש.
        גם ברמת המאמנים אנחנו אשמים. זה מתחיל מילדים שמחפשים שם את הניצחון על חשבון שיפור היכולת ונמשך בחוסר הרצון לעבוד קשה כל יום ולא לראות תוצאות בהכרח באותו רגע.

    2. שיר, אם אני פועל על פי ההיגיון שלך זה אומר שהמשחקים באירופה יותר חשובים מהמשחקים בליגה הישראלית. (כתבת: "אבל נכון לעכשיו השחקן הישראלי לא ברמת יורוליג").
      לי חשובה יותר הליגה בישראל, ולו מאחר ורק שליש מהקבוצות בליגה משחקות באירופה.
      אירופה היא ה"מנה האחרונה" ולא "המנה העיקרית", וצריך להתייחס אליה בהתאם.

    3. מצחיק לראות את כל אלו שמתלוננים על השחקן הישראלי העצלן, כאילו אם היה מותר לייבא עובדים על התפקיד שלהם הם לא היו מוצאים את עצמם מוחים ושובתים (ובבית).

      גם אם תיקח את ה-"קטר של המשק". ברור שאם לחברות היי טק היה מותר להחזיק 3 מתכנתים מובילים מחו"ל על כל 2 ישראלים אז במקום לטוס להודו היית פשוט יכול לנסוע לרמת החייל.

  3. תודה מולי.

    אני לא אוהב פתרונות קיצוניים לכאן או לכאן.

    הליגה הישראלית צריכה להיות איפשהו באמצע בין מקום שנותן מקום לישראלים (אבל לא באופן אוטומטי) לבין כזה שמנסה לשמור על תחרותיות.

    שני העקרונות האלה צריכים לשבת זה לצד זה וצריך למצוא את הפשרה ביניהם (ארבעה זרים נשמעים לי כמו פשרה הגיונית)

    1. מסכים לחלוטין, ליגה רק של ישראלים זה לא פתרון ישים ובאמת גם לא פתרון רצוי. זה יהפוך את הליגה לחצי חובבנית כי אין בארץ 150 שחקנים ישראלים מספיק טובים לליגת העל. חלק מהפיתוח של שחקנים זה להתמודד מול שחקנים אתלטיים וחזקים יותר מהם שיאתגרו אותם וימשכו אותם למעלה.

      לא יודע אם הטענה שהישראלים פחות אוהבים לעבוד קשה ולהשקיע נכונה אבל בשורה התחתונה צריך להסתכל למציאות בעיניים – הם פשוט לא מספיק טובים. אפשר לומר שהם לא מקבלים מספיק הזדמנויות ויכול להיות שזה מתאר חלק מהתמונה אבל בעיניי רוב המשקל נופל על השחקן עצמו. אם הוא טוב הוא ישחק.

      אני מסכים שלמועדון צריכה להיות מטרה מבין המטרות השונות לקדם את השחקן הישראלי בכלל ושחקנים צעירים בכלל. נראה שמעט מדי מועדונים שמים את הנושא הזה כמטרה בפני עצמה.

    2. יאיר, היצע וביקוש. אין כעת 150 שחקנים ישראלים רק כי אין משבצות בהן הם ישובצו.

      בשלב הראשון הקטן את ליגת העל מתרייסר קבוצות לעשר או אחד בין שתי הליגות העליונות לליגה אחת – כרצונך, ואז הקטן אותה.

      ולגבי הפיתרון הקיצוני, היתה שחיקה זוחלת במעמד השחקן הישראלי, אני מאוד בעד רפורמה קיצונית שתחזיר את הכדורסל בישראל לשחקנים ישראלים.

      מה המטרה שלך? אם נצחונות באירופה- אין סיבה לישראלים בכלל בסגל.
      אם לחסוף כסף – הקם בנק.
      אם המטרה שלך היא שיפור הכדורסל הישראלי בישראלי – נא להתנהג בהתאם.

  4. הפיתרון הברור הוא שתי ליגות
    אחת בישראל, עם ישראלים שנקרא לה הליגה המקומית, ליגת העל או כל שם מפוצץ אחר
    והשניה ליגה של זרים, שמשיקולי בטחון השחקנים תעשה גם את המשחקים בחול. נקרא לה… NBA…..
    ובא לציון גואל
    ושלום על ישראל 🙂

  5. וברצינות…. אולי להשוות את המס ?
    ככה השיקולים יהיו מקצועיים ולא כלכליים.
    איך לא חשבו על זה לפני
    אני גאון 🙂
    ואל תגידו לי שאי אפשר…. מירי גרב יכולה לעשות הכל !!!

    1. כן חשבו על זה לפני זה, עלתה הצעה שעל השחקנים הישראלים יהיה מס מנהלת אבל אני חושב שמס הכנסה לא אישר זאת.

  6. מולי הפתרון שלך מתאים לשנות ה 50.
    בליגה של ישראלים בלבד יהיה עניין כמו בליגה הסינית
    הפתרון של מכבי תל אביב איום ונורא פופוליסטי ולא הגיוני
    אגב האן בי איי היא מזמן לא ליגה של אמריקאים בלבד
    זה ספורט מיקצועני לא הליגה למתנסים של מעלה אדומים יש מקום לזרים וחובה שיהיו זרים

    1. מידן, לרמה גבוהה והתעלות ומקצועיות גם אתה וגם אני פונים לנ.ב.א.

      כאן בארץ, עשו הרבה כדי שקבותצה אחת לא תהיה טובה מכולן.לאורך חמישים שנה.

      הליגה הסינית היא הליגה השנייה הכי מעניינת בעולם מבחינת כמות הצופים, כי היא מעניינת את הסינים.

      אם היה דגש על כדורסל בהודו, זה היה גורם לכך שהודו תהיה הליגה השלישית.

      הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לכדורסל הישראלי, הוא שאף קבוצה מלבד בנבחרת לא תשחק בחו"ל, אולי אז נצליח להשתפר…

      1. אוי מולי
        אתה כל כך לא בכיוון
        מכבי תל אביב זכתה ב 6 גביעי אירופה ,ירושלים זכתה ביול״ב קאפ
        אתה מציע בידוד מוחלט ממסגרת תחרותית
        וזה משהו שהקהל רוצה לראות
        בעבר הכדורסל היוגוסלביי והסובייטי היה מבוסס על מקומיים בלבד ללא אמרקאים כיום אין שם מספיק כישרון (ויש שם כשרון ,הוא פשוט מחוץ לליגה המקומית ) ויש זרים.
        בליגה הסינית יש זרים והיא לא מעניינית אותי
        על מנת להשתפר צריך וחובה לשחק במסגרות אירופאיות זה נקרא תחרות
        אתה מציע בידוד והחלשה טוטאלית של הליגה – זה נקרא ליגה חובבנית ויש מסגרות כאלו

  7. מה שקרה בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות הוא באמת קיצוני וכולם אשמים ולכם כולם יצטרכו לוותר על משהו.

    1.השחקן הישראלי- בדומה לכדורגל גם כאן רמת הכשרון תלך ותרד משנה לשנה. הדירוג שלנו בכדורגל לא מקרי בערך 100 בעולם ולדעתי אנחנו צפויים להמשיך ולהדרדר ככל שהזמן יעבור. גם בכדורסל יקרה את אותו תהליך כיוון שישראל לא מחוברת לעולם מהבחינה של ההיבט הפיזיולוגי.
    2018 זה כדורסל שונה מ 1998 והישראלים לא מחוברים.
    אין אף שחקן ישראלי שיכול להחזיק כמה דקות לא בקצב NBA אלא בקצב יורוליג!
    ואני בכלל לא רוצה לדבר על הכשרון..
    עובדה היא שבלי הליגה בישראל השחקנים הישראלים לא יכולים לחזק אף קבוצה באירופה. המצב יותר עצוב מהכדורגל מהבחינה הזאת ששם יש לנו פה ושם נציגים באנגליה סקוטלנד בלגיה וכו.

    2. החוק הרוסי- הוא נולד בחטא ואנחנו משלמים עליו. כל מה שלא רצינו שיקרה חוזר אלינו בריבוע. לא היה היגיון אז ואין שום היגיון כרגע.
    זה חוק מטומטם ומטופש שהפך את הישראלים לנכים יותר ובכיינים יותר.

    3. הטבות מס- וואלה מה לעשות שיש חוק כזה במדינה. כדי להביא זרים טובים בטח ובטח בעולם תחרותי כמו היום חייבים לשמור על מידת אטרקטיביות. אז שהישראלים יתעסקו בשלהם ולא יסתכלו לצלחת של אחרים. הטבות מס קיימות גם בעולם העסקי וזה לא משהו שצריך להעסיק את הכדורסלן הישראלי.

    4. הזרים- גם כאן ישנה בעיה חמורה. הייתי מוותר על חצי מהזרים כאן שגם לא תורמים מבחינה מקצועית וגם נראים מנותקים מבחינה חברתית. אפשר לקחת כדוגמה טובה את גליל\גלבוע או את אשדוד שנותנות במה לשחקנים הישראלים ומרוויחה מכך.
    אני באמת מבין את הישראלים מבחינה הזאת שמסתכלים על הליגה ורואים בה מעין ליגה ג' של ארה"ב. במקום שהישראלים יהיו בה הרוב או לפחות חצי חצי נוצר מצב שהלך הרוח נקבע על ידי השחקנים האמריקאים.

    5. שביתה מה שבטוח הוא ששביתה אסור שתקרה בשום מצב!! זאת טעות שארגון השחקנים ישלם עליה בגדול. גם מבחינה אתית. התזמון ממש לא הוגן כלפי כולם ורק מצייר אותנו בצורה חובבנית יותר.
    מה שווה על ההשקעה והזיעה והדמעות אם מוחקים הכל?
    עצם הרעיון של השביתה מראה כמה ארגון השחקנים איכפת לא מכדורסל. ואם תקרה השביתה כל סנקציה שיחליטו בעלי הקבוצות כולל לא לשלם לשחקנים הישראלים ולא לתת להם חוזים החל מהעונה הבאה לעלות רק עם נוער וזרים מקובל עלי.
    כל מי שיהיה חתום על השביתה הזו יפסיד בענק ואני מאחל לו להפסיד בענק.

    6. פתרון- נראה לי ש 5 זרים יתן מענה הולם לכולם. לא מבין איך הצליחו להסתבך עם זה. שאלת המתאזרחים היא שאלה טובה אבל זאת תולדה של מחסור חמור בכשרון ברמה המקומית.
    אלו לא דברים שנפתרים ברגע וצריך לתת כמה שנים לעניין.
    בכל מקרה הקטע הזה של לשנות חוקים כל שנתיים לא נראה רציני. שיחליטו על מתווה ל 5 שנים לפחות ויישארו איתו.

    1. אם נתייחס רגע רק להטבות המס: אתה אומר שזה חוק מדינה. אז וואלה נכון, אבל יש פה סה"כ עיוות מס, והיו לא מעט כאלו שתוקנו עם השנים. צריך רק להעלות את המודעות ושיהיה מי שיהיה מוכן להילחם בזה ברמה הפוליטית (ולא נראה לי ששרת הספורט שלנו בעניין). ולגבי ההסתכלות בצלחת של אחרים, מדובר במשהו טבעי לחלוטין. אתה מצפה ששני שחקנים באותה הרמה יקבלו אותה המשכורת, אבל במקרה שלנו לבעלי הקבוצה ישתלם הרבה יותר להחתים את הזר מאשר את הישראלי, בגלל ההטבה הזאת.

        1. לא, כי פייר ג'קסון מצדיק את המליון דולר שלו במכבי… כל כך מצדיק שהביאו שחקן על העמדה שלו לפני חודש. קח את המליון דולר האלו וזה כבר יותר מכל החוזים הישראלים המנופחים.

          1. נו מה זה קשור.
            שחקן יכול להיות בינוני בקבוצה אחת ומעולה בקבוצה אחרת.
            זה כבר עניין של מערכת אימון וצוות שחקנים.
            כדי להביא זרים ברמה הזו זה המחיר. אם דברים לא מתחברים יש אלף ואחת סיבות.
            גם אם תפזר 100 מיליון על שחקנים ישראלים מה זה יתן בדיוק?

  8. תודה מולי, נראה לי שהפיתרון הכי מאוזן זה ליגה של 2 זרים.
    יגידו שאין מספיק ישראלים טובים, וזה נכון, אבל זה מה יש. אולי אם יהיו מחלקות שיתרכזו בפיתוח שחקנים אז גם יהיו שחקנים טובים יותר.
    עוד דבר הוא לא לאפשר תחלופת זרים כמו רכבת. לא יודע אם הפיתרון הוא חלון אחד שבו מותר להחתים שחקנים או לוותר בכלל על האופציה של החתמה באמצע העונה (מלבד מקרי פציעה). ככה לעודד את הקבוצות לעשות תחקירים יותר ראויים ולקחת פחות סיכונים בכל מה שמדובר על בעיות אופי.

  9. אהבתי את הטור ואת האיכפתיות לכדורסל הישראלי.

    1. צריך לזכור לפני הכל – הליגה בישראל לשחקנים הישראלים ולטובת השחקנים הישראלים.
    להביא גדודי זרים שישחקו בינם לבין עצמם לא ישפר את הכדורסלן הישראלי. הליגה צריכה צביון ישראלי, מה שקשה להגיד עליה עכשיו עם כמות הזרים שמציפה אותה.
    2. ירידה לצורך עליה – בין 2 ל-4 זרים. אין צורך ביותר. גם הקבוצות יעשו חושבים ויביאו זרים איכותיים ולא כאלה שבאים לפי משקל ועוד נשאר עודף…
    כאשר מספר מצומצם של זרים, אבל ברמה גבוהה (משמעותית?) מהישראלים, אז הישראים ישחקו וישתפרו.
    3. יש מספיק שחקנים ישראלים. כן, ככה אני מאמין. פשוט צריך שהקבוצות יהיו מקצועניות כמו שצריך עם משטר אימונים ובסיס איתן.
    ברגע ששחקנים יקבלו את הדקות אז הם ישתפרו. אולי בהתחלה זה לא יראה טוב אבל עם הזמן זה ישתפרולאט לאט הישראלים יהיו טובים גם לאירופה.
    4. יש לעשות מהפכה שלמה בענף הכדורסל. והיא מתחילה במחלקות הצעירות. אם מדובר בעבודהעל יסודות ואתלטיות. אם צריך אז להביא לארץ תכניות אימונים מהמקומות שעושים את זה נכון. בלי קיצורי דרך.
    הבעיה שבליגות הצעירות הניצחון הוא בכל מחיר ולא הפיתוח על המשחק של הילדים (וזה חבל).
    היום כבר בכל מחלקה שמכבדת את עצמה יש אימוני כוח ואתלטיות.
    5. אולי בבאמת צריך לזעזע את הענף ואולי השביתה בהחלט תעזור.
    יש להיפטר מכל העסקנים ולתת לאנשי מקצוע לעבוד ולהכין תכנית עבודה ארוכת טווח (ועם סבלנות לא אופיינית). אם צריך להביא מומחים לחו"ל ולשפר את המתקנים.

    אין מה לעשות, הליגה הישראלית צריכה להיות לישראלים, גם אם זה אומר פחות הצלחה באירופה בהתחלה. אם הזמן שהשחקן השיראלי יתפתח וישתפר אז תהיה התקדמות גם באירופה.
    המטרה היא השחקן הישראלי והנבחרת ולא לספק תעסוקה לעשרות אמריקאיים, חלקם מוכשרים יותר וחלקם פחות.

    1. מסכים עם הכל.

      לגבי הצלחה באירופה – הרבה קבוצות גדולות של מכבי היו עם 4 זרים. בשנה שעברה מכבי היו עם מאזן 10-20 ביורוליג. זה קרה כי לנדסברג ומקל (2 שחקני ליגה ספרדית השנה, לנדסברג בעונה מטורפת, מקל בסבירה) נרקבו על הספסל?

      השנה יש להם מאמן ב-800 אלף דולר לשנה וגדוד זרים. משהו השתנה?

      1. מקל הוא אחד מפחי הזבל הגדולים ששיחקו בארץ. שחקן של תקדורת כמו הלפרין. שחקן ברמה של נהריה. שחקן ליגה ספרדית? של 3 נק. אתה מוזמן לקחת אותו לקבוצתך. הוא לא ברמה של מכבי או ים. לנסברג שחקן טיפש שקיבל אינספור הזדמנויות להתפוצץ במכבי במשך שנים. מה עושה בספרד? מביא תארים? סתם שחקן בקבוצה בינונית.

  10. איך זה שבכדורגל הישראלי אין טענות על מספר הזרים בין הישראלים? כנראה שבכדורגל מצאו את הדרך היעילה.
    תודה מולי על העלאת נושא כל כך חשוב!

    1. בכדורגל יש 11 שחקני הרכב והסגל הוא 20+ שחקנים, אז 6 זרים יחסית נבלעים.

      בכדורסל יש לך 3 זרים שמשחקים בחמישייה תמיד (למעט מקרים נדירים, ואז זה בדרך כלל בגלל מתאזרח), וגם השחקן השישי שלך לרוב יהיה זר (אצל הגדולות גם השביעי).

  11. מי שטוב משחק נקודה. מיקי ברודי קטש בורשטיין שיחקו.מי שנגר לא רואי לשחק. השחקנים הישראלים העום הם פח זבל אורגני גדול בלי טיפה יכולת על מה ולמה מישהו חייב לתת להם לשחק? אני רוצה את הקבוצה שלי מנצחת ולא מזיז לי אם משחקים שם 12 אמריקאים או קמרונים. אני רוצה לראות יכולת וכשרון ונצחונות. אם הייתי רוצה לראות נגרים חסרי כשרון מתמסרים בחניהם למוות הייתי רואה את הליגה השנייה. החוק הרוסי היה חרפה ותמיד ונוצר על מנת לפגוע במכבי ולא לקדם שום שחקן ישראלי. מאז החוק הרוסי הנבחרת הולכת מהפח אל הפחת. שחקן ישראלי עצלן ומאמני הכדורסל בגילאי ילדים הם פח אשפה. אף אחד לא עובד על קליעה ויכולת אישית אלא רק מסירות למוות ואז שהם גודלים הנגרים יודעים להתמסר למוות ומול נבחרת נורמלית בקושי מצליחים לזרוק לסל.

    1. התגובות שלך נוראיות.

      כמות הזלזול שאתה מביא כלפי הכדורסל כאן ושחקנים ספציפיים היא דוחה.

      אני מתאר לעצמי שאתה לא היית רוצה שמישהו יכתוב עליך שאתה עצלן בתחום העבודה שלך וכל העבודה שלך שווה לפח, בטח בלי שיש לו מושג על מה הוא מדבר ולא בדק לעומק כמה אתה עובד קשה או לא.

      אתה יכול לא לאהוב שחקנים ישראלים, אתה יכול לא לאהוב שחקנים ספציפיים אבל בין זה לבין להתבטא בצורה הזו הדרך עוד ארוכה.

    2. שמעון, אתה מבין שמדובר בליגה ישראלית?

      אתה רוצה אמריקאים, לך ל-NBA… הליגה הישראלית היא לישראלים וצריכה צביון ישראלי.

  12. אז תרומתי הצנועה לדיון – זרים תמיד היו ותמיד יהיו וזה טוב ועוזר לרמה. הם אמורים לסייע לשחקן הישראלי להתקדם ולא לבוא במקומו….
    לכן 4 זרים עם מועד סיום העברות מוקדם נניח פברואר וכל שאר הסגל ישראלים יצור תחרות וגם ישמור על עניין. מי שתרצה לשחק ביורוליג או באירופה תצטרך להשקיע בזרים איכותיים במיוחד או ליצר התאמות של החתמות זרים נוספים לאירופה. לא הכי נח מקצועית אבל אני מעדיף את הישראלית על היורוליג. השחקן הישראלי יקבל הזדמנות לשחק אבל לא מובטחת ויצטרך להשקיע כדי להרוויח דקות. זה היה כבר בעבר ומי שפתחה את הנושא הייתה מכבי שהתקשתה להתמודד עם ההגבלות…..

  13. נתחיל בזה-
    צרות העין בישראל כלפי המתאזרחים והזרים היא לא פחות בושה מההתנהלות והחלפה פה בעונה אחת 10 מאמנים ו-5 זרים.

    החוק הרוסי לא עובד על שחקנים מפונקים שחושבים שמגיע להם דקות בגלל הלאום שלהם. לשחקנים החלשים האלה אין שום זכות להאשים את חבריהם המתאזרחים או הזרים שמשחקים יותר טוב מהם.
    זה לאבושה לשלוח שחקנים עם פוטנציאל לליגה השניה כדי שישתפרו ויעבדו על המשחק שלהם.

    5 זרים זו שיטה שגומרת את שתי הקבוצות הישראליות שרוצות להתחרות ביורופקאפ וביורוליג.
    הדוגמא הכי טובה היא פנרבחצ'ה,ריאל וצסקא. 3 קבוצות הטופ שמבוססות על סגל רחב ומלא בזרים.

  14. כל הפונטציאלים הולכים אחורה במקום ללכת קדימה.

    הדוגמא הראשונה היא בר טימור שלפני 2 עונות היה כוכב עולה והיום שחקן יורד.
    הדוגמא השניה היא שון דודסון שהיו דיבורים על נבא והיום הוא שחקן ספסל נחמד בהרצליה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט