אירועי דיומא – 13.05.2018: גמר טורניר מדריד, הגראן סאסו בג'ירו

כדורגל

ליגת העל – מחזור 33 (בית תחתון) / מתן גילור

המחזור האחרון במסגרת הבית התחתון.

הואיל והיורדות נקבעו וכל המשחקים לפרוטוקול בלבד (אלא אם אתם מתרגשים ממאבקי מיקום ששווים מעט כסף), נציין רק את המשחקים והשידורים מבלי להרחיב לגביהם.

20:00 מכבי חיפה-הפועל רעננה (ספורט 4 – משולב).

20:00 הפועל אשקלון-מכבי פתח תקווה (ספורט 4 – משולב).

20:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב – משולב).

20:00 הפועל עכו-איחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב – משולב).

פרמייר ליג – מחזור 38 / שגיא נאור

17:00 ניוקאסל – צ'לסי (ספורט1). עם 4 נצחונות רצופים צ'לסי התחילה להאמין שהיא תעשה את הלא ייאמן ותצליח להשתחל בין 4 הראשונות ולהבטיח מקום בליגת האלופות בעונה הבאה אולם תיקו ביתי מאכזב מול האדרספילד הוריד את החניכים של קונטה לקרקע. כעת הם רחוקים 2 נקודות מליברפול כשגם הפרש השערים של האדומים טוב בהרבה. יש רק תסריט אחד ריאלי בו האלופה תסיים בין 4 הראשונות – הפסד של ליברפול וניצחה של הבלוז. לניוקאסל המשחק לא קובע דבר אבל המסורת האנגלית מזכירה לנו שהספורטיביות מעל הכל גם כשאין על מה לשחק מלבד הכבוד.

17:00 ליברפול – ברייטון (ספורט2). כאמור, תיקו ביתי יספיק לקבוצה של קלופ להשיג את המטרה. היא קצת סיבכה את עצמה כשלא הצליחה לנצח בשלושת משחקי הליגה האחרונים, כולל הפסד לבלוז במחזור הקודם, אבל היא לא אמורה להתקשות מול קבוצת מרכז הטבלה מברייטון.

לה ליגה – מחזור 37 / שגיא נאור

21:45 לבאנטה – ברצלונה (ערוץ one). הדאבליסטית הטרייה רוצה להשיג מטרה אחת נוספת העונה – לסיים 38 משחקים ללא הפסד ולהיכנס לספרי ההיסטוריה. קשה לראות את המדורגת במקום ה-16 כזאת שתקלקל את המאזן המושלם של הקטאלונים. לליאו מסי יש מטרה נוספת – את תואר הפיצ'יצ'י הוא הבטיח לעצמו ונשאר לו רק להשלים זכייה נוספת הנעל הזהב.

סרייה A – מחזור 37 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: קרוטונה-לאציו. לאציו איבדה נקודות במשחק הקשה מול אטאלנטה, ואיבדה גובה במאבק על הכרטיס האחרון לאלופות. עדיין, היא במקום הרביעי, ותלוייה בעצמה במאבק זה. זאת לאחר ההפסד של אינטר אתמול, שקבע שניצחון של צ׳ירו אימובילה וחבריו היום יעלה אותם לאלופות.

19:00: אטאלנטה-מילאן. משחק ראש בראש על הכרטיס האחרון לליגת אירופה. מילאן נמצאת כרגע במקום השישי, האחרון המוליך לליגת אירופה. לאחר התבוסה ליובה בגמר הגביע השבוע, הכרטיס הנ"ל הוא כל שנותר כדי שהאדומים שחורים לא יסיימו את העונה הקשה הזו בידיים ריקות. המארחת, הנמצאת נקודה מתחת למילאן, תזדקק לניצחון על מנת להשאיר את הקלפים בידיה במאבק על הכרטיס לפני המחזור האחרון.

21:45: רומא-יובנטוס (ספורט 2 ומשולב בספורט +5). ברכות ליובה על השבוע המוצלח ביותר שלה העונה. זה התחיל בסוף השבוע עם הניצחון הקל על בולוניה, שלווה בתיקו של נאפולי. התוצאות הבטיחו מעשית את זכייתה של יובה באליפות, כשהיום היא תוכל לעשות זאת רשמית – כל שהיא תזדקק לו היא נקודה בודדת (או איבוד נקודות של נאפולי). זה המשיך עם התבוסה 4:0 שהנחילה למילאן בגמר הגביע, הגביע הרביעי ברציפות בו האלופה זוכה. רומא שממול הבטיחה אתמול עלייה לליגת האלופות עם ההפסד של אינטר לססואולו, כך שהמשחק היום יהווה בעיקר עניין של יוקרה.

21:45: סמפדוריה-נאפולי (משולב בספורט +5). זה היה טוב כל עוד זה נמשך, אך בשבוע שעבר זה נגמר. הכוונה לתקוות האליפות של נאפולי, שספגו את המכה הסופית עם התיקו 2:2 מול טורינו הבלתי יציבה. כעת, עם שני מחזורים לסיום, כש-6 נקודות ו-16 שערים מפרידים בינה לבין יובה, כל שהיא יכולה לעשות זה לסיים את העונה בטעם טוב בשני המשחקים שנותרו, הראשון מול יריבת מרכז טבלה נטולת עניין.

 

טניס / מתן גילור

טורניר מדריד (1000) – גמר

דומיניק תיים(5)-אלכסנדר זוורב(3) (ספורט 1). אחרי הניצחון על נדאל, תיים ממשיך להיראות טוב וגובר על אנדרסון בשתי מערכות, אחרי שהפסיד לו את כל 6 המשחקים הראשונים ביניהם (אף אחד מהם לא על חימר). הוא גם הפיבוריט לניצחון היום. זוורב עשה סוף לסינדרלה שפובלוב וניצח אותו תוך פחות משעה. המאזן ביניהם עומד על 1:4 לטבות האוסטרי, כולל כל המשחקים על חימר.

 

טורניר רומא (1000) – סיבוב ראשון

טורניר חימר ה-1000 השלישי והאחרון לשנת 2018.

56 טניסאים משתתפים, כשהמדורים במקומות 1-8 יחלו את דרכם בסיבוב השני.

בשנה שעברה זכה נובאק ג'וקוביץ'. רפאל נדאל יצטרך לזכות הפעם כדי לחזור למקום הראשון בעולם.

שני הפיבוריטים – נדאל ותיים – צפויים שוב להיפגש בשלב רבע הגמר.

היום יתקיימו 5 מתוך 24 משחקי הסיבוב הראשון.

13:00 לורנצו סונגו-אדריאן מאנארינו.

אחריו סטניסלס וואוורינקה-סטיב ג'ונסון. סטן חוזר אחרי פציעה אורכה ויהיה מעניין לראות באיזה כושר הוא.

אחריו דויד פרר-ג'יק סוק(13).

14:30 ראיין האריסון-יואיצ'י סוגיטה.

אחריו סאם קווארי(12)-פיטר גוזוקזיק.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גארנד פרי ספרד

המירוץ הקודם באזרביג'אן היה מהמטורפים ביותר שראינו בתקופה האחרונה. זה כלל התנגשות של שני נהגי רד בול, ורסטאפן וריקיארדו, זה בזה, והמשיך בהובלה בטוחה של ואלטרי בוטאס עד ההקפה האחרונה, עד שתקר שיבש לו את התכניות. לואיס המילטון, חברו של בוטאס למרצדס, אמר תודה, וזכה במירוץ, בעוד שסבסטיאן פטל הצליח להגיע רק רביעי. התוצאות העלו את המילטון לראשונה העונה לראשות טבלת הנהגים, כשפטל נמצא ארבע נקודות מאחוריו. המילטון אף יזנק מהפול פוזישן היום, כשבוטאס ופטל מאחוריו. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 9

קטע 8 של אתמול היה בעיקר רטוב, עם עלייה בדרגה 2 בסופו. לקראת סיום הקטע, היה זה ריצ'ארד קראפאז שפרץ קדימה מתוך הפלוטון, תוך שבירת ליבו של קון באומן מהבריחה, וזכה בקטע. האקוודורי מקבוצת מוביסטאר חיזק את אחיזתו בחולצה הלבנה, ואף השתחל כעת לעשירייה המובילה. את הפודיום השלימו דוידה פורמולו ותיבו פינו, שהגיעו בראש קבוצת המובילים. סיימון ייטס ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו דומולאן (16+), צ'אבז (26+), פינו (41+), פוצוביבו (43+), דניס (53+), בילבאו (1:03+), קראפאז (1:06+), פרום (1:10+) ובנט (1:11+).

*המלצת צפייה*. קטע 9 של היום הוא אחד הקטעים הקשים בג'ירו הזה. מעבר לאורכו (225 ק"מ), הסיומת בגראן סאסו היא של כ-45 ק"מ של טיפוס המחולקים לשתי פסגות בדרגה 1. היות ומחר הוא יום מנוחה, שאחריו מספר קטעים קלים יחסית, אף אחד מהמתמודדים לא ישמור כוחות לכלום. בטיפוס לאתנה קיבלנו קצת מושג לגבי כמה מהמתחרים ב-GC. ראינו כמה כייטס, צ'אבז, פינו, פוצוביבו ודומולאן, הנמצאים בכושר טיפוס טוב למדי, בעוד שאת פרום ראינו מתקשה, וכך היה גם אתמול. עדיין, בכל הקשור לתוצאות בקטע, כמו גם בדירוג הכללי, הדברים לא תורגמו לפערים משמעותיים. היום ללא ספק המצב הולך להשתנות. עד כמה, ולטובת מי, נדע הרבה יותר בסיום הקטע. לא להחמיץ.  שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

 

הטור של קליפורניה – קטע 1

במקביל לג'ירו, נקבל השבוע את הטור של קליפורניה. זהו טור בן שבעה קטעים, בעל תוואי מגוון – שלושה קטעים שטוחים, שלושה קטעי טיפוס, ואחד נג"ש. הקטעים השטוחים מושכים לכאן באופן מסורתי את מיטב המאיצים בענף. אחד שממש אוהב את הטור הזה (והטור הזה אוהב אותו) הוא אלוף העולם פטר סאגאן, שזכה בו ביותר קטעים מאשר כל רוכב אחר אי פעם. מאיצי צמרת אחרים שנראה כאן הם פרננדו גביריה, מארק קבנדיש, מרסל קיטל, קיילב יואן ואלכסנדר קריסטוף. בגזרת ה-GC נקבל כאן את ראפאל מייקה, שהחמיץ ניצחון בטור זה בשנה שעברה (לטובת ג'ורג' בנט המשתתף בג'ירו), את אדם ייטס המתאושש מפציעה, ואת טיג'יי ואן גארדרן וברנט בוקוולטר, שיובילו במשותף את BMC.

קטע 1 של היום הוא קטע שטוח לחלוטין, המתרחש כולו באיזור לונג ביץ'. הקרב הראשון בין כל אותם המאיצים שהוזכרו כאן. פרטים על שידורים בהמשך.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 96 תגובות

  1. תודה לפאקו וכולם.
    היום יהיה מעניין בג׳ירו.
    אה כן, באר שבע אלופה!
    ועוד פעם שלישית ברצף pas mal de tout

  2. חג שמח לכולם (יום ירושלים ).
    אני אהיה מרוכז בחגיגות .
    יום ספורט מרתק היום .
    ראשית מחזור סיום העונה באנגליה .
    במוקד המאבק על הכרטיס האחרון לאלופות.
    אם ליברפול תנצח את ברייטון הכרטיס שלה.
    כל המשחקים בשעה 17.00
    צלסי תמתין למעידה ומצדה תצטרך לנצח את ניקאסל (ח).
    סיטי תרצה לנצח אצל סאתהמפתון ולהגיע ל 100 נקודות .האחרונה הבטיחה מעשית אך לא תיאורטית הישארות וכך אם תפסיד למשל 6-0 וסוונסי תנצח האותה תוצאה את סטוק הרי שהאחרונה תשרוד.
    בפן האישי ישנה שאלה האם סלאח יצליח לכבוש היום ולשבור את שיא הפריימרליג העומד על 31 שערים .
    עוד שאלה היא האם נראה היום לפחות 13 שערים על מנת להגיע ל 1000 שערים עונתיים בליגה (צריך לקרוא משהו מאד יוצא דופן שלא ).

    עוד היום ביבשת מחזורי סיום העונה ברוסיה ,פורטוגל וקפריסין כאשר בכל המקומות הוכתרה האלופה וישנם מאבקי מיקום שונים .

    בבלגיה מחזור לסיום קלאב ברוז תצא לליאז ואם תנצח תזכה באליפות מה שיקרה גם אם אנדרלכט לא תנצח בגנט..

    יש עוד כמה סיומי ליגות וליגות שניות .
    בנוסף יושלם המחזור הלפני האחרון בספרד שם למעשה הכל הוכרע למעט השאלה האם ברצלונה תסיים עונת ליגה מלאה ללא הפסד.
    היום תתמודד במשחק החוץ האחרון לעונה אצל לבאנטה 21.45 שיהיה גם משחק החוץ של אנייסטה במועדון .

    בכדורסל תחילת מחזור 31.
    20.30 הפועל תל אביב -גליל .
    המארחת חלפה על פני האורחת ועדיין מקווה לסגור את פער 2 המשחקים ממקום 4 .האורחת הפסידה פעמיים בשבוע שעבר ונבלמה היא תקווה לשפר מומנטום לפליאוף.

    20.35 נהריה -ירושלים .
    ירושלים מרחק משחק מהפסגה חייבת לנצח את כל 3 המשחקים שנותרו אם ברצונה לזכות בעונה הסדירה .כמו"כ היא צריכה לנצח לפחות פעמיים על מנת להיות תלויה בעצמה במקום 4 שמעניק ביתיות ברבע הגמר .
    נהריה במצב מעניין ושביר בתחתית היא עם 10 ניצחונות 1 יותר מחיפה.
    אך בשוויון משחקים מול חיפה ידה על התחתונה עקב מאזן פנימי נחות מול חיפה .
    לכן מדובר במשחק סופר קריטי .
    ניצחון והיא פותחת פער 2 ניצחונות של חיפה לפני משחקה מחר מול הרצליה .
    הפסד וניצחון חיפאי מחר בהרצליה יוריד אותה מתחת לקו האדום .
    עוד דבר במידה ותנצח וחיפה תנצח בהרצליה הרי שגם אם נהריה תפסיד היא לא תרד אוטומטית אלא אם גם חיפה וגם הרצליה ינצחו שכן בית משולש ישאיר את נהריה בליגה.
    .
    יום ספורט טוב לכולם

  3. תודה.
    האתר של הג'ירו יחסית לשאר ה-GT ברמה מאד ירודה.
    אני לא מצליח לפתוח את הלו"ז כמו שצריך.
    מתי הקטע צפוי להסתיים? יוצא מהבית בשעה 18:15 – מה הסיכוי שאספיק לצפות בסיום?

        1. גם הסיום די כזה. פיק של 13% 3 ק"מ לסיום זה אכן גבוה, אבל אז 8%-9%. זה שיפוע בינוני. וזה שפתאום מגיעים לשם וכל 220 הק"מ עד אותו רגע מפסיקים להשפיע. היכולת של הפלוטון להכתיב קצב גבוה בשל שיפוע מתון עד אותו שלב אמור לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר על החבר'ה האלה.

          1. קודם כל 8-9% זה ממש לא שיפוע בינוני. אבל הכוונה בכלל היא שהשיפוע משתנה כל הזמן. זה יותר מתאים למטפסים.

  4. דרך אגב היום גם מתחיל הטור של קליפורניה עם תוואי מאד מרשים אבל מעט שמות גדולים בגזרת רוכבי ה-GC וחבל. מצד שני יהיה ליינאפ ספרינטרים שחבל על הזמן. סאגאן,גאבייה, קרישטוף, קיטל וקאבנדיש.
    למי שיישאר אדרנלין אחרי המשחק של הסלטיקס עם הקאבס -מומלץ.

  5. עוד משהו אחד כי באמת היה כיף לראות את זה אתמול. בוואלטה אראגון (שהוא מירוץ תלת יומי בפרופיל לא גבוה) סייקלינג אקדמי רכבו ממש כמו קבוצת וורלד טור. יחד עם מוביסטאר (שרוכבים עבור מארק סולר) בכמה עשרות הק"מ האחרונים פיצלו את את הפלוטון ברוח והשאירו מקדימה את כל הספרינטרים שלהם כדי להתחרות על הקטע. רק חבל שכל הבילד אפ המרשים הזה נגמר בסוף רק במקום שני.

      1. כן, ומעבר לזה הם היו בשליטה מוחלטת בטור וגם בואלטה אם אני זוכר נכון, תמיד מכתיבים את הקצב. בג'ירו הם לא כל כך מורגשים.

    1. יש הרבה מאד מירוצים המתרחשים במקביל בענף. הטור של קליפורניה עוד נחשב כמירוץ וורלד טור (כמו הג'ירו כמובן), מה שמחייב את קבוצות הוורלד טור להשתתף גם בו.

      1. לא. זה דרגה 1. יש גם קטגוריית על. אבל זה לא הטור דה פראנס. יש פה קטגוריית על פעם או פעמיים בג'ירו (לא זוכר בוודאות).
        למרות שפעמיים דרגה 1 ברצף זה לפעמים יותר קשה מפעם אחת קטגוריית על.

          1. הקול דלה פינסטרה הוא גם התעללות פושעת. 18.5 ק"מ ב-9% שחציו האחרון על חצץ. אבל זה עדיין לא מתקרב לסבל של הזונקלאן. רק האנגלרו משתווה לו.

          1. רוכב אגדי פאוסטו קופי?? זו איזה שנינות של אנשי מחשבים?
            מה עם הרוכב האיטלקי המפורסם קונטרולה אלטו דליטו?

  6. לפאקו, מתן, ועידו – כל הכבוד לשלושתכם. וכמובן לאור, שיר והאחרים העוקבים אחרי המרוצים. אם רק היתה דרך לפרסם מה קורה אצלנו בקרב רוכבי אופניים חובבים שמתעניינים במרוצים הללו!

  7. ברצלונה מועדת ..בעצם לא מועדת מתרסקת וכרגע היא בפיגור 5-1 בלבנטה והורסת לעצמה עונה שלמה ללא הפסד (סביבות דקה 60 ללא מסי).
    באנגליה מחזור סיום בסימן שיאים …זסוס כובש דקה 90+3 וסיטי מנצחת בשביל להגיע ל 100 נקודות בעונה.
    סלאח כובש את שערו ה 32 ושובר שיא פריימריליג חדש הוא גם נבחר לשחקן השנה של כל הגופים.
    קלאב ברוז של רפאלוב זוכה בתואר הבלגי .
    דאבור כובש פעמיים עולה ל 22 שערים ומוליך ב 3 שערים מחזור לסיום הליגה האוסטרית אחרי שלקח כבר אליפות והיה כבר מלך שערי הליגה השוויצרית בעבר.

    בסל נהריה מנצחת את ירושלים ועושה צעד ענקי להישארות.
    מכבי חיפה מגיעה מחר להרצליה למשחק של להיות או לחדול.
    הפסד והיא 3 משחקים מהרצליה ו 2 מנהריה 2 מחזורים לסוף.
    ניצחון והיא משחק מהרצליה ונהריה עם יחס טוב יותר ומשחקים קלים יותר …לכן במובן מסוים זה קריטי מאד גם למארחת.
    כרגע סביבות דקה 60 באיטליה 0-0 לנאפולי בסמפדוריה וליובה ברומא מה שאמור להעניק את תואר האליפות עוד היום ליובה.
    נעדכן בסוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט