אירועי דיומא – 12.05.2018: משחק אליפות לב"ש

כדורגל

ליגת העל – מחזור 34 (בית עליון) / מתן גילור

18:00 מכבי נתניה-הפועל חיפה (ספורט 4). ההזדמנות האחרונה של נתניה להדביק את הפער מהמקום השלישי. אחרי ההפסד למכבי ת"א במחזור שעבר הפער ביניהן 7 נקודות 3 מחזורים לסיום. בעצם, נתניה חייבת לנצח היום ולקוות לניצחון של ב"ש. הפועל מגיעה אחרי זכייה בגביע בהארכה וכשאין לה על מה לשחק. כל תוצאה שאינה הפסד תהיה תעודת כבוד ספורטיבית גדולה. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

20:15 בני יהודה תל אביב-בית"ר ירושלים (ספורט 4). מבחינת בני יהודה כבר נגמרה העונה. במחזור שעבר הפסידה להפול חיפה 1:2. מעשית, לירושלים כבר אין על מה לשחק והיא עוד מגיעה אחרי הפסד בגמר הגביע בהארכה. אבל מה אכפת להם לתת הכל, לנסות לנצח ולקוות לקריסה היסטורית של ב"ש? 3 מחזורים לסיום הפער מב"ש עומד על 8 נקודות. זה נראה גמור, אבל בספורט צריך לנסות כל עוד יש סיכוי. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

21:00 הפועל באר שבע-מכבי תל אביב (ספורט 5). המשחק המרכזי של המחזור מפגיש את אלופות 5 (כנראה 6) העונות האחרונות. ב"ש תרצה לחגוג בביתה אליפות. ניצחון והצלחת תונף. כל תוצאה אחרת בצירוף ניצחון של בית"ר ירושלים וההנפה תדחה לפחות עד המחזור הבא. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 1:0.

לה ליגה – מחזור 36 / שגיא נאור

19:30 חטאפה – אתלטיקו מדריד  (ערוץ one). אחרי שהאלופה נקבעה, זהות היורדות גם כן וכך גם הקבוצות שישחקו בעונה הבאה בליגת האלופות נשארנו עם מאבק סמלי על המקום השני בין שתי הקבוצות ממדריד ועם הקרב על הכרטיס האחרון לליגה האירופית. המארחת  מדורגת במקום השמיני ורחוקה 2 נקודות מסביליה בשביעי עם הפרש שערים טוב בהרבה. הקבוצה הקטנה של מדריד עושה עונה נהדרת ותרצה לסיים אותה עם הישג ממשי. הקולצ'ונרוס החזיקו במקום השני במרבית שלבי העונה בעוד ריאל קרטעה והשתרכה מאחור אבל בחודש האחרון הפער ביניהם הצטמצם. לקבוצה של סימאונה יתרון 3 נקודות על הבלאנקוס. ביום רביעי היא תפגוש את מארסיי בעוד גמר אירופי בעשור פשוט מדהים מבחינתה ותנסה להשיג עוד תואר לארון שהיה די ריק עד שהגיע צ'ולו ומאז מתמלא בקצב מרשים.

21:45 ריאל מדריד – סלטה ויגו (ערוץ one). ריאל הפסידה במשחק השלמה ביום רביעי בסביליה ותנסה להגיע לגמר הגדול בעוד שבועיים בקייב מול ליברפול במומנטום חיובי מצד אחד אבל כשירה ובריאה עם סגל מלא מן הצד השני. סלטה בעונה מאכזבת היתה צריכה להיות יותר קרובה לצמרת ובמקום זה נתקעה באמצע הטבלה. בחודש האחרון היא ניצחה רק פעם אחת בתשעה משחקי ליגה ולכן התדרדרה עד המקום ה-12 כשבמרבית העונה היה נראה שתיאבק על כרטיס לאירופה.

בונדסליגה – מחזור 34 ואחרון / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באיירן מינכן-שטוטגארט (פריצות בספורט 1). משחק חסר חשיבות בו תיפרד באיירן מאוהדיה, ותחגוג מולם את האליפות במחזור האחרון.

16:30: הופנהיים-בורוסיה דורטמונד (ספורט 2). כנראה המשחק החשוב של המחזור האחרון בבונדסליגה. דורטמונד השלישית הייתה יכולה להבטיח במחזור הקודם את הכרטיס לליגת האלופות, אך הפסד הבית המביך למיינץ המשיך את העונה המפוקפקת שלה. הקבוצה תזדקק לנקודה על מנת להבטיח את הכרטיס, בעוד שהפסד עשוי בתרחיש מסויים לזרוק אותה אל מחוץ לרביעייה הראשונה. הדיווחים לגביה, אגב, הם שלוסיאן פאברה, מאמן ניס, יאמן אותה בעונה הבאה. גם הופנהיים הרביעית ירתה לעצמה ברגל עם ההפסד לשטוטגארט, לאחר רצף נצחונות מרשים. היא תהיה חייבת לנצח היום על מנת להבטיח את הכרטיס האחרון לאלופות, אחרת לברקוזן, הנמצאת במאזן נקודות זהה אליה, צפוייה לעקוף אותה. בקיצור משחק חם מאד.

16:30: המבורג-בורוסיה מנשנגלאדבך, וולפסבורג-פ.צ. קלן (פריצות בספורט 1). שני משחקים שיקבעו את זהות היורדת האחרונה. המבורג נמצאת מתחת לקו האדום, שתי נקודות מתחת לוולפסבורג. היא חייבת ניצחון על מנשנגלאדבך נטולת העניין, על מנת להותיר לעצמה סיכוי להישאר בליגה. עדיין, זה כנראה לא יעזור לה. זאת כיוון שוולפסבורג תשחק מול האחרונה קלן, אחת שההפסד שלה מול באיירן במחזור האחרון הוריד אותה רשמית לבונדסליגה 2. וולפסבורג אף עשוייה להיחלץ מהמקום המוביל למבחנים, זאת במקרה של ניצחון שלה והפסד של פרייבורג.

סרייה A – מחזור 37 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: אינטר-ססואולו (ספורט 2). אינטר הותירה את גורלה בידיה בכל הקשור להעפלה לאלופות עם ניצחון החוץ 4:0 על אודינזה החלשה. למרות שהיא מרוחקת שתי נקודות מלאציו שבמקום הרביעי, ניצחון של איקארדי וחבריו על היריבה נטולת העניין, יפגיש אותה במחזור האחרון מול לאציו למשחק על כל הקופה.

 

טניס / מתן גילור

טורניר מדריד (1000) – חצי גמר

17:00 קווין אנדרסון(6)-דומיניק תיים(5) (ספורט 3). יותר משעתיים ושלוש מערכות לקח לאנדרסון כדי לנתח את לחוביץ'. במשחק המקביל תיים הוא הראשון לא רק לקחת מערכה מנדאל על חימר השנה, אלא לנצח אותו. ועוד בשתי מערכות. נזכיר שגם בשנה שעברה הוא הראשון שהצליח לנצח את רפא על חימר. עכשיו נראה איך הוא מתפקד כשהלחץ עליו. בשנה שעברה אחרי הניצחון על נדאל הוא הובס מול נולה. בכל ששת המפגשים ביניהם ניצח הדרום אפריקאי, אבל זה המפגש הראשון על חימר.

22:00 דניס שפובלוב-אלכסנדר זוורב(3) (ספורט 3). כמעט שעתיים וחצי על פני שלוש מערכות לקחו לקנדי-ישראלי הצעיר לנצח את אדמונד. לזוורב זה הלך יותר קל מול איזנר – רק 2 מערכות. במפגש היחיד בין הנשיים ניצח זוורב.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גארנד פרי ספרד – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בברצלונה. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 8

קטע 7 היה קטע שטוח המיועד למאיצים. הכל היה מוכן לניצחון הראשון של ויוויאני על אדמת איטליה. גם מחזיק החולצה הסגולה היה בדרכו הבטוחה לניצחון, אלא שלאירי סם בנט היו תכניות אחרות, והוא ישב על הגלגל של ויוויאני, ועקף אותו ברגע הנכון בדרך לזכייה בקטע. בנט הוא מאיץ מצויין, המשמש סגן ראשון לאלוף העולם פטר סאגאן בקבוצת בורה, אלא שהוא מצליח גם לזכות בלא מעט קטעים כשהסלובקי לא נמצא בסגל הקבוצה. תמונת ההובלה נותרה כשהייתה עם ייטס בראש, ואחריו דומולאן (16+), צ'אבז (26+), פוצוביבו (43+), פינו (45+), דניס (53+), בילבאו (1:03+), פרום (1:10+), בנט (1:11+) וארו (1:12+).

קטע 8 של היום הוא קטע גבעי בתחילתו, המסתיים בטיפוס בדרגה 2. לא מן הנמנע שנראה מספר התקפות ב-GC על מנת לקחת כמה שניות על המתחרים, אך נראה הגיוני יותר שהמובילים בדירוג ישמרו כוחות לקטע הקטלני של מחר. תרחיש של ניצחון לרוכב מקבוצת בריחה הוא הסביר ביותר היום. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

          1. זה לא רק הלשון. הוא היה עצבני מאד (יכול להיות שההתרסקות נגרמה מזה), וגם כשהוא עלה קדימה עם הקבוצה שלו הוא התנדנד כמו איזה עלה ברוח ועיצבן את כל מי שמלפנים.

  1. בוואלטה ארגאון לידאאוט מצוין של עומר גולדשטיין לא הספיק לאנגר הנורבגי של סייקלינג אקדמי שסיים שלישי בהפרש קטן.

  2. יצא לי בלי כוונה לראות את מרוץ האופניים.
    אילדיס והפרשן הם היחידים שממשיכים להתלהב מהתחרות.

    אין היום רוכב אחד שמתקרב לרמה של ארמסטרונג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט