אירועי דיומא – 06.04.2018: סיום עונת היורוליג הסדירה ומשחק אחרון של מכבי ת"א באירופה

 

כדורגל

ליגה צרפתית – מחזור 32 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: סנט אטיין-פ.ס.ז' (ספורט +5). פ.ס.ז' יכולה לסמן וי על תואר אחד – גביע הליגה. זאת כשהצליחה לנצח את מונאקו בסוף השבוע הקודם 3:0, כשאדינסון קבאני תורם צמד. האורגוואיי היה השבוע בכותרות גם עקב העובדה שהוא עשוי להימכר על ידי הקבוצה בסוף העונה, על מנת שהיא תוכל לעמוד בכללי הפייר פליי הפיננסי (כן יש כזה דבר). בכל מקרה, קבאני וחבריו יוכלו להביא את פ.ס.ז' לסף זכייה באליפות כבר היום, זאת אם ינצחו היום ומונאקו תפסיד מחר. המארחת היא אחת הקבוצות המעוטרות של הכדורגל הצרפתי.  היא התחילה בצורה נוראית את העונה, אך התאוששה בהמשך, וכמה נצחונות יפים במחזורים האחרונים קירבו אותה עד 3 נקודות מהמקום השישי המוביל לליגה האירופית. אלא שאת הנקודות להן היא זקוקה במאבק הקשה הזה היא כנראה לא תשיג היום, בטח לא כשהאליפות עומדת על הפרק.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 30

יום הזוי עבר על היורוליג אתמול עם ניצחון מפתיע של מלאגה בטורקיה על אלופת אירופה (במשחק שלא חשוב כלום) 99:93, ניצחון של ברצלונה על חימקי מוסקבה שהייתה חייבת ניצחון 82:86, הארכה בין מילאנו לפנאתינייקוס בסיומה ניצחו היוונים 95:96 והפתעה אדירה בדמות ניצחון של אנדולו אפס 79:81, לאחר שמונה הפסדים רצופים, בספרד על בסקוניה שניצחה שישה רצוף לפני המשחק ורצתה לנצח בשביל להימנע ממפגש עם פנרבחצ'ה. כתוצאה מכך נקבעו שתי התמודדוית ברבע הגמר: דרבי רוסי בין צסק"א (שניצחה אתמול את הכוכב האדום 81:92) לבין חימקי מוסקבה ומפגש מרתק בין פנרבחצ'ה לבסקוניה.

היום יתקיימו שלושה משחקים, הלא חשוב ביניהם של מכבי ת"א בולנסיה והחשובים שבהם של ריאל מדריד ואולימפיאקוס שמתכתשות ביניהן על מקומות שלוש-ארבע והן יוכלו למעשה לבחור לעצמן יריבה.

21:30: ולנסיה – מכבי ת"א (ספורט 5). העונה האירופאית של מכבי ת"א שהתחילה בתרועה רמה, מסתיימת בקול ענות חלושה במשחק חסר חשיבות בספרד. התל אביבים הפסידו שישה משבעת המשחקים האחרונים שלהם ביורוליג ועם שני הפסדים בשלושת המחזורים האחרונים שלהם בליגה הם בהחלט מצטערים שהאביב הגיע לתל אביב. היום מול ולנסיה לא תצליח הקבוצה של ספאחיה לחזור למאזן חיובי אבל אולי ניצחון ישאיר מעט טעם טוב לעונה קשה שלפחות הייתה טובה מהעונה הקודמת של הקבוצה בצהוב.

בעקבות הניצחון של מלאגה אמש, הפסד ידרדר את מכבי ת"א לראשונה העונה למקום העשירי, לא שיש לכך משמעות גדולה. ולנסיה מצידה יכולה להתקדם למקום ה-12 עם ניצחון או להתדרדר ל-15 במקרה של הפסד. כמדומני שהיא תעדיף לנצח. בסיבוב הקודם ניצחה מכבי ת"א ביד אליהו  91:94.

19:00: אולימפיקוס – ז'לגריס קובנה – המשחק קצת איבד מהחשיבות שלו בגלל ההפסדים של בסקוניה ושל חימקי והניצחון של פאו, מה שמלמד אותנו שז'לגיריס תסיים בכל מקרה במקום השישי ואין משמעות למשחק מבחינתה זולת הפריבליגיה לבחור לעצמה יריבה (ושוב, איזו שערוריה שהמשחקים לא באותו יום ושעה). ולכן, אם ז'לגיריס רוצה לחזור לפיראוס עליה להפסיד לאולימפיאקוס שתסיים שלישית במקרה של ניצחון. אם ז'לגיריס רוצה יריבה אחרת עליה להתאמץ ולנצח ובמקביל לקוות שריאל תפסיד גם כן ואז היריבה של תהיה פנאתינייקוס. בכל קונסטלציה אחרת היא תקבל את אולימפיאקוס ואכן עושה רושם שהשתיים שייפגשו אחת את השנייה הערב יתקעו יחד לרבע הגמר.

22:00: ריאל מדריד – באמברג – ייתכן מאוד שהמשחק הזה יהיה חסר חשיבות עוד לפני תחילתו. איך זה ייקרה? במידה וז'לגיריס תנצח ביוון ריאל תמצא את עצמה עם 18 ניצחונות כמו הליטאים, אחד פחות משתי היווניות. ואז בכל תוצאה ריאל תסיים חמישית (כרגע מדורגת רביעית): אם תנצח בגלל שבבית משולש עם אולימפיאקוס ופאו היא מדורגת אחרונה (ואולימפיאקוס ראשונה) ואם תפסיד בגלל שיהיו לה פחות נקודות מהיווניות אבל במאזן הפנימי עם הליטאים ידה על העליונה (ניצחה אותם פעמיים). באמברג? הם שם בשביל התפאורה.

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס – בית אזורי 1 (סיבוב שני)

צ'כיה-ישראל.

אחרי שניצחה את דרום אפריקה פוגשת ישראל נבחרת חזקה מאד, שלמרות שהטניסאי הבכיר שלה, תומאס ברדיך, יעדר מהמפגש, היא עדיים עדיפה משמעותית על ישראל. קל וחמר עם ביתיות. לא כל שכן על חימר, המשטח עליו בחרה צ'כיה לארח את המפגש. צ'כיה היא המדורגת הבכירה בבית האירופאי-אפריקאי הבכיר, ולא לחינם.

המנצחת במפגש תעפיל לפלייאוף ההעפלה לבית העליון. המפסידה תסיים את עונה הדיוויס.

רק נזכיר שוב שהחל מהשנה, זולת הבית העליון, משחקי גביע דיוויס מתקיימים בשיטת הטוב מ-3 מערכות, כשהתמודדות בכללותה מתקיימת יומיים ולא שלושה.

16:00 ז'רי וסלי(65)-עידן לשם(276) (ספורט 5). אין בכלל שאלה מי טניסאי עדיף. ניצחון של לשם יהיה סנסציה.

אחריו אדם פבלשק(208)-דודי סלע(98) (ספורט 5). סלע שחקן עדיף ומנוסה יותר, אבל על חימר ומול הקהל הביתי, הסיכויים נוטים לכיוון הצ'כי. אם ישראל תסיים את היום בשיוויון 1:1 יהיה זה הישג יפה.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין הפתוחה – רבע הגמר

07:00: מארק סלבי-מארק וויליאמס (יורוספורט)

07:00: בארי הוקינס-טום פורד

13:30: ג'ק ליסובסקי-קיירן ווילסון

13:30: ניל רוברטסון-סטיוארט בינגהאם (יורוספורט 2)

שמינית הגמר אתמול הביאה לנו כמה וכמה מותחנים, שבסיומם לא נותר אף נציג של המדינה המארחת בטורניר. כך ראינו את קיירן ווילסון מנצח את דינג ז'ונווי בפריים מכריע, כמותו עשה גם מארק וויליאמס למארק אלן, וכך גם בארי הוקינס לקאו יופנג. דרכם של אלופי העולם מארק סלבי, סטיוארט בינגהאם וניל רוברטסון הייתה הרבה יותר נינוחה, כשגברו בקלות על ליו האוטיאן, גרהאם דוט וז'או יואלונג בהתאמה. רבע הגמר היום יביא לנו כמה מפגשים מצויינים: מארק סלבי ומארק וויליאמס ייפגשו שוב, כשאלוף העולם ינסה סוף סוף להשיג ניצחון על יריבו הוולשי. עוד מפגש אלופי עולם פתוח ומעניין יפגיש בין ניל רוברטסון לסטיוארט בינגהאם. ג'ק ליסובסקי וקיירן ווילסון יתמודדו בפגש פוטנציאלים גדולים, ובארי הוקינס אמור להיות פייבוריט מול טום פורד.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור חבל הבאסקים – קטע 5

קטע 4 היה קטע הנג"ש האישי של המירוץ. כפי שהיה די צפוי, פרימוז רוגליץ' היה המהיר מכולם על המסלול השטוח. סגן אלוף העולם בנג"ש הקדים את הניו זילנדי פט בווין, ואת השלישייה של סקיי, קיריינקה, קסטרובייחו וקביאטקובסקי. הזכייה בקטע העלתה את הסלובני למקום הראשון במירוץ. המוביל עד אתמול, ז'וליאן אלאפיליפ, הגיע למקום השמיני, 42 שניות מאחורי רוגליץ', מה ששם אותו במקום השני הכללי. בין המובילים במירוץ, ניתן לציין תוצאות טובות לבאוקה מולמה ההולנדי, ולמאני בוכמן ופטריק קונרד מבורה, בעוד שמטפסים כקינטאנה, לאנדה ובארדה מתקשים למדי כצפוי. תמונת ההובלה היא כעת רוגליץ' בראש ואחריו אלאפיליפ (34+), מולמה (1:33+), קונרד (1:36+), גורקה איזאגיר (1:42+), בוכמן (1:48+), לאנדה (1:51+), בילבאו (1:57+), קינטאנה (2:08+) ויון איזאגיר (2:11+).

קטע 5 הוא הראשון מבין שני קטעי הטיפוס הקשים הסוגרים את המירוץ. העובדה שיש כאן כמה טיפוסים בדרגה גבוהה אמורה לתת עדיפות למטפסים הרציניים יותר מסוגם של קינטאנה ולאנדה, אלא שהירידות בסיום הטיפוסים יתאימו לצמד המוביל של המירוץ. בכל מקרה צפוי לנו כאן קטע נהדר. שידור ביורוספורט ב-16:30.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. המפתיע הוא כי קינטאנה רק שתי דקות מאחור ולטנגה במצב דומה ,כלומר הניצחון בבנגש הוא ניצחוי בנק לא נוק אאוט ,עכשיו מיביסטאר חיבת לשלוח את קינטאנה לבריחה , בטיפוס כדי למשוך גת מיקלה מאחור , ולורדה ידע לשחק את הקלפים האלו הכי טןב שאפשר. , מצד שני אם מוביסטאר לא ילכו לתרגיל הזה ,מולמה אמור לנסות את כוחו סדיוק באותה צורה ,גורקה ויון גיזאגיר מכירים את הטקטיקה הזו וגם הם צפויים לשחק את קלפיהם מה גם שמדובר בבית , מזג האויר צפוי לעשות את שלו יום יפה החה אתמול בארץ הבסקים ,היום צפוי להיות מעונן חלקית וגשמים מקומיים ,הצפי יהיה כבישים רטובים מה שנותן יתרון למטפסים ולרוכבים הביתיים סלש מומחי הגלישה ,ניבאלי לא במירוץ נשאר מאד מאחור אך האם יחליט לנסות למטרות אימון לקחת את הקטע חסר חשיבות מבחינת המירוץ הכללי אך בטוח יפה לראות.
    יהיה קטע מעניי כרגיל .

      1. אכן מרשים, אבל מבחינתו כל מה שהוא צריך לעשות זה להיות בטווח ביטחון מלאנדה, כי קינטאנה מחוץ לסיפור. זה לגמרי לגמרי שלו להפסיד.

        1. קינטאנה התעלה היום….
          בקיצור לאנדה כבר הבין שאין לו על מי לסמוך, בטח לא על הקולומביאני הלא חושב הזה, שמתקיף במקום ובזמן הלא נכונים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט