אירועי דיומא – 25.03.2018: פתיחת עונת הפורמולה 1, גמר אליפות השחקנים

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 21

19:25: נס ציונה – הפועל ת"א (ספורט 5). הקבוצה הכתומה מדרום גוש-דן בכושר נפלא וניצחה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים כולל את משחק התחתית החשוב בשבוע שעבר בנהריה. מנגד הפועל ת"א נמצאת בתקופה גרועה מאוד והפסידה ארבעה מחמשת משחקיה האחרונים במה שהעמיד אותה במאזן מאוזן במקום החמישי. הקבוצה של נדב זילברשטיין היא קבוצה שהפועל ת"א יכולה לנצח בכל מגרש, מצד שני אפשר להגיד גם את הדבר ההפוך על הקבוצה של דני פרנקו…

21:05: מכבי ת"א – עירוני נהריה (ספורט 5). מכבי ת"א נמצאת על סף הדחה מהיורוליג אחרי ההפסד המתסכל לפנאתינייקוס ביום חמישי ובמקביל גם בליגה איבדה את המקום הראשון עם הפסד להפועל חולון בשבוע שעבר. היא תוכל להוציא קצת תסכול ולהיצמד לחולונים אם תנצח היום את עירוני נהריה החלשה שהפסידה שבעה משמונת משחקיה האחרונים וניצחה רק פעם אחת העונה מחוץ לאולמה הביתי.

טניס / מתן גילור

טורניר מיאמי (1000) – סיבוב שלישי

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

שידורים בספורט 4 החל משעה 18:00.

18:00 היון צ'אנג(19)-מייקל ממו.

אחריו פיליפ קריאנוביץ'(22)-בנואי פייר.

18:00 ג'ו סוזה-ג'ראד דונלדסון.

אחריו ואסק פוספיסיל-מארין צ'יליץ'(2).

21:00 חואן מרטין דל פוטרו(5)-קאי נישיקורי(26).

אחריו ג'רמי צ'ארדי-גריגור דימיטרוב(3).

00:00 (משוער) ג'ון איזנר(14)-מיכאל יוז'ני.

04:00 דיאגו שוורצמן(13)-מילוש ראוניץ'(20).

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות השחקנים – הגמר

*המלצת צפייה* 16:30, 22:00: שון מרפי-רוני אוסליבן (יורוספורט 2 ואח"כ יורוספורט).

בחצי הגמר השני אתמול בין שון מרפי למארק וויליאמס היה מרפי השחקן העדיף מבין השניים, והגם שוויליאמס הצליח לנצח בשלושה פריימים, נצחונו של מרפי לא הוטל בספק לאורך כל המשחק.

הגמר שקיבלנו בין רוני אוסליבן לשון מרפי הוא מהטובים שיכולנו לקבל. על אוסליבן כבר נגמרו המילים. בגיל 42 הוא חזר להפגין את הסנוקר המופלא אותו אנו מכירים כבר מעל עשרים שנה, אך חשוב מכך, חזרה לו חדוות המשחק. התוצאה – זכייה בארבעה טורנירי דירוג העונה. אלא שהיריב היום הוא כנראה החזק ביותר אותו אוסליבן יכול היה לקבל. כל מי שראה אתמול את חצי הגמר יכול היה להתרשם מהסנוקר העילאי אותו הפגין מרפי. שילוב של סנוקר התקפי מהרמות הגבוהות ביותר עם קור רוח ואינסטינקטים קטלניים. השניים כבר נפגשו בשני גמרים העונה, והתוצאה הייתה חלוקה. נותר רק להתרווח ולהנות מאחד מקרבות הסנוקר היותר טובים שהענף הזה יכול לספק.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי אוסטרליה

עונת 2018 של הפורמולה 1 תיפתח היום במלבורן שבאוסטרליה. שינויים רבים יחסית לעונות הקודמות לא נראה כאן העונה. בגזרת המירוצים נקבל סדרה ארוכה במיוחד של 21 כאלו, עם חזרתם לסדרה של מסלולי הוקנהיימרינג בגרמניה ופול ריקאר בצרפת. בגזרת התקנות והשינויים הטכניים, יש כרגיל לא מעט מאלו (כמו למשל השינוי הקבוע בהרכבי הצמיגים), אך לא כאלו הצפויים להביא שינויים מרחיקי לכת בדינמיקה של המירוצים. הסטגנציה המשמחת פחות מכל היא זו שבגזרת הקבוצות והנהגים. כמו בכל השנים האחרונות, אנו צפויים לדומיננטיות מוחלטת של קבוצת מרצדס. נהגי הקבוצה זכו באליפות בארבע השנים האחרונות (כשהקבוצה זוכה כמובן גם באליפות היצרנים), וזכייה נוספת וצפוייה גם השנה תשווה את שיא הזכיות של קבוצת פרארי מתחילת העשור הקודם. הפייבוריט הראשי לזכייה הוא כמובן הנהג המוביל של הקבוצה, לואיס המילטון. לבריטי כבר ארבע זכיות על החגורה, וזכייה חמישית תהפוך אותו לשני בכל הזמנים רק למיכאל שומאכר הגדול. מתחרהו העיקרי צפוי להיות, כמו בשנה שעברה, סבסטיאן פטל מפרארי. פטל הצליח לתת פייט ראוי לשמו בחלקה הראשון של עונת 2017, אך העדיפות הברורה של מרצדס מחד, יחד עם עם כמה טעויות קריטיות (חלקן מנטאליות) של הגרמני, גזרו את גורלה של העונה לזכייה נוספת של המילטון בתואר. נהגים נוספים, הצפויים להתחלק בפירורים, הם ואלטרי בוטאס (חברו של המילטון לקבוצת מרצדס), קימי רייקונן (פרארי), מאקס ורסטאפן ודניאל ריקארדו (רד בול) ופרננדו אלונסו (מקלארן).

לאחר מקצה הדירוג של אתמול, קיבלנו עוד פול פוזישן ללואיס המילטון (השובר בהתמדה את שיאו במספרם של אלו), כשאחריו יזנקו רייקונן ופטל. בוטאס, חברו של המילטון לקבוצה, התרסק עם הרכב במהלך המקצה, מה שיביאו לזנק מהמקום העשירי היום (אם יספיקו לתקן את רכבו). שידור בספורט 5 לייב ב-9:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 7

קטע 6 התנהל שוב בצל מזג האוויר הסוער בקטלוניה, וכפי שקרה גם בקטע 3, הטיפוסים שבתחילתו קוצצו בגלל השלג הכבד. שאר המסלול התנהל תחת גשם כבד ותחת שליטת קבוצת הבריחה. בסופו של דבר הגיע הצמד מקסימיליאן שכמן ודייגו רוביו אל הקו, כאשר שכמן זכה בקלות במיאוץ מול חברו לבריחה. הניצחון של הגרמני מביא עוד זכייה לקבוצת קוויק-סטפ, הנמצאת בתקופה פנומנלית. תמונת ההובלה במירוץ נותרה ללא שינוי, כשואלוורדה בראש, ואחריו ברנאל (16+), קינטאנה (26+), לה-טור (48+), סיימון ייטס (1:12+), סולר (1:18+), בנט (1:20+) וקארתי (1:24+).

קטע 7 הוא הקטע הנועל של המירוץ. זהו קטע קצר יחסית, המתחיל ומסתיים בברצלונה, כשסיומו כולל 8 הקפות של המונג'ואיק (הר היהודים). אין כאן טיפוסים גדולים מדי, כך שתמונת ה-GC לא צפוייה להשתנות במיוחד. במירוץ בשנה שעברה, אלחנדרו ואלוורדה זכה בקטע על מנת להשלים את זכייתו במירוץ כולו בסטייל. תרחיש דומה היום הוא יותר מסביר. שידור ביורוספורט ב-15:00.

 

מירוץ גנט וובלחם

מירוץ גנט וובלחם הוא השני בסדרת ארבע הקלאסיקות שאנו מקבלים בטווח של כשבוע על אדמת בלגיה. המירוץ בהארלבקה ביום שישי היה מייצג נאמן של מירוצים אלו. זאת כאשר העליות הקצרות והמרובות יחד עם קטעי הפאבה, הפכו את הדבר הזה שנקרא פלוטון למושג השמור למירוצים אחרים. למירוץ היום מאפיינים דומים, אך במידה מופחתת. הוא אמנם יותר ארוך, אך כולל פחות עליות והרבה פחות קטעי פאבה. ביום שישי ראינו את העוצמה הגדולה של קבוצת קוויק סטפ, קבוצה שמירוצי הקלאסיקות הן הלחם והחמאה שלה. הזוכה מטעמה, ניקי טרפסטרה, היה בבריחה זוגית יחד עם בן קבוצתו, איב לאמפר, לאורך כמעט כל המירוץ. בנוסף, שני חברים נוספים בקבוצה, פיליפ ז'ילבר וזדנק שטיבאר, היו ברוב שלבי המירוץ בפוזיציה מצויינת לזכות אף הם, כשז'ילבר השלים בסופו של דבר 1-2 לקבוצה. גרג ואן אוורמארט, הזוכה הגדול של שנה שעברה, השלים את הפודיום, בעוד שאלוף העולם, פטר סאגאן, נראה הרבה מתחת לכושרו, ולא הצליח להחזיק מעמד בקבוצת הרודפים. את כל אלו נוכל לראות גם היום. יחד עימם נוכל לראות אול אראונדרים כאלכסנדר קריסטוף, מייקל מתיוס, אולי נסן, ג'ון דגנקולב, אדוואלד בואסון האגן, ארנו דמאר, מתיאו טרנטין, יאספר סטויבן וטיש בנוט. מאיצים טהורים יותר כמארק קבנדיש, מארסל קיטל ואנדריי גרייפל, יקוו שהמסלול השטוח יחסית לקלאסיקות יעשה עימם חסד. שידור ביורוספורט ב-16:30.

 

 

כדורסל מכללות / עידו גילרי

בחצי השפוי של הבראקט כל הסינדרלות חזרו למקומן ונשארנו עם המדורגות הגבוהות.

איזור מזרח:

21:20 וילאנובה (1) – טקסס טק (3)

הווילדקטס של ג'יי רייט מוילאנובה המשיכו  להמטיר שלשות גם על ראשם של המאונטנירס ממערב וירג'יניה בהנהגתו של ג'יילן ברונסון שקלע 27 בדרך לניצחון קל 78-90. בדרכם לחצי הגמר יעמדו השודדים האדומים שמעולם לא הגיעו לשלב הזה. שחקניו של כריס בירד ינסו שדילגו על פרדו 65-78 ינסו להמשיך את המומנטום להופעה היסטורית בפיינל-פור.

איזור מערב תיכון:

0:05 קנזס (1) – דיוק (2)

המאצ'אפ שכולם ציפו לו התממש כששניים מהכוחות הבולטים בכדורסל המכללות יפגשו לעימות ישיר. הבלו דבילס  של מייק ששבסקי התגברו על הסינדרלה מסירקיוז וההגנה האזורית שלה 65-69 בעזרת 22 נקודות של מראווין באגלי. הג'ייהוקס מצידם עשו את שלהם כדי לבלום ניסיון קאמבק של קלמזון בחצי השני ולנצח 76-80.

Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
25/03/2018 7:26:48

ההפסד של פדרר יחזיר את נדאל למקום הראשון בעולם. כמובן שלא יהיה לו קל לשמור עליו, כיוון שיש לו המון נקודות להגן עליהן בעונת החימר.
אזא"מ, פדרר הפיסד פעמיים ברציפות לראשונה משנת 2016.
כבר בתחילת העונה כתבתי למי שחושב על שיא תארים או שיא ניצחונות לעצור סוסים. זה לא עומד לקרות.

שחר
שחר
25/03/2018 8:14:57

תודה על הפוסט!
פדרר מוטב שינוח כמה שיותר עד עונת הדשא, זכור לי ששנה שעברה בשלב הזה הוא לא שיחק עד הטורניר הכנה בשטוטגרט ביוני, אחותי מעריצה אדוקה שלו פיספסה משחק שלו אחרי הדחה מוקדמת..
ואתמול למי שראה המילטון נתן הקפה מדהימה, הוא פשוט עף שם.

אהרון שדה
אהרון שדה
25/03/2018 9:47:50

תודה רבה.
פגרת הנבחרות בכדורגל כמו ההדרדרות של מכבי סל יוצרים איזו שהיא תקופת רגיעה יחסית בסוף מרץ רגע לפני האקשן הגדול שיהיה לכולנו באפריל -מאי ואז גביע העולם .
לחובבי הספורט זהו שבוע השקט היחסי למילוי מצברים ושעות שינה לקראת ההכרעות הגדולות .(יחסי כי היום שני משחקי רבע גמר מכללות וה.נ.ב.א כמובן ).
היום יום רגוע במיוחד .
עד המכללות כמובן (עידו המשחק של וילאנובה -טקסס טק 21.20 בערב אני מניח אשמח לעדכון …כמו כן אשמח לדעת אם מישהו יודע איפה משודר ובפרט האם משודר בערוץ וואן ).

בליגתנו .
מכבי צפויה לנצח את נהריה אך האחרונה במשבר מתמשך לא תוותר בקלות על המשחק .
המשחק השני נס ציונה -הפועל תל אביב יהיה צמוד כמו כל הליגה המשוגעת הזו .

עוד מציין היום 3 גמרים ילדים ונוער בכדורסל בכפר סבא.

1. גמר הילדים יפגיש ב 14.30 את אליצור יבנה שמשון מול מכבי ראשל"צ אלון .
יבנה הגיע לכאן לאחר שעברה את ירושלים ,אילת ומכבי ראשון דקל.
ראשון הגיעה לכאן לאחר שעברה את חולון , מכבי תל אביב (בשחזור גמר אשתקד והפועל נהריה ).

3. גמר נערים א' בשעה 19.30 בין מכבי יאיר ראשל"צ לעירוני רעננה.
ראשון המוליכה מול רעננה השלישית שהנחילה לה את הפסדה היחיד בליגה.
ראשון הגיעה לכאן לאחר שעברה את הוד השרון ,הפועל תל אביב ומכבי תל אביב .
רעננה עברה את נתניה , יבנה וגלבוע מעיינות .
נציין עוד שחצי הגמר בניגוד ליתר השלבים מתנהל בשיטת בית וחוץ ושם רעננה הובסה 30 הפרש בגלבוע את מחקה זאת בגומלין כשניצחה 38 הפרש.

2. בין לבין גמר הנוער בשעה 17.00 בין הפועל עמק יזרעאל למכבי טדי תל אביב .
הקבוצה מהעמק הגיע לכאן כשהיא אלופת המחוז שלה .
על הקווים מארק ספאק.
מככב אצלה גבי ציצשוויאלי השחקן הבכיר היום בנוער.
איתו כמה קלעים מוכשרים ברשות ונדל.
היא הגיעה לכאן לאחר שעברה את יהוד ,עמק חפר ,גלבוע מעיינות ורעננה.
מכבי תל אביב גם לקחה את אליפות המחוז שלה .
מככבים אצלה דני אבדיה המוכשר מאד ועידו אלבר שני גרדים נפלאים שמאומנים על ידי רכז בכיר מהעבר אורן אהרוני הזכור לטוס .
היא הגיעה לכאן לאחר שעברה את גבעתיים ,הפועל תל אביב ואליצור נתניה .

אהרון שדה
אהרון שדה
25/03/2018 9:49:29

ותודה רבה לאתר ספסל הנהדר .

מתן גילור
מתן גילור
25/03/2018 15:34:58

סיימון ייטס חוגג על הקו את הניצחון בקטע במקום לתת ספרינט ומפסיד את הפודיום בשניה.

פאקו
25/03/2018 15:44:22

שבוע מצויין למשפחה.

פאקו
25/03/2018 15:47:49
Reply to  פאקו

ואם לא היה ברור, ואלוורדה מנצח בטור כולו. היה עושה את זה כנראה גם בלי ההתרסקות של ברנאל.

מתן גילור
מתן גילור
25/03/2018 15:39:42

1. פטל
2. המילטון
3. ריקונן

מנחם לס
מנחם לס
25/03/2018 17:04:22

דוק – קנזס. וואווו…

מנחם לס
מנחם לס
25/03/2018 17:05:25

(אבל נגד קלמסון קנזס נראתה לי גרועה מאד בהגנה בעשר הדקות האחרונות)

עידו גילרי
עידו גילרי
25/03/2018 17:06:44
Reply to  מנחם לס

הדקות האחרונות בטורניר אף פעם לא קשורות לכדורסל.

פאקו
25/03/2018 18:18:49

11 ק"מ לסיום. התרחיש של מירוץ שישי לא יחזור על עצמו כשרוב הבכירים נמצאים בקבוצה הקדמית.

פאקו
25/03/2018 18:31:15

סאגאן!

פאקו
25/03/2018 18:35:14

אינטליגנציית רכיבה מטורפת כרגיל. ידע שויוויאני הוא הסכנה הגדולה, וברח כשראה שהוא חסום.

מתן גילור
מתן גילור
25/03/2018 18:51:19

ואן אוורמט מאכזב. בשתי הקלסיקות האחרונות נראה הרבה פחות חד וחזק מאשר בשנה שעברה.

פאקו
25/03/2018 19:02:23

לא חושב שיש הרבה מה לבוא אליו בטענות. במירוץ הקודם הוא הגיע לפודיום. במירוץ הנוכחי הוא הגיע לסיום עם כל הספרינטרים, שם אין לו יותר מדי מה לחפש. למירוצים האלה יש דינמיקה משלהם.

פאקו
25/03/2018 19:32:42

אוסליבן מוביל 6:3 על מרפי בסוף הסשן הראשון (פורמט הטוב מ-19).

THE KING RUSSELL
THE KING RUSSELL
25/03/2018 20:56:25

תודה רבה. ובפרט על הפריוויו למשחקי המכללות

אהרון שדה
אהרון שדה
25/03/2018 21:33:11

סיומת מטורפת בנס ציונה שמוחקת 2 דקות לסיום פיגור 10 ומ82-72 היא יוצאת לניצחון 82-83.
ואני הגעתי למשחק בדיוק ברגע הנכון ב 82-72

פאקו
25/03/2018 22:34:04

רוקט רוני זוכה בגמר מול מרפי ומשיג את התואר החמישי שלו העונה.

פומה
פומה
25/03/2018 22:50:18

תודה רבה .בכלל לטניס לאופניים ולפורמולה
ובמיוחד על תיאור הטור בקטלוניה והמירוץ הקלאסי ,לפני שלוש שנים הטור הזה בקטלוניה עלה לי במחשב שנגנב , סיפור ארוך….
השנה אני לא שם אך אל ההר המושלג שאני נמצא עליו כרגע מוביל כביש פאבה ,היה לנו אירוע בחוץ בשלג , הלכתי. בשלג בשלושה ימים האחרונים הרבה ק"מ ביניהם ניסיתי להתחמק מהפאבה דרך המלך
וקיצרתי בעקבות אחרים
הערפל הסמיך לא כל כך עזר ….כך שהגעתי קרוב מאד למקום שחיפשתי נאלצתי לחזור על עקבותי וללכת שוב על הפאבה ,לא ציפיתי לזה אך היום החלטתי לא לתת לעוד מקרה כזה סיכוי ולקחתי את הגי פיאס אתי , על ההר לקראת סוף האירוע הראות התדרדרה לחלוטין אך חמישים מטר נמוך יותר , כלומר סביבות הקמ גלישה הראות היתה מצוינת.
אבל שורה תחתונה האירוע היה פנטסטי ,ספורט אתגרי לא מסוג הספורט שעוסקים בו כאן ,מאד נהנתי .
נשאר כאן עוד שבוע בערך.

השרת
השרת
27/03/2018 15:24:19

בדיקת הוספת אווטאר לתגובות מהטלפון

nomanomnoam
nomanomnoam
27/03/2018 19:18:32

עם?

נועםנועםנועם
נועםנועםנועם
27/03/2018 19:23:37

עם?