אירועי דיומא 09.03.2018

 

כדורגל

סרייה A – מחזור 28 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: רומא-טורינו (ספורט 2). קבוצה מאד מוזרה רומא. מדשדשת הרבה זמן באיזור המקומות 4-5, ואז בשבוע שעבר היא מגיעה לנאפולי ומנחילה לה תבוסה 4:2, שכנראה תוריד אותה מהפסגה. המשחק הראה שוב את הבוסני אדין דז'קו ביכולת מצויינת עם צמד שכבש. היום נראה מול היריבה הבלתי יציבה ממרכז הטבלה אם דז'קו וחבריו חוזרים ליכולתם המצויינת מתחילת העונה, או שזו רק הבלחה חד פעמית בתקופה זו.

ליגה צרפתית – מחזור 29 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: שטרסבורג-מונאקו (ספורט 5). אחרי תקופה ארוכה של קיפאון במאבק על המקום השני, מונאקו מצליחה להשתחרר מהצל של מארסיי. ניצחון מצויין שלה על בורדו, כשמנגד מארסיי מאבדת נקודות משחק שני ברציפות, מעמיד כעת את הפער מהיריבה על 4 נקודות. הקבוצה מהנסיכות צפוייה להמשיך ולאחוז בפער הזה, כשתתמודד מול המארחת החלשה מהתחתית.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 19 

13:15 מכבי חיפה – הפועל אילת (אתר ערוץ הספורט). הקיץ מתקרב ואיתו משחקי שישי בליגת העל. המחזור ה-19 יפתח עם משחק בין שתי קבוצות תחתית (למעשה חצי מקבוצות הליגה הן קבוצות תחתית אבל בואו לא נהיה קטנוניים) שניצחו בשניים במחזור הקודם ושמרו את עצמן עם הראש מעל המים ובמומנטום חיובי עם שני ניצחונות רצופים כל אחת. חיפה ניצחה 69:72 את הפועל ת"א ותנסה לנצל את הביתיות ואת הזר החדש טרבור גאסקינס שהיה מצוין במשחק הראשון שלו בקבוצה (17 נק') בשביל להמשיך את המומנטום. אילת מצידה ניצחה בבית את גלבוע/גליל הפצועה 80:83 אבל תצטרך להציג יכולת יותר טובה עם היא רוצה להיכנס לשבת באווירה של רוממות רוח.

יורוליג – מחזור 25

19:00 צסק"א מוסקבה – מלאגה. מלאגה אמנם מפנטזת על צמצום פערים מבאסקוניה ומכבי ת"א אבל בשביל לעשות זאת היא תצטרך לנצח את צסק"א החזקה שזקוקה לעוד מאמץ קטן בשביל להבטיח את המקום הראשון בסוף העונה. בקיצור, אם אתם מחפשים הפתעה – כדאי שתחפשו אותה במקום אחר. הרוסים ניצחו בסיבוב הקודם בספרד 80:89.

20:00: ז'לגיריס קובנה – פנרבחצ'ה – משחק מרתק בליטא יפגיש את הקבוצה הנהדרת של שאראס עם אלופת אירופה אותה מאמן מאמנו לשעבר, אוברדוביץ'. האורחים העלו הילוך לאחרונה ורושמים ארבעה ניצחונות רצופים ושמונה ניצחונות בתשעת משחקי הסיבוב השני. בין היתר הם ניצחו כבר העונה בחוץ את צסק"א, את אולימפיאקוס ובשבוע שעבר את ריאל מדריד במה שבא ללמדנו שהם לא נרתעים ממשחקים במגרשים קשים. וזה כמובן נהדר, כי קובנה היא אחת הקבוצות הביתיות ביותר במפעל. ז'לגיריס הפסידה רק משחק בית אחד מתשעת משחקי היורוליג האחרונים שלה בז'לגיריס ארנה (לחימקי לפני שלושה שבועות) וכשהיא נלחמת על המקום הרביעי בו היא אוחזת כעת, גם הטורקים עשויים למצוא את עצמם מפסידים בביתם של הירוקים. פנרבחצ'ה מצידה נלחמת על המקום השני ראש בראש עם אולימפיאקוס ותשמח לנקום בליטאים על ההפסד בסיבוב הקודם 89:90.

20:00: אולימפיאקוס – באמברג – בתחילת פברואר נראה היה שאולימפיאקוס מאבדת ריכוז וגובה אחרי שלושה הפסדים בארבעה משחקים. מאז השתנו לא מעט דברים והקבוצה של יאניס ספרופולוס עומדת כבר על ארבעה ניצחונות רצופים כששלושה מהם מרשימים ביותר על יריבותיהם לצמרת המפעל (פנרבחצ'ה, ריאל מדריד ובשבוע שעבר על פנאתינייקוס בחוץ). כל זה בא ללמדנו שבאמברג, שבאופן מעשי איבדה עניין במפעל אחרי הפסד לולנסיה, ממש לא תעמוד בדרכה… בסיבוב הקודם ניצחו דווקא הגרמנים 65:67.

21:00: ברצלונה – הכוכב האדום בלגרד – הכוכב האדום רחוקה שלושה ניצחונות מהמקום השמיני ואם היא עוד רוצה לשמור על תקווה להשיג אותו, ברצלונה החלשה שעומדת על חמישה הפסדים ברציפות ומדורגת לפני אחרונה, לא אמורה לעמוד בדרכה. בסיבוב הקודם ניצחו הסרבים 82:90 אבל הפעם יש לי תחושה שהקטלונים יגררו את הסרבים איתם אל השום מקום.

 

טניס / מתן גילור

אינדיאן וולס (1000) – סיבוב ראשון

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

שידורים בספורט 4 החל משעה 21:00.

21:00 מיכאל יוז'ני-ג'ו סוזה. המנצח יפגוש בסיבוב השני את אלכסנדר זוורב.

21:00 מרקוס בגדטיס-יודיהיטו נישיוקה. המנצח יפגוש בסיבוב השני את דיאגו שוורצמן.

אחריו ויקטור טרוצקי-מרטון פוקסוביץ'. המנצח יפגוש בסיבוב השני את מארין צ'יליץ'.

21:00 גאל מונפיס-מת'יו אבדן. המנצח יפגוש בסיבוב השני את ג'ון איזנר.

אחריו פרנסיס טיאפוא-ארנסטו אסקובדו. המנצח יפגוש בסיבוב השני את פליסיאנו לופז.

23:00 (משוער) יוקי בהמברי-ניקולאס מאהו. המנצח יפגוש בסיבוב השני את לוקאס פויי.

23:00 (משוער) פייר הוג' הרברט-ג'יל סימון. המנצח יפגוש בסיבוב השני את ג'ילס מולר.

אחריו יאן לאונרד סטורף-אלכס דה מינור. המנצח יפגוש בסיבוב השני את חואן מרטין דל פוטרו.

01:00 (משוער) טארו דניאל-קמרון נורי. המנצח יפגוש בסיבוב השני את נובאק ג'וקוביץ'.

01:00 (משוער) ניקולוז בסילשווילי-טנניס סנדגרן. המנצח יפגוש בסיבוב השני את דויד פרר.

אחריו ואסק פוספיסיל-פליק אוגר אלישסים. המנצח בדרבי הקנדי ה\ה יפגוש בסיבוב השני את מילוש ראניץ', גם כן הקנדי.

03:00 (משוער) דניס איסטומין-פיטר גוזוקזיק. המנצח יפגוש בסיבוב השני את קייל אדמונד.

אחריו לאונרדו מאייר-ויקטור אסטרייה בורגוס. המנצח יפגוש בסיבוב השני את קאי נישיקורי.

05:00 (משוער) תומאס פביאנו-ברדלי קלאן. המנצח יפגוש בסיבוב השני את ג'יק סוק.

05:00 (משוער) מיכאל קוקושקין-מישה זוורב. המנצח יפגוש בסיבוב השני את סאם קווארי.

05:00 (משוער) טים סמיזק-לסלו דייר. המנצח יפגוש בסיבוב השני את פיליפ קולשרייבר.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פריס ניס – קטע 6

קטע 5 של אתמול היה עוד קטע שהסתיים בשליטת קבוצת הבריחה, כנראה האחרון במירוץ שבו נראה זאת. הצרפתי ז'רום קוזאן זכה בקטע בצורה מעט מפוקפקת, לאחר שישב זמן רב על הגלגל של חברו לקבוצת הבריחה, נילס פוליט, וברגע האחרון פרץ אל הקו. הניצחון שלו הוא השני במירוץ עבור קבוצת דיירקט אנרג'י הקטנה, הישג יפה לכל הדיעות. תמונת ההובלה הכללית לא השתנתה, עם לואיס ליאון סאנצ'ז בראש ואחריו פולס (15+), אלאפיליפ וסולר (26+) וגורקה איזאגיר (34+).

קטע 6 הוא הראשון מבין שלושה קטעי טיפוס קשים, שיכריעו את גורל המירוץ. סאנצ'ז, פולס, הנאו, האחים איזאגיר, אלאפיליפ, סולר וחבריהם יתמודדו עם חמש פסגות בדרגה 2 ועוד אחת קצרה ותלולה בדרגה 1. שידור ביורוספורט ב-16:15.

 

מירוץ טירנו אדריאטיקו – קטע 3

קטע 2 היה קטע שטוח, שהסתיים במספר מראות מוכרים לקטעים כאלו. הראשון היה זה של מיאוץ סיום, בו זכה הגרמני מרסל קיטל. קיטל, שהקדים את סאגאן וניצולו, חוגג את זכייתו הראשונה בקטע מאז תחילת העונה, בה עבר לקבוצת קטיושה. עוד מראה מוכר לקטעים מסוג זה הייתה התרסקות המונית כ-8 ק"מ לסיום, שעלתה לכמה רוכבי GC, ביניהם אדם ייטס ופרימוז רוגליץ', באיבוד זמן רב. אגב, מי שצפה בקטע מתחילתו, יכול היה לחזות באלוף ישראל לשעבר, גיא שגיב, בקבוצת בריחה קטנה לאורך זמן רב בקטע. בהחלט מחזה נעים לעין. ההתרסקות של שגיב ,יחד עם רוב חברי קבוצתו באותה התרסקות המונית, הייתה כבר מחזה פחות נעים לעין. במירוץ מובילים עדיין ארבעה מרוכבי BMC, בראשות פטריק בווין הניו זילנדי, זכר לתוצאת קטע הנג"ש הקבוצתי ביום הראשון.

קטע 3 הוא קטע גבעי וארוך מאד (234 ק"מ, הארוך במירוץ) בסגנון קלאסיקות האביב, עם סיום משופע כפול בעיירה טרווי. קטע שיכול להתאים בהחלט לקלאסיקנים מסוגם של סאגאן ו-ואן אוורמארט. שידור ביורוספורט 2 ב-15:00.

 

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה רבה .
    נציין עוד .
    1. מרתון ירושלים שמתרחש בדקות אלו עם אורח כבוד מיוחד .
    הילה גברבילסי בעיני גדול הרצים הארוכים במילניום הנוכחי ואולי בכל הזמנים עם 27 שיאי עולם לאורך הקריירה.
    מ 1500 מטר ועד מרתון .
    כמובן פעמיים אלוף אולמפי ב 10,000 + 4 פעמים אלוף עולם במקצה ואין ספור מירוצי שדה וכד.

    בכדורסל נציין שהיום המשחק השני ברבעי גמר יורקאפ (הטוב מ 3 ).
    כל מי שתארח היום בפיגור מה שאומר הפסד והדחה.
    המשחקים .
    בוצנוסט -דראושפקה.
    קנריה -קובאן
    זניט -אמלייה
    קאזאן -מינכן .

    בכדורגל נציין גם את משחקה של שאלקה במיינץ.

    ביורוליג נוסיף.
    צסק"א -מאלגה ואולימפיקוס במברג אין משמעות למכבי וגם צפוים להיות חד צדדים .
    ברצלונה -הכוכב סוג של צ'אנס תיאורטי אחרון לא אמור להיות משמעותי למכבי אבל מול הכוכב מכבי במאזן פנימי חיובי בניגוד לברצלונה.
    למכבי יתאים מאד ניצחון טורקי בקובנה.
    מה שייפתח לחלוטין את מקומות 4-9 .

  2. בפארי ניס של היום ינצח ולורדה.. .. הקטע תפור עליו ….
    למארק סולר יש מה להוכיח ,נראה אם הוא יכול. סנשז לא חזק מספיק לקטעים כאלו , אז היום יאבד את החולצה.
    פולס ?
    נראה ממה הוא עשוי. והאח של איזאגיר אנחנו כבר יודעים שאו שמנצח או מתרסק …
    מאחר ואני מתבלבל עם הטיראנו ולא עקבתי רק אגיד שאני מקווה שגיא ימשיך בכיוון הזה , האירגון האיטלקי מחפיר כרגיל הפעם צופה חדר לכביש כדי לצלם והפיל חצי דבוקה….

    1. נזהרתי שלא להזכיר אותו. את פרימוז כי אני כל כך לא מעורה במירוץ הזה .
      שני מירוצי קטעים בו זמנית ומעקב אחרי הכושר של הרוכבים המובילים לוקח שעות אז לעקוב בו זמנית אחרי שני מיריצים ….
      אבל הפרופיל הזה היה תפור עליו ועל מספר מתחרים נוספים .
      החשוב הוא השיפור המתמיד אצלו בקרוב מאד פודיום בהנחה שישחק את קלפיו בזהירות אח כי הזהירות אינה הצד החזק אצלו :החל מאותה נפילה מהמקפצה בקפיצת סקי ,שמי שמבין קצת בדאיה יודע ומבין כי פרימוז לקח הימור ,
      הלך על המראת קצה קרובה להזדקרות,ואכן הזדקר ,זוהי תכונת אופי להסתכן בצורה לא מחושבת ,ברמת הכל או כלום ….
      רוכב גראן טורים צרית להיגמל מזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט