אירועי דיומא – 08.03.2018 – גמר גביע המדינה בכדורסל נשים, מכבי ת"א אצל אנדולו ופתיחת אינדיאן וולס

 

כדורגל / שגיא נאור

שמינית גמר הליגה האירופית – משחק ראשון

*המלצת צפייה* 20:00 מילאן – ארסנל. עד לפני 5 שנים היינו פוגשים את שתי הקבוצות האלה בשלבים המתקדמים של ליגת האלופות אבל מאז שתיהן בירידה גדולה. הרוסונרי נמצאים בכושר טוב לאחרונה ונראה שגאטוסו ייצב את הספינה. היכולת לא מזהירה אבל אם יצליחו לסחוב את המומנטום החיובי אולי עוד יגרדו את המקום הרביעי ויחזרו לליגה של הגדולים. אצל התותחנים זה כבר לא יקרה העונה. 4 הפסדים רצופים ו-6 בשמונת המשחקים האחרונים, זאת תקופת השפל הכי גדולה בקדנציה הכל כך ארוכה של ארסן ונגר. חבל שככה יסיים אחד המנג'רים הגדולים בתולדות הפרמייר ליג.

20:00 אתלטיקו מדריד – לוקומוטיב מוסקבה. אחרי ההפסד בקאמפ נואו הקבוצה של סימאונה מבינה שכנראה את הסיכוי לאליפות היא איבדה ותנסה להסתער על התואר האירופי. הרוסים הדיחו בשלב הקודם את ניס וינסו להפתיע את המועמדת מספר 1 במפעל.

20:00 בורוסיה דורטמונד – ר.ב זלצבורג מונאס דאבור באחד מרגעי השיא בקריירה שלו מגיעה לסיגנל אידונה פארק וינסה להשאיר את חותמו על ההתמודדות. הגרמנים בעונה בינונית אבל הם אחת הקבוצות הכי טובות שנשארו ובבית הם רוצים להוציא תוצאה שתיתן להם מקדמה לקראת הגומלין.

20:00 צסק"א – ליון גם ביבראס נאתכו איתנו אבל הוא כבר עבר משחקים גדולים יותר בקריירה. ליון הדיחה בשלב הקודם את ויאריאל עם ניצחון כפול והיא יכולה להיות ההפתעה הגדולה עם נביל פקיר הפנטסטי וממפיס דפאי שממציא את עצמו מחדש העונה.

22:00 לאציו – דינמו קייב האיטלקים פתחו אץ העונה בסערה אבל בחודש האחרון הם בנסיגה, בעיקר בגלל פציעה של צ'ירו אימובילה שנותן עונה אדירה. החלוץ חזר לאחרונה אבל הקבוצה הפסידה ליובנטוס משער של דיבלה בתוספת הזמן. האוקראינים חלפו על פני אא"ק אתונה בזכות שערי חוץ.

22:00 מארסיי – אתלטיק בילבאו הצרפתים הפסידו פעמיים תוך שבוע ל-פ.ס.ז, בליגה ובגביע, ובכלל הם בכושר פחות טוב לאחרונה. בילבאו הדיחה את ספרטק מוסקבה בשלב הקודם.

22:00 לייפציג – זניט שתי הקבוצות נשרו מליגת האלופות וינסו להתקדם במפעל הפחות יוקרתי. הגרמנים הדיחו את נאפולי, למרות הפסד ביתי 2-0 אחרי ניצחון ענק בסאן פאולו.

22:00 ספורטינג ליסבון – ויקטוריה פלזן. עונה רעה מאוד של הקבוצות הפורטוגליות ואולי ספורטינג תצליח להציל מעט את הכבוד האבוד. הצ'כים, שלא התקשו להעפיל בשלב המוקדם, הדיחו את פרטיזן בלגרד ויכוחים לסמן וי על עונה אירופית מוצלחת ביותר.

כדורסל / יאיר זעפרני

גמר גביע המדינה לנשים 

18:30: אליצור חולון – מכבי אשדוד (ספורט 5+) – לרגל יום האישה הבינלאומי נתחיל את הסקירה של משחקי הערב בכדורסל נשים. בבית מכבי בראשון לציון ייערך הערב גמר גביע המדינה בכדורסל נשים בין האלופה והמדורגת שנייה בליגה, מכבי אשדוד לבין המדורגת שלישית בליגה, אליצור חולון. אשדוד מגיעה למשחק בכושר טוב אחרי ארבעה ניצחונות רצופים בליגה ועוד אחד בחצי גמר הגביע מול הרצליה ורוצה לזקוף לזכותה בתום הערב גביע רביעי בתולדותיה (כולם בעשור הנוכחי, האחרון שבהם לפני שנתיים). בשורות הקבוצה של עדן ענבר מככבות הזרות טיפאני ג'קסון, טיפאני הייז והגדולה מכולן צ'לסי הופקינס  ולצידן הישראליות קטיה לויצקי, נעמי קולודני, שרה האטיס ושי דורון שחזרה לאחרונה לשחק אחרי שלקחה הפוגה קצרה.

חולון, קבוצה שחוזרת אחרי שנים ארוכות לצמרת כדורסל הנשים הישראלי מעוניינת מצידה לחזור ולזכות בתואר, דבר שלא עשתה במשך 20 שנה בדיוק. לחולוניות שמונה גביעים בעברן, כולם ברצף ובשנות ה-90', כשהאחרון שבהם ב1998. הקבוצה אותה מאמן רועי אייזנברג ניצחה בחצי הגמר את רמת השרון וחוזרת למעמד הגמר אחרי שבשנה שעברה הובסה שם בידי מכבי רמת חן. הסנטרית קריסטל ברדפורד והרכזת סינאיה צ'ונג הן הכוכבות של הקבוצה כשלצידן בולטות הישראליות הצעירות לימור פלג, נופר שלום, נועה זליבנסקי והזרה דניאל אדאמס

בליגה נפגשו השתיים שלוש פעמים העונה כשחולון מנצחת פעם אחת (באשדוד) ואשדוד מנצחת פעמיים (בחולון ובאשדוד), הפעם האחרונה שבהן בשבוע שעבר 62:76 כשטיפאני הייז עם 20 וטיפאני ג'קסון מובילות את המנצחת עם 20 ו-16 נק' בהתאמה.

יורוליג – מחזור 25

19:30: אנדולו אפס – מכבי ת"א (ערוץ 10) – לא כך רצו לפתוח במכבי ת"א את חודש מרץ. שני הפסדים מרגיזים – אחד צפוי  אך אדיש בבית לצסק"א מוסקבה והשני מפתיע אך אדיש עוד יותר לנס ציונה בבית, הצטרפו לשני הפסדים בסוף חודש פברואר ויצרו כדור שלג שבמכבי ת"א מקווים שיסתיים הערב. הצהובים של נבאן ספאחיה נראים לאחרונה לא מאורגנים, לא מרוכזים, חסרי הנהגה ומעוף ובעיקר ללא רוח הלחימה שאפיינה את הקבוצה בתחילת העונה. ואם לא די בכך, באסקוניה נמצאת מרחק ניצחון אחד מהצהובים וגם מלאגה והכוכב האדום שמרוחקות שני ניצחונות מהם עוד לא אמרו את המילה האחרונה.

היריבה של התל אביבים נראית כמי שהגיע בהזמנה לקבוצה במשבר. אנדולו אפס מגיעה למשחק מהמקום האחרון ביורוליג, אחרי שלושה הפסדים רצופים, עם 25% אחוזי הצלחה בלבד ועם הכבוד המפוקפק להיות הקבוצה הראשונה שמאבדת סיכוי להעפיל לשלב הבא. אלא שאחד הניצחונות הללו הגיע בסיבוב הקודם בתל אביב (72:92) וגם בעונה שעברה ניצחה אנדולו את מכבי ת"א פעמיים. החיזוק האחרון של הקבוצה הטורקית, סוני ווימס, שגורש בבושת פנים ממכבי ת"א בעונה שעברה, יעשה את העניינים מעניינים עוד יותר ויגביר כנראה את המוטיבציה לנצח של הקבוצה של אראגין עתמאן. ובכלל, טורקיה בימינו, היא בוודאי לא מקום סימפטי עבור ישראלים (לא שבמכבי ת"א יש ישראלים…) והמשחק אמור להיערך באווירה לוהטת ובתנאי לחץ שמכבי ת"א לא ממש מתפקדת בהם לאחרונה.

או בקיצור, עוד מבחן אופי לקבוצה הצהובה ואם היא תגלה בשעה טובה קצת מהמצרך החשוב הזה, היא בהחלט יכולה וצריכה לצאת מהמשחק הערב עם ניצחון חשוב במאבקה על המקום השמיני שמוביל לרבע גמר היורוליג. יותר מזה – הם לא צריכים.

19:00: חימקי מוסקבה – מילאנו – הריצה של הרוסים מהזמן האחרון נבלמה בשבוע שעבר עם הפסד בויטוריה לבאסקוניה אלא שלמזלה שתיים מהיריבות שלה על מקומות גבוהים בדירוג, פנאתינייקוס וריאל מדריד הפסידו גם הן ועוד יותר למזלה, היריבה שלה הערב היא מילאנו החלשה שאמנם ניצחה בשבוע שעבר את אנדולו ונחלצה מהאופציה לסיים אחרונה אבל עדיין היא מהקבוצות היותר חלשות במפעל. הפסד של מילאנו, בדומה למה שקרה לה מול חימקי בסיבוב הקודם (71:77) ידיח אותה סופית מהמפעל.

21:30: ולנסיה – באסקוניה – דרבי ספרדי לוהט ייערך הערב בולנסיה ויפגיש את אלופת ספרד עם המאמן שהביא לה את אותו אליפות פדרו מרטינז. ולנסיה עדיין מפנטזת על מקום בשלב הבא וזאת למרות המרחק בין שלושה ניצחונות בינה לבין מכבי ת"א והעובדה שיש רק שישה משחקים בקנה. הכתומים ניצחו בשבוע שעבר את באמברג ומאמינים שלוח המשחקים הלא מאוד קשה שנותר להם (המשחק ביוון אצל פנאתינייקוס הוא היחיד שנראה שהקבוצה ממש לא יכולה לנצח) יעזור להם במשימה הזו. באקסוניה מצידה גם היא חושקת במקום השני ואחרי הניצחון המרשים בשבוע שעבר על חימקי בבית היא גם קרובה אליו מרחק ניצחון אחד כשלה ולמכבי ת"א מחכה עוד התמודדות ביניהן מחזור אחד לסיום. הקבוצות נפגשו פעמיים העונה כשבמשחק הראשון ביורוליג ניצחה ולנסיה בויטוריה בקלות 63:80 ובשני גברה באסקוניה בליגה הספרדית בבית 74:78. שתי הקבוצות מדורגות אחת אחרי השנייה במקומות שלישי (ולנסיה) ורביעי בליגה הספרדית.

22:00: ריאל מדריד – פנאתינייקוס – שתי המאוכזבות הגדולות של השבוע שעבר ייפגשו הערב במדריד למשחק שהמפסידה בו תאבד גובה רב בקרבות הדירוג 7-4. ריאל הפסידה בשבוע שעבר לאלופת אירופה, פנרבחצ'ה, השלימה טריו הפסדים ליריבות הצמרת שלה (אולימפיאקוס וצסק"א היו השתיים האחרות) ואיבדה סיכוי להיצמד לה ולאולימפיאקוס במקומות 3-2. עם מאזן 10-14 הספרדים שמוליכים את הליגה המקומית, מציגים עונת יורוליג די אפרורית, הרבה בזכות פציעות מרגיזות אבל לא מעט גם בזכות הפסדים במשחקים צמודים ומאמן קצת מיושן.

פנאתינייקוס מצידה גם היא הפסידה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים, אבל בניגוד לריאל עשתה זאת מול יריבות הרבה יותר נוחות. חימקי ובאמברג ניצחו את הקבוצה של צ'אבי פסקואל בביתן ואילו בשבוע שעבר הפסידו הירוקים בהארכה בבית לאולימפיאקוס. לפאו מאזן זהה לזה של הספרדים, אשר הפסידו לה בסיבוב הקודם 80:82. שתי הקבוצות ישאפו לנצח כדי לשמור על סיכוי גבוה להשיג ביתיות ברבע הגמר, משם הדרך לפיינל פור נראית נוחה יותר.

 

טניס / מתן גילור

אינדיאן וולס (1000)

משטח קשה. הראשון מבין שני טורנירי המאסטרס (ביחד עם מיאמי) עם הכי הרבה משתתפים (ולכן גם הכי הרבה סיבובים לזכייה), זולת גראנד סלאמס.

בטוריניר ישתתפו 96 טניסאים, כש-32 המדורגים יחלו בשלב השני.

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

שידורים בספורט 4 החל משעה 21:45.

21:00 ג'וליאן בנטו-ג'רמי צ'רדי.

21:00 הורסיו זבלוס-יואיצ'י סוגיטה.

אחריו ראדו אלבוט-סטפנוס ציציפס.

אחריו  פרננדו ורדסקו-גוידו פייה.

21:00 טיילור פריץ-ריילי אופלקה.

23:00 (משוער) איבו קרלוביץ'-מקסימיליאן מרטרר.

23:00 (משוער) בורנה צ'וריץ'-דונלד יאנג.

01:00 (משוער) לוקאס לצקו-דושאן לחוביץ'.

01:00 (משוער) סטיב ג'ונסון-דניאיל מדבדב.

אחריו ראיין האריסון-פדריקו דלבוניס.

03:00 (משוער) מריוס קופיל-פיטר פולנסקי.

03:00 (משוער) בנואי פייר-מיטשל קרוגר.

03:00 (משוער) דניס שפובלוב-ריקרדס ברנקיס.

אחריו ג'ראד דונלדסון-אוון קינג.

05:00 (משוער) ניקולס קיקיר-ג'רי וסלי.

06:30 קארן חצ'אנוב-יבגני דונסקוי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פריס ניס – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה קטע הנג"ש האישי של המירוץ. ההולנדי וואוט פולס סיפק עוד דוגמא לאיכות השענים של קבוצת סקיי, כשזכה בקטע בהקדימו את מארק סולר ואת ז'וליאן אלאפיליפ. המוביל לואיס ליאון סאנצ'ז הגיע שביעי, 28 שניות אחרי פולס. הוא עדיין מוביל במירוץ, אך בפער מצומצם יותר, כשמאחוריו פולס (15+), אלאפיליפ וסולר (26+) וגורקה איזאגיר (34+).

קטע 5 כבר נוגע בטיפוסים הרציניים יותר, עם הפסגה הראשונה בדרגה 1 שנראה במירוץ. עדיין, אם ניקח בחשבון את העובדה שהפסגה ממוקמת בשלב מוקדם של הקטע, עם זה שנכונו לרוכבים עוד שלושה ימי טיפוס קשים, אזי נראה שקרבות הראש בראש בין מועמדי ה-GC יידחו לימים הבאים. שידור ביורוספורט ב-17:00.

 

מירוץ טירנו אדריאטיקו – קטע 2

קטע 1 היה קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ. כשמדובר בנג"ש קבוצתי, קבוצת BMC תמיד תהיה מועמדת לניצחון, וכך גם היה. הקבוצה (ללא ריצ'י פורט שפרש מהמירוץ עקב מחלה) סיימה את הקטע לפני מיצ'לטון סקוט (4+), סקיי (9+), קוויק סטפ (15+) וסאנווב (25+).

קטע 2 הוא קטע שטוח לחלוטין, המיועד למאיצים. ללא מארק קבנדיש (שהתרסק אתמול במהלך הנג"ש הקבוצתי), אך עם סאגאן, קיטל, גביריה ויואן. שידור ביורוספורט 2 ב-14:30.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. חיובי. פדרר ינסה להגן על הזכייה משנה שעברה. נדאל ייעדר גם מהטורניר הזה (יפסיד דירוג של שמינית גמר) וגם מטורניר מיאמי (יפסיד דירוג של גמר). אחרי זה עונת החימר.

    1. תודה
      מקווה שינצל את ההזדמנות ויגדיל את הפער בפיסגה
      משתדל לצפות בכל רגע קסום של טניס שהוא יספק לפני שיגמר

  2. זעפרני אתה מפספס את הנק העיקרית.
    מכבי היא עסק פרטי שמדשדש מאחור ,עסק פרטי שהתחפש לקב ישראלית ללא כל חיבור ונשמה ישראלים .

    ללא שחקנים ישראלים מאמן או מנהל ישראלי ועדיין הם מדשדשים מאחור .
    אז בתקופת דשדוש קבוצה צריכה לחזור למקורות להיכנס לתקופת בניה ולגדל כשרונות מקומיים ,כפי שגידלה לפני כמה עשורים .
    אלא שהם לא משקיעים בכיוון הזה למעשה זו קבוצת זרים של אמצע הטבלה ללא זכות קיום.

  3. תודה רבה באיחור קל
    .
    ליגה אירופאית .
    מילאן -ארסנל .משחק מסקרן ברמת הסקרנות של ליגת האלופות ולו בגלל שהמפעל הזניח יחסית הזה הפך לחבל הצלה לקבוצות הללו בייחוד לאור הכישלונות שלהם בליגה.
    מילאן בתקופה טובה יחסית ויש לה גם מקום בגמר הגביע האיטלקי אך לליגת האלופות תוכל להגיע רק מכאן .
    ארסנל כבר לא תזכה בתארים מקומיים העונה לאור הפסדה בגמר גביע הליגה ולאור הדחתה המוקדמ מהגביע בו זכתה אשתקד.
    סיכויי העפלה 55-45 ארסנל בסיכוי האחרון של וונגר.
    2 הקבוצות זכו כבר בתארים אירופאים בעברם וכן שיחקו בגמר האלופות.(מפגש יחידי בין 2 משתתפות גמר האלופות בשלב).

    דורטמנד -זלצבורג.
    אם הגרמנים ייקחו ברצינות את המפעל (ואין סיבה שלא זה הסיכוי היחידי שלהם לתואר העונה) אז הם עדיפים בהרבה.
    20-80 לגרמנים.

    אתלטיקו -לוקמוטיב.
    אתלטיקו פיגור 8 מראשות הטבלה הספרדית.
    לוקמוטיב ביתרון 7 בפסגה הרוסית.
    זה עוד סיבה למה אתלטיקו תיקח וגם ככה היא הפייבוריטית .
    25-75 אתלטיקו.

    צסק"א -ליון .
    ליון איבדה גובה בשבועות האחרונים הודחה מהגביע המקומי וירדה למקום הרביעי בליגה מרחק 5 נקודות מהמקום המוביל למוקדמות האלופות.
    צסק"א בצמרת הרוסית מרחק 8 נקודות מהפסגה.
    היא גם אלופת המפעל מ 2005 (בשמו הקודם גביע אופ"א ).
    ליון למרות מסורת נחמדה לא עשתה שום גמר אירופאי .
    אך אשתקד הייתה בחצי הגמר במפעל והיא רוצה להמשיך.
    60-40 ליון .

    לאציו -קייב .מפגש נוסף בין 2 מחזיקות גביע אירופאי .
    גביע המחזיקות ז"ל לאציו זכתה בגביע האחרון ב 1999 לאחר ניצחון על מאיורקה 1-2.
    קייב זכתה בגביע ההוא ב 86 לאחר 0-3 על אתלטיקו בגמר.
    לאציו מהצמרת האיטלקית איבדה קצת גובה לאחרונה.
    כמו קייב שנוצחה לאחרונה פעמיים בליגה והתרחקה כדי 6 נקודות משחטאר.
    45-55 לאציו.

    מארסיי -בילבאו .
    מארסיי סגנית המוליכה הצרפתית לעומת בילבאו בעונה מאכזבת בתחתית /מרכז הליגה הספרדית (ללא סכנת ירידה).
    הבסקים הוכיחו לא פעם את יכולתם באירופה כולל רבע הגמר במפעל.
    מארסיי מציינת העונה 25 שנה לזכייתה באלופות ( מה שהיה ונשאר הגביע היחידי של צרפת באלופות ).
    סיכויים 45-55 מארסיי.

    ליפציג -זניט .
    אחד המעניינים הראשונה הסגנית הגרמנית אך דווקא זניט מנוסה אירופאית ולקחה בעבר תתואר הנ"ל.
    אך הפגרה והאיכות נותנות עדיפות קטנה לליפציג.
    40-60 לייפציג.

    ס. ליסבון -פלזן.
    הפורטוגלים הפסידו את מפגש העונה בליגה ונותרו עם הגביעים ועם הגביע אותו הפסידו בגמר 05 מול צסק"א .
    פלזן בדרכה הבטוחה לאליפות צ'כיה תנסה גם להגיע בראשונה בתולדותיה לרבע הגמר הכל פתוח .
    45-55 ליסבון .

    גמר הנשים : חולון -אשדוד.
    חולון זה ללכת במנהרת הזמן של שנות ה 80 הקבוצה שהייתה קרויה אז אליצור תל אביב לפני שנקרתה אליצור חולון הייתה "המכבי ת"א של הנשים" בכל הקשור לתארים עד שהתפרקה ונשרה ליגה ..המיקי ברקוביץ של הנשים הייתה הכוכבת של הקבוצה אולי גדולת הכדורסלניות בכל הזמנים ענת דרייגור.
    אך חולון ירדה ליגה וחזרה רק לאחרונה .
    אשדוד היא קבוצת ההווה והפייבוריטית.
    אשדוד ניצחה את רמה"ש 71-82 השבוע בחצי בעוד חולון עבדה קשה לפני שגברה עלה הרצליה 68-71 (בפרישה של ליאת סוואץ קרני ).
    יהיה צמוד יש תחושה של הפתעה אך הפיבוריטית היא אשדוד.

    יורוליג.
    משחק העונה של מכבי.
    אם תנצח אוו (ואם תפסיד) תצפה במתח בטלוויזיה לראות האם היא תזכה לישועה מולנסיה בדרבי הספרדי.
    ריאל -פאו משחק אש .
    ההיפך הגמור מחימקי מילאנו.

  4. מי שצופה כעת בטירנו אדריאטיקו יכול לראות את גיא שגיב בבריחה של 7 דקות מהפלוטון. כנראה ייתפס (יש עוד 80 ק"מ), אבל עדיין נחמד לראות.

    1. זה לא שיפה לראות זו גאוה לראות .
      נולד לנו ספורטאי ,זו העבודה שלו ,זו התפוקה לה מצפים ממנו להיות רוכב מן השורה בפלוטון המקצועני ,וזה בדיוק מה שקיבלנו רןכב לוחם .
      כושר כזה או אחר,נסיון כזה או אחר ,לא משנה , הישראלי היחיד בדבוקה ,והחזיק 71 קילומטר בבריחה כך רוכשים נסיון כך מתקדמים .
      אז למי שכותב על משחקי כדורסל של קבוצות זרים הנושאות שם ישראלי כמו מכבי ,צא ולמד איך צריכה קבוצת ספורט ישראלית להתנהל.
      ובזאת הקבוצה הזו רוכשת את זכות קיומה ,זהו תפקידה לקדם ספורט ישראלי ,גם אם כל יתר המשתתפים זרים ,זו בדיוק ההופעה שאנו מצפים ממנה !

  5. ניצחון של מכבי וחשוב מכך חימקי מפסידה בבית למילאנו מכבי הורידה למשחק אחד ממנה והיא מגיעה לתל אביב שבוע הבא.
    זה באמת משחק עונה למכבי .
    הפסד וכנראה אין פליאוף .
    ניצחון יכול להעלות אותה למקום 7 ומעלה מה שיחסוך ממנה את צסק"א .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט