אירועי דיומא – 26.02.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 24 / מתן גילור

20:15 מכבי פתח תקוה-הפועל עכו (ספורט 5 לייב). המשחק הפחות מעניין של המחזור בין קבוצה שדי הבטיחה את מקומה בליגה גם בעונה הבאה לבין קבוצה שדי הבטיחה את מקומה בליגה השניה. שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד. פ"ת בב"ש ועכו באשדוד. לפ"ת 27 נקודות וערב המחזור היא במקום ה-8. עכו נועלת את הטבלה עם 12 נקודות בלבד.

בונדסליגה – מחזור 24  / דוד "פאקו" סעדה

21:30: בורוסיה דורטמונד-אאוגסבורג (ספורט 1). הכל הולך טוב לדורטמונד מאז ההחלפה של אובמיאנג במישי בטשואי הבלגי. היא זכתה לשלושה נצחונות רצופים בליגה, וגם העפילה בצורה דרמטית לשמינית גמר הליגה האירופית, משער מאוחר מול אטאלנטה בחוץ. בנוסף, היא התבשרה על איבודי נקודות של רוב יריבותיה לצמרת, כולל באיירן (טוב זו בדיחה גרועה). ניצחון היום יבסס את יתרונה במקום השני על שלוש נקודות, משהו שלא ראינו בבונדסליגה די מזמן. התרחיש הזה סביר למדי, היות והיריבה מצוייה בבטן הטבלה, קרוב לתחתית, אך לא קרוב מספיק בכדי שתחוש סכנה שתכריח אותה להילחם על חייה.

סרייה A – מחזור 26 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: קליארי-נאפולי (ספורט 5). נאפולי ממשיכה להרשים בעקביות שלה בליגה. תשעת הנצחונות הרצופים שלה מחזיקים אותה בפסגה למרות האיום התמידי מצידה של יובה. היא גם מפגינה עמידות מנטלית כאשר היא נאלצת לראות באופן קבוע את יריבתה למאבק מעפילה זמנית לפסגה (היות וזו משחקת בד"כ לפניה). השבוע המחזה הזה נחסך מהקבוצה, בגלל דחיית המשחק של יובה עקב שלג כבד. הקבוצה גם נפרדה השבוע מהמטרד של הליגה האירופית, מסגרת אותה החשיבה כמטרה משנית בלבד לעומת הליגה (למרות שהייתה קרובה להעפיל לשלב הבא במשחק מול לייפציג). רצף המשחקים שלה צפוי להתארך היום, כיוון שהמארחת היא קבוצה חלשה למדי, הנמצאת בקרבה מסוכנת לקו האדום.

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם – שלב ראשון – מחזור רביעי – אירופה

אחרי שנבחרת ישראל הובסה אמש באסטוניה, יוון ניצחה את בריטניה בבית הישראלי ונשארה מושלמת וגרמניה גברה על גיאורגיה בחוץ ונשארה מושלמת בבית השני, תגיע פגרת מקודמות גביע העולם לסיום עם משחקי הבתים א-ד.

בית א'

18:30 בלארוס – סלובניה – סלובניה הציגה משחק מצוין ונעזרה ב19 נק', 9 ריב' ו-5 אס' של פרפליץ' החביב בשביל לנצח במונטנגרו 63:75 ולהתבסס במקום השני בבית אחרי ספרד, היחידה שניצחה אותה. היום תצא אלופת אירופה למשחק החוץ האחרון שלה בסיבוב הנוכחי וניצחון בו יבטיח לה עלייה לשלב הבא. אלא שהיריבה היא בהחלט לא פראיירית ועל כך יעיד המשחק הביתי של בלארוס ביום שישי מול ספרד שהסתיים בהפסד בן 2 נקודות בלבד 84:82, כל זאת אפילו ללא הסנטר הבלרוסי המצטיין ארטיום פרחובסקי. ואחרי שאמרנו את כל זה, סלובניה עדיין מועמדת ודאית וברורה לניצחון מול הקבוצה אותה ניצחו הסלובנים בסיבוב הקודם 74:87.

20:00: ספרד – מונטנגרו – ספרד ממשיכה לשמור על מאזן מושלם ולמרות ניצחון דחוק על בלארוס (ההפרש קצת מטעה, הבלרוסים צמצמו בסוף, ספרד הובילה כל המשחק) היא עדיין הפייבוריטית מספר אחת לסיים את הבית הזה ראשונה. היום יארחו החניכים של סרג'יו סקרוליו את מונטנגרו הלא מרשימה שאחרי הפסד בסלובניה ניצבת על מאזן 2-1 בלבד.

בית ב'

19:00: אוקראינה – שבדיה – העניינים בבית ב' הסתבכו בשישי האחרון כששבדיה רשמה ניצחון מרשים בבית על טורקיה 58:59 (הטורקים צמצמו את ההפרש בסיום) ובכך רשמה ניצחון ראשון והציבה את עצמה לצד לטביה, מרחק ניצחון אחד מטורקיה ואוקראינה. את האנדרלמוסיה הזו תרצה לנצל אוקראינה שהפתיעה עם ניצחון נאה 68:82 בריגה (22 נקודות ו-13 ריב' לסנטר הענק קרבאסטוב שהלטבים לא מצאו לו תשובה), כאשר ניצחון הערב יעלה אותה בוודאות לשלב הבא אחרי שניצחה כבר בשבדיה בסיבוב הקודם 76:84.

19:30: לטביה – טורקיה – טורקיה נראתה נורא במשחק שישי בשבדיה ורק קאמבק מאוחר בראשות עלי מוחמד (בובי דיקסון) הציל אותה מהשפלה כואבת אחרי שבתום שלושה רבעים קלעו הטורקים 39 נק' בלבד.  גם לטביה לא ממש הרשימה בהפסד הביתי לאוקראינה ומלבד בלומס (24 נק') ומאירס (17 נק') לא קיבלה תרומה משמעותית מאף אחד. זה אומר שאם הלטבים רוצים לשמור על סיכוי להעפיל לאליפות העולם (ובשביל זה צריך לגרור מאזן טוב לשלב הבא) הם חייבים לנצח את הטורקים הערב. בסיבוב הקודם זה נגמר בניצחון טורקי באיסטנבול 73:85.

בית ג'

19:30: ליטא – קוסובו – המשחק הכי לא שקול הערב אמור להגיע מקליפאדה שם תארח ליטא המחזיקה במאזן מושלם (0-3) את קוסובו המחזיקה במאזן מושלם גם כן, אם כי לצד ההפוך (3-0). החניכים של דיניוס אדומטיס ניצחו את הונגריה 75:80 ביום שישי (גריגוניס הוביל אותם עם 13 נק') בעוד החניכים של בראד גרינברג הובסו בפולין 90:62.

21:00: הונגריה – פולין – הונגריה הייתה לא רעה בשישי האחרון בליטא ונשארה צמוד למארחת כל המשחק לפני שהפסידה 80:75. ר. אלן (לא מי שאתם חושבים. רוסקו אלן, שוטינג גארד הונגרי) הוביל את ההונגרים עם 17 נק'. פולין מצידה שייטה לניצחון קל מול קוסובו (גרוזצקי עם 18 ופונטיקה עם 15 הרבו לזכותה) והפעם תתקשה הרבה יותר במשחק שיכול להתפתח לכאן או לכאן (בסיבוב הקודם ניצחה פולין בבית את ההונגרים 60:70)

בית ד'

19:00:רומניה -איטליה –  קבלו את הנבחרת המפתיעה של הטורניר עד כה – רומניה!. אחרי שניצחה במחזור השני את הולנד בבית, המשיכה רומניה במסלול הנכון כשגברה על קרואטיה בחוץ 56:58 תודות ל-16 נק' של קוטי. ו-13 נקודות של קאטה שגם קלע את קליעת העונשין המכריעה 5 שניות לסיום. אלא שמא שעבד מול הקרואטים הפראיירים לא בהכרח יעבוד מול האיטלקים המרשימים שמחזיקים במאזן מושלם ופירקו את הולנד ההגנתית ביום שישי האחרון 62:80 בורונה (דה לה ולה צלף 22 נק' לזכות האיטלקים). אחרי שבסיבוב הקודם מתחו הרומנים את איטליה והפסידו לבסוף 70:75, הם מאמינים ביכולתם להפתיע בבית ולהעפיל, יחד עם האורחת לשלב הבא.

21:00: קרואטיה – הולנד – קבלו את הנבחרת המאכזבת של הטורניר עד כה – קרואטיה! עד כמה מאכזבים הקרואטים? שלושה משחקים בתוך הטורניר המגוחך הזה ולקרואטים עדיין אין ניצחון. וזו מהארץ שהביאה לנו את דראזן פטרוביץ', ניקולה וויצ'יץ' ובוז'אן בוגדנוביץ'. בינתיים, הם נראים יותר כמו דראגן בנדר… הרבוז'ה פריץ', שחקנה של ונציה אמנם קלע 17 נק' וקטף 12 ריב' לזכות קרואטיה בהפסד הביתי לרומניה ביום שישי אבל כשקולעים ב-7.7% מה-3 (2 מ-26!!) קשה מאוד לנצח (בטח כשמוסיפים לזה 67% אחוז מהקו. פעם חשבנו שבמדינות יוגוסלביה לשעבר קולעים שלשות כמו לייאפים…). מול הולנד החלשה והלא מרשימה קרואטיה יכולה לקוות ליום קליעה יותר טוב ולניצחון ראשון בטורניר אבל אחרי שההולנדים ניצחו את הקרואטים 61:68 במשחק הראשון ביניהם, אל תבנו על זה…

מוקדמות אליפות העולם – שלב ראשון – מחזור 4 – אמריקה

6:00 (בשלישי בבוקר): ארה"ב – פוארטו ריקו – 2,033 צופים בלבד טרחו להגיע לאולם הכדורסל בסנטה קרוז, קליפורניה, בשביל לצפות בנבחרת האמריקאית הרשמית דורסת את קובה 48:84 במשחק לא תחרותי במיוחד (רודני פורביס עם 14, אקסבייר סילאס עם 13 ודיויד סטוקטון עם 10 הובילו את הואן גנדי'ז). אולי מול פוארטו ריקו, נבחרת קצת יותר טובה שהפסידה לאמריקאים בסיבוב הקודם רק ב-7 נקודות (85:78) יגיעו יותר אנשים לעודד את היורשים החוקיים של נבחרת החלומות. האמריקאים מדורגים ראשונים עם מאזן חף מהפסדים (0-3) ונמצאים ראשם ורובם בשלב הבא. על פאורטו ריקו שניצחה את מקסיקו ביום שישי 80:100 ומחזיקה במקום השני בבית עם מאזן 1-2 לא נאמר הרבה זולת זה שמשחקים בשורותיה רמון קלמנטה (שיחק בארץ באשדוד, נהריה, יוקנעם/מגידו וקרית טבעון), אנחל רודריגז שמשחק במכבי חיפה כיום (קלע 6 נק' מו מקסיקו( וגארי בראון שמשחק בנס ציונה והצטיין בשורות הנבחרת מהאי מול מקסיקו עם 21 נקודות.

טניס / מתן גילור

השבוע האחרון של פברואר, כמו כל שבועות פברואר לפניו, מזמן לנו 3 טורנירים. ובמגמה דומה לכל החודש ממשיכים להתחמם. השבוע יש לנו 2 טורנירי 500 וטורניר אחד של 250.

דובאי (500) – סיבוב ראשון

קשה. 32 משתתפים. כולם מתחילים מהסיבוב הראשון.

היום יתקיימו 6 מתוך 16 משחקי הסיבוב הראשון.

שידורים בספורט 5 לייב החל משעה 12:00.

12:00 גלב סחרוב-פיליפ קולשרייבר(6).

12:00 סטפנוס ציציפאס-מיכאיל קוקושקין.

אחריו רובין האסה-קוונטין האליס.

14:00 רוברטו באוטיסטה אגוט(3)-פלוריאן מאייר.

17:00 מרקוס בגדטיס-ויקטור טרוצקי.

אחריו יושיהיטו נישיוקה-בנואי פייר.

 

אקפולקו (500) – סיבוב ראשון

קשה. 32 משתתפים. כולם מתחילים מהסיבוב הראשון.

היום יתקיימו 4 מתוך 16 משחקי הסיבוב הראשון.

שידורים בספורט 5 החל משעה 02:00 ובספורט 5 לייב החל משעה 06:00.

00:00 ניקולוז בסילשווילי-ג'ראד דונלדסון.

02:00 ג'ון איזנר(8)-ראיין האריסון (ספורט 5).

04:00 אנדרי רובלב-דויד פרר (ספורט 5).

אחריו ראדו אלבוט-קוין אנדרסון(5) (ספורט 5 לייב).

 

סאו פאולו (250) – סיבוב ראשון

חימר. 28 משתתפים. 4 המדורגים הבכירים מתחילים משלב שמינית הגמר.

היום יתקיימו 4 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון.

17:30 ג'ראלד מלצר-גויירמו גארסיה לופז.

אחריו פדריקו דלבוניס(8)-רוברטו קרבייס באינה.

אחריו לאונרדו מאייר(5)-גסטאו אליאס.

00:30 קרלוס ברלוק-טיאגו סייבות' וילד.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. נשים את זה כאן
    1. גברסילסי אולי האתלט האהוב עליי ישתתף במרתון ירושלים.
    2. אשמח לדעת מתי הקטע הראשון של הג'ירו בירושלים האם יוצא יום שישי ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט