רק בישראל? אז זהו, שלא… / מולי

רק בישראל? אז זהו, שלא… / מולי

באחד עשר בחודש ספטמבר 2014 נפל דבר בירושלים. היכל הספורט הידוע בשם "פיס ארנה ירושלים" נחנך לפעילות. עלות הבניה של השלב הראשון היתה כארבע מאות מיליון ₪, ומכך "ברור מאליו" שכשלושה חדשים אחרי, ב- 22 לדצמבר אותה שנה, מספר דקות לאחר שריקת הפתיחה למשחק הכדורסל בין הפועל ירושלים למכבי חיפה, כשהתוצאה היתה 6:6, "נפתחו ארובות ההיכל" וגשם החל לדלוף מגג ההיכל החדש.

ציניקנים ירושלמים, ורוב אוהדי הכדורסל בשאר הארץ ששמעו על הדליפה, חיככו ידיהם בהנאה בלתי מוסתרת: "מה ההבדל בין משחק תחת כיפת השמים בגשם למשחק בפיס ארנה?" שאל אותי אז חבר, וענה מיד: "רק 400 מיליון ₪…".

"רק בישראל," חייך אלי ידיד אוהד מכבי (מכבי חיפה כמובן, מתן, מכבי חיפה…), "רק בישראל לא בודקים את הנזילות מהגג לפני שמאכלסים… שיטת 'יצליח' –  אתה יודע…"

הזמן עבר והגג תוקן. לפחות כך אנו מקווים…

 

ביום רביעי, השבוע, בשבע בערב היה אמור להתחיל משחק כדורסל.

חמש שעות לפני הזמן המיועד לתחילת המשחק דווח כי יש נזילה מהגג…

שעתיים לפני תחילת המשחק דווח כי המשחק יידחה בחצי שעה בשל הדליפה, אך יתחיל בשבע וחצי. השחקנים, כך דווח, יתחילו את החימום שלהם רק עשרים דקות לפני פתיחת המשחק…

בשבע הודיעו שלא הצליחו לפתור את הבעיה ומשחק הכדורסל לא יתקיים.

"אני מרגיש ממש רע בגלל האוהדים שבאו לראות את המשחק – וזה לא קרה." אמר מאמן הקבוצה הביתית.

"שני המאמנים העיפו מבט על הפארקט והחליטו שלא לסכן את בריאות השחקנים." צוטט המאמן האורח מספר דקות לפני זמן הפתיחה הרשמי של המשחק… הוא אפילו צוטט כאומר שהשחקנים פשוט לא רצו לשחק על הפארקט.

רק בישראל? אז זהו, ש… לא!

לא, המשחק לא בוטל בארנה בירושלים. הוא בוטל באולם עם תקרה דולפת שעלה 179 מיליון $, אולם שיש בו 18,500 מקומות ישיבה, שיש בו 2,800 מקומות לחברי המועדון ו- 52 חדרי אירוח אקסלוסיביים.

יותר מזה, המשחק שלא התקיים היה במדינה המחשיבה עצמה למתקדמת בעולם ואפילו במסגרת הליגה המכונה: "ליגת הכדורסל הטובה בעולם…"

המשחק שלא התקיים היה (אמור להיות) המשחק בין ניו אורלינס פליקנס לאינדיאנה פייסרס. המשחק אמור היה להיערך באולם המכונה כעת סמות'י-קינג סנטר, ושבאופן קצת אירוני (אני חייב להודות) כונה אף הוא "ארנה" עם פתיחתו: "הארנה של ניו אורלינס".

רק בישראל? אז זהו, כנראה שלא…

סמות'י-קינג סנטר – מויקיפדיה באנגלית

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. האמת שגם אותי זה מפתיע שדברים כאלה קורים בארה"ב. מה שכן לא יודע מה הבעיה שלהם שם בניו אורלינס, זה עוד כלום כי למי באמת אכפת ממשחק בין הפליקאנס לפייסרס. ב-2103 ממש בצמוד בסופרדום משחק הופסק למשך 45 בגלל הפסקת חשמל. זה היה בכלל משחק פוטבול. אהה כן זה גם היה לא סתם משחק פוטבול אלא הסופרבול עצמו. תקלה קטנה… לא נורא. רק האירוע הספורטיבי הכי נצפה בשנה במדינה.

  2. כחכוח…. כחכוח…. מולי – ניו אורלינס היא אחת הערים הניחשלות לא רק בארצות הברית אלא גם עולמית.
    הם כבר שנים בטופ עשרים של המקומות המסוכנים בעולם.

    הקשר בין ניו אורלינס למיאמי או שארלוט הוא ברמה הפאדרלית בלבד אבל תהום פטורה בין לואיזינייה לצפון קרוליינה. מאד מסוכן שם. אחוז עניים בלתי נתפס.

    תסתכל באתרי התיירות. אזהרת נסיעה לניו אורלינס
    תיירים על תצאו מאזורי התיירות . ככה שקו ישר מוביל בין הארינה שלך לארינה שלייד הגיית שלך.

    1. מה דין הנחשלות של האוכלוסייה לאיכות הבנייה?
      קח את המגדל באמירויות. בוא נאמר שהאוכלוסיה שם לא בהכרח מי יודע כמה (לפחות בחלקה), אז זה מנע מהם מלבנות את המגדל שגבוה ביותר בעולם תוך איכות בנייה מעולה?

        1. כפי שתיארת לעצמךף מהנדסים בריטים וגרמנים. אפילו היה על זה דוקומנטרי..
          ונזילות כאלה קורות, אף אחד לא חסין טעויות ורמת הבניה בישראל דווקא קפצה פלאים בעשור האחרון (כמו כל הכלכלה ואיכות החיים)

      1. מתן, הקפטן צודק. מדובר במילה חככו בבניין קל (מלשון חכך) ולא פיעל (מלשון חיכך בכתיב מלא). המשמעות די דומה, אבל הביטוי נאמר בבניין קל ולא פיעל.
        (סוף טרחנות)

      1. חיככו חככו עמי
        מי חיכך ומי חכך את מי?
        היד האחת את רעותה?
        או הלשון את מרעיתה?

        אז חככתי בדעתי וחיככתי אף באף אף

        והחלט החליטותי:
        אולי עברית קשה שפה, ואולי לנשיקה יפה שפה
        אך בטוח שלחיכול, יפים יותר שפתיים מאף…

        אז

  3. מולי, אותי לימדו ש'צרת רבים, נחמת טפשים' (ואני אכן מתנחם בה לא מעט באופן אישי). כשבונים בארץ גשר, ויום אחרי הפתיחה נזכרים שהיה צריך לבנות אותו עשרה מטרים ימינה כי הרכבת אמורה לעבור שם, אני לא מוצא שום נחמה בידיעה שבמדינות אחרות העסק דומה
    וניו אורלינס, כמו שכתבו עליי, זו לא הדוגמה הכי טובה, הם עדיין לא גמרו לתקן את נזקי קטרינה, ואת כל השחיתות שבאה בעקבותיה… (ואם אנחנו כבר בעניין, ממליץ לכל אדם לצפות ב'טרמיי', על ניו אורלינס, לטעמי בין הסדרות הטובות שנוצרו)

    1. מאז קטרינה היו כבר עוד כמה טורנדו שקפצו לביקור.
      הגג היה תקין בקטרינה, והיה תקין משך שנים עד השבוע.

      הנקודה שרציתי להמחיש היא שבעיות קורות גם כאן וגם שם. או לפחות לא רק כאן. לא מעבר…

  4. מולי אתה מוצא נחמה בארוע חד פעמי אל מול שיטטיות ושנים של רשלנות בבניה
    התשתיות בארצות הברית בכל מה שקשור למבני ספורט הוא לרוב דוגמא ומופת
    יש והיו אסונות בכל מקום ,בישראל יש שיפור בשנים האחרונות כשמתקני ספורט דוגמת הקופסא ,אולם הפחים והאוורוה הוחלפו במתקנים ראויים אבל בלי גישה נורמלית

    1. זה קטע הזוי בישראל, הדוגמא "הטובה" ללא ספק האיצטדיון החדש בנתניה, מאוד יפה מבפנים אבל הגישה והיציאה לשם מוציאות את החשק להגיע…

    2. מידן, קח את הארנה בירושלים.

      החליטו לפתוח לפני שמגרשי החניה התת קרקעיים המתוכננים הוקמו.
      אם היו מחכים, הפץיחה היתה מתאחרת בשנתיים…

  5. יש לי חבר שאומר שארה"ב מתפוררת ושאוטוטו המקסיקנים נוגסים באמריקאים, אז כנראה שהוא צודק

  6. ביום חמישי בגלי צהל מככבת ענבל גזית עם האנשים מאחורי הלייקים,יש לה פינה הנקראת הוצא מהקשרו.
    ועכשיו תסביר לי מולי בבקשה ,את הקשר בין ים לניו אורלינס,אותו מזג אויר?
    יש בירושליים הוריקנים ?
    מתי חווו שם טורנדו ?
    יש דרישות הנדסיות דומות מבחינת חוזק ועמידות ?

      1. מולי אם אתה מעלה את ענין הצביעות השקר השחיתות אז יש לי מגילה שלמה על הענין שניו אורלינס מככבת בו החל מהענין של בנית הסכרים בכלל ,המשך בנבואה מחרידה תיאור מדויק מאד של הצפוי לקרעת בזמן הוריקן חזק של אדם בשם מיינארד למיטב זכרוני וולטר מהנדס אזרחי במקצועו .
        שתיאר במדויק מה צריך לחזק לפני ההוריקן , כמובן לא נעשה במחיר הרבה מאד הרוגים .
        אז אם ניכנס לזה ניו אורלינס לא חלק מארהב העשירה ,והיא במצב גרוע בהרבה מירושליים לא שירושליים במצב טוב ועדיין הסופר דום לא התמוטט בהוריקן דרגה 5 ריטה 2005.

  7. אין לי ספק שבעיות יש גם שם.
    לצערי זכיתי לראות מקרוב את איכות הבנייה בארץ. גרתי במשך שנתיים באתר בנייה, וגם אם אשים בצד את היחס המזעזע שקיבלתי מהקבלן ואנשיו (רמאויות, שקרים וחוסר מודעות לכך שאנשים גרים בבניין), אי אפשר להתעלם מהעבודה הנוראית שעשתה חברה שנחשבת, לפי בעל הדירה ששכר אותה, לאחת הטובות בארץ.
    הפועלים עצמם ידעו שהעבודה גרועה והתלוצצו על זה כל הזמן. אבל לא היה עם מי לדבר, כי לקבלן היה אכפת רק שהבניין יראה יפה כדי שהוא יוכל להעלות צילומים לאתר האינטרנט (בשיא הרצינות. תלונות על ביטחון הדיירים נענו ב-"אבל הבניין נראה יפה, לא?").
    כרגע התקווה שלי היא שהבניין יתמוטט רק אחרי שאעזוב את הדירה. הגשמים האחרונים ובריכת השחייה שפתחתי בעקבותם לא עושים אותי אופטימי.

  8. תודה רבה. באמת מכניס את כל העניין לפרופורציוות, אבל מאידך גיסא צריך לבדוק כמה משחקים נערכים בארה"ב על כל משחק שמבוטל לעומת הליגה הישראלית. האמת שאין לי שמץ.

  9. אל תתנשאו על אולם בניו אורלינס כאשר בליגת העל שלנו משחקים באולמות באשדוד, נס ציונה והרצליה שמתאימים אולי לליגת בתי ספר ולא לליגת על. ובקשר לאזהרות המסע לניו אורלינס. הייתי שם פעמיים בשלוש השנים אחרונות. עיר נפלאה עם המון דברים לעשות ועוד לא אמרתי כלום על המוזיקה במועדונים. אף רגע לא הרגשתי בסכנה. המקומיים הרבה יותר נחמדים מהרבה מקומות בארה״ב.

    1. בד"כ האנשים הכי חמים זה אלה שגרים בפאבלה בריו דה-ז'נרו, במרכז בוגוטה וקרטחנה, וכו'.
      מאוד אהבתי את המקומות האלה, האנשים, המוזיקה ומה שיש שם לעשות.
      גם מאוד נהניתי בטרק לעיר האבודה בקולומביה.
      אבל אני לא יכול להתכחש לכך שלא ממש בטוח שם, או שלא חטפו שלושה ישראלים באותו טרק בדיוק כמה שנים לפני שהייתי שם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט