אירועי דיומא – 10.02.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 22 / מתן גילור

16:00 הפועל רעננה-הפועל חיפה (ספורט 4). שתי הקבוצות שיחקו בגביע, ככה שהעייפות מתקזזת. שתיהן השיגו תיקו חוץ עם שערים, מה שנותן להם מקדמה לקראת הגומלין. בליגה, המשחק חשוב מאד לשתיהן. עבור רעננה מדובר על נקודות יקרות במאבק ההישארות. אחרי הפסד ביתי 1:0 לעכו, הקבוצה במקום ה-12 עם 17 נקודות. רק נקודה בודדת מעל הקו האדום. הפועל מגיעה אחרי ניתחון 0:1 על סכנין, מה שמציב אותה במקום ה-4 עם 42 נקודות, רק 3 פחות מהמוליכה. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 0:2.

18:00 בני יהודה תל אביב-מכבי פתח תקוה (ספורט 5 לייב). עוד משחק חשוב מאד לשתי הקבוצות. אפשר אפילו לכנותו משחק על 6 נקודות. שתי הקבוצות מגיעות אחרי תוצאות טובות מבחינתן. בני יהודה סיימה בתיקו 1:1 עם אשדוד ועשתה עוד צעד לעבר המקום בפלייאוף העליון. הי במקום ה-6 עם 33 נקודות. פ"ת צמצמה את הפער ממנה אחרי הניצחון על אשקלון 0:3 עם שער ובישול של הרכש החדש, יוסי בניון. הקבוצה במקום ה-7 עם 27 נקודות, מה שאומר שניצחון היום יציב אותה במרחק משחק בודד ממקום בפלייאוף העליון. בסיבוב הקודם ניצחה בני יהודה 2:1.

18:15 מכבי חיפה-עירוני קרית שמונה (ספורט 4). עוד משחק בין שתי קבוצות שמגיעות אחרי גביע באמצע השבוע, מה שאומר שהעייפות לא תעמוד לצדה של אחת מהן בלבד. גם המשחק הזה חשוב עבור שתי הקבוצות, בעיקר אחרי ההפסד בשבוע שעבר. ק"ש הפסידה לנתניה 2:1. היא במקום ה-8 עם 26 נקודות. חייבת לנצח כדי לשמר סיכוי ראלי לפלייאוף העליון. מכבי הפסידה בי-ם 1:3 וגם איבדה יתרון בן 2 שערים בגביע, מה שמעיד על המורל בו מגיעה הקבוצה. מכבי במקום ה-10 עם 21 נקודות. רק 5 מעל הקו האדום. הפסד פה וסכנת הירידה תהיה מאד מוחשית. בסיבוב הקודם ניצחה ק"ש 0:1.

20:30 הפועל אשקלון-בית"ר ירושלים (ספורט 4). עוד משחק חשוב ואולי אף סופר חשוב לשתי הקבוצות. בעוד אשלקון מגיעה אחרי הפסד 0:3 לפ"ת אשר הוריד אותה למקום ה-13 עם 16 נקודות, קרי מתחת לקו האדום, י-ם ניצחה את מכבי 1:3 והיא במקום השלישי רק 2 נקודות מהפסגה. לגמרי במאבק האליפות. נכון שי-ם שיחקה בגיע באמצע השבוע, אבל היה מדובר על משחק יחסית קל מול ירידה מהליגה הלאומית, ככה שלא צריך לייחס לזה יותר מדי חשיבות. בסיבוב הקודם ניצחה י-ם 0:2.

פרמייר ליג – מחזור 26 / שגיא נאור

*המלצת צפייה* 14:30 טוטנהאם – ארסנל (ספורט2) הדרבי הלונדוני הגדול נושא בחובו לא רק מאבק יוקרתי אלא מאבק מהותי – מקום בין ארבע הראשונות בסיום העונה וכרטיס לליגת האלופות. התותחנים מפגרים אחרי התרנגולים ב-4 נקודות ו-5 מצלסי במקום הרביעי. נצחון של טוטנהאם יגדיל את הפער בין הקבוצות ל-7 נקודות ויקטין בצורה משמעותית את הסיכויים של הקבוצה של ונגר לעמוד במטרה העיקרית שלה העונה. טוטנהאם נמצאת בפורמה מצוינת – לפני שבועיים היא גברה די בקלות על מנצ'סטר יונייטד בוומבלי ובמחזור האחרון היא אמנם נעזרה בשיפוט כדי לסיים בתיקו באנפילד אבל לגמרי היתה ראויה לנקודה מבחינת היכולת על הדשא. הארי קיין אומנם החטיא פנדל אבל כיפר עליו עם אחד נוסף מוצלח שהעלה את מאזנו העונה ל-22 שערים, מוליך בגאון את טבלת הכובשים, אחד יותר ממוחמד סלאח שסיים את אותו משחק עם צמד נפלא. ארסנל קבוצת חוץ איומה ולמרות שסאגת אלכסיס סאנצ'ס הגיע לסיומה והתותחנים התחזקו עם הגעתם של אובמיאנג ומחטריאן, שהרשימו מאוד בבכורה, קשה לראות אותם חוזרים עם נקודות מוומבלי.

19:30 מנצ'סטר סיטי – לסטר (ספורט2). המוליכה מעדה במחזור הקודם מול ברנלי כשספגה שער שוויון מאוחר וראתה את ראחים סטרלינג עם אחת ההחמצות הגדולות בתולדות הפרמייר ליג. פער 13 הנקודות מהמקום השני אמור לאפשר לסיטי להתנהל בביטחון רב, לחלק עומסים ולהתכונן למשחק ביום שלישי בבאזל שיכול להוות מוקש מסוים כי השוויצרים לא שם גדול אבל קבוצה עיקשת וטובה. לסטר עושה עונה סולידית וטובה אחרי ששתי העונות הקודמות היו סוערות ודרמטיות – אחת הסתיימה באליפות בלתי נתפשת והשניה עם מאבק הישרדות עד המחזורים האחרונים. היא ממוקמת במקום השמיני, 11 נקודות מהקו האדום  ותנסה להקדים את ברנלי שצברה נקודה יותר ולהעפיל לליגה האירופית.

לה ליגה – מחזור 23 / שגיא נאור

17:15 מלאגה – אתלטיקו מדריד (ערוץ one). אתלטיקו צמצמה את הפער מברצלונה ל-9 נקודות אחרי ניצחון מצוין על ולנסיה בזמן שהקטלונים איבדו נקודות בדרבי מול אספניול. הקולצ'ונרוס כבר שנים מציגים הגנת ברזל עם נתונים בצמרת האירופית אבל 9 שערים שהקבוצה ספגה ב-22 מחזורים מהווים תקדים אפילו ביחס לעונות הקודמות שלה תחת דייגו סימאונה. היא ספגה רק שער אחד בחמשת משחקיה האחרונים, מתוכם ניצחה בארבעה. בעוד שלושה שבועות ייפגשו שתי המוליכות ואם אתלטיקו תצליח לקזז מעט את הפער עד המפגש בקאמפ נואו אולי האליפות עדיין לא הוכרעה בספרד. קשה להאמין שמלאגה מהמקום האחרון ועם ההתקפה החלשה בליגה תהיה זו שתצליח להפתיע את האדומים לבנים.

21:45 ריאל מדריד – ריאל סוסיאדד (ערוץ one). העונה המסויטת של ריאל נמשכת ולמפגש הגדול מול פ.ס.ז באמצע השבוע היא תצטרך להגיע אחרי נצחון בשביל הבטחון אבל גם כדי לא להסתבך במאבקי מיקום על כרטיס לצ'מפיונס לעונה הבאה. למזלה, סביליה התרסקה בחודשיים האחרונים וויאריאל , שבינה לבין הבלאנקוס מפרידות רק 2 נקודות (לריאל גם משחק חסר), לא נראית מספיק יציבה בשביל לאיים על הקבוצה של זידאן. היריבה שלה היום עושה עונה מאכזבת ומדורגת רק במקום ה-14 אבל 8 נקודות מהקו האדום נראים טווח בטיחות מספיק גדול כדי לא להסתבך במאבקי ההישרדות.

סרייה A – מחזור 24 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: ספאל-מילאן (ספורט 3). לאחר רצף שלושת הניצחונות שלה, מילאן נתקלה במחזור הקודם באגוז קשה לפיצוח – אודינזה. זה נגמר בתיקו, שהוריד את המילאנזים למקום השמיני. חניכיו של גאטוסו יפגשו היום קבוצה הרבה יותר חלשה, המצוייה מתחת לקו האדום. היכולת המשופרת של האדומים שחורים בתקופה האחרונה אמורה להביא להם את הניצחון היום.

21:45: נאפולי-לאציו (ספורט +5). נאפולי המובילה יציבה כמו סלע, מצרך נדרש כשמדובר במאבק אליפות צמוד מול יובה. הניצחון הסולידי על בנבנטו החלשה הקנה למובילה שבוע נוסף בפסגה. אצל לאציו, לעומת זאת, היציבות ממנה והלאה. לאחר שנראה היה שהיא חוזרת לעצמה עם רצף נצחונות, היא חזרה לאבד את הראש במחזורים האחרונים, כשהשיא היה ההפסד לגנואה החלשה. אצל שתי הקבוצות הכובשים המצטיינים שלהן בספק למשחק – אצל לאציו זהו צ'ירו אימובילה, ואצל נאפולי זהו דריס מרטנס הבלגי.

בונדסליגה – מחזור 22 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: בורוסיה דורטמונד-המבורג (ספורט 1). חוסר היציבות של דורטמונד בעקבות סאגת העזיבה של פייר אמריק אובמיאנג התחלף בשבוע שעבר באופוריה לאחר התצוגה של מחליפו – מישי בטשואי. הבלגי כבש במשחקו הראשון צמד, והוסיף בישול. מה חבל שזה היה מול נועלת הטבלה, פ.צ. קלן. היום מול הלפני אחרונה, יש מצב לתצוגה חוזרת של החלוץ. בנוסף, אמור לחזור להרכב מחזיקת הגביע כוכבה מארקו רויס, שנעדר מההרכב לתקופה ארוכה עקב פציעה.

19:30: באיירן מינכן-שאלקה 04 (ספורט 2). מפגש צמרת פיקנטי בין האלופה המכהנת (היא גם זו שבדרך) ליריבה מהמקום החמישי. בין באיירן ליריבותיה פעורה תהום של 18 נקודות ומעלה (19 משאלקה), תהום שנפערה מאז היינקס תפס את הפיקוד על הקבוצה. הפיקנטיות של המפגש טמונה בעובדה שכוכבה של שאלקה, ליאון גורצקה, חתם בשורות הבווארים לעונות הבאות. המהלך לא התקבל בהבנה בקרב אוהדי קבוצתו, מה שהביאו לספוג קריאות בוז רבות מהם במהלך המשחקים שלאחר מכן. גם איתו בהרכב הכחולים היום, לאף אחד אין אשליות לגבי תוצאת המשחק הצפוייה.

ליגה צרפתית – מחזור 25 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: טולוז-פ.ס.ז' (ספורט 5). ארבעה ימים לפני המפגש המאד מאד מסקרן מול ריאל מדריד, פ.ס.ז' צריכה לסלק מעליה את המטרד הזה הנקרא משחקים בליגה. בשבוע האחרון היא כבשה שביעייה – שלושה שערים מול ליל בחוץ במסגרת הליגה, ועוד ארבעה מול סושו במסגרת הגביע (עם שלושער של די מריה). משחק הגביע אגב לווה בתקרית ביזארית, שבה דני אלבס המגן נכנס לתפקיד השוער לאחר הרחקתו של האחרון. ליריבה מהתחתית צפוי גורל דומה לזה של יריבותיה הקודמות של המפלצת.

 

טניס / מתן גילור

טורניר סופיה (250) – חצי גמר

15:00 מריוס קופיל-ג'וזף קובליק. שניים מפתיעים שאיש לא ציפה מהם להיפגש בשלב הזה. רק נציין שקופיל מדורג בשלשהי המאייה הראשונה וקובליק העפיל מהמוקדמות. השניים טרם נפגשו בטורניר ATP.

19:00 סטניסלס וואוורינקה(1)-מירזה באסיץ'. הסיטואציה הנוחה ביותר לסטן בשביל קאמבק. למדורג 1 בטורניר לא אמורה להיות בעיה נגד טניסאי שעלה מהמוקדמות. לנוכח חצי הגמר השני, זה לגמרי שלו להפסיד. זהו המפגש הראשון בין השניים.

 

טורניר קויטו (250) – חצי גמר

20:00 רוברטו קרבייס באנה-אנדריי מרטין. את זה היה בלתי אפשרי לצפות, כששני טניסאים שהעפילו מהמוקדמות נפגשים בשלב חצי הגמר. זהו המפגש הראשון בין השניים שמדורגים מחוץ למאייה הראשונה.

22:00 טיאגו מונטריו-אלברט ראמוס וינולאס(2). וינולאס פשוט חייב לזכות בטורניר הזה, אחרי שהוסר כל איום רציני, עם כל הכבוד לברזילאי, שגם הוא מדורג מחוץ למאייה הראשונה. השניים נפגשו פעם אחת אותה ניצח וינולאס.

 

טורניר מונפלייה (250) – חצי גמר

16:00 דויד גופן(1)-רישאר גסקה(5). מפגש די צפוי בין הלא צרפתי היחיד בשלב חצי הגמר. רק נזכיר שגמר דיוויס האחרון הפגיש את בלגיה וצרפת על אדמת האחרונה. השניים נפגשו פעם אחת בעבר ומחבטו של גופן היה על העליונה.

מיד אחריו ג'ו וילפריד טסונגה(3)-לוקאס פויי(2). דרבי מעניין בין שני הטניסאים הצרפצים הטובים בעולם שמסמנים היטב את חילופי הדורות הנהדרים בטניס הצרפתי.  המאזן ביניהם עומד על 1:2 לטובת טסונגה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של דובאי – קטע 5

קטע 4 אתמול היה אמור להיות זה שיבהיר את העניינים בכל הנוגע למנצח המירוץ, אך במקום זאת הוא רק הפך את המירוץ לפתוח עוד יותר מכפי שהיה. הקטע כלל מספר טיפוסים לקראת סופו, מה שהיה אמור להרתיע את המטפסים הקלאסיים, אלא שאלו הצליחו להתמודד בכבוד עם האתגר. מי שהתמודד איתו בצורה המיטבית היה האיטלקי סוני קולברלי, שעשה סאגאן בסיום דמוי הקלאסיקות, כולל שבירת ליבו של האמריקני הצעיר, ברנדון מקנולטי, שהוביל עד המטרים האחרונים. את הפודיום השלימו מגנוס קורט נילסן מאסטנה וטימו רוסן מלוטו יאמבו. המאיץ האיטלקי אליה ויוויאני, שהוביל עד אתמול במירוץ, המשיך להרשים כשהגיע עם החבורה המובילה אל הקו. הפרס המיידי היה שמירת יתרונו כמוביל המירוץ, כשאחריו נילסן (2+), קולברלי (4+) ונתן ואן הוידונק (7+). צמוד ביותר לפני היום האחרון.

קטע 5 של היום, הקטע הנועל של המירוץ, מחזיר אותנו אל התוואי השטוח. עד כה, בשלל הקטעים השטוחים התחלקו גרונבייגן, ויוויאני וקבנדיש, בעוד שאחרים כקריסטוף, בוהאני וקיטל נותרו מאוכזבים (עם דגש על האחרון). המירוץ הזה מתברר כסיוט עבור קבוצות המאיצים, שלא מצליחות להתגבר על תוואי המסלול על מנת להוליך את המובילים שלהם אל הקו (כשיוצא הדופן היה דווקא קטע אתמול). זאת הסיבה שכל הימור היום על מנצח הקטע הוא אפשרי. הימור על מנצח המירוץ כולו אף יותר מסובך: ויוויאני הראה כושר נפלא, והוא בהחלט פייבוריט, אך פערי השניות בצמרת זעירים, ועשויים להימחק ע"י שניות הבונוס של מנצח הקטע. בנוסף יש את שניות הבונוס בקטעי המיאוץ שבדרך (באמצעותם הגיע ואן הוידונק למקום הרביעי כרגע), שעשויים אף הם להשפיע על התוצאה. בקיצור, צמוד עד הסוף. ניתן לצפות בקטע החל מ-11:30 כאן.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

      1. ואגב, יורוספורט הוסיפה שלושה ערוצים מיוחדים (556-558) לכיסוי האולימפיאדה. למי שיש יס, יכול לראות זאת חינם. למי שאין ורוצה לראות את האולימפיאדה באיכות טובה, יכול לרכוש מנוי ליורוספורט פלייר לתקופת האולימפיאדה.

        1. בדיוק הראו עכשיו ביורוספורט 5 את ההחלקה האומנותית של אלכסיי ביצ'נקו שלנו, כשהוא נותן אחלה ריקוד לצלילי "הבה נגילה". במקרה תפסתי כשחיפשתי את הערוצים בתגובה אליך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט