אירועי דיומא – 03.02.2018: ישראל בגביע דיוויס, קטע המלך בטור ולנסיה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 21 / מתן גילור

16:00 הפועל חיפה-איחוד בני סכנין (ספורט 4). הפועל מגיעה למשחק אחרי ניצחון 1:0 בעכו, שמשאיר אותה חזק במאבק על המקום באירופה. לקבוצה 39 נקודות במקום הרביעי, מרחק נקודה בודדת מהמקום השלישי, 3 נקודות מהמקום השני ו-5 נקודות מהמקום הראשון. סכנין מגיעה אחרי הפסד ביתי 2:1 לק"ש. היא נותרה במקום ה-9 עם 22 נקודות, מה שמעשית סיים את שאיפות הפלייאוף העליון שלה, אבל שאב אותה לתחתית, כשהיא 6 נקודות בלבד מהקו האדום.  בחלון ההעברות הפועל התחזקה בריקו מיטרבסקי, יוסיפ איבניצ'יץ' וגילי ורמוט שחזר לקבוצת נעוריו. חנן ממן, הישאם כיואן ואופק פישלר עזבו. סכנין ביצעה תוספות רבות כשהצטרפו: ג'ורדן פושה, אמיר חלאיילה, עוביידה חטאב, אנטוניו מרשיץ', יובל אבידור ועמרן אלקרנוואי. עזבו: ישראל זגורי, מוחמד כליבאת ולוקאס גאושו. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 1:0.

18:00 הפועל רעננה-הפועל עכו (ספורט 5 לייב). במחזור הקודם הפסידה רעננה בב"ש 1:3. היא במקום ה-11 עם 17 נקודות. רק אחת מעל הקו האדום. עכו הפסידה להפועל. היא נותרה במקום האחרון עם 9 נקודות ועם רגל בליגה השניה. בחלון ההעברות הגיעו לרעננה: גיירמו ויסקארה, מוחמד כליבאת, שלומי ארבייטמן, אור דסה, רועי זיקרי, תומר סוויסה, נמניה ניקוליץ' וגיא ליפקה. עזבו: מוחמד שכר, ג'ורדן פושה ויובל טיטלמן. לעכו הצטרפו: בן רייכרט, באלה עליקו מוחמדו, ליאל סספורטס, אוהד רבינוביץ', מתן בלטסקה, עמיד מחאג'נה ובר הלל. עזבו: עמית ביטון, פייסל מוליץ', רז לוי, בן אלגרבלי, סם אלישע ועיזאת חלאיילה. בסיבוב הקודם ניצחה רעננה 2:0.

18:15 עירוני קרית שמונה-מכבי נתניה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות גדולים. ק"ש 2:1 על סכנין ונתניה 1:2 על י-ם. ק"ש במקום ה-7 עם 26 נקודות, מרחק 6 מפלייאוף עליון. נתניה במקום ה-5 עם 32 נקודות. בחלון ההעברות הצטרף לק"ש וחמד שכר ועזבו אחמד עאבד, אופיר קריאף ודין מימוני. לנתניה הצטרפו: רמזי ספורי, דין מימוני וג'יק רוזנסקי. עזבו: עדן שרם, עדי קונסטנטינוס ובן צעירי. בסיבוב הקודם ניצחה נתניה 1:3.

20:30 בית"ר ירושלים-מכבי חיפה (ספורט 2). המשחק המרכזי של הערב מפגיש בין שתי קבוצות שמגיעות אחרי תוצאה לא מספקת. י-ם הפסידה בנתניה 1:2 והתרחקה מהפסדה. היא במקום ה-3 עם 40 נקודות, 4 מאחורי ב"ש במקום הראשון. מכבי סיימה בתיקו 1:1 עם פ"ת ואיום ירידת הליגה מתחיל להיות ממשי, כשהקבוצה במקום ה-10 עם 21 נקודות, רק 5 מהקום האדום. בחלון ההעברות הצטרפו לי-ם: יקוב סילבסטר ואופיר קריאף. עזבו: פול אדגר, אמיר עגייב, יוסי בניון וציון צמח. למכבי הצטרף אטיין ריינן. עזבו: גילי ורמוט, שי בן דוד וערן ביטון. חן עזרא המורחק ועידן ורד הפצוע יעדרו אצל הצהובים. נטע לביא יעדר אצל הירוקים. רועי קהת בספק. יצוין כי בעקבות הקריאות הגזעניות של אוהדי בית"ר י-ם נגד סכנין, היציע המזרחי ישאר מיותם מקהל במשחק. בסיבוב הקודם ניצחה י-ם 2:1.

פרמייר ליג – מחזור 26 / שגיא נאור

14:30 ברנלי – מנצ'סטר סיטי (ספורט1). הפתעת העונה ברנלי נמצאת במקום השביעי אבל מגיעה בכושר נוראי. היא צברה רק 4 נקודות בשמונת המחזורים האחרונים כשבטווח היא גם הודחה מהגביע (על ידי היריבה שלה היום). סיטי לא נתנה להפסד מול ליברפול לערער אותה והיא שוב חוזרת לנצח בלי הפסקה ולהציג יכולת נפלאה. השבוע היא חיזקה את ההגנה עם לאפורט, הבלם המצוין של בילבאו.

17:00: מנצ'סטר יונייטד – האדרספילד. הקבוצה של מוריניו חלפה מכה בוומבלי מול טוטנהאם ביום רביעי ונראתה כמו אסקופה נדרסת. ההפסד הזה צמצם את הפער בינם לבין התרנגולים במקום החמישי ל-5 נקודות בלבד ואם השאיפה בתחילת העונה היתה אליפות, כרגע נראה שמקום רביעי יהיה נחמה פורתא באולד טראפורד. האדרספילד סופרת 7 משחקים ללא ניצחון והיא רק נקודה מעל הקו האדום.

19:30: ארסנל – אברטון (ספורט1). התותחנים חווים הבדל תהומי בין משחקי הבית לחוץ. בבית הם השיגו 29 נק מתוך 36 אפשריות, בחוץ רק 13 ב-13 משחקים. למזלם, היום הם שוב באמירויות. אובמיאנג הגיע לצד העזיבות של אלכסיס סאנצ'ס ואוליבייה ז'ירו ואתמול התבשרנו שמסוט אוזיל שם קץ לשמועות וחתם לעוד 3 שנים. מעניין אם ונגר עדיין יהיה שם בסוף החוזה. אברטון מדורגת במקום התשיעי ועושה עונה סבירה מבחינתה, היא לא ברמה של 6 הראשונות אבל מספיק טובה בשביל להימנע ממאבקי השרדות .

סרייה A – מחזור 23 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: אינטר-קרוטונה (ספורט 1). מה יהיה עם אינטר. נראה שבקצב הזה, הקבוצה שהובילה את הליגה תשמח לסיימה במקום הרביעי בו היא אוחזת כעת. לקבוצה כבר רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון, כשבאחרון מול ספאל החלשה, היא ספגה שער בדקה התשעים. גם ראפיניה, שפתח לראשונה בהרכב אינטר לאחר ההשאלה מברצלונה, לא סייע במיוחד לקבוצה. קרוטונה היא קבוצה ברמה של ספאל, בעבר הלא רחוק טרף קל לאינטר, אך זה היה בעבר.

בונדסליגה – מחזור 21 / דוד "פאקו" סעדה

21:30: מיינץ-באיירן מינכן (ספורט 3). זה כבר נהיה הטקסט הקבוע בסקירות של הבונדסליגה. באיירן ממשיכה לנצח, ולתחזק את היתרון הגדול על הרודפות אחריה, כרגע 16 נקודות. בשבוע שעבר מול הופנהיים, האלופה החליטה קצת לספק עניין עם פיגור 2:0, לפני שהפכה את התוצאה עם חמישייה. לא נראה שרצף הנצחונות של האלופה בסכנה, היות שהיריבה היא קבוצת תחתית המצוייה 4 נקודות מהקו האדום.

21:30: פרייבורג-באייר לברקוזן (פריצות בספורט 3). האוחזת התורנית במקום השני בבונדסליגה היא באייר לברקוזן, כששני נצחונות רצופים מספיקים עבור כך. אחד הגורמים העיקריים בהצלחה זו של לברקוזן הוא חלוצה הג'מאייקני, ליאון ביילי, שלא מפסיק לכבוש במשחקיה האחרונים. גם פרייבורג נמצאת במומנטום טוב משלה. הקבוצה, שהייתה חברה באיזור התחתית, נחלצה משם עם סדרה של משחקים טובים, כשהפסדה האחרון היה לפני תשעה משחקים.

ליגה צרפתית – מחזור 24 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: ליל-פ.ס.ז' (ספורט 5). פ.ס.ז' הביסה במחזור הקודם את מונפלייה 4:0, במשחק שהפך את אדינסון קבאני לגדול כובשיה בכל הזמנים. הקבוצה ממשיכה לנצל את איבוד הנקודות של "מתחרותיה" לצמרת, ועכשיו הפער ממנה למקום השני צמח כבר ל-11 נקודות. פ.ס.ז' גם עלתה לגמר גביע הליגה לאחר שניצחה את רן 3:2. בהיעדר עניין ספורטיבי, ממשיכים להתייחס בצרפת ליחסיו של ניימאר עם האוהדים וההנהלה, כשהפרשה התורנית קשורה לביקורת של השחקן על ההנהלה, בעקבות שחרורו של חברו הקרוב, לוקאס מורה, מהקבוצה. המארחת ליל פתחה את העונה בצורה קטסטרופלית, עד שהוחלט לשחרר את מאמנה דאז מרסלו ביילסה. תחת מאמנה הנוכחי, כריסטוף גאלטייה, היא מראה יכולת מעט יותר טובה, אך היא עדיין מדשדשת בתחתית, וכנראה תמשיך לעשות זאת גם אחרי משחק היום.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 16

20:10 הפועל חולון – מכבי חיפה (פריצות בספורט 5). בשנה שעברה זה היה משחק בסדרה הטובה של השנה, העונה מדובר בקרב קצוות בין הקבוצה מהמקום השני לזו שמדורגת לפני אחרונה כאשר המאזנים של השתיים הפוכים: 4-11 לחולון, 11-4 לחיפה.

אם במקרה של חולון אנחנו מבינים איך הסגל הנוצץ שנבנה לדן שמיר נושם אוויר פסגות, במקרה של חיפה, משונה לראות איך קבוצה עמוקה ובעלת פוטנציאל מתדרדרת כך.  שישה הפסדים רצופים של חיפה (ועוד אחד בגביע) ממקמים את הקבוצה של עופר רחימי בתחתית הטבלה, כשרק הרצליה משקיפה עליהם מלמטה אבל גרועה מכך היא רמת הכדורסל וחוסר התחרותיות של החבורה בירוק. לצערם של רחימי ושות', המשחק הערב מול הפועל חולון לא אמור לבשר על שינוי במגמה. חולון שהפסידה באמצע השבוע באירופה בבית, מציגה יכולת שונה לחלוטין כשמדובר במשחקים באולם פרס בליגה וזולת ההפסד במשחק הפתיחה הביתי לאילת לא הפסידה במגרשה הביתי. גם בלי קורי וולדן (ואולי גלן רייס ג'וניור) ניצחה הקבוצה של דן שמיר בשבוע שעבר בגן נר ואם הנחישות הזו תחזור על עצמה אז מכבי חיפה לא תעמוד בדרכה, במה שיכול להתחיל להיות סוף דרכו של רחימי כמאמן הקבוצה בירוק.

20:30: הפועל ת"א – בני הרצליה (ספורט 5) – שלום לך הפועל ת"א!, או אולי כדאי לומר: הקבוצה החמה ביותר בליגת העל. ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, כולל שלושה רצופים דבר שלא קרה לאדומים מתל אביב כבר שנתיים רומזים לנו שמשהו טוב קורה לחבורה של דני פרנקו.שכרגע נמצאת במקום הרביעי אבל פוזלת כבר אל עבר המקום השלישי של הפועל ירושלים בחצי עין. מול הרצליה, ששקועה עמוק במקום האחרון למרות שסוף סוף רשמה ניצחון במחזור הקודם (על נהריה. בקושי) יש לאדומים עוד הזדמנות לקרוא תיגר על הצמרת. ואם אכן יקרה, הם כבר לא יראו כפאטה מורגנה.

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס – סיבוב 1 – הבית האירופאי-אפריקאי 1

דרום אפריקה(1)-ישראל(1).

במשחק הראשון אתמול לשן הצליח להפריע להאריס, אבל בכל זאת זה נגמר בשתי מערכות. במשחק השני סלע התחיל מצוין ולקח את המערכה הראשונה בקלות. את השניה הוא הפסיד בשובר בשוויון. בשלישית הוביל שבירה, איבד אותה ואז שבר לשמחק 5:7, כשנקודת המשחק היא טעות כפולה של שולץ.

11:00 רייבן קלאסן ורואן רוהלופס-יונתן ארליך ודניאל קוקירמן (ספורט 5+). משחק הזוגות הראשון בדיוויס של קוקי וה-32 של ארליך. ארליך כבר בן 40 ומדורג 81 בזוגות. קלאסן שחקן זוגות בפרופיל גבוה ומדורג 27 בעולם. גם רוהלופס אינו קוטל קנים ומדורג 147 ומחזיק במאזן דיוויס מושלם של 0:8. יהיה לא פשוט בכלל להביא מפה את הנקודה.

מיד אחריו לויד האריס(289)-דודי סלע(97) (ספורט 5+). עוד נקודת חובה לדודי במשחק בין מספרי 1. דודי חיית דיוויס ונקווה לניצחון שלו.

מיד אחריו ניקולאס שולץ(325)-עידן לשם(254) (ספורט 5+). אם התחזית שלי תתממש, יהא זה המשחק אשר יכריע את ההתמודדות. משחק פתוח לחלוטין.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס הגרמני  – חצי הגמר

17:00: שון מרפי-גרהאם דוט (יורוספורט 2)

22:15: ג'אד טראמפ-מארק וויליאמס (יורוספורט)

רבע הגמר אתמול הביא לנו כמה וכמה משחקים מורטי עצבים. שון מרפי וראיין דיי ניהלו קרב חתול ועכבר, בו הצליח לבסוף מרפי לזכות בפריים מכריע. ג'אד טראמפ היה נראה בדרכו לניצחון קל של 5:1 על דינג ז'ונווי, כשהכנסת לבן שלו הביאה את הסיני להפוך את המגמה עד ל-4:3, אך הבריטי הצליח בסוף לסגור עניין עם 5:3. גם מארק וויליאמס התקשה מעט מול ג'ימי רוברטסון, אך הצליח לנצחו בתוצאה זהה. גרהאם דוט וסייאו גואודונג נתנו לנו את המשחק הפסיכי של היום: הסיני, שגבר בקלות על מארק סלבי וליאנג וונבו, הוביל 4:0 והיה בדרכו לניצחון חלק, אבל דוט בדרכו העיקשת חזר ולקח פריים אחר פריים, עד שזכה במשחק כולו 5:4.

חצי הגמר היום השאיר אותנו עם שלושה שחקנים אותם אנו רואים הרבה העונה, ואחד קצת פחות. למרפי ולדוט יש כל אחד אליפות עולם על החגורה, אך בעוד שמרפי היה אחד מהשחקנים הבולטים העונה, דוט די דשדש. ברור שמרפי פייבוריט, אבל אסור לזלזל בנחישות של דוט, כפי שגם גואודונג הבין אתמול. המשחק השני בין טראמפ לוויליאמס מפגיש שני שחקנים שראינו רבות העונה. טראמפ גם הוא אחד השחקנים הבולטים העונה, אותו ראינו זוכה במאסטרס האירופי ומגיע לשלבים הגבוהים של כמעט כל אחד מהטורנירים שהשתתף. גם וויליאמס היה מראה מוכר לחובבי הענף, עם זכייה באליפות צפון אירלנד ובטורניר ששת הכדורים בסין. סה"כ נראה שכאן צפוי לנו קרב שקול למדי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של ולנסיה – קטע 4

קטע 3 של אתמול היה קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ. תנאי מזג האוויר הקשים בבוקר הביאו את המארגנים לנטרל את זמני הקבוצות מהזמן הכללי של המירוץ. לפיכך, רוב הקבוצות לא טרחו להתאמץ ולסכן את רוכביהן (הגם שבסופו של דבר תנאי הכביש לא היו מסוכנים במיוחד), וחלקן אף לא טרחו להגיע עם אופני נג"ש. קבוצת BMC, החזקה באופן מסורתי בקטעים אלו, זכתה בקטע בקלות, כדקה לפני אסטנה ו-AG2R. אלחנדרו ואלוורדה ודאי שמח על החלטת המארגנים, הן מכיוון שזה הבטיח לו יום נוסף בחולצת המוביל, והן כי הוא זוכר היטב את הנג"ש הקודם על כביש רטוב. לפיכך תמונת ההובלה נותרה בדיוק כפי שהייתה, עם ואלוורדה בראש, כשאחריו סאנצ'ז (4+), פוגלסנג (6+) וכל שאר הפייבוריטים 29 שניות מאחור.

*המלצת צפייה* קטע 4 הוא קטע המלך של המירוץ. זהו קטע הררי ורצוף עליות רבות, שהאחרונה שבהן, המסיימת את הקטע, מגיעה לשיפועים של 12%. הרוכב שיאחז בחולצת המוביל בסיום הקטע יהיה מן הסתם גם זה שינצח במירוץ כולו, היות וקטע מחר הוא קטע שטוח. כפי שהעניינים נראים, זה צריך להיות של ואלוורדה להפסיד. הספרדי נראה בכושר טוב, וההובלה שלו בכחצי דקה על רוב הפייבוריטים עשוייה להיות כרית נוחה מספיק עבור הניצחון במירוץ. עדיין, המרחק שלו משני רוכבי אסטנה קטן במיוחד, והסכנה המיידית צפוייה לו בעיקר מהדני. מה שבטוח, יהיה לנו היום אחלה קרב. שידור ביורוספורט החל מ-15:30.

 

לפוסט הזה יש 31 תגובות

      1. לשם מדורג 71 מקומות מעל שולץ וגם עם סךע עך הנייר אנחנו נחותים בזוגות. לא הייתי לוקח את ההימור הזה מראש.

  1. 28 ק"מ לסיום הקטע בולנסיה. קביאטקובסקי וקיריינקה מסקיי בקבוצת הבריחה כדקה לפני הפלוטון, אולי כקרש קפיצה לפולס. ואלוורדה כרגע לא מתרגש (בצדק מבחינתו).

    1. לא
      רק אמרנו שהקריירה שלו הסתימה.
      אבלמי אמר שאין חיים אחרי המוות ?
      הפרופיל הזה היה קלאסי שלו רק כשהוא בריא….
      ועכשיו כנראה שאין ספק ,הרופאים עשו יופי של עבודה.
      אתם יכולים לתאר לכם רכחבת אופניים במיכל מיים ?
      מי שלא יש תמונות …
      הורידו טריינר ואופניים למיכל מיים ולוורדה ירד עם קביים למיכל
      רכב ועלה חזגה בסולם בעזרת הקביים
      מדהים כוח הרצון והרוח האנושית.

  2. לצערי לשם שחקן חלש מאוד גם אם ינצח, כל עוד אין לנו עוד שחקן זוגות נורמלי אין ברירה אלא להעלות את דודי גם לזוגות.

    1. ההחלטה נכונה דודי לדעתי צריך לשחק יותר זוגות ארליך ושות אמרו זאת מזמן.
      דודי שחקן יחידים טוב במגרעות הגודל שלו .
      אין לו מה למכור ביחידים מול שחקני על הגבוהים ממנו בחצי ראש ויותר .
      אבל בזוגות יש לו אפשרות.ללכת רחוק יותר כי מגבלת הגודל מפריעה פחות.
      דודי יכול להיות שחקן זוגות מעולה.
      לא מכיר את לשם ,אגב איפה נועם אוקון ?

    1. לא חושב שאתה קשה , נבחרת צריכה להציג את המיטב , עם סלע הזוג טוב , יש על מה לעבוד לקבל זוג מצוין ,אך יש מגבחות.
      לשם עלה רענן ליחידים גם זה משהו .

      1. ההתלבטות הייתה אם לעלות לזוגות עם סלע כשמיד אח"כ יש לו את היחידים והוא יהיה עייף, או לעלות עם שחקן אחר לא מוכר (לא לשם) ודי לוותר על הזוגות בתקווה שזה יבטיח יותר ניצחון אח"כ של סלע ביחידים. אני טענתי שכן ומתן שלא (לגיטימי, הזוג של דרא"פ די חזק ואכן ניצח אבל גם היריב של סלע ביחידים לא טוב כמוהו ואכן סלע ניצח גם כשהיה עייף יותר).

        1. אני עדיין חושב שלא .
          הסחכוי עם דודי לנצח את הזוגות היה גבוה .
          דודי פשוט צריך להתיחס לזוגות.יותר ברצינות ולעבוד על כך בכלל
          בקריירה שלו .
          כי את.המקסימום שלו ביחידים הוא די מדגדג אבל בזוגות.יש לו לאן לשאוף..

  3. אור, שמח שהתעשתת בתגובה האחרונה. מדובר על נער שהראה קור רוח מרשים לגילו מול שחקן מנוסה בהרבה. דודי סלע הוא לא יהיה, אבל יש פה פוטנציאל לקריירה ברמה האמיר וינטרוב, שלהזכירכם נתן שנות טניס נהדרות לשיראל. הוא וישי עוליאל זה בסיס כדי להמשיך ולשרוד בבית 1 אם יהיה גם שחקן זוגות נורמלי אחרי יוני. בתקווה ארחיב בטור בימים הקרובים.

    1. תודה. בכל אופן מה שאני ראיתי ממנו זה שחקן בלי עוצמה וסרב שמעביר כדורים גבוהים, אמנם ממעט לטעות אבל לא אחד שיכול להתמודד ברמות הגבוהות.

        1. בהחלט וכל הכבוד, זה משהו שויינטרוב היה עושה באופן קבוע, וגם היו לו הופעות ונתונים פיזיים שהיית אומר איך הוא לא מדורג הרבה יותר גבוה..
          אני גם מנסה לא סתם להעביר ביקורת כמו אוהד ישראלי מצוי שרואה ספורטאי ישראלי לא בטופ ושלא מתעניינים בו בד"כ ולא מתבאס ברמה הלאומית אם הוא מפסיד (חכה לתגובות ברשת על אולימפיאדת החורף..), רק כותב מה שראיתי.

  4. בינתיים קראתי קצת נועם אוקון אומר כי השיטה השתנתה ,
    גמיר ווינטרוב מסםר על פציעה קשה מאד .
    החיים לא דבש…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט