אירועי דיומא – 04.02.2018: משחק העונה בליגת העל

כדורגל

ליגת העל – מחזור 21 / מתן גילור

19:30 מועדון ספורט עירוני אשדוד-בני יהודה תל אביב (ספורט 4). משחק חשוב לשתי הקבוצות. האחת נלחמת על מקומה בליגה והשניה רוצה להבטיח מעשית את מקומה בפלייאוף העליון. במחזור הקודם ניצחה אשדוד באשקלון 2:1. ערב המחזור, הקבוצה עדיין במקום ה-13 עם 16 נקודות, אך התקרבה מרחק הפרש שערים מהמקום ה-12 ומרחק נקודה בודדת מהמקום ה-11, בהם נשארים בליגה. בני יהודה סיימה בתיקו 0:0 עם מכבי ת"א. הקבוצה במקום ה-6 עם 32 נקודות. הווה אומר טווח ביטחון של 6 נקודות בפלייאוף העליון. בחלון ההעברות התחזקה אשדוד משמעותית עם: וובה בראון, אור אינברום, יגור פיליפנקה, דור ג'אן, שחר פיבן ועמית ביטון. עזבו: אדילסון באהיה, סידני דה פרייטאס, אוהד רבינוביץ' ואדר אוואט. בני יהודה בעיקר נפטרה מעודפים. הצטרפו: אסף רז ואיסמעילה סורו. עזבו: אנטוניו מרשיץ', דובב גבאי, אביעד בורלא, שי קונסטנטין, דניאל פלשר ואיתמר ישראלי. בסיבוב הקודם ניצחה אשדוד 2:1.

*המלצת צפייה* 21:00 מכבי תל אביב-הפועל באר שבע (ספורט 5). משחק העונה, אשר מפגיש בין שתי הקבוצות הטובות בישראל ואלופות 5 העונות האחרונות. שתי הקבוצות גם מאיישות את מקומו 1-2, ערב המחזור, כשלהפועל ב"ש 44 נקודות, אחרי ניצחון 1:3 על רעננה, ולמכבי ת"א 42 נקודות, אחרי תיקו 0:0 עם בני יהודה. מבחינת חוסרים, עיקר ההשפעה תהיה בחלק האחורי, כשבת"א יסחר אלי דסה (למרות שדווקא התרומה שלא להתקפה היא הקריטית). בב"ש יחסרו מיגל ויטור ומיהאי קורהוט הפצועים, וכמובן את שיר צדק המושעה. ב"ש מגיעה אחרי שבוע מוצלח בהרבה, אבל חודש ינואר בכללותו היה מוצלח יותר בצד הצהוב. מבחינת חלון ההעברות, לת"א הצטרף גידי קניוק ועזבו: טינו סושיץ', אור דסה (אח של), מתן בלטקסה ויגור פיליפנקה. לב"ש הצטרפו: מרואן קבהא, חנן ממן וואדים מאנזון. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 1:2, למרות שרוב המשחק שיחקה ב-10 שחקנים.

פרמייר ליג – מחזור 26 / שגיא נאור

*המלצת צפייה*18:30 ליברפול – טוטנהאם (ספורט1). משחק ענק באנפילד שיכולות להיות לו משמעויות קריטיות לגבי המקום של שתי הקבוצות בין ארבע הראשונות בסוף העונה. שתי הקבוצות מגיעות בכושר מצוין – המארחת ניצחה 5 מ-6 משחקיה האחרונים והפסידה רק פעם אחת ב-16 המשחקים האחרונים. גם העזיבה של קוטיניו לא עצרה את סלאח, פירמינו ומאנה ובאנפילד קשה מאו להוציא מהם נקודות. התרנגולים מגיעים אחרי ניצחון ענק על השדים האדומים בוומבלי עם תצודת עליונות מרשימה ביותר. הארי קיין דווקא לא מצא את הרשת אבל 11 שניות הספיקו לכריסטיאן אריקסן הדני לעשות זאת. שער עצמי של פיל ג'ונס סגר את המשחק והספרס יכולה היתה גם להכפיל ולשלש את היתרון במחצית השניה. ניצחון של הקבוצה של פוצ'טינו והם מדלגים מעל ליברפול היישר למקום השלישי.

לה ליגה – מחזור 22 / שגיא נאור

17:15 אספניול – ברצלונה (ערוץ one). הדרבי של ברצלונה אומנם מפגיש בין המוליכה לקבוצה במקום ה-15 אבל בארסה תמיד מתקשה בקורנאה דל פראט ואני בטוח שגם היום לא תלקק שם דבש. אספניול מגיע אחרי 2 הפסדים רצופים כשבכל אחד מהם הוציאה 3 כדורים מהרשת ומול התקפה שכובשת בממוצע כמעט 3 למשחק היא הולכת להסתגר, לצופף ולנסות לעקוץ במתפרצות ובעזרת לחץ גבוה. הבעיה שמולה מגיע מלך השערים והבישולים של הליגה (20 ו-9 בהתאמה) כשבחודש האחרון הוא מקבל גם את החלוץ שלו, לואיס סוארס, שחוזר לעצמו. האורוגוואי פתח את העונה חלש אבל סופר כבר 16 כיבושים ושני בטבלת מלכי השערים רק למסי. שער ניצחון באמצע השבוע במסטאיה נתן לקבוצה שלו מקדמה גדולה והדרך לגמר הגביע נראית סלולה. עם פער 9 נקודות נראה כי דאבל מקומי הוא עובדה כמעט מוגמרת ובקרוב יתחילו בקאמפ נואו לחשב איך מחלקים את הכוחות בשביל להתמקד בליגת האלופות.

21:45 אתלטיקו מדריד – ולנסיה (ערוץ one). עד לפני חודש המשחק הזה היה נראה כמו משחק עונה קטן כששתי הקבוצות צמודות לברצלונה אולם מאז אתלטיקו ובעיקר ולנסיה איבדו גובה. הפסד לאספניול ותיקו ביתי מול ג'ירונה אלה לא תוצאות שמאפשרות לאתלטיקו להתחרות באופן אמיתי על התואר. אצל העטלפים הירידה בתקופה האחרונה אפילו חדה יותר כשהפסידו 4 משחקים מששת האחרונים ויצטרכו לעבוד קשה על מנת להבטיח מקום בין 4 הראשונות.

סרייה A – מחזור 23 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: ורונה-רומא (ספורט 3). התקופה הרעה של רומא נמשכת. המפגש הכפול מול סמפדוריה הניב נקודה בודדת לרומאים, כשלאחר משחק ההשלמה בו הצליחה לחלץ תיקו בעור שיניה, בא המשחק בסוף השבוע בו הפסידה 1:0. שני המשחקים משלימים שישה משחקים ללא ניצחון לרומאים. היום מול הקבוצה החלשה שמתחת לקו האדום, כל תוצאה מלבד ניצחון תוציא את הקבוצה מהסיקורים במדור זה.

16:00: יובנטוס-ססואולו (ספורט 5). יובה ממשיכה לספק את העניין במאבק האליפות הצמוד מול נאפולי, עם ניצחון קל על קייבו. בנוסף, המשחק הראשון בחצי גמר הגביע, בחוץ מול אטאלנטה, שימח את אוהדיו הרבים של ג'יג'י בופון, שחזר להרכב לאחר פציעה, ועזר לקבוצה לנצח לאחר שעצר פנדל. היריבה מהתחתית לא צפוייה להקשות מדי על בופון וחבריו בהמשך המאבק על האליפות.

16:00: אודינזה-מילאן (ספורט 5). מתאוששים היטב המילאנזים בתקופה האחרונה. צמד המשחקים האחרון מול לאציו בליגה ובחצי גמר הגביע הניב ניצחון ותיקו. בליגה זה היה נצחונם השלישי ברציפות, מה שהציב אותם במקום השביעי בליגה, במקום שיכול להובילם עם קצת מזל לאירופה. אודינזה חזרה אף היא לנצח, כשהפסדה האחרון היה מול נאפולי לפני תשעה מחזורים, כך שצפוי לנו קרב לא רע היום.

21:45: בנוונטו-נאפולי (ספורט 5). מפגש קצוות. נאפולי המובילה ממשיכה לנצח, כשהבלגי הנהדר, דריס מרטנס הוא כלי הנשק העיקרי, עם עוד צמד – הפעם מול בולוניה. בנוונטו היא הנמושה של הליגה – נועלת את הטבלה במרחק רב מכל הקבוצות שמעליה. לא כוחות.

ליגה צרפתית – מחזור 24 / דוד "פאקו" סעדה

22:00: מונאקו-ליון (ספורט 5).  אחלה קרב צמרת. שתי הקבוצות שותפות בקרב המשולש על המקום השני (כשהשלישית היא מארסיי). ידיה של מונאקו מלאות עבודה בתקופה האחרונה. במחזור הקודם היא סיימה בתיקו 2 מהנה מול מארסיי, ואח"כ באמצע השבוע ניצחה את מונפלייה בדרך לגמר גביע הליגה מול פ.ס.ז'. ליון, לעומתה, נראתה עד המחזור הקודם יותר טוב משתי יריבותיה למקום השני, אך הופתעה ע"י בורדו 3:1. התוצאות יצרו סוג של סטטוס קוו בקרב על המקום השני, כשערב המחזור, מארסיי וליון חולקות אותו מספר נקודות ומונאקו אחת פחות. מארסיי הספיקה בינתיים לנצח שלשום 6:3 את מץ ולעלות שוב למקום השני, מה שהופך את משחק היום לקרב חשוב במיוחד עבור שתי מתחרותיה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס הגרמני  – הגמר

15:00, 21:00: מארק וויליאמס-גרהאם דוט (שידור של סשן הערב ביורוספורט)

אתמול קיבלנו בחצי הגמר שני משחקים שונים. בראשון בין שון מרפי לגרהאם דוט, מרפי היה ביתרון בדרך לניצחון, אלא שדוט הצליח להתגבר על פיגור של שלושה פריימים, ולנצח 6:4. המשחק השני בין מארק וויליאמס לג'אד טראמפ היה כבר הרבה יותר חד צדדי, ובו הצליח וויליאמס לרסק את טראמפ 6:1, תוך כדי הפגנת סנוקר משובח.

הגמר היום בין וויליאמס לדוט מפגיש שני סוסים ותיקים מאד, עם תארי אליפות עולם על החגורה, אלא שכאן פחות או יותר מסתיים הדמיון ביניהם. וויליאמס הוא אחד השחקנים המעוטרים בסבב, עם שתי זכיות באליפות העולם, ואינספור זכיות בטורנירים אחרים. דוט, פרט לאותה זכייה באליפות העולם ב-2006, ובאליפות סין שנה אח"כ, לא ראה זכייה באף טורניר אחר. גם השנה ניכר ההבדל בכושרם של השניים, כשוויליאמס הספיק לזכות באליפות צפון אירלנד בעוד שדוט לא הותיר חותם כלשהו, מה שמתבטא גם בהבדלי הדירוג ביניהם (וויליאמס-10, דוט-28). על הנייר, זה צריך להיות של וויליאמס מכל הסיבות, אלא שזה מה שנאמר לפני כל המשחקים של דוט בטורניר זה, ובכולם הוא חזר מפיגור משמעותי של פריימים, בדיוק כפי שהצליח להתגבר על צרות הרבה יותר משמעותיות בחייו האישיים. עונה זו מסתמנת כעונה של גאולה עבור כל אלו הממתינים לה, כמו וויליאמס עצמו (שחיכה חמש שנים לזכייה) וכמו מארק אלן – אולי היא תהיה כזו גם עבור דוט.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של ולנסיה – קטע 5

איזו פציעה בטור? אלחנדרו ואלוורדה כבר לא זוכר כזה דבר. הספרדי הראה אתמול בפעם המי יודע כמה שאין לו שום תחרות במירוצי פתיחת השנה בספרד. בקטע 4 ההררי של אתמול הוא לא התרגש מההתקפות של מתחריו, גם לא מזאת של אדם ייטס כחצי ק"מ לסיום המשופע. אז כמאה מטרים לסיום הוא עקף את הבריטי, וזכה בקטע השני שלו במירוץ, לפני ייטס ולואיס ליאון סאנצ'ז. ואלוורדה הגדיל את יתרונו בדירוג הסופי, הצפוי להיות גם הדירוג המסכם, לפני סאנצ'ז (14+) ופוגלסנג (26+).

קטע היום הוא קטע עם סיום שטוח, הצפוי להסתיים במיאוץ המוני, ללא השפעה על תוצאות המירוץ. בקטע המיאוץ הקודם, נראה ההולנדי דני ואן פופל כמאיץ החזק מכולם, וסיכוי רב שזה ייראה כך גם היום, גם על רקע העובדה שמתיאו טרנטין חזר מפציעה. שום דבר שאמור למנוע מואלוורדה לחגוג את הזכייה במירוץ כולו, כראשון הזוכה במירוץ בפעם השלישית. שידור ביורוספורט החל מ-16:00.

 

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה רבה נזכיר גם .
    בליגת העל סל דרכי הצפוניות בין נהריה -לגליל .
    גליל בכושר טוב בשבועות האחרונות לעומת נהריה שנעצרה .
    נהריה חייבת ניצחון אם ברצןנה לחזור לשמינייה.
    ירושלים רוצה להתאושש מההפסד באשדוד תארח את אילת.
    יש גם משחקי השלמה בגרמניה רגל.

    במוקד באירופה מונאקו מארחת את ליון .

    ליון נבלמה בשבוע שעבר כשנוצחה לאחר שניצחה את פריס ואת אותה מונאקו ב 1/32 בגביע החוץ.
    מונאקו העפילה לגמר גביע הליגה מול פריס.
    הם מנהלות מאבק (עם מארסיי ) על הסגנות שמעניקה כרטיס אוטומטי לצמפיון .

    זה אמנם לא בדיומא אבל חובה להזכיר את הסופרבול שמתחיל ב 1.30 בדטריוט (בקור של מינוס 16 מעלות ).

    ליגת העל .
    אם אשדוד תנצח אז בני יהודה תהיה הקבוצה היחידה עם סיכוי קלוש להדרדר מהפליאוף העליון ככה שבק"ש ופ"ת מחזיקים אצבעות לאשדוד.
    לעומת זאת ברעננה אשקלון ואפילו בעכו ובצד הירוק בחיפה מקווים שבני יהודה תנצח .

    משחק העונה .
    ניצחון של ב"ש יפתח כבר פער 5 לטובתה וזה משמעותי .
    תיקו שומר על הסטטוס קוו. (אך מעלה את בית"ר למקום 2 ).
    ניצחון צהוב וכך תראה הטבלה.
    1. תל אביב נקודה יותר מב"ש השנייה שתהיה נקודה יותר מירושלים השלישית עם נקודה יותר מחיפה האדומה .
    זאת ליגה !.

    עוד קצת אירופה .
    משחק מעניין באנגליה נזכיר שליברפול הודחה מהגביע וטוטנהאם שרדה בקושי מול קבוצת ליגה רביעית (שער שוויון של קייין דקה 82 ).

    בספרד נזכיר שלא מכבר אספניול ניצחה בביתה את ברצלונה במשחק הראשון ברבע גמר הגביע כמה שהיה הפסד רשמי יחידי העונה של ברצלונה בכל המסגרות (לא כולל ההפסד לריאל בסופר קאפ ).

    אז אמנם ברצלונה הצליחה לעבור לאחר מאמץ בגביע אך באספניול היא נוצחה הייתה גם הרבה ביקורת של שחקני ברצלונה על אספניול לאחר הגומלין (חגגתם כאילו עליתם ) מה שיחמם עוד יותר את האווירה היום.
    ברצלונה כבר לקחה מעשית את האליפות והיא תתרכז במפעלים הנוספים לכן אתלטיקו תשמח להבטיח מהר את הסגנות.
    ולנסיה יריבתה היום רוצה מקום 3 שמעלה אוטומטית והיא בתקופה מאתגרת ערב הגומלין מול ברצלונה בחצי גמר הגביע (נוצחה בחמישי 1-0 בחוץ במפגש הראשון ).

    הליגה המעניינת היחידה בכל הקשור למאבק האליפות היא איטליה .
    ושם המבחן הגדול שיקרה מתי שהוא (סביר להניח ).הוא של נאפולי ברגע שתרד מהפיסגה ותפנה מקומה ליובה אלופת 6 העונות האחרונות .
    אז תיבחן נאפולי מנטאלית האם היא תישבר או תחזור לפסגה .
    היום היא כנראה תיבחן במתינות בסוגיה זו שכנראה תגיע למשחקה כשהיא במקום השני אם יובה תנצח כצפוי את סוסואלו
    למזלה למשל נאפולי היא תשחק אצל האחרונה בטבלה שנראית לא שייכת לליגה בכלל .

  2. אתגר לחובבי האופניים :
    בשנת 2004 התכוננה קבוצת קלמה קומונידאד ולנסיינה לטור דה פראנס.
    להוציא את אוסקר סיביה שעזב כי לא יכלו לעמוד בחוזהו לאחר שסגרו עם ולוורדה ,רכבו בקבוצה
    קרלוס גרסייה קיזדה ,דוד בלאנקו ,חימנז שרכב עם התייש בבנסט,
    ועוד רבים וטובים .
    אחד מהרוכבים הללו לא אלחנדרו משתתף גם השנה במירוץ בוולנסיה ואפילו צפוי לשים בקרוב פתק בכותל …
    מי האיש?

          1. פאקו מכיר את הרכיבה בארץ טוב כך שהרמז בענין הכותל הקפיץ ממנו תשובה מיידית , מתן היה עולה על כך אחרי קצת בדיקה בקשר לעידו בחיפוש מהיר היה עולה על כך די בקלות,
            אבל המטרה היצה ממש לא למומחי האופניים אלא לשים את האצבע על מה שנבנה כאן עכשיו .
            והדרך שבה בונים , כשיש על מה צריך לפרגן.

      1. ידעתי שתדע מיידית ,חבל שלא ביקשתי ממך לחכות קצת עם התשובה ,כדי לתת.לאחרים לנסות לשבור מעט את הראש.
        חתיכת הסטוריה רובן פלזה עכשיו איתנו.
        אחד מאלו שמכירים את ולוורדה טוב מכולם ,הוא ובלאנקו היו הפועלים הראשיים של הקב המופלאה הזו ב2004.
        מה שיש לפלזה ובלאנקו ברגליים ובראש אין להרבה רוכבים בעולם.
        וזו בדיוק ההזדמנות לפרגן לרן מרגליות ויתר הקב שהביאו בדיוק את הרוכב הכי מתאים ללמד צעירים מנטליות של רוכב אופניים .

  3. סוף הסיפור
    חזוס מנצאנו דיבר ,קלמה לא הוזמנה לטור .
    נכון הם רימו אך לא יותר מאחרים ,לא יותר מארמסטרונג ולא יותר מפונאק שחיסלה לאוסקר סיבייה וטיילר המילטון את הקריירה.
    חזוס מנצאנו עף מהתחום , קשה להיות ישר בענף הזה.
    אחר כך התפרסם סיפורו של קונטאדור שכמעט נהרג עקב נטילה מוגברת…
    הסיפור הזה צחזיר אותנו לשאלה מה זה ספורט או מופע?
    ואיך עוצרים את הסימום .
    לזה אין לי תשובות,אבל כחעבב ספורט לראות את נופי המדינה סוך סוף בעולם , ולזכות בהכרה הבינלאומית הזו .
    זו הרגשה נהדרת.

  4. לדעתי, האירוע החשוב ביותר מתקיים הלילה/הבוקר בשעה 01:30 הסופר בול בין פילדלפיה איגלס לניו אינגלנד פטריוטס.
    שידור בערוץ הספורט 5.

      1. אתה צודק כמובן.
        נהניתי לקרוא את הסקירה השבועית של גיא הרשע. אבל היום, עד עכשיו, שום דבר לא נכתב ולכן מצאתי לנכון להזכיר את קיום המשחק הנ"ל

  5. מישהו ראה את הדרבי הספרדי (קטלוני ).
    אני היחיד שלא מבין איך המשחק שוחק בתנאי מזג אוויר שכאלה ?
    אם היה שופט בישראל שמאפשר משחק בתנאים כאלו היו מרחיקים אותו לפרק זמן ארוך (ובצדק ).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט