אירועי דיומא – 01.02.2018: מכבי ת"א בקובנה

 

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 21

20:00: ז'לגיריס קובנה – מכבי ת"א  (ערוץ 10)- אחרי שני ניצחונות רצופים שביססו אותה במקום השמיני עם שני ניצחונות מעל המקום התשיעי ממנו כבר מסיימים את העונה בתום השלב הנוכחי, מגיעה מכבי ת"א למבחן מעניין במגרש חוץ קשה בליטא. היריבה הערב, ז'לגיריס אותה מאמן מיודיענו שאראס יסקוביצ'יוס אמנם לא בכושר טוב כמו שהייתה לפני חודש והפסידה שלושה משחקים מתוך חמשת האחרונים ביורוליג, אבל בכל הנוגע למשחקים שנערכים במגרשה הביתי, מצבה טוב בהרבה והיא עם שישה ניצחונות רצופים מאז ההפסד הביתי לבאקסוניה באמצע נובמבר.

על היריבות בין מכבי ת"א לז'לגיריס במהלך השנים אין צורך להכביר במילים, רק נציין שהשנה נפגשו השתיים בסיבוב הראשון ולמרות קאמבק של קובנה לקראת הסיום זה נגמר ב74-81 לחניכיו של נבאן ספאחיה. המשחק היום הוא משחק קשה מאוד לתל אביבים ועם זאת אפשרי לניצחון ואם יש דבר שוודאי הוא – שניצחון הערב יקרב מאוד את מכבי ת"א להשיג את מטרתה ולהשתלב בין שמונה הראשונות, כאשר הוא אף עשוי לגרום לה ליתרון מול קובנה במאזן הפנימי (לז'לגיריס כרגע ניצחון אחד יותר מלמכבי ת"א ולחימקי שמתחתיה).

19:00: צסק"א מוסקבה – ריאל מדריד – משחק צמרת בין שתיים מאריות היורוליג בהיסטוריה ובשנים האחרונות וכן בין שתי הקבוצות העשירות במפעל. צסק"א התבוססה בלעדית במקום הראשון והיא מחזיקה בפער של שני ניצחונות מפנרבחצ'ה השנייה כתוצאה מארבעה ניצחונות רצופים. ריאל די התאוששה מתקופת הפציעות שלה והיא כבר שלישית עם שלושה ניצחונות פחות מלרוסים. המשחק הערב בהחלט יכול להיות סוער והזדמנות של ריאל להודיע שהחזרה לעניינים היא לא רק תוצאה של סטטיסטיקה שמתאזנת אלא בעיקר איום מחודש על ראשות המפעל. צסק"א מצידה, יכולה לקבל מרווח ביטחון משמעותי אם תנצח גם את המשחק הזה. בסיבוב הקודם ניצחה הקבוצה של דונצ'יץ' את הרוסים 69-82.

19:00: אנדולו אפס – ולנסיה – למרות שלושה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים מהעונה של ולנסיה כבר לא ייצא כלום כנראה. ויודעים מה? זה בוודאי נכון גם לגבי הקבוצה הטורקית שהם ייפגשו היום שהפסידה את שלושת משחקיה האחרונים ומדורגת אחרונה. או בקיצור, משחק לא חשוב ולא מעניין. בסיבוב הקודם ניצחה ולנסיה 71-78.

20:00: ברצלונה – מילאנו – כל פעם שבברצלונה מנצחים משחק ומתחילים לחשוב שאולי, בכל זאת, הקבוצה תצליח לטפס לטופ 8 ולממש את הפוטנציאל שלה, מגיע הפסד ומוריד את הקבוצה לקרקע המציאות העגומה. אז הערב, מול מילאנו העלובה, יש לברצלונה הזדמנות להתחיל לפתח ציפיות שוב… בסיבוב הקודם ניצחה מילאנו 74-78.

*המלצת צפייה* 21:00: אולימפיאקוס – פנרבחצ'ה – עוד משחק מסקרן מאוד בין שתיים מהקבוצות הטובות ביבשת ומה גם שהמשחק מהווה שיחזור של הגמר האחרון. עד לפני כמה שבעוות היוונים היו בפסגת היורוליג, אלא שסידרה של ארבעה הפסדים בשישה משחקים, כולם במשחקי חוץ, הורידה את הקבוצה של ספנוליס מהאולימפוס והחזירה אותם לגודל הטבעי שלהם, שזה לא רע אבל כנראה לא ברמה של קונטדריות. אם אולימפיאקוס שמדורגת חמישית כרגע רוצה לחזור לעניינים ולהצהיר כוונות שאומרות שבכל זאת צריך לקחת אותה ברצינות משחק ביתי מול אלופת אירופה שמגיעה עם חמישה ניצחונות יורוליג רצופים זו הזדמנות מצוינת כאשר חשוב להזכיר שהניצחון של אולימיפיאקוס באיסטנבול בסיבוב הקודם 83-90 לאחר הארכה היה זה שנתן לחבורה היוונית זריקת עידוד משמעותית ופתחה את החודש המוצלח שלהם. החבורה של אוברדוביץ' מצידה, נוהגת להעלות הילוך כשזה חשוב ותקווה להמשיך באותה מגמה גם במוקש שמחכה לה בהיכל השלום והאחווה, ככה שהולך להיות פה פייט הגון שקשה לדעת איך יסתיים.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס הגרמני  – סיבובים 1 ו-2

טורניר המאסטרס הגרמני הוא טורניר קצר, הנערך במשך חמישה ימים בברלין. בניגוד למרומז משמו, מדובר בטורניר דירוג (שהשחקנים העפילו אליו דרך טורניר מוקדמות), והוא ודאי פחות יוקרתי מטורניר המאסטרס שהסתיים בשבוע שעבר. אנו מצטרפים לטורניר ביומו השני, כשחלק מהסיבוב הראשון שוחק כבר אתמול. בין התוצאות הבולטות ראינו את זוכה השנה שעברה, אנתוני המילטון, מודח ע"י ג'ימי רוברטסון, ואת זוכה המאסטרס הטרי, מארק אלן, מודח ע"י מתיו סלט. היום יושלם הסיבוב הראשון, עם משחקים מעניינים בין אלוף העולם, מארק סלבי, לסייאו גואודונג, ובין בארי הוקינס לגרהאם דוט. בשעות הערב נוכל לראות את פתיחת הסיבוב השני, עם משחקים מעניינים בין ג'אד טראמפ לג'ו פרי ובין דינג ז'ונווי לריקי וולדן. שידורים ביורוספורט 2 ב-16:00 וביורוספורט ב-21:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של ולנסיה – קטע 2

קטע 1 אתמול הסתיים כצפוי במיאוץ המוני. ההולנדי דני ואן פופל הראה שהוא המאיץ הטוב בחבורה, כשהצליח במיאוץ עוצמתי למדי לזכות לפני לוקה מזגץ ויורגן רולנדטס.

קטע 2 כבר מביא אותנו אל התכלס של המירוץ, עם שתי פסגות בדרגה 1, שיגיעו אחרי שלוש מדרגה 3. ברור שמדובר כאן בקטע למטפסים מסוגו של ואלוורדה, אלא שהמרחק הרב בין הפסגה האחרונה לסיום הקטע מרמז על כך שהמאבק בין המטפסים יידחה להמשך המירוץ. שידור ביורוספורט החל מהשעה 16:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה נציין שהיום יערך משחק חצי גמר הגביע הספרדי בין ברצלונה לולנסיה זהו משחק 1 מבין 2.
    ביורוליג משחק סופר חשוב למכבי ניצחון יעלה אותה למקום 6 .
    אם להפסיד אז פחות מ 7 .
    אולימפיקוס -פנרבחצה משחק מרתק .
    בעיני אולימפיקוס היא כן קונדיטורית בייחוד בשיטת הפיינל פור.
    צסקא -ריאל משחק מומלץ מבחינת איכות .

  2. שניים שחזרו משום מקום ,יעקב פולגסטג ואלחנדרו ולורדה ,ושניהם מועמדים לנצח בטור ,פשוט מדהים לראות את ולורדה בחזרהובמצב הזה,חוזפה בלוקי ניסה הכל במשך עשרה חודשים וכלום לא הצליח לו ,אבל לולורדה אחרי פציעה מסימת קריירה יש תשע נשמות ,הוא שמר על קור רוח בהתחלה אבל החיבוקים עם החברים הקרובים בסיום אמרו הכל .
    אם ינצח בטור השנה יהיה סיפור מדהים ההמונים אוהבים סיפורים כאלו. ולא יכול להיות סיום מתאים יותר לקרירה המדהימה של הרוכב הזה מאשר ניצחון בטור .
    אבל ניצחון בקטע אחד עדיין לא אומר שהגוף יכול להחזיק עומס של גראן טור מלא .
    אך לשמוח מותר שמחה גדולה כיף לראות אותו חוזר .

    1. הגדרות מינוחים :
      טור משמע טור דה פראנס .
      ומירוץ הקטעים של ולנסיה נקרא:
      וולטה סיקליסטה קומונידאד ולנסיינה .
      תודה פאקו וחברים על הסיקורים והפינה המצוינת הזו .
      כמעט ושכחתי .

      1. אני לא יכול להוכיח את ההנחה שלי אבל אני חי אותה …
        וההנחה היא שלחולה אסטמה וחוזפה בודאות הוא כזה ההתאוששות קשה בהרבה.
        גם הפגיעות שלו היו מערכתיות קשות מאד לאחר שהפסיק לרכב לא דווח יותר למיטב ידיעתי .
        כל אחת מהפגיעות לחוד היתה כזו המסימת קריירה.
        אך גם זו של ולורדה היא כזו , רק שהיא אחת מול מספר למיטב זכרוני חמש .
        האשמה בודאות צמיג לא מתאים למיטב ידיעתי .

  3. בינתיים הליטאים שלא מרשימים נתנו רבע שלישי מהסרטים. מכבי עדיין יכולה לחזור (מינוס 16 הפרש).
    9 של הליטאים הוא דתי, לא? יש לו כיפה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט