פינת המונדיאל 6 (על הסיכוי של גרמניה אלופת העולם) / אהרון שדה

תוצאת תמונה עבור ‪fifa 18 world cup‬‏

המונדיאל המלא הראשון שלי היה בשנת 1986 (זוכר קצת מ-82 בהיותי בן 7).

ומה שאני יכול לומר לכם בביטחון הוא שאף פעם אלופת העולם לא הייתה אצלי בראש רשימת המועמדות להגן על תארה.

אמנם היו כמה שחשבתי שיגיעו רחוק – בייחוד צרפת 02 או ברזיל 06.

אבל לא סימנתי אותן בראש רשימת המועמדות שלי .

הפעם, לצערי הרב, האלופה היא גם הפייבוריטית שלי להגן על התואר (לצערי כי אני לא יכול להתעלם מהשואה גם בחלוף יותר מ-70 שנה. יש לי משפחה ענפה שאמנם ניצלה אבל איבדה שם לא מעט מאחיה הוריה וכו').

יש לכך מספר סיבות אותם ארצה לחלק אתכם בטור זה.

סיבה ראשונה חילופי המשמרות:

אחת הסיבות המרכזיות לדעתי לכך שנבחרת לא מצליחה להגן על תארה נובע מכך שאלו שהביאו את התואר הופכים לסוג של אגדות חיות שאסור לגעת בהם וזה מעכב את חילופי המשמרות, שחקנים עוברים את השיא ולא מקבלים פייט מהצעירים המוכשרים.

יש דוגמאות למכביר. למשל ספרד 2014 שנתנה עדיין את המושכות לקאסיאס, צ'אבי, טורס ווייה, למרות שהיו להם מחליפים ברמה לא פחות גבוהה.

(את צ'אבי למשל הערכתי מאד כשחקן אך לטעמי היה ברור שהוא לא יהיה מסוגל לתת מונדיאל איכותי בגילו המופלג ולאחר עונה מפרכת.)

דוגמה נוספת היא נבחרת גרמניה עצמה של 1994 שבאה לאחר שזכתה במונדיאל 90.

הנבחרת ההיא הייתה זקנה באופן קיצוני עם ממוצע גיל גבוה בעיקר בהגנה, שכללה את ברמה שהיה אז בן 34 (מבקיע שער הניצחון בגמר 90) או מתיאוס הקפטן ממונדיאל 90 בן ה-33 וכן מספר שחקנים נוספים כמו בוכוולד (33) וגם פלר החלוץ (34).

לגרמניה הנוכחית  אין  את הבעיה הזו.

זאת מכיוון שמספר שחקני מפתח וותיקים מהמונדיאל הקודם כבר פרשו, כגון שוויינשטייגר ,להאם, קלוזה, מרטסקאר  ופדולסקי.

יש כמובן סיבות נוספות למצב הזה (למשל מתחילה הדור של 2014 היה צעיר יחסית).

אך בשורה התחתונה לנבחרת הגרמנית ישנו דור שנמצא ממש בשיאו ולא מעבר לשיא.

סיבה שנייה עומק נדיר:

עומק זה לא רק מאגר כישרונות אלא גם כאלו שצברו ניסיון.

גם לספרד 2014 היה עומק כישרונות רב אלא שהם לא קיבלו מספיק ניסיון במדי הנבחרת.

הפעם שלל גורמים יצרו מציאות נדירה בהם מספיק צעירים מהדור החדש צברו ניסיון לא מועט בכלל במהלך השנים מאז המונדיאל מה שיעזור לנבחרת הנוכחית.

הנה הסיבות המרכזיות"

א. פעם לא מזמן אלופת עולם לא שיחקה מוקדמות היום כבר כן.  לכן 10 משחקי מוקדמות (שהסתיימו אגב במאזן מושלם) אפשרו ללאב לשבץ מספר שיא של שחקנים מגרמניה ולאפשר להם ניסיון בינלאומי רשמי.

ב. יורו 2016. כבר לפני מוקדמות היורו פרשו מספר שחקנים כמו להאם וקלוזה מה שאפשר לתת התנסות לשחקנים נוספים בטורניר עצמו ובמוקדמות כשגם סדרת פציעות של שחקנים חשובים (חדירה למשל) אפשרה לעוד שחקנים לשחק.

ג. גביע הקונפדרציות האחרון מהקיץ. לאב החליט במודע לזמן סגל משני לטורניר שנערך ברוסיה בקיץ. הרכב המשנה הזה (כמעט ללא אף שחקן שהיה בסגל במונדיאל ובטח ללא אף שחקן בכיר מהמונדיאל) זכה בטורניר לפני צ'ילה, פורטוגל (בהרכב כמעט מלא), מקסיקו, רוסיה ועוד.

להלן חלק מהשחקנים ששיחקו בטורניר הזה: טר שטגן, קימיך, צ'אן, דרקסלר, גורצקה, רודי וורנר.

תוסיפו לכך את העובדה שהנבחרת השלישית למעשה של גרמניה זכתה במדליית הכסף האולימפית (חלק מהשחקנים שיחקו גם בקונפדרציה) ושנבחרת נוספת לקחה את יורו הצעירות בקיץ האחרון ותקבלו עומק בלתי נדלה של שחקנים.

לגרמנים יש עומק בכל עמדה – הנה הבולטים שבהם:

בשער יש כמובן את נוייר ואם לא יחזור לכושר מהפציעה יש את טר שטגן הנהדר או טראפ (מינכן, ברצלונה ופריז בהתאמה).

בהגנה יש את צמד בלמי מינכן הומלס ובואטנג גם הובדס מיובה ורודירגר מצ'לסי באים בחשבון.

בעמדות המגנים יוכלו לשחק קימיך ממינכן או סאנה מהסיטי גם מוסטפי מארסנל.

בקישור האחורי יש עדיין את חדירה מיובה או גונדואן מהסיטי.

קדימה יותר יש את קרוס (ריאל), אוזיל (ארסנל), דרקסלר (פ.ס.ז'.) ואם במקרה יהיה בריא אז אולי גם רויס או אפילו גצה כובש שער הניצחון בגמר 2014 (מדורטמנד).

ולא הזכרנו שחקנים כמו רודה או שורלה.

בחוד יש בעיקר את ורנר המצוין מליפציג ואת הווינר הגדול מולר ממינכן.

אלו הבולטים ביותר אך יש עוד רבים שיכולים להידפק על סגל הנבחרת לרוסיה.

סיבה שלישית ביתיות:

אמנם הטורניר ייערך ברוסיה ולא בגרמניה אך בכל הקשור למרחק ולאקלים זה יתרון ביתיות לכל דבר לנבחרת הגרמנית אך גם בלי הלחץ שביתיות אמיתית גורמת.

יש הבדל גדול בין לשחק טורניר מונדיאל באקלים אירופאי מוכר מאשר לנדוד לאסיה, דרום אפריקה או דרום אמריקה.

בדרך כלל כשאלופת עולם לוקחת טורניר היא צריכה להגן על התואר לאחר מכן בתנאים קשים ולא מוכרים.

גרמניה הייתה לנבחרת האירופאית הראשונה שזכתה בטורניר ביבשת אמריקה כזכור והפעם מבחינה זו אמור להיות לה הרבה יותר קל.

אנקדוטה קטנה אומרת שהאירופאית האחרונה ששיחקה את המונדיאל שלאחריו ביבשת שלה הגנה על תארה (המדובר באיטליה 38 בטורניר שנערך בצרפת).

גם הנבחרת הנוספת שהצליחה להגן על התואר עשתה זאת ביבשתה המדובר בברזיל 1962 בטורניר ששוחק בצ'ילה.

מאז אגב אף פעם לא ניתנה האפשרות לאלופה המכהנת לשחק ביבשת שלה והנה הפעם גרמניה תקבל את ההזדמנות הזו.

סיבה רביעית ניסיון מערכתי נדיר:

נתוני גרמניה מאז תום מלחמת העולם השנייה חסרי תקדים ממש.

ב-1950 היא הושעתה (בעקבות המלחמה) אבל מאז טורניר 1954 הנתונים שלה הטובים ביותר .

הנתון הראשון: מאז 1954 גרמניה תמיד טופ 8 בעולם!

60 שנה 16 טורנירים וגרמניה תמיד ברבע הגמר (בכל שיטות הטורניר השונות).

תמיד בין 8 הגדולות ככה שלמעשה בשיטה הנוכחית היא מגיעה בקביעות למקום ממנו צריך להמשיך 3 משחקים בלבד בשביל לזכות בתואר.

עד כמה זה נדיר?

הבאה אחריה (מאז 54 כאמור) ברזיל עם 13 הופעות (אך באחת מהן נעצרה לא ברבע גמר אלא בבית שמינית/רבע שהיה למעשה מקומות 5-12 במונדיאל 82).

אחריה ארגנטינה עם 10 הופעות (כולל 5-12 ב 82).

אנגליה הגיעה ל-8 הופעות ב-16 טורנירים (כולל 82).

ואחריהם איטליה עם 7 לפני צרפת והולנד עם 6 הופעות ברבע מאז 54.

בקיצור רק 4 נבחרות תבל הגיעו לכדי מחצית הפעמים האפשריות לרבע הגמר וגרמניה עם 100 אחוז.

הנתון השני: בתקופה האמורה גרמניה עם 12 טורנירים בחצי הגמר.

כן, 75 אחוז מהטורנירים (45 מתוך 60 השנה האחרונות) גרמניה טופ 4 בעולם!

זה הרבה לפני כל היתר כולל ברזיל עם 9 הופעות, איטליה עם 6  צרפת והולנד עם 5 וארגנטינה עם 4.

הנתון השלישי גרמניה עם 8/16 הופעות בגמרים בטורנירים אלו.

כן לגרמניה יש סט' 50 אחוזי הצלחה להגיע לגמר זה לא פחות ממדהים.

אחריה ברזיל עם 6 גמרים, ארגנטינה ואיטליה עם 4 והולנד עם 3.

כל הניסיון הזה בתוספת העובדה שלאב המאמן נמצא כבר עשור שלם בנבחרת כמאמן ראשי וסה"כ 12 שנה (תחילה כעוזרו של קלינסמן)  נותנים לגרמניה יתרון גדול מאד בניסיון  המערכתי הכולל.

סיבות נוספות בקצרה:

ליגה פחות מתישה.

באופן יחסי הליגה הגרמנית רגועה יותר מהאנגלית או הספרדית ויתר הליגות הגדולות  (4 משחקים פחות במהלך העונה + משחק גביע בודד ללא גומלין).

מה שמאפשר מנוחה שבאה לידי ביטוי בפגרת החורף.

תוסיפו לכך את העובדה שלמעט מינכן הגרמניות לא נותרו במפעל האלופות ותקבלו פחות עומס באופן משמעותי מהקבוצות הגדולות של ספרד ואנגליה.

גיל השחקנים.

כדורגל ביוני שונה מכדורגל באפריל ראינו למשל את ג'רארד ולאמפרד המבוגרים מתקשים לשחזר את יכולתם לאחר עונה מתישה זה נכון גם לרונאלדו ומסי ככל שמתבגרים.

לגרמנים יש סוסים צעירים ורעבים וכמובן פחות עייפים.

יציבות בהרכב הראשון.

למרות שהרבה מאד שחקנים לבשו את חולצת הנבחרת הגרמנית עקב הנסיבות בהם נגענו, עדיין נראה שאלמלא פציעות יש בסיס של 7-9 שחקנים בהרכב כשהנוספים יבואו מי שיהיו בכושר הכי טוב ביוני.

אנו מדברים כמובן על נוייר בשער.

בהגנה שתכלול את צמד בלמי מינכן הולמס ובואטנג וקאמיך (שלא פספס דקת מוקדמות).

הקישור יכלול את חדירה יחד עם אוזיל וקרוס.

ובחוד ורנר ומולר.

התבוססות משמעותית על קבוצה אחת.

2 אלופות האחרונות זכו בתואר גם בזכות התיאום הקבוצתי קרי שחקנים ששיחקו ברובם באותה קבוצה.

ב-2010 שיחקו בהרכב הראשון של הנבחרת הספרדית 6 נציגי ברצלונה.

פיקה, פויול, בוסקטס, צ'אבי, אנייסטה ופדרו שזה רוב ההרכב (ולא דיברנו על ווייה שבדיוק חתם ולא על פברגס שהיה בקבוצה לפני ואחרי המונדיאל).

ב-2014 שיחקו בהרכב הראשון של הנבחרת הגרמנית: נוייאר, להאם, בואטנג, שווישטנגר, קרוס ומולר (ולא דיברנו על קלוזה והולמס שהיו בקבוצה קודם לכן). שוב זה היווה רוב.

הפעם מבדיקת היתכנות שעשיתי אין לאף נבחרת בכירה רוב מאותה הקבוצה, אך גרמניה הכי קרובה לכך עם חמישיית שחקני מינכן (נוייר, הולמס, בואטנג, קימיך ומולר).

סיכום:

גיל השחקנים, הניסיון האישי והמערכתי יחד עם המסורת, הרעננות, התיאום הקבוצתי והביתיות היחסית נותנות לגרמניה יתרון רב מאד ביחס לאלופות עולם קודמות מה שעושה אותה לפייבוריטית גדולה ללכת עד הסוף.

הגרמנים שובצו לבית אחד עם מקסיקו, שבדיה וקוריאה הדרומית.

ואם לא תהיה הפתעה גדולה יקבלו את שוויץ/סרביה בשמינית הגמר בדרך למקומם הקבוע ב-60 השנה האחרונות.

ברבע הגמר תחכה לה כנראה בלגיה, אנגליה, קולומביה או פולין מה שאומר דרך יחסית נוחה לחצי הגמר שם יתייצבו כנראה צרפת, ספרד או ארגנטינה (גם פורטוגל ואורוגוואי בצד זה).

 

הישגי נבחרת גרמניה מאז מונדיאל 54 ואילך

שנהמקוםניצחונותתיקוהפסדכבשהספגההערות
195414011812
195842221214
19627*21142גרמניה הודחה ברבע הגמר המקום הבלתי רשמי הוא 7 כשלישית מבין 4 מודחות רבע הגמר
19662411156
197035011710
19741601134
19785141105השיטה קבעה ששלב רבע הגמר שוחק בבית נוסף בין 4 נבחרות ולא בנוק אאוט סה"כ 2 בתים 8 נבחרות
198223221210בחצי הגמר ניצחה גרמניה את צרפת בדו קרב מהנקודה הלבנה לצורך המאזן החשבתי את המשחק כתוצאת תיקו
1986232287ברבע הגמר ניצחה גרמניה את מקסיקו בדו קרב מהנקודה הלבנה לצורך המאזן נחשב המשחק כתוצאת תיקו
19901520255בחצי הגמר ניצחה גרמניה את אנגליה מהנקודה הלבנה לצורך המאזן נחשב המשחק כתוצאת תיקו
19945*31197גרמניה הודחה ברבע הגמר המקום הבלתי רשמי הוא 5 כראשונה מבין מודחות רבע הגמר
19987*31186גרמניה הודחה ברבע הגמר המקום הבלתי הרשמי הוא 7 כשלישית מבין מודחות רבע הגמר
20022511143
20063511146
20103502165
20141610184
סיכום3.07621918213106

 

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אהרון, יופי של פוסט, נהניתי מאד, תודה.
    אני אוהד את גרמניה וגם את ברזיל אבל את גרמניה קצת יותר.
    ברור לי שיש פה שנאה לנבחרת הגרמנית. ביירן מינכן נקרא המועדון היהודי ואני אוהד באיירן מאז תחילת שנות השמונים. קרוייף מהולנד ובקנבאוור מבאיירן.

  2. כל הכבוד על ההשקעה אגב סאנה מסיטי הוא לא מגן. לגבי הנבחרת הגרמנית אין לה שום סיכוי לזכות הסגל שלה חלש מאוד בעמדות מסויימות וזה משמעותי מאוד. ראשית עם נוייר אכן יהיה חסר זה מאוד משמעותי נוייר שעור טופ 3 בהיסטוריה השוער הטוב בעולם הוא משפיע רבות על הקבוצה שלו טר שטגן לא שוער שמתקרבים ביכולתו לנוייאר ( רק קורטואה היה אחד כזה ) זה יהיה חיסרון משמעותי. שנית לגרמניה אין מגינים ברמה גבוהה קרימיך הוא לא שחקן לרמות האלו שיצטרך לשמור את ניימאר מסי וכדומה הם הולכים לפרפר אותו. כנל לגבי הצד השני. גם במונדיאל הקודם ראינו הגנה נוראית של הגרמנים והם התקשו מאוד מול שחקנים זריזים בגלל ההגנה הכבדה שלהם למזלם נוייר הציל אותם. הקישור הגרמני מעולה קרוס חדירה גנדוגן זה חלום. הבעיה היא ההתקפה דבר ראשון אין חלוץ ברמה סבירה ( מריו גומז? ) דבר שני אין שחקני אגפים טובים גצה שורלה גורצקה אוזיל אף אחד כבר לא ברמה גבוהה . רויס יפתור יחסית את הבעיה אבל גם עם יהיה כשיר כנראה שלא יהיה בכושר לסחוב את הגרמנים. בקיצור נבחרת כמו ברזיל וארגנטינה צפויות לנצח את הגרמנים גם הספרדים . הצרפתים קצת התקשו יותר מולם.

    1. טר שטגן מצוין העונה. טימו וורנר חלוץ אדיר בלי יח"צ וגם ואגנר הקרנף יכול לעשות צרוך לכל הגנה. מזכיר שב-2014 זכו עם חלוץ בן 37. מעבר לזה שמולר עם ממוצע של 5 שערים למונדיאל… 🙂
      אני חושב שקימיך בהחלט ברמה והקטור פחות אבל הוא לא נופל מהובדס כמגן שמאלי ועם הובדס זכו ב-2014.
      גם בצדדים – שוב חוזר למונדיאל הקודם – מי היה שם? אותם שחקנים בתוספת דרקסלר המצוין ואולי גם רויס הנפלא.
      ברזיל באמת נבחרת אדירה. ארגנטינה לחלוטין לא מאוזנת. ברוב העמדות נחותה משמעותית מגרמניה, ספרד, צרפת, ברזיל ואולי גם בלגיה.

      תודה אהרון על טור מצוין.

    2. מסכים כמעט עם הכל רק תיקון קטן לגבי גרוצקה. הוא רק בן 22 והוא מתחיל את שיא הקריירה שלו זו הסיבה שבאיירן בדיוק לקחו אותו בהעברה חופשית.

    3. כדאי שתבדוק שוב. לגרמניה לא הייתה הגנה חלשה אלא נהדרת, אך אין זה אומר שהיא צריכה להיות מושלמת ומול נבחרות איכותיות בוודאי שיכולים להיות הזדמנויות לשערים ובשביל זה יש שוער. השחקנים שאמרת שלו ברמה גבוהה כמו גצה הוכילו עצמם כשחקנים שהם כן ברמה גבוהה.
      כך שדבריך אינם נכונים כלל!

      בכל מקרה אני מקווה שלא יצליחו. מעדיף את ברזיל אוארגנטינה.

  3. מאז 94 מי שזכתה במונדיאל היתה גם, די מפתיע, נבחרת ראויה לזכיה. לא היתה אף הפתעה או זוכה בפוקס. למורת פורמט התחרות.

    ברזיל חזרה להיות ברזיל והיא לטעמי המועמדת מספר 1. נבחרת חזקה ומלהיבה ביותר. ספרד וברזיל קרוב מתחתיה, הן תמיד עמוקות מאוד. וארגנטינה בתור הכבשה השחורה שאולי-אולי תיתן למסי את התואר שכל כך מגיע לו, בהופעה אחרונה.

      1. זה נכון שהיא לא היתה פייבוריטית ברורה, צרפת או ברזיל היו יכולות לקחת גם (לטעמי ארגנטינה היתה הכי נהדרת), אבל זו עדיין היתה נבחרת איטליה הגדולה האחרונה – בופון, זמברוטה, קנבארו, פירלו, גאטוסו, טוטי, דה רוסי, דל פיירו…
        בכל מקרה אני בעיקר זוכר מהמונדיאל הזה את פקרמן שמושיב את מסי על הספסל בהארכה מול גרמניה. ואת המשחק המופרע של כל המונדיאלים, הולנד ופורטוגל.

    1. זה בד"כ קורה ביחד – בכל 3 המונדיאלים האחרונים, גרמניה העיפה את ארגנטינה בנוק אאוט, פעם נבחרת מצוינת ממש ומומדת לתואר בפנדלים (מסי הושאר על הספסל בטעות חייו של פקרמן), פעם בתבוסה מחפירה לנבברת של מראדונה, ובפעם האחרונה, כולנו זוכרים איך.
      בארגנטינה יש ממש חרדה ממפגש מול גרמניה, ויהיו מוכנים לקבל כל נבחרת בדרך, רק לא את המנחוס הרשמי.

  4. קשה לי להאמין שגרמניה יעשו בק טו בק.
    תמיד יהיה להם עומק אבל יש לא מעט נבחרות יותר מוכשרות מהם.
    כל הכוכבים של המונדיאל הקודם שלהם במיוחד אלו שמשחקים בבאירן [מולר למרות שכבש שלשום בואטנג הומלס] ושחקנים דוגמת גצה שורלה כבר לא נמצאים בטופ העולמי ואפילו לא בדרג השני.
    שני השחקנים כיום הכי טובים אצלם משחקים במנצסטר סיטי לירוי סאנה ואילקי גונדוגאן.
    רואה אותם נופלים לפני החצי גמר כיאה לכל נבחרת שזוכה במונדיאל ומונדיאל אחר כך קורסת כפי שקורה בכל המונדיאלים עד כה בשנות האלפיים[צרפת 2002 ברזיל 2006 איטליה 2010 ספרד 2014].
    אני במונדיאל בעד ארגנטינה אבל 2 הפייבוריטיות לזכיה מבחינתי הן ברזיל ואופציה שניה צרפת.
    בלגיה עם דור הזהב גם מאד מוכשרת עם כוכבים בכל עמדה על המגרש אבל הם לא מחוברים כנבחרת

  5. להוציא ברזיל ב 58 שזכתה בשוודיה אף נבחרת לא אירופאית לא זכתה במונידיאל שנערך באירופה
    צריך לבחור באירופאית כשהולנד ואיטליה בבית …
    גרמניה היא ההימור הכי הגיוני

  6. אחלה פוסט, תודה.
    פס הייצור הגרמני זה משהו לא יאומן, דור אחרי דור אחרי דור הם מעמידים נבחרות מצוינות.

    אני אישית לא מתחבר לכל ההיסטוריה והמסורת. לא רואה איך זה עוזר להונגריה, ווילס בלי מסורת עשתה יורו נפלא, כנ"ל איסלנד שלא רק עשתה יורו אדיר גם העפילה ליורו לפני נבחרות "בעלות מסורת". איפה איטליה והולנד יהיו בקיץ הבא כולנו יודעים – בבית. ההצלחה של גרמניה, ברזיל ואחרות נובעת מזה שהם מעמידות כל מונדיאל נבחרות מעולות.

    1. יש הבדל גדול בין היורו למונדיאל. במונדיאל אין סינדרלות בגמרים ובטח שלא אלופות. הנה הגמרים מאז 1970:
      ברזיל-איטליה
      גרמניה-הולנד
      ארגנטינה-הולנד
      איטליה-גרמניה (אוי ברזיל ברזיל, 1982, הגדולה בכל הזמנים)
      ארגנטינה-גרמניה
      גרמניה-ארגנטינה
      ברזיל-איטליה
      צרפת-ברזיל
      ברזיל-גרמניה (אוי קאן קאן, איזו השמטה)
      איטליה-צרפת (אחלה נגיחה זיזו)
      ספרד-הולנד (תכניס את זה רובן!)
      גרמניה-ארגנטינה.

      מועדון סגור – רק מעצמות (ולא, אנגליה היא לא מעצמה!)

      1. אני מכיר את ההיסטוריה בעל פה, תאמין לי. העניין הוא שאיפה הולנד ואיטליה המעצמות? לא איתנו. האם צרפת היתה מעצמה לפני הזכירה ב-98? ממש לא, לא עשתה גמר לפני ולא הגיעה באופן קבוע לשלבים האחרונים. האם ספרד היתה מעצמה לפני 2010? ממש ממש לא. כמה רחוק הולנד הגיעה במונדיאלים בין 78 ל-2010?
        ראיתי את איטליה וספרד עפות כבר בבתים ב-2014.
        בקיצור, הנבחרות הטובות מגיעות רחוק – לרוב אלו הנבחרות "הגדולות". לא בגלל מסורת והיסטוריה.

        1. לא מדוייק. צרפת עשתה רבע הירואי ב-86 ולקחה פעמיים את אירופה, אחת מהן בצמוד למונדיאל. ספרד לקחה יורו-מונדו-יורו ושלטה בעולם בתקופה זו. גם הולנד לקחה יורו (הוואן באסטנים אם אני זוכר נכון) ואיטליה חברה נכבדת במועדון הגמר. ההפתעה היא רק אם השתיים האלה לא מצליחות.

        2. צרפת וספרד וכן הולנד במשך שנים ברמה של מעצמות אלא שהן גילו לוזריות רבה.
          שתי הראשונות השתחררו מהאופי הלוזרי וכשזכו במשחקי הגביע העולמי כשהן מעצמות כדורגל לכל דבר והטובות בעולם.

      2. לא ברור שברזיל 82' גדולה מהונגריה 54' והולנד 74' וכן לא ברור שהחא גדולה מברזיל בשתי הזכיות הראשונות ובזכייה השלישית.

  7. תודה על הפוסט המעולה!

    וואלה ניתחת יפה ושיכנעת אותי שלגרמנים צ׳אנס טוב לקחת את הטורניר..
    השילוב של הסיבות המקצועיות שמנית (עומק וניסיון של הסגל לצד גילאים לא מבוגרים מדיי) עם השיבוץ הדי נוח שההגרלה סידרה להם, בהחלט יאפשרו לגרמנים להגיע רחוק.

  8. פוסט נהדר!
    מסכים עם הרוב הגדול.
    בתור אוהד שרוף של נבחרת גרמניה ושל באיירן (סינדרום שטוקהולם? גם לי יש משפחה ״משם״) אני מייחל יותר מכולם לבק טו בק – אבל – יש בכתבה סתירה פנימית קטנה : חלק מהשחקנים שהזכרת נמצאים הרחק מעבר לשיא – נוייר כבד, חדרה ואוזיל איטיים ומיושנים, כך גם הומלס ובואטנג. אלה שפרשו לא היו משמעותיים לפני 4 שנים (קלוזה ופודולסקי באו מהספסל) – להוציא את לאם שאני לוקח אותו ראשון בכל יום (פרש בטרם עת מהנבחרת כחלק מהחלטה מושכלת לפרוש בשיא).
    נכון – גרמניה חברה קבועה בצמרת הטורניר אבל הצעירים שיובילו אותה בקיץ יהיו די חסרי ניסיון.
    לדעתי, עיקר הכוח של הנבחרת הוא בעמדת המאמן – רק שלא יגרד יותר מדי בביצים… 😃
    שוב – אחלה פוסט. תודה

  9. תודה לכולם .
    הבהרה קטנה .
    בכל נתון כשלעצמו ניתן למצוא מישהו טובה כגרמניה ואולי מגרמניה .
    ספרד בעומק ברזיל בניסיון וכו .
    אך כשמחברים את השילוב של ניסיון ,עומק ,גיל מתאים , תיאום וכו'
    רואים לטעמי שהגרמנים מועמדים ראשוניים .
    כמובן במונדיאל מספיק רגע רע אחד ואתה הולך הביתה זה גך היופי והאכזרי אבל כמו שקשה להמר נגד בריידי ברבע רביעי בפלייאוף ככה קשה להמר נגד הגרמנים והלוואי ואני טועה וחלקכם צודקים .
    בכל מקרה להערכתי יש הפעם 4 נבחרות מעל כולם
    בנוסף לגרמניה מדובר בברזיל ,צרפת וספרד .
    הרבה אחריהם ארגנטינה כפי שמתן כתב חסרת האיזון .
    אני מסכים גם עם d1os שבמונדיאל זוכה נבחרת חזקה ואין הפתעות ענק כפי שיש לפעמים ביורו ( דנמרק ,יוון ואפילו פורטוגל ) או בצ'מפיון (פורטו ואולי אף צ'לסי 2012 ).

  10. לגבי השם "מונדיאל":
    ברובם ככולם של השפות הטורניר מכונה במילים של אותה שפה "הגביע העולמי", כפי שזה באנגלית, או "אליפות העולם" כפי שזה ברוסית, ולא שואלים את המילה "מונדיאל".
    הגיע הזמן שגם הישראלים היהודים יכבדו יותר את שפת, ובפרט אצל הרוב שזו שפת אימם, ולא ידחפו לשפה לעזים בלי חשבון עד שזה נעשה מגוחך ואפילו פתטי!!!

  11. תודה רבה אהרון. כמו כל מה שאתה כותב זה נהדר!!!

    כתבת בפשטות שנוייר בשער. למרות שצריך בייצים בשביל להעמיד את נוייר בשער, ודומני שיואכים יילך איתו בגלל ההיסטוריה המשותפת שלהם, עדיין לא שולל הופעה לא טובה של מנואל שתשים את טר שטגן בשער במקומו. העונה הוא מדהים בכל קנה מידה, שקט גרמני, יציב מאד העונה (בשונה מעונה שעברה שבה היו הפס אנד דאון כמו נגד סלטה) ולא בטוח שבכושר הנוכחי נוייר יהיה עדיף עליו למרות המעמד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט