אירועי דיומא, 4.1.2018 – כדורסל, הרבה כדורסל

כדורגל

גביע המדינה – 1/16 הגמר / מתן גילור

19:05 הפועל פתח תקוה-הפועל חיפה (ספורט 5 לייב – משולב). פ"ת קבוצת מרכז בליגה הלאומית שנאבקת על מקום בפלייאוף העליון. הפועל נמצאת נקודה מפסגת ליגת העל. די ברור מי הפיבוריטית פה, נכון?

19:05 הפועל אשקלון-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 5 לייב – משולב). מפגש על טהרה ליגת העל בין שתי קבוצות תחתית שספק כמה הגביע בראש מעייניהן. שתיהן גם שיקחו ביום ראשון, ככה שאין לאף אחת יתרון מבחינת העייפות.

19:05 הפועל קטמון ירושלים-בית"ר כפר סבא (ספורט 5 לייב – משולב). קטמון בכושר מצוין ולא הפסידה מאמצע חודש אוקטובר. בביתה היא אמורה לחלוף על פני הקבוצה מליגה א'.

19:05 סקציה נס ציונה-איחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב – משולב). סכנין מגיעה פצועה, חבולה ועייפה, אחרי ההפסד למכבי ת"א ביום שני. נס ציונה אמנם בליגה א', אבל מוליכה אותה בגאון עם מאזן של 14 ניצחונות ותיקו אחד. אם יש מקום בו הסבירות לסנסציה גבוהה יותר, הוא נמצא בשפלה.

19:05 הפועל עכו-מועדון ספורט כפר קאסם סוהיב (ספורט 5 לייב – משולב). עכו תגיע מעודדת אחרי הניצחון על מכבי ואמורה לנצח קבוצת מרכז טלבה מליגה א'.

21:00 הפועל ראשון לציון-בית"ר ירושלים (ספורט 5 לייב). המשחק המרכזי של הערב יפגיש את הברקוביצ'ים נגד הקבוצה אותה ניר רוצה לאמן. ראשל"צ אחלה קבוצה ואף ניצחה את הפועל ת"א בחוץ במחזור האחרון, אבל י-ם גדולה עליה בכמה מידות.

לפרמייר ליג – מחזור 22 /שגיא נאור

22:00 טוטנהאם – ווסטהאם. הפטישים מגיעים למשחק בתקופה יחסית טובה. אחרי שפתחו את העונה בצורה קטסטרופלית והשיגו 10 נקודות בלבד ב-15 המחזורים הראשונים, בששת האחרונים הם הוסיפו למאזנם עוד 11 נקודות שסייעו להם לעלות מעל הקו האדום. המשחק שהתחיל את אותו רצף חיובי היה הניצחון על צ'לסי משער של ארנאוטוביץ', הכובש הבכיר שלה עם 5 שערים העונה. גם לטוטנהאם יש חלוץ שנמצא בתקופה לא רעה, קוראים לו הארי קיין. 18 שערים יש למלך הכובשים של הליגה והוא רחוק שער אחד בלבד מטדי שרינגהאם, גדול הכובשים של הקבוצה עם 97 שערים. יכול להיות שכבר היום קיין ינשל אותו מהפסגה. החלוץ בן ה-24 קרוב לעונה רביעית ברציפות עם 20 שערים ומעלה לעונה, סטטיסטיקה שרק מעטים מחלוצי היבשת יכולים להתגאות בה. הספרס בתקופה נהדרת וניצחו 5 מ-6 המשחקים האחרונים שלה, מה שקירב אותם בצורה משמעותית למקום המיוחל בין 4 הראשונות.

גביע ספרדי – שמינית הגמר/שגיא נאור

20:00 סלטה ויגו – ברצלונה. שבועיים אחרי הסופר קלאסיקו המהדהד בברנבאו, בארסה חוזרת לעניינים עם משחק גביע לא פשוט בבלאידוס. סלטה עושה חיים קשים לבארסה בשנים האחרונות וגם העונה הצליחה לחזור עם תיקו מהקאמפ נואו. החדשות הטובות אצל הבלאוגראנה מדברות על חזרתו של דמבלה לסגל אחרי היעדרות של כמעט 4 חודשים מאז נפצע מול יובה במשחקו השני בלבד בקבוצה אבל ואלוורדה ייתן מנוחה למסי וסוארז וזאת הזדמנות מצוינת בשביל סלטה לנסות להפתיע את מוליכת הטבלה.

22:00 נומנסיה – ריאל מדריד אומרים שאחרי אירוע טראומטי צריך לחזור כמה שיותר לעניינים, למשל במקרה של תאונת דרכים, עדיף לעלות על ההגה כמה שיותר מהא בשביל לא לתת לטראומה להשתלט. אז אחרי הטראומה בסופר קלאסיקו, לריאל היה יותר מדי זמן להתבשל בתוך עצמה וכל קיבלנו שבועיים מלאים בשמועות על כך שכריסטיאנו רונאלדו לא מרוצה, שוקל לעזוב ולא מסתדר עם ההנהלה ועם כוכבים אחרים. לא משהו שלא שמענו כבר בעבר אבל אחרי תבוסה כה מהדהדת ליריבה המושבעת שלה, אי אפשר לא לקחת ברצינות את הדיבורים מסביב. עם או בלי קשר, רונאלדו כבש העונה רק 4 שערי ליגה כשהגענו לקו אמצע העונה, רחוק שנות אור מהמספרים אליהם הורגלנו לקבל ממנו כשכרים בנזמה נראה כמו הצל השל עצמו והרשית רק פעמיים. היום ריאל לא אמורה להתקשות יתר על המידה כשגם אם כן תפשל תהיה לה הזדמנות לתקן בגומלין בברנבאו.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 11

19:00 מכבי אשדוד – בני הרצליה (משולב בספורט 5) – בשנה שעברה הרצליה הייתה ההפתעה של הסיבוב הראשון בליגת העל. גם השנה הרצליה היא הפתעת הסיבוב הראשון של ליגת העל. אבל יחי ההבדל הקטן – בשנה שעברה הרצליה הפתיעה לטובה, השנה ההפתעה היא בכיוון השלילי ומתכתבת עם המילה 'אכזבה'. עשרה מחזורים בתוך הליגה והקבוצה מהשרון עומדת על 20% הצלחה בלבד, מדורגת במקום האחרון בליגה ואם היא מעוניינת לסיים את הסיבוב שלא במקום ממנו יורדים ליגה – היא חייבת לנצח הערב באשדוד.

אשדוד מדורגת במקום הלפני אחרון בליגה עם מאזן 7-3. היא אמנם מגיעה למשחק הערב אחרי הפסד ליגה להפועל אילת במחזור הקודם, אבל בשבועיים שחלפו מאז הצליחה אשדוד להוכיח שיש לה לא מעט כדורסל עם העפלה לחצי גמר גביע המדינה אחרי שגברה על שתי יריבות לא פשוטות – מכבי חיפה בחוץ בשמינית הגמר והפועל אילת בבית ברבע הגמר ב-33 הפרש. עושה רושם שלאט לאט ותודות לחיזוקים הישראלים שקיבל לאחרונה (נתנאל ארצי ואייל שולמן) ולנמרוד לוי שנמצא בכושר נהדר, בראד גרינברג מצליח להעמיד קבוצה תחרותית שמשתפרת ממשחק למשחק, קבוצה צעירה ונמרצת עם הרבה פוטנציאל.

בהרצליה יערכו הופעת בכורה מחודשת בקבוצה המאמן אריק שיבק (אימן בגביע והפסיד להפועל ת"א בשמינית הגמר) והזר ברנדון טריש, ששיחק בשלהי העונה שעברה בקבוצה וחזר אחרי אפיזודה קצרה בפאוק סלוניקי. את הרצליה עזב הזר מייק איפיברה שקלע 17 נקודות בממוצע למשחק והגדיל לעשות עם 29 נקודות במשחק מול ראשל"צ במחזור הקודם אבל החליט לנטוש וחתם בליגה הלבנונית… שלא הולך, אז גם הזר המצטיין הולך… אשדוד תעלה למשחק ללא דיויד לאורי, הקלע המצטיין שלה (18.9 נק' למשחק העונה). אם הרצליה לא תנצח הפעם אז מתי…

19:05: נס ציונה – הפועל אילת (משולב בספורט 5) – קרב תחתית נוסף יפגיש את העולה החדשה מנס ציונה עם קבוצה שהיא לא ניצחה מעולם, הפועל אילת (0-9 לאילת במפגשים בין שתי הקבוצות עד היום). אילת השתפרה מאז מינוי של שרון דרוקר ועומדת על שני ניצחונות ליגה רצופים (על ראשון לציון ועל אשדוד). היא אמנם הובסה בידי אשדוד בגביע ב-33 הפרש, אבל חשוב לציין שלמפעל השני בחשיבותו לא כל הקבוצות מתייחסות באותה רצינות. כדי להוכיח שזו הייתה אפיזודה חולפת צריכה אילת לנצח הערב את נס ציונה שמצידה הפסידה את שני משחקיה האחרונים: בליגה להפועל ת"א ובגביע, למכבי ראשון לציון. נס ציונה נראית כמו קבוצה שמגיעה פעמים רבות לבאר אך לא שותה ותקווה שאולי הפעם היא תצליח לשתות, לנצח את אילת ולסיים את הסיבוב עם טעם טוב. אני אלך עם ההיסטוריה שאומרת אילת.

21:05: הפועל ירושלים – מכבי חיפה (ספורט 5) – המשחק שיסיים את הסיבוב הראשון בליגת העל יפגיש את שתי הקבוצות שסיימו את הליגה בשנה שעברה – האלופה, הפועל ירושלים וסגניתה, מכבי חיפה. יוני הקודם היה חודש טוב לשתי הקבוצות אבל בינואר הנוכחי, מצבן לא יותר מדי טוב. ירושלים אמנם חזרה למסלול הניצחונות עם ניצחון נאה על חולון בליגה (תודה לשופטים) וניצחונות חביבים בגביע בנהריה ובבאר שבע אבל סימני השאלה בבירה עדיין רבים ולתחושתי עם הופעת סימני המשבר הראשונים, ירושלים עלולה להתמוטט כמו מגדל קלפים. ראו הוזהרתם.

האם המשבר יופיע היום מול הקבוצה האנמית של עופר רחימי? לא בטוח. חיפה התאוששה מפתיחת העונה החלשה שלה עם שלושה ניצחונות רצופים במחזורים 7-9, אלא שמאז היא הפסידה פעמיים לגלבוע בליגה ולאשדוד בגביע ופתאום התחתית שוב נראית קרובה מתמיד. הזר החדש זאק גרהאם יערוך הופעת בכורה בליגה בירוק ויהיה מעניין לראות את רג'ינלד באקנר, גם הוא יחסית חדש (בקדנצה הזו) בחיפה במגרש בו הוא נוהג לנצח ועשה זאת כבר שלוש פעמים (פעמיים עם חיפה, פעם עם אילת).

ירושלים מגיעה למשחק ללא אוסטין דיי ששוחרר אמש מהקבוצה ותקווה לסיים את הסיבוב בטעם טוב במקום השני. מול חיפה, למרות כל הקשיים, אני מאמין שהיא תעשה את זה.

יורוליג – מחזור 16

21:15: פנאתינייקוס – אנדולו אפס – ליגת העל סוגרת סיבוב ואילו היורליג פותחת את הסיבוב השני והמשחק שיתחיל אותו יפגיש את קבוצת הצמרת היוונית עם קבוצת התחתית הטורקית. פנא אמנם סיימה את הסיבוב הראשון עם הפסד מפתיע לולנסיה אבל מקום שלישי בסיומו עם מאזן 5-10 הוא בהחלו סיבה לאופטימיות לקבוצה של המאמן צ'אבי פסקוואל. אצל הטורקים המצב הוא הפוך לחלוטין כשגם ניצחון על באמברג במחזור הקודם לא היה בכוחו להשכיח סיבוב חלש עם ארבעה ניצחונות בלבד ומקום לפני אחרון עם מאזן זהה לזה של האחרונה, מילאנו. היוונים הם הקבוצה היחידה שלא הפסידה בבית וגם את המשחק הקודם מול הטורקים, בטורקיה הם ניצחו בתוצאה 81-82. הם פייבוריטים גם הערב.

21:45: מלאגה – ולנסיה – דרבי ספרדי בין שתי קבוצות שהפתיעו במחזור האחרון עם ניצחון. מלאגה ניצחה בשבוע שעבר בתל אביב ואחרי שהתחילה את הסיבוב הראשון בדשדוש, סיימה אותו כשהיא במרחק נגיעה ממקום בשמונה הגדולות (עשירית עם מאזן 8-7, ניצחון אחד פחות ממכבי ת"א שבמקום השישי). ולנסיה קטעה רצף של עשרה הפסדי יורוליג עם ניצחון מפתיע על פנאתינייקוס 63-67 ותקווה להמשיך במגמה עם ניצחון על קבוצה שחטפה ממנה 38 הפרש במחזור הרביעי 53-91. בליגה, הספרדית ניצחה דווקא מלאגה 67-74 במגרשה הביתי וזהו מפגש רביעי בין שתי הקבוצות העונה (בסופר קאפ הספרדי ניצחה ולנסיה), קבוצות שמתחילות לפתח יריבות מעניינת ביניהן (בשנה שעברה שתיהן התחרו בגמר היורוקאפ)

22:00: ברצלונה – צסק"א מוסקבה – גם ברצלונה חזרה לנצח בשבוע שעבר עת רשמה את הניצחון החמישי שלה בלבד ביורליג העונה במוסקבה על חימקי. הפעם ברצלונה משחקת בבית ושוב מול קבוצה ממוסקבה, אבל למרות המגרש הביתי זה הולך להיות קשה הרבה יותר בשבילה שכן היריבה, היא המודרגת מספר אחת ביורוליג כיום, והקבוצה שבנתה קריירה שלמה על העונה הסדירה – צסק"א מוסקבה. צסק"א הצליחה לחזור למקום הראשון עם הישמע הגונג של סיום הסיבוב תודות להפסד של אולימפיאקוס בקובנה ולניצחון שלה בחוץ על באסקוניה, ניצחון שהיה הרביעי שלה בחמישה מחזורים. בתחילת החודש הקודם ניצחה צסק"א את ברצלונה במוסקבה 78-92.

 

טניס / מתן גילור

טורניר בריסביין (250) – שמינית גמר

חצי ממשחקי שמינית הגמר התקיימו אתמול וחצי יתקיימו היום.

שידורים בשעות 02:30-09:00 ביורוספורט.

גריגור דימיטרוב(1)-ג'ון מילמן.

קייל אדמונד-יון צ'אנג.

דניס איסטומין-ג'ראד דונלדסון.

ראיין האריסון-יאניק הנפמן.

 

טורניר דוחא (250) – רבע גמר

שידורים בשעות 16:30-18:30 ביורוספורט 2 ובשעות 18:30-22:30 ביורוספורט.

רק מדורג אחד הגיע לשלב הזה והוא המדורג מספר 1. תהיה זו אכזבה גדולה מבחינתו אם לא יזכה בטורניר.

אנדריי רובלב-ברונה צ'וריץ'.

מירזה בסיק-גויידו פלה.

דומיניק ט'יים(1)-סטפנוס ציציפאס.

גאל מונפיס-פיטר גוזוקזיק.

 

טורניר פונה (250) – רבע גמר

מארין צ'יליץ'(1)-פייר הוג' הרברט(8).

מיכאיל קוקושקין(7)-קווין אנדרסון(2).

ג'יל סימון-ריקרדו לארה.

רובין האסה(5)-בנואי פייר(4).

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה מתן שגיא ויאיר.
    המשחק המרכזי מבחינתי כמובן הוא הפועל פתח תקוה נגד הפועל חיפה.
    מוקש לא קטן למרות שפתח תקוה מליגה שנייה.

  2. תודה רבה .
    1. משחקי הגביע תמיד חגיגה .הזכייה האחרונה של הפועל חיפה בגביע הייתה בשנת 1974 בגמר היא ניצחה את יריבתה היום הפועל פ"ת .
    זהו אחד משני משחקים בסיבוב הזה שהם שיחזור גמר מהעבר ( השני הפועל תל אביב -מכבי חיפה שישוחק בראשון ).

    2. סלטה – ברצלונה …אשתקד סלטה הדיחה ברבע הגמר את ריאל מדריד הגדולה רק בשביל להפסיד לאלכס הקטנה בחצי ההגמר .
    ברצלונה מצידה זכתה בגביע ב 3 השנים האחרונות .

    3.. אשדוד -הרצליה….הראשונה הייתה מהפייבוריטיית לירידה בתחילת העונה .האחרונה היא הפייבוריטית הנוכחית האם שיבק ודאוסן ירדו ליגה? .

    4.נס ציונה -אילת . יאיר איני מאמין שאילת זלזלה בגביע בטח לאור הצלחות לא מעטות שלה בשנים האחרונו ת …הם פשוט קבוצה גרועה או לפחות לא יציבה …בכלל לדעתי אף קבוצת ליגה בכירה לא מזלזלת במפעל .
    קרב (תחתית ) חשוב לשתי הקבוצות .

    5.ירושלים -חיפה גם אני חש שירושלים עלולה להתפרק אך דווקא ההתמתנות והשחרורים השונים יכולים להטיב עם הקבוצה ולקצר את הרוטציה מה שיוביל ליותר גיבוש ותיאום .

    6. יורוליג .
    מה מכבי צריכה היום ?.
    שפאו תנצח כי מכבי לא תעקוף אותה ושאפס לא תתקמבק בטעות.
    שולנסיה תנצח במאלגה שניצחה כאן שבוע שעבר והתקרבה למכבי יותר מדי .
    וכמובן שצסקא תנצח בברצלונה מהסיבות שאמרנו בפאו רק שכאן הם נכונות כפליים .

  3. איזה טור נפלא זה. אני ניכנס אליו אוטומטי כל יום וקורא את הדברים המענייניםמאותי. טור חשוב ביותר שאני מקווה שהרבה יותר גולשים יעריכו אותו כי אני מתאר לעצמי את כמות ההשקעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט