יומן שיקגו בלוז/ גיא א

יומן שיקגו בלוז/ גיא א

  • שליש עונה כבר מאחורינו, והבולס כמו הבולס, הגיונים כמו שלג באביב (אלא אם אתה כמובן חי בשיקגו)קבוצה של זאטוטים, ששיחקה עד לפני חודש את הכדורסל הכי גרוע שראיתי מזה זמן מה, מתחברת משום מקום וכרגע עומדת על מאזן של 9:2 באחת עשרה המשחקים האחרונים. והכי חשוב, משחקת שוב כדורסל כיפי ומהנה.
  • דנזל ולנטיין בראיון לפני שבוע ״לדעתי הערכתם לא נכון את הבולס, אנחנו אחת הקבוצות כי טובות בליגה״.
  • אז 9:2, אני יושב כאן במלון בפרנקפורט ורואה את המשחק מול הוויזרדס ואולי עוד נהיה 10:2.רבאק אולי הוא צודק, ועכשיו צריך לשאול – האם הבולס מנצחים יותר מדי? בכל זאת, הבולס הם קבוצה בריבילד לקראת דראפט איכותי. המשימה של הפרונט אופיס לעונה הנוכחית הייתה ברורה, לבנות קבוצה צעירה ומלאת אנרגיה שלא משנה כמה היא תנסה לא תהיה מסוגלת לנצח יותר משלושים משחקים. נשמע פשוט.
  • התחיל טוב. הבולס פתחו את העונה בצורה הכי מזעזעת שאפשר, כלומר ע״פ התכניות, עם עשרים הפסדים בעשרים ושלושה משחקים. הם איבדו כדורים פשוטים, התקשו להניע את המשחק, וכשכבר נתנו הכל הם בד״כ קרסו מנטלית בדקות האחרונות והפסידו.
  • ואז קרו כמה דברים שהפכו את המגמה. הדבר הראשון שקלטתי הוא שבמקום להשבר מנטלית הם רק התחזקו. במקום לשקוע לאדישות הם התעצבנו, במקום לריב הם התאחדו ועבדו קשה. מי שרואה את הבולס לפני המשחק רואה קבוצה מגובשת, חסרת אגו ורעבה. בנוסף, שחקנים כמו כריס דאן, גרנט, ודיוויד נואבה הצליחו באמצעות עבודה צמודה עם צוות האימון, להתכוונן תוך כדי תנועה, להגדיר מחדש את הזרימה שלהם במהלך המשחק ולהשתפר.
  • אה, וגם מירוטיץ ופורטיס קרו. ניקו מירוטיץ, בדיחה מהלכת בעיניי חלק גדול מהאוהדים, מצא את נקודת הג׳י של עצמו, ויתר על הפייק פאמפ הידוע לשמצה והפך לסופר סאב עם מספרי אול סטאר פורטיס גם הוא עולה כל משחק במוטיבציית שיא, וביחד הצמד חמד מחזיק בנט רייטינג של 20.8 ואינסוף רגעים מוזרים (ומצחיקים). בחדר ההלבשה, לפחות כשאני הייתי שם, הם עדיין לא מדברים.
נט רייטינג של קומבינציות שונות של שחקני הפרונט
  • אגב, ההתפתחות האמיתית היא של פרד הויברג. פרד החביב שחטף כל כך הרבה בשנתיים האחרונות, נקרא בסוף שנה שעברה לחדר המנהל (פקסון) שנהל איתו במשך שעתיים שיחה ,שאני רק יכול לדמיין כמה פוגעת וקשה היא הייתה, על כשורי המנהיגות וקבלת ההחלטות שלו. ביקורת קשה אבל מוצדקת – רוטציות מוזרות, שדרים סותרים, חיכוכים עם הסטארים. פרד הויברג לא כובד במיוחד ע״י השחקנים וזה הקרין על המגרש.
  • השנה, הוא עושה עבודה מצוינת שלא מקבלת מספיק קרדיט. אחד המדדים ליעילות מאמן הוא ATO שהוא מדד שבודק את יעילות הקבוצה אחרי טיים אאוט. קבוצות שלוקחות טיים אאוט בדרך כלל, בגלל שהיריבה מקבלת זמן לקחת אוויר ולהתארגן, מתקשות להיות אפקטיביות אחרי פסקי זמן. השנה, מדד הATO של הויברג השתפר בצורה דרמטית. אין לי מושג מה הוא משרטט להם על הלוח, ועוד בלי מוציאים לפועל כמו באטלר ווויד, אבל זה עובד. ועובד טוב. אחרי פתיחה מזעזעת הבולס למדו להגיע צמוד לדקות הסיום ולנצח.

  • סטיב קר הודה שהוא העתיק תרגיל מהויברג, ובראד סטיבנס הודה שתרגילי ההתקפה של הבולס בדקות הסיום במשחקים האחרונים הם ״מהטובים בליגה״.
  • כריס דאן, כמו שכבר ציינתי, הוא השחקן עם האפ-טיק הכי גבוה בליגה בממוצע נקודות (9.4), לורי ״היהלום״ מראקנן מתקדם בצורה יפהפה בהתקפה והויברג גם מצא דרך להשתמש במוביליות המפתיעה שלו כדי להפוך אותו למגן אגרסיבי משהעריכו, ועל ההתקדמות של מירוטיץ כבר דיברנו. הרוטציות המוזרות צומצמו ואפילו מאחורי הקלעים פרד בטוח ואסרטיבי מתמיד.
  • שנה שעברה הויברג דורג, ובצדק, כמאמן השלושים בטיבו בליגה. הגיע לו. אבל הויברג הוכיח שהוא יותר קשוח ויותר אינטליגנט משהערכנו וגם אם הקבוצה תסיים במקום נמוך יגיע לו יותר קרדיט השנה.
  • להזכירכם, את הבולס והויברג צריך לשפוט השנה, לא ע״פ המאזן, אלא ע״פ שלושה קריטריונים:
    • האם הקבוצה תחרותית – האם היא נותנת הכל ומאתגרת את היריבה
    • התקדמות – האם השחקנים מתקדמים ומשתפרים? מי משתפר? מי דורך במקום?
    • האם הקבוצה לומדת מטעויות?
  • אז על מה צריך להתמקד בהמשך? ובכן תנו לי להחזיר אתכם לקיץ לטרייד על באטלר. הבולס קיבלו את מארקנן שהיה סימן שאלה רציני, כריס דאן שהיה פלופ רציני כרוקי, וזאק לוין, שחקן אתלטי, אבל גם קלע של קלוריות ריקות אחרי פציעה ACL רצינית. כרגע שני שליש מהטרייד נראים טוב (טבלה למטה) אבל סימן השאלה הרציני הוא לגבי זאק לאבין, ההשתלבות שלו במרקם הקבוצה, והיכולת שלו לתרום. לי באופן אישי אין מושג למה לצפות ואני ממתין בקוצר רוח לשובו.

  • אני גם ממליץ לכולם להפנים שהבולס עוד יפסידו, והרבה. בייחוד אחרי הטרייד על לופז ומירוטיץ. שיבוא גם יבוא. לבולס יש על הספסל אוסף שחקנים בינונים עד גרועים וכשיגמר הדלק לשחקני המפתח, התרומה מהספסל תפסיק להגיע.
  • אז יאללה, אני הולך להזמין לי בירה גרמנית תוססת לראות את המחצית השניה מול הוויזרדס. ינצחו או יפסידו זה לא משנה, הבולס הם כרגיל רכבת הרים וההנאה כולה שלנו.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. יומן נהדר, תודה!
    בהחלט נראה שלבולס יש עתיד מזהיר. כל מה שהם צריכים הוא לא לנצח יותר מדיי ולבחור סמול פורוורד שיעזור לקבוצה

  2. תודה על היומן. המשחק עם הוויזארדס היה ענק, וניהול המשחק של הבולס היה באמת טוב מאוד, עם המון התאמות בזמן אמת שעשו לוויזארדס חיים מאוד קשים.

    אני לא משוכנע שהטריידים המדוברים יגיעו שניהם, אבל, בהנחה שכן,
    מה היית מבקש מוושינגטון עבור טרייד של מירוטיץ (לופז לא תודה)?

  3. מעולה!
    הייתה לי הרגשה כשראיתי אותם בקדם עונה שהם לא יהיו גרועים כמו שציפינו.
    שמח שעכשיו הם מראים מה הם שווים.
    קבוצת עתיד בהחלט

  4. תודה, גיא. יומן נהדר!

    מבין קבוצות התחתית, שיקגו היא הקבוצה עם הפוטנציאל הגדול ביותר לשלוף "מיאמי" מהשרוול, ופתאום למצוא את עצמה בתמונת הסיכויים של הפלייאוף החצי השני של השנה.
    הם גם קבוצת התחתית שהכי כיף לצפות במשחקיה.

  5. כל הכבוד להויברג, כולנו כבר פיטרנו אותו כבר 5 פעמים, וסחתיין גם למנהלים שנתנו לו חבל מתוך מחשבה לעתיד, ויצרו קבוצה שמתאימה לו, במקום לחשוב מעכשיו לעכשיו.

  6. תודה עידן.
    שיקגו זו עוד הוכחה, מני רבות, כמה קשה לנבא דברים בליגה המטורפת הזאת. היא טובה בהרבה ממה שניתן היה לחשוב, קצת כמו ברוקלין.

  7. תודה מעולה.
    מת על מרקנן. מדהים איך הקבוצה לא מפחדת ללכת אליו במאני טיים והוא בעצמו לא מפחד לקחת את הזריקות. חשבתי כבר שנתקל בקיר הרוקי אחרי שסבל מכאבי גב ולא הצליח למצוא את הרשת לתקופה ואז פתאום חזר טוב יותר ממה שהיה בתחילת העונה.

    1. מראקנאן בא ממשפחת ספורט. אח שלו היה שחקן ספסל בריאל מדריד אבא שלו שחקן נבחרת לשעבר. המוכנות המנטלית שלו ניכרת

    2. משחקים ממש עליו במאני טיים והוא לא מראה סימני חרדה. ממש שחקן סבבה הוא עלול בטעות עוד כמה שנים לצאת הסופר סטאר של הדראפט הזה

  8. יומן מצוין. אם הם יכולים לעשות פלייאוף זה יוסיף הרבה לשחקנים הצעירים, אבל חסרה להם עוד בחירה גבוהה. שחקן בלבל גבוה מהדראפט שיסחוף אותם קדימה. עם כל הקבוצות פח שיש בליגה, אני ממש לא בטוח שהם גומרים עם בחירה טופ 5.

  9. תודה על היומן.

    בהפסדים לוויזארדס ולבלייזרס דאן לא עשה החלטות טובות במהלך המכריע של המשחק, אבל זה לא גורע מהיכולת המצויינת שלו בתקופה האחרונה.

    בכל אופן, כיף לראות אותם. היה מי שכתב פה בהופס, ולא באי צדק, שהבולס עושים כרגע הכל נכון- גם משחקים חזק ותחרותי וגם מפסידים…

  10. אתה הרי נודע שאנ י דחפתי אותם כר מתחילת העונה ואני מאושר שכמה מהתקוות מתמלאות דבר אחד אני מבסוט שלא פיטרו את הויברג

    ודה על אחלה יומן

  11. אתה הרי נודע שאנ י דחפתי אותם כר מתחילת העונה ואני מאושר שכמה מהתקוות מתמלאות דבר אחד אני מבסוט שלא פיטרו את הויברג

    תודה על אחלה יומן

    1. תודה דוק! ואכן אני זוכר שאתה תמכת בהויברג גם בשעות הקשות. אני בכלל חושד שבסתר אתה אוהד הבולס מכיוון שתמיד אתה מדבר עליהם בחיבה גדולה

  12. לבולס יש שחקנים שכדאי שיעברו בטרייד תמורת נכסים – כן!!!
    הבעיה…
    הבולס לאורך שנים (ההנהלה הנוכחית) לא עושים טריידים משמעותיים באמצכ העונה.. . וככה איבדו את פאו גאסול לפני שתי עונות שהיה ידוע לכולם שהוא יעזוב בסוף השנה.
    אני מאוד מקווה שיעשו את הטריידים המתבקשים כדי להרוויח נכסים ושחקנים צעירים עם פוטנציאל.

    כנראה שמירוטיץ ביה צריך "פלפל בתחת" בדמות פיצוץ לפנים מפורטיס.

  13. לבולס יש שחקנים שכדאי שיעברו בטרייד תמורת נכסים – כן!!!
    הבעיה…
    הבולס לאורך שנים (ההנהלה הנוכחית) לא עושים טריידים משמעותיים באמצכ העונה.. . וככה איבדו את פאו גאסול לפני שתי עונות שהיה ידוע לכולם שהוא יעזוב בסוף השנה.
    אני מאוד מקווה שיעשו את הטריידים המתבקשים כדי להרוויח נכסים ושחקנים צעירים עם פוטנציאל.

    כנראה שמירוטיץ היה צריך "פלפל בתחת" בדמות פיצוץ לפנים מפורטיס.

  14. תודה על יומן מעולה! הזוי שהם כל כך טובים עם מירוטיץ׳. לדעתי הם יעשו עליו טרייד תמורת בחירה שאמורה להיות טופ 10. הלוואי ויגיע ליוטה תמורת איזה רודני הוד שישחק את השלוש בשיקגו.

  15. תודה רבה על היומן!
    מעניין אם שיקאגו יעשו עונה סטייל מיאמי של שנה שעברב, או שבסופו של דבר יחליטו שהם הולכים ללוטרי.

    לפחות נוצר סוף-סוף עניין בקבוצה מעיר הרוחות. עד לפני שבועיים זה היה נראה שהדבר הכי מעניין בבולס זה בכלל להסתכל הפוך על הסמל שלהם – רובוט שיושב ישיבה מזרחית וקורא ספר עב-כרס 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט