תבואו כל יום – ברוקלין מביסה את וושינגטון / עידן עופר

 

"בשנה שעברה הוא חילק לכל אחד מאיתנו אוזניות אז השנה התבדחתי ואמרתי שהוא בטח יביא לנו רולקסים, לא האמנתי שזה מה שיקרה" – תומאס סטורנסקי מספר לי על הבוקר שלו שכלל מתנת כריסמס יקרה במיוחד מהכוכב של הקבוצה, ג'ון וול. יום שהתחיל בצורה כזו חייבים לסיים בניצחון וזה בדיוק מה שהוויזארדס באו לעשות היום בברוקלין.

לאחר קצת יותר משעתיים בברקלייס סנטר אני מוצא את עצמי בחדר ההלבשה של האורחים מוושינגטון מדבר עם הרכז הצ'כי שהפך למנייה בטוחה בכל מה שקשור לשיחה מעניינת על כדורסל ומתנות לכריסמס. סטורנסקי נמצא בעיצומה של תקופה נהדרת בה הפך לרכז השני של הקבוצה אחרי שהדיח את טים פרייז'ר מהתפקיד הזה בזכות יכולת טובה כשג'ון וול היה פצוע. 

בניגוד לפעמים קודמות, היום המשכתי את השיחה עם סטורנסקי אל מול המצלמה בריאיון ארוך מהרגיל שהתמקד בסיטואציה הנוכחית שלו בוושינגטון, הבחירה שלו לאולסטאר והסנסציה הסלובנית, לוקה דונצ'יץ'.

 

אחרי ששמעתי ממארקיף מוריס על הציפייה שלו למשחק נגד אחיו ביום וראיתי את החימום הלפני אחרון של ג'ון וול התפניתי לראות את ספנסר דינווידי מודה לאוהדים על התמיכה שלהם בשנת 2017 ומביע תקווה ש-2018 תיראה קצת יותר טוב.

חמישיות

ברוקלין: ספנסר דינווידי, אלן קראב, דמארה קארול, רונדה הוליס ג'פרסון וטיילר זלר.

וושינגטון: ג'ון וול, בראדלי ביל, אוטו פורטר, מארקיף מוריס ומרצ'ין גורטאט.

מחצית ראשונה

פתיחה מעט מבולבלת של וושינגטון, בפרט של גורטאט, עוזרת לנטס לעלות ליתרון של 14-6. ג'ון וול רואה את דמארה קארול מתחמם במהירות ולא נשאר חייב עם 2 נק' שמעלות את מאזנו ל-7. למרות היכולת הטובה של וול, ברוקלין ממשיכים (קארול והוליס ג'פרסון אם להיות ספציפיים) להיראות טוב ולסקוט ברוקס אין ברירה אלא לקחת פסק זמן.

משחק לא טוב של "הפטיש הפולני"

לוורט נכנס במקום דינווידי ולא בפעם הראשונה העונה, משמש כמוביל הכדור של הקבוצה. לוורט הוא עוד תוצר של המגמה הקיימת בליגה בה שחקני כנף משמשים כמובילי כדור ועד כה הוא עושה זאת בהצטיינות. אותו לוורט מכניס את הקהל למשחק אחרי קרוס אובר "שובר קרסוליים" שמעיף את המגן שלו לרצפה. לקינוח הוא לקח את ריבאונד ההתקפה אותו סיים עם דאנק גדול. 

סטורנסקי מראה את הקליעה המשופרת שלו עם שלשה יפה שמורידה את ההפרש לחמש נק' בלבד. למרות שהפער לא גדול, הקבוצה מהבירה נראית עייפה וחסרת אנרגיות מול הקבוצה החביבה מברוקלין. קארול והוליס ג'פרסון ממשיגים להיות הבורג המרכזי של הנטס הערב ואחראים ל-23 נק' מתוך ה-41 של הקבוצה עד כה.

היילייט אלרט ! טיילר זלר מראה לנו משהו חדש במשחק שלו עם שלשה גדולה ופוזשן לאחר מכן הוא לוקח את ריבאונד ההתקפה ומסיים בדאנק גדול שמרים את הקהל הביתי על הרגליים, כמו גם את סקוט ברוקס שקורא לפסק זמן.

עוד שחקן שנראה נהדר השנה הוא ג'ו האריס שמיד לאחר פסק הזמן מראה לנו צד אחר במשחק שלו עם דאנק גדול על גורטאט.

הדקות האחרונות של הרבע השני לא מביאות את הבשורה מהצד של וושינגטון והפער ממשיך לגדול, 53-43 במחצית.

מחצית שנייה

0, זה מס' הנקודות שספנסר דינווידי קלע במחצית הראשונה. פחות משלוש דקות בתוך הרבע השלישי המספר הזה הפך ל-11, ענק. הוויזארדס העייפים לא מצליחים לקחת ריבאונד הגנה ונותנים לנטס אינספור הזדמנויות להגדיל את הפער. נכון שלא מעט שחקנים חוזרים מפציעות ואנחנו עוד לא בנקודת החצי של העונה אבל כרגע הקבוצה הזו לא נראית כמו איום ממשי על צמרת המזרח.

הוליס ג'פרסון עם דאנק אדיר שמתווסף למשחק גדול שלו (17 נק', 6 אס' ו-9 ריב' נכון לעכשיו) גורם לברוקס להזעיק עוד פסק זמן, המעודדות של מומי ממשיכות את המומנטום והחגיגה בברקלייס נמשכת.

מרוקנים, עייפים, יו ניימ איט. וושינגטון של המשחק היום נראית כמו קבוצת לוטרי ולא כמו אחת שרואה את עצמה כאחת משלוש הקבוצות הטובות במזרח. הרבע השלישי נגמר לשמחתם של "המכשפים" כאשר ההפרש עומד על לא פחות מ-27 נקודות.

ההצגה של הנטס ולוורט נמשכת וההפרש כבר עומד על 40 נק', מי היה מאמין. 119-84 בסיום.

סטטיסטיקה

ברוקלין: הוליס ג'פרסון עם 21 נק', 11 ריב' ו-6 אס', קארול עם 15 נק' ו-6 ריב', לוורט עם 17 נק' במשחק נוסף שמראה כמה פוטנציאל יש לו ודינווידי עם 15 נק' גדולות שסגרו את המשחק. נתון מעניין- לנטס לא היה אף שחקן עם פלוס/מינוס שלילי במשחק.

וושינגטון: אוברה וג'ון וול היחידים בדאבל פיגרס אצל האורחים עם 13 ו-10 נק' בהתאמה.

קארול. משחק נהדר שלו.

מוקד המשחק: קלי אוברה

סטטיסטיקה: 29 דקות, 13 נקודות (5-13 מהשדה), 2 ריבאונדים, 2 איבודים, אסיסט אחד וחסימה אחת.

אופי: בין התכונות החשובות לשחקן כדורסל ותכונה שמאוד בולטת אצל אוברה. משהו שמאוד בלט לי בעין במהלך משחק היו הויכוחים הלא פוסקים עם השופטים. אין מהלך אחד שאוברה הפנים והמשיך הלאה, הוא תמיד ניגש לאנשי המשרוקית. כל הפעולות האלו גרמו לי להרגיש שהוא מתעסק בהרבה דברים שהוא לא צריך להתעסק בהם ושהוא יכול להרים את המשחק שלו אם רק יהיה יותר מפוקס. דווקא בסיום המשחק, ממש לפני שריאיינתי אותו יצא לי לשמוע אותו מדבר על הקשר שלו עם קובי בראיינט ועל כך שהוא מעריך ומעריץ את הדברים שהוא עשה אבל שהוא לא אוהד שלו או של כל שחקן אחר, אולדסקול.

התקפה: זוהי ללא ספק העונה הטובה בקריירה של הפורוורד הצעיר שקולע 11.2 נק' לערב באחוז יעילות של 53.9, הרבה בזכות קליעה משופרת מטווח השלוש (36.4% לעומת 28.7% בעונה שעברה). אוברה הראה היום לא מעט מהארסנל ההתקפתי שלו עם יכולת הובלת כדור טובה וסיומת נהדרת ביד החלשה שלו אבל גם הציג כמה נקודות תורפה. הנתון הסטטיסטי הבולט לעין הוא מס' האסיסטים – 0. רוב החדירות של אוברה נגמרות בזריקה שלו ומתבצעות ללא שינוי כיוון או מחשבה אמיתית על להוציא את הכדור לשחק הפנוי, ראש בקיר בשפה פשוטה. מס' 12 של וושינגטון יהיה חייב לפתח את קבלת ההחלטות שלו על מנת להיות שחקן שלם יותר ואני בטוח שלא מעט מחבריו לקבוצה ישמחו לתרום לו עצה או שתיים.

הגנה: שחקן הגנה טוב שיכול לשמור כמעט כל עמדה ובעל פוטנציאל להפוך לאחד השומרים הטובים בליגה בזכות הידיים הארוכות שלו.

בזכות לא מעט מזל הצלחתי לתפוס את אוברה לריאיון קצר על המשחק האחרון והמשחק המאוד מסקרן ביום שני נגד היריבה הגדולה מבוסטון.

המצטיין רונדה הוליס ג'פרסון

לב וחכמת משחק יכולים לקחת אותך למקומות גבוהים. זה בדיוק מה שקורה לפאוור פורוורד הפותח של הנטס.

המאכזבוושינגטון

פשוט לא הגיעו למשחק היום, simple as that.

השנוי במחלוקת וושינגטון. כן, גם פה.

אולי הכל יראה אחרת כשוול יהיה בריא לגמרי אבל כרגע וושינגטון לא נראית כמו אחת שיכולה לאיים על קליבלנד ובוסטון, אפילו לא על טורונטו.

המרגשקאריס לוורט

שחקן בעל נתונים פיזיים אדירים שמשחק כרכז ועושה את זה לא פחות טוב מהרבה אחרים, שאפו.

 

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. נהדר! התגעגענו
    ברוקלין המרענן הרשמי השנה.
    איך אטקינסון וה-GM שינו את הקבוצה הזו, שהייתה בביב השופכין העמוק ביותר במדינת ניו-יורק

  2. אני אוהב את ההתנהלות של ברוקלין, נותנים הזדמנות להמון שחקנים צעירים ונראים לא רע בכלל.הם בסה"כ 4 משחקים מהפלייאוף, אמנם הם לא יגיעו אבל נותנים פייט יפה עם הכלים שלהם

  3. תודה רבה !
    ברוקלין למרות שהם לא בפלייאוף הם הפתעת העונה נמצאים הרבה מעל הציפיות ,לחשובבשבתחילת העונה הבחירה שלהם נראיתה טופ 5 ודאית ועכשיו לא בטוח שיהיו טופ 10

  4. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    ברוקלין מרשימה! אף אחד לא ציפה שהיא תגיע כל כך גבוה.
    נכון שוושינגטון נראתה רע אבל וול חזר אחרי פציעה ושיחק רק 16 דקות.

    תודה עידן

  5. ברוקלין ממש סימפטיים ומוציאים מעל ל-120% מהאפשרויות היו ברשותם. מארקס ואטקינסון בעבודה נהדרת, פשוט חסר שם שחקן מוביל שיתן עוד ניצחונות.

    וושינגטון – שוב לא ממצא אתהפוטנציאל ושוב לא ממש עומדים בציפיות ושוב יש פציעות שמשפיעות על העונה. אולי הגיע הזמן לשינוי או שניים.

  6. נהדר עידן.
    זה היה המשחק הכי מפתיע של אתמול. הייתי בשוק כשראיתי את התוצאה.
    למה וול שיחק רק 16 דקות? הגבלת דקות או שהיה נראה פצוע?

  7. נהדר עידן. אבל אני מציע שכשאתה מראיין ((כמו את הצ'כי, זמן כה רב) תשאל אם זה בסדר איתו להמשיך לדבר. הראיון היה עשר ממש

  8. עידן, עוד דבר. ישנו חוק בכתיבה שאם אין כותרת עם תוצאה, אתה מוצא דרך להכניס את התוצאה בעשר השורות הראשונות. אני התעוררתי בבוקר וכשהתחלתי לקרוא הייתי סקרן כמה ניגמר.הייתי צריךלחכות עד סוף המאמר כדי לדעתץ שים לב להבא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט