סנטה שכח לחלק מתנה לניקס – פילי מנצחת את הניקס 105-98 בכריסמס / עידן עופר

 

לוח הזמנים של המשחקים באן. בי. איי נקבע ע"י פרמטרים של מרחק ממקום למקום, משחקי בק טו בק וכו'. יום הכריסמס הוא שונה. 5 משחקים שמתקיימים אחד אחרי השני כאשר הקבוצות שמשחקות נבחרות בקפידה על ידי הליגה על מנת ליצור עניין ויריבויות. משחק כזה התקיים היום בניו יורק בשעת צהריים מוקדמת (12) כאשר פילדלפיה הגיעה לתפוח הגדול בשביל להתמודד מול הניקס המשתפרים.

האווירה בעיר מחוייכת מהרגיל, כמו גם בגארדן שם כל אחד מהשחקנים והפרצופים המוכרים וגם אלה שפחות, מברכים אותי לשלום ומאחלים לי "מארי כריסמס". הבנאדם היחיד שהבין שאני לא חוגג את הכריסמס הוא קייל אוקווין. לפני המשחק ניגשתי אל הסנטר של הניקס ושאלתי אותו אם זה נכון שהוא משתתף בלא מעט בר מצוות לאחרונה, הוא מצידו סיפר לי שזה אמיתי לחלוטין ועל הדרך הבין שאני יותר טיפוס של חנוכה מאשר כריסמס.

תוך כדי שאני הולך מחדר הלבשה אחד לשני ורואה את השחקנים מקבלים את המתנות כריסמס שלהם (הארדווי ג'וניור פירגן לחברים שלו) יצא לי לדבר עם ג'ייקוב פולן, רכזה של הפועל ירושלים וברצלונה בעברו והרכז השלישי של הסיקסרס בעונה הנוכחית. פולן טיפוס מאוד נחמד והוא שיתף אותי בכך שמיד אחרי המשחק הוא טס לשיקגו, עיר הולדתו, על מנת לראות את הבת שלו ולתת לה את אינספור המתנות שהוא קנה לה. 

לפני שהצלחתי לתפוס את טרבור בוקר לשיחה קצרה פולן הספיק לבקש מאמיר ג'ונסון שעון רולקס בעקבות המתנה הנדיבה של ג'ון וול לחבריו לקבוצה. ג'ונסון התלוצץ ואמר שזה יעלה לו כמו בית אז כבר עדיף לקנות אחד ולהזמין את כולם אליו.

קצת לפני שהסתובבתי בין חדרי ההלבשה יצא לי לשמוע את ברט בראון מדבר על ההתפתחות של הליגה ועל כך שהגבוהים ( פורזינגיס, טאונס, אמביד, דיוויס, קאזינס וכו') חוזרים להיות דומיננטיים ורלוונטים. המאמן של הסיקסרס דיבר על כך שכבר בשנות התשעים היה אפשר לראות באירופה גבוהים שקולעים מבחוץ ושעם השנים הבינו כמה הקליעה מטווח השלוש יעילה ושהשימוש בה רק יגדל.

החזה עוף והפילי צ'יז סטייק התחלפו בוופל בלגי ובייגלס, אני אמרתי תודה ונהנתי מכל רגע, אפשר להתחיל לשחק.

הניקס פותחים עם ג'ק, קורטני לי, תומאס, פורזינגיס וקאנטר כשמנגד פילי פותחים עם סימונס, רדיק, קובינגטון, סאריץ' ואמביד.

מוקד המשחק: ג'ואל אמביד

מחצית ראשונה

אמביד מתחיל עם פייד אווי טיפוסי שנכנס, פורזינגיס מנסה לחקות אותו בצד השני אך ללא הצלחה. רדיק עם מהלך יפהפה מטעה את השומר שלו וקולע 2 יפות מחצי מרחק, 7-2 לפילי. האולם המלא בקהל מקומי מתחיל להשמיע את קולו אחרי שפורזינגיס מעלה את הלבנים- כתומים ליתרון ראשון עם דאנק גדול.

בראון מנסה לתת לאמביד מנוחה בהגנה ונותן לו לשמור את תומאס מה שנכון לעכשיו מונע מאיתנו לראות את הלטבי והקמרוני במצבי אחד על אחד.

ניליקינה, "הנסיך הצרפתי" כמו שאוהדי הניקס קוראים לו, עוזר להגדיל את היתרון של הניקס ל-7 עם ליי אפ יפהפייה ואסיסט ללטבי התקפה לאחר מכן. קצת יותר מדקה לסוף הרבע הראשון מייקל ביזלי נכנס למשחק במקום קיי-פי וזוכה לתשואות וקריאות מהקהל. ללא ספק הפייבוריט שלהם אחרי שהצטיין במשחקים האחרונים. 

"הנסיך הצרפתי"

"פילי מזיזים את הכדור בצורה נהדרת" אומר העיתונאי שיושב לידי אחרי שרדיק ובייליס ויתרו על זריקות בשביל שלשה פנויה של מקונול שמסיימת את הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח בסימן "התהליך" עם חמש נקודות רצופות וגג עצום על ניליקינה, ללא ספק מהלך המשחק עד כה. התוצאה ממשיכה להיות צמודה כששתי הקבוצות מחליפות  את היתרון ביניהן בעיקר בגלל שאמביד משחק תחת מגבלת דקות וסימונס ופורזינגיס עוד לא נכנסו למשחק.

באחד מפסקי הזמן אוהד של הניקס ניגש לקו העונשין בשביל להרוויח כמה דולרים כמתנת כריסמס אבל לא מצליח לקלוע יותר מפעם אחת מתוך עשר ניסיונות, כנראה שזה הקור הניו יורקי. 

דריו. סאריץ'. הקרואטי הנהדר מקבל כדור בצבע ומקפיץ את יריבו הלטבי וקולע ליי אפ קל במהלך נהדר.  הדו קרב שכולנו ציפינו לראות היום הגיע ובענק. פורזינגיס עם כמה הטעיות נהדרות מסחרר את אמביד אך לא מצליח לקלוע את הזריקה, למזלו קאנטר היה שם בשביל לתקן. "החד קרן" מתעלה גם בצד השני כשהוא חוסם את בוקר בפוזשן האחרון של המחצית, 50-48 לפילי.

מחצית שנייה

מיד בפתיחת הרבע השלישי האווירה מתחממת בין שתי הקבוצות אחרי עבירה בלתי ספורטיבית שביצע ג'ק על אמביד, באמת חסר קצת אקשן. העבירה של ג'ק היא הרביעית שלו ולהורנסק אין ברירה אלא להוריד אותו לספסל ולעלות את ניליקינה. 

אחרי עוד עבירה שמבוצעת עליו, אמביד "עושה שרירים" לקהל וזוכה לתגובה הולמת בחזרה. כנראה שפורזינגיס גם לא אהב את האקט המתנשא וחסם אותו בצורה אדירה בהתקפה הבאה. 

אחרי שפתחה את המחצית בצורה חזקה בזכות יכולה טובה של אמביד, פילי מתחילים לאבד את היתרון הקטן שבנו בזכות דקות טובות של קאנטר ולי ובעיקר בגלל שהם מסתמכים על אמביד יותר מדי. לא מעט זלזלו בקאנטר כשהוא הגיע לניו יורק בטרייד ששלח את מלו מהתפוח הגדול אבל עד עכשיו הוא משתיק את המבקרים עם יכולת נהדרת שבאה לידי ביטוי גם היום עם דאבל דאבל אדיר של 19 נק' ו-18 ריבאונדים לפני סוף הרבע השלישי.

העתיד וההווה של הניקס. קאנטר היה פשוט ענק.

פורזינגיס נגד אמביד? קאנטר נגד אמביד ! הטורקי והקמרוני הולכים ראש בראש התקפה אחר התקפה ונותנים לאוהדים שואו בסגנון אולד סקול. לקראת סוף הרבע קאנטר יורד לנוח ופילי מנצלת את זה בשביל לבצע מיני ריצה בראשות טי ג'יי מקונול שעוזר לקבוצתו לעלות ליתרון 4.

כשג'יי ג'יי רדיק הגיע לליגה אחרי שהיה כוכב באוניברסיטת דיוק, מעט מאוד אנשים האמינו שהוא יתפתח לשחקן רוטציה בליגה. אז לא רק שרדיק התפתח לשחקן חמישייה בליגה, הוא גם הפך לאחד שהקבוצה שלו תלויה בו כמו שהוא מוכיח היום (ולא בפעם הראשונה) עם שלשה גדולה בפתיחת הרבע האחרון ו-18 נק' בסך הכל. הריצה של הסיקסרס גורמת להורנסק לנסות דברים חדשים והוא מחליט לעבור להרכב גבוה שאוהדי הניקס לא ראו יותר מדי פעמים השנה עם ביזלי בשלוש ופורזינגיס ביחד עם קאנטר בעמדות הפנים.

הסנטר הטורקי ממשיך להיות פשוט אדיר עם עוד ריבאונד (22 בסה"כ) ושתי נקודות ואחד העיתונאים שלצידי ממהר לומר שזה משחק שמזכיר את המספרים של ווילט צ'מברליין. שותפו לקו הקדמי של מי שהוזכר עכשיו באותה נשימה עם אחד השחקנים הגדולים שידע הכדורסל קולע זריקה קשה ומוסיף נקודה מהקו, הניקס לא הולכים לשום מקום.

הדקות האחרונות של המשחק אופיינו בבלבול רב של שתי הקבוצות אבל פילי ידעה לנצח את המשחק בזכות שלשה של אמביד ודאנק גדול של סימונס אחרי איבוד כדור גורלי של פורזינגיס דקה ועשר שניות לסיום המשחק.

105-98 בסיום.

ג'ואל אמביד הוביל את פילי עם 25 נקודות, 16 ריבאונדים ו-3 חסימות ( היו לו גם 6 איבודים אבל מי סופר), רדיק עזר לו עם 24 נקודות גדולות ומקונול היה גדול מהספסל עם 15 נק' ו-4 אס'.

אצל המקומיים קאנטר היה פשוט ענק עם 31 נק' ו-22 כדורים חוזרים, פורזינגיס הוסיף 22 נק' באחוזים רעים (6-19) שעצבנו אותו עד כדי כך שהוא נתן אגרוף לאחד מהכיסאות בחדר ההלבשה. קורטני לי היה נקודת האור השנייה של הניקס עם 20 נק' חשובות שלא עזרו מספיק היום.

אחרי המשחק יצא לי לראות מקרוב את כוכב ברצלונה, ג'רארד פיקה שבא לראות את המשחק עם משפחתו ולשוחח עם הרננגומז פעם נוספת. הספרדי סיפר לי שלמרות שהוא אוהד ריאל הוא שלח הודעה לפיקה ואולי יפגוש אותו וצחק איתי על כך שכל פעם שהוא משחק במשחק הוידיאו, NBA 2K, קאנטר תמיד יושב על הספסל.

מוקד המשחק: ג'ואל אמביד / 34:29 דק', 25 נק' (8-17 מהשדה), 16 ריב' (3 בהתקפה), 3 אס', 3 חסימות, 6 איבודים ומדד +/- חיובי של 25+ .

אמביד הוא ללא ספק אחד השחקנים המוכשרים ומעניינים שיצא לי לראות. הוא אתלט נהדר עם עבודת רגליים של בלרינה, טאץ' נדיר למישהו במימדים האלו ואישיות מיוחדת במינה. אחד המובים שיותר הרשימו אותי הוא הפייד אווי על רגל אחת כמו שלקוח מדירק נוביצקי הגדול. אמביד מאפשר לעצמו לקבל החלטה אם לזרוק או למסור תוך כדי התנועה, משהו שיותר קשה לעשות אם אתה לא נשאר על שתי רגליים.

אחד הדברים שיותר כיף לראות אצל הענק הקמרוני שלו זה החדווה למשחק והרצון לשתף את החברים שלו. הוא מוסר השנה 3.5 אס' בממוצע למשחק, נתון נהדר לשחקן בעמדה שלו. "התהליך" משתדל שלא להכריח את עצמו על המשחק ודואג להניע את הכדור שצריך ולרוב לוקח זריקות טובות.

לא מזמן אמביד אמר שהוא השומר הכי טוב בליגה. אני לא יודע לגבי זה אבל אני כן יודע שהוא שומר נהדר. הוא אמנם שלישי בקבוצה שלו בניצחונות שהושגו בזכות ההגנה (DWS) עם 1.2 אבל הוא גם שיחק הרבה פחות משחקים ודקות מסימונס וקובינגטון שנמצאים לפניו. ההגנה שלו על הטבעת נהדרת והוא נמצא במקום החמישי בליגה בחסימות עם 2 למשחק. הגנת האחד על אחד שלו גם היא נהדרת אבל היום הוא לא הצליח לעצור את קאנטר, הרבה פעמים בגלל חוסר תשומת לב.

לצערו של אמביד הוא אנושי וכמו כולם, גם הוא לא מושלם. בלא מעט מקרים בהם הוא מקבל כדור בפוסט הוא ישר מכדרר והמגנים שלו מכירים את זה ומצליחים לגעת בכדור. הייתי שמח לראות אותו מסתובב על השחקן בכדרור אחד עד לטבעת ולא מתפשר על הקליעה מבחוץ. הדברי השני שקצת מפריע לאמביד זה כל השינוי כיוון שלו שלא תמיד עוזרים לו ובלא מעט מקרים גורמים לו לאבד את הראש ואת הכדור.

מדובר באחד השחקנים היותר טובים ומוכשרים שראינו בשנים האחרונות והפוטנציאל שלו הוא אינסופי, רק שישאר בריא.

אחד השחקנים המוכשרים שהגיעו לליגה.

מצטיין המשחק – אנס קאנטר

למרות שהוא בצד המפסיד קשה שלא להתרשם מההופעה האדירה שלו היום. נמצא בכל מקום, נלחם בשביל הקבוצה, תענוג.

מאכזב המשחק – פורזינגיס

הוא אמנם לא סיפק את הסחורה היום אבל נראה שהוא לא במיטבו בכל מה שנוגע לפציעות וכדומה. אם מוציאים את הפציעות מהמשוואה הוא ללא ספק השחקן המאכזב היום.

השנוי במחלוקת הקליעה של בן סימונס

אין אחת. הבעיה של סימונס שלא משנה כמה הוא טוב, קבוצות לומדות אותו ולאט לאט מבינות יותר טוב שהוא פשוט לא יזרוק מבחוץ ומוצאות דרכים להקשות עליו.

המרגש – ג'ייקוב פולן

היה כיף ומרגש לדבר עם פולן ולשמוע ממנו שלמרות המחסור בזמן הוא טס לשיקגו לכמה שעות רק בשביל לראות את הבת שלו ולהביא לה מתנות.

 

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. כיף לך. אין כמו קריסטמס בניו יורק. לדעתי פורזינגיס לא איכזב ממש, אבל לא התעלה. הבעייה שגילחיתי אצלו היא שהוא לא עולה בטרוף לריבאונד

    1. מסכים אבל זה משחק שאני מצפה ממנו להתעלות אז זה קצת אכזב אותי, הכל בעירבון מוגבל כמובן.
      אני לגבי איתך בנוגע לריבאונד. הוא סיים עם אחד את המחצית הראשונה.

    2. דווקא בסגנון שניו יורק משחקת עם קאנטר ופרוזינגיס יחד המטרה היא להרחיק את פרוסינגיס מהסל. זה מה שתרם לפתיחת העונה המעולה של שניהם. ( בעיקר למספרים המנופחין של קאנטר) . לא ראיתי את המשחק הלילה אבל בגדול המספרים של הרי' לא צריכים לתפוס כל כך הרבה משמעות ביחס אליו.

  2. מצוין עידן, נהנתי מאוד.
    האמת שמעניין אותי לדעת עד כמה מקונל לגיטימי כרכז לליגה.
    הוא פתח בשנה שעברה ועכשיו עולה עמחליף.

  3. נהדר עידן, כמה שהיה משחק בררה היה נראה אחלה אווירה באולם.
    אמביד זה וואן מאן שואו ופורזינגיס צריך לקחת ממנו קצת סוואגר. אחרי כל חסימה כזאת חייתית היה צריך למתוח את האטריות שהוא קורא להן ידיים ולהשוויץ קצת.

  4. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    משחק בינוני של שתי קבוצות בינוניות.
    הניקס ניסו כמעט בכל התקפה ללכת ישר לפורזינגיס במהלך חסימה עם המגן של ג'ק כדי שפילי תבצע חילוף. מצד שני אמביד, כמעט בכל התקפה שהתחילה עם סימנס, חיפש אחד על אחד בצד שמאל של הסל. מהלכים שקופים ומכוערים.
    לפילי יש כמה שחקנים מצויינים שלא הגיעו למשחק, קובינגטון וסאריץ', וזה מה שהשאיר את הניקס במשחק.
    רדיק שחקן חמישיה מצויין עם הרבה ניסיון, רכש חשוב לקבוצה צעירה כמו פילי.
    מסכים עם The king Russell, אני ראיתי את המשחק ובאמת קאנטר שם כדי לקחת את הריבאונדים מתחת לסל וכדי שפורזינגיס יוכל להתרכז במשחק התקפה שלו, חצי מרחק ושלשות. קאנטר בהחלט היה המצטיין!
    פורזינגיס חייב להוסיף עוד רבדים למשחק שלו, כמומשחק עם הגב לסל ולחזק את הגוף שלו, כי הוא כרגע רך מדי.
    העונה ראיתי שני משחקים של סימנס ואני לא מבין למה רוצים לבחור בו ברוקי השנה, הוא לא יודע לזרוק!! קבוצות כבר הולכות אחורה ממנו ונותנות לו לזרוק. הוא יודע ללכת לסל ולמסור אבל הוא כרגע, לדעתי, לא רוקי השנה, ואפילו לא מקום 2.

    תודה עידן HAPPY CHRISTMAS

  5. סיקור נהדר, תודה.
    אני לוקח מהמשחק אתמול בעיקר את קאנטר. מתברר שאת העמידה שלו מול ארדואן הוא מצליח לשחזר גם מול מפלצות הליגה. אם הייתי מצביע לאולסטאר, את הקול שלי הוא היה מקבל

  6. מעולה תודה!

    ״השנוי במחלוקת – הקליעה של בן סימונס״ – אם אין אחת, מה שנוי במחלוקת..?

    וברצינות, סיקור מצוין וקנאה.

  7. תודה רבה עידן! נהדר כרגיל

    בואו נודה על האמת – היה משחק ברמה מזעזעת.
    שתי הקבוצות שיחקו כאילו עדיין לא התעוררו (ובצדק בגלל השעה).
    סימונס היה נון-פקטור ולא קיים בפילי.
    נראה שהוא מתחיל להפנים כמה הוא עגלה ושזה מתחיל להיכנס לו לווריד ולפגוע לו בביטחון.
    פילי פשוט קבוצה שמובלת ע"י קברניטים שיכורים ורפי-מוח – מה בדיוק הם מנסים להשיג בניסוי הכושל הזה של לשחק איתו כרכז בלעדי?
    הבחור לא רכז.
    הבחור לא מסוגל לפגוע ממטר.
    הבחור תוקע את המשחק וחולה בכדררת, וכל היתרונות של פילי נעלמים בגללו.
    כל פעם ש"השחקן שלא ראוי לשחק בג'י ליג", מקונל, השחקן "הכי לא לגיטימי בליגה", שחקן שהוא בדיחה וטעות גם בקרב אוהדי פילי עולה למגרש – היא מתחילה לשחק מהר, לרוץ, הכדור טס בין כולם ופתאום רואים פילי טובה.
    שלא לדבר על הנחישות שהוא מביא, רוח הקרב (במקום האדישות המבאסת של סימונס), וגם כמו שראינו גם יכולת הקליעה והיכולת להניע כדור בין כולם ולא להחזיק בו כל ההתקפה.

    בקיצור, הדפקט הלא לגיטימי הזה הציל לכם עוד משחק.

    מאחל לו להגיע לקבוצה ראויה שתיתן לו לשחק כרכז מחליף כמו שצריך (ולא ליד סימונס ואז הוא לא נוגע בכדור), ושפילי תמשיך להאמין בזהב של שוטים שלה – "הגאון" סימונס ו"התהליך" אמביד (תהליך ההחלמה), שלא יובילו אותה לכלום.

    1. כנראה שיש לו כמה חברים יהודים והוא התחיל להגיע לבר מצוות של הילדים שלהם וזה מצא חן בעיניו אז הוא פשוט ממשיך לעשות את זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט